-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
ghost364
senior tag
Sziasztok, van egy 460-as Volvom, 1.8-as Renault motorral. Legyegyszerűbb, 8 szelepes, központi befecskendezéses. Jelenleg A.Z Meisterteile 10W40 van benne, de ezt még az előző tulaj rakta bele, viszont esedékes az olajcsere. Sajnos fogy belőle, egy 7-8 deci 1000 km-en (bár 28 évesen ez az egy nagyobb baja van, nem sértődök meg ) .
Viszonylag ritkán járok vele hidegen, ha megyek is valahova az legalább 20 km. Egy Mannol 10W40 Molibden megfelelő olaj lenne, vagy érdemes ebbe az autóba is 5W40-et venni? Esetleg jóval többet kéne utántöltenem? Tudom, hogy nem ettől lesz jó vagy rossz egy olaj, de nem szeretnék ezrenként 2 litert beleöntögetni. Kézikönyv 10W40-et (az elmúlt 28 évben is ezzel ment, 200 pár ezer valós km van benne) ír, úgy látom igazán ezekből mindegyik viszonylag alap olaj, de az én igényeimnek (kevés hidegindítás, viszonylag hosszabb utak, ezek is csak pár naponta), megfelelne egy ilyen is? Évente nagyjából 7-8 ezret megyek, szóval ennyi lenne a csereperiódus. -
ghost364
senior tag
Köszönöm mindenkinek a tapasztalatokat, szerelőnél már voltam egyébként, ő azt mondta szerinte szelepszár szimeringes (mivel erő bőven benne, és a kompresszió is jó, folyni nem folyik sehol. Bár ettől függetlenül nagy eséllyel a gyűrűk sem az igaziak már) , de szerinte sem vészes ez az olajfogyasztás. Ha nagyon megnőne, akkor értelemszerűen generál, de szerintem ez a mennyiség még tűrhető. Értem a logikát a 10W60-ban, de sajnálok kiadni a 170 ezer forintos autóba 1x ezret olajra, pedig nem vagyok fillérbaszó típus
[ Szerkesztve ]