-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz molnarpeter #192071 üzenetére
Az az 502 meg a Magnatec nem inkább Golf 4 szívóbenzinesbe való? Pár ezer Ft pluszról beszélünk egy 5 milliós autónál.
-
veterán
válasz molnarpeter #192074 üzenetére
ott van a trükk, hogy a GTE nem long life szervizintervallummal fut
Ezt valóban kifelejtettem a képletből!
-
veterán
válasz gyenesmartin #192083 üzenetére
Igazából abból is 2 fajta van: a primitívebb a fix 30 ezez kilométeres; a kifinomultabb figyelembe veszi a terhelést, hideg indítások számát, stb. és maximum 30 ezerig engedi el, de inkább 20-onpárezer km-ig.
Cseréld 15 ezrenként, az a jó hosszú távon. -
veterán
válasz dangerzone #192213 üzenetére
Szia!
Nekem Golf7-ban volt / van panoráma tető, feltételezem megegyezik a Leonban lévővel.
- Nem zörög.
- Magam tartom karban; évente 1x vagy 2x kitakarítom, megkenem - normál esetben alkalmanként fél óra, legutóbb egy jó óra volt a sok kosz miatt.
- Meghibásodás passz.*Nem szívesen veszek tetőablak nélküli autót.
* Az évek alatt biztos volt úgy 8-10 tetőablakos autóm, sosem volt ilyen gondom velük.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz molnarpeter #192224 üzenetére
👍 🙂
-
veterán
válasz Mágus2 #192282 üzenetére
Az jó!
Plíz készülj lélekben arra a kérdésemre, hogy miért rosszalkodik az esőérzékelős ablaktörlőm. Úgy működik, mintha sima intervallum-kapcsolós lenne: már nem esik az eső, mégis töröl időszakosan.
Köze lenne a ráprogramozott parkoláshoz billenő tükörnek? (Nem én programoztam rá, mert nekem nem sikerült.)
Ezer hála! -
veterán
válasz Mauzes #192304 üzenetére
2016-os magyar Golfhoz sorszámozott fizikai szervizfüzet jár. Benne a PR kód matrica, bélyegzők.
Nekem a virtuális a gyanús (kinyomtatva lobogtatva, semmi pecsét). Bemész vele a VW márkaszervizbe és elhajtanak, hogy semmi közöd hozzá.
Melyiket könnyebb otthon "előállítani"?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
@Mágus:
Az esőérzékelő hiba user error volt, miután bepipáltam, itthon teszteltem és rendben működött.
Köszönöm szépen a segítséget, az rászánt idődet!Lehetséges magyarázat: amikor frissítette a szaki a multimédiát új funkciók kerültek bele (Android Auto, Performance monitor + a tükörbillentés). Valószínűleg a ki- bekapcsolható esőérzékelő is ilyen új feature, és én nem kerestem a beállítások között.
-
veterán
válasz csiga8 #192387 üzenetére
Megnéztem a jegyzeteimet; 2 fajtát vettem:
- "alvázdugó N 91135501 fekete, 1K0899187 szürke"
- plusz 2 db rendszámkeretet, szumma fizettem 1860 Ft-ot.A fekete kellett, az hiányzott. A küszöbben amúgy felváltva vannak feketék és szürkék, a két oldalon azonos sorrendben. Golf 7, így lehet, hogy az Octi 2-be másfajta kell, de nem hinném, hogy nagyon más az ára.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz molnarpeter #192454 üzenetére
Sőt! A G7 GTI is alapból Bluemotion (nem túl hosszú váltóval, BS Potenza S001 gumival). Van benne start-stop.
Szvsz leginkább marketing. [kép] -
veterán
válasz Saskakas18 #192465 üzenetére
Az O3 jobban tartja az árát a Passatnál. Olcsóbb gumizni.
A karbantartási költségük (olajcsere & társai) szvsz tökéletesen azonos, azonos motorizáltság mellett. Adó, kötelező biztosítás úgyszintén.
A Passat szebb, minőségibb autó.
-
veterán
válasz Saskakas18 #192469 üzenetére
Olcsóbb az Octáviára a gumi, mert egy elterjedtebb méretet használ (195/65r15, 205/55r16, 225/45r17, 225/40r18).
A Passat méretét nem tudom fejből, de kevésbe elterjedt, így darabonként és minőségtől, mérettől függően kb. 5-10 ezerrel drágább.Egy olcsóbb, ugyanakkor népszerű autó (pl. O3) jobban tartja az értékét százalékosan, mint egy drágább bár népszerű (pl. Passat). De ez ne befolyásoljon ha nem kritikus.
(Jellemzően egy x éves Golf nem olcsóbb egy x éves Passatnál, hiába volt utóbbi drágább újonnan.) -
veterán
válasz Saskakas18 #192489 üzenetére
150 paci elég a kasztnihoz vagy érdemesebb erősebbet keresni?
Ha bizonytalan vagy a kérdésben, javaslok egy Golf7 R kombit; hely is van benne, halad is. 👍
-
veterán
válasz zsolt19900 #192571 üzenetére
Kokszosodás gazdaságos* megközelítése: amíg nem villan be rendszeresen az EPC lámpa és ír égéskimaradást a diagnosztika (sima elm327 akár); addig nem foglalkoznék vele.
* számomra észszerű
G6 1.4 TSI DMF: régebben igyekeztem utánanézni, az jött le, hogy G6-ban van, Octavia 2-ben talán nincs. Nem pusztul gyorsan.
A rozsdára is figyelj, pl. az első sárvédő és a küszöb találkozásánál, bent a résben.
Okoskerék: pont ahogy írod.
-
veterán
válasz zsolt19900 #192573 üzenetére
Igen, az okoskerék miatt simán dupla-tripla az anyagár.
Nem tudom, meddig tart ki, én nem cseréltem az 1.4 TSI-n.Azt szoktam írni, hogy a 6-osban több az anyag, kevésbé spórolós. De megkopott már az emléke 🤗, 6 éve eladtam, szerettem.
Itt javítottam a rozsdát, a küszöb alatti vízszintes résben: [kép].
Szerintem galvanizált, mint mindegyik VW, aztán mégis tud rohadni bármelyik.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz zsolt19900 #192584 üzenetére
Az okoskerék tönkre fog menni. Így állj hozzá.
(A reggeli leges legelső indításnál zörög, ha az érkezésed előtt 30 perccel beindítanja az eladó 10 másodpercre, akkor nem fog zörögni és nem veszed észre, hogy be volt indítva.)Tempomat nekem kb. 11-12 ezerbe fájt (AliExpress, gyári kar + szerelő).
-
veterán
válasz yodamester10 #192711 üzenetére
Privát véleményem, hogy a DSG-t biztosan nem mosatnám át. Ez nem automata váltó.
De mindenki arra költi a pénzét, ami neki jólesik!
-
veterán
válasz rasotamas #192716 üzenetére
Azt írtam, mindenki arra költi a pénzét, amire jólesik.
1. A hagyományos automatában benne marad az olaj fele. A DSG-ben lényegesen kevesebb.
2. A legtöbb hagyományos automatán - helytelenül - nincs gyári előírás olajcserére, ezért legtöbben nem is cseréltetik. A DSG-ben 60 ezrenként kötelező, tehát jellemzően cserélik is, így szvsz nem szükséges a költséges átmosás.3. Erősen szubjektív: 1 hülye 100-at csinál. A Volvo D6 PHEV-es csodaszerelő (Mátrai Z.) kitalálta, hogy jó pénzt keres azzal, hogy mindenkit rábeszél, mosassa át a D6 PHEV-ben az automatát. Sikerült. Gondolom, most lett egy önjelölt csodaszerelő a VW GTE-khez is, ő pedig okosan másolva MZ ötletét, jó pénzt keres a GTE tulajokon.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz bul07 #192726 üzenetére
Az OFF Volvo PHEV-ek jellemzően 160-200 ezer kilométerrel kerültek Hollandiából az országba, ott flottás autóként sosem cseréltek olajat a váltóban, lévén nem előírás az autógyártó által.
A GTE-k java is onnan érkezik, azonban esetükben betartották a 60 ezres csereintervallumot.
-
veterán
válasz kleinguru #192775 üzenetére
Leszögezem, nagyra tartom Gajdán M. tevékenységét és hozzáértését.
Én rendszeresen, 1/4 - 1/2 évente öntözök adalékot* az üzemanyagba, míg volt E85, azt is tettem időnként 1/3 arányban a tankba, hadd szedje ki a dzsuvát.
*Próbáltam STP, Pro-tec, VIF, Wynn's, Spuri adalékot, az utóbbi időben Totalt szoktam venni. Semmi hatását nem érzem nekik, nem megy vagy fogyaszt jobban az autó, szimplán prevenciós jelleggel használom őket.A Pro-tec elvileg professzionális anyagokat gyárt. Csúnyán kormoló dízelen az sem segít. Csak megelőzés!
Szerk: az utóbbi 2 autómba tettem a motorolajba Xado 1 Stage revitalizálót, szintén prevenciós céllal; a dízelnél semmi változást nem tapasztaltam. A TSI fogyasztásával viszont nagyon elégedett vagyok azóta, de lehetséges, hogy az új gumik gördülési ellenállásának köszönhető az eredmény.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Szada85 #192785 üzenetére
Délután molyoltam kicsit a garázsban, lemostam az a Golf C oszlopait, hogy tiszta felületről vehessen mintát a fényező. (Nem tudom, minek színmintát venni fém felületről, úgy is műanyagot (tetőspoiler ) fényez, de ez kell neki.)
Feltettem közben tölteni, hoppá, 12,2 V-ról indult. (Lidl töltő, 5000 Ft)
@ simonjoe: ha nagy leszek, veszek egy CTEK-et!@ csiga8: Ha könnyen hozzáférhető helyen van - passzolom - a váltó olajfeltöltő nyílása, kipróbálnám ott is a Xadot.
Nálam OK az autó elejének a fényezése, 82700 km van benne, felét vidéken (kevés autópályán) használták, inkább a kuplungon látszik; a másik felében én, de én ritkán megyek az előttem közlekedő fenekébe autópályán, főleg télen figyelek erre.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- CHAMP DM7305 professzionális IP dóm kamera 5MP, vandálbiztos, motorzoom, új állapotban
- Mindenféle matrica, szinte minden felületre! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Steelcase acélvázas íróasztal/számítógépasztal 120x80x70cm kábelrendezővel 40kg
- Mitsubishi Pajero mk2 gyári felnigarnitúra
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA