Új hozzászólás Aktív témák
-
Zó
tag
Érdekes, én a PS3-as éra végén vágtam bele a Sony-bizniszbe, és az játékokban tényleg jó volt (mert a performansz és a felület olyan rémálom volt, hogy a config.sys-szerkesztést is visszasírtam), sok PS1-2-es játék volt már akkor elérhető (részben remasterként), de összegyűltek a PS3 exkluzívjai és a PC-t akkor még elkerülő játékok is (egy csomó PS3/X360-as játék csak évekkel később jött). A PS4 utána már fékezett habzásnak tűnt, és el is engedtem a konzolozást, az már nem is kellett (mennyiségileg sem sok exkluzív az már, és azóta volt szerencsém párhoz PC-n). Tehát szerintem szoftveres szempontból te sem a legjobbkor jöttél, de a te ízlésedet nyilván nem ismerem.
Aztán XSX lett, mert jó áron volt elérhető, olcsó Game Pass mellé egy jó hardver, és legalább bepótolhatom a korábbi Xbox-generációkról kimaradtak. Exkluzívokban viszont ez a generáció már felejtős (személy szerint nem az exkluzivitást hiányolom, hanem hogy kiadóként mire jutnak, tőlem jöhetne minden mindenre, amin életszerű). Igen, van pár nagy költségvetésű Sony-játék jó értékelésekkel, de az én ízlésemtől már elég rossz irányba kanyarodtak el.
Nálam így néz ez ki: PS1-2>PS3>PS4>PS5. Az Xbox is hasonló, de a PS1-generáció idején ők még nem voltak versenyben, a One meg nem veri Seriest. Nem meglepő ez, hiszen ha nem tetszik a játékipar fősodrata, azt nem ezek a gigacégek fogják megoldani számomra (de ugye régen volt ICO, Shadow of the Colossus), a fejlesztési idők megnőttek, a third-party exkluzivitás pedig szerencsére már nem jellemző.
-
Zó
tag
Nyilván nem szó szerint kell értelmezni, ahogy általában az iróniát vagy a szarkazmust sem. Komolyra fordítva számomra a HZD megtestesíti azt, amit a modern fősodratban nem szeretek, és nem tetszik a Sony irányvonala sem.
Ráadásul HZD-t első fecskeként portolták, és mint ilyen, az én várakozásaimat celük szemben leépítette. Ez van, végigment, de nem jött be. De a Returnal vagy a Sackboy rokonszenvesebbnek tűnik. A GoW-hoz egyelőre nincs kedvem, de az még kap esélyt (pár órát ment, és a javás kivételével a korábbiakat végigjátszottam).
-
Zó
tag
Szerintem túlreagálod, hogy így fejeztem ki azt, az ehhez hasonló játékok hoznak le a fősodratról, és konkrétan a Sonyéról is. Ha a maroknyi sonys belső stúdió zászlóshajói bem jönnek nagyon be, akkor érthető, hogy nem csinálnak kedvet a konzoljukhoz. A Guerilla, mondjuk, korábban sem volt acélos, végig lehetett lőni a Killzone-okat, de műfajon belül nem meghatározók. Elnézést, ha ezt szerintem a maga sajátosságával együtt jól írja le a system anti-sellerség. Valljuk be, az Xbox-vásárlás racionalitását is csökkenti, ha valaki nem szereti se a Halót, se a Gearset, se a Forzát - ami rám szintén igaz, de más szempontok miatt lett értelme.
Félreértés ne essék, nem érzem magam megsértve ennyitől, csak próbálom kifejteni, ha látszólag valamiért érzékenyen érintett, természetesen jogod van csacskaságnak tartani a véleményemet, de az tény, hogy én így éltem meg a játékot, és a legjobb, amit tehettem volna az a refund kérése lett volna végigjátszás helyett, ha pár óra után dobom, akkor kevésbé lett volna hangsúlyos emlék, de akkor is egy olyan játék lenne, mely azt az érzést váltaná ki, hogy miatta érdemes konzolt venni.
A játékról más topikokban leírtam részletesebben a véleményemet, de a lényeg, hogy Aloy karaktere pszichológiai logikát tekintve szerintem mellément, a világot nem találtam eléggé a reaktívnak, a bulket sponge nem tetszett. Nekem üres és felszínes volt ahhoz, amennyi időt elvett. Nyilván ha jobban elkap a gameplay loop, a setting vagy a történet, akkor ez kevésbé lett volna probléma.
-
Zó
tag
Nálam sajnos a "már amikoron" van a hangsúly. Mivel eléggé elmentek a nagyjából adott nézetes, egyre nyíltabb játékok világába, már ritkán jön valami, ami ebből jobban kilóg. Korábban változatosabb volt a kínálatuk. De ez nem csak az ő kritikájuk, egyszerűen megnőttek a fejlesztési idők, sokkal több stúdió kellene a régi tempó tartásához. Annak idején az id 7 év alatt jutott el a Wolf 3D-től a Quake 3-ig, most ennyi idő alatt jó, ha a Naughty Dog összehoz valamit, ami nem remaster.
Az Unchartednél voltam úgy, hogy három rész után egy negyedik már nem hozott annyira lázba, hogy rávessem magam, a Horizonnál ez az első közben jött el. Túl komoly a sztori a könnyedség helyett, túl hosszú a játék, így jobban feltűnik, ha a főszereplő karaktere kevésbé hiteles. Nyilván Aloyt nem Dantéhez (DMC) vagy Marióhoz fogom mérni, ha 100 órában kell hallgatnom drámázni, kommentálni. És nyilván a játékmenetnek is nehezebb hosszabb távon szórakoztatónak maradnia. Amúgy szeretem a hosszabb játékokat is, de könnyebb megcsömörlenem tőlük, ha nem nyújtanak a világ vagy a mechanika szintjén nekem bejövő extrát.
-
Zó
tag
válasz negyven2 #15279 üzenetére
Egy eleme ez is az annak az öngerjesztő folyamatnak, hogy a PlayStation mint márka számít A konzolnak, illetve, hogy mi van a legtöbb havernak. A crossplay ez utóbbin tud némileg enyhíteni, de a csoporthatás attól marad. Az MS maga is bénázik, leépítette az ikonikus frencsájzait, és nincsenek újak a helyükön. Lehet látszólag sikeres ideig-óráig egy Halo vagy egy Gears, de már nem akkora jelenségek, mint voltak. A Fable-nél is jó kérdés, hogy feltámad-e a tetszhalálból. A Forza Motorsport legutóbbi eljövetele nem lett valami dicsőséges, a Forza Horizonnal pedig nem tudom, ki hogy van, de számomra már annyira bloated, hogy már inkább függésre valónak érzem. Annyit ment a 4, hogy az 5-öt azóta se tudom már kívánni.
Persze a Halo 3-ig a Live-ot is sokáig tudták uralni, a Call of Duty 4-gyel felpörgő multis trend is tehet róla, hogy azóta ez nem igazán megy.
-
Zó
tag
Nyilván. Ha arról írok, hogy valami engem hogyan érint, akkor nem is kívánom kiterjeszteni azt az egész világra. De az biztos, hogy a hosszabb játékok kapcsán a sok rajongó mellett sok tőlük megfáradt hang is a fórumokon, nyilván más kell ahhoz, hogy működjenek, és nem is mindenkinek valók (ami sok minden másra is igaz).
-
Zó
tag
válasz Wesder #15337 üzenetére
Ami 1080p-n jól néz ki, az 4K-ra felskálázva is. PC-vel is is tapasztaltam, dockolt Switchet is láttam már. Ez nem ugyanaz, mint 640*480-at volt annak idején 1080p-re ráerőltetni. A képarány is ugyanaz, a 4K pedig többszöröse az 1080p-nek, és a mai tévék is ügyesek már.
-
Zó
tag
válasz negyven2 #15358 üzenetére
A hozzáértő szemszög fontos, de azért egy játékosnak mégis az az elsődleges, hogy ő mit lát játék közben, hogyan éli meg a hobbiját. Jó legalább felületesen ismerni a hátteret, észszerű elvárásokat támasztani, de ezeket abszolutizálni sem lehet.
Manapság nagyon nehéz már akkor robbantást csinálni, mint régen, amikor egy felbontásduplázás tízszer látványosan volt, mint ma egy négyszerezés. És eközben egy stúdió következő nagy nevére meg nem 6-7 évet kellett várni, hanem 1-et. Erre pedig még vegyük hozzá, hogy fiatalabbak voltunk, nosztalgia stb.
Mindenesetre mindent figyelembe véve sokkal vállrándítósabb már számomra egy generációváltás, ami részben a crossgen átmenet miatt sokáig még kevésbé érezhető.
-
Zó
tag
Szerintem abból az érzelmi állapotból indul ki, amikor a játékos egy jó élmény után elégedetten nézi a stáblistát, és szívesen dobálna még pénzt a monitorhoz. A kozmetikai cuccok és a kamu-DLC-k nem feltétlen támogatásról szólnak (szólhatnak arról is), hanem az OCD-ről.
De az indie szcénában megszokottak a supporter DLC-k, némelyikért szó szerint nem jár semmi, csak adhatsz nekik így jattot - előre vagy utólag.
-
Zó
tag
Az alaphangulatot már a méltán lasszikus első rész lefektette, az egyik kedvenc játékintrómat tudja felmutatni: [link]
Ezzel együtt ma azért elég retró, szóval nem egyszerű vele megbirkózni, de legalább jó és "igazi" RPG, ha sikerül. A harcokban az AI elég idegesítő tud lenni, főleg, hogy az esetleges társaknak csak minimális instrukciókat tudunk adni, a kutyának meg annyit se. (Bár sok minden megoldható harc nélkül, de ez játékstílustól függ, és vannak random encounterek, ha mozogsz a térképen. Igaz, van képesség az esélyük csökkentésére.)
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! Sony PlayStation 5 825GB SSD lemezes játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- The Last of Us Part I Ps5
- BOMBA ÁR PS5 Digital edition + 2db Controller + Hyperx Fury SSD SOK GARANCIA
- Playstation 4 Játékok Tok Nélkül! 2./2. (R.-től,Z.-ig)
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series X 1TB SSD extra játékokkal garanciával hibátlan működéssel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest