Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Eugene Roe

    őstag

    válasz freeapro #54 üzenetére

    Hát egy játéknak kicsit magasabb a marketing és support költsége, mint a legújabb microsoft office programcsomagnak vagy ios frissítésnek, illetve a határidők is szigorúbbak :P

    It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!

  • lo_jo

    senior tag

    válasz freeapro #54 üzenetére

    Azért, mert a játékipar elég hektikus. Lehet, hogy beleöl egy teljes csapat éveket egy címbe, ami alatt ugyanúgy meg kell finanszírozni az egész projectet, majd a végén akkorát bukik, hogy csak pislog mindenki, nem jönnek az eladási számok.

    Mi ecommerce vonalon meg toljuk ki hetente az új cuccokat, negyedévente pár epicet. Folyamatosan bővül a feature set, emiatt folyamatosan bővül az ügyfélkör. És a webfejlesztésben ez nagyjából mindenhol így van, az agilis módszertanok velejárója a gyors cycle time. Épp most heti release cycle van nálunk, de korábbi projecten már szépen fel lett darabolva az ősöreg monolit, minden csapat a saját cuccait tolta ki prodra, ha kellett, akkor naponta. Jó branchelési stratégiával és megfelelő QA-val szépen kivitelezhető.

    A játék viszont addig csak viszi a pénzt, amíg nem megvásárolható és még akkor sem garantált a siker, sőt. Nem véletlen, hogy nagyon sok játékfejlesztő rákapott a live service-re, ahol lehet agilisebben tolni a kontentet, ha már egyszer kész a "framework", a user meg szépen apránként fizet, ha akar (úgyis lesz egy réteg, akinek 0. napon kell az összes skin/autó/fegyver/map/stb. köszönjük meg nekik, hogy mi ingyen játszhatunk egy csomó játékban az új tartalommal). Ja és persze ezért lett menő az early access is, bőven a project vége előtt már pénzt látnak belőle, amivel könnyebb lesz finanszírozni a hátralévő időt. Ezért van az, hogy a játékiparban elterjedt az is, hogy bizonyos eladási vagy reveiw számokhoz kötik a bónuszt, ha kitermelte a cím az elvárt profitot, akkor a maradékból jut a fejlesztőknek is egy kevés.

  • GeryFlash

    veterán

    válasz freeapro #54 üzenetére

    Ha megnezted volna a redittes posztot akkor latnad hogy tobben irjak hogy ha ugyanugy Svedorszagban webfejlesztok lennenek akkro ketszer anniy keresnek, semmi koze ennek a progressziv adozashoz, nem is ertem hogy keverted bele. :W

    Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?

Új hozzászólás Aktív témák