Új hozzászólás Aktív témák
-
Raymond
félisten
válasz Alpi. #114976 üzenetére
"Úgy tud alacsonyabb felbontást (hogy másképp ), hogy kihagy pixeleket.Tegyük fel, hogy 100x100-as a moncsi, de Te 66x66-os felbontáson használod. Ilyenkor ugye a pixelek harmada kiesik. Ezt viszont nem tudja egyenlően elosztani, csak úgy, hogy kettőt kigyújt, egy kimarad, megint kettő világít, egy aluszik."
What is this nonsense?Minden monitor felskalaz, nem hagy ki semmit. Ha mondjuk nem tetszene ahogy csinalja akkor a grafikus kartyad control panel-jaban beallitod hogy a kartya csinalja, az NV-nel es az AMD-nel is.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Alpi. #114979 üzenetére
Ez szerintem már rég nem így van. Simán felksálázás megy, ahogy Raymond is írja. A kép kinagyításához használt algoritmus hibáit is simán lehet látni. Legalábbis legutóbb, mikor ilyenhez volt szerencsém, nagyon bicubic stílusú átméretezésnek tűnt.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Raymond
félisten
válasz Alpi. #114988 üzenetére
Ne haragudj de kb. olyan mintha egy kb. 25 eves komabol ebredtel volna. Mondjuk legalabb tudod hogy "nem vágom ilyen szinten a monitorok világát", de inkabb arrol van szo hogy semmilyen szinten. Szerintem nezz utanna az alapoknak mielott diskurakba vagsz erro.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Alpi. #114988 üzenetére
Ne koptasd a billentyűzetet! Kipróbáltam monitorra bízott skálázással, és 3840x2160 helyett 2560x1440-es méretben ráeresztve simán azt csinálja, amit mondok.
Amúgy meg milyen nagy bufferről beszélsz? Elég, ha egy pár sort lement a monitor, és már indulhat is az átméretezés, majd kirajzolás, mivel mind a mai napig sorról-sorra történik a megjelenítés.
Ahogy a monitor sorról sorra kapja a képet, úgy minden átméretezés is sorról sorra történik, nem egyszerreItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Raymond
félisten
válasz Alpi. #114990 üzenetére
"Nem hinném, hogy van erre alkalmas elektronika, bármi a monitorokba"
Termeszetesen van bennuk az elejetol fogva. Nem hagynak ki pixeleket hanem felskalazzak a kepet ugy hogy az osszes pixel vilagit. Erre van X metodus az alap bilinear-tol a kacinfantosabbakig."Ha könnyedén, realtime menne nekik a felskálázás, akkor kb. semmi szükség nem lenne a manapság egyre divatosabb (és hasznosabb) DLSS és FSR szerű eljárásokra. "
Konnyeden, realtime megy nekik. A DLSS es az FSR masrol szol. Ott arrol van szo hogy a jatekokban a jatek frame maga legyen jo minosegu algoval felskalazva es hogy ezt ne a fejlesztonek kelljen kitalalni es tesztelni hogy megy-e XY kartyan. A masik dolog ezeknel az hogy csak a jatek render maga van felskalazva es a UI/HUD eleve a nagy felbontasban van igy azok nativ elesek lesznek."Túl azon, hogy szerintem abban a formátumban, ahogy a monitor kapja a jelet, már igencsak nehéz lenne felskálázás szerűen belenyúlni."
Ez digitalis jel, ugy nyulnak bele ahogy akarnak."Elég nagy frame buffernek kéne lennie és jó sok időbe telne, míg a vga kimenetétől a monitor kijelzőjére kerülne a kép."
Ahogy irtam ez most is mukodik es realtime, ezeket a feladatokat celhardver vegzi."Mikor ms-eken megy a küzdelem a képernyőknél, nem nagyon tudom elképzelni, hogy van ilyen állomás a láncba."
Termeszetesen van. Ugynaugy ahogy a TV-knel is van, csakk ott mas teruletre van a feldolgozas kihegyezve es masok a kovetelmenyek (nem erdekli a TV-t ha raknak ra kesleltetest mert komolyabban kell e kepbe belenyulni) ezert van ott a Gaming mod manapsag vagy "Just Scan" es hasonlok regebben hogy siman csak azt mutatja ami jel bejon. MOnitornal nincs az a durva feldolgozas csak az alap skalazas igy ott nem igazan nyersz semmit meg ha kikapcsolhato is az adott modellnel. Sokkal tobbet nyersz egy jobb panelel.Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Alpi.
addikt
válasz Alpi. #115001 üzenetére
https://www.rtings.com/monitor/tests/inputs/input-lag
https://www.dignited.com/60510/resolution-upscaling-lag/
Ezt a kettőt még bedobom. Pár hónapos cikk mindkettő.
Aztán most már eleget tetszek a "Ne koptasd a billentyűzetet! " felkérésnek.https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
-
Alpi.
addikt
válasz Alpi. #115150 üzenetére
Szép mennyiség lehet egy-egy helyen felhalmozva. Ha csak az épp aktuális Radeon Gpu dögvészt nézem, ami a jelen állás szerint kapcsolódik a bányászathoz, ott sem kis tételben kellett értékesíteni. Elsőre jóval "globálisabb" problémának is tűnt / vélték, annyi vga hibásodott meg.
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
KAMELOT
titán
-
Alpi.
addikt
válasz Alpi. #115576 üzenetére
Visszaváltottam 2.5.1-re Witcher 3 -nál. 3.1.1 -el a haj (leginkább a szakálnál jött elő), amikor egy picit távolabb volt idönként nagyon elmosódott volt. Olyan, mintha durva Lod ugrás lett volna. Egyik pillanatban még szálas volt, utána meg egy életlen maszlaggá vált, aztán vissza.
Ezen kívül nem láttam sehol máshol problémát, de ez pont elég zavaró volt az átvezetőknél pl. (Főleg miután kiszúrod a dolgot. Utána odaragad a tekintet. )https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
ScomComputer
veterán
válasz Alpi. #115884 üzenetére
Oké..megértem, én is módolgattam, főleg a FPS mód ami nekem bejött...de én végigtoltam aztán kész,még kicsit próbálgattam..de kb. ennyi is volt..ez volt a CP2077-el is az teleraktam móddal ...a flyingcar ami nagyon bejött..de egy idő után inkább csak vga/cpu tesztekre használom már...
-
Puma K
veterán
válasz Alpi. #115910 üzenetére
A szét tweak-elt Windows XP-s időkkel már felhagytam, de az utána következő Windows-oknál még megmaradt az hogy amire nincs szükségem az ne is legyen rajta.
Instabil tuning miatt előbb kaptam kék halált mint piszkált bármelyik verziójú Windows miatt...
A telefonon én is bezárogatom azokat amikre nincs már szükségem és hetente egyszer újraindítom.
A gépet, ha leugrok a boltba x percre akkor hagyom menni. De amúgy mindig kikapcsolom-leállítom.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
ScomComputer
veterán
-
-=RelakS=-
veterán
-
Alpi.
addikt
válasz Alpi. #117186 üzenetére
Ugyan ez [Tlou-hoz] Csodák csodája, ott is egy retek a natív TAA....
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz Alpi. #117186 üzenetére
Bedobom ide is, hátha valakit érdekel. [Witcher 3 Dlss / Dlaa tweak]
Itt is nagyon meggyőző az eredmény ! Kapott egy mod-ot, amivel az átvezetőkhöz külön lehet konfigurálni pár grafikai opciót. Ezzel és a Dlss tweaker-el Dlaa-ra vált az átvezetőknél és kapott egy csipetnyi kis DOF-et is. Nekem nagyon tetszik !
Továbba sem értem, hogy miért nem általános egy pár (pl. DOF) opció külön konfigurálhatósága.... Ingame / cutscene vonalon.... Kicsit olyan, mintha évszak megkötés nélkül kéne döntenünk a kötött pulcsiról.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
KutiCill
csendes tag
válasz Alpi. #117230 üzenetére
A lényeg az, hogy megértsük, hogy az ONLinE játszáskor nem ad előnyt a 144Hz. Persze szebb a játék (már aki látja a különbséget én 75Hz és 144 Hz között nem láttam semmit, de biztos szar a szemem és nem vagyok gémer csak egy fejlesztő) lehet gyorsabban jön ki neki a karakter a fel mögül 144Hz-el mint 60 nal és ez számít is, LAN-on 7ms válaszidő alatt!!
-
válasz Alpi. #117261 üzenetére
volt errol teardown, pl hogwarts legacy mar most popinel.
meg nezz ra a 4070 vs 7900XTre Techpowerup RT reszen. kb egalbol indul, aztan ahogy nol a felbontas az utobbi elhuz.
ScomComputer: ok, akkor megis van ra kod emailben
viccen kivul, ha van kikerult jelszavatok, akkor az meg lesz torve.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
-
válasz Alpi. #117270 üzenetére
nem volt alacsonyabb a felbontas azert annyival. 2014 vegen en 3*1080pn ultem (ahogy 2012 ota mindig). a 295x2 gyakorlatilag az elso kartya volt, ami tudott 5760*1080p/4K@60fpst stabilan. a 290X 8GB mondjuk overkill volt memoria mennyisegre, bar volt edge-case ahol jobban teljesitett CFben a 295x2nel. NVidianak a 980TI volt a valasz, es az 1080TI.
az 5700XT ami pure raszterben egy picit lassabb volt a 290Xnel volt, hogy elobb fogyott ki memoriabol, mint GPUbol. Far Cry 6 textura pakknal en lattam a kulonbseget. Alyxnal szinten. btw, raszternehez cimekben (pl Far Cry 5) nem lennek meglepodve, ha a 295x2 kb egy 3060 szintet meg mindig hozna, ahogy az 1080TInek is kene. kozepkategoriaban stagnacio volt utobbi evekben.
jatektol es designtol is fugg: ld Cyberpunknal ami alapbol is az egyik legszebb jatek meg siman texturapakkozik a tobbseg. es nagyon latszik a kulonbseg.
moore's law is deaden volt egy interju egy devvel, utobbi evekben nagyon nehezen fertek bele a 8GB ramba. egyszeruen tul sok munka az optimizacio.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
CJ4567
veterán
válasz Alpi. #117272 üzenetére
A CP2077 1.5-ig teljesen játszható volt HDD-ről, aztán behozták az új forgalom és AI rendszert, azóta HDD-ről szellemváros a játék.
1.62-vel javítottak a RT nélküli látványon amúgy, sokkal látványosabbak a tükröződések.
Régebbi játékokban elég viccesen tudnak kinézni a textúra modok, pl. KOTOR 2. Ott vannak a nagy felbontású, éles textúrák, felveszed a játékot DLDSR-el 1620p-be, játékból bekapcsolod a 8x AA-t, minden tűéles, rece sehol, de a megvilágítás szinte nem létezik[ Szerkesztve ]
No Sana No Life
-
snecy20
veterán
válasz Alpi. #117314 üzenetére
Ahhoz képest nagyon beérett a DLSS., hogy 4 éve még hol tartott minőségben ez az egész. Én lényegében már ott is benyomom a DLSS-t, ahol még amúgy natívban DLSS nélkül is megkapnám a magas FPS-t, mert egyszerűen jobb minőségű a kép vele, és alapból élesebb is.
Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.
-
cyberkind
félisten
válasz Alpi. #117314 üzenetére
A profik mindig azzal recsiznek (főleg a Pékember játékoknál), hogy a kis területen, teszem azt a hónalj alatt meg a hasonlóknál zavaros a kép, jah, nyilván ezt látom én is amikor megy az eksön.
Én személy szerint imádom a DLSS-t a 2. generáció óta.
[ Szerkesztve ]
Paranormal Cocktivity
-
válasz Alpi. #117316 üzenetére
en a topikban elegge elleneztem a DLSSt, ehhez kepest a quality meglepoen jol mukodik.
mas kerdes, hogy ez lehet amiatt is, hogy mennyire ulunk kozel a monitorhoz.
AI alapu felskalazas a masik ilyen: 1-2 honapja a textura pakkoknal neztem, hogy ez igy egesz biztosan felesleges. aztan rajuk neztem, es meglepoen sokat segitett az automata felskalazas is. azota picit jobban raneztem a teruletre (pontosabban munka miatt valamennyire kepbe kellett jonni), es eszmeletlen ugras volt az utobbi 5 evben.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-