-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
1stVikman
senior tag
Sziasztok!
2014-es VW Golf 7, 2.0l 110 kW, CRBC motorkód, 153000 km-rel olajcsere előtt áll. VW 507.00 előírás szerinti olaj kell bele ismereteim szerint, viszont a viszkozitással elakadtam.
5w30 (Mannol Energy Combi LL, Mannol oem VW Skoda) vagy 0w30 (Shell helix ultra av-l LL) menjen bele?
Előre is köszi, üdv: Vikman -
1stVikman
senior tag
Köszönöm!
Ha a helyi pékségben nem lenne beszerezhető, akkor milyen alternatívák vannak még?
Pék nagyon erőlteti a 0w30-as Shellt, mert hogy a szakszervizben is azt teszik bele állítólag.
A 0w30 már vékony lenne vagy felesleges?
Előző tulajnál 30 ezrenként volt cserélve, most 1500km-rel túlhaladt a cserén, így került hozzám. Míg a papírozás megy, megejteném a szervizt.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
Sziasztok!
Olajcsere előtt áll több autó a családban, ehhez kérek egy kis segítséget.
1. VW Golf 7, 2014, 110kW, 2.0CRTDI, CRBC
Novemberben cseréltem először, mióta nálam van, rögtön vásárlás után. Előzmény: [link]
Most kb. 12ezer km van az olajban, maradhat a Mobil 1 ESP Formula 5w30, vagy van más ajánlottabb?2. Skoda Fabia 1, 2003, 74kW 1.4 16V, BBZ
Kb. 8000 km van az olajban, de letelt az 1 év.
Total Quartz 9000 5w40-et teszek bele.
Van 2x1 liter bontatlan flakonom belőle (mindig többet vettem, mert utána kell töltögetni, és megmaradt). Dátum alapján az egyik flakon 2 éves, a másik 4,5. Mindegyik bontatlan, zárjegyes.
Itt az lenne a kérdés, hogy ezeket fel szabad használni, vagy sem?3. Skoda Fabia 2, 2011, 77kW, 1.2 TSI, CZBZ
Nem tudom az olajcsere óta megtett kilométereket, biztos kevés, de itt is letelt az 1 év.
Utoljára Mannol 7715-5 O.E.M. VW-Audi-Skoda 5W-30 olajat kapott. 5 literes kanna lett véve, ebből kb. 1,5l még megvan. Ez ugyanezen olaj választása esetén felhasználható-e még, vagy mivel bontott a kanna, így kuka?
Illetve ehhez is kérnék még olaj javaslatot, ha nem lenne elég jó a fent említett Mannol.Előre is köszönöm: Vikman
u.i.: Kauffert vagy Filtershopot választanám beszerzési forrásnak.
-
1stVikman
senior tag
válasz K Norbi #1409 üzenetére
Látom megoszlanak a vélemények.
1. Golfba marad a Mobil 1 ESP Formula 5w30
2. A flakonon megtaláltam, hogy 3 év eredeti csomagban az eltarthatóság.
3,2 liter kell a kocsiba, és szavatossági időn belül vagyok, így 2,2 liter új olaj mellé, berakom ezt az 1 liter "régicsúnyarosszfújjjjjj" olajat.
Eddig is ledobtam évente kilométertől függetlenül az olajat, ártani nem fogok vele ezután sem.
Főleg mióta megvan a Golf (tavaly november), azóta talán 1000 km ment bele. Másodlagos autó lett szegénykém (3000 km van az olajban.)3. Itt a legnagyobb a dilemma, mert fele-fele arányban menne a friss töltet az 1 éves felbontott olajjal.
Anyum használja a kocsit, szintén nem fenyegeti a veszély, hogy előbb éri el a km a cserét, mint az 1 év.
Előzőleg egy újonnan vásárolt roomstere volt, 8 év alatt rakott bele 41 ezer! km-t.
Most a Fabiaba sem dőlnek a kilométerek, és nehéz rá hatni, hogy márpedig akkor is ki kell cserélni az olajat.
Drágább olaj biztosan nem megy bele.Itt továbbra is nyitva hagynám a kérdést, hogy a tavalyról megmaradt, lezárt, eredeti 5 literes kannában lévő 1,5 liter olaj felhasználható-e az új töltethez?
Vagy kicsit ironizálva: "azonnal tönkre megy, beáll a turbó, szétkopik a motor, sírnak a kisnyulak" . -
1stVikman
senior tag
válasz crissprivat #1426 üzenetére
Mondjuk szerintem is kicsit fel van nagyítva a dolog.
Az biztos, hogy sokkal többet árt a motornak pl. ha valaki csak 2 év alatt teszi bele a 15 ezer km-t, és akkor cserél olajat, vagy még később.
Mert a motorban a sok felmelegedési-lehűlési ciklus alatt elhasználódik, savasodik az olaj, telítődik, esetleg üzemanyaggal keveredik, hígul stb. Ezt persze gyorsítja a sok rövid táv, városi használat.
De esetemben ezek a behatások nem érték az olajat "csupán" a felbontás, és az oxidáció.Azt tervezem, hogy 3x 1 literes flakon veszek most, ebből 2 belemegy a tavalyi 5 literes kannában maradt mellé. Feltöltési mennyiség 3,2-3,4 liter, nem emlékszem pontosan.
1 bontatlan literes, meg megmaradna tartaléknak, ami ha nem kell utántöltésre felbontani, akkor jövőre menne bele cserekor.Hiába olcsóbb az 5 literes kiszerelés, ha a megmaradt olajat utána nem használod fel a következő cserekor.
Aztán ha nem így van, akkor javítsatok ki, de ne az legyen, hogy #csakacastrol, #0w30atmindenkinek stb.
[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz crissprivat #1429 üzenetére
Összefoglalóban találtam a cikket, elég érdekes, és meglepő a végeredmény.
[link]Ez alapján is úgy érzem, hogy túl van lihegve kicsit a dolog, hiszen itt használatban is volt az olaj, nem a kannában pihent.
Persze nem vitatkozni akarok, mert tudjuk, hogy az új, friss mindig jobb, de pazarlásnak tekinteném kidobni a meglévő olajat.Qru, Csiga 8
Köszönöm nektek is.
Vegyes végkifejlet lett, de a büdzsé a régi olaj felhasználása felé billentette a mérleg nyelvét.K Norbi
Megtaláltam, hogyan lehet felhasználni a régebbi olajat:
[link][ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
10w40-ből tudtommal nincs long life, bár nem jártam utána a témának.
Van igazság benne, hogy hamis önigazolás, mert 10w40 vs 5w30, de a lényeg, hogy az eredmény jóval pozitívabb a vártnál.
Ez olyan, mint az SSD elhasználódása körüli mizéria a kezdetekben.Laikusként még azt vetném latba, hogy az 5w30 újabb minősítéseknek és normáknak felel meg, korszerűbb olaj, mint bármelyik 10w40. És ha a "régebbi" vagy régebben szélesebb körben használt olajnak ilyen jók voltak a tulajdonságai, hogy 3 év használat alatt sem lett belőle víz, akkor a korszerűbb, használatlan, de 1 éves olaj vígan hozza még az elvárt szintet.
De ez csak az én eszmefuttatásom.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz Dluinet #1436 üzenetére
Ez is igaz.
Vannak érvek ellene és mellette is.Tényleg nem kukacoskodni akarok, mivel tanácsért jöttem, nem trollkodni.
Ha nagyon leegyszerűsítjük a kérdést, eltekintve az olajtól is, itt most arról van szó, hogy kidobjak e az ablakon x ezer forintot. ami a régebben megvásárolt termék fel nem használásából keletkezett. -
1stVikman
senior tag
Köszi a megerősítést!
Nekem 4,3 liter megy a Golfba, ~ 2 dl-t öntöttem rá eddig, fél literem még maradt.
Mostani olajcsere alkalmával azt belenyomom, és rá a 3,8 liter friss.Van benne 3 olajleeresztő csavar, az olajok, olajszűrők, mindegyikbe pollenszűrő, és levegőszűrő a Fabia 1-hez.
Üzemanyagszűrő és levegőszűrő tavaly lett cserélve mindegyikben, kivéve a Fabia1-ben, de most ő is megkapja megint az újat.
Mivel nagyon kevés km-eket futnak a Fabiák, így nem érzem szükségét az évenkénti cserét.
Golf meg novemberben kapta az újat, ~12K km van benne.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz Dluinet #1443 üzenetére
Igen.
A dilemma, hogy sehol sem egész liter a feltöltési mennyiség, tehát mindenképp marad egy bontott flakonod vagy kannád.
Most arra törekedtem, hogy ez a mennyiség 1 liternél kevesebb legyen, mert pár decit hozzátölteni a következő cserekor a friss töltethez szerintem nem szentségtörés. Ellenben sokat én sem akarok felhasználni a bontott flakonból, emiatt nem vettem 5 litereset megint.
Még ha kicsit drágább is a kisebb kiszerelés, de kevesebb megy kárba ha nincs elhasználva.Ház körül mibe/ mire tudod elhasználni?
-
1stVikman
senior tag
Sziasztok!
Skoda Octavia 2005 2.0 PDTDI 103kW, BKD motorkódú autóba milyen olaj ajánlott? DPF nincs gyárilag sem.
~240K Km van benne, előző tulaj nem tudja mit tettek neki bele, de talán 5w40 volt.
Most vette unokaöcsém, és megejtené a cserét az összes szűrővel együtt.Azt már megtaláltam, hogy VW 505.01 szabványú kell a PD miatt, és 3,8 liter a feltöltési mennyiség.
De milyen legyen? 5w30, 5w40 viszkozitású, milyen márka stb.
Eddig ezeket néztem 5w40-ből:
Mannol
Fuchs
CastrolElőre is köszi: Vikman
-
1stVikman
senior tag
+tibbike01
Köszönöm.
Továbbítom a tapasztalatokat, majd unokaöcsém eldönti melyik megy bele.
Szerintem nagyon nem fog mellélőni egyikkel sem.
Totalhoz: Fabiámban total quartz 9000 5w40-et használok. Nem fogy belőle több, mint előtte a castrol magnatech 5w40-ből. (1.4 16V, 74kW 2003-as, 204K km)[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
Sziasztok!
Skoda Fabia 2011, 1.2 TSI, 77kW, 105 LE, CBZB motorkódú autóba érdeklődnék olaj iránt.
Eddig Mannol 7715 OEM VW-Skoda-Audi 5w30 olajat kapott, de most long life lett a neve.
VOLKSWAGEN 504.00, 507.00, TL 52 195 normákat tudja.
Ez mehet bele továbbra is vagy tudtok alternatívát ajánlani?
Szülőknek lesz, ár/ érték arány fontos szempont.Előre is köszi: Vikman
-
1stVikman
senior tag
Köszi.
Igazából azt nem tudom, melyik előírást kell ehhez a motorhoz. Az alapján tudnék már keresni más márkát is. (Egyszer már megtaláltam, de most nem sikerült.)
Viszont úgy tudom a VW 504.00, 507.00 visszafelé "kompatibilis", azaz önmagukban tudják az alacsonyabb előírást (pl. 502.00, 505.00).
Tehát a Mannol elvileg nem rossz.Motion_Blur
Maradnának az 5w30nál, bár elvileg nem fogy, így mehetne a 0w30 is.
Pontosan melyik VW előírást kéne tudnia ehhez a motorhoz? Te biztos tudod. -
1stVikman
senior tag
Hajtani nem hajtják, de sok a városi rövid táv.
Eddig mindig Mannol ment bele, ennyire trágya lett, hogy már nem ajánlott?
Erre a Total - ra gondoltál? : [Total quartz ineo LL 5W30]
Már nincs olyan olaj, ami nem long life - os, de tudja az előírtakat?Motion_Blur
Köszi neked is. -
1stVikman
senior tag
-
1stVikman
senior tag
válasz Motion_Blur #9066 üzenetére
Total [kép]
Castrol most nekem is azt dobja, amit te is linkeltél képen.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...