Új hozzászólás Aktív témák

  • nyunyu

    félisten

    Most b*szott fel agyilag a sarki posta.

    Múlt pénteken hajnalban negyed óra különbséggel kaptam két semmitmondó SMSt tőlük, hogy jött valami küldeményem, május 6-ig, illetve 7-ig vehetem át a Budapest xx postán.

    Reggel kezdek a fiókban, mutatom az SMSeket a pultnál lévő hölgynek, közli, hogy most vezetnek be egy új informatikai rendszert, de az SMSben szereplő időbélyeg alapú küldemény azonosítókra még nem tudnak keresni, mert az új rendszer meg nem teljesen működik.
    Adjak neki nevet, címet, ragszámokat, mert a régi rendszerben csak azokra tud keresni.

    Honnan az anyámból tudjam a ragszámot, ha a szokásos fecnit se dobták be a postaládámba, meg az SMSekben sincs benne?

    Nagy duzzogva hátrament a raktárba, negyed óra keresés után előállt egy csomaggal ami a címemre jött, másik nincs meg.

    Mutatom neki mégegyszer az SMSeket, két különböző azonosító, két különböző lejárati dátummal.

    Erre előássa az offline küldemény jegyzéket, amit a központi posta nyomtat a kerületi fiókokba napontva ömlesztve kivitt küldeményekről, papíron végigbogarássza egy hétre visszamenőleg az összes név+lakcím+ragszám kombót, egyszer talál meg a listán, ragszáma megegyezik a raktárban megtalált csomaggal.
    Másik ragszámnak nyoma sincs.

    "Biztos a fél 12-kor jövő szállítmányban lesz benne!"

    Jó, délután megint megyek.
    Ugyanaz a hölgy megint végigtúrja a raktárt, de nem talál semmit.
    Aznapi küldeménylistán sem szerepelek...

    Hazaérve ránézek az aliról várt kütyük trackingjére, egyiknél szerepel egy csütörtöki kézbesítési kísérlet, majd hogy átvehető a postán, aztán az, hogy átvettem.
    Másik még a vámnál sincs.

    Szóval ugyanarról a csomagról küldött két SMSt az új csoda rendszerük, egyszer reggel hétkor x azonosítóval, május 6-ig átveheti kitétellel, meg másodszor 07:15-kor Y azonosítóval, május 7-ig keresse címszóval.

    Fő a logika.

    Eltelt egy hét, ma hajnalban az alis spamekre szánt emailcímemre jön egy értesítés a Magyar Postától, hogy Z azonosítójú küldeményem május 14-ig átvehető.
    Papírfecni a postaládámban szokás szerint nincs, meg SMS is nuku.
    Ragszám megint luxus.

    Most már előre készültem, és az alis ragszámot egy cetlire felírva mentem a postára.

    Ugyanaz a b*szatlan pitscha, mint múltkor, orra alá dugom a személyimet, ragszámot.
    Mutassam az emailt. :W
    Az nyilván nem volt kéznél, de szokásos 10 perc szintidővel előásta a raktárból a csomagot.
    Név, cím, ragszám stimmel.

    Mindenesetre megkérdeztem, hogy mi alapján dől el, hogy az új informatikai rendszerük SMSben, emailben, füstjelekkel, vagy hagyományos módon, bedobott fecnivel üzen, hogy gyere el a csomagodért, mert nem hozzuk ki?

    Erre kaptam egy monológot arról, hogy a külföldi csomagok feladói nem fizetik ki a Magyar Posta munkáját, és az az új módszer, hogy vedd át a postán.

    SMSt akkor küldenek, ha sima, nem ajánlott leveled jött.
    Emailt akkor küldenek, ha ajánlott.

    Nem keverendő a kettő, vagy egyiket kapsz, vagy másikat!
    Ja, ócó csomagok értesítő SMSért fizetniük kell, drágább csomagokra küldött email meg ingyen van...
    Értem a logikájukat.

    Rákérdeztem, hogy ragszámot miért nem képesek az ilyen-olyan digitális értesítésbe beletenni?
    Erre az a válasz volt, hogy amit én a sima küldeménynél tracking numbernek látok, az nem valódi ragszám, olyanja csak az ajánlott küldeményeknek van, aztán nyomatékosan felhívta a figyelmemet a csomagra ragasztott kék R matricára.

    Ezen a ponton értetlenkedtem egy kört, mert a ragszámnak látszó azonosító alapján tudsz keresni a posta weblapján, meg a hivatalban a régi szoftverükben, meg az analóg csomagjegyzékben...
    Meg arról is, hogy dícséretes a vállalati digitalizáció, amivel a posta 10+ év lemaradással próbál felzárkózni a világhoz, de annak az lenne a dolga, hogy gyorsabban, olcsóbban, automatizáltabban oldják meg a feladatukat, nem pedig plusz egy humán adminisztrációs réteget beiktatni a sehogy sem működő folyamaik elé.

    Hölgyike megint csak azt tudta szajkózni, hogy a csomagfeladók nem fizetik meg a Magyar Posta munkáját, mert mindenki az ingyen, meg olcsó csomagküldést választja, amikor a netről rendel.

    Azt már nem sikerült felfognia, hogy közben állami milliárdokból tartjuk őket fent, mert még mindig tart a monopóliumuk.
    Piaci alapon már rég ki kellett volna halniuk.

    Szerinte az ügyfél a hülye, amikor két közel azonos szolgáltatás közül választva az ügyfél az olcsóbbikat választja.

    ---
    Adalék:
    Múlt szombaton rendeltem eBayről egy laptop billzetet 30$-ért.
    Kedden rámcsörgött egy DPD futár, hogy hol vagyok, mert hozta a csomagomat. :Y
    (Máskor előre kaptam tőlük SMSt vagy emailt, hogy ekkor várjam a futárt!)

    Nem voltam itthon, meg elsőre le sem esett, hogy milyen csomagot hozhat, így szerdán átvéve derült ki az, hogy vidéken élő anyámnak rendelt kütyü jött meg.

    Így beballagtam a sarki postára, hogy feladjam.
    1735Ft-t gomboltak le rólam egy negyed kilós csomag belföldi szállításáért.

    Mentségükre legyen szólva, csütörtök 10-kor kivitték anyámnak a drágán feladott csomagot.

    (Tudom, egyszerűbb lett volna eleve anyám címére rendelni eBayről. :W)

    Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

Új hozzászólás Aktív témák