-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
senior tag
VW Sharan 7 személyes, 2012 évjárat.
Most egy ilyen kocsit kaptam céges használatra.
Hol találok egy klíma kezelési leírást?
Ott a sok gomb, de csak kísérletezgetek, kísérletezgetünk :-)
A legfontosabb kérdés : Hogyan tudok a hátsó utas térbe is fűtést csiholni?
Ugyanis a két hátsó üléssor melletti ablakok (összesen négy ablak) mindegyike felett egy befúvó rács. Oda csak hideg levegő megy :-([ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz yodamester10 #203489 üzenetére
Először is, köszi a tippeket!
AUTO gombra elkezdi változatgatni a ventilátor fordulatszámot, és az arcomba fújni a levegőt, amit nem szeretek. Ezért is irányítom mindhárom irányba, de általában csak fel és le.
A ventilátort meg "feltekeri" jó nagyra, és ilyenkor nemhogy a másikat nem hallod a kocsiban, de saját magadat sem :-(
AC gomb : minek hűtsek télen? (Tudom, lehet vele szárítani. De ez elég ritkán kell.) Azt látom, tapasztaltam, hogy AUTO-ban fixen bekapcsolja, legalábbis világít a gomb. De ezt tapasztaltam sok más kocsinál is.
REAR : ezt még nem nagyon használtam.
Azt tapasztaltam, ha a felső sor, balról a harmadik gombot bekapcsolom, onnantól megy hátra is levegő, de csak hideg :-(
Az elmúlt bő 20 évben ez már több mint a tizedik (inkább 15) céges autó amit vezetek, és/vagy használok, de ez most kifogott rajtam :-)
Ettől függetlenül lehet én vagyok béna 😂[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz rbalint88 #203491 üzenetére
"mivel sok a légköbméter, ezért vagy ordít, vagy meleg lesz... Auto gomb ezt próbálja áthidalni"
Ezt értem. A munkám során hasonló dolgo(ka)t programozok.
Viszont attól, hogy a ventilátor jobban és hangosabb megy, csak elől lesz melegebb, de hátul nem. Sőt, csak hidegebb, mivel oda hideget fúj be, mind a négy nyíláson :-(
Aki hátul ül, az érzi is ezt. -
-
senior tag
Na de most komolyan! Ehhez a klíma berendezéshez nincs egy használati, kezelési útmutató?
Persze köszi az ötleteket is, de úgy gondolnám, hogy talán nemcsak ötletek alapján kéne megtanulni használni. -
senior tag
válasz Lacess #203492 üzenetére
"Mindemellett meg kellene nézni, ha van, a hátsó kezelőegységet, hogy azon mégis milyen hőmérséklet van beállítva. Kívántra állítani."
Ez egy jó gondolat! Szerintem már kerestem, de csak "futólag"."Ha nincs kezelő, de hideget fúj hátul, miközben elöl meleget állítottál (és meleget is fúj be), akkor lehet hogy valami nincs rendben a szellőzéssel, terelőlappal, állítómotorral, etc. a szellőzőrendszerben."
Jaja. Már jeleztem a cégnél mi a helyzet. Majd viszem valamikor szerelőhöz is.[ Szerkesztve ]
-
senior tag
A másik érdekesség a rádió. Csak az első hangszórókból szól a zene, vagy éppen ami.
A kis egyszerű menüjében "Balance"-t találtunk, de "Fade/Fader"-t nem :-(
Úgy tűnik, jók a hátsó hangszorók is, mivel tolatáskor, parkoláskor a hátsó radar csipogása hátulról szól, az elsőé pedig elölről. Bár az is lehet, hogy ebben a kocsiban nem a hangszórókból jön a radar csipogása. -
senior tag
válasz Asbee #203503 üzenetére
Asbee és SimonJoe
AUTO gomb : értem én, hogy automatikusan beáll valahová, de létezhetetlenül (!) hangos.
Eddig is használtam auto/digit klímás kocsikat, de egyiknek sem okozott gondot alacsony ventilátor fordulatszámon felfűteni a kocsit, csak ennek. Egyébként aranyon, hogy max, pontosabban "HI" állásban 15-20-25°C-ot tol be a kocsiba. Már hordok magammal két Testo hőmérőt is. Aztán meggondolja magát, és 30-40°C-ot tol be, miközben a kocsiban alig van 10°C. Nem túl konfortos. A mutató szerint 90°C-os a motor, és már egy órája úton vagyok vele.
AUTO gomb : egyébként meg hiába kapcsolom ki az AUTO funkciót, ő továbbra is változtatja a ventilátor fokozatot :-) Bár ilyenkor maximum 4-es fokozatig, ami még nem zavaró. Érdekes.
AC is menjem : Bammeg, így is majd megfagyok, de ha még az AC is megy, letörik a lábam. Keserű tapasztalat :-(
REAR gomb : ma többször is teszteltem, 2x 75 km-t mentem vele. Benyomom, bekapcsolom, majd 10-30 mp elteltével visszavált oda, ahol előtte volt :-) :-) :-)[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz Asbee #203503 üzenetére
"auto benyom, bal “állásban” mindig kicsit alacsonyabb, jobbon mindig kicsit magasabb fokozaton fúj"
Ezek hol vannak leírva? Sokkal kényelmesebb lenne A-tól Z-ig elolvasni, nem pedig mindent egyesével itt megkérdezni."AC is menjen, nem hűteni fog"
Pedig hűt, nem is kicsit :-([ Szerkesztve ]
-
senior tag
Beállítod a kívánt hőmérsékletet, AUTO gombot benyomod, A/C gombot benyomod és hidd el jó lesz
Így kezdődött az ismerkedésünk.
Azóta próbálnék valami jobb eredményt elérni.
Nem unalomból szorakoztatom magam ezzel.
De holnap lehet újra neki futok.
Kérdés, az utasaim, és persze én is, meddig fogjuk bírni 😂 -
-
senior tag
Igen, ezen is túl vagyok.
Tegnap és ma teszteltem a kedvetekért az AUTO üzemmódot. Kb 75 km és másfél óra az út. Első úton 26-ra, következőn HI-ra állítottam a hőmérsékletetet. Az út végére 19-21 °C-ot sikerült produkálnia elől.
Hátul természetesen még ennyit sem :-(
A műszerfal szerint -2 és +4 °C között volt a külső hőmérséklet.
A kézi üzemhez képest annyi eltérés volt, hogy így hangos ventilátor mellett kellett utazunk és beszélgetnünk.
Valamint jóval több LED világított a konzolon :-)[ Szerkesztve ]
-
senior tag
"Mert a klima nem tud futeni csak huteni a kocsidban."
Mégis rengeteg autó azzal kezdi, hogy bekapcsolja "hidegen" a klímát 🤮
De akkor minek?
Jég hideg van! Ilyenkor olyan alacsony a levegő nedvesség tartalma, hogy klímával (azaz hűtve szárítással) úgysem tudja tovább szárítani. Egyszerű fizika : i-x és/vagy h-x diagram, kinek melyik tetszik. -
senior tag
válasz rob210 #203834 üzenetére
"Mert tudtommal 5°c alatt egyik sem kapcsolja a klímát a fagyásveszély miatt."
Akkor miért mutatja úgy, mintha bekapcsolná? Megtévesztő az AC gombnál világító LED
De legyen kint 10°C! Akkor ugye bekapcsolja, hogy tovább hűtse, az amúgy is hűvös levegőt, hagy fázzon az utas :-) -
senior tag
válasz Asbee #203836 üzenetére
Sajnos tudok nyűglődni, ismerem magamat.
Legtöbb kocsi amit az elmúl 15-20 évben vezettem, és volt benne AUTO üzem, elkezdte rám fújni a levegőt, bele az arcomba, mellkasomra. Ez leginkább nyáron, amikor hideget fúj tud számomra kellemetlen lenni. De télen sem sokkal jobb érzés. Én jobb szeretem "fentre" és "lentre" állítani a lég befúvást. Esetleg mindhárom irányba. De ez is, mint oly sok minden, egyén függő. -
senior tag
De ha már automatizmus!
Meglepve tapasztatam a VW Sharan-ba, ha az első szélvédőre spriccelek, mert mondjuk koszos, bekapcsolja a hátsó ablaktörlőt is.
Ezt hogy bírták kiszenvedni magukból a gyárban?
És tiszta a hátsó üveg! Legalábbis nagyító nélkül, a visszapillantón keresztül nem látom koszosnak :-) -
senior tag
válasz Reggie0 #203848 üzenetére
Reggie0 , aero és 6030D
Értem én, hogy így a tuti biztos : megy a klíma és a fűtés is. Csak feleslegesen, mivel klíma nélkül sem párásodik az ablak. Ezt már sok (főleg céges) autónál tapasztaltam. Jó, ha 30-ból egyszer szükséges ez a kombó. Számomra ez energia pazarlás, és felesleges készülék koptatás.
De igen, ez a tutit módszer!
A munkám során nekem is le kell olyasmiket programozni (BMS, HVAC) ami műszakilag nem a legszebb. De hát a megrendelő "kényelme" (és pénze) ezt kívánja 😂[ Szerkesztve ]
-
senior tag
VW Sharan 2.0 Diesel 2012
Hát így 5-6 hét használat után azt tapasztalom a fűtés/klíma rendszernél, hogy valójában itt nincs is igazi kézi üzem. Mindig kapcsol, változtat valamit a rendszer, akár világít az AUTO LED, akár nem. Érdekes.
Ezeknél ez így működik?
Még egy kocsinál sem tapasztaltam ilyet.
Igaz, az elmúlt húsz évben nem is vezettem VW, csak Ford, Opel, Toyota, Skoda gyártmányokat. -
senior tag
-
senior tag
válasz yodamester10 #204427 üzenetére
Bitte-danke uram!
És a felső gömb vagy dudor mi akarna lenni? -
senior tag
-
senior tag
válasz Zwodkassy #204730 üzenetére
Adott a verda és a jelenlegi rádió benne: #204730
Egy ilyet be lehet építeni helyette?
Azt írják VW-hez jó:https://www.emag.hu/chigods-autos-radio-vw-rcn210-bluetooth-cd-mp3-usb-golf-4-mk4-polo-passat-b5-modellekhez-cm-003/pd/DF931GBBM/
https://www.emag.hu/chigods-rcn210-autoradio-bluetooth-cd-mp3-usb-canbus-adapter-vw-golf-passat-jetta-fekete-cm-c60/pd/DCQ2J7MBM/?ref=smart_history_rec_1_2&provider=rec&recid=rec_4_c1a93600221501dffcffd9adc07e14499a73fa6d945a1f8040da0f6173dac4da_1682493550&scenario_ID=4
Így képről, méretre nagyjából jónak tűnik nekem, de félek, nem ilyen egyszerű a helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
VW Sharan, 2012, CFFB, R4 2.0L TDI, manuális váltóval
Én át tudom állítani VCDS segítségével, hogy magasabb fordulaton jelezze a magasabb fokozatba váltás?
Mondjuk 1500 helyett 2000 körül. -
senior tag
Tegnap, úton Komáromról Bp-re, fél szemmel figyelem a VAG DPF progit az M1-n. 42% majd 1-2 perccel később 99%,és már megy a regen.
45 perc elteltével még nem végzett :-(
Komárom -> Pécel
nagyrészt autópálya, 80 - 130 km/h között.
Múlt héten volt egy 66 perces regen is. Egy része autópálya (M3), aztán főút, lakott területekkel tarkítva (Pécel -> Jászárokszállás).[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Több minden is lehet ezzel a verdával.
Rendszeresen írja : "Start Stop Not Possible" , vagy valami ilyesmi :-(
A cég által alkalmazott "szerelő" egyszer elejtett nekem egy olyat, hogy ő kikapcsolta a Stop/Start funkciót, mert csak a baj van vele :-) -
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben