-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
monosgeri21
tag
Sziasztok!
Van egy 210.000 km-t futott 1.6-os benzines BSE motorkódos gépem. Jól sejtem, hogy hidrotőke csattogása az amit hallok? Netes videók alapján ennél azért bőven van durvább, de nem hagy nyugodni a dolog. Olaj és szűrő most lett cserélve, Castrol Edge 5W40 került bele + Mannfilter olajszűről. Az lenne a kérdésem, hogy normális ahogy most jár, vagy "ez ilyen"? A videón legjobban 0:50-től lehet hallani. Nekem úgy hangzik, hogy a vezérműtengely csapkodja szegény tőkék fejét.
Video: [link]
[ Szerkesztve ]
-
monosgeri21
tag
válasz monosgeri21 #165438 üzenetére
Valakinél hasonló? Jövök amúgy majd HD képekkel
-
monosgeri21
tag
[ Szerkesztve ]
-
monosgeri21
tag
A3, 1.6 elfogó. Stabpálca csere után: [link]
Ha már úgyis ilyen jóra sikerült a délután, megemeltem, ránézek mi van: [link] Hát a tegelynek is furcsa holtjátéka/zaja van. Stabpálcákat megrángattam kézzel, nem tűntek lazának a csavarok.
Szétver az ideg.A tengelynek az ilyen szintű lógása gyári feature, esetleg a váltóban tekerő mechanika adja a hangot vagy csereérett lett a féltengely?
[ Szerkesztve ]
-
monosgeri21
tag
válasz c00per #168036 üzenetére
Kerék oldali csuklót néztem, az kézre jónak tűnik. Váltó oldalit majd holnap emelőn megnézem. Érthetetlen, mert ma stabpálca csere után lett ilyen brutális hangja.
@rob210: Nincs ilyen szimptóma, legalábbis kézzel megrángatva a féltengelyt teljesen prímának tűnik.
Mindegy, holnap visszaviszem, aztán kezdjenek vele valamit.
-
monosgeri21
tag
Sziasztok!
Stabilizátor szilent cserénél milyen átmérőjűt érdemes venni? PR-kód alapján a 20,7 mm-es stabilizátor rúdhoz 18,4-es szilentet dob jópár oldal, de van ami 20,7-est. Ennyire passzosnak kell lennie, vagy mehet hozzá a névleges 20,7-es? Esetleg 1-2 mm-rel kisebb átmérőjű?
[ Szerkesztve ]
-
monosgeri21
tag
Héten megvolt a kuplung csere a gépállatban. Hát ha én ezt tudom, hogy gyárilag ilyennek kellett volna lennie... Amikor először indítottam azt hittem beesett a pedál Annyira finoman lehet végre kapcsolgatni fel/le, araszoláskor is álom, végre nem hullik le a bakokról a motor csúsztatásnál, megváltás az elkopott digitálisan működő régi helyett. Nem mertem pékhez vinni, márkaszervizben járt. Az ára fájt, de a simasága mindenért kárpótol
-
monosgeri21
tag
Anno bele akartam futni ebbe én is, hogy veszek egy 20 éves kocsit aztán minden happy. Szerencsére le tudtak beszélni róla. Tudom nehéz amikor égeti a zsebed a lóvé, de érdemes arra is gondolnod, hogy ezt később el is kell adnod. Addig amit rálocsolsz pénzt (mert fogsz) soha nem fogod látni, hiába lóbálod a számlát meg a papírokat, látod ennek a kocsinak se köszön vissza szerintem az árában.
Akkor vegyél ilyet ha van garázsod, szeretsz bütykölni, értesz is hozzá és szívesen csinálod. Meg persze ha nem sajnálod a lóvét rá.
Ettől függetlenül ha mindenképp ez a vágyad, én sok balesetmentes és boldog kilométert kivánok. -
monosgeri21
tag
Ma megjött a tavaszi szervizhez pár hozzávaló
-
monosgeri21
tag
JHT 5-ös manual váltóba mennyi olaj megy ha cserélném? Ha jól tudom G 052 911 a gyári olaj ami megy bele, de itthon nem nagyon találni egyik webshopnál sem csak helyettesítő terméket. Esetleg valakinek van ötlete honnan lehetne rendelni? Vagy márkaszerviz?
[ Szerkesztve ]
-
monosgeri21
tag
-
monosgeri21
tag
válasz 1stVikman #176225 üzenetére
Az az igazság, hogy egyértelműen nem találtam meg a pontos olaj típust, az itteni információkra hagyatkozva hiszem el Mágus ajánlását. PR kódok alapján JHT, manuál 5-ös.
A kocsi 2007-es Audi A3 1.6 BSE motorkód. A vázszám WAUZZZ8P07A200123.Bárdit már néztem, ott nincs gyári.
-
monosgeri21
tag
válasz grizlisandor #176227 üzenetére
Megtaláltam közben az Audi-ra, már csak 2 speckóra szűkül a kör.
G 052 512 A6 és G 052 726 A2
[link]Nem lettem okosabb, bár az én értelmezésem szerint jó lenne mindegyik.
-
monosgeri21
tag
Sziasztok!
Van egy ingyen elvihető ilyen műanyag kormányom, légzsák nélkül: [link]
2007-es A3-ban volt, de elvileg jó A3, A4, A6-ba is. Teteje kicsit kopott. Nekem jó áron sikerült szereznem egy bőröst, úgyhogy nincs rá szükségem.Akit érdekel, keressen PÜ-ben, Veszprémben ingyen elviheti.
[ Szerkesztve ]
-
monosgeri21
tag
Motortartó bakból melyik a preferált márka? Gyári minőségűt, vagy ahhoz közelit szeretnék venni. Meyle, SWAG, Ruville? esetleg Lemförder?
-
monosgeri21
tag
Nagyjából erre számítottam:
Váltásnál picit rángat, jöhet a tartóbak csere: [kép] , [kép] [kép] A bak gyártási dátumából ítélve ez még gyári
Féltengelynél ez az olajfolyás normális? Letakarítom holnap és majd figyelem: [kép] [kép] (Nem rég volt kuplung csere)
Viszont amire nem számítottam: [kép] Csöpög a hűtővíz a radiátor csatlakozásnál, a rozsdából ítélve nem ma kezdődött. Bár a kiegyenlítő tartályban a szint OK.
Lesz itt meló...[ Szerkesztve ]
-
monosgeri21
tag
Lassan fél éve kopogott az első futómű, úgyhogy nem rég megvolt a szilentek cseréje.
A hátsó szilent kiszedve: [kép] [kép] A csere darab egy Meyle HD, remélhetőleg jobban fogja bírni, mint a régi.
Lengőkarba az új szilent már beleimádkozva: [kép] Ebben még a gyártási dátum alapján a gyári volt, nem volt vészes állapotban, de ha már szét lett bombázva, akkor cseréltem azt is.
Visszapattintva a helyére: [kép]A végeredmény pazar, de valami még mindig kopog kicsit. Stabilizátor vagy kormányösszekötő, azt még ki kell sakkozni.
-
monosgeri21
tag
-
monosgeri21
tag
Sziasztok!
Egyenetlen alapjárat problémával küzdök. 600-800 f/p között dobálja a fordulatot, csak üzemmelegen tapasztalható. 7-8 tank óta csak OMV prémiumot tankolok, mindig tele. Van valami tipp, hogy merre kezdjem keresni a hibaforrást?
2007-es 1.6 benzin BSE motorkód, szöggyári. Videó ~40 km hajtást követően: [link][ Szerkesztve ]
-
monosgeri21
tag
válasz yodamester10 #180238 üzenetére
Ez a világ legkreténebb megoldása. Nekem is lekell venni a segédkeretet ha cserélni akarom. Mondjuk én vettem hozzá külön szilentet, még nem jutottam odáig, hogy ennyire lebontsam az alját. Ráadásul ha csak a szilentet cserélem a rögzítő bilinccsel is maszekolni kell, mert nem jön csak úgy le
-
monosgeri21
tag
válasz yodamester10 #180240 üzenetére
Annak függvényében parádés, hogy pl. Golf 4-nél semmi extra, mert ott simán hozzáférhető. A váltó tartó szilented milyen volt? Én ha lekapom a keretet akkor cserélek rajta mindent
-
monosgeri21
tag
válasz BigBlackDog #183137 üzenetére
Engem hasonló dolog kergetett az őrületbe, mire rájöttem mi csinálja. A kalaptartó madzag alján lévő bogyó ugye lecsukott állapotban lóg a csomagtérben és az oldaldobnak ütődik kanyarodáskor. A megoldás a bogyó kapalptartó aljára való ragasztása lett. Bár ha nálad a padlólemezen is erezhető, akkor ott más lesz. Erre gondolok: [kép]
[ Szerkesztve ]
-
monosgeri21
tag
válasz DJ. Ru$y #184509 üzenetére
Mondjuk az ilyen embereket sose értettem ahol csak addig tart a tudomány, hogy a padlólemezbe tapossa a gáz pedált. Ilyen helyen alap, hogy cselekszel és nem a dudára gyógyulsz rá meg villogtatsz mint a falu rally versenyzője. Szerintem ha fékez a kar basztatása helyett simán elkerüli.
-
-
monosgeri21
tag
válasz cech19960320 #191476 üzenetére
Én múlt hét reggel arra keltem, hogy üvölt a zene valamelyik parkoló kocsiból a ház előtt. Csak azért nem kezdtem el anyázni a jóembert, mert ismerős zene szólt, gondoltam legalább van ízlése. A második számnál már tudtam, hogy az a jóember én vagyok. Valahogy bekapcsolt magától hajnalban
-
monosgeri21
tag
Nagy vonalakban az az alap gondolat, hogy a klíma mindig megy, jó'vanazúgy!
Ezt a default állapotot tudod felülbírálni az econ funkcióval, amikor is kikapcsolod a klímát. Emlékeim szerint pont emiatt az AUTO és Econ nem megy egyszerre. De aki jobban emlékszik majd kijavít. Én mindig Econ kikapcsolással kapcsolok klímát.[ Szerkesztve ]
-
monosgeri21
tag
válasz DJ. Ru$y #196005 üzenetére
Kíváncsian várom mi lesz a megoldás. Ugyanezzel küzdök kb. fél éve én is. Mondjuk én nem is foglalkoztam azóta a hibakereséssel. Nem volna rossz rájönni, mert a lapátból a gumit már sikeresen megtépte az egyik fagyos reggelen. Nálad is csak taknyos, esős időben csinálja?
-
monosgeri21
tag
Sziasztok!
A kocsi A3 2007.
Egy az egyben ilyen hangja van a kormányművemnek, mint emberünknek a videóban: [link]
Lassú tempónál menet közben is van hangja ergya úton gurulva. Talpas/toronycsapágy/kormányösszekötő frissen cserélve, így azt kilőném, mert előtte is ilyen hangja volt.
A Golf 5/A3/Octavia 2 kormányműve kicsit más, ott a képen mindkét bekarikázott ponton kellene állítani az előfeszítést? [kép] Ha valakinek volt hasonló tapasztalata, megoszthatnáKöszi!
[ Szerkesztve ]
-
monosgeri21
tag
válasz macilaci78 #198659 üzenetére
Nekem nem jött le a képről, hogy milyen lámpa van benne. De jópár éve a Leon (5F) LED-es, mindent is tudó fényszórópárra ~700k-t mondott a márkaszervíz ha cserélni kell. Bontott ugye nem nagyon van. Szerintem egy Skodánál se lesz olcsóbb.
[ Szerkesztve ]
-
monosgeri21
tag
válasz Asbee #199052 üzenetére
Mester taníts! Nekem ugyanez a motor városban 8 körül eszik, igaz rövid utazok, de ha lehet a fékre se lépek, próbálom a követési távot tartva lendületből, megállás és lassítás nélkül abszolválni, nem nyektetem alapjáraton, de a 8 liter az beton stabil.
Autópályázva is kb. 730 km a rekord az 55 literes tankkal, itt kb 50 litert tankoltam rá, ami így épp 7 liter. Irigy vagyok, egy 7 alatti átlaggal én is kibékülnék pályatempóval
Új hozzászólás Aktív témák
- Diablo 3
- Eredeti játékok OFF topik
- Peugeot, Citroën topik
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Kompakt vízhűtés
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen routert?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- BestBuy ruhás topik
- További aktív témák...