Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Dilikutya #9 üzenetére

    Ez az, ami később a Nexus: Jupiter Incident néven jelent meg...

    Kis magyarázat:

    A Digital Reality nem akart IG3-at, elegük volt az űrstratégiából, egy lépegetős játékot akartak, amivel Walker munkacimen kilincseltek a kiadóknál. Csakhogy senki sem harapott rá.

    Eközben volt egy kis magyar indie csapat, amelyek egy Beyond munkanéven futó űrbéli RTS (vagy talán helyesebben űrharci-taktikai) játékot demóztak, őket felkarolta a Philos, és elkezdtek vele ők is kilincselni a kiadóknál. A német CDV vevő lett volna, de úgy, ha valami jó kis brand alá rakják be, vagyis hogy a név eladja a játékot. A GT Interactive, amely az IG1-2-őt kiadta, ekkorra bedőlt, és eladó lett az IG névhasználat joga. A Philos kifizette a díjat, ám a szerződés időhatáros volt, ezen időn belül lehet Imperium Galactica néven kiadni játékokat, utána nem. A CDV-nek tetszett az IG3 név, és vállalta a játék kiadását, ekkor a játék neve Imperium Galactica 3: Genesis néven futott.

    Aki régi motoros még emlékszik arra köpködésre, ami emiatt kialakult. A Digital Reality ugyanis kénytelen-kelletlen visszatért az űrstratégiai játékstílusra, ám az IG név a Philos / CDV párosnál volt, szóval új nevet kellett találniuk (a Hardwireden és a hasonló gamer oldalakon ment az anyázás ezerrel emlékeim szerint, oltották a Philos-t, hogy miért lopta el a Digital Reality játékát - ám az igazság az, hogy a Philosnak kellett egy viszonyla olcsó, ám ismert brand, a Digital Reality meg éppen nem akart űrstratégiát csinálni).

    A történet halatt tovább, a DR kihozta a Haegemonia-t, ám visszafogottan volt sikeres az eladások terén. Az IG3 fejlesztése folyt ezerrel, ám a játék elementális szinten alakult át - az elején egy valóban reális fizikát használó űrstratégiai játék lett volna, ahol nincs FTL (fénynél gyorsabb sebesség), nincs energiapajzs meg ilyesmi, a későbbi játék első pályái valamennyit megőriztek ebből, de a játék maga nem ebbe az irányba ment tovább (megjegyzés: ilyen sem akkor, sem azóta nem született olyan űrstratégiai játék, amely komolyan venné a newtoni/kepleri fizikát). A folyamatos csiszolgatás viszont lassan ment, és a játék kicsúszott a jogok felhasználási határidejéből. Így átkeresztelkedett Nexus-á, és végül a Vivendi (ami később Nordic Gamesbe olvadt be) logó alatt jelent meg.

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák