-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sz.Riki88
csendes tag
válasz Brumi˘ #102295 üzenetére
Fél éve tanulgatom ezt a PD szoftver, hardver kérdést hobby szinten, hogy a saját 150 lovas ARL-emet megcsináljam ha készen lesz végre. Megannyi angol fórumot olvasva oda jutottam, hogy egy gyári AL-es Pd elem 230 lóerőnél már bőven eléri a határt, ugyanis már ott is túl sokáig kell nyitva tartani a PD elemet ahhoz, hogy még a megfelelő időben juttasd be a megfelelő gázolaj mennyiséget. Az egészséges határ, ha a befecskendezési vége (EOI) valahol felső holtpont után 6 fok körül véget ér, de egyesek szerint legrosszabb esetben is 10 foknál. Lehet 10 fok fölé tolni, csak rohamosan el fog kezdeni növekedni a kipufogógáz hőmérséklet (EGT), ami hosszú távon elkezdi megenni a turbó meleg oldalát, kormolni fog, stb. Emellett ott a befecskendezéskezdet (SOI), amit viszont nem húzhatsz X határon túl, mert idő előtt elkezd berobbanni a gázolaj, még a dugattyú felső holtpontba érése előtt (kopogni fog, csapágyas lesz, stb). Egy AL-es Pd elem, 1 fok főtengely fordulat alatt, 2 és 2,5mg gázolaj között tud betolni (ha jól tudom 550cc-s). Innentől jön a matek....
Ha beállítom végre a gt1749VB\VC hybrid turbómat, akkor a cél 70mg betolása, a megfelelő időben, így korommentesen, kb 1.7baron tud 195-200 lóerőt majd, úgy, hogy megy lent fent. Remélem 1-2 héten belül kiderül hogy bejön e az elmélet, vagy full hülyeségeket beszélek.....[ Szerkesztve ]
-
Sz.Riki88
csendes tag
válasz FoBCRaistlin #102302 üzenetére
Én azt a turbót kb 1,8 barral fújnám kezdésnek max, ott még ellesz korommentesen az AL-es pd elemmel, kb 210-220 lóerő között saccra
-
Sz.Riki88
csendes tag
válasz Mágus2 #102893 üzenetére
Üdv, nem titok, az én kocsimról van szó, csak alig van időm irni és kérdezni. Mágus, nagyon köszönöm az ezernyi infot és segítséget, kezd összeállni ez a VTG beállítás a fejünkben! Tudtam hogy szívni fogok egy hybrid turboval, de hogy ennyit azt nem. Plusz ezen a kocsin semmihez, de semmihez nem férsz hozzá bontás nélkül A héten nem lesz időm foglalkozni vele, de jövőhéten folyt. köv. Nost 1.5bar fölé nem megy, igy tudom használni ha nagyon kell. A pontos tüneteket még a héten megpróbálom leírni! Mégegyszer köszönöm!
-
Sz.Riki88
csendes tag
válasz Mágus2 #102952 üzenetére
Van egy kis időm, leírom amit tudok. Az autó: Leon Cupra 4x4, 1.9 PD, 110kw, 2001.11hó. Megpróbálom leírni pontosan mikor, mi történt az autóval. Első körben egy lényeges infó kimaradt, amikor 1 évvel ezelőtt megvettem az autót, már chippes volt, és alul szintén nagyon buta, annyi különbséggel hogy az akkor elvileg "gyári" turbóval, kb 400 motorfordulattal előbb betöltött mint most. Értem ezalatt, hogy olyan 1900rpm ig halott volt, 2000től összekapta magát, és 2200nál simán betöltötte a chipben beállított 1,65 bar nyomást és szépen tartotta is. Mivel előtte a passatom egy repedt vákuumcső miatt ezt csinálta kb, nem foglalkoztam vele, gondoltam majd meglesz a hiba. A kocsi ment, nem füstölt. Később átnéztem amit tudtam, csöveknek semmi baja. De érdekes módon akkor is azt vettem észre, hogy nagyobb sebességi fokozatban (4-5-6) jobban be tud tölteni alul is, főleg ha nem padlózom, hanem kb 60-70% gázt nyomok maximum. Így telt ez az 1 év, és 30 ezer kilométer, ami alatt beszereztem egy hibás gt1749vb-t, és egy emberrel építtettem egy hangyányival nagyobb turbót (hallomásból tudom hogy csinált már ilyet, működnek szépen ilyesmi a koncepció, csak állítólag a melegoldal és a geometria is nagyobb kb 0,8mm-el). Célom az volt hogy tartósabban bírja az emelt turbónyomást, komolyabb turbólyuk nélkül. 3 hete felkerült a turbó, új sachs kuplung szett kevlár tárcsával, új hardy, összes szilent elől, meg a jó isten tudja mi, össze sem merem számolni. A levett turbó kb 60-70%os, geoja akadásmentes stb, cikkszám szerint gyári VB turbó.
Első körön tapasztalom, hogy még rosszabb a turbó mint volt, 3000nél fúj be hirtelen 2.4 bart, majd 1.7ig ejti vissza 4600ig. Kezdtük a vákummal, kiderült ugyanis a tandempumpám vákuum csonkja kicsit lógós, körbetömítettem SOS megoldásképpen, majd vákuum mérés (nincs most lehetőségem újat venni, de ha tudok szerzek egy cseredarabot próbára). Az N75 szelep és a drukk-labda közé tettünk egy -1barig kalibrált nyomásmérőt, beindítás után -0,8 és -0,7 bar között megáll, amíg fel nem épül a nyomás addig tartja is szépen, majd szépen elkezd visszaszabályozni. Újra gázra lépéskor azonnal beugrik -0,8ra. Basic setting 11-es blokkban kiiktatott N75 nél megvan a -1 bar is. Egyenlőre ezt elvetettük, szemre a geokar is azonnal felkoppan a stop csavaron, nagyobb gázadásra felemelkedik onnan. Próbáltunk kitekerni a stop csavaron, már-már drasztikusan 3-4 menetet is, Basic settingben komolyabb nyomásváltozást nem értünk el (ekkor derült ki hogy kifúj az egr összetétel, később említem, lehet ezért nem volt nagy változás). Végül vissza tekertük nagyjából a turbós által összejelölt helyre. Jövő héten megpróbálok tekerni rajta apránként és menni vele, nem pedig basic settingre hagyatkozni, a turbós is azt mondta hogy ennél a turbónál ne hagyatkozzak csak arra, menjek vele. Igen ám csak állításonként csáposra fel, féltengely leköt .......
Következő körben ki lett pusztítva az EGR hűtő, vízkör gyári csőből átalakítva, áthidalva, kipufogójárat lefalazva a turbónál és fent az EGR-nél is. Program szerint idáig is ki volt írva, de biztos ami biztos. Ja, és zsír új gyári tömítés az EGR szelep és a szívócsonk összetételéhez, mert ott találtunk egy kis szelelést. Változás nem sok, mintha picit jobban épülne, de még mindig messze van az elvárttól.
Következő körben visszatettem a gyári 150 lovas programot, volt 1-2 dolog ami nem tetszett a programban, gondoltam zárjuk ki ezt is. Annyit értünk el hogy legalább 1.5-1.6 bart épít meg maximum, nem pedig 2,4-et. Logoltuk a légtömegmérőt, jónak néz ki, és 2012-ben lett cserélve ahogy a gyártási dátumon látom. Betettük fixen a turbónyomás mérőmet, mellé a vákuummérőt, ellenőriztük újra menet közben, -0,8 amíg nincs nyomás. Persze a 2.4bar szétlőtt 2 csőcsatlakozást, amit sajnos kontár módon kénytelen voltam egy nagyon kicsi átmenő csavarral is összecsavarni, amíg át nem alakítom "kék csöves nagy bilincses" megoldásra. Néztem, nem szelel.
Turbós szerint 2000nél alsó hangon 1 bart fújnia kellene a turbónak, úgy hogy 3.ban 1500ról lepadlózom. És közvetlen 2000után legkésőbb meg kell építsen 1.7bart is, mert minimálisan nagyobb mit a gyári VB turbó. Kivettem a levegőszűrő előtti szívócsatornát, mentem levegőszűrő nélkül is, alul nincs változás.
Ami aggasztó a dologban, hogy a hiba turbó csere előtt is fennált, csak kisebb mértékben. Most kb 300-400 fordulattal feljebb tolódott minden. A turbós szerint ennyi nem lehet a turbóban, és szerinte a beállításban sem, de arra azért nem esküdött meg. Ma mentem vele egy hosszabb távot, 6.ban kb fél gázon elgyorsítok 1600ról, és 2000nél 1.2bar a nyomás. A kocsi pedig ahogy átlépi az 1baros értéket, azonnal felépíti az 1.6-ot és megy mint a barom. De 1barig csak vánszorog. Például volt olyan hogy 2-es sebességben 1600nál padló, és még 3500nál is épphogy átlépte az 1 bart.
Ami hátra van, lekötöm a kipufogó rendszert a katalizátor előtt, ahhoz kivételesen hozzáférni, és megyek vele, nem e az van eldugulva, mindenképpen ki kell próbálnom. Ha ez nem nyer, akkor 2-szer-fél fordulattal tekerek a stop csavaron, és megyek vele, hogy változik e valami, és feljegyzem hogy alapjáraton hogy változik a nyomás, elérem e valamikor az 1000mbar-t. Emlékeim szerint most 990. Megpróbálom leellenőrizni az előfeszítést is, hátha ott a baj. Még egy apró infó, a gyári turbómon azt vettem észre, hogy a geokar rövidebbre van véve kb 2-3 mm-el, kiengedett végállásban, mint a mostaninak. Gondoltam még intercooler dugulásra, de azt valószínűleg én nem fogom tudni leellenőrizni. Nameg átmegy rajta 2.4 bar is Valamint tudom hogy alul a programon is módosítani kellene, mert több kipuffgáz kell egy nagyobb turbónak, de azt gondolom még gyári programmal sem szabadna hogy ennyire szar legyen odalent.
Végül ha nem bírok vele akkor megy fel a turbóshoz a kocsi, elvileg diesel tuninggal is foglalkozik, mondjon valami okosat ......Ha valami nem érthető abból a katyvaszból amit ide írtam szólj bátran, de igyekeztem
-
Sz.Riki88
csendes tag
válasz Mágus2 #103039 üzenetére
Nálam a szelepfedél nem volt levéve, a kocsi gyönyörűen jár, korrekciók PIB értékek szépek, de meg tudom nézetni, úgyhogy ezt is megejtem.
Még 1 dolog, ami fontos lehet, csak efelől hiányos a tudásom. A váltóban lévő sebességjeladómnak annyi mióta megvan, az ecu nem lát sebességjelet csak az órám, egy nagyobb rászkódásra látja egy pillanatra, onnan tudom hogy lezár a centrál menet közben. Cseréje, javítása folyamatban, csak a csatlakozót is cserélnem kell mert szét van oxidálódva (Váltólevételkor derült ki, és nem volt keret az igényes javításra). Ez okozhat véleményed szerint ilyen problémát? Kikapcsolt ESP-ASR-el is ugyanolyan az autó. Azt gondolom nem szabadna számítania, de ezt simán lehet hogy rosszul tudom.
-
Sz.Riki88
csendes tag
válasz Mágus2 #103043 üzenetére
Olajfogyasztásom 0,5liter 10ezer alatt, edge 5w40 olajjal, indul hidegen, melegen, kéket nem füstöl, remélem az utolsó variációt kihagyhatom. A héten pihenek én is és a kocsi is, jövő héten folyt. köv. jellzek a fejleményekről. Mindent nagyon köszönök, meghajlok a tudásod és a tapasztalatod előtt!
-
Sz.Riki88
csendes tag
Mágus mester!? Adott a 2002 Leon cupra 4 tdi-m. A váltóban lévő sebesség jeladó(1J0 919 149A), elképzelhető hogy csak a kilométerórának ad sebességjelet, az ECU nak pedig valahonnan máshonnan megy? Megcsináltam a jeladót, az egyik saru volt oxidált, stb. Most már van kilométeróra jelem a műszerfalon, viszont az ecu továbbra sem lát sebességjelet. Tudni kell hogy kezdetektől nincs sebességjel az ecuban, a műszerfalon pedig volt egészen a váltó levétel és visszarakásig, csak azóta nem. Valami kábelköteg baj lehet, mert ha tolok egy teligázas kanyart, vagy kátyúsabb úton közlekedek, akkor egyszer csak lezár a centrál, aminek ugye 20km\h felett le is kellene zárnia gyárilag, és igy persze tempomatom sincsen. A sebességjeladó 3 lába elvileg az 5V, jel, és test. Szóval a kérdés, honnan mehet az ECU-ba a sebességjel? (Műszerfalam tutira ki volt véve mielőtt hozzám került, félek nem sikerült normálisan visszatenni és ott lesz valami baj, csak nincs kapcsolási rajzom, hogy milyen kábelt keressek) Köszi előre is!!!
[ Szerkesztve ]
-
Sz.Riki88
csendes tag
-
Sz.Riki88
csendes tag
Azt a motort még nem találták fel ami nem eszik olajat, ahogy mágus is mondja 15k alatt 1 liter aboszúlt nem sok.
-
Sz.Riki88
csendes tag
Urak, vw 1.6 crtdi 90le, 2010 környéki motorkról valakinek valami tapasztalat, tipushiba? Pd-be otthon vagyok, de ez idegen terep, holnap mennék megnézni egy 6os golfot a vállalkozásnak. Köszi
[ Szerkesztve ]
-
Sz.Riki88
csendes tag
válasz VR6-Fan #105503 üzenetére
Értem, jó tudni ezeket a dolgokat köszi. Érdekes dolgok ezek, szivesen megtanulnám az 1.8t ecu-t és a szoftvert, hogy működik, mik a táblák, stb. Durva hogy senki nem tud írni egy egyedi szoftvert rájuk. Gyári computeres mitsu evot irtam már haverommal párat, érdekes hogy abba bedob az ember egy 3 utas nyomásszabályzót, és 1 óra alatt olyan stabil szabályzást lehet írni mint a szél. Mondjuk az evo ecu durván okos már gyárilag is.
Ui.: ha jól tudom a Bauerék foglalkoznak még 1.8T vel. -
Sz.Riki88
csendes tag
válasz zsoleszkai #106323 üzenetére
Ha nem tévedek akkor az 5ös váltóban 228mm es kuplung van, a 6osban 240mm, első 280nm gyárilag, második 310. Állitolag a 240es jó 350ig, van aki szerint 400ig is. Egy gyári 228as kuplungot lehet 310 fölé nem hajtanék, aztán lehet van akinél többel is elmegy évekig.
-
Sz.Riki88
csendes tag
Haverom Mitsu Evo 6-al mátrázik minden télen, próbált már ezer gumit, és neki a Nokian WR D3, valamint a Michelin Alpin A3 tetszett a legjobban (csak full havas úton használva). A passatomon anno Conti volt, asszem TS830, nagyon jól fogott, viszont gyorsan el is kopott. Jók ezek mind, csak ugye kinek melyik jön be jobban ..... ha elkopik a Leonon idén az A3 szett, akkor én is a Nokiant fogom kipróbálni.
-
Sz.Riki88
csendes tag
Mielőtt még megköveznétek, nem akarom hype-olni a Nokiant, de most nézem hogy kijött a WR D4.Csak ha esetleg érdekel valakit. Most kapcsolok hogy a céges Golfra kell egy szett téli, asszem kipróbálom, jó áron is van a 195\65 R15.
-
Sz.Riki88
csendes tag
válasz Lacess #106522 üzenetére
Persze, értem én , csak kimaradt a smiley a megkövezés mögül!
Merő túlzás azt mondani hogy minden más szar, az tény! Én úgy fogalmazok hogy kicsit olcsóbban van olyan jó mint egy Conti, Michelin és társai ........ na majd most megkapja télen aztán kiderül[ Szerkesztve ]
-
Sz.Riki88
csendes tag
válasz cbrfireblade #106887 üzenetére
Valami ilyesmi a gond, fel kell lazítani a panelt, és tömítővel végighúzni körben. Ez a feladat még rám is vár sajnos ....
-
Sz.Riki88
csendes tag
Sziasztok!
Gyors kérdés, van valakinek tapasztalata Ferodo Thermo Quiet betétekkel? A Premier és az között variálok, árban nincs nagy különbség. A premierrel mentem már, teljesen jó volt, de most gondolkodom hogy kipróbálnám a TQ-t. Köszi
-
Sz.Riki88
csendes tag
válasz FoBCRaistlin #107993 üzenetére
Hello, Kollár Szabihoz ?
-
Sz.Riki88
csendes tag
Sikerült végre kb 80%-os állapotra hoznom a kocsimat, gondoltam beszámolok röviden (Leon cupra4 tdi, hybrid 1749VB\VC turbóval). Szóval júniusban egy nagy felújításon esett át a gép, cserélve lett a teljesség igénye nélkül: komplett Sachs kuplung, kevlár tárcsával, komplett első futómű - TT tömör szilentek, összekötők, toronycsapágy, kutyacsontok stb - első hardy tárcsa, 3. sebesség komplett zsír új gyári szinkron, féltengely gumiharangok, hajtásban összes olaj, valamint egy moddolt gyári turbó. Ezen kívül EGR kipusztítva, hűtőstül mindenestül. Ugye a turbó beállításokkal adódtak gondok, Mágus2 készségesen segített a stop csavar beállításnál, ismételten köszi! Végül a megoldás egyik felét a csavarral való finomhangolás jelentette, megannyi próbálgatás, szívás után (nem volt egyszerű, mivel egy negyed fordulat tekerés miatt ki kell kötnöm a belső féltengelycsuklót, mert az úrIstennek nem férni hozzá). Ellenőriztem már vákuumot, rendben volt, megnéztem a katalizátort nincs e eltömődve, hát az sem volt mert hogy kiderült már üres Volt az autón egy program, mikor vettem, azzal teljesen használhatatlan volt már ezzel a turbóval. Visszatettem a gyárit, állítottam a turbón és már egészen használható lett, ám 2000rpm-ig így is gyenge volt. Ekkor elkezdtem írni egy saját programot, a nagyobb turbóhoz több gázolaj kell alul, hátha javul. Mikor készen lett, azzal egy időben a puszta véletlennek köszönhetően megismertem egy profi chippes embert, aki készségesen segített, ugyanis fanatikus az ember, és nem kicsit érti az összefüggéseket, mi miért történik. Átküldtem neki a programomat, mit szól hozzá .... jött a válasz, nem rossz, kb 80%-os, kiigazítja és próbáljam ki. Feltettem, és lám a kocsi 80%-os (mármint az én igényeimhez mérten). Megy 1800tól 4300ig (nincs megírva tovább egyenlőre). Innentől én módosítottam, logoltam, konzultáltam a sráccal, és oda jutottunk hogy valószínűleg sikerült kicsit bezárnom a geometriát, mert padlógázon nem épül mindig úgy a nyomás, mint mondjuk 80%-os TPM-nél, úgyhogy még egy féltengely lekötés vár rám A profi az lenne ha betennék egy EMAP órát, így látnám a töltőnyomás\kipufogógáz nyomás viszonyt, az megadná a geometria helyzetét, sajnos erre most nincs időm, majd tavasszal. Perfexpert alkalmazással lemérve 1.62 bar boostal, és azt beejtve 1.56-ra az autó 430NM 176Le. A gyári turbónyomás 1.5 bar, ahhoz mértem nem rossz. A végső program 1.7 bar lesz, de télre ez most bőven elég Az alkalmazás kb 5LE és 10NM pontos ha jól van bekonfigurálva. Csatolok egy képet a görbéről. Röviden, tömören, sosem lesz teljesen kész
-
Sz.Riki88
csendes tag
válasz VR6-Fan #108397 üzenetére
Igen, ha jól tudom EDC15p-ben nincs boost by gear, csak edc16b-ban, de még ennyire nem mentem bele. Nem a lóerőhajhászás a cél, hanem hogy legyen a végére egy autózható 190 lóerő és 400nm körüli autó, ehhez úgy számolok hogy ezt a turbót 1.65 és 1.7 között elég hajtani. Pont ennyi volt a célom ezzel a turbóval, hogy legyen valamivel tartósabb mint a gyári, azonos teljesítménnyel (tudom sokan mennek gyári VB-vel 200al is, én ezt nem rizikóznám). A turbósok 1.7 barban határozták meg a maximumot ezekre a 1749 szériákra, beszéltem párral, szóval nem szeretném 2 barral fújni (persze soha ne mondd hogy soha, egyszer kíváncsiságból úgyis felhúzom ) Csinálok majd videót, 2000körül van korom, aztán kitisztul, de most sokat kap alul, vissza kell venni majd belőle. Nagyon kevés az időm most erre, de pár héten belül megírom 1.7-re aztán kíváncsi leszek mit mutat majd. Hogy érted hogy csak EDC-be tudok?
-
Sz.Riki88
csendes tag
válasz VR6-Fan #108403 üzenetére
Uhh, sajnos ahhoz nem értek, bár értenék, de majd egyszer talán (nem mintha EDC-hez igen, de az folyamatban ) Igazából ez az első "normális" program, még játszogatok vele, sok van még benne nagyon. Lóerő csúcson jelenleg 1.56 a nyomás, és 4000től szinte gyári a program Jó az ötlet, kb. én is azt terveztem hogy olyan 4600-4700ig menjen, forogjon szépen
Igen ez nem szakítja le a fejed 1900nál, csak szépen közepesen megy, a "pokol" olyan 2200tól kezdődik, nem akartam széttépni a zsír új DMF-t, meg a rossz geo beállítás miatt nem is tudna akkora nyomást csinálni most alul Kicsit állítok majd rajta, aztán valamit még firkálok rá -
Sz.Riki88
csendes tag
válasz FoBCRaistlin #108969 üzenetére
Mekkora nyomáson megy?
-
Sz.Riki88
csendes tag
válasz FoBCRaistlin #108983 üzenetére
Van VCDS-ed otthon? Ha igen csinálsz nekem 1-2 logot?
-
Sz.Riki88
csendes tag
válasz FoBCRaistlin #109573 üzenetére
Bróbáld ki a YellowStuff betétet, sokkal jobb mint a piros, es hidegen sem rossz
-
Sz.Riki88
csendes tag
válasz FoBCRaistlin #109583 üzenetére
Jaj, bocs, úgy értettem hogy legközelebb yellowot próbáld ki Ezeket a betéteket járatni kell, nem szabad vészfékezni, stb az első 500-1000km ben. Az EBC ugy garantálja a legjobb fékhatást.
-
Sz.Riki88
csendes tag
válasz tomcsi23 #109586 üzenetére
Céges golf alatt piros van, az én véleményem hogy jobb mint egy gyári betét, de nem annyival hogy ne tudnám elmelegíteni még 90 lóerővel is ha akarom. Egy barátom 460lovas evo9-ébe volt, de oda édes kevés utcán is Belement a ds3000 ferodo, és kifejeltük majdnem a szélvédőt a hungaroringen, még 5 kör után is. Sárga ebc pedig egy másik autóban volt amivel mentem, na az a piros ebc és a d3000 közt van valahol. Utcán szerintem elég bőven, hidegen sem rossz, ringet is birja ha 3 gyors kör után 1 hűtőt megy az ember
FoBCRaistlin: Meg tudom érteni!!!!! nincs vcds kábeled véletlen?
Ha 5 percen belül kiegészítenéd a hsz-ed használd a szerkesztés gombot. Egy hsz-t több embernek is címezhetsz.
[ Módosította: Qru ]
-
Sz.Riki88
csendes tag
válasz FoBCRaistlin #109597 üzenetére
Kár, kíváncsi lettem volna 2 logra :\
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel