- Stellar Blade - Túl az 1 millión
- S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy - Befutott a MOD támogatás
- Dead by Daylight - Hamarosan Lara Croft is játszható karakter lesz
- Megjelenési dátumot kapott a Disney Epic Mickey: Rebrushed
- Decemberben a Forza Horizon 4 is lekerül a digitális áruházak polcairól
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lehet olyasmit írnak körbe ezzel hogy pl. optimalizálták a ciklusvezérlést, nőtt a cache, vagy javult az elérési idő, kiiktattak néhány bugot, stb. és ezért azonos órajeleken azonos mennyiségű stremprocessort bekapcsolva egy G92-ben és GT-200ban utóbbi 50%-al jobban teljesít...
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
leviske
veterán
Hát ez akkor is egy kissé túlzás...A 88GTX-hez a GTX280 legalább felmutat komolyabb gyorsulást, ezt a 9800GTX nem tudta megtenni, pedig jóval magasabb órajeleken üzemel.
A srác pedig nem arra tért ki, hogy ugyan arra az architekturára épül, mint a G80... ennyi erővel HD2900=HD3800=HD4800
(#355) janos666 : én viszont határozottan meglepődtem volna, ha lett volna benne DX10.1... az nV a megjelenésekor autómatikusan azt reagálta, hogy a DX10.1 felesleges.
-
És a patchelés után helyreáál a HDR fényereje AC-ben a 3xxx-es radeonokon? Mert akkor szedd lesz a kép a patch után, szóval megéri feltenni...
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
leviske
veterán
Te miért kötsz bele minden hsz-omba?
Nem írtam olyat, hogy architekturális változásokon esett keresztül... épp annyit változtattak, hogy a legtöbb ATi fan jogosan várja, hogy legyen gyorsabb, mint a G92.
Az pedig még nem egy 100%-ig eldőlt verseny, hogy konzol, vagy pc... végülis a PC-ket naprakészebben lehet tartani.
De mind1, nem offolok tovább, mert még megkapom a Bundás23 elnevezést.
-
TazLeacher
nagyúr
Nagy tévedés. A konzol-pc dolog már eldölt. A konzol piac az ami haldoklik, csak még nem látszik, erről már máshol is kifejtettem a véleményem.
10 éve még volt konzol, ma már egyre kevésbé.
Régen mi volt a konzol? Rádugtad a TV-re, be a kazettát, majd nyomtad a game-et. Ma meg mi megy? Vedd meg a konzolt. Kell hozzá egér? Vehetsz. Kell billentyű? Vehetsz. Bizonyos konzolokra telepíteni kell. Filmet nézhetsz rajta, zenét hallgathatsz, játszhatsz neten. Belerakunk egy OPrendszert, kap egy DVD-írót és szövegszerkesztőt, és kész a PC. 1-2 éven belül ezek belekerülnek úgyis, mert miért ne. És akkor ott fogunk tartan, hogy az olyan PC-t fogjuk konzolnak hívni, amibe nem lehet cserélni az alkatrészeket. Miért van az, hogy mindenki a PC haláláról beszél, amikor a konzol évek óta azért küzd, hogy minél inkább "pcsedjen"? (ez a szót én találtam ki, ugye, milyen király?)
Ez miért jó a játékfejlesztőknek? Mert nincs vita, hogy milyen gépen megy, nem megy. Ha holnaptól azt mondanák, hogy 1 féle processzor, 1 féle VGA, csak 2 GB ram, és adott alaplapot lehet venni, ugyan ilyen rohadt könnyű lenne PC-re is fejleszteni. Csak szerintem pont ez a szép e PC-ben. Nekem ez tetszik, neked az, és ezt veszem, mert ezzel jobban megy X játék, Te azt veszed, mert neked az Y a fontos. Én szeretem "piszkálni" a gépet, mind csavarhúzóval, mind egérrel. Én élvezem. Konzoloztam én is, de valahogy van egy feelingje leülni a gép elé...
-
Bundás22
őstag
dehogy egy 3850-en is elbandukol
megfelelően tweakelt rendszer esetén
ultraa 8800gt 60%-kal gyorsabb crysisban(tunninggal) tehát meglenne a 38 fps átlag a gépemen, nem értek egyet h a crysis totál játszhatatlan maxon a mai gépeken, csak rendesen kell tudni belőni
Ego sum magister vitae - I am the teacher of life
-
schwartz
addikt
-
Fulter
csendes tag
Én is ezt számoltam reggel, amikor láttam a diagramot, hogy ez szép, de mondjuk egy 9800gtx-hez képest ezek alapján átlagban nem lesz annyival gyorsabb, mint amennyire nyomták, hogy 1,5szer erősebb streamprocik (bár annyival alacsonyabb az órajel is :S), meg ugye 2szer annyi ezekből.
Ezek alapján ugye a 4870 az eddigi %-os viszonyítások alapján egészen megközelíti majd gtx260-at, lényegesen alacsonyabb áron...
Ma reggelig még biztos voltam, hogy gtx280 lesz az új vga-m, de ha jók a spekulációk, akkor valószínűleg felsőkatban az R700 lesz a nyerő..."All creation has the promise of heaven, and still you travel the road to hell!"
-
VinoRosso
veterán
na és az AA-t mi számlolja meg az AF-et? Mi végzi az interpolációt? A baj az, hogy a GPU-nak mindig a lassú memóriára kell várnia, és tétlenül fütyörészik addig, mire valami adat előtántorog a memóriából. Hiába teszel be gyors memóriát, sok a shader a nagyfokú párhuzamosság miatt, csak éppen azt felejtették ki, hogy ezeket valagyan el is kéne látni melóval, ezért csak a busz szélességének növelésével lehet megfelelő kihasználtságot elérni, ha a memória lesz a szűk keresztmesztet( nagy felbontású textrúrák mintavételezésénél pl AA ). A 16 ROP mire kevés...megint csak a 128 shaderre. Bár ha azt vesszük, hogy a mem miatt ezek amúgy sicsenek annyira meghajtva mint kéne, akkor végülis nem kevés.
-
Firestormhun
senior tag
MUL-ok alacsony kihasználtsága miatt G8x/G9x architektúrán gyakorlatilag csak only MADD teljesítményről beszélhetünk, ami csúcs GF karin is maximum ~400 GFlops.
GT200 szérián állítólag meg lett ez a "missing MUL", szóval ha 930 GFlops-ból valóban ki is tudja használni azt a 930-at, akkor igencsak nagy ugrás lesz a mostani szériához képest.
...
-
VinoRosso
veterán
Hát igen, elviekben gondoskodik róla, sőt ha pont olyan adatfolyamokon kell dolgoznia, amik nagy mértékben függetlenek egymástól, akkor még ki is lehet használni 649GFLOPS-ot, mondjuk egy jó kis CUFFT-vel. Az a baj ezzel, hogy a játékok nem ilyenek, mert rengeteg függés van az adatfolyamban mert igen sok a giccses játék, túl vannak effektezve, ez többszöri újraszámolást, soros utasításfeldolgozást feltételez, ahol minden lépésnek meg kell előznie az utána lévőt, nem lapolódhatnak át,ez szimpla vezérlésfüggés, itt valóban tökmind1 a mem sávszéélessége. A másik meg az az eset, ha az egyes fázisokon belül lehetséges lenne a párhuzamosság fokát növelni, de a számításokat párhuzamosan végző részegységek közt adatfüggés van, vagyis az egyiknek a másik által termlet adatra kell várnia(meghosszabított randevú), és nem mind1, hogy mennyit vár ilyenkor, főleg ha memintenzív számításokról van szó(szűrés,anti aliasing, különféle képkorrekciós számítások nagy méretű textúrákkal) és ez igen összetett lehet, többszörös függések is kialakulhatnak, és még ehhez hozzájön a szálak nyilvántartási költsége, szinkronizációs számítások, ami meigint plusz memóriaidő. Ezért egy idő után az adatbusz telítődik, és a már adatra váró, szabad shadereket sem lehet inicializálni, és itt romlik le nagyon a mag kihasználtsága, mert a forgalom akkorára nő, hogy eldugítja teljesen a memvezérlőt. Ez már néha annyira komplex függéseket eredményez, hogy úgy lehet feloldani a gordiuszi csomót, hogy egyszerűen kivágod az összes lapot a rákba a memóriából, és újraütemezel mindent. Tipikus példa erre a g92 vergődése Crysisban 1650x1050 16xAA 16xAF mellett, vagy a 3870-eké pár játékban. Mindkettővel mértem, szinte az összes driverrel, és a min fps mindíg 0 volt! Úgy nézett ki a gamma, hogy egyszer ment pár másodpercig 10 fpsen, aztán 5 másodperc mosolyszüntet, aztán 10 fps és igy tovább. Ugyanez GTX-el 21 fps stabilan, akadás nélkül, csak nagyon ritkán ment 20 alá, min aszsem valami 15 volt. Sőt gx2 is detto ugyanez csak ott annyi a különbség, hogy 60-70 fps a max. Próbálkoztam persze mem órajel emelésével, de annyit ért mint halottnak a csók, még ddr4 2500nál sem 3870-nel sem, 0 hatása volt erre a jelenségre.
Az meg már más káposzta, hogy nem is nagyon foglalkoznak a progamozók azzal, hogy megfelelően HW-hez illesztett kódot generáljanak, kivétel ezalól persze a lobbi, de még itt sem egészen teljesül ez, mert alapvető korlátai vannak, illetve ha valamit villanatni akarnak vagy ha célhardverről van szó, ahol konkrétan a minél hatékonyabb kód generálása követelmény. A sw fejlesztők általában úgy állnak hozzá a dolghoz, hogy a HW egyre nagyobb teljesítményű lesz, és ezért nem kell törödniük erőforrás kezelési problémákkal, ők megírják, a gyártók legyártják, te meg vedd meg jó drágán, és az sem érdekes, hogy ez milyen hatásfokkal működik, mennyi a fenntartási költsége, milyen gyorsan avluel stb. Emiatt jelenleg ott tartunk, hogy a HW-t kell illeszteni az alkalmazásokhoz.
-
VinoRosso
veterán
én nem tudom de ha ez így megy pár éven belül iszonyatosan meg fog nőni a gépek felvett teljesíténye,és végre talán eljön az az idő, amikor rá lesznek kényszerülve a SW fejlesztők is, hogy hatékony SW-eket termeljenek, mert szerintem sennki nem fog 1000Wos gépeken játszani.
-
VinoRosso
veterán
valóban van egy trend a fogyasztás minimalizálására, de ez csak rövid távú, ha megnézed hogy hosszabb távon mi érvényesül, akkor egyre több mag, nagy fogyasztás lesz a jövőben. A fogyasztás csökkentését javarészt a csíkszélesség csökkentésével érték idáig el, ha jön a 32nm jövőre, azután már nem sokminden van hátra, max 20-25nm ha lesz egyetalán, de szerintem az már kétséges. Így nem marad más hátra mint a minél több mag, minél több tranyó, azaz minél több fogyasztás. Kivéve, ha egy kicsit takarékosabban bánnak a meglévő erőforrásokkal. Pl nem ilyen Vistákat fejlesztgetnek, hanem esetleg valami "céloprendszert", amiben mondjuk bootkor ki lehetne választani, hogy mit szeretnél csinálni, játszani, filmet nézni, netezni stb.. és annak megfelelő minimálkernelt ill modulokat tölt be. Hozzáteszem egy ilyennel akár már most is sokkal jobban futna az összes gamma.
-
Nade küzben ~45%-al gyorsabb is (legalább is olyan alkalmazásokban amik használnak valami SSE4-et vagy hasonlóan kiaknázzák a procit...)
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
r-chee
őstag
Hát, ha valóban 14697 pontot érne csak el 3DMark '06-ban, akkor gyikfing egy VGA lenne ez a GTX280-as... Min. 19000 pontot el kéne érnie, bezony... Biztosat majd a köv 1.5 hétben fogunk megtudni...
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
keszegduda
őstag
Ezt sosem értettem meg eddig hogy miért csak a markra verik magukat, ráadásul ezt a 4 meg 2 magos proci kihajtja avagy sem téma szintén zenész...3d markban a több magos proci esetén több pontot ad, de játékban nem sok + fps...
A GT260/280 egy továbbfejlesztett G80-nak mondható vagy egy teljesen más alapokra épül? -
Firestormhun
senior tag
MADD+MUL marad, de állítólag lesz még valami extra dolog is, csak nda alatt lévő user nem akar többet elárulni.
...
-
Firestormhun
senior tag
-
-
VinoRosso
veterán
ez így van, de a semminél mint írtam ez is több. Annyi leszűrhető belőle, hogy egyforma feltételek mellett mire képes a többi vga-hoz képest. Nem messzemenő követkteztetések ezek, de amig nincs más referecniának ez is jó. 3dm06 listán is vannak default beállítással(no tuning) értékek. Aztán hogy hol áll meg a kari, az még persze nyitott kérdés marad...
-
raskolnikoff
őstag
Értem hogy most ez a trend de sztem lenne mit feljeszteni egy 1680x1050es kategóriában is...igaz a crysisért nem éri meg...már azon gondolkoztam hogy lehet hogy az a cryengine2 is egy hasonlóan fölöslegesen bonyolított motor lehet mint a call of juarez-é...más játékban jól teljesítenek a mai 30-40k-s kártyák. Kíváncsi leszek majd a Tiberium-ra az is cryengine 2-vel készül...
A gazdasági válság és az emelkedő energiaárak miatt arra kényszerültünk, hogy kikapcsoljuk a fényt az alagút végén. A kellemetlenségért elnézést kérünk.
-
Drizzt
nagyúr
Ez oké, de volt idő, amikor ilyen generáció váltás 8 hónap után jött, most meg jóval több idő után, felfokozták a várakozásokat. Persze tragédiáról szó sincs, de akkora se lett a teljesítmény, hogy mindenki rohanna a boltba. Bár ha tényleg rájön még 20%, akkor lehet.
[ Szerkesztve ]
I am having fun staying poor.
-
Dare2Live
nagyúr
-1-
Magyar realitásoknál maradva én kihagytam az 2*/3*SLI GT280akat a számításból. Azmeghogy egyszer ide egyszer oda billen az kb = a kb ugyanazt nyújtjával csak 130K helyett 65Kért. Az nagyon nemmind1.-2- ok várjuk ki. A hszem eredetileg NV fanek sírdogálása miatt írodott azért van benne a 2.rész.
-3- akkor legyen 4870 CF.
""Hülye aki új NVt vesz?"
szerintem ott megy félre az egész, hogy nem veszitek figyelembe, hogy ez a kártya minimum 50% árprémiummal indul pusztán a státusza miatt"Ha figyelembe veszem úgy nem igaz az állításom? btw nagyon nem tudjuk mekkora rajta az árprémium, tippem nincs a kihozatali arányra és az 512bites crossbar PCB árára de kb a k* drágára tippelek.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Bluegene
addikt
ismétlem, szerintem a 8800GTX-re ennyit ráverni szép teljesítmény, még ha kissé későn is jött a dolog.sztem sokkal többet rá fog verni fél-egy év múlva már sokkal nagyobb difi lesz a 88gtx és gtx280 között akár kétszeres is, vagy még annál is több, ami indokolt
ki kell h "forrja" magát a kártya, 2006 novemberében a 8800GTX sokkal lassabb volt az akkori driverekkel, mint ma
ugyanígy elfog húzni a 4850-es a 9800gtx és társaitól(1000gflops vs 500gflops), hiába mutatnak ma mást a tesztek, ezért inkább az újabbat vegyétek
Siemens S65-re való adatkábelt keresek! egyszeri Szoftverfrissítésre! Írj megbeszéljük ha van elfekvőbe/kölcsön neked!
-
raskolnikoff
őstag
sztem átlag 3 óra talán...valami igazság van abba amit mondasz, de azért még megvárom a gondolkodás elkezdéséhez a huszonharmadikát
[ Szerkesztve ]
A gazdasági válság és az emelkedő energiaárak miatt arra kényszerültünk, hogy kikapcsoljuk a fényt az alagút végén. A kellemetlenségért elnézést kérünk.
-
Dare2Live
nagyúr
-
#65755648
törölt tag
Ja hát ha neked megér +50-60-70k-et a 8800GT SLI-hez képest az, hogy az egy évben általad játszott (tipp) 10-20 játékból 2-6 játék 30FPS helyett 60al menjen(azok ahol SLI rosszul skálázódik), a többi játék meg kb ugyanúgy, akkor lelked rajta, vegyed a 280-ast...
Hát igen, 512Mb tényleg kevés, 2560*1600-ban AxAA és 16xAF mellett már akár 30-50% lassulás is tapasztalható SLI-ban 280-hoz képest...nagyon kell az 1 GB...
Új hozzászólás Aktív témák
- Hearthstone: Heroes of Warcraft - free online CCG
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Okos Otthon / Smart Home
- Microsoft Outlook topic
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Belsős dokumentum az Intel CPU-k stabilitási gondjairól
- Diablo IV
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Óra topik
- További aktív témák...