-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz #43301120 #58600 üzenetére
Engem is érdekelnek a G Astra infók, mert én is autóvásárlás előtt vagyok. Több típust is néztem, kicsit magasabb árszinten német prémiumokat (leginkább a BMW E46 320i az esélyes ezen a téren), meg igyekszem a kalapba venni racionálisabb autókat is (Ford Focus, Toyota Avensis), amiket megúszok olcsóbban és esetleg egy nyaralás ára még a zsebemben marad, nem visz el annyit a fenntartása.
G Astra szempontjából ezek érdekelnének a legjobban:
- Elsősorban a 600-700 ezer Ft körüli ársávot nézem
- Melyik évjáratot lőjem be?
- Melyik benzines motor a legjobb megbízhatóság, szervizigény, fenntarthatóság szempontjából? Olvastam egy-két helyen, hogy az 1.4-es láncos motorok a legmegbízhatóbbak.
- Az 5 ajtós változatokat keresem, de a Hahun sorra jönnek a kombik meg szedánok, amik nem tetszenek.
- Ki lehet ennyiért fogni esztétikailag és műszakilag is remek példányokat vagy emeljem a keretet? Nekem a halálom a lemattult fényezés, rohadás, ütődések, stb.A dilemma ami előtt állok csak annyi, hogy nem akarok egy G Astrára annyit költeni, amiből már szép állapotú BMW E46 is kijön. Tudom ebben semmi logika nincs, de ne is keressétek. Az Astra idővel a páromé lesz, akinek csak egy takarékos, megbízható, de még mindig autónak kinéző autó kell. Csak azt kell eldöntenem, hogy melyik jöjjön előbb.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Petyyyyy #58612 üzenetére
"A többi részéhez meg nem értek -> dízel rulez."
Kár, pedig pont azt akarom eldönteni, hogy melyik benzines motorokat nézegessem. Elsősorban a láncosok vonzanak a tartósságuk miatt, de ha jól értem pont ezek hajlamosabbak jobban fogyasztani az olajat.
"Astra mellett szól az olcsó szerelhetőség, viszont ez lassan igaz lehet a BMW-re is, tekintve a tempót amibel tördelik őket"
Persze, van amit meg lehet oldani bontottból, de még a bontott alkatrészek is drágábbak a BMW E46-hoz, mint a G Astrához. De nagyon sok alkatrészből nem tennéd bele a bontottat jó szívvel egy E46-ba, főleg a típus problémásabb darabjait (pl: futómű bizonyos elemei), mert azokkal is csak a szívás lesz. A 320i motor simán letorkol 7 liter motorolajat és igényli is a drágábbat, nem beszélve egy rendes gumiszettről, fékekről, erre nem érdemes a szart feltenni.
De nem is az volt a lényeg, hogy melyik lenne olcsóbb, tiszta sor, hogy az Astra G sokkal olcsóbb fenntartásban, de késői példányok még mindig kerülhetnek közel annyiba, mint egy szép állapotú E46-os. De ez inkább csak a BMW katasztrofális értéktartásának a hibája. A boyracerek kezdenek átülni az E36-ból, de nekem nem ilyen célokra kell autó.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz haddent #58666 üzenetére
Nem feltétlenül ragaszkodom a láncoshoz, csak azt preferálnám. De inkább egy jobb állapotú szíjast vennék, mint egy lerúgottabb láncost.
Egyébként találok valahol jó leírást az Astra G-nél elérhető motorokról (előnyök-hátrányok)? Nekem a lényeg az lenne, hogy bírja a nem túl hosszú városi utakat (ez lenne elsősorban a feladata), csak másodsorban fontos, hogy mit gurít autópályán, de persze ez is lehet szempont valamennyire.
(#58670) w333: Egy pillanatig sem volt szó olcsón fenntartható BMW-ről. A kalapban több autó is szerepel. Az E46 javára írnám a vezetési élményt, aminek persze magasabb fenntartási költségekben mutatkozik meg az ára. A G Astra meg csak egy jóval hétköznapibb autó, jóval hétköznapibb fenntartási költségekkel. Első saját autónak lesz, simán lehet, hogy elém kerül egy jó Astra, elhajtom 1-2-3 évig, aztán majd visszatérek a BMW vonalra. De történhet ez akár fordítva is. Még meglátom, most egyelőre mérlegelek, hogy eldöntsem legalább azt, hogy mit akarjak akarni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Declare #58674 üzenetére
Éppen csak megemlítettem az E46-ot, nem akartam így felborítani a topikot vele. Szerintem lépjünk túl rajta, mindenkinek mást jelent az elfogadható fenntartási költség.
Inkább térjünk vissza oda, hogy mit érdemes megnézni és fülelni egy szíjas vagy láncos 1.4-es, 1.6-os G Astrán mikor megnézi az ember fia.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
"De azt lehet tudni hogy kb. mennyi összeget szánsz autóra?"
Már írtam korábban. De amúgy típusfüggő, nincs fix keretem. Ha az Opel Astra G, Ford Focus Mk1 vonalon indulok el, akkor első körben 600-700k HUF pénzt szánnék rá, aztán meglátom kifogható-e ennyiért egy tisztességes példány. Ezen párosok közül az Astra G felé hajlok, mert a Fordok rettenetesen tudnak rohadni.
Ha a BMW vonal felé megyek, akkor meg 2500-3000 EUR + behozatali költségek. Igen, mert ezt a neppereket megkerülve Németországból hoznám, szomszédom ebben tud segíteni, van bőven tapasztalata hozzá. Szóval egy E46-ra hajlandó lennék kicsit többet áldozni, míg az Astra G mellett szól, hogy egy nyaralás ára még a zsebemben marad.
Nem az a kérdés melyik a jobb autó, hanem az, hogy a komolyabb fun factor mellé el akarom-e viselni a magasabb költségeket (azt is mondhatnám, hogy beleférne, de nekem nem mindenem az autó, amit az is jól példáz, hogy így a 30 felé közeledve még mindig nem vettem sajátot).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Declare #58704 üzenetére
"A GTC sportfutomüvel egesz jo uttartassal bir es annyira nem is öreg kinezetü még szerintem"
Nem tervezem, hogy háromajtós járgányt vegyek, időnként cipelnék hátul is utasokat, nem akarom szívatni őket.
Szóval a 600-700k körüli összeg mennyire reális egy normálisabb Astra G-re? Műszakilag, esztétikailag rendben lévő autót akarok (még ha nem is csillog már úgy, mint a szalonból kigurulva), klíma, ABS mindenképpen kellene, elektromos ablak jó ha van, meg a 4 légzsák sem árthat. Nem tudom ezek közül melyik volt alapfelszereltség és melyik nem.
A Classic II névre hallgató példányokkal mi a helyzet? Érdemes őket nézegetni?
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
"Így már érthető, Focust én sem vennék"
Az egyik rokonomnak volt első generációs Focus az 1.6-os benzinessel (nem tudom pontosan melyikkel) egyszerűen kiment volna a világból, ha nem rohad szét a hátulja. Belekerült 380 ezer kilométer és soha nem prüszkölt komolyabbat (mondjuk törődtek is vele). Csak rohadt a hátsó kerékívek felől, de azt nagyon. Hiába van vezetési élményben az Astra G fölött, a csúnya korróziós hajlam miatt mégis az Astra felé hajlok. A szomszédomnak van egy szép Focus Mk1-ese nulla rozsdával, gondolom ő előre gondolkodott és még új korában megcsináltatta a korrózióvédelmet. De az ilyen ritka, mint a fehér holló.
"na meg az a belső középkonzol egy ocsmányság"
A korabeli Fordok mind ilyenek, ezt lehet szeretni meg nagyon utálni. Cserébe az Astra G beltere is elképesztően ronda, de az meg máshogyan. Azt is szidták már a maga idejében, hogy öreges és nincs mit szépíteni, tényleg az. Múltkor ültem egy K Astrában, onnan visszanézve a G és F Astra beltere mintha ikrek lennének.
"Vezetési élményben egy ilyen is megállja a helyét"
Egy Vectra B? Én még nem vezettem, nem is ítélkeznék felette, de valamennyi tesztben a teljesen döglött kormányt, meg a családi autósan sima futóművet emelik ki. Pontosan mit értesz az alatt, hogy megállja a helyét vezetési élményben? Mert ha kell valahogy kipróbálom, de ezeknél is félek kicsit a korróziótól.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz marci1250 #58767 üzenetére
Itt le van írva, hogy mi a teendő ilyenkor: [link] és [link]
Az adás-vételi szerződés is lehet trükkösen megfogalmazott, ami azt sugallhatja, hogy tudtál a hibáról. Mindenesetre kérj a szerelődtől lepecsételt szakvéleményt, hogy a hiba mióta állhat fent és ezzel menj vissza a kereskedőhöz.
Az meg csak magánvélemény, hogy ne az asztal ráborításával indíts nála, inkább az együttműködését érd el.
-
Stauffenberg
nagyúr
Az istenért sem találok sehol leírást, hogy a Magyarországon forgalomba hozott Astra G esetén mit tartalmaztak a felszereltségi szintek.
Listát találtam arról, hogy rangsorban melyek vannak egymás alatt-felett, de a szintek tartalma számomra tökéletes homály.
Van valakinek (szkennelt, PDF, akármi) prospektusa vagy akármilye, amiből tájékozódni lehet?
-
Stauffenberg
nagyúr
Mivel folyton előjön ez az olajfogyasztás téma, azért csak rákérdezek, hogy ez számokban mit jelent?
Forintban, literben, kilométerben, akármiben kifejezve. Mondjuk mi számít már problémásabb darabnak? Mert ha jól értem ha kifogsz egy éhesebb motort, azzal nem igazán lehet mit tenni, az bizony enni fogja az olajat.
Szerk: Ja igen, még Astra G-nél tartok.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Declare #58963 üzenetére
Az egyik rokonom is vett tavaly egy Renault Grand Scenic II-est (2006-os facelift utáni évjárat) 2.0 dCi-vel. Nem volt lelakva (tanúsítom, szép az autó kívül-belül), első tulajtól, vezetett szervizkönyv, számlák, valós km állás, ami megdöbbentően kevés volt. Nem nézette meg.
Most tavasszal letérdelt és a saját szerelője kimondta azt, amitől minden dízeles retteg: Motor nagygenerál!
Az alacsony km állás a városi használat miatt volt (valószínűleg). Szépen legyilkolták vele a tipikus dízeles probléma forrásokat, amik vitték magukkal a többit is. A számla kicsivel, de becsúszott 1 millió fölé, amit egy ennél idősebb dízelben sem nehéz elérni (kettőstömegű, teljes vezérlés, hengerek, szűrők, meg egy horror munkadíj, gyorsan összejön a 200-300 ezer forintos tételekből 1 misi).
Kérdezi tőlem egy csomó TDI, dCi fanatikus ismerősöm, hogy miért nem veszek dízelt, az olyan jó, alul húz, élmény vele az élet... hát ezért. Maradnék a szívóbenzin vonalon, mert többnyire városban használnám nem kifejezetten hosszú utakon.
BTW én abba beleszólni nem kívánok, hogy az eredeti kérdező hogyan döntsön. Valószínűleg a váltáson bukna annyit, amennyit eltehetne tartalékba ha bármi hiba felmerül. Egy kollégámnak Alfa Romeo GT-je van az 1.9-es JTD dízellel, hétköznap főleg városban használja, de ha bármi gond adódik vele, azonnal rendbe rakatja, nem halogat semmit. Benne van az autóban 7-8 év használat már, de nem prüszköl.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz F_Gergely #58973 üzenetére
"200-300-ért tuti hogy kapsz bele komplett motort de talán még olcsóbban is - nem ismerem a típust"
Itt egy felújított M9R 2.0 dCi motort árulnak potom 865 ezerért: [link]
Amúgy meg én fogalmaztam rosszul, nem csak motorgenerál volt, hanem rendes nagyfelújítás. Megcsinálták rajta a hengereket, főtengelyt, vezérműt, vízpumpát, olajpumpát, turbót, kettős tömegűt (azzal együtt a kinyomót és váltót), részecskeszűrőt és még sorolhatnám. Az előző tulaj számlával igazolta, hogy a gyárilag előírt kilométereknél mindig olajat cserélt, gyárilag ajánlott típusra, csakhogy a sok hideg üzem és rövid városi utak megtették a magukét. A hűtőfolyadék is bejutott a hengertérbe.
Nem nehéz ezzel összehozni 1 milliós számlákat.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz F_Gergely #58979 üzenetére
Nem csak a motorban lehet olyan problémákkal találkozni, ami a dízel városi - rövid utas használatból ered. A részecskeszűrőt már itt sokan mondták, de a kettős tömegűt is gyilkolja ez a fajta használat. Bár benzinesben is egyre többször van kettős tömegű, de a dízelnél az alul is nyomatékos motor miatt a városi araszolást nehezebben tűri. Legalábbis az autószerelő szomszédom ilyenekkel szokott rémisztgetni, amikor a kerti sütögetés éjszakába fordul és előkerülnek a horror mesék.
Szerk: A rokonom Grand Senices rémtörténete viszont valóban már egy szélsőséges példa. Ez leginkább elhanyagoltságból ered. A hűtőfolyadékot és olajat nem a gyári előírás szerint, hanem jóval rövidebb periódusokban kellett volna cserélni. A károsodást leginkább ez okozta és begyűrűzött a többi alkatrészhez is.
[ Szerkesztve ]
-
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz F_Gergely #59069 üzenetére
Az ismerős járt már így, akkor kiderült, hogy tényleg lopott autót vásárolt, így az autót nem kapta vissza. Akkor abban a nyomozásban 12 autót foglaltak le, meg letartóztatták a kereskedőt aki behozta az országba. A sokat érő eredetiségvizsgán átmentek csont nélkül, de a vizsgálat nem állapította meg az ő felelősségüket, így kártérítés sem jár. A rendőrség széttette a karjait és azt mondta, hogy indítsanak pert a kereskedő ellen. Az meg majd talán a szabadulás után közmunkában 80 év alatt letörleszti a családonként 3-5 milliós károkat.
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Wiz Khalifa #59305 üzenetére
A nagybátyám pont egy első generációs Suzuki Swiftből ült át egy F Astrába. Alkatrészárak nagyjából azonosak (bagóért van minden), de a Suzuki agyonüthetetlen, az F Astrára meg kell is költeni néha. A Swift mellett szólhat még, hogy jobban ellenáll az időnek, kevésbé hajlamos a rohadásra (az F Astra viszont képes rá, főleg 200-300k körül a lefingottabb darabok). Biztonsági oldalról meg egykutya, mindkettő papír, ahogy minden korabeli autó, amit nem tanknak terveztek (pl: Volvo, Mercedes, Saab, stb).
Szerk: Egyetértek AMD Power-el abban, hogy ennyi pénzért nem találsz rendes autót, csak leginkább szakadt roncsokat, amiket még éppen át lehet tolni a műszakin. Nagybátyám 450 ezerért vette az övét, műszakilag pöpec, de azért meglátszik rajta, hogy akkor volt benne 16 év (most már 19 éves). Suzuki Swiftből meg elképesztően sokat használnak futárkodásra, az ő levetett gönceiket árulják 200 ezer forint körül. Itt is van egy pizzasütöde az irodánk mellett, mesélik a srácok, hogy a Swifteket 600-800 ezer km körül lepasszolni, sokszor visszatekerve 300-400 ezerre.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Luck Dragon #59348 üzenetére
Fincsi! Milyen kár, hogy én inkább olyan 700k körül határoztam meg a vételár tetejét (plusz az átírás költségei, biztosítás, első szerviz látogatás és az is kijön egy millára). Ez olyannak tűnik, ami miatt már felülnék a vonatra, hogy megnézzem élőben, pedig ennél tucatabb tucatszín nem létezik G Astrában...
-
Stauffenberg
nagyúr
"Miért van az hogy lemosom az autót ... és a parkoló autók közül mindig az én tiszta autómra szarnak a madarak ?"
Állati ösztön. A macskám is mindig azt csinálja, hogy már mögöttem ólálkodik, mikor almot cserélek, ahogy hátat fordítok, már be is ugrik a friss és illatos alomba és egy akkorát nyom bele, mint egy rinocérosz, majd mosolyogva elsétál. Csak érezd a törődést alapon.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Petyyyyy #59379 üzenetére
Én is kérdeztem már ezt korábban, hogy Astra G felszereltségi szintek és hozzájuk tartozó magyarázat megvan-e valakinek. Egy korabeli katalógus szkennelve már bőven jó lenne. De nyista.
Csak egy ilyen felsorolást találtam:
- Basis
- Club
- Comfort
- NJoy
- Sportive (később „Sport”)
- Eco (1.2-es)
- Eco 4 (1.7 DTI, később 1.7 CDTI)
- Selection
- Elegance
- FreshInnen: [link]
De nem tudom melyik mit takar, ráadásul a Viva nincs is felsorolva (egy 1.2-es 2002-es "Viva" modellt árul az egyik kollégám rokona).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz h3lios #59456 üzenetére
Próbáltad az 1.4-est is? Tényleg annyival jobban megy az 1.6-os?
Ahogy nézem elég marginális különbség van fogyasztásban a kettő között, de többen írják, hogy pályára felmerészkedve az 1.6-ost már nem kell annyira megforgatni.
Én többnyire városban használnám, de hétvégente becsúszna némi pályázás is. Az egyetlen bajom, hogy az 1.6-os jóval ritkább.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz HoaryFox #59467 üzenetére
"ez a szürke G Astra-mánia ez kikészít, Dunát lehet velük rekeszteni, annyi van Hahu-n belőlük."
Mindig abból a színből van a legtöbb, ami nem volt feláras a szalonban. Fehérből is elképesztően sok van, szóval ha csak állapotra megyek akkor valószínűleg (világos-)szürke vagy fehér lesz belőle...
Nekem amúgy a grafit (sötétszürke) szín nagyon bejön (csak én 5 ajtóst keresek):
Ahogy a türkiz is:
De egy nem letompult fényezésű bordónak sem mondanék nemet:
Amúgy rengeteg színben láttam már Astra G-t, egyik szebb a másiknál, de Hahun a 90%-uk fehér vagy a "katalógus szürke". Az emberek hülyék vagy csak ennyire sok a flottás kocsi, aminél nem volt opció a színért felárat fizetni.
Egyébként van valahol képes (!) illusztrációval gyűjtemény (akár külföldiül), amiben meg lehet nézni az összes Astra G színkombinációt?
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz HoaryFox #59471 üzenetére
Nem tudom neked mik a paramétereid, én 5 ajtóst keresek 1.4 vagy 1.6 benzines motorral és mindenképpen kell a klíma is. Feltétel, hogy 2001-es modellévnél ne legyen régebbi, azt olvastam ekkortól gyártották teljesen galvanizált karosszériával, ezek nagyon jól ellenállnak a korróziónak. A keresőt 500 - 700k HUF közé állítottam.
Hahun szinte csak fehér és szürke példányok jönnek szembe ilyen szűréssel. Én a szürkét még jobban bevállalnám a fehérnél, de úgy vagyok ezzel, hogy elsődleges az állapot, ha találok jó egészségnek örvendő, esztétikailag is kielégítő példányt, akkor nem rugózok a színén. Szerencsére egyik sem ronda, legfeljebb csak unalmas.
A Vectra B-vel meg az a bajom, hogy rondábban öregszik az Astra G-nél és hajlamosabb is a korrózióra.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Petyyyyy #59475 üzenetére
Itt olvastam róla: [link]
"Az Astra G volt az első Opel, ami már teljesen galvanizált karosszériával készült (2001-től). Az autóra így az Opel 12 év garanciát vállalt a korrózió ellen."
Leginkább angol nyelven találtam csak egy-egy cikket, amiben említik, hogy az Astra G már galvanizált karosszériával jött (meg a vele egy idős VW csoportos autók közül is páran, pl: Golf IV vagy akkori Audi A6). Ha pedig igaz ez a 12 év garancia korrózió ellen, akkor a 2004 utáni példányokra még mindig van (bár nem tudom, hogy ehhez feltétel-e, hogy Opel márkaszervizbe cipeld rendszeresen).
(#59476) necsak: Nekem is jobban bejön a Vectra B formája, de az Astra G-vel sincs semmi bajom. Én a rozsdára nagyon allergiás vagyok, Astra G-ből könnyebb korróziómentes példányt kifogni. Vannak akiknek nem nagy dolog egy pörsenés a kerékíveknél vagy a küszöbön, de én már állok is tovább ha ilyet látok.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz trassher #59488 üzenetére
Szomszédom Mercedes specialista, van egy saját (gyönyörűen restaurált) W123-asa. Mindig mondja, hogy a kétezres évek közepéig bezárólag ez volt az utolsó tényleg nagyon jó Mercedes. A többi műszaki rémálom és csúnyán öregszenek, rohadnak.
Ha már TC szóba került, akkor Csikós úr sem mond mást erről.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz h3lios #59702 üzenetére
"Audis paraszt fogja magát és a szembe sávból bevág elém és befordul a keresztben futó kisutcába..."
Ilyen "biztosan elférek, mert a Halálosabb Iramban is simán ment" jellegű idiótákkal van tele a forgalom. Vesznek maguknak valami 10+ éves erőgépet, alufelni, sötétítés, frincfrancok és rögtön az utak császárának képzelik magukat.
(#59743) F_Gergely: Pont akartam én is linkelni a múltkori téma miatt. Én ezért nem vagyok hajlandó ilyeneket telefonon keresztül megbeszélni. A hívást rögzíteni csak a másik fél engedélyével lehet, különben cseszheted egy jogi helyzetben, élből kizárják mint bizonyítékot. Ezzel szemben ami le van írva, az bármikor visszakereshető és bizonyításra felhasználható.
Én a társasházi közös képviselettel szívtam meg még két éve, telefonon arról tájékoztattak, hogy az előző közös képviselet valamit elszúrt és nagyobb összegű túlfizetésbe kerültem, így nem kell közműveket meg közös költséget fizetnem, amíg le nem lakom. Mondtam királyság, nem is foglalkoztam vele. Kiderült, hogy az istenbarmák elnéztek egy sort és a szomszéd lakásnak volt túlfizetése, nekem így viszont bő 160 ezer forintos hiány keletkezett. Letagadták, hogy telefonon nekem mit mondtak, nem volt semmi bizonyítékom, csak egy hivatalos felszólításom, hogy rendezzem a tartozást 8 napon belül, vagy jogi útra terelik a követelést (bérlem a lakást, ki is lakoltathattak volna).
Azóta semmit nem vagyok hajlandó telefonon letárgyalni, minimum azt kikötöm, hogy legyen írásban is megerősítve.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz AMD Power #59726 üzenetére
Lehet, hogy OFF, de arany keretbe foglalnám. Nem csak autóra érvényesek ezek a megállapítások, hanem mindenre, akár lakásra, mobiltelefonra is. Én az LG G4 topik gazdája vagyok, rengeteg kérdező jön, hogy hol tud legolcsóbban kijelzővédő üveget meg tokot vásárolni. Érted, elkölt 100+ ezer forintot és annyi sem marad a zsebében utána, hogy ne a 800 forintos, hanem a 2500 forintos, sokkal jobb minőségű kiegészítőt vegye meg rá.
De csak, hogy ON is legyen: Szerintem pont az Opel közösség az, ami sokkal racionálisabban vásárol autót. Talán emlékeztek még rá, hogy nálam BMW E46 is volt versenyben az Astrával szemben, de pont költségvetési okokból döntöttem el, hogy a BMW témát későbbre hagyom. Beleférne a BMW is, nem mondom, hogy vért kellene izzadnom a fenntartására, de egyelőre jobban vonz az, hogy több marad más dolgokra is (nyaralás, fényképezés, stb).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Petyyyyy #59757 üzenetére
Én is így vagyok ezzel. BMW E46 320i volt a kiszemelt azon a vonalon. Nem ámítom magam azzal, hogy az Astra is ugyanolyan jó lesz, de most inkább eldöntöttem magamban, hogy nem akarok ennyit költeni egy autó fenntartására, még akkor sem ha beleférne. Unalmasabb és szürkébb lesz? Igen. Többet megyek majd így nyaralni, többet költhetek új fotó objektívekre? Ó igen!
Most per pillanat ez fontosabb.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz #81556480 #60019 üzenetére
Nekem sem tetszik az Astra G kupé, egyszerűen aránytalanok a formái. A Bertone-design sem jelenti már azt, amit régen jelentett.
A hátsó ülések kényelmére tett megjegyzés viszont értelmezhetetlen ebben a műfajban. Aki kupét vesz azt pont nem izgatja. Mellesleg érdekes ez a "túlárazottság" téma, mert a kupék általában drágábban is készülnek (elemi közgazdaságtan), alacsonyabb példányszám + egyedi karosszériaelemek (hát még ha buherált a platform/alváz amire épül, egyedi futómű, egyedi belső elemek, stb) általában nem hatnak jól az előállítási költségekre.
Szerintem amúgy a sztenderd 5 ajtós Astra G rendelkezik a legjobb arányokkal, már ami a designt illeti. Nagyon eltalálták a formatervet, időtálló és a maga idejében is baromi szép autónak számított.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Petyyyyy #60020 üzenetére
"de minden sokkal drágább, mint az amúgy is horror árú alkatrészek"
Én többnyire csak read-only vagyok a topikban (hiszen még vásárlás előtt vagyok), de ezt többször is olvastam az utóbbi napokban. Mit értetek azon, hogy az Astra G-hez horror árban vannak az alkatrészek? Csak mert eddig többségében olyan véleményeket olvastam és hallottam (nem csak itt), hogy az Astra G olcsón szervizelhető, olcsón van hozzá minden.
Most akkor hol az igazság? Mert BMW, Audi, Volkswagen közösségekben is ez van, mindenki mondja a magáét, hogy mennyire olcsón fenntartható az autója, de mindig van egy-két hang aki a horror költségekre panaszkodik.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz #81556480 #60030 üzenetére
A szedánokkal általában az a baj, hogy hiába nagy a csomagtér, ha egy apró nyíláson kell betuszkolni a csomagokat. Kis csomagnak mindegy, nagy csomagnak meg nem.
Ez abszolút használatfüggő. Én nem vagyok híve a "vegyünk nagyautót, mert 4 évente egyszer mosógépet kell cipelni" elvnek, mert inkább házhoz szállíttatom 2 ezer forintért, de azért sok szedánnak (nem mindnek) elég gyökér csomagtér kialakítása van. Sokan nem szeretnek tetrist játszani a parkolóban, csak bedobálni a cuccokat.
Hozzáteszem az ötajtós-szedán átmenetet a Skoda Octavia jól csinálja, a Superb meg egyenesen a világ legokosabb megoldását alkalmazza.
BTW soha ne izgasson, hogy mások mit mondanak. Ha neked jó, akkor nyert ügyed van, szarj rájuk.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz #81556480 #60038 üzenetére
"Mikor aktívan zenekaroztam, befért a dobszerkóm (nagydob hátsó ülésen) + gitárok, + 2 ember a sofőrön kívül."
Én meg fotós-videós vagyok, egy softbox nem ritkán akkora (vagy nagyobb), mint a nagydob. Szét lehet ugyan szerelni, de kényelmetlen, az például már nem mindig fért be szedánok csomagterébe, de még csak a teljesen kinyitott hátsó ajtón sem. Egyik kolléga ötajtós Ford Fiestája jól jött ilyenkor, hátsó üléssor lehajt, hátulról mindent bedobál és öröm van.
De persze a legjobb ha mindenki tudja, hogy mire van szüksége, aztán vegyen mindenki ennek megfelelően autót.
Nekem ötajtós Astra kell, egyrészt Budapesten parkolni minden centi számít hosszirányban, másrészt meg nekem az a csomagtér is elég.
-
Stauffenberg
nagyúr
Szerintem a G Astrák is viccesen drágák tudnak lenni, viszonylag hosszú gyártási időszak ide vagy oda. Amikre azt mondom, hogy király, azok sokszor 800-900 ezer körül vannak meghirdetve. Nem rossz teljesítmény ahhoz képest, hogy aki anno ügyes volt, szalonból is elhozhatta úgy klímával együtt, hogy a vételár még mindig kettessel kezdődött. A Föld - Mars távolságot többször lefutott, de kívülről még mindig szép, szemtelenül visszatekert ex-flottás területi képviselős kocsikról nem is beszélve.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz F_Gergely #60314 üzenetére
Lássuk be, az Astra G egy dologban nagyon eltalált: Könnyű esztétikailag jó állapotban megőrizni, mert nem hajlamos a korrózióra és a fényezése is az átlagnál jobban ellenáll a szabadban tartásnak meg a kavicsoknak.
Az átlag vásárló odasétál a kereskedésbe, lát egy kitakarított motorteret, egy kitakarított belsőt, egy korához képest tényleg szép karosszériát, már csak az órát kell félmillióról 165 ezerre visszatekerni és a vásárló el van olvadva, örömmel csengeti ki a 800 ezret még egy fapadosabb modellért is.
De a fél milliós Astra G-t sem nehéz megtalálni. Rengeteg ilyet tugrottam már át Hahun, de ezek lepukkantabb példányok. Lehet műszakilag tökre rendben vannak, de mivel Dunát lehet rekeszteni a ragyogó külsejű Astra G-vel is, ezért a vásárlók rögtön tovább tekernek. Én is, mert számomra fontos, hogy esztétikailag is legyen rendben. Ha nem érdekelne, akkor inkább ragyás seggű Ford Focust vennék.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz trassher #60318 üzenetére
Én nézelődtem japán vonalon is, de a legtöbb mostanra már csúnyán rohad. Első generációs Toyota Avensisre meg a béka Corollára mondják, hogy agyonverhetetlen szerkezetek. A Corolla szerintem rettentően rusnya a legendás rally felfestés nélkül, Avensisből meg csak a sedan mutat úgy-ahogy, de a legtöbb hatchback, amik szintúgy nagyon rondák. Arról nem beszélve, hogy a legtöbb eladó példány lerúgott fos melós kocsi (vagy nem tudnak szépen öregedni). Mazdák ebben a korban már fél lábbal a bontóban vannak (rozsda, rozsda, rozsda), Hondából meg van nagyon régi Accord (mehh), meg Civic. Utóbbinál tipikusabb hülyegyerek autó nem létezik, ami 1 milla alatt van, azokat jellemzően már széthajtották (az egyéb, számomra ízléstelennek ható beavatkozásról nem beszélve).
Szóval a japán vonalat azt hiszem el is vetettem. Egy jó szívó benzines, nem túl öreg (7.gen) Honda Accordot be tudnék vállalni, de azokból a jobb példányok 1,5 millió felett indulnak.
Fent maradt a rostán az Astra G meg a Ford Focus. Utóbbit csak akkor vállalnám be, ha jó áron találnék egy nem rozsdás példányt (elég nehéz).
Amúgy meg Astra G az elsődleges kiszemeltem. A következő 3-4 évre tervezek csak vele, első saját autónak.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz trassher #60326 üzenetére
Én 178 vagyok, de elférek a Focusban. Ráadásul kicsit jobbak is az ülések, mint az Astrában. De ez abszolút szubjektív, mindenkinek mások a testi adottságai meg az ízlése.
Én a Focus belterével nem vagyok kibékülve, legszívesebben lehánynám, de ez valamennyi azóta megjelent Fordra is igaz. Az Astra G csak nagypapásan jellegtelen belülről, az égvilágon semmilyen reakciót nem tud kiváltani és ez jobb is így.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz AMD Power #60330 üzenetére
Winkler is osztja, hogy a Ford nem tud belsőt tervezni: [link]
"A beltér, hát az olyan, mintha a Fordon belül ez a részleg lenne az ízlésficamosok elfekvője. Hogy mi bajom vele, órákig tudnék mesélni [...] A részketek (sic!) egyesével még oké, de együtt nagyon nem adják ki. Nem hasonlítanám mondjuk egy három hete oszladozó macskatetemhez, amit frissiben lehányt egy szalontüdővel túlzabált részeg, inkább csak zavaró, hogy ennyi pénzből lehetett volna valami rendezettebbet is rajzolni."
Mondjuk a Golf belseje meg halálosan unalmas. Szegény VW nem mer ingereket kicsikarni a belső térből, mert sokkolná a steril szobához szokott főorvosokat és fogászokat.
Nem tudom honnan igazolták le az Astra K interior designerét, de nem lennék meglepve ha francia vagy olasz lenne. Jelenleg szerintem az egyik legszebb a kategóriában.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Petyyyyy #60436 üzenetére
Múltkor egy haverommal pont láttunk egy eredeti M3 E46-ot, rögtön le is szólta, hogy milyen suttyó dolog telefosni egy autót ilyen beavatkozásokkal, attól még nem megy majd jobban. Aztán felvilágosítottam, hogy itt most éppen nem a ratyi optikai tuning esete áll fenn, hanem ez egy teljesen gyári M3-as. Na most ehhez képest egy eredeti OPC G Astra még ennél is ritkább, avatatlan szemnek rögtön az jön le ilyet látva, hogy biztosan bontott-utángyártott elemekkel van kidekorálva az anyutól örökölt széria 1.2-es kávédaráló.
Van az utcánkban egy G Astra, aminél az OPC felszereltség megállt az első lökös kicserélésében, kapott egy hangos kipufogót meg tele van ragasztva Aliexpresses OPC matricákkal.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Szada85 #60455 üzenetére
"én kimondottan kíváncsi vagyok, hogy ezek a modern motorok a megbízhatóság szempontjából mennyire lesznek jók."
Na arra én is, mert a jó öreg szívó benzin egy kihaló műfaj, régi vasak előbb vagy utóbb kirohadnak alólunk, szóval jó lenne tudni hová vezet a downsizing és a turbózás. Szerelő ismerős szerint 100-150 ezer kilométerig add el az autód, használt vételnél meg kalkuláld bele a tipikus problémaforrások több százezres fájdalomdíját is.
Múltkor írtam egy rokonom esetéről. Relatíve új Renault Grand Scenic (2.0 dCi), használtan vette, rá egy évvel összecsuklott az egész. Hengerfejeket, vezérműtengelyt, kettőstömegűt (vele együtt a kuplungot), turbót meg a részecskeszűrőt kellett cserélni/felújítani. A számla 1 millió feletti volt. Jó oké, belenyúlt egy meggyötört autóba, de ezek önállóan is több százezres tételek és csak egy biztos: 100-150 ezrenként egyik-másik biztosan kipurcan. Most a legújabb trend lesz, hogy már a benzinesek is kapnak részecskeszűrőt (VW pont nem olyan rég jelentette be, hogy a jövőben már így fejleszt).
Lassan már be sem érdemes hajtani városba hibrid nélkül. Kell egy jó elektromotor 40-50 kilométeres hatótávval, amit gyötörhetsz a rövid városi utakon, aztán kiérve a pályára beröffenteni a belsőégésűt.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz HoaryFox #60486 üzenetére
"Kinek mi volt az első saját autója"
Saját még nincs, most vagyok rajta az Astra G projekten. Aztán 3-4 év múlva ki tudja mi jön utána.
Opel Astra G"És mi lenne az álomautó?"
Fene nagy hibám, hogy nem merek elég nagyot álmodni, mindig vonzódtam az elérhetőbb autókhoz. Ha most a cég azt mondaná, hogy hozzám vág egy céges autót 5-6 millió körül, akkor K Astra. Ha azt mondaná, hogy hozzám vág egy autót 10 millió körül akkor meg Skoda Superb vagy Mazda 6. De ha meg arra gondolok, hogy mivel boldogítanám magam a legszívesebben és tojnék a világra, akkor meg egy Mazda MX-5 ND, ami 6,4 millióról indul, de meg lehet állni vele 9 millió körül szépen felcicomázva.
Opel Astra K
Skoda Superb
Mazda 6
Mazda MX-5 ND 2015Ha a modern BMW-k nem lennének ennyire szopórollerek tartósság-szervizigény oldalról, akkor az Astra G után 3-4 év múlva bevállalnék egy facelift utáni BMW E90 325i-t mondjuk. Amúgy lövésem sincs mire váltanék utána, mindennel csak a szívás lesz (kis köbcentis turbós benzinesek FTW). Japánok annyira nem jönnek be, de talán egy szívó Honda Accord még jöhetne.
BMW E90[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz máyköl #60532 üzenetére
Én múltkor kalkulálgattam, hogy ha meglesz az Astra G (mondjuk 1.6-os, 2002-es évjáratot feltételezve), akkor kezdőként mekkora biztosítási összegre számítsak úgy, hogy nem a budapesti címem írtam be, hanem szüleimét (Érd). Lakcímkártya szerint még ott lakom.
Erre a legolcsóbb a KÖBE (65k), de az átlag olyan 80-90k körül alakul évente.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz F_Zolee #60552 üzenetére
Gondolom Netrisken a "pótdíj" (százalékban kifejezve) azt jelöli, hogy a biztosítók milyen büntiket osztanak az egyes paraméterekre. Jogosítványra 30%-os pótdíj (AEGON), Bonus-malus új belépő 80-90% pótdíj (Generali és Genertel), Területi besorolás 110% pótdíj (Groupama), de a legdurvább, hogy a Wáberer 300% pótdíjat számít fel "korcsoport szorzó" néven... nem gondoltam volna, hogy 26 évesen ennyire büntetnek a koromért...
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz HoaryFox #60556 üzenetére
Jó mondjuk Budapesten több is a káresemény a sok egysejtű miatt. Tegnap is láttam egy koccanást, amikor az idióta indexelt balra és abban a másodpercben ráhúzta az autóját a mellette haladóra. Kiszállva meg üvöltözött, hogy ő márpedig indexelt és a Kresz szerint akkor el kellene takarodni mellőle...
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Vesztor87 #60787 üzenetére
Én is Astra G-t szeretnék és már látom előre, hogy esélytelen lesz 700-800 alatt kihozni egy rozsdamentes, megkímélt példányt. Egyesek a késői évjáratokért még tök átlagos fapad felszereltséggel is képesek 1 millió feletti összeget elkérni, na az már egyértelműen túlzás, de jól mutatja, hogy hiába van belőle rogyásig a használt piac, kedvelt típus és némi nepper trükkel könnyű a "majdnem szalon" állapotot ráhazudni.
Az 500 ezer körüliek vagy nagyon idős teljesen fapados modellek vagy egyszerűen csak nagyon gáz állapotban vannak. A rozsda nekem is a nagy mumusom, de többek között azért fordultam az Astra G felé (a Ford Focus felől), mert ez nem annyira hajlamos a korrózióra, csak ha törték korábban.
Én csak abban tudok bízni, hogy a 700-800 ezer körüli árat majd ellensúlyozza az olcsó fenntarthatóság. Valószínűleg emiatt magas most is az ára, mások is emiatt keresik a típust.
-
Stauffenberg
nagyúr
Engem a klíma hiánya kikészítene. Az egyéb szempontból fapadosság és az 1.4-es motor nem zavar, de amiben már van klíma, az még tropa állapotban is alig kapható 600 ezerért, nemhogy téligumi szettel.
(#60830) Petyyyyy: A szomszédom már nem az első (prémium) autóját hozza be Németországból, kikértem a véleményét, szerinte teljesen felesleges ebben a kategóriában ezzel bajlódni. Ha csak azt feltételezzük, hogy fél áron meglenne, akkor is ott van az, hogy meg kell szervezni a kijutást, ha trélerrel hozatod az is pénz, ha lábon hozod az is pénz, honosítás is pénz, vizsgán ha nem elsőre megy át az is sok pénz és akkor az sem mellékes, hogy ha nem az első eléd kerülő példányt hozod haza az is mi pénz még utazgatni abban a batár nagy országban.
Aztán meg próbálta eloszlatni azt a mítoszt, hogy a német autótulajdonos valamiféle übermensch, ott sem csak főorvos feleségek furikáznak kizárólag hétvégente. Egy prémium autót talán igen, de egy Astra ott is melós kocsi. Na meg elég ránézni a hozzánk eladott használt autók állapotát, azokat nem a határon, hanem még Németországban gyötörték meg.
Egyébként nem lennék ellene a kintről behozatalnak, de félek, hogy nem ez a kategória az, amin olyan nagyot lehetne spórolni. Mondjuk egy H-ért vagy még inkább egy J-ért már elmennék Németországig.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz szabonagyur #60840 üzenetére
"Persze akinek csak gurulni kell valami G Astra az megveheti a 2001 körüli, fapadosakat is."
Egyelőre pont erre kell. Nem tervezek vele tovább 2-3 évnél, de addig legyen egy minimál költségvetésből fenntartható gurulóedényem ami nyáron hűt, télen fűt és nem porlad a vasoxidtól. Így is elég nagy visszalépés ez az eredetileg nézegetett BMW E46-hoz képest. Azok is vannak 800 körül (bontószökevények), meg már megvehető példányok 1,3 - 1,6 körül. De most lakásra spórolás van, ha már az sínen van, jöhetnek a prémium szopórollerek.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz szabonagyur #60883 üzenetére
Nálam elvárás a klíma, de attól még a fapad fapad marad. Vagy én tudom rosszul és csak a gazdagon felextrázott Astra G-hez járt a klíma?
Új hozzászólás Aktív témák
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- Renault, Dacia topik
- További aktív témák...
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó