Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Sziasztok!
1.2 puretech 130 motoros manuális váltós t9 308 esetén mennyire normális 18 ezer km után, hogy félig kinyomott kuplungnál kerreg valami?
Ha teljesen kinyomom, akkor elhallgat, ha teljesen felengedem, akkor kicsit kerreg.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
C^^
őstag
Sziasztok!
8 éves 308 SW T9-ről van szó, és kicsit aggaszt, hogy ennyire gányul néz ki a gumikéder a napfénytető és az első szélvédő találkozásánál a sarkokban, mint a csatolt képen.
Nem ázik be, nagy esőnél sem, de tudja valaki, hogy hogyan/hány réteggel vannak ragasztva a szélvédők? Túlaggódom, vagy érdemes ezzel valamit kezdeni, és ha igen, akkor mit? -
Runner_fxr
Ármester
Citroen 2.0HDI motorok esetében a 150LE és 163LE verzió között mi a különbség? Azt hallottam, hogy a 163LE-s verzió tartósabb. Viszont a gyorsulási adatai rosszabbak mint a 150 LE-s verziónak és többet is fogyaszt. Nem tudom ebből mi az igazság. Illetve még egy kérdésem lenne, sajnos választék inkább a szekvenciális (robot) váltósból van, itt is megoszlanak a vélemények, hogy a robot váltó a tartósabb, vagy jobb az AISIN automata. Nem ismerem ezeket a cuccokat. Valaki fel tudna világosítani? Köszönöm!
-
sowi
őstag
válasz Runner_fxr #5906 üzenetére
163 loerosben nem volt robotvalto
Anytime, anywhere, any war ... if the price is right
-
Hauptmann
addikt
válasz Runner_fxr #5908 üzenetére
Melyik Aisinnal van szerelve? Vannak ritka szar Aisin váltók, hiába mondanak bármit a japán fanboi-kák, de vannak jók is.
-
sowi
őstag
válasz Runner_fxr #5908 üzenetére
ugyanaz a ket motor belseje, a robot az egy kezivalto ami egy elektromechanikus szerkezettel kapcsolgat helyetted, az aisin meg hagyomanyos automata
Anytime, anywhere, any war ... if the price is right
-
Pingvin1985
tag
Sziasztok!
A lenti igényekkel indultam neki autókeresésnek.
Fiat Punto II helyett keresek autót. Egy 12 hónapos babával vagyunk 3-an. Az alap felhasználás, hogy munkába járok vele, ami naponta 2 * 17 km. Ennek kb. 1/3-a lakott terület, 2/3-a országút. Illetve évente 2*, 3* mennénk vele oda-vissza 200-200 km-t. Ilyenkor 4 felnőtt + a gyerekülés aminek el kell férnie. Plusz némi csavargás a babával és az asszonnyal. Szóval az éves futás 10000-12000 km körül lenne. A csomagtartóban szeretném, ha a lapra csukott babakocsi mellé még beférne a bevásárlás is. Ha jól gondolom erre tökéletes egy kombi, viszont szeretem, ha az autóba nem "le"ülni, hanem "be"ülni kell. A G Astra, illetve a Hyundai I40 nekem alacsony, más viszonyítási alapom nem nagyon van. Emiatt viszont egyterűre gondoltam.
Némi fórumozás után nagyon megtetszettek a 2013 utáni 5 személyes C4 Picassok. A facen óva intenek a benzinesektől, a dieseleknél viszont olvasom, hogy lehetnek kijelző (ez gondolom a benzinesekre is vonatkozik), illetve adblue tartály hibák. Ennek ellenére 1.6 blueHDI-ket nézegetek. Ha jól tudom, akkor 2016 év közepén volt ráncfelvarrás, ott javítottak valamit ezeken a hibákon, és érdemes 2016 második felétől nézelődni, vagy a facelift előttiek is ugyanolyanok?
(Szívesen veszek érveket más típusok mellett is, ha azok jobban megfelelnek az igényeknek.) -
dethroner
veterán
Hali!
Van egy xsara-m. Pénteken volt vele egy kisebb koccanásom. Első lökhárító és a merevítője, bal oldali lámpa és sárvédő sérült. Addig mindig pöccre indult, hibakód vagy probléma nem volt. Még a baleset után is elgurultam egy ismerős lakatoshoz aki majd javítani fogja, ott leszedtük a lökhárítót hogy ne essen le, meg pár lámpaalkatrészt, majd hazamentem vele (20km). Addig se hibakód, se hibalámpa, semmi, pöcc és indul. Ott áll 4 napja, gondoltam beülök, megpróbálom legalább a fényszóró izzókat kicserélni hogy el tudjam majd vinni javításra. Gyújtásra kivillant az ABS FAULT hibakód és indításra csak tekert gyengén párat és vége. A lámpák még világítanak, de az indítómotort már nem bírja megtekerni. Vajon mi a franctól merült le, mitől lett ABS hiba?A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
FeZ...
aktív tag
válasz dethroner #5913 üzenetére
ABS hiba az alacsony akkumulátor feszültségtől is lehet akár, ez majd később kiderül. Azt, hogy mitől merült le, a fene se tudja, de egy puffnál megsérülhet egy kábel vagy az egyik elektronikában megdöccenhet valami, de akár az akksiban is történhetett valami az ütődéstől szerencsétlen esetben. Fel kell tölteni az akksit és utána ki kell mérni, hogy meríti-e valami az akkumulátort.
[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
Az összetört fényszóróban nem keletkezhet olyan sérülés, amitől zárlat lesz?
Meg azt is ki kell találnom, hogy mivel járok jobban, ha veszek egy akksitöltőt, vagy egy bikakábelt és a másik autómról beindítom, és ha a generátor jó (eddig az is jó volt), akkor a szerelőig tartó úton kicsit helyrepofozza. Más kérdés, hogy utána úgy is ki kell deríteni mitől merül le, és ha a szerelőnél fog állni pár napig, ismét le fog merülniA hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
MC Pite
veterán
válasz Pingvin1985 #5912 üzenetére
Helló, remek autó a C4PII.
Nincs (nagy) baj a benzinesekkel, csakntudni kell mire kell figyelni.
1.2 Puretech szerintem az ajánlott moci bele, 2016 után mindegyik motor kapott új revíziót. Dízelsen fogyaszt, de halkabb, nagyon kellemes karakter.
Nekem is ilyen van, a vezműszíjra kell figyelni (cserélni), majd csak az előírt 2312-es olajjal használni, évente vagy 15k-nál csere. Jah, meg lehetőleg jobban adalékolt benzinnel használni (ha nem is mindig).Adblue tartály terén ott még szerintem nem volt változás, ott nem szabad fél alá engedni, plusz meg kell takarítani, hogy kapjon levegőt.
Ma takarítottam preventíve fojtószelepet, plusz meglestem a szívószelepeket, szerintem nem gáz. 73k, 5 év
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Ha Exclusive, kéne legyen. Max akkor nem, ha C-Elysée, egyébként kell benne lennie, max újra kell tanítani. Sok ember évekig járkál enélkül, mert nem is tudja hogy van benne, csak akkucsere óta (még akár előző tulajnál) nem megy.
Ami automatán megy fel, abban van szerintem mindbe becsípődésgátló, amit végig húzni kell, abban nincs.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Dorien
veterán
"tudom, hogy keleti piacos, oda meg lehet követelmény is, hogy be tudd vele szorítani a behajoló tolvaj nyakát "
LOL Ez jó.
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
MC Pite
veterán
De ha auto, akkor szerintem kellene hogy legyen. Anélkül nem lehet Auto.
Vagy lehet félautomata (mint sok japánon), de olyankor lefele auto, felfelé húzni kell végig (mert nincs becsípődésgátló ugye).
Kezelési 45. oldal, de ez alapján lehet hogy nem becsípődésgátlós (nincs is A betű).Bááár most megnéztem az enyémnek is a manuálját, ott sincs A betű, de automaták.
Viszont szerepel ez a rész az enyémben:Becsípődésgátló rendszer:
Ha az ablak emelkedés közben akadálynak ütközik, azonnal megáll és részben visszaereszkedik. Ha az ablaküveg záráskor visszanyílik, a megfelelő záráshoz tartsa lenyomva a kapcsolót a teljes nyitásig, majd húzza meg azonnal az ablak teljes záródásáig. A zárást követően tartsa lenyomva kb. egy másodpercig a kapcsolót. A műveletek időtartama alatt a becsípődésgátló rendszer nem működik.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Milka 78
nagyúr
válasz MC Pite #5921 üzenetére
Nincs benne se auto se félauto vezérő, se becsípődés gátló. Kb a Teher Nemo cuccait kapta.
Én márkaszervizben vagyok, így első utam az értékesitésre vezetett, majd mentem a szerelőkhöz (alkatrész cserélőkhöz ), hogy nézzenek bele hátha feltanítás/aktiválás majd független villanyász. Ott feltanították a kulcsra a riasztót/centrált viszont az általam kért automatikus ablak felhúzása záráskor nem tudták megoldani. Esetleg bele lehet faragni a c3 cuccait, de ez kb elvi szintig jutott csak el.[ Szerkesztve ]
-
Pingvin1985
tag
válasz MC Pite #5916 üzenetére
Szia!
Több 5 személyes családi egyterűt is megnéztem a hahun (Ford C-Max, Volkswagen Touran, Toyota Verso, Renault Scenic, Opel Zafira), de valahogy a Picasso II tetszik legjobban, ezért most erről a típusról próbálok infókat gyűjteni.
A BMW-PSA közös fejlesztésű Prince motorokról nyilatkoztak rossz véleménnyel, így az 1.6 HDI-ket kezdtem el böngészni. Az 1.2 Puretech motorosokat nem is néztem, pedig egy benzines jobban illene az én felhasználási szokásaimhoz (napi 2*17km munkába járás).
Na de majd ma este átfutom a benzines kínálatot is. Felszereltségben melyiket érdemes keresni?[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz Pingvin1985 #5925 üzenetére
Amelyik felszereltségre szükséged van. Úgyis rosszul vannak felada a hirdetések
Korabeli árlistákat nézegesd, hogy lásd mik voltak csomagban, neked mi kell. Nekem pl dönthető anyósülés, kanyarkövető bixenon, ülésfűtés, android auto(2016tól).<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Pingvin1985 #5925 üzenetére
Porlasztó tűzkarikák átégnek, turbo olajcső csavarnál előszűrő eltömődhet és akkor olajmérgezést kap a feltöltő (megelőző jelleggel ki kell venni), porlasztó leszorítók fellazulhatnak, illetve beszállító függvényében más-más befecskendező rendszert illető háklik így hirtelen. C-Max volt ugyanezzel a motorral, egytömegű kuplung és DPF/Eolys/AdBlue mentes ha jól tudom, Citroen csinált-e valaha ilyen mindenmentes változatot, ha nincs rendszeresen hosszabb út akkor jobb volna egy ilyesmi egyszerűbb… Határeset, annyira nem is kevés a 17 km, ha 100 km-re lakik a nagymama és gyakran van látogatva, vállalható a DPF
[ Szerkesztve ]
-
sowi
őstag
válasz molnarpeter #5927 üzenetére
Amiket írtál az igaz, a 16 szelepes 1.6 hdi-re, de az csak 2010-ig volt....
Anytime, anywhere, any war ... if the price is right
-
Pingvin1985
tag
válasz MC Pite #5926 üzenetére
A Punto után a klímán és az első elektromos ablakon kívül szinte minden extrának számít. De azért szeretnék ülésfűtést, felülre a színes nagy kijelzőt, legalább tolatóradart (kamerát). Az sem baj, ha sötétben jól világít, android autó is jó lenne (bár ha jól nézem, azt csak a 2016 évközben lévő facelift utániak tudják).
-
Pingvin1985
tag
válasz molnarpeter #5927 üzenetére
Szia!
Ezek nem a legjobb információk, pedig azt olvastam, hogy az 1.6 HDI motorok megbízhatóak. Leginkább AdBlue tartály / szivattyú hibákról olvastam.
A nagymama nem lakik messze, de azért havonta 1-2 2*50 km-es út becsúszik csavargás jelleggel.Amiket én nézek C4 Picassok, azok 2013 utániak. Akkor elvileg ezek a HDI motorok már nem szenvednek a molnarpeter által említett hibáktól?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Pingvin1985 #5930 üzenetére
AdBlue 2013 előttieknél nem is nagyon létezett, de a turbo cső szűrő talán még az utód 1.5-ben is van, csak módosult (ritkábbak a problémák).
-
andrás47
senior tag
Üdv! Peugeot Partnernél a rádió felett ahol az átlagfogyasztás dátum, idő stb. is megjelenik,hol lehet a fényerőt nagyobbra állítani ?
-
sowi
őstag
válasz Pingvin1985 #5930 üzenetére
A turbó olajszűrő csak akkor probléma ha betartod a gyári csereperiodust, ha 10ezrenkent csereled nem lesz baja, a 8v hdi-bol a 92 lóerős a legjobb, abban nincs kettőstömegű és meg nem piezos az injektor, az erősebbek már piezosak és vtg-sek de azok sem rosszak
Anytime, anywhere, any war ... if the price is right
-
-
félisten
Sziasztok!
Van olyan szervíz, ami garancia idő alatt gariban cserél alkatrészt, és lelkiismeretesek is?
A Gablininél azt mondták, hogy a rángatás normális, de tudom, hogy nem az (sajna az általatok javasolt injektortisztító eddig nem segített, bár még csak 700km-t mentem azóta), és már a kuplung felengedésnél, és kinyomásnálnis hallok (ugyan halkan és tompán) valami kattanó hangot, ami ismerős szaki szerint kezdődő kettőstömegű baj. Plusz a kuplung is zenél már.
Namost, hogyha a rángatás nyírja ki a kettőstömegűt pont akkorra, amikor lejár a gari, akkor megbolondulok.Szóval van 7 hónapom utánajárni ennek az egésznek, hogy ne menjek csődbe a garinitáni években.
Bármilyen javaslat jól jön.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Pingvin1985
tag
Sziasztok!
Köszönöm az eddigi tanácsokat C4 Picassoval kapcsolatban!
Van a közelben egy eladó 2016-os C4 Picasso 1.6 blueHDI. Viszont ezt a példányt is elérte az adblue tartály/szivattyú hiba. Nem cseréltették ki benne, hanem kiiratták belőle az adblue-t. Érdemes egy ilyen példánnyal foglalkozni, vagy el kell engedni, esetleg az áraba bele kell alkudni a tartálycserét? Esetleg a tulajjal elintéztetni a cserét?
-
MC Pite
veterán
Nem,
basznak ránem látják és mikor felhívtam őket a takarítás végett, közölték nincs ilyen munkautijuk.
Ha panasz van, akkor majd vigyem be a panasszal.
Amikor is kicseréik azokat a fődarabokat, amit preventívbe elég lenne megtakarítani.
Magyar MárkaszervizAz enyém szerencsére nem gáz (puretechre amúgy sem jellemző hogy nagyon kokszosodna) [link] , de azért nem árt takarítani [link] .
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Hauptmann
addikt
válasz Pingvin1985 #5938 üzenetére
Alkudd bele a tartálycserét. Állítólag hanarosan nézni fogják a műszaki vizsgákon a loromcsökkentő berendezések meglétét.
-
dethroner
veterán
Hali!
Tudnátok ajánlani bontót, vagy már eleve bontás alatt álló ráncfelvarrás utáni ezüstszínű Citroen Xsara első lökhárítót és bal első sárvédőt?A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz molnarpeter #5943 üzenetére
Köszi, megpróbálok beszélni az eladókkal.
Roppant hülye helyzetbe kerültem. Ugye 3 hete összetört a kocsim bal első sárvédő, első lökhárító, lökhárító merevítő, bal első lámpa kombó. Van egy idősebb lakatos ismerősöm, aki vállalta hogy benéz pár bontóba és ha talál, megveszi a szükséges alkatrészeket. Pár nappal később hívott hogy minden oké, talált egyet, amit kicsivel korábban vittek be bontásra, még hozzá sem láttak, csak telefonon mutatott neki pár képet az autóról a bontós faszi, de a telephelyre nem engedte be. De azt mondta képek alapján rendben lesz minden, ezért adtam neki pénzt, vegye meg a dolgokat. Eltelt ugye két hét, erre ma hív hogy csütörtökön vihetem az autót a műveletre, csak van egy kis gond, fehér volt a kocsi amiről a cuccokat lebontották, az enyém meg szürke. Én azt hittem rosszul hallok, de igen, kicsi meg piszkolt volt a telókép, stb, stb, szürkének tűnt, de mégse az volt, ő meg elhozta a fehér cuccokat. Ugye festeni rohadtul nem éri meg ezeket, nem akarnék a 2 elem lefestéséért még 80 ezret kiadni, viszont foltos kocsit se akarok. Azt mondta az ember, hogy egészen biztos nem veszik vissza a bontóba se a dolgokat.
Lövésem sincs mit csináljak. Ha mégis erősködök hogy adja vissza a pénzem, akkor ott marad neki a xsara cuccok amiket valószínű soha nem tud semmire használni, és valószínű soha többé nem fog nekem semmit melózni, kereshetek másik lakatost. Aki nem lesz ismerős, tehát jóval drágább lesz ezentúl minden javítási munka.
Foltos kocsit nem akarok, és plusz pénzt se akarok azért fizetni hogy fényeztessem a fehér elemeket.
Ha tudnék valahonnan venni ezüst színű alkatrészt, kéne valaki, aki ezek után felrakja, mert ő biztos nem fogja szerintem a már említett dolog miatt. Hú, de mocsok egy helyzet.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz dethroner #5944 üzenetére
Hozd el a fehér cuccokat, meg rakja fel a szürkét, hirdesd mindenhol 🤔 lutri persze, hogy elviszik-e, mi pl 3 váltó vásárlás alatt tanultuk meg, milyen kell nekünk egyik fölösleges kb egyből elment jófogáson, másik meg több év után egy váltó javítóhoz került némi bukóval, de nem foglalja a helyet.
-
dethroner
veterán
válasz molnarpeter #5945 üzenetére
Az egyik linkben EZRC a színkód, az enyém meg EZYC, szóval az megint nem stimmel. A másik hirdetés meg elég rozoga állapotú az 5 ajtós, ott is eláll a sárvédő és lökhárító
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
A Citroen C3 MkII-n (2015) hol lehet a légkondi kondenzcsöve? Nézegettem, de nagyon nem láttam alul így elsőre. El kéne távolítani a műanyag alsó motortakarót a hozzáféréshez netán?
-
Pingvin1985
tag
Sziasztok!
2016-os 1.6 blueHDi Citroen C4 Picassohoz (facelift előtti) lehet valahol karbantartási utasítást találni? Kíváncsi lennék, hogy mit mikor kell benne cserélni (pl.: vezérlés), milyen olajat ír elő a gyár, stb. Fagyállót is pótolnom kellene bele, A.Z. Meisterteile KFS 12-35 (rózsaszín) van itthon. Azt hozzá önthetem? Most narancssárga folyadék van a hűtőben.
Köszi! -
Hauptmann
addikt
válasz Pingvin1985 #5948 üzenetére
A serviceboxban letölthető a kezelési, abban benne van.
Régen nem volt ajánlott keverni a különböző színű fagyállókat, most nem tudom, mi a helyzet.
-
FeZ...
aktív tag
válasz Hauptmann #5949 üzenetére
Igazából a fagyálló színe mindegy, az összetétele a lényeg, mert van ugyanolyanból más-más színben is, de egy használt, autóban levő fagyállóról nehéz megmondani, hogy milyen is lehet. Ilyenkor szokták lecserélni az egészet (amit amúgy is cserélni kellene pár évente) és onnantól már van adat a benne levő fagyállóról. :-)
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Adóbevallás
- Okos Otthon / Smart Home
- Milyen asztali médialejátszót?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- GoodSpeed: Új alaplap, vagy BIOS frissítés után beállítandók II. Secure Boot
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Windows 11
- Mini PC
- Milyen routert?
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- DXRacer használt szék eladó
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen