-
GAMEPOD.hu
Nikon Z MILC fényképezőgépcsalád
Új hozzászólás Aktív témák
-
Srácok, Ti beépített zajszűréssel használjátok a vázatokat, vagy inkább utólag szűrtök zajt? Kezdem azt gondolni, hogy a zajmentes milc pont olyan legenda, mint a 17 százalékos infláció. Én mindig kikapcsolt zajszűréssel dolgozom, így volt ez a D750 idejében is, és amikor a Z6II-őn kilőttem az alapból normálra állított szűrést, jött a meglepi, hogy hoppá, hát ez bizony sz_r. Pláne, amíg a dualgain-t ki nem ismertem. Linkelek egy mintát alább, kikapcsolt, és normálra állított zajszűréssel. Utóbbin látszik az is, miért nem szeretem, gyakorlatilag eltűnt a szempilla mintázata. Próbáltam alacsony szintű zajszűréssel is is, de az meg szinte semmit sem ért. Most őszintén, Sony is ilyen, vagy ez csak Nikon betegség, dacára a Sony szenzornak?
Oké, craw denoise AI ügyes, de könyörgöm, percekig szenved egy képpel, egy 50-60 képet tartalmazó sorozatnál egy örökkévalóság.
[ Szerkesztve ]
-
Köszi a korrekciót! RAW-ba fotózok, és használom az AI denoise-t, de lassan GPU-t kell cseréljek, mert a második generációs tensor magokkal kábé törölhetem a seggem, ha 60-70 kép van, amit szűrni kell, kábé egy örökkévalóság, ráadásul bugos is a PS, mert néha egy kép másfél perc, néha pedig öt, ha ugyanazt a szettet nyitom meg, akkor is. Többször megfigyeltem már. Na mindegy, én csak azért beszélek a zajmentes milcről, mert A7III-as kollégák szerint (esküvősök) már nem vakuznak templomban, felrántják az ISO-t 8.000 fölé, aztán hajrá, "még ott is alig van zaj". Hát, nem tudom... De ja, én pixelpeeper vagyok, az tény. Azért az se f_sza mindig, hogy a bőrből kidurantja a textúrát a denoise, de "sebaj, majd szűrjük, és megtoljuk grízzel..."
Egyébként én tényleg azt hittem, hogy echte sony szenzorokat használ már a nikon is, ezek szerint hatalmasat tévedtem. Van ilyen.
[ Szerkesztve ]
-
Ó, igaz, én néztem be. NX-ben néztem a magas ISO-s zajszűrést, de persze az nem RAW-t mutat, hanem a RAQW-ba ágyazott JPG-t...
Köszi, hogy szóltál. A hotpixeles sztorira emlékszem viszont. Fura ez a szenzor a Z6II-ben, meglepődtem rajta én is, hogy konkrétan dupla annyit szed össze ISO100 alatt, mint az öreg D750.
"ahova iso 6400 kellene, oda is iso 800-at használok, mert ugyan annyi zaj lesz, ha emelek 3 fényértéket, viszont a csúcsfényeket teljes mértékben meg tudom menteni."
Na, ezt kipróbálom én is alkalomadtán.
-
Hasznos infókat írsz, köszi!
"Más a szenzor, mint d750 esetén, ott alap iso-n bátrabban rángattad a csúszkákat"
Igen, ez nekem is feltűnt, először azt hittem, halucinálok, aztán lőttem ugyanott, ugyanazzal az obival két képet, ugyanazokkal a beállításokkal (alexpósan) mindkét vázzal, és ahogy húztam vissza, zajmentesebb maradt a D750 fotója. Hihetetlen ez az öreg vas, anyagilag nézve el kellene adnom, hogy Z obiba fektessem a pénzt, de nincs szívem hozzá (pláne nem annyiért, amennyit mostanában látok a FB csoportkban átlagos árnak).
A fókusz pontosságával kapcsolatban azt vettem észre (de szerintem ezt írtam is fentebb), hogy a natív Z obikkal nagyot javult a helyzet. A 85 után megvettem az 50-et is, mindkettő kiváló, bár AF-C módban az 50-es mintha picit oda-vissza mozgatná statikus téma szeme esetén is a fókuszt, mindenesetre a képeken ennek nincs nyoma, 85-ös nem csinál ilyet. Most lenne a nagyfalat, a 70-200 cseréje. Kicsit vérzik érte a szívem, de itt is ugyanazt látom, mint a 85-ösnél: az FTZ-zett 85-ös is éles volt, de valahogy nem úgy volt éles, mint F vázon ugyanez. A tele esetében ez még annyival kiegészül, hogy az object tracking is kevésbé tud reszponzív lenni, és távolra mintha szórna is a pontossága. Tamron képviselet szerint a tap-in kalibrálás Z vázon nem jelent semmit, így marad a csere...
A Tamron 70-200 G2-vel négyszer ugrottam neki a Tap-in konzolos kalibrációnak még DSLR mellett, ebből egyet világosban szabadtéren, egyet sötétben, a kettő átlagát beállítva, majd az általam használt gyújtótáv és tárgytáv kombókra súlyozva az addig kialakult beállításokat. Ebből összeállt egy olyan setting, ami a D750-nel gyakorlatilag bombiztossá tette az objektívet, és most néha úgy érzem a Z-vel, hogy éles, meg minden, de nem karcol. Talán a lágyság rá a legjobb szó, amit a Z6II képzaj jellemzői tovább rontanak.
Magyarán, kelleni fog egy Z 70-200... Bár egy kicsit a Z8 felé is húzna a szívem. Nyilván semmi értelme, a technikámon többet kéne javítani, de valahogy nekem fontos a pengeéles és zajmentes kép mindig, minden szituációban.
A 4070 TI-ről jó, hogy írtál, mert én 2070 Supert váltanék épp a cRAW AiDenoise teljesítménye miatt egy 4070-re, de ha érdemben nem gyorsult a két kártya közötti váltásnál Nálad, akkor ott súlyos probléma lehet a szoftverben, a két vas között legalább 30 százalék diffi van erőben, ha nem több. Ilyen felütés mellett marad az öreg vas a gépemben, játszani úgyse nagyon játszok már (sajnos).
[ Szerkesztve ]
-
Annyi pénz a világon nincs, amit objektívre meg vázra el lehetne költeni!
De a 70-200 esélyes, addig kellene meghirdetnem a 70-200 USD G2-őt, amíg garis, de szerintem tavasszal nagyobb lesz rá a kereslet (meg nekem is több pénzem lesz talán az újra).
"Fókusznál single módra válts át, ha emberre mész, többször talál majd be, mint a követő."
Na, de jó, hogy most szoktam át AF-C módra, sok évnyi AF-S után!
"50-es nincs, nekem az ilyen semmilyen obi, 35mm van, ami nem a legélesebb"
Nem tudom, én portrézok 99 százalékban, a 35-öt is néztem, de én meg azzal nem érzem a flow-t a videók, képek alapján. Mondjuk az 50-es is csak a teljes alakos képek miatt van, a 85 a kedvencem, ami ahhoz azért szűk. A 70-200-at meg kültéren használom, oda nagyon bevált nekem, majdhogynem témától függetlenül (portrén belül, természetesen).
"Viszont mind ez nem segít azon sajnos, hogy a z6ii dual procijából nem húztak ki minden potenciált és vélhetőleg most már nem is fognak."
Szomorú, igazából pedig pont emiatt lett Z6II, mert sejtettem, hogy a normális AF-hez kevés a kraft a Z6-ban, de így felesleges volt. Mondjuk most már inkább Z7II-őt néznék én is, kerül amibe kerül, bár e-infinről majdnem alig kellett volna rádobnom a hazai vásárlásos Z6II-höz képest. Z8 nekem nagyon kívül esik már a lehetőségeimen sajnos...
[ Szerkesztve ]
-
"Oké, de 35 és 85 közé nekem minek 50 "
Hát igen, oda felesleges!
Én is filóztam rajta nagyon, de abban maradtam magammal, hogy kéne szereznem egy 24-70F4-et városi cirkálásra, az majd lefogja a 35-öst is, ha épp nagyon az kellene stúdióba, vagy családi mókákra, ott nem igazán számít, hogy csak F4. Az 50-est meg használtam eddig is, szerintem ezután is fogom. Plusz, ott a kis műanyag 28-as a piacon, ha más nem, néha lehet látni újonnan is kilecven körül, hazsnáltan olyan hatvanat érne nekem, hátha egyszer megunja valaki a sajátját.
[ Szerkesztve ]
-
Én a legrosszabbkor vettem, május elején. Akkor az FTZ-s csomagban (itthonról) a 870 jó árnak számított. Most 700 alatt meglenne az a kombó, jóval jobban megéri, mint a korábbi árát. Más kérdés, hogy látva a natív Z és FTZ-zett lencsék közöttii különbséget, már nem is gondolkodnék újra adaptált lencsékben.
Z6III mindegy mit gurít szerintem, ha az ára nem lesz versenyképes. Ez alatt azt értem, hogy millió alatt. Már kábé mindenki Sony-t használ, a nikon még azokat feji, akik valamiért kedvelik a brand-et, mint például én. De 1 millió feletti áron kábé eszembe se jutna venni Z6III-at, az már az einfines Z8 vadászterülete. Ja, és itthonról többet nem veszek vázat szerintem, annyi jó tapasztalat gyűlt ösze az einfinnel részemről, hogy értelmetlennek tartom az áfás árat kifizetni (nem vállalkozóként, persze).
[ Szerkesztve ]
-
válasz
FerNandor #706 üzenetére
RAW-ban, kikapcsolt zajszűréssel nekem is látszik, a gond az, hogy ha elkezded szűrni, akkor bizony vesznek a részletek. Bár, őszintén szólva kezdem elengedni a dolgot. Szűrőm a zajt Aidenoise-zal, és az elég jól meghagyja azokat a részleteket, amelyek nekem fontosak. Köszi a választ!
-
Oké, értem, a kollégának írtam, mert vélhetően Ő nem olvasta el odáig a szálat, hogy rájöttem, nem úszom meg utómunkában a denoiset a RAW miatt.
Tegnap este kénytelen voltam 5000-es ISO felett dolgozni (nulla érdemi világítás, rohangáló gyerekek, két-három fős csoportokban, nem volt más választásom), meg sem mertem nézni a képeket, majd ebéd után! :-D Ami viszont feltűnt, hogy félhomályban az AF rendszer rengeteget tévesztett AF-C szemkövetés mellett, dacára a zöld segédfénynek, és a beállításnak, hogy csak éles képnél exponáljon. Ebben egyértelműen rosszabbnak érzem a Z6II-őt, mint a D750-et. Igaz, azzal nem is erőltettem a dolgot ilyen félfényben, de úgy érzem, hogy ennek tükrében gondban leszek a szokásos modellfény mellett is...
[ Szerkesztve ]
-
"expo szimulációt offoltad? "
Igen. Volt nálam egy TT350N is a vázon, de lyan cseszett lassan töltött újra (1/320 záridő mellett 1/2-en kellett hajtanom), hogy el is engedtem. Előtte még kipróbáltam 1/200-ad mellett, így elég volt az expóhoz az 1/8-ad kraft is, de az meg a klasszikus vakus kép betegségeit hordozta magán (80-as évek képi hatása, pfejj). Plafonra vilantás kilőve, mert sárga falak vannak, softboxba kirakni bármilyen vakut kizárt a két rohangáló gyerek mellett, szóval egy idő után offoltam az egészet, mondom akkor hajrá, ISO-ból megoldom, majd lesz valami. A durva az, hogy találtam egy képet, ahol a vaku nem töltött rá időben, szemre tök fekete a kép, de elsűlt az expo, amin 5 (!) fényértéket emeltem PS-ben, és még használható fotó jött ki. Ez hogy a lószerszámban lehetséges?
Értem én, hogy RAW, de na.
AF-S szemfelismerő is tévedett, végül 1 pontossan próbáltam lehozni az estét, de a villámsebességű gyerkőcök mellett ez is bukott ötlet volt, úgyhogy ISO fel, AF-C szemre, rövid sorozatok, aztán ennyi, bíztam a sors kezében! ;-D Emlékeztem az ISO800-as tippedre, de nyúl voltam, hogy úgy toljam végig az estét. Anyós a farkamnál fogva lógatna ki az erkélyre, ha egy kép se lenne, mert elnézek valamit. Itt jelezném, hogy a tágabb családom van olyan suttyó, hogy nem hajlandók bérelt műterembe eljönni, még ha fizetem, akkor sem, mert az macera. Szerencsére Feleségem tudja, mi a dörgés, így őt már nem kell nógatni, minden évben elmegyünk valahova fotózni, nem a nagyszobában kell megoldanom.
Soha nem leszek rendezvény fotós, az biztos. Nem bírom az izgalmakat...
[ Szerkesztve ]
-
válasz
r3dsnake #717 üzenetére
Hát, lehet, hogy már keverednek az emlékek, mindenesetre tök mindegy, mert kábé semmit nem ért adott körülmények között őszintén szólva, kábé minden negyedik, ötödik kép s_gghomály, nem is látom, hol van a fókusz, NX szerint a szemen volt. Olvastam nemrégiben hasonló tapasztalatokat valamelyik hazai FB csoportban is, szintén az ötvenes obival. Nem volt kéznél a 85, lehet, hogy azzal jobb lett volna, nem tudom...
[ Szerkesztve ]
-
Egyébként az ilyen gyártóknál azt nem értem, hogy ha van egy ilyen jól látható hiba, akkor mi a répáért kell szívatni a usert? Cseréljék ki, ajánljanak fel nagyobbra váltás lehetőségét némi pénzmagért, stb. A DJI ebből a szempontból korrektebb cég, ott azért a DJI Care nagyon sok embernek okozott már pozitív csalódást. A 2000 eurós váz árába nyugodtan beleférhetne az, hogy nem hülyítik feleslegesen az embert, és ha baj van, szó nélkül cserélnek. Vagy raknak be egy másik szenzort, jelen esetben például.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
r3dsnake #756 üzenetére
Van fotós árazós topik, szerintem ott édemes próbálni. Egyébként én olyan 400-450 között mondanék rá első blikkre, de beesett most az ára. Nekem még sikerült drágán vennem tavaly májusban, de legalább mire elkezdtem használni úgy igazán, lejjebb ment egy százassal. Ilyen ez a popszakma. Úgy érzem, ha mindenki elkezdi eladn, ez lesz a következő váz, ami a D750 sorsára jut a piacon.
[ Szerkesztve ]
-
" Portréban volt kb 2-3% rontás, termékfotónál 0%."
Megerősítve!
Ma volt egy TFCD projektem, két kép ment 1 óra alatt összesen mellé, mindkettőnél én ráztam be szerintem. A Z objektívekkel végre úgy megy, ahogy mennie kell. Mondjuk az szétakaszt továbbra is, hogy baromi nyűgös AF-S és AF-C között váltani, dedikált gomb hiányában. Kiraktam ugyan az egyik felsőre, de nem tudom, olyan b_zisan működik az egész, a 750-en annyira adta magát azonnal. WB ugyanez. Ha gyorsan kell váltani, nem annyira megy ösztönből, pedig már raktam bele expót rendesen. Szintén shitf*ckshitb*tch szituációkat okoz nálam, hogy a portré markolaton nincs olyan plusz gomb, amit fókusz módokra programozhatnék, így még inkább megy a lámázás éles helyzetben. A zajosodás számomra továbbra is érthetetlen mértékű, pedig a 640-et már nem is használom, 400-ról rögtön 800-ra tekerem, de olyan sárgás szutykos zaja van bőrszíneknél, hogy szívem szerint sírnék. Oké, CRAW tényleg jól szűri a zajt már, de azért sok részlet benne marad a műveletben.
"Te sem fogsz Z6III-t venni 1.2 milláért májusban"
Azt biztos nem, mert ha ennyit szeretnék elszórni vázra, akkor már einfinről vennék egy z8-at. De ez a veszély nem fenyeget, különben is most a Z 70-200 van célban, annak is elég lesz kiköhögni az árát, talán majd nyáron, ha értelmesebb lesz az árfolyam (akkor talán kussolnak a honatyák, és nem lövik el a forintot egy-egy kiváló megszólalással, ahogyan teszik azt az utóbbi néhány hétben). Nem rossz a Tamron 70-200 G2, de továbbra is lágyabbnak érzem a képét, mint érzem tükrösön, meg az FTZ-vel olyan hosszú, hogy a súlypont is valahol a világ végén van, egyáltalán nem olyan fun használni, mint a tükrössel volt.
[ Szerkesztve ]
-
Nekem a videó REC gombra van téve, meg a markolaton a plusz gombra, de egyszerűen nem érzem ösztönösnek, sz_r helyen van. Az FN-re nálam a rács van téve, meg az object tracking. Eleve az van, hogy AF választáshoz jobb lenne a két tárcsa funkcióját felcserélni, és mintha lehetett is volna, de most nem találom...
-
Most jött hírlevél a 220volttól, hogy Nikon VIP klubtagoknak hónap végéig a Z6II 679 ezer forint! Kuponkód: VIP160
[ Szerkesztve ]
-
válasz
r3dsnake #782 üzenetére
Natív Z obival próbáltad? Csak azért, mert nálam az F-esek közül volt ilyen tapasztalat, amióta Z objektívet használok, azóta a mereve...szóval a fókusz síkom is határozottabb és keményebb. Teljes meggyőződéssel mondom, hogy a sok itteni és nemzetközi pozitív tapasztalat ellenére nálam egyértelmű, hogy az F obiknál jóval kisebb a hitrate, mint a Z-nél. A kamera felé való mozgást a Z6II is rendre lekési még Z objektívvel is, de ha jórészt statikus a téma, vagy legalább nem futva közeledik, akkor a szemfókusz betonstabil. Ha nagyon arcközeli a portré, akkor lehet még némi élességet nyerni pinpoint fókusszal, de már félalakosnál se látod meg a különbséget a szemkövető af-c meg az af-s pinpoint között. Majdnem félévet cumiztam ezzel, mire rájöttem, hogy váltani kell Z obira, és rendbe jön az élesség.
Az már egy más kérdés, hogy ha az elején tudom, hogy az FTZII + meglévő F objektív parkom zsákutca, akkor egyáltalán nem biztos, hogy nem váltok más márkára. Tudom, másnak tök jól megy az FTZ-zett F paletta, szóval vagy az én adapterem tré, vagy a vázam tré, vagy az objektívjeim azok, de a lényeg, hogy F obival ha megvolt az élesség, akkor rendben volt, de ha nem, akkor rendre elé ment, és ezt nem befolyásolta se fókuszmód, se más.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
r3dsnake #790 üzenetére
Hát nézd, szerintem nálam kekecebb nem lehetsz. Amikor a D750-re próbáltam a Tamron 70 200 usd g2-őt kalibrálni dokkolóval, akkor összesen 4 (!) délutánt és estét áldoztam rá, hogy különböző fényviszonyok között tesztelve, folyamatosan finomítva, az általam jellemzően használt tárgytávolságra és gyújtótávra optimalizálva, a lehető legélesebb képet kapjam. Sőt, ha visszaolvasol itt, kábé 1 éve vettem a Z6II-őt, és én sem voltam elégedett a fókusz teljesítménnyel, élességgel, de annyira, hogy garanciába akartam küldeni a két hónapos gépet is. Aztán félév szenvedés után vettem egy Z 85-öt,és bamm, minden feljavult. Nem állítom azt, hogy amit tapasztalsz, az fals. Azt mondom, hogy nálam a gyári Z lencsével (pontosabban, már lencsékkel) nőtt a hitrate, és végre újra úgy fotózok, hogy nem kell visszanézni minden fotót, mert tudom, hogy éles lesz. Nem tévedhetetlen, ezért általában kettőt lövök, ellenfényben biztosan, mert abban tényleg sokszor téveszt. De az esetemben egyáltalán nem igaz, hogy folyamatosan mellé durrantana, pedig a Z6II már nem egy csúcstechnika. Z8-nál mondjuk elvárnám, hogy mindig tűpontos legyen, az tény.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
r3dsnake #793 üzenetére
Oké, biztosan viszonyítás kérdése is, nekem például tartós tapasztalatom nincs más márkával, hogy ott mennyire üzembiztos az AF, vagy épp mennyire nem az. Mindenesetre, én azt mondanám (nem pont Neked, hanem másoknak, akik csak úgy idetalálnak esetleg olvasgatni), hogy ha fontos a hitrate, akkor kalkuláljátok be a vásárlásba a natív lencsék árát is.
Mondjuk a 70-200 pusztító, pláne most, hogy fantasztikusan teljesít a forint.
[ Szerkesztve ]
-
Nekem ennyire soha nem volt jó a hitrate-em, tükrössel sem, MILC-cel meg pláne nem. Ami eszembe jutott, hogy van-e arra asnz, hogy a hármunk Z6II-je nem azonos, csak névben és küllemben, technikai belbecsben viszont nem? Alaplapoknál, konzoloknál is gyakori, hogy az első szériák minőségibb komponensekből épülnek fel, és ahogy futnak kifelé a piacról és csökken az áruk, a gyártók elkezdenek spórolni az összetevők minőségén, így aztán a teljesítmény is romolhat. Mert hát, a gyártó habostortáján nem lehet vékonyabb a krémréteg, ha csökken az eladási ár, csökkenie kell a költségeknek is, a profit az sérthetetlen. Aztán mi meg, végfelhasználók azon vitázunk, hogy az egyiknél FTZ-vel is kiváló, a másiknál meg natív lencsével is tré a végeredmény.
-
Gratula, csorog a nyálam, mindkét cuccra! Mondjuk a Z8-nál se látok dedikált AF gombot (van?), de legalább WB-re már raktak ki. Ha valami hiányzik D750 >> Z6II váltás után, az a dedikált AF és WB gombok. AF gombot tudtam felprogramozni, de WB-t nem. Csessze meg! ;-D
@p.adam: reméljük, most sem ez a helyzet. Azért nagyon nem lepődnék meg, én már mindent IS kinézek a gyártókból, és memória modul / alaplap / VGA / mobiltelefon frontján csomószor eljátszották már ezt. Egyébként a másik, ami eszembe jut, hogy területileg sincs különbség a minőségben? Erre ugye rengeteg példát találhatunk a való életben. Einfinről rendelt cuccok mondjuk nem abból a minőségből kerülnek ki, mint az EU piacra szánt verziók, stb. Szerinted?
[ Szerkesztve ]
-
Nem-nem, egy olyan gomb volt bal kéz környékén D750-en, amit lenyomva AF-S >> AF-C az egyik tárcsával, a másikkal pedig a fókuszmódok között lehetett direktben váltani. Z6II-őn a REC gombra rá tudtam ezt rakni, de pont jobb oldalon van, ahogyan a többi programozható is, így meg nekem nem áll annyira kézre, mintha ballal nyomnám a gombot, és jobbal tekerném a tárcsákat. tudom, fehér ember problémája, de ettől még idegesítő! ;-D
[ Szerkesztve ]
-
válasz
r3dsnake #824 üzenetére
"Tök jó, hogy kikapcsolósnál lezárja a redőnyt, így nincs szabadon a szenzor obicserénél"
Ezt átvehetné a Nikon is, nekem megnyugtatóbb lenne még beltérben is.
"A kijelzőn tapis fókusz, miközben az EVF-et használod valami eszméletlen brutál jó. Ráhúzod az "egeret" a témára, tárgyra, és utána azt követi. Zseniális."
Meg ezt is. Nem is értem, miért nem tette már meg, mindkettő szoftveres tweak szerintem.
A képeknél milyen AF-et használtál? Object trackinggel nekem oldalra futással soha, semmilyen gond nincs. A felém futó gyerek, na, az már más tészta.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
r3dsnake #826 üzenetére
Hát, a dinamikus terület AF nekem utoljára nem is tudom, mikor működött. Talán már a D750-ben se volt az igazi, úgy rémlik a D3500 valamiért jobb volt ebben. Az AF tényleg jó a canonnál, van a cégnél egy R100 kit, meglepett, mennyire sticky az eyeaf. A gép töbi része nem nyűgözött le, de annyiért, amennyit fizettünk érte, rendben van.
Ilyen helyzetekre nekem az object tracking vált be, tavaly kutyás-rendőrős bemutatót fotóztam vele f mountos tamronnal, akkor szoktam rá, most már néha gyerekre is használom, ha nem látja a szemét épp a gép, egész jól megy.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
r3dsnake #828 üzenetére
" Ha be van keretezve a szem és követi, 100%-ig azt hinném, hogy éles képet fogok kapni. Pedig sokszor nem."
Yepp, ez valid, az első hetekben ez az őrületbe kergetett, nézegettem NX-szel, hogy most én tévedtem, vagy mi történt, de általában a szemre jelölte akkor is, amikor nem ott volt. Lassú sorozatban van a gépem, és kettőt lövök minden alkalommal, amikor úgy érzem, hogy ebből a képből tutira kell lennie egy jó példánynak. Ezt mondjuk pont így csináltam a D750-nel is, mert azzal is vesztettem úgy képet, hogy bomba volt az arc, de épp kicsit életlen lett a szem...
[ Szerkesztve ]
-
válasz
r3dsnake #833 üzenetére
Érthető egyébként, engem is dühít, amikor mellé lő, de hangsúlyozom, nálam általában extrém helyezetekben téveszt, jellemzően ellenfényben.
@markussandor: a mintaképek nyilván extrém módon mellé mentek itt, de egyébként apró tévesztéseket SOHA nem fogsz észrevenni KIT objektív mellett, ami rendre F4 fölött kezdődik. Akkor vettem észre én is, hogy probléma van, amikor 1.8 körül kezdtem el használni a szettet. Ugyanazok az objektívek a vakuzós-stúdiózós F6.3-F8 környékén tökéletesnek tűntek. Aztán jött egy napfény stúdiós fotózás (itt még F korszakról beszélek), ahol muszáj volt tág rekesszel nyomni, és hopp, jött a elismerés, hogy valami nem kerek. Lenscal-t beszereztem, állványra raktam a vasat, lőttem néhány tesztképet, és ki is derült a turpisság... Azóta minden objektív vásárlás után lövök tesztképet, még akkor is, ha elvileg MILC-en már nincs front/back probléma (amit én egyébként kétkedve fogadok, még akkor is, ha technikai értelemben véve tudom, hogy lehetetlen a dolog).
[ Szerkesztve ]
-
válasz
r3dsnake #840 üzenetére
Tegnap eszembe jutottál, illetve a fókusztévesztéses eseted a báránnyal. Most már mindegy, mert elhagyod a hajót, de azt kell mondjam, Nálad valami nem volt kerek, ennyire nem tré az AF-C tárgykövetés. Kimentem a családdal egy rendezvényre, és voltak kint kishajók, modellek. Repesztettek a vízen, na mondom, ez itt egy jó teszt lesz. AF-C dinamikust választottam, illetve tárgykövetést. Ha nem baj, nem öntöm be ide a raklapnyi RAW-t, de sorozatokat lőttem mindkét módban, és kvázi az összes kép éles lett. Pedig semmi mágia nem volt benne, úgy használtam, ahogy jól esett. Annyit vettem észre, hogy a hajó mellett felcsapódó víz volt néha tökéletesen fókuszban, így a hajó mögötte pár centivel már lágyabb lett, de 1-2 képpel később, ahogy leesett a vízfüggöny, megint ráállt a hajóra. Olyan szintű mellészórás egy esetben se volt, mint Nálad a báránynál.
[ Szerkesztve ]