-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz kleinguru #177987 üzenetére
Ha mégse működne takarítás után, akkor elképzelhető, hogy földrajzilag korlátozott a funkció.
Anno az Opelek nem szerették a magyar táblákat, így egy idő után megszűnt az opció itthon; később, frissebb hardverrel vagy szoftverrel az újabb modellekbe visszakerült. Ugyanez történt az RDS vezérelt órákkal, az Opel letiltotta a funkciót, mert pontatlan időjelet sugároztak egyes magyar rádióadók.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz bulikavagyok #178241 üzenetére
Golfban, ugyanolyanban, volt nekem fix és állítható keménységű futóművel szerelt GTI:
- a fix az elég kemény
- az állítható sportban feleslegesen kemény; comfortban még mindig ráz valamelyest, városban ezt használtam főleg; normálban kb. megegyezik a fixszel.
Viszont van az állíthatóban egy finom remegés kisebb úthibákon, ami kissé furcsa és nekem nem az örökkévalóság ígéretét hordozza (53 ezer km-rel vettem, 94 ezerrel adtam el).@ Kiskokó: Szép! 👍
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Amiről írtam, az a 7-es Golfba rendelhető cucc, asszem' DCC-nek hívják, kb. 350 e Ft. Én nem venném meg pénzért; a 3 egyformából volt ilyen a kedvencemben (a 2.-ban).
Nem tudtam, hogy adaptív, érezni sem éreztem; de tény hogy a linkelt gyári youtube videókból ez derül ki. -
veterán
válasz bulikavagyok #178531 üzenetére
A szervizkönyvben nem biztos, hogy kitérnek a fékek cseréjére; a szerviztörténetben inkább.
De egyszerű: megnézed az autót, ránézel a fékre, és látni fogod ha nagyon kopott (vállas tárcsa, kevés betét); márkaszervizben általában a tárcsát is cserélik a betéttel egyszerre.Amúgy meg el lehet koptatni 20 ezer km alatt is a féket (hülyegyerek üzemmód); még simán elmehet 100 ezret is, nyugodt autópályás közlekedés mellett.
-
veterán
válasz bulikavagyok #178551 üzenetére
Ha 101%-ra szeretnél menni: kideríted a fékbetét gyári cikkszámát; eBay / Google megkeresed a forrást, megrendeled a legolcsóbb helyről*; privát autószerelő beszereli. Észre nem veszi senki. Pipa.
* Pl. a Kauffertől is tudsz rendelni VAG gyári alkatrészeket, elfogadható áron. Vagy a TLX Kft-től (Bp., Prielle Kornélia utca).
-
veterán
válasz aero. #178556 üzenetére
Ezt nem értem.
Gyári cikkszámos, gyári alkatrészt tudsz rendelni pl. a Kauffertől is (VAG, PSA, talán Ford ); rajta van minden ugyanúgy, mintha a márkaszervizben vennéd, 1:1.Jesz, igazad van. Azonban a PoHu úgy adja a 2+2 év garanciából a második 2 évet, hogy csak magyarországi márkaszervizbe viheted. (Nem éri meg, a 2. 2 év már sokkal fukarabb.)
-
veterán
válasz yodamester10 #179025 üzenetére
Budapesten használod a GTE-t?
Mennyi a valós elektromos hatótávolsága? -
veterán
válasz yodamester10 #179035 üzenetére
Köszi! Ilyesmi időben én is csak az ülésfűtést használom, cudarabb időben a Webastot is (off Volvo).
Sík terep, vagy dimbes-dombos a 30-32km?
(Tapasztalatom alapján a hegymenet több energiát vesz ki, mint amit lejtőn a visszatöltés ad, szóval a sík terep előnyös.)[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz k5.20 #179079 üzenetére
7 literből megáll szerintem. Nekem még a régi 1.4 TSI volt Golf 6-ban és Octavia 2-ben, mindkettő 7,5 literen innen fogyasztott vegyesben.
Országúton az 5 liter teljesen reális nyugodt stílusban; Bp 8-10 liter között a dugó függvényében; start-stoppal lejjebb vihető kicsit.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz F-ECT$ #179335 üzenetére
Szerintem a hátsó is Bosch lesz jó eséllyel, azt még nem kellett cserélnem, így nem vágom a típusát.
Az első pár itthon 8-9 ezer Ft, egy az egyben passzol a gyári helyére, nem kell gagyi adapterrel vacakolni. De ha találsz csak bal oldalit, akkor nekem van egy felesleges jobb oldali, sörre / csokira cserélhető.Szerk: ha rendelsz mást is az Amazonról, érdemes hozzácsapni a csomaghoz, ott csak 17,4€. [link]
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Kickass #179356 üzenetére
bar gondolom kb ugyanaz az auto a ketto a lemez alatt
Golf, A3, Leon, Octavia, Superb, Tiguan, Karoq, Passat és még pár SUV kb. tök ugyanaz a lemez alatt, mind a VAG MQB-nek nevezett legójából épül.
5 ajtós normál Golf csomagtere kb. egyenértékű a V60 PHEV-vel, előbbi mélyebb, utóbbi nagyobb alapterületű. Igen, az R-ben az összkerékhajtás, a GTE-ben az akksik rabolják el a csomagtér alját. Marad még a Golf 7 Variant (=kombi) R.
-
veterán
válasz Doki16 #179373 üzenetére
Teljesen jó olajat rendeltél, hidd el. Mindegyik TSI-be** ezt tettem, vagy ennek a Professional változatát*, a VW specifikációknak megfelelően kevert anyag.
* A Professional valójában ennek az egyszerűbb verziója, kizárólag a VW normákra megfeleltetve, MB-re nem, így valamivel olcsóbb.
** Egyszer vettem Liqui Moly-t, nem olcsó. Tényleg csendesebb volt vele valamennyire; viszont utána kis idővel elkezdett vinyoggó hangot adni a motor indításkor. Nem derült ki az oka, lehet, hogy csak az önindítóba száradt bele a gyári gépzsír. A következő olajcsere előtt eladtam, nem emiatt.
-
veterán
Skacok! Ti mindent tudtok.
A Mester - ezúton is köszönet illeti - megállította, hogy a szomszédom 2003-as G4 Variant 1.4 BCA óvodatámadójából hiányzik a kormányszervo-folyadék. A Kauffer honlap nem segít.
Mi kell bele? Konkrét gazdaságos ajánlás esetleg?
Köszönöm előre!Szerk: Semmi átöblítés nincs tervben; csak utántöltés. Pár éven belül bontó-pozitív (szvsz).
Jelentem, a Volvon OK lett az új fékbetét; nincs hangja.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Qru + c00per: Köszönöm!
Főleg Mannol-féleségre lövünk. Légszűrőt, pollenszűrőt SCT-t (=Mannol) kap; egyedül olajszűrőből jutott neki Hengst, olajból gazdaságos Total 9000 5W-40, VW502.
Low-cost jármű, meg nem is az enyém, jobb ezen kísérletezni . -
veterán
válasz molnarpeter #179644 üzenetére
2.0 TSI 3. Gen.
- 2014-es: normális olajfogyasztás, kb. 7 dl / 15 e. km; 4 évesen, pont a garancia lejárta után kimúlt a termosztát (thermal management unit); 1000 €-s szériahiba.
- 2015-ös: normális olajfogyasztás, (25 e. km-nél eladtam).
- 2016-os, ebben volt 175 e. km, vagy lambda-szonda vagy katalizátor hibája volt, többek - köztük a VW márkaszervizes szerelő, aki mindegyiket javította - tanácsára inkább eladtam. Ennek gyanús volt az olajfogyasztása, nem volt időm pontosan mérni (3 ezer kilométert használtam, 1/2 litert öntöttem bele). Garanciális autó.Talán a faceliftkor vették ki a dupla befecskendezést (?).
@ Kiskokó: Nagy szerelmem az A7, így számomra egyértelmű.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Srácok!
Ti sokat szuggeráljátok a DPF-lekérdezéseket, ezért gondoltam itt bátorkodom feltenni a kérdést az OFF PHEV autóm kapcsán. 10 hónapja / 20 ezer km óta van meg, városban nem használom (a dízel részét), a maradék meg kb. 70% autópálya, 30% országút.Eddig összesen 3 vagy 4 alkalommal csíptem el, hogy regenerál a DPF - onnan tudható, hogy egyéb indok nélkül elkezdi tölteni a hibridakkut. Ezt eddig csak lájtos országúti menetben láttam, autópályán nem, bár autópályán még inkább a forgalomra figyelek.
Kérdéseim:
1. Autópályán nem kell regenerációt indítania, mert ott magától kiég a DPF a terheléstől? Jellemzően 2500 és 3000 rpm között megyek pályán (ez 150-180-nak felel meg).2. Legutóbb épp 60 kmh tempomattal gurultam (7-es út, lakott terület) mikor átváltott villanyról dízelre és konstatáltam, hogy indokolatlanul tölteni kezdte az akkut, szóval indította a regenerálást, kb. 1500 rpm-en üzemelve.
Normális, hogy kb. 3, max. 4 perc alatt végzett is a regenerációval?
Utána egyből visszaállt elektromos üzemre, én biztos ami biztos alapon elindítottam a dízelt, de normál üzemben ment tovább.Ez az első DPF-es autóm.
Köszönöm a segítséget![ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz atos19881101 #179860 üzenetére
A váltó olajcseréről majd számolj be lécci! (technika + zsozsó)
Augusztusban csináltattam átmosásost (nettó 90) Százhalombattán. Kíváncsi lennék a váltós véleményére, hogy elegendő-e ha az ember 60 ezrenként elvégez egy normál (= részleges) cserét.
-
veterán
A jó Wazehez sok wazer kell, Mo-n szerintem azért nagyon jó, mert itt hamar elterjedt, mint gazdaságos megoldás. Amerre autóval járok külföldön, a közelébe se jön a hazainak.
Európában talán Franciaországban használják még sokan (?).A vezetékes AA bivalyul tölti az akksit, nem tesz jót a telefonnak, amikor volt is csak ritkán használtam. Bár én ritkán nézem a Wazet, főleg a dugók és traffipaxok elkerülése végett használom, ahhoz pedig elég csak hallani.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Kiskokó #180120 üzenetére
Köszike! Összefoglalva ezek szerint nem gáz.
Időről időre szuggerálom őket a hahun - tegnap este pont a Te hsz-ed alapján néztem körül. A Model S-sel ugyanaz a bajom, mint az A7-tel: neccesen férne be a garázsba (ajtó, stb.). Ja, meg a légrugó, nem szeretnék olyant.
(#180119) Neoteric: Köszönöm, de inkább nem generálok látogatószámot az említett úrnak.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz yodamester10 #180175 üzenetére
2 cm csüccs és tényleg hibátlan. 👍
-
veterán
válasz kisza25 #180185 üzenetére
Valószínűleg ebben is van rövidtávú és hosszútávú BC, előbbi nullazza magát 4 óra állást követően (vagy 2 óra, már elfelejtettem).
Nem volt Ibizam, tippre az ablakmosó-kapcsolókar alján van egy gomb, azzal tudsz váltani köztük.(#180184) yodamester10: Érthető. Most visszanéztem G7 GTI fotókat, az egy kicsivel ül csak lejjebb, nincs nagy különbség.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz atos19881101 #180323 üzenetére
Hideg fejjel kell ezt átgondolni.
Leengedném az olajat, amennyi lejön, annyi frisset vissza bele. Lehet ezt rendszeresen ismételni. Aztán megy ameddig megy. Ha majd elromlik, akkor tolnám be az automatáshoz. Ki tudja, talán sokat elmegy még.
-
veterán
válasz atos19881101 #180326 üzenetére
A váltósnak is csak feltételesen hiszek, amikor a dányi szakinál emailben érdeklődtem a teljes átmosás felől, ezt a választ kaptam:
"... köszönjük a megkeresést.
Sajnos nem tudunk teljes olajcserét a fenti típuson végrehajtani...."
Volvo 6-os Aisin, kimondottan elterjedt típus, így meglepődtem, felhívtam, telefonban azt mondta, hogy mivel már 19X ezer km van benne és nem tudni, hogy volt-e korábban cserélve benne az olaj, nem vállalják, mert utána csúszni fog a váltó.
Máshol átmosattam, nem csúszik. (Legközelebb sima csere lesz, max. többször egymás után, vagy sűrűbben.)A legolcsóbb - akár háztájilag - cserélni az olajat; ha nem válik be, még mindig
felgyújthatodátépítheted. Szvsz.