Új hozzászólás Aktív témák
-
senior tag
Sziasztok.
Dehogynem modellezik senki! Csak éppen nem biztos hogy ph!-znak is.
Javaslom a modellezős kérdéseiteket / kiváncsiságotokat a [link] -en kiélni.
Nagyon sok öreg/tapasztalt modellező van köztük, akik tudnak segiteni egyedi épitésben és beszerzésben is.
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
senior tag
válasz Gergőke88 #473 üzenetére
Még egy olyan kérdésem lenne, hogy az normális hogy a kocsi rázkodik miközben gázt adok a motornak(természetesen az alvázat megemelem és úgy)?
Szia.
Gázadásra azért rázkódik, mert terheletlenül (megemelve) túl nagy a lengőkarod lenyúlása és a kutyacsont ugrál a kihajtásban. Tipikus példa erre, hogyha nem a kezedben van az autó, hanem a földön, akkor nem csinál ilyet.
Két megoldása van:
1. nem foglalkozol vele, csak játszol.
2. állíts alsó határolást a lengőkaroknak. (Ezt pl úgy lehet elérni azokon az autókon, amiken külön nincs ilyen állítási lehetőség, hogy a lengéscsillapítókat határolva rakod össze, hogy ne nyíljon akkorát.)üdv: HummeRC
ui: jó hogy idetaláltam. mire nem jó az akítv témák gomb a fórumban. üdv Mindenkinek! RCportal: rég láttalak.
-
senior tag
válasz Gergőke88 #479 üzenetére
Szerintetek leragaszthatom a kocsi alját, ahol az aksi alatt lévő hűtőnyílások vannak? Telemegy a kocsi kövel, és volt hogy már beragadt egy a szervo alá is....
Én mindig minden autóm alját leragasztom PowerTape-el. Nem megy bele a dzsuva, nem karcolja össze a kavics és a talaj az alvázat.
ui: Télen ezzel ragasztom le az elektronikát is, egy burkolatot csinálva fölé, hogy ne menjen tele hóval az autó...
-
senior tag
Szia.
Nem feltétlenül előre összerakott. Lesarkítva a modell az eredeti kicsinyített mása és ahoz hasonlóan mozog(hat), míg a makett majdnem ugyanez, de az ritkábban mozog, valamint csak felteszed a polcra és szép.
Egyébként ha linkelsz arról az űrhajó dobozról egy képet amit a neten láttál, akkor körbenézek/kérdezek, hátha tud valaki róla valamit. (Vagy ha az nincs meg, akkor legalább egy pontos tipus - akár film szerinti is - vagy egy kép róla, hogy egyáltalán miről is beszélünk.) Egyáltalán milyen "méretarányban" keresed?
Nem kell elnézést kérned, senki nem születik úgy, hogy mindent tudna.
-
senior tag
válasz Gergőke88 #491 üzenetére
Szia.
Gumit több helyen is lehet kapni. Pl az általad is linkelt Modellzónában (a webshopjukra ne adj, az nem a teljes készletük...), vagy a Syl-Ka Modellsport-nál, de a Modell és Hobby -ban is szép választék van belőle. Azon nem gondolkodtál még el, hogy gumi+felni esetleg olcsóbb, vagy ugyanannyi, mint a csak gumi?
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Egyébként az aksija beszart, veszek majd bele 6db AAA aksit, minél nagyobbakat.
Szia.
6db AAA-t? Minek? Gyanús nekem a dolog. Egy rendes modell-ben nem használunk AAA-t. Sub-C-t, vagy li-poly cellákat esetleg. De AAA-t nem igazán. Kíváncsian várom a képeket az autódról. Ha lehet csinálj majd kaszni nélküli képet is, ahol látszik a bele.
-
senior tag
Jól sejtettem, hogy nem ugyanarról beszélünk. Ez ránézésre egy 1:18-as kisautó. Aranyos, de nem szabad tőle sokat várni. AAA akkukat gyorsan felejtsd el erre a célra. Amik most benne vannak az autódban, azok is 2/3-ad A-sok, másnéven "fotóakku". Az AAA-nak nincs akkora terhelhetősége, így gyorsan tönkre fog menni, valamint nem produkál olyan menetteljesítményt.
Én még mindig azt mondom, hogy próbálkozz inkább a sub-C akkukkal, ha nem sikerül a gyáridnak megfelelő akksit szerezni.
Ha pedig kicsit tapasztaltabb leszel, akkor majd el lehet menni a Li-po akkuk felé. Kezdésnek nem javaslom, mert balesetveszélyes tud lenni, ha tudatlanul használják, viszont kiemelkedő teljesítményt produkálnak, csekély súly mellett.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Szia.
Nem leszólni akartam a kis autódat, ne érts félre. Aranyos játék, jól el lehet lenni vele.
A korábban már linklet oldalakon biztosan találsz, de teszek ide közvetlen linket a kristályokhoz. A többit is megtalálod a bal oldali menüben.
Persze a többi boltban is találhatsz, de nekik nincs feltüntetve a honlapjukon minden.
-
senior tag
válasz (Bundás) #529 üzenetére
Igen, megfelelő odafigyeléssel és gyakorlattal, valamint jó töltővel a LiPo jobb, erősebb és tartósabb. Értsd: tovább és nagyobb áramot tud leadni, valamint kevésbé veszít a gyári értékéből az idők folyamán.
A példád magyarázata:
Constant Discharge = 20C - Állandó terhelés = 20C
Peak Discharge (10sec) = 30C - Csúcs terhelés (rövid ideig, max 10 másodperc) = 30C
Max Charge Rate (C) = 2 - Maximális töltési áram arány = 2C1C azt a mennyiséget jelöli, ami az akku névleges kapacitása. Tehát ha pl az Akku 7,4v 5000mAh teljesítmányadatokkal rendelkezik, akkor:
20C = 100'000 mAh (max 100Ah-s terheléssel meríthető tartósan)
30C = 150'000 mAh (max 150Ah-s terheléssel meríthető rövid ideig károsodás nélkül)
2C = 10'000 mAh (max 10A-rel tölthető károsodás nélkül, hogy ne kelljen egész nap a töltésre várni) Ez a gyakorlatban kb 30 perces töltési időt jelent.Ha nem voltam egyértelmű, akkor inkább kérdezz újra.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Nos ezekből biztos találhatunk megfelelőt, de először el kellene döntened a legfontosabb kérdést: mire akarod használni?
Ha ugyanis inkább sík terepen, esetleg nem magas füves dombokon használnád és többet ugratsz, akkor egy buggy a jó választás.
Ha inkább vegyes talaj, sóder, füves talaj, lépcső/sziklás terepen, farönkökön mászkálás a cél, akkor a monster (nagykerekű) a neked való.
A buggy fürgébb/gyorsabb, a monster szabadabban használható.
-
senior tag
Van amelyik igen, van amelyik nem.
Elektromos autóknál a motor forgásirányának felcserélésével oldja meg a vezérlő az előre-hátra funkciót menet közben, a távirányításodnak megfelelően.
Értelem szerűen a robbanó motorosok motorja csak egy irányban forog, tehát ez nem megoldható, viszont van amelyikbe szerelhető (vagy gyárilag benne van már) egy úgynevezett hátrameneti modul, ami általában egy szervóval, vagy elektromágnessel egy plusz fogaskereket húz a hajtásba, ezáltal megfordítva a kerekek forgását, a motor "előre" menetelekor is. Hasonló az elv, mint a normál (igazi) autóknál, ahol a hátramenetbe kapcsoláskor ugye egyel több fogaskerék van, mint az előre menetelkor, pedig a motor csak "egy irányban forog." Remélem érthető.
Persze vannak olyan tipusok, amikbe nem terveztek egyáltalán hátramenetet gyárilag. Ezeknél az elszántságtól, ügyességtől és az autó belső helyétől függ, hogy házilag be lehet-e rakni. (Többnyire nem.)
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz (Bundás) #543 üzenetére
Az igazán hivatalos válasz az, hogy a csapágyak sehogy nem bírják a vizetés senki nem garantálja a működést utána...
A valóság az, hogy nyugodtan lehet használni bárhol, én is azt teszem. Csak ne legyen lusta az ember utána szétszedni, kipucolni és újrakenni összerakáskor. Így szélsőséges körlümények közötti használattal is hosszú életű lehet.
Persze a lustábbak és a tehetősebbek nyugodtan vehetnek párhavonta új csapágyakat a kezeletlen rozsdaette helyett.
-
senior tag
válasz enginev3.0 #561 üzenetére
Teljesen igazad van. Valóban nagyon különbözik a robbanós motor karbantartása. Ott a legfontosabb dolog talán a helyes bekarburálás és a motorhőmérséklet rendszeres figyelése. A modelleknek nincs automata vízhűtésük, mint a normál kocsiknak. Csak sima léghűtés van. (menetszél) Ha elnézel valamit, könnyen megsütheted a motorodat...
Viszont ha jól értettem, Neked a teljes modellezés új dolog. Lesz mit tanulnod-gyakorolnod bőven, hogy sok örömed legyen benne. Mások kezében könnyűnek néz ki, de senki nem születik úgy, hogy mindent tud róla.
Az én véleményem RCPortal kollégával egyezik. A helyedben elektromossal kezdenék és ha azt már "profi szinten" kezeled (nem okoz meglepetést a viselkedése váratlan helyzetben, vagy ha valami baja történik, akkor gondolkodás nélkül odanyúlsz ahol a gond van és javítod...), egyszóval ha már kinőtted az autót, akkor gondolkoznék el a robbanósra váltáson, ha még mindig azt szeretnéd.
Arra is gondolj, hogy ha sajnálod a pénzt (nincs rá keret), hogy akkukat vegyél, akkor miből fogod tankolni a robbanóst? 1 kanna üzemanyag kb egyárban van 1 akkuval. Lehet hogy nem a legdrágább akkuval, de lehet vele játszani bőven. A fenti példából kiindulva pár nap alatt elfüstölhetsz egy kanna üzemanyagot (a perverzebbek ezt képesek 1 nap alatt is megtenni a játék hevében).
Az átlagos 1/8, 1/10 modellek tankja olyan 1-2dl szokott lenni. Ez pár percre elég. Szerinted mennyi idő alatt ürülne ki nálad a kanna?
És akkor újra feltenném a kérdést: Miből fogod tankolni a robbanós autódat? Irreálisnak érzem, hogy elköltesz 100-130'000Ft-ot modellautóra és utána csak a polcon/garázsban áll, mert nincs pénz tankolni.
Inkább megfontolnám az elektromos autót, több váltás akkuval és azzal valóban bármikor tudsz játszani amikor eszedbe jut.
A végére pedig egy közeli ismerőssel történt tanmese, avagy nagyobb autó nagyobbat is esik:
Történt egyszer, hogy egyik ismerősömnek megtetszett a modellezés, mert látta nálam. Belelkesült, szereztünk neki ugyanolyan Tamiya elektromos buggy-t, mint az enyém. Tetszett neki egy darabig, persze a kezdőknél előforduló irányítási hibákból adódó töréseket nem úszta meg ő sem. Szerencsére Tamiya-nál ez nem akkora gond, mivel könnyen lehet hozzá tartalék alkatrészt szerezni. Pár hét után már inkább nagykerekűt szeretett volna, de a buggy teljesítményével. Átalakítottuk az ő igényei szerint, az autó egyre nagyobb/nehezebb lett. Persze jobb lett a terepképessége, tényleg mindenhol tudott játszani, de egyre sűrűbben történtek sérülések az autóval. Érthető, hisz nem erre a terhelésre volt tervezve gyárilag, de ahoz képest egész jól bírta. Pár hónap múltán közölte, hogy ő igazi nagykerekű autót szeretne és beleszeretett egy Traxxas E-maxx-ba. Eladtuk a régi autóját és kicsit kiegészítve meglett a vágyott e-maxx. Nagyon tetszett neki, az elején. Aztán rendszeressé vált, hogy minden egyes nap játék után nálam kötött ki az autó szervizelésre, mivel mindig eltört benne valami. Csere HPI E-savage-ra, az biztos jobb és jobban is tetszik neki... A helyzet ha lehet még rosszabb már 1 napot sem tud játszani, félidőnél valami mindig eltörik. Egyszerűen nem bírják a strapát, ugratásokat, egybeket. Alkatrész csak hónapok alatt jön meg külföldről hozzá, addig a polcon áll a járgány. Mára eljutott oda, hogy legszívesebben eladná az egészet mert többet áll a "nagykocsi", mint amennyit örömmel játszani tud vele.
Szóval a reklámfilmekben látott extra manővereket csak a legritkább esetben tudják az autók elvisleni károsodás nélkül és azt is csak gyakorlott sofőr kezében. (Néha még úgy sem...) És minél nagyobb az autó, annál nagyobb a tehetetlen tömege (lendülete), így kisebb vezetési hibát is nehezebben tolerál.
A youtube mindent elbír, a modellezés nem annyira. Gondold ezeket át, mielőtt hirtelen belevágsz valamibe. Hidd el, mi is azt szeretnénk, ha örömöd lelnéd a későbbi választottadban, ezért is próbálunk tanácsokkal ellátni, hogy mire figyelj oda már az elején. Sok felesleges bosszúságot/kiadást spórolhatsz meg.
Remélem találsz hasznosat benne. Ha kérdésed van, írj bátran.
-
senior tag
Himoto felejtős. Nem tudsz annyit rákölteni, hogy abból jó autót csinálj. Ha mégis azt hiszed hogy tudsz, akkor ez addig tart, míg meg nem látsz élőben egy komolyabbat menni és máris bánni fogod a ráköltött pénzt.
Szerintem a Slash nem rossz autó (mármint a nagy 1:10 SCT-vel van tapasztalatom, 1:16 nem volt nálam), de abból csak a gyári tuningos éri meg a pénzét. Alapból a leginkább törő alkatrészek aluból vannak és ugye ott a klassz vízálló BL szett benne + a 2,4-es minőségi táv. (Nem olyan 10'000Ft-os kínai szutyok amiket manapság 2,4-es táv néven árulnak).Az Ansmann fiatal, de nem rossz RC márka. Sőtt. Igazából nagyon is versenyképes autókat csinálnak. Amikor hibátlanul működnek, akkor a nagynak tartott márkák autóival is komolyan felveszik a versenyt, pilótafüggően akár leiskolázza az egész mezőnyt. Már amikor működik. Ugyanis a strapabíróságra még gyúrhatnak a srácok. Szeret véletlenszerűen elfogyni alkatrész az autóból. Viszont olcsó és jó autó, csak legyen nálad alkatrész hozzá.
-
senior tag
válasz Darth_Revan #655 üzenetére
Pont ilyet nem lehet kapni, ezt házilag alakította át az ember egy már meglévő sugárhajtású rendszerből. Abban viszont biztos lehetsz, hogy egy új közép kategóriás autó árával vetekszik, amit ott láttál repülni.
RcPortal: Jah, darabja a hajtóműveknek, plusz a gép...
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Szia.
Nagyrészt egyet értek RCPortallal.Viszont elkezdeni a modellezést, hogy megismerkedj vele, eldöntsd tetszik-e egyáltalán, én a Bonzert (V2) választanám a felsorolásból.
Mechanikailag jó, az elektronika meg tök alap. (Rutinosabbak egyből kukázzák belőle.)
Alkatrész van hozzá dögivel, de kevés dolog kell általában.
Használhatod bátran kültéren, játszhatsz vele terepen is.Aztán ha már beleszoktál és lesz némi tapasztalatod a dologról, akkor majd eldöntöd, hogy elég-e ez a szint, vagy nem is tetszik annyira a dolog, vagy inkább költesz rá és elektronikát cserélsz és plusz akkukat és jó töltőt és jobb távot veszel, esetleg eladod használtan ahogy van és veszel egy komolyabb rc autót. Én az utóbbira tippelek egyébként, általában ez szokott történni.
RTR-ben 30 ezerért sokkal "jobbat" nem kaphatsz szerintem. Ha pedig van rá több keret kezdésnek, akkor biztosan tudunk másik autókat is ajánlani.
Az 1/18 szerintem is kicsi lenne. Sokan gondolják, hogy kezdésnek jó az, de utána csak a nyűg van vele.
BÚÉK!
-
senior tag
Én a helyedben addig vennék egy pc-s rc heli szimulátort, usb-s élethű távval és sokat gyakorolnék. Semmi perc alatt fogod nullára írni a helid értékét, ha azzal kezdesz gyakorolni és megtanulni irányítani. Mindenki így kezdi. Én pl azonnal beláttam hogy nem nekem való a helizés. Megmaradtam a hajó és autó vonalon. Nem tudtam irányítani.
-
senior tag
Ezeket letölteni nem nagyon lehet, lévén tudtommal hardver kulcsosak.
Ha van lehetőséged, menj be a Modell és Hobby váci úti üzletébe, ahol ki van állítva a működő és kipróbálható szimulátor és ott meg is veheted. Mindenképpen olcsóbb, mint a valós helin gyakorolni és törni.Az irányítása teljesen más az autónak és a helinek. Utóbbihoz sokkal jobb látás és térérzet kell.
Azért egy normális rc autót, ne hasonlíts egy "teszkós" kínai játékhoz. Sokkal komolyabb, jobban irányítható, erősebb, gyorsabb, valamint ha saját hibádból odacsapod valahova és leamortizálod, akár alkatrészenként is javíthatod, vagy tuningolhatod.Ha ennyire bizonytalan vagy, akkor konkrét vásárlás előtt mindenképpen menj el egy rc-s találkozóra, vagy versenyre, ahol megnézheted (esetleg kipróbálhatod) mások járgányait. Nem mellékesen a friss érzéseid, tapasztalataid alapján, tanácsot is tudnak adni, hogy mit érdemes és mit nem.
-
senior tag
Ezeken a lapokon nézz körül, válaszd ki ami szimpatikus. Érdemes többre is elmenni. Tanulságos lehet, hogy mi tetszik és mi nem, esetleg melyik tárasaság szimpatikusabb, akikkel később összejárnál játszani. Hidd el ez utóbbi fontosabb, mint maga a technika, mert egy idő után unalmas lesz egyedül körözni, akár a legszuperebb járgánnyal is.
Klubélet:
[link][ Szerkesztve ]
-
senior tag
Tény, hogy rc modellezni nem olcsó hobbi. De melyik hobbi az?
Igazából ha csak magadnak/haverokkal játszani veszed, akkor kb egyszeri beruházás. Az első modell megvásárlása valamivel nagyobb kiadás, mert akkor vesz az ember távot, töltőt, akkut, kiegészítőket, amit (ha az elején jól választ), akkor viheti magával a későbbi modelljeihez.
Utána már csak az esetleges amortizációk javítása a feladat. Ez emberfüggő. Kinek többe, kinek kevesebbe kerül, attól függően, ki hogy vezet. (Az előbbiek bármilyen modellre igazak, nem csak az autókra.)
Ha később versenyezni szeretnél, megkötött szabályokkal, nemzetközi szinvonalon és körülmények között, akkor viszont igaz (mint minden versenysportra), hogy tényleg minden pénzt bele lehet ölni és nem árt hozzá egy vastag szponzor.
Persze hobby szinten itt is igaz, hogy a társaság többet számít, mint a technika.
Ha alap viszonyszámokra számítasz, akkor leírok párat, de ez nem szentírás. Nagyon személy, igény és pénztárca függő, hogy kinek mi a megfelelő. Ezek inkább csak több éves tapasztalati arányszámok, hogy kb el lehessen képzelni.
Egy alap valódi modell, ami már nem játék, kezdésnek kb 30'000-50'000Ft között mozog.
A következő kategória a kb 60'000-100'000Ft körüli, ami már igen sokak igényét kielégíti. Jó közepes.
E fölött a kb 100'000-180'000Ft kategória van, magas igénnyel a strapabíróságra, extrém körülmények között is.
Egy normálisabb verseny szettet pedig jó ha megúszol 250'000Ft-ból. Felső határ a csillagos ég.Ezek persze első vásárlásra igazak. Ha már megvannak a kiegészítőid, amikről korábban írtam, akkor akár 30'000-70'000Ft-ot is spórolhatsz újabb modell vásárlásakor.
Esetleg érdekes lehet szétnézni a használt piacon is. Ki lehet fogni nagyon jó ajánlatokat is, újakat megszégyenítő állapotban és felszereltséggel. Persze ehez tapasztalat és/vagy jó ismerős kell, aki tudja, hogy mi a tuti vétel és mi a lehúzás. Pont mint a normál autó piacon...[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Szia!
Egyetértek a többiekkel, hogy kompletten ennyiért, minden kritériumnak megfelelőt (új, modern, megbízható, jó akkuidővel, jó terepképességekkel) nem fogsz találni. Egy komolyabb üres autó is sokszor többe kerül annál, mint amit kompletten szánnál rá.
Tehát mindenképpen valamilyen kompromisszumra kényszerülsz.
Az akkuidőt a legkönnyebb orvosolni utólag, mert akkut akármennyit vehetsz később, ha megtetszik és tényleg kedvet kapsz hozzá.Kezdésnek a megadott kritériumok alapján jelenleg ezt találtam, ami jó lehet: új, komplett, kültéri, terepes, elég jól felszerelt alapból és most akciósan belefér a keretedbe: [link]
A hozzáadott 1700mah akku nem lesz sok idő (kb 15-30 perc vérmérséklettől függően) és a töltőnek csúfolt adapter sem az elektronika csúcsa, de mint mondtam akkut utólag venni könnyű és komolyabb töltőt is tudunk ajánlani, ha kevésnek érzed és van annyi jó élményed, hogy költenél még rá.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz JoolsNOS #5170 üzenetére
Ezt így nem lehet megmondani. Minden gyártó, minden motortípusa más teljesítményű lehet, mégha a körszám (t) azonos is. Még pontos motortípus ismeretében is csak saccolni lehet, attól függően, hogy mennyire dokumentálták le. (Van olyan motor, amiről semmit nem találni és van olyan, ami teljes dokumentációt kapott, dyno-pados mérési ábrával.) Mert hiába azonos esetleg az üresjárati fordulatszámuk, ha a nyomaték nagyon más, akkor az egyik azt lassabban, vagy sosem éri el terhelés alatt, mert ereje nem lesz hozzá. Az sem mindegy, hogy milyen autóba lesz, azon is sok múlik.
-
senior tag
Ahogy már mondták, JST csatlakozó néven keress rá. De igazából olyat teszel rá, amilyet akarsz. Nem tudom mekkora autót akarsz építeni, de ez a szabályzó elég pici, úgyhogy ezekre figyelj:
- Input: Li-Po 2S / Ni-Mh/Ni-cd 4-7cell
- Constant current 20A Max 25A< 30s Pulsed 50A< 5s
- This ESC can work with 130/180/260/280/380 Brush Motor -
senior tag
Direkt olyat kerestem, ami gyárilag össze van rakva és minden van hozzá, hogy ne ezzel töltsd az időd, hanem a saját projektet tolhasd.
Ez sem rossz, amit néztél, de ez kevésbé strapabíró, nincsenek benne tuning extrák (pl fém golyós csapágyak, vízálló elektronika és szervó), csak hátsó kerék hajtású, sokkal kevesebb helyed van saját elektronikának, valamint nincs hozzá akku, töltő, táv adó-vevő, szervó.
Persze ha minden fillér számít és inkább te csinálsz irányítást hozzá, valamint nem zavarja a projektet az esetlegesen elkaparó hátsó kerék, akkor ez is jó lehet. Te tudod mik a pontos igényeid. Én szeretem a Tamiya autókat, sok típus volt már, de van amikor ár/minőségben van jobb akció. Ha szereted összerakni, akkor pár óra alatt megvagy vele. -
senior tag
Mind a kettő amit linkeltem, neked kell összerakni. A menüpont nevében is benne van, hogy "Elektromos off road építőkészletek". Nincsenek összerakva gyárilag. A dobozban kb kapsz egy halom alkatrészt öntőkereten, meg hozzá zsák csavart.
A 4x4-es összerakási manualja
A 6x6-os összerakási manualja -
senior tag
válasz Necronom #5613 üzenetére
+1
Bár hozzátenném, hogy Tesco-s és egyéb ipari hulladékok helyett, gyereknek/első olcsó modellnek kipróbálni tényleg nem rossz a wltoys. (Szigorúan kínai áron, mert páran próbálják itthon is árulni haszonnal, úgy már nem annyira megérős.) Ilyen tizen-huszonezres kategóriában újonnan, nem nagyon van "értelmes" ellenfele. Persze kb annyit is ér, de ha a helyén kezeli valaki, megtalálhatja az örömöt benne. Aztán akinek megtetszik, az könnyen a másik végletbe esik és megveszi a negyedmillió+ -os gépeket is, mert az biztos annyival jobb is.BÚÉK!
Szerk: Nekem nincs, nem volt és nem is lesz Wltoys-om, másét próbáltam ki és annyira nem volt sz*r az áráért. Lehetett vele baromkodni. Mókafaktor megvolt és ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz koncsik #5722 üzenetére
Boltba visszavinni emiatt? Ha nem kattog rendellenesen, akkor lehet simán csak lelazult a motorfogaskerék. Pici imbuszkulccsal meghúzható. A modellezés nem tartós "játék". Már a teljesítménye miatt sem. Ahogy az igazi autókban, itt is lehetnek lelazulások, kopások és némi karbantartást igényel. Olyannak ajánlom ezt a hobbit, aki nem idegenkedik néha egy kis "csavarhúzózástól".
Ha nem juttok dűlőre, hétvégén összefuthatunk, hogy ránézzek mi a hiba.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Amit a fórumtárs javasolt cuccok is működnek, bár tény hogy ilyen áron csak az alsó polcról válogathat az ember. Mondjuk az ajánlott 1060-as szabályzó ár/értékben tényleg jó alap, nem véletlenül szeretik sokan.
Viszont hasonló árkategóriában hazai boltból is lehet választani. (Nem csak egy rendelős webshop, hanem bemégy az üzletbe és a kezedbe nyomják + segítenek/adnak tanácsot, stb...)
Pl. alap olcsó, 2,4GHz-es táv: [link] és alapnál kicsit jobb szabályzó: [link]
Szabályzóban lehet tudnak helyben olcsóbbat/kisebbet adni (nincs mindenük a honlapon listázva), mert az általad írt kitnek a kis 390-es motorja közel sem igényel 60-70A-es szabályzót. -
senior tag
Én Fabory-nál szoktam csavarokat venni. A webshop-ban az árak 100 darabra vannak, de nem kell megvenni mindet, csak így egyszerűbb kiírniuk, mint fillérezni a darabárnál. Mondjuk webshopban még nem vásároltam náluk, bementem személyesen, vittem minta csavart és mondtam mennyi kell belőle, milyen minőségben és már kaptam is.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz WunderKinder #5952 üzenetére
Ez az átlagosnál kisebb méretű. Eleve nem sima AA ceruza elemek mennek bele, hanem csak 4 darab AAA micro ceruza elem. Rendes proporcionális távirányító, csak minden irányban arányosan kisebb. [link]
-
senior tag
-
senior tag
válasz ANDROID??? #6128 üzenetére
Hagyjad már ezt a brushless vs kefés évődést.
Minden teszt bemutatta, hogy semmire való a gyári brushless szett.
A nem cserélhető kefés motorokba épített szénkefe keményebb anyagú és kevésbé feszített, mint a cserélhetős típusokban. Nem kopnak olyan gyorsan, némileg alacsonyabb teljesítményért cserébe. Az ebben az autóban lévő kefés motor évekig elmegy probléma nélkül. Az autó nem biztos hogy kibír ennyit, ha használod is és nem csak a polcon áll.A gyári brushless szettje meg gyenge és szenzor nélküli, ezért látod a videókban, hogy indulás helyett csak szaggat, mert nem képes eltalálni a fázist és csak rángatózik.
Nagyobb típusoknál ez ennyire nem zavaró, mert azokban van annyival több erő, hogy ha nem találják el, akkor is fordítanak rajta annyit, hogy egy fél fordulaton belül elkapja a motor az ütemet és megy utána rendesen. Vagy szenzoros brushlesst használnak, ami visszajelez a szabályzónak, hogy áll a motor és ezért azonnal eltalálja, nem szaggat. Mondják a videókban is, hogy kezdésnek az olcsóbb kefést kell venni és max később lecserélni egy rendess brushless szettre, ha már megszoktad és kevésnek tűnik.Azt se fejeltsd el, hogy ha erősebb, gyorsabb motort teszel bele, akkor gyorsabban merül az akku, tehát rövidebb lesz a játékidő, valamint sokkal nagyobb esélyed van nagyobbat esni az autóval és így nagyobb a törés esélye is.
Az hogy törni fog valami, az tuti. Nincs törhetetlen autó, a leggondosabb használat mellett sem. Pláne kezdésnek nem a brushless megléte a fő kérdés, hanem hogy legyen hozzá elérhető közelségben és időben tartalék alkatrész, bármilyen típusról is legyen szó.
Mi értelme a gyorsabb, erősebb, drágább autónak, ha heteket-hónapokat vársz alkatrészre ahelyett, hogy addig is játszanál a gyerekeddel?
Gyorsan felnőnek és te csak vártál, hogy játszhass vele...
Én vettem két egyforma 2wd tamiya buggy-t alap kefés motorral és nagyon jókat játszunk a lányommal. Az alkatrész olcsó és kb minden nagyobb városban van, de németországból is ittvan 1 hét alatt, ha épp itthon nincs valami. Érted, kinek mi. Mi inkább játszunk...
-
senior tag
válasz ANDROID??? #6132 üzenetére
Ez a Strada nagyobb. Más méretarány, mint a wltoys-ok, így masszívabb is azoknál. Persze ez sem törhetetlen, de sokkal inkább kültéri játékra való.
Lehet én értettelek félre, de úgy értettem hogy a gyerekkel akarsz együtt játszani. Ez esetben sokat javít a játékélményen, ha egyforma autótok van, mert meglesz a sikerélménye ha látja, hogy nem apa jobb autója ellen kell mennie. Ha meg csak egy autótok lesz, az egy idő után unalmas annak, aki vár a másikra. Ezért javaslom, hogy olyat vegyél, ami ha tetszik megengedhetsz belőle magadnak kettő egyformát is.
-
senior tag
válasz ANDROID??? #6151 üzenetére
Gondolom ezt felemelve, a levegőben tapasztaltad. Ilyenkor a lengőkarok simán nyílhatnak nagyobbat, mint amit a féltengely (kutyacsont) mozdulni tud. Ha ilyenkor gázt adsz, vagy tekergeted, akkor szokott kattogni és akadni, akkor is, ha egyébként minden rendben van belül.
Persze lehet akár diffi törés, vagy hézagolási probléma is a hiba oka, de a legegyszerűbb azt leellenőrizni, hogy a két akadó hátsó lengőkart feljebb nyomod, hogy ne lógjon annyira és úgy mozgatod meg a kerekeket.
Ha ilyenkor is kattog és akad, akkor van értelme szétszedni. Ha megszűnik az akadás, akkor a lengőkar maximális lógását kell kisebbre venni. Ha van erre downstop csavar (lengőkarban kicsi függőleges hernyócsavar) akkor azzal, ha nincs, akkor a lengéscsillapítót kell rövidebre nyitásúra állítani, hogy ne engedje túlnyitni a lengőkart. -
senior tag
válasz ANDROID??? #6161 üzenetére
Li-po őr olyan mini elektronika, amit az akku balanszer csatlakozójára tudsz tenni játék közben és méri az akku feszültségét. Ha eléri a határt, akkor sípol, hogy ne merítsd tovább.
Egyébként amit linkeltél leírást, abban írják, hogy kezel 2-3s lipo akkukat és van hozzá alacsony feszültség védelem, csak be kell jumperelni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Adok-veszek tilos a fórum területén.
Használd Hardveraprót erre!
- iPhone topik
- VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
- Milyen autót vegyek?
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Linux kezdőknek
- Célkeresztben az OnlyFans, amiért pornót nézhetnek a gyerekek
- További aktív témák...