-
GAMEPOD.hu
Alábbi írással szeretnék segíteni, hogy hogyan adjuk fel a motyónkat olcsón:
1., Ha nem fontos, ne dobozolj!
Új hozzászólás Aktív témák
-
gyulaszu
senior tag
Sziasztok,
szokott ebben a topikban az eu-n kívülről jövő küldemény "automatikus postai vámkezelése" téma lenni?
Vagy bejövő postai küldemények máshol vanbak kitárgyalva?
üdvgyulaszu
-
gyulaszu
senior tag
Köszönöm.
Az én problémám az, hogy én nem vásárolok, hanem csere-berélek.
Már olyan is fordult elő, hogy hiába volt a cn22-n gift-nek jelölve, mégis automatikusan vámkezelésre vitték és megfizettették a díját. (plusz néhány forintot, gondolom áfa címszóval)
Hogyan lehet ezt elkerülni, megreklamálni?
Illetve ha ígyis-úgyis fizetnem kell, akkor szeretném felezni az összeget az online fizetéssel...
Annak mi lenne a módja? Írassam rá a mobilszámomat minden küldeményre és akkor majd kapcsolatba lépnek velem, mielőtt kiszabnak valamit?gyulaszu
-
gyulaszu
senior tag
válasz azbest #11622 üzenetére
Köszönöm Neked is
Megnéztem pontosabban , hogy mit számláztak. A vámkezelési díjon (799 HUF) felül van még Áfa megállapítva.
Nekem igazából az a kérdés, hogy magánszemélyek közötti tranzakciónál, amikor az még csak nem is adás-vétel, miért kell Áfá-t fizetni?
De nem offolom tovább ezt a topicot, próbálom hívni Posta váminformációs vonalat...gyulaszu
-
gyulaszu
senior tag
válasz azbest #11624 üzenetére
Eddig 4 cserét bonyolítottam EU-n kívülről (Brazilia, Izrael, India, É-Macedonia).
Ebből 2-t "megsarcoltak" a másik kettőt nem. A 2-ből az egyikhez csatolt a küldő CN22-t, a másikhoz nem.
Számomra nem világos, hogy mi alapján választják ki, hogy kell-e eljárás vagy sem.
(van egy érzésem, hogy csak azért szabnak ki valamennyi áfát, hogy rátehessék a 799 díjat )
Majd beszámolok, ha válaszol az üsz (írtam nekik)gyulaszu
-
gyulaszu
senior tag
válasz gyulaszu #11620 üzenetére
Szeretnék ismét kicsit panaszkodni/puffogni itt a "kanosszámról:
Várok egy küldeményt Oroszországból, amit ismét nem vásároltam, hanem cseréltem.
Október 21-én feladták nekem, 27.-én be is ért a nemzetközi kicserélőbe.
Október 29.-én kaptam egy elsőbbségi levelet, hogy pótolnom kell a hiányzó dokumentumokat, hogy elindulhasson a vámkezelés folyamata.
Ha feltöltöttem volna bármit is, akkor ugye az egyből vámkezelési nyilatkozatnak/kérvénynek számított volna, tehát a +4000 HUF-os szolgáltatás indult volna.
Gondoltam egyet és adtam be egy felülvizsgálati kérelmet még aznap, 29.-én.
Erre kaptam azonnal a visszaigazoló eMailt, hogy megkapták.
Két hét semmi infó, ezért rákérdeztem 12.-én, hogy hol állunk.
Válasz jött november 15.-én, hogy a felülvizsgálati kérelmek feldolgozása 90+30 napot vehet igénybe.
Tegnapelőtt, hétfőn kaptam egy újabb 19.-én feladott elsőbbségi levelet postai úton, amelyben ismét kérik a vámkezeléshez szükséges dokumentumokat.
Rákérdeztem ismét az ü.sz-nél, hogy mi újság a felülvizsgálati kérelemmel.
Erre ma jött a válasz, hogy ők sem értik hogyan és miért, de a küldemény visszaküldésre került.
A tracking összesen ezt mutatja:
[kép]
Eldobom az agyam...gyulaszu
-
gyulaszu
senior tag
Új forduló kezdődik a múltkori történetemben amiről szeretnék itt is beszámolni.
Történt ugyanis, hogy az ügyfélszolgálat elismerte, hogy hibáztak, amikor visszaküldésre került a küldemény. Ennek fejében felajánlották, hogy kifizetik nekem a postaköltséget kompenzációként. A küldővel megegyeztem, hogy elküldi még egyszer én kifizetem neki, majd én azt megkapom (remélhetőleg) a postától (nagyjából 2000 HUF összegről van szó)BTW:
Időközben beszéltem a NAV üsz egyik vámos szakértőjével is.
Mivel az esetemben forgalomban lévő pénzérmékről van szó, arra nem lehet megállapítani sem Vámot, sem Áfá-t. Azt mondta , olyan nincs hogy pénzre szabjanak ki Áfát.
Vagyis, ha minden helyesen zajlana, akkor maximum a posta díját kellene megfizetnem.
Ez ugye lehet 799 vagy 399 HUF.
Szerintetek hogyan lehet azt elérni, hogy bizonyosan csak a 399 HUF-ot fizettessék meg velem? Korábban ugye volt arról szó, ha én kérek vámkezelést, akkor az egyből már 4000 HUFgyulaszu
-
gyulaszu
senior tag
válasz azbest #11912 üzenetére
Egyelőre az a stratégiai, hogy várok.
Előfordulhat, mint ahogy eddig 4-ből 2x megtörtént, hogy kihozzák minden nélkül. Ha nem, akkor reménykedem, hogy kérnek be tőlem akkor adatokat. Remélem, hogy az is még automatikus vámkezelésnek számít, ha ezúttal adok meg adatokat. (bár teljesen feleslegesen, mert kitöltött cn22 van a borítékon)
Ha mindezek ellenére vámot vagy áfát szabnak ki, akkor felülvizsgálati kérelmet fogok benyújtani. És elmegyek akár Strassburgig is vagy nem cserélek több érmet EU-n kívüli országban lakóval
Igen, van olyan érzésem nekem is, hogy egy olyan területre tévedtem, aholn nem jó a szabályozás. De az is előfordulhat, hogy a postai rendszer a sz@r...gyulaszu
-
gyulaszu
senior tag
válasz gyulaszu #11913 üzenetére
Ma kaptam meg a kártérítést az idő előtti visszaküldés miatt.
A másodjára feladott küldemény múlt héten érkezett meg, amely után Áfa és 899 forint volt fizetendő.
Benyújtottam a felülvizsgálati kérelmet arra hivatkozva, hogy tudomásom szerint forgalomban lévő pénz nem lehet sem vám sem Áfa alap. Kíváncsi vagyok hogy fog alakulni...
Majd beszámolok ismét.gyulaszu
-
gyulaszu
senior tag
Meg tudja valaki mondani, hogy Izrael posta szempontjából Európa vagy Európán kívüli?
gyulaszu
-
gyulaszu
senior tag
-
gyulaszu
senior tag
válasz Kolondrum #12108 üzenetére
Én is hasonló cipőben járok, de már eljutottam odáig, hogy reklamáltam is.
A következő válasz jött az üsz-tól:Tisztelt Ügyfelünk!
Tájékoztatjuk, hogy az online fizetéshez küldött értesítések automatikusan generálódnak a feladó által előzetesen - küldeményenként - megküldött elektronikus elérhetőségre.
Amennyiben a feladó a küldemény elektronikus adatainál nem adott meg sem e-mail címet, sem pedig telefonszámot, vagy azok formátuma nem megfelelő, akkor nincs lehetőségünk elektronikus értesítést küldeni a bankkártyás fizetésről. Az adatok módosítására vagy azok hiánya esetén a pótlásukra utólag nincs lehetőség.
Abban az esetben sem garantált, hogy a küldemény postára adásakor az elérhetőségeit elektronikus formában elküldték társaságunk részére, ha az a küldeményen a címadatoknál szerepel. A címiraton lévő esetlegesen feltüntetett elérhetőség gyakorlati használatára a kézbesítő postahelyeken van lehetőség, azonban az online fizetés lehetősége utólag nem biztosítható, kizárólag a kézbesítésre vonatkozó üzenetek küldésére van ekkor lehetőség.
A jelzett küldemény esetében nincsenek megadva az elérhetőségei, ezért nem jutott el Önhöz az értesítés.
Szíves megértését köszönjükErre reagáltam én a következőt:
Tisztelt Ügyfélszolgálat, kedves abc,
nekem továbbra sem világos sok minden.
" a feladó által előzetesen - küldeményenként - megküldött elektronikus elérhetőségre "
" feladó a küldemény elektronikus adatainál nem adott meg sem e-mail címet, sem pedig telefonszámot"
Milyen lehetősége van a feladónak az elektronikus adatok megadására, amennyiben csak egyszerűen bemegy egy postára és felad egy ajánlott küldeményt? Szerintem ő megtett minden tőle telhetőt, hiszen ráírta a borítékra esetemben az eMail címet.
Mi alapján dől az el, hogy Önök a vámkezelési eljárást az én részemre végzik el? Ha jól látom a xxxxxx számú számlán, akkor a vevőkódom yyyyyy
Miért nincs ennél a vevőkódomnál berögzítve az elektronikus elérhetőségem, eMail, mobilszám?Erre kaptam a következő választ:
Tisztelt Ügyfelünk!
Köszönjük, hogy megkereste ügyfélszolgálatunkat.
A vámkezelt küldemények vámköltségének online fizetése abban az esetben lehetséges, ha a felvevő postától a küldeményre vonatkozóan elektronikus adatban érkezik e-mail cím vagy sms fogadására alkalmas telefonszám és azok helyes formátumban is vannak rögzítve. Az Ön által leírt küldeményéhez azonban sajnos nem érkezett e-mail cím vagy mobiltelefonszám elektronikus adatban. Ilyen esetekben a vámkezelt küldeményt utánvételes fizetéssel lehet átvenni.
Az automatikus vámkezelés során a Posta nem vizsgálja, hogy a küldemény borításán/címiratán milyen adatok szerepelnek, mert a küldemény fizikailag nincs jelen az eljárás alatt. A címiraton lévő esetlegesen feltüntetett elérhetőség gyakorlati használatára a kézbesítő postahelyeken van lehetőség, azonban az online fizetés lehetősége utólag nem biztosítható, kizárólag a kézbesítésre vonatkozó üzenetek küldésére van ekkor lehetőség.
Mivel az előbbiekben leírtak a feladó mulasztásából, így javasoljuk, hogy vegye fel a kapcsolatot a feladóval.
A későbbi rendeléseire vonatkozóan azt tudjuk javasolni, hogy az eladónak mindenképpen jelezze, hogy a postára adáskor elektronikus adatban és megfelelő helyen/formátumban feltüntetve továbbítsa az Ön e-mail-címét és/vagy mobiltelefonszámát is.
Megértését köszönjük.Na szóval itt tartunk most.
Holnap megyek a postára más ügyben és beíratom az yyyyy vevőkódom alá az összes elektronikus elérhetőségemet, ha egyáltalán lehetővé teszi ezt a rendszer. Kíváncsi vagyok, hogy akkor mi lesz a kifogás...gyulaszu
-
gyulaszu
senior tag
Majd nézd meg, neked is van egy vevőkódod, ha már kaptál ilyen számlát, amit alapból a hozzáférési kóddal tudsz megtekinteni/letölteni. Szerinted mennyibe tartana oda beírni egyszer az elektronikus elérhetőségeinket?
Vagy úgy gondolod, hogy azt a számlát és vámkezelés bizonylatot is egy MI rendelte hozzá a küldemény elektronikus adataihoz?PS: én konkrétan nem kínaival üzletelek, de ez más tészta...
gyulaszu
-
gyulaszu
senior tag
Nos, kérlek világosíts fel, hol értettem félre ennyire a folyamatot.
Az világos, hogy a feladó elkövette azt a hibát, hogy ugyan felírta a borítékra az e-mail címemet, de nem kérte meg az ottani posta dolgozóját, hogy márpedig azt mindenképp rögzítsék az elektronikus adatok közé is.
Innen folytasd, hogy mik a lehetőségek.[ Szerkesztve ]
gyulaszu
-
gyulaszu
senior tag
Én már többször leírtam itt is, hogy nem rendelek senkitől semmit, hanem csere-berélek (numizmatika)
Sajnos mindenki, a posta is abból indul ki, hogy a nagy rendszerek, mint az ebay stb hogy működik normál esetben. De miért nem felhasználóbarát a dolog, ha privát személy ad fel számunkra valamit?gyulaszu
-
gyulaszu
senior tag
Az utolsó szó jogán:
Az én esetemben azzal is van bajom, hogy megvámolják vagy Áfát szabnak ki rá, de ezt most hagyjuk...Azért nem találom "ügyfélbarátnak", mert ha már ilyen sokat áldoztak informatikai fejlesztésre, akkor annak szerintem tudnia kellene a következőket:
Ha már a "mesterséges intelligencia" a nevem és címem alapján megtalálta a vevőkódomat, akkor miért nem lehetséges a vevőkódomhoz hozzárendelni az elektronikus elérhetőségeimet és ezáltal biztosítani az online fizetés lehetőségét?
Ha már van lehetőség "ÉnPostám" regisztrációra, akkor miért nincs lehetőség azzal összerendelni a vevőkódomat?
Illetve ha például az ÉnPostám-ban beírnám a küldemény azonosító számát, amit várok, akkor szerintem szintén kellene tudniuk biztosítani az online fizetési lehetőséget.gyulaszu
-
-
gyulaszu
senior tag
-
-
gyulaszu
senior tag
Sziasztok,
két hete rendeltem egy terméket CN raktárból a Banggood-ról, ami akkor előrendelhető volt. Ezen a héten csütörtökön írt a Banggood, hogy megjött hozzájuk az árú és feladták. Becsült megérkezés október 7.
Ma reggel kaptam egy levelet a Magyar Postától, hogy a Packeta Hungary Kft feladott számomra egy üzleti csomagot.
Gondolom ez ugyanaz a csomag, mert mást nem rendeltem sehonnan.
El tudná valaki számomra magyarázni, hogy ki kicsoda ebben a logisztikai láncban? A Postától kapott azonosító PNZDE kezdetű.gyulaszu
-
gyulaszu
senior tag
-
gyulaszu
senior tag
válasz Anonymusxx #13196 üzenetére
Miért nem kérdezel rá a cimzettnél?
A Google pegig ezt dobja [kép]gyulaszu
Új hozzászólás Aktív témák
- Háztartási gépek
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Ukrajnai háború
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- iPhone topik
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- További aktív témák...