- Hosszú idő után újabb előzetest kapott a Gothic Remake
- Hivatalosan is bemutatkozott a Kingdom Come Deliverance 2
- Rövid teaser trailert kapott a Dragon Age: Dreadwolf
- EAFC 24
- GTA VI
- Alkoholista nevelde
- Nintendo Switch
- PlayStation 5
- Teljes verziós, ingyenes mobil játékok és alkalmazások
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
lesaux
veterán
Opel Corsa C-nél kb. mennyibe kerül a 30.000 km-es kötelező szerviz?
-
lesaux
veterán
Mi annak az alkatrésznek a neve, ami hiányzik a kocsiról? Félek, nehezen tudnám elmagyarázni a telefonban a szakembernek.
Ne adj' isten, ha valaki tudja, mibe fog ez nekem kerülni, azt is leírhatná. -
lesaux
veterán
Köszi. Olyan elmebeteg módon van felrögzítve, kis műanyag szárnyszerűségekkel, ha egyszer átnyomom a vázon, többé nem jön vissza. Persze úgy szakadtak ki a tiplik, hogy a szárnyak a túloldalon maradtak, persze ember nem fér hozzájuk. Ezért nem veszem meg a bontóban, nem fogom tudni felrakni.
-
lesaux
veterán
Na, megvan. 2166 forint volt, plusz munkadíj, plusz borravaló.
Közben voltam egyébként az Opel Dunánál is, hogy rendszámtáblatartót vegyek, mivel a régit lelopták rendszámostul. 444 forint, van raktáron.
Hát most vagy nagyon szerencsétlen b@lfasz fejem van, vagy hirtelen nem tudok mire gondolni, de ajándékba megkaptam, ráadásul kettőt is. -
lesaux
veterán
Opel Corsa C-be, ami ugye gyárilag 95-ös benzint igényel, lehet pakoni 98-as benzint? Mi fog történni? Már azonkívül, hogy többet fizetek.
-
lesaux
veterán
Ma kijött elém az elsőbbségadás kötelező tábla mögül két hülye ribanc egy kis Polskival. Nemrég vették a kocsit 30 ezerért, biztosítás nincs rajta, műszaki rég lejárt, casco soha nem is volt. Ők meg valami olyan gettó környéken laknak, hogy nincs mit elperelni tőlük.
Kihívtam a rendőröket, kérdezik tőlük, ki vezette az autót. Hát ők nem, egy srác, de az elment. Jó, hogy hívják a srácot? Azt ők nem tudják. Milyen számon lehet elérni? Azt se tudják. Hol lakik? Azt se tudják.
Ezt így szépen bemondták a rendőr szemébe. Aztán amikor bevittek minket a kórházba, állítólag az egyik csaj szökni próbált, csak éppen ezért jött velünk egy rendőr.
A rendőrök egyébként tök normálisak voltak, megszondáztatták mind a két csajt is (engem külön, később), és éreztették velük, hogy nem kéne hülyeségeket beszélniük.
Itt tartunk most. Mínusz 2.312.000 forint. Azt mondták, hogy van valami Mabisz vagy mi, ami majd fizet nekünk, valamikor, valamennyit, de hogy kb. egymilliót bukunk rajta, az kurvahétszentség.
Utólag belegondolva még szerencsém is van, hogy nem jelent meg a helyszínen a balesetet okozó autós "népes családja". Merthogy róluk van szó, ha a 2. és a 3. mondatból nem derült volna ki.
Októberben fizettük be a kocsi utolsó részletét. Úgyhogy két hétig volt egy autónk. Új forgalmi 12.000 (a múlt héten csináltattam meg, még ki se küldték a törzskönyvet), zöldkártya 9600 (ezen a héten intéztem), még jó, hogy ma nem tankoltam tele, már világított a sárga benzinkút. Ablakon kidobott pénz lett volna a többivel együtt. -
lesaux
veterán
válasz Calogero #2897 üzenetére
helkis: Van cascóm, de azzal se járunk jó, 10% az önrész.
Calogero: A Mabiszt mondták nekünk is, csak az isten tudja, ezek mennyit fizetnek. Lehet, azt mondják, hogy kétéves autó, Eurotax vagy milyen árfolyamon adnak 1,5 milliót. Akkor már csak 800.000 a kár. Ráadásul a honlapjuk is elég kuplerájos, én nem igazodom el rajta. Hétfőn reggel 7-re kell mennem az Opel Dunához, addigra talán okosabb leszek.Ami még rosszabb: azt tudom, hogy ha van a balesetet okozó félnek kötelezője, akkor az fizeti a buszjegyet, jobb esetben taxit, még jobb esetben adnak csereautót. Gondolom, ez Mabisz esetében mind nem játszik. Én meg a franc tudja, hogy jövök haza a melóból este 8-kor vagy 11-kor.
-
lesaux
veterán
ha márkaszervízben javítatod a kocsit, akkor ját bérautó a javítás idejére, ezt a károkozó biztosítójának ki szokták számlázni..
Ez tök így van, de ez esetben a károkozónak nincs biztosítója. Se kötelező, se semmi.
Az önrész elvileg 10%, de nem tudjuk még, hogy hogy működik ez az egész. Ha azt mondom, hogy nem Mabisz, hanem casco, azzal elismerem, hogy én okoztam a balesetet, nem? Valaki azt is mondta, hogy érdemesebb a totálkár felé elmenni, mert akkor nincs önrész. Ezt se tudom sajnos.
Az autókhoz meg legalább annyira értek, mint a harangöntéshez. Összetört az eleje, egészen az ajtómig, azt is úgy kellett kirúgni. Légzsák kinyílt, meg a biztonsági öv slotjából is kijött valami. A franc se tudja, mennyibe fog ez kerülni. -
lesaux
veterán
Na, ma voltunk bent a szervizben. A mabiszos megoldást választottuk. Volna. Csakhogy a munkafelvevő szerint Mabiszra nem lehet addig megcsináltatni, amíg nincs hivatalos leírás arról, hogy nem én vagyok a hibás, hanem a másik. Ez a rendőrség részéről max. 30 nap, amit a vétkesek megfellebbezhetnek (ehhez még csak az se kell, hogy írni-olvasni tudjanak, egyszerűen azt mondják, hogy ez nem jó), tehát kitolódik újabb x nappal vagy hónappal, addig meg áll a kocsi a szervizben. Ezt a lehetőséget elvetettük.
Akkor csináltassuk meg előzetes cascóra (10% az önrész), utána meg kifizeti a Mabisz. Jó. A kárfelvevő úriember lefénymásolta a papírokat. A tréleres számlánál rögtön szólt, hogy hiába 24 ezerért vitte oda a kocsit a tréler, hiába annyiról szól a számla, a biztosító csak 17 ezret fog fizetni. Remek. A vizitdíjas papírommal nem szórakoztam, pedig nálam volt az is.
Ja, be kell mennünk a zuglói kapitányságra írásban kérni, hogy ha megállapítják a felelőst, küldjenek nekünk is egy papírt róla, hiszen az alapján kezd hozzá a Mabisz. A default az, hogy a vétlen fél nem kap semmit. Jól ki van ez találva.
Amúgy péntekre ígértek választ, hogy totálkáros-e az autó. Ha nem az, és mázlink is van, akkor jövő péntekre elkészül. Addig természetesen nem kapunk csereautót, hiszen cascóra nem jár, illetve kérhetünk, de ki kell fizetnünk, és a Mabisz vagy visszatéríti az árát, vagy nem.
Ami a sors fintora, hogy ma hozta meg a postás a kocsi törzskönyvét. Végre van egy saját autónk! -
lesaux
veterán
Erre mondjuk én nem lennék olyan büszke, hogy vigyori fejjel beposztoljam egy topicba, mekkora Tufa vagyok. Saját kereset nuku, saját tulajdon pláne, de balesetet okozni, az bezzeg megy. Vagy ha se annyi eszed nincs, hogy a józan belátásoddal megértsd a kötelező biztosítás lényegét, se annyi, hogy a szabályokat betartsd, legalább olvasd el pár bejegyzéssel feljebb, mekkora kalamajkát lehet okozni egy ilyen felelőtlenséggel. És ha tegyük fel, kártalanít a biztosító (kártalanít egy lófaszt, olyan biztosítót még nem láttam, szóval kifizeti mondjuk az okozott kár 70%-át), és megjavítják a kocsit, akkor lesz egy olyan gépem, ami értékcsökkent, hiszen törve volt, nyomott áron tudom csak eladni. Szóval lehet itt jópofizni, de én se szartam azt a majdnem két és fél millió forintot, elég sokat kellett gürcölnöm érte, de hát te ezt úgyis tudod, hiszen se saját kereseted, se saját tulajdonod nincs.
Persze ha minden reggel idejössz, elviszed a gyereket óvodába, délben hazahozod, utána beviszel dolgozni, este 11-kor hazahozol, elintézed a nagybevásárlást, hetente elviszed a kaját és a gyógyszert a város másik felében élő nagymamának, a fennmaradó időben pedig a rendelkezésemre bocsátod a kocsit, akkor nem szóltam egy szót se.
Ideje lenne már felnőni.
(És akkor még egy esetleges személyi sérülés vagy halál szóba nem került, csak a közvetlen anyagi kár.) -
lesaux
veterán
Énis dolgozok napi 10órát, más kérdés hogy nem vagyok bejelentve
Na tessék, még adót és járulékokat is csalsz. KRESZ-szabályt hágsz át. (A kötelező biztosítás nélküli motorozás nem tudom, hogy szabálysértésnek vagy minek minősül, de még az is van a rovásodon.)
Olvastam, ítélkeztem. -
lesaux
veterán
Mi kétszer vásároltunk kocsit, egyszer használtat (Suzuki), máskor újat (Opel), de mindkét alkalommal addig ki se gurulhattunk a telephelyről, amíg nem kötöttük meg a kötelezőt.
A Mabisz lehet, hogy a következő okokból kifolyólag kért tőled többet:
- kamat (ez biztos, le van írva)
- működési költség (ez qrvára valószínű)
- büntetés/elrettentés/megteheti (ez meg csak aljas feltételezés).
De mindegy is, azt hiszem, a parttalan vitát befejezhetjük, nem fogjuk egymást meggyőzni, külön utakon járunk, én valamivel közelebb a törvényeshez. -
lesaux
veterán
Eurotax-táblázatot lehet valahol találni a neten? A hivatalos honlapjuk kér 5 eurót, ami nem is lenne baj, csak szerintem valami nem stimmel azon a weboldalon, én ugyan meg nem adom a bankkártyám számát.
-
lesaux
veterán
Ma lett kész az autó, 1.201.814 forintnál állt meg a számláló. Lehet gratulálni annak kurvának, hogy a 30 ezres kis Polskival ekkora kárt tudott okozni.
Másfél óra várakozás után kihozhattam a szervizből a kocsit. Tekerés közben a kormány suhogó hangot hallatott, mindig ugyanazon a ponton, mintha a forgó alkatrész szorulna a nem forgóval.
Jobbra indexnél bekapcsolt a reflektor, ráadásul leoltani is nehézkes, mert maga a kapcsoló nem lendült előre, tehát hiába rángattam hátra, nem történt semmi. Na, mondom, messzire nem megyek vele, irány vissza a szerviz. Közben ugye kanyarodáskor megszokásból indexelek, ki is jött elém két oldalról két kamion, azt hitték, hogy azért reflektorozok, hogy menjenek. Bár nem zavartak, úgyis kanyarodtam.
A szervizben beállítottak a kormánynak egy olyan magasságot, amin pont nem ad ki hangot. Azt mondják, nem a baleset miatt ilyen, valószínűleg már a kezdetektől jelen volt ez a hiba, de mivel nem állítottam a kormány magasságán, nem is vettem észre a bajt, csak így, hogy elállították, amikor belerakták a légzsákot. Szóval ezt majd garanciában vagy a szavatosság miatt cserélik, pár nap, meg kell rendelni a germánoktól.
Az indexkapcsoló is hülyén viselkedik, ha lefele húzom, előbb kattan, aztán indexel. Remélem, cserélik azt is.
A biztosító meg egy fasz, de ezt eddig is tudtuk. Szerinte a K&H-nak törlesztjük az autót. Szerintem meg lejárt a hitel október közepén, megvan a törzskönyv, lefénymásolta a szerviz, el is küldte a biztosítónak. -
lesaux
veterán
válasz parandroid #2974 üzenetére
Egyelőre előzetes casco, aztán fizet majd a Mabisz, ha minden igaz.
-
lesaux
veterán
Sziasztok!
Aki valamennyire ért az autókhoz, az tudna nekem válaszolni. A karambol után a szervizben szétszerelték a kormányt a légzsák miatt, és most nem egyenes, ha a kocsi egyenesen megy. Tehát nem a futóművel van baj, az viszi egyenesen a gépet, csak közben a kormány enyhén jobbra dől. Amikor másodszor vittem vissza a kocsit, ezt is megemlítettem, de most megint úgy hoztam el, hogy ugyanolyan.
Én már többé nem viszem vissza. Ez egy tisztességes szervizben hány perces és főleg hány forintos munka lenne? Nehéz megcsinálni? Tehát pl. beszerelik a kormányt nagy üggyel-bajjal, aztán a tesztkörön rádöbbennek, hogy nem jó, és állítani kell rajta? Vagy számítógép lövi be ezt is? -
lesaux
veterán
Én biztos, hogy nem szedem le a kormánykereket. Mondanám, hogy nem bírom majd összerakni, de az igazság az, hogy még szétszedni se. Viszont akkor a leírtakból kiindulva pár perces meló, ugye?
helkis: hőbörögni nem nagyon akarok, volt, amit ők is jóindulattal intéztek. Meg aztán én érezném már magam kellemelenül.
-
lesaux
veterán
Jól elbizonytalanítottatok. Annyi biztos, hogy most már hülyének érzem magam. Az előbb rosszul írtam amúgy, 1,4 milliót adnának érte. Ami még mindig l@fasz.
-
lesaux
veterán
Az, hogy nem vagyok szaki, egyáltalán nem fedi a valóságot. Konkrétan segg hülye vagyok az autókhoz, annyival járok előrébb egy szőke nőnél, hogy benzint meg ablakmosót tudok bele tölteni. Szóval biztos, hogy nem fogom szétszedni a kormányt.
Viszont az indexkart is faszául megcsinálták, mert balra kanyarodás után nem mindig húzza vissza az indexet. De már nagyon elegem van, nincs kedvem hetente szervizbe vinni a kocsit, főleg hogy meg se tudják csinálni, csak áll ott fél napig, én meg buszozhatok egy órát.
Nem tudom egyébként, miért ilyen siralmas a magyar szervizek helyzete. Egy valag hasonló sztorit lehet olvasni a Homáron meg a Totalcaron. Miért természetes az, hogy szervizbe viszem a kocsit, valamit csinálnak vele, kifizetem, és továbbra sem jó? -
lesaux
veterán
Valaki nézze már meg ezt a linket, legyen olyan jó.
http://www.schilleropel.hu/
Aztán a jobb felsőben márkaszerviz, majd baloldalt díjtételek. Na, erre nem bírok rákattintani a melóhelyről, pedig kéne. Mit írnak Corsa C-nél 50.000 km-es szervizre? -
lesaux
veterán
És igen!
Egy nap híján nyolc hónap alatt megoldódott, kifizette a Mabisz a káromat. Ma kaptam egy levelet is tőlük, hogy ha a személyi sérüléshez kötődő károm van, akkor postázzam vagy faxoljam el nekik a konkrét összeggel együtt. Kár, hogy már nincs meg a 300 forintos vizitdíjról a számlám. -
lesaux
veterán
Hátő. Most nem értem a kérdést. A teljes kár 1.201.814 forint volt, ha jól emlékszem, ennek a 10%-a az önrész, ezt kaptuk meg tegnap. Plusz rendszám, tréler, vizitdíj, 10.000-es zsebbe a szervizesembernek. Más nem jut eszembe. Ja, meg amit buktunk, hogy van egy értékcsökkent, szar autónk, aminek nem áll egyenesen a kormánya.
-
lesaux
veterán
Egy Opel-márkaszervizt nem tudtok a 18. kerület környékén, ahova könnyen el lehetne vontatni a kocsit (vagy ingyen odaszállítják )? Egy olyan szerviz kéne, amit nem Opel Dunának hívnak, mert az egy rohadt, mocsadék, szar, szemét, hozzá nem értő, dilettáns, pöcs banda.
-
lesaux
veterán
Előzmények: 3 éves Opel Corsa C, menet közben leáll, soha többé el nem indul, Pompi elvontatja az Opel Dunába. Innentől idézek egy másik fórumról.
Na, jól megszívtam, telefonáltak a szervizből, hogy AC-relé plusz trafósor plusz főhengerkurvaannya. Elnézést, ha nem pont ez a neve valamelyiknek, de az autókhoz annyira értek, mint egy szőke nő. Szóval kipróbálták cserealkatrészekkel, jár a motor, ha rábólintok, megcsinálják, 100.000 Ft. Rábólintottam.
Hívtak pár óra múlva, hogy baj van, leállt a motor, be se indul, fedélzeti computer lesz, de a fedélzeti computeres ember azt mondja, hogy javíthatatlan, a bontott pedig 100.000 plusz áfa. Erre jön még huszonvalahányezer forint, mert a fenti három termékből ezek szerint nem rossz mind, csak az egyik.
Tényleg ilyen drága egy fedélzeti computer? Olcsóbban nem találok valahol? Létezik, hogy egy hároméves autónál ez menet közben egyszer csak bedöglik? Erre nincs picivel több garancia, mint az autó motorikus részére?
-
lesaux
veterán
válasz Foglalt név #5177 üzenetére
Csezmeg, Foglalt név, nem ilyen válaszra számítottam.
De azért köszi. -
lesaux
veterán
Új helyzet van, az Opel Duna talált fedélzeti computert 100.000-ért. Meg is veszik nekünk, csak ha nem az a baja, akkor is ki kell fizetnünk. Annyira jól meg nem állunk, hogy potyára vegyünk egy fedélzeti computert, mert "99%, hogy az a baja, minden mást kizártunk". Meg "a computer semmire nem jelzett hibát, saját magára meg nem tud, úgyhogy az lesz a ludas".
Voltam ma egy cégnél, utángyártott Opel-alkatrészekkel kereskednek. Felajánlottam, hogy megveszem, ott van nálam a pénz, csak ha nem jó a kocsiba, akkor hadd vigyem vissza. Azt mondták, nem lehet.
Hazafelé beugrottam egy bontóba, hátha van computer, de nem volt.Akkor voltam irdatlan nagy PÖCS, csupa nagybetűkkel, amikor Opelt vettem, mert
1. három év alatt sokadszorra van szerelőnél (55.000 km van benne),
2. lehetetlen szakembert találni,
3. hát még alkatrészt.Édesapámnak van igaza meg a bátyámnak, ők vesznek egy 0 km-es Suzukit, három év után becseréltetik egy újra. Már vagy tíz kocsi megfordult a seggü(n)k alatt, de nagy gond még nem volt velük. Ekkora meg pláne nem.
Még hogy német márka meg minőség! Kilencedik napja szar a kocsi, és pillanatnyilag kilátásban sincs a megoldás. -
lesaux
veterán
Én kurvára nem értek hozzá, ablakmosót meg benzint tudok bele tölteni, ez a max. Valami benzines dolgot, amit írtál, viszont csináltak ismerősök, csak ők műszer nélkül nem tudtak az autó lelkéig hatolni.
Most már mindegy, megrendeltem a computert, holnapra hozzák. Ha viszont nem az lesz a baja, akkor buktam 100.000-et, majd meghirdetem apróneten.
Ja, a computeres srác azt mondta, hogy a szoftver nem javítható, cserélni kell.
Az autóvillamossági viszont nem rossz ötlet, az van is a szüleim utcájában. -
lesaux
veterán
Sziasztok!
Négyéves Opel Corsa C esetében ha nincs semmi probléma, mennyibe kerül egy műszaki vizsga? Érdemes/ajánlott/kötelező/kerülentő/tilos szakszervizbe vinni? -
Új hozzászólás Aktív témák
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban