Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz azbest #5 üzenetére

    A vessző kimaradt. HDR-hez a 600, de inkább 1000 nit az értelmes; csak nem értettem az első posztban tett kijelentést.

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • BiP

    nagyúr

    válasz azbest #5 üzenetére

    Ez mindjárt megmagyarázza, hogy 43"-on miért van mégis :)
    Valahogy a 32" fekete bárány.
    27"-on minden variáció kapható, 32"-os is van WQHD-ban >60Hz, sok típus,
    de 4K-ban meg mégsincs.

  • #16939776

    törölt tag

    válasz azbest #5 üzenetére

    +1 Erre is csak a piacnak volt szüksége, hogy elhiggyék a vásárlók, hogy ettől lesz állejtő minőségű a kép, és ezért hardvert vásároljanak...
    Nekem van egy 1800nit-es LCD-m, igaz csak 800x600-as. Fél fényerőn is istenien, valósághűen néznek ki rajta a jó minőségű live tartalmak.
    De ott van a 80cd/m2-re kalibrált monitorom, ami szintén LCD de mégis olyan kontrasztja van, hogy a letekert fényerő ellenére is a tűz effekt valósághűnek néz ki rajta, "bántja" a szemem a villódzó éles fénye.
    Szóval ez az egész szerintem csak annak a problémának a megkerülése, hogy a gyakorlatban, nem képesek jó minőségű forrást-jó minőségű megjelenítővel pároztatni, és a user nem érzi meggyőzőnek amit eladtak neki.
    Ezt a trendet mutatja, hogy ehhez is egy drága, tartalomgyártásra készült, 1000nit-es kijelző kell ahhoz, hogy maradéktalanul elérje a célját. Én biztos vagyok benne, hogy egy max.: 400-nit es kijelzővel is képesek lennének élénk, kontrasztos-dinamikus képet visszaadni consumer szinten is, csak ehhez a profi minőségű technológiát, és profi minőségű forrást kellett volna biztosítani, ami ugye nem megy "olcsón". És ezért lett ugyan ilyen gáz a szegény ember HDR!-e is :)

    [ Szerkesztve ]

  • sb

    veterán

    válasz azbest #5 üzenetére

    Nem néztem végig a videót de ez hülyeségnek tűnik, hogy levágja a kép alsó/felső szegmensét fényerősség szerint.

    Ill. máshogy fogalmazok: attól biztos nem függ elvben, hogy az adott monitor 400 600 vagy 1000 cdm-et tud-e.

    Nyilván ha van egy 200cdm-es monitorom annál jobb kell legyen fényerőben és így átfogott kontrasztban is egy 400cdm-es. Hiába tűnik kevésnek a HDR-hez.
    A lényeg, hogy ez a színtér és a fényerő mappingjén múlik. Azt el tudom képzelni, hogy valamit szarul kezelnek egyes monitorok és ezért ez lesz a végeredmény. De nem attól, hogy 400nit ne lenne jobb 250 vagy 300-nál és csak az 1000nit segíthet.

    @BiP
    Én is valami magas dpi-s monitort keresnék kicsit jobb frissítéssel. Nem játszom, 75-90-100Hz is elég lenne... csak egy kicsit legyen jobb mint a 60Hz. Ez sem musthave nyilván játékon kívül de úgy vagyok vele, hogy ha már egyszer 100-150k-tól indulnak és hosszú távra venné az ember akkor valami pluszt adjon a felbontáson kívül is.

    UWQHD-ban vannak ilyenek, az sem lenne rossz, de ott meg hiányzik a magas dpi. 110 körül vannak, a kellemes pedig 4K @32", 140dpi körül lenne jó nekem. Kb. ez az ami monitortávolságra hasonló (nem látható) pixelméretet ad mint egy mai mobil közelről.

    [ Szerkesztve ]

  • sb

    veterán

    válasz azbest #22 üzenetére

    +33% elég nagy különbség.
    De érted, nem ez a lényeg. A nagyobb fényerő nagyobb tartományt fed le. Mindenképpen jobbnak kellene lennie a sötét és világos részek közötti különbségnek ilyen esetben mint kisebb lehetséges, max fényerőn.

    Ettől független az, hogy 1000-el még jobb lenne.

    Ha a kép sz*r, fakóbb, kontraszttalanabb egy nagyobb átfogású kijelzőn akkor ott a forráskezeléssel van gond.

Új hozzászólás Aktív témák