- Stellar Blade - Túl az 1 millión
- S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy - Befutott a MOD támogatás
- Dead by Daylight - Hamarosan Lara Croft is játszható karakter lesz
- Megjelenési dátumot kapott a Disney Epic Mickey: Rebrushed
- Decemberben a Forza Horizon 4 is lekerül a digitális áruházak polcairól
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- PlayStation 5
- Folytatódik a híres sorozat, érkezik a Farming Simulator 25
- EAFC 24
- S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy - Befutott a MOD támogatás
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- PlayStation 4
- Steam topic
-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin
veterán
Vazze lemostam a kocsit, hazaérek, feltöltöm az ablakmosót, erre megered az eső.... Mondjuk pénteken a szervizbe nem akartam mocskosan vinni és holnap egész napra esőt mond.
-
Tin
veterán
Na leadtam a Golf 7-et az elso szervizre (Nemetorszag). Direkt irtam listat, hogy mi kell es mi nem, hogy meg veletlenul se tukmaljak ram a sok szart.
Kerdezi a faszi felvetelkor, hogy mi van a kocsival. Mondom fogy a hutoviz, de azt mondja, az normalis, merthogy a csovek meg nem tokeletesen tomitettek, majd ez idovel lelassul. Mondom jo, de toltsek fel, erre modja, hogy dehat jo, pont a maxon van (full meleg motornal). Rahagytam, majd feltoltom itthon.
Aztan direkt kertem, hogy 0W20-at rakjanak bele, ne 5W30-at, mint ahogy mondtak nekem 1.5 eve, hogy az valo bele. Jo, 0W20, de tudja, hogy az az eloiras.
Mondom neki azt is, hogy hidegen telen rangat a kocsi elindulaskor, ismert hiba, van frissites, tegyek fel a motorvezerlore. Elkezdi mondani, hogy nem hallott rola, meg ez nem ugy megy, de megnezi a gepben. A gepben oda van irva hogy "hidegen rangatas" a megfelelo szoftverfrissiteshez. Jo, felteszik ra.
Aztan mondom, hogy ablaktorloket nem kerek cserelni. De fekfolyadekot kene, mert irtak a honlapon, hogy 2 ev. Valasz: azt nem kell, elsore csak 3 ev utan. Mondom jo, akkor nem kell, ugyis keveset ment, annyival kevesebbet kell majd fizetnem.
Sorolom tovabb, hogy akkor legszurot es pollenszurot. Erre, hogy a legszurot nem szukseges, az nincs kiirva. A pollenszurohoz viszont ajanl takaritast 30€-ert. Mondom koszi, nem, csak csereljek ki. A legszurore nem mondtam semmit, majd rendelek en es kicserelem.
Tehat akkor maradt a kovetkezo, es ezt irta fel a lapra is:
- kocsimosas (8€)
- olajcsere szurovel
- pollenszuro csere
- szoftver update, de mondta, hogy ez garis, igy ingyenes
- meg persze a 2 eves atvizsgalasAr: 390€
Nem szoltam egy szot sem, mivel ugy voltam vele, hogy egyreszt ugyis meg kell csinaltatnom, masreszt nem akarom, hogy elkurjak. De ha visszamegyek, kivancsi leszek, megis mit fognak a szamlara irni....
Autodoc arak (gyari, illetve legdragabb alkatreszek):
- VAG LongLife 4 5l = 48.26€
- Meyle olajszuro = 8.68€
- Meyle pollenszuro = 23.81€
- olajtekno leeresztocsavar + alatet = fogalmam sincs, legyen 1€Ez igy 82€, es nem mondhatjak, hogy nekik a beszerzesi ar a vegfelhasznaloi arnal is magasabb, nyilvan az, hogy mennyit szamlaznak ki rola, mas kerdes.
De mit fognak rairni a szamlara? Hogy 300€ a munkadija az atvizsgalasnak, olajcserenek es a szurocserenek? Ez legrosszabb esetben is 1 ora munka, de legyen 2, es akkor kijon a 150€-s oradij.
Ugyhogy majd megkerdezem, szova teszem, es megkoszonom nekik, hogy ilyen sikeresen buktak egy ugyfelet. Mert hogy en ide tobbet nem megyek, az kurvaelet.
-
Tin
veterán
válasz
bitpork #191843 üzenetére
Ez egy kib.szott VW Golf, ember, nem egy Audi Q7 vagy egy Mercedes! Egy Skoda/VW markaszervizbe vittem a kocsit!
A legdragabb ar, amit netes forumokon talaltam, 300€ volt, de azert mindent csereltek a csavonak, meg fekfolyadekot is. El se merem kepzelni, arra hany orat szamoltak volna el.
A szerelesi idovel meg pontosan tisztaban vagyok, mivel csinaltam mar. Egyebkent vannak ilyen olajcsere-kozpontok (nyilvan nem garis autokhoz), egy ilyen olajcsere szurovel es olajjal meg persze munkadijjal egyutt 100-120€ korul van. Ez nem mas a VW szerviz reszerol, mint egy arcatlan lehuzas, es akarmennyire is probalod vedeni a munder becsuletet, ezzel csak felgyorsitjak az elkerulhetetlen folyamatokat, mert ezek utan ki megy oda? Szerinted itt miert csak 2 evente kell olajat cserelni, es miert 30e km a ciklus? pontosan azert, mert a vasarlok sem hulyek.
-
Tin
veterán
válasz
focvis #191845 üzenetére
Na latod errol beszelek. Oke, nem tudom meguszni, mert meg 2 evig garis az auto, es ide kell hordanom, de ez talan megmagyarazza, hogy miert megy haza annyi szar hasznalt auto, mert ezek utan nem csoda, ha aaz ember 30 ezreknet cserel olajat, es inkabb toltogeti, hiszen kb 10€ egy liter gyari olaj az utantoltogeteshez. Nyilvan igy csakis a legszuksegesebbeket cserelik es csakis gariidon belul, pedig mennyivel jobbat tenne az autoval, ha evente vagy 15e km-enkent ledobna az olajat, cserelne szuroket? De ilyen arak mellett?
Persze tudom, most sokan azt gondoljak, hogy ugyan, nemetben elsz, sokkal tobbet keresel, ami igaz is, de attol meg itt sem hulyek az emberek, es ennyi penz egyszeruen SOK. Ez 1 heti minimalber... -
Tin
veterán
válasz
macilaci78 #191847 üzenetére
Most fizettem ki a +2 ev gyari garanciahosszabbitasert 800€-t... szerintem te a mobilitasgaranciarol beszelsz.
Nem az zavar, hogy draga, mert minden az, hanem, hogy pofatlanul draga. Megertem, hogy fenn kell tartaniuk a szervizt, megertem, hogy megint megbuntette az EU a VW-t, megertem, hogy nincs akkora profit az autokon, de 150€-s oradij egy betanitott munkara? Nevetseges...
#191848 focvis: engem csak a pofatlansag zavar, nem az, ha valami draga. Ha ennyibe kerul, akkor ennyibe kerul, csak ez is egy olyan dolog, hogy amikor olvasod, hogy az autogyartok sirnak a tul szigoru klimacelok miatt, mikozben pont az ilyen ocska lehuzasokkal meg trukkozesekkel rontanak a helyzeten.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz
K Norbi #191850 üzenetére
"Persze tudom, most sokan azt gondoljak, hogy ugyan, nemetben elsz, sokkal tobbet keresel"
Mar vartam a jo magyaros "dogolj meg" velemenyt. Azert feltehetned magadnak a kerdest, hogy megis mennyiben tartozik ide a hozzaszolasod, es az tuzre olajontesen es a rosszindulatusagon kivul megis mi ertelme volt?
-
Tin
veterán
válasz
Motion_Blur #191853 üzenetére
Itt nem csalnak az ilyesmivel, nem is merik, mukodik az igazsagszolgaltatas, es nincs szukseguk balhera. Alapvetoen korrekt a ceg, es konnyen lehet, hogy kb. az osszes igy, aremelessel probalja kompenzalni a koronavirus okozta bevetelkiesest, bar itt az allam iszonyat osszeget beletolt a Kurzarbeit tamogatasaba, es igazabol nagyjabol akarhany napot kellett dolgoznod egy heten, a netto fizetesed 85-90%-at akkor is megkaptad az allami tamogatas miatt. Bizony, meg azok is, akik csak heti 1-2 napot dolgoztak...
Ami bosszanto ebben, az, hogy a markaszervizek aremelese miatt eltoljak az olajcseret, fusiban javitanak, es sokkal gyorsabban amortizalodnak igy az egyebkent is kihegyezett autok. 5 evesen 100e km alatt bekerul az auto Magyarorszagra ugy, hogy visszatekerik, es volt benne 2x olaj cserelve. Minek tesz ez jot? Mert igy csak szemetet termelunk...
-
Tin
veterán
Annyiban igaza van, hogy itt nemetben tenyleg nem kotelezo. Ugyanis 2 ev a gari, ha nem veszel hosszabbitast, eppen az elso szervizkor jar le (kiveve persze, ha 30e km-en tulmesz 2 ev alatt). Igaz, igy nem lesz mobilitasgarancia, de vehetsz helyette ADAC-ot, ami kb ugyanaz. Es igy gyakorlatilag az elso szervizt is megcsinalhatod magadnak.
Csak hat ugye en bevasaroltam +2 evet pont azert, mert nem szeretnek itteni arak mellett szervizt fizetni. De ha most nem mennek 30e-t a kovetketo 2 evben (valoszinuleg fogok), en mar tobbszor nem vinnem gyari szervizbe. Ja bocs, de, 3 evnel a fekfolyadekcsere...
-
Tin
veterán
válasz
f4lcon #191860 üzenetére
Az de durva. Nekem elotte Toyotam volt, 10+ eves, es annak ellenere vittem a gyari szervizbe, hogy semmi szukseg nem volt ra, de tok korrekt aron dolgoztak, es adtak melle az assistance-ot. A masik kocsink egy uj Swift volt, aminel ilyen 30-40e-eket fizettem a garis szervizeknel, pedig abba is 0W20 olaj ment (egy idoben azokat araztak durvan tul, merthogy nagyon "draga").
Ehhez kepest nekem mar ez a 390€ is nagy meglepodes volt, es kicsit ez a mi kerul ezen a fotelon ennyibe erzes.
Azert mindenkeppen koszi a visszajelzest a @tobbieknek is, mert ahogy kezdem eszrevenni, en voltam tajekozatlan, es a VW-nel ezek az arak megsem annyira kirivoak, mint azt gondoltam.
-
Tin
veterán
válasz
bitpork #191863 üzenetére
Ezt most ugy mondod, mintha nem a gyartok talalnak ki, hogy ez ilyen legyen, nem a gyartok szabnak meg az eszkozok arait, amivel az autokat javitani kellene, es nem a gyartok irnak elo a szukseges vizsgalatokat. Olajcsererol beszelunk egy sz.ros Golfnal, nem motorgeneralrol...
Remelem a dugokulcs ara nem ment fel az olajleereszto csavar kicsavarasahoz, ahogy a kezi ero sem, amivel lecsavarja a fenti olajbetoltot sapkat. Esetleg kicsit dragabb lett, hogy megboritja az olajos flakont? Vagy szerinted atvizsgalas cimen szetkapjak az autot es ujra osszerakjak, nem csak ragudjak a diagot?
Nem szerelesi arakrol beszeltunk, hanem sima karbantartasrol. A Q7-be meg nem 4.3 liter olaj megy, gondolom, es az elejen nem egy csumpi VW logo van.
-
Tin
veterán
válasz
focvis #191865 üzenetére
En pl. erosen gondolkozom egy elektromos auto vasarlasan 2-3 even belul, de nalam pl pont az ID3 az, ami a jelolt erre a celra. Itt 2025 vegeig lesz elektromos auto tamogatas, az ID3 meg eleg jo aron van, es addigra mar talan a (szoftveres) gyerekbetegsegeit is kijavitjak.
Nekem viszont sajnos semmilyen elektromos auto nem palya egyetlen autonak. Evente 4-5x hazamegyunk, ami 1000 km es 10 ora utazas 1 iranyban, es nem akarok belole 12-13 orat csinalni a folyamatos toltogetessel. Akarmilyen szuper long range-et vesz az ember, akkor is kell legalabb 2 toltes, hogy uresen hazaerjek, es szigoruan betartani a 130-at. Amugy is ezek a feloras szupergyorstoltesek 20-80%-ra vonakoznak, tehat inkabb 3 toltes az a 2.
Egy ilyen kisebb ID3 viszont az osszes tobbi hasznalati szokasunkat lefedne. Varosban, agglomeracioban, de meg hetvegi kisebb kirandulasok is gond nelkul abszolvalhatoak vele, van akkora beltere, mint a Golfnak, a csomagtarto meg boven eleg akar egy nagyobb bevasarlashoz is. Mivel eleve magasabb, egy varosi crossoverre sem fizetnem mar ki a felarat, hiszen ugyanolyan korulmenyek kozott hasznalnank. Az ID3 meg elterjed, sokan hasznaljak, lesz hozza minden is, es gazdasagosan fenntarthato. Persze nem zarom ki, hogy ha kijon hasonlo arban valami koreai, akkor az lesz majd helyette.
Hosszu tavokra meg valami megbizhato, pl Toyota Avensis szivobenzin, a vilagbol kimennek, van eleg hely, es pont nem erdekel, hogy hosszu tavon 7 vagy 8 litert fogyaszt, 2 okbol sem. Az egyik, hogy az autopalya melletti elektromos gyorstoltes amugy is meregdraga, a masik meg, hogy mult heten forintba atszamolva 580 Ft-ert tankoltam a benzin literjet. Szoval igy is, ugy is draga.
-
Tin
veterán
válasz
macilaci78 #191870 üzenetére
Ha nagyon gonoszak akarunk lenni, azert kell a kotelezo szervizt kifizetni, hogy ok olyan allapotban tudjak tartani az autot, ami feltehetoleg nem romlik el gariidon belul. Mert amugy barmilyen vicces, tenyleg errol van szo. Pl. ha a gari lejarta elott beviszel egy autot, nem hiszem, hogy olyan nagyon komolyan foglalkoznanak vele, hisz ha elcseszodik 1 honap mulva, az mar oket nem erinti.
De igazsagtalan ezt feltetelezni, hiszen valahol az is lenne a markaszervizek lenyege, hogy odahordd az autot a garancia lejarta utan is. Feljebb irtam a Toyotat, nem igazan kerultek sokkal tobbe az ut menti autoszereloknel, es biztos lehettel benne, hogy legalabb meg is csinaljak a dolgokat, meg akkor is, ha a gyari alkatresz valamivel dragabb.
Csak hat ha ugy inditanak, hogy az atvizsgalas es az olajcsere 390€, akkor ki viszi oda hozzajuk az autot, miutan lejart a gari? Maximum az, aki nem tud mit csinalni. Most meselte a nemet kollega, hogy bevitte gumicserere a kocsijat, de saaajnos a gatlot is cserelni kellett az egyik oldalon, igy 850€ lett a gumicsere. Na most ez a b+ kategoria. Asszem egy 4-5 eves A1-ese van.
-
Tin
veterán
válasz
Szada85 #191877 üzenetére
Ja hat de pont emiatt jon majd arcba nekik a hatalmas pofon, amikor tobbsegben lesznek az elektromos autok. Azon egyszeruen nincs mit javitani, nagyon maximum a futomuvon meg a feken, de milyen gyakran? 150-200e km-enkent?
Kivancsi leszek, amikor mixelve lesznek fele-fele aranyban az elektromos es hagyomanyos robbanomotoros autok, akkor hova fognak felmenni a robbanomotoros autok szervizdijai? Merthogy nem fizettetheti ki egy elektromos autossal azt a sok szerszamot, amit a hagyomanyoshoz vett, hiszen nem is hasznalja hozza. Meg amugy, megis milyen alapon kerne barmiert barmilyen dijat egy elektromos autostol? Egyszeruen nincs amit meghibasodjon, vagy amit fizikailag kellene atnezni. Gepre radug es kesz, plusz lefuttatja a szoftverfrissitest.
Most meg megprobaljak ezt azzal kompenzalni, hogy arat emelnek, de tessek, mindenki, aki markaszervizbe viszi a kocsit, lenyeli a pirulat, es biztosan nem fogja majd sajnalni oket akkor, amikor a vegen tonkremennek sorban. Pontosan ezert irtam, mekkora ostobasag ez, mert siman mehetnenek magas kapacitassal, ha normalis oradijaik lennenek, es 2x annyi autos menne oda, aki gariidon tul is.
-
Tin
veterán
Nem tud. Verseny van, meghozza nagy verseny. Nem engedheti meg maganak egyik gyarto sem, hogy direkt gyengen csinalja meg az autoit, mert amig image epitesi fazis van, es nagy a verseny, foleg arverseny, addig az emberek megveszik a kinait, es kesz. Az egyetlen eselyuk, ha kenyelmet adnak, jo hattert hozza, kiegeszito szolgaltatasokat, szervizhattert, es igy tovabb. Meg persze arban is jonak kell lenniuk.
Ha nekiallnak 400€-t Inspektion dijakat kerni a semmiert, akkor az emberek egyszeruen nyomas ala helyezik oket azzal, hogy miert? Ezert vannak iszonyat nagy pacban a hagyomanyos autogyartok, es baromi nagy elonyben az olcson elektromos autokat gyarto kinaiak. Es ebben a szituban mit csinal az istenbarma vilagmarka? Tokondofi a huseges vasarlot azzal, hogy a csillagokba emeli a szervizdijakat. Sajat maguk alatt vagjak a fat...
-
Tin
veterán
válasz
6030D #191881 üzenetére
Persze, irtam is feljebb, hogy en voltam a tajekozatlan, es valoszinuleg ez az uj "normalis". OFF autoim voltak, ott nem voltak pofatlan szervizdijak, igy viszont, hogy tudom mirol van szo, rohadtul draganak tartom az olajcsere es az atvizsgalas dijat. Bar valoszinuleg, ha az olcso lenne, akkor meg tovabb emelnek a szervizkoltseget a rendes javitasoknal, es senki nem vinne hozzajuk autot javittatni. 22-es csapdaja.
-
Tin
veterán
En nem is sajnalom, csak egyszeruen nem ertem, hogy lehet ennyire rovid tavon gondolkozni. Viszont most mar megertem, miert voltak kigyozo sorok (koztuk jo par otthoni viszonylatban luxusautokkal) a 120€-s olajcserekozpont elott
Megertem amugy mindket oldalt, de szerintem nem a benzinest kellett volna tulbonyolitani, hanem idejekoran atterni az elektromos autozasra, es maradhatott volna alternativanak (hosszu tavu utazasra) a kevesbe agyonbonyolitott szivobenzin, esetleg a sokkal egyszerubb turbodizel. Nagyon keson ebredtek a hagyomanyos gyartok, es bonyolitottak el annyira az EURO szabvanyok miatt az autoikat, most ebbe a helyzetbe kerultek.
-
Tin
veterán
Na elhoztam a kocsit.
Arak:
Atvizsgalas + olajcsere: 135€
Olajszuro: 16.5€
Csavarok, alatetek: 11.6€
0W20 olaj 4.3 liter: 150.5€Pollenszuro csere: 15€
pollenszuro: 43,4€Fenyszoro allitas: 15€
GFS funkcio fenyszoro allitas?: 28.5€Igy lett a vege 415€.
Fenyszoroallitast kert a tokom, de biztos olyan fejet vagtam, hogy jo nekem azt a 45€-t kifizetni, most persze majd allithatom vissza, mert a gyari beallitas a kocsi ele vilagit, es balesetveszelyes, mert nem latni vele.
A nagy igyekezetben elfelejtettek rairni a szamlara a 8€-s automosas dijat, ami ugye "kotelezo", bar en lemostam szerviz elott az autot. Ebbol is latszik, hogy az egesz szamla hasrautes kitalalt, kb minden haromszoros aron van szamolva.
-
Tin
veterán
válasz
Motion_Blur #191896 üzenetére
Csavar es alatet egyutt. Megneztem az Inspektion listat, ilyenek vannak rajta, hogy guminyomas ellenorzes, profilmelyseg ellenorzes, fekfolyadek fagyaspont, ablakmoso, ablaktorlo, de a legjobb a kurt ellenorzese. Ilyen eszkoz nelkuli szemrevetelezos ellenorzesekbol all a lista.
Kertem, hogy ha mar fogy a hutofolyadek, toltsek mar fel, na azt nem sikerult. Pedig kiszamlazhattak volna azt is...
Szoval voltakepp igen, 150e forintbol lecsereltek az olajat, es kicsereltek az utasteri szurot. Ja es benne volt meg egy fenyszorobeallitas is, igaz en azt nem kertem.
-
Tin
veterán
válasz
bitpork #191922 üzenetére
Sajnos nem, a lényegi dolgai a listának tényleg nevetségesek. Gyakorlatilag egy műhelyPRN alap átvizsgálást jelent, ami mennyi is, 20e Ft? Ehhez a technológiára hivatkozni felesleges. Ahogy az olaj vagy szűrő cseréhez is.
Ha visszaolvasol, a többség szerint is lehúzás az egész, ahogy szerintem is. Pofátlan lehúzás, mert ha nem kopasztanák a kötelező szervizeseket, nem tudna működni a bolt. Ezek biztosítják az állandó bevételt.
Bemész a Mekibe pisálni, de rendelj hozzá minimum ezerért kategória. De valószínű az összes márkaszerviz ezt csinálja.
-
Tin
veterán
válasz
gyenesmartin #192091 üzenetére
400 eurós olajcserénél min csodálkozol?
-
Tin
veterán
válasz
gyenesmartin #192094 üzenetére
Ennyi. De kell a gari miatt. Kevés munkáért sok pénz. Ne azt nézd, mennyiből hozod ki, itt 50 euró a gyári olaj. Szóval ugyanúgy 40e. De nem tudok garit szarni mellé. Ezért nem viszi be senki olajcserére a kocsit, csak amikor kötelező. Megcsinálhatná magának 15e-enként minden másodikat, de minek, ha 5 évesen eladja? Hogy a kelet-europai paraszt örüljön neki amikor megveszi vastag felárral visszatekerten a neppertől?
-
Tin
veterán
Flottások akkor is az előírt szerint vinnék, ha 100 euró lenne a szerviz
Én nettó lehuzásnak éreztem. Kértem szoftver frissítést a hideg rángatás miatt, nem tudom, megcsinálták-e, de felírta. Viszont most sem lett más semmiben, de már megtanultam úgy vezetni. Talán csak tanul még. Kértem, hogy töltsék fel maxra a hűtővizet, de a faszi szerint maxon volt. Ja, 100 fokos motornál. Nem értette, ráhagytam. Nem kértem fényszóró állítást, de azert 45 eurót lehúzott rólam érte, és megint a kocsi elé világít a kib*szott k*rva ledes lámpa, de hogy ezek az istenverte f*szok nem értik meg, hogy ez nem halogén, és NULLA a fény a vonal felett, cserébe balesetveszélyes, az nem számít.
Szóval hétvégén keverhettem be a fagyállót, tölthettem fel én a kiegyenlítő tartályt, kereshettem imbuszkulcsot, majd állíthatom be megint valamelyik este a lámpát, és csak 400 euromba került.
Ja, ma letöltöttem a legújabb navi frissítést, de nem fért rá a gyári SD kártyára. 3 órán át tartott, mire a megfelelő nyelvi fájlok kézzel való törlésével éppen ráfért. De ősszel bemegyek a VW szalonba, és kérek másik kártyát, mert én kurvára navigációt vettem, nem SD kártyát.
Kösz VW...
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz
focvis #193623 üzenetére
Fogalmam sincs mi okozta, nagy ritkán csinálja. Asszony mondta épp a minap, hogy előfordult. De ilyen pár havonta egyszer, és aztán pár perc múlva megy. Múltkor nekem csak a navigáció nem ment, a többi igen, aztán pár perc múlva oké volt. De van amikor az egész cucc nem kapcsol be.
-
Tin
veterán
Enyém kézi váltós, pályán mindig használom, de sokszor közúton és városban is, ha tartani kell a tempót a korlátozás miatt. Ha váltani kell, nem kapcsolja ki közben, hanem miután megvan a sebesség és felengedted a kuplungot, gyorsít tovább. De kézi valtósnál csak 30 felett működik. Lassításkor meg szól egy idő után, hogy fékezz.
-
Tin
veterán
Sávtartó nincs, és itt sok a trafi, én nem gyorshajtok, arra különben is ott az Autobahn. Pályán nagyon hasznos, de akkor is, ha mész kocsisorban nagy forgalomnál, és nem akarsz előzni, hanem jó az, amennyivel a többiek mennek. Általában amúgy nem szoktam váltani közben, városon kívül mindenhol elég a 6. fokozat, városon belül meg látod a korlátozást, berakod megfelelő sebességbe, és tempomat.
Egy szar van ebben, hogy megeszi a féket. Ha nem követősen mész, hanem fékezgetni kell. Amikor látom, hogy utolérek egy sort, kinyomom és motorfékkel begurulok, aztán visszakapcsolom. Meg nagyobb lejtőn se használom, mert szétfékezi a kocsit. Ott jobb motorfékkel és néha 1-1 nagyobb fékezés.[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz
yodamester10 #193769 üzenetére
Ja nekem is ilyen tempomat van, ez a féket is használja. Csak ne lepődj meg, ha aztán fékbetét csere 20e-enként.
-
Tin
veterán
válasz
yodamester10 #193772 üzenetére
Jogos, tényleg!
-
Tin
veterán
válasz
macilaci78 #193810 üzenetére
Mint mondtam, itt mindenki használja, nem érzem úgy, hogy baszná bárki szemét.
-
Tin
veterán
válasz
macilaci78 #193813 üzenetére
Nem, de mint írtam, mindenki használja, következésképp én is nézem az előttem állóét. Engem nem igazán zavar.
-
Tin
veterán
Sziasztok!
2019-es Golf 7 kombi 1.5 TSI 150LE (DADA) kocsimom kellene egy köztes olajcsere.
Tudnátok mondani cikkszámot vagy linket a jó minőségű alkatrészekhez?
- olajszűrő
- olajleeresztő csavar / alátét, nem tudom melyiket kell cserélni
- légszűrőPontos cikkszám vagy Autodoc link is tökéletes. Nem baj, ha gyári az alkatrész, legalább nincs nyavalygás miatta, de fogalmam sincs, hogy az honnan beszerezhető.
Olajból a gyári megy bele. Garis még a kocsi, de nem akarok 30e-ig várni a cserével, lecserélném a felénél.
Köszönöm előre is a segítséget!
-
Tin
veterán
válasz
Big_Boss #200295 üzenetére
Köszi a tippeket, közben megtaláltam a tavalyi szervizszámlát, ezek kellettek hozzá. Az árak eurósak mivel a kocsi német, és áfa nélküliek (tehát +19%)
Motorolaj 0W20: GS60577M2 126,42
Olajszűrő: 04E115561H 13,80
Olajleeresztő csavar: N90288901 3,70
Olajleeresztő csavar alátét: N0138157 2,20
Alsó motorborítás csavar (x3): WHT000729A 3,90Szükségem van az alsó motorborítás csavarokra is?
Ha jól gondolom ez a csomag kell nekem, plusz a légszűrő.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- iPhone topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Okos Otthon / Smart Home
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Sorozatok
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Távol-keleti webshopok OFF topikja (játékok, kuponok, stb.)
- Tudományos Pandémia Klub
- Házimozi belépő szinten
- További aktív témák...
- MAXXMEE 150W 22.2V 2000 mAh akkus álló porszívó ÚJ!!!!!2ÈV Garancia!!!
- Beépített Gipe-3 ipari terület Ráckevén
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó
- Steelcase acélvázas íróasztal/számítógépasztal 120x80x70cm kábelrendezővel 40kg