Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MC Pite

    veterán

    válasz Mercel #13 üzenetére

    +1

    Nem azt mondom le a rollerekkel -bár nem szeretem sem az eszközt, de legfőképp ahogy használják- hanem hogy ezt is ésszel kellene csinálni.

    Bukó kötelező lenne erre is (szerintem bringára is) - ezzel a kis kerékkel elég könnyű zakózni. Van egy összetelós 20cm-s kerekű Aldis sima rollerem (azzal kísérem a gyereket mikor futóbringázik), vannak néha meglepetések mikor jobban süpped valami, vagy picit nagyobb a szintkülönbség mint elsőre vártam.

    Sajna a közlekedési kultúránk is baromi szegényes, és a tárolással is akadnak gondok. Én még elvagyok a bringaúton a rolleresekkel, inkább ide valók mint a járdára; de sajnos sokan a járdán baszatják. És értelmes fék nincs rajtuk (igaz, átlagjuzer bringáján sem feltétlen).

    Az elektromos rollerekkel annyi változott, hogy a kevésbé kultúráltan közlekedő emberekből (főként relatív fiatalokból, 15-30év) talán egy kicsivel több van közöttük, és tesznek a többi közlekedőre. Lehet ezekkel is normálisan közlekedni, max a magyar utakon eleve nehezítés bármilyen kiskerekű jármű.

    #39Dr. Romano: +1

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    Lehet hogy hihetetlen, de normál keretek között lehet úgy munkába tekerni hogy ne izzadjon meg az ember. Igen, ne legyen benne sok szint, igen, egy kicsi állóképesség kell, és igen, kurva sok önuralom (pulzuskontrol, bár ebben egy normális sportóra is segíthet) és ügyes öltözés is kell.
    Meg az átöltözést nem ússza meg az ember, az mindenképp kényelmetlenség.

    Vannak olyan alkatok és útvonalak ahol nem megy izzadás/zuhanyzás nélkül; de főleg reggelente messze nem megoldhatatlan izzadtság nélkül beérni.
    Más kérdés hogyha felb×sszák az embert melóban, az ellen az izzadtság ellen már nehéz/nem lehet hatásosan védekezni, de az más téma.

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz Szabi® #136 üzenetére

    Nem olyan meglepő. Minden bringás ismerősömnek (bő 40 ember kb) van jogsija és autója is. Igazából nem is ismerek olyat akinek ne lenne.
    Olyat, akinek nincs se jogsija, se bringája, nem csak a jogsihoz lusta, hanem bringázni is olyat majd egy tucatot.

    Zebrán átmenetel: Sose szállok le a zebrán, de mindig ugyanúgy megállok mint gyalog (láblerakással) és várom a szemkontaktot. Nem akarok se zebrán, se másutt megdögleni. Eredendően ezért kellene leszállni hogy ne villámként suhanjon át a bringás a semmiből, akár körülnézés nélkül.

    Gyalog, sima roller, bringa, autó (vagy tömegközlekedés; pl ha Bp-re kell menni oktatásra, sokszor gyorsabb mint autóval, és nem a sajátommal araszolgatok a tizesen/egyesen/ M1/M7esen) nálam a sorrend, nekem speciel nem hiányzik a villanyroller vagy a villanybringa. Nekem a mozgás hiányzik :) .

    Van akiknél hasznos lehet pár(!) km-es ingázásra (nem rossz úton, főleg ha van bringaút) - de legtöbb embernél akit ismerek/látok a környéken inkább divatcikk jelleggel vette meg, és max a gyereke használja iskolába járásra pár hónap után (ész nélkül cikázva ezerrel).
    Legalábbis felénk; vidéki kisvárosban legalábbis, ahol max a városon belüli munkahelyek megközelítéséhez lehet jó.

    Jól szétoffoljuk a topikot :DDD

    [ Szerkesztve ]

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz Peaceliker #141 üzenetére

    Én a gyalogosok agyába is belekalapálnám a kreszt, suliban legalább lenne egy értelmes tantárgy. Kicsit ésszerűsített szabályok után dőleg.

    De nem a szabályok ismerete a fő gond. Napi szinten látok jogsisokat is ész nélkül közlekedni. Pl megy vissza az autójához, körbenézés nélkül a bringaútat keresztezve, elém lépve. Autók egymás között, bármi bármivel szemben... Figyelmetlenek és önzők vagyunk, még a balkánon is jobban szeretek vezetni/közlekedni.

    Kereszt tudást lehet osztani, észt és életösztönt sajnos nem.

    [ Szerkesztve ]

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz GoldhandRent #150 üzenetére

    Alapból hacsak nem munkába megyek (jó idő/szélcsend esetén akár akkor is) én is gyorsabban megyek mint 25; 27-28 a kényelmes tempóm. Ha éppen jó az idő/kedvem/picit rakom neki, akkor 30-32. Néha esetleg több :DDD .
    [kép] [link]
    És vannak nálam jóval erősebbek, meg rendes országutival rendelkező emberek is(én csak egy közepes villanyroller áráért vettem bringát), akiknek a 80-100km-es kör átlaga 27-29km/h.

    De ettől még nem zavarnak a normálisan, kiszámítható útvonalon és módon közlekedő rolleresek, görkorisok, kínaivillanyrobogósok, stb. A kismotorosok igen, mert ott egy darabig szagolom a Babetta füstjét mire megelőzöm; vagy kicsit lemaradok ha ez nem megy, de akkor is baromi sokáig leszek a füstben.

    [ Szerkesztve ]

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz bwoay #153 üzenetére

    Sajnos sokat hozzátesz kishazánkban hogy sokszor ****ek helyezik ki a táblákat, felfestéseket. Teljesen életszerűtlen módon, ahogy más helyeken/más országokban nem jellemző, nem logikus. Ezeket ember nincs aki komolyan veszi (legyen ez életszerűtlen sebességkorlátozás vagy elsőbbségadás, mindegy) - és részben ezek miatt alacsonyabb nálunk talán a táblák figyelési/betartási hajlama.
    Pl pár km-re tőlünk van egy kicsi 1 autó szélességnyi bekötő út (telekről). Lakotton kívül van, egy enyhe S kanyarba csatlakozik bele, ráadásul egy kis lejtő közepén van.
    Szóval ha innen valaki kigurul autóval, akkor meg kell állnia, alaposan körbenéznie. Természetesen ez keresztez egy kombinált járda/bicikliutat, amire mindét irányból kitették az elsőbbségadás kötelezőt. Az autónak meg kell állnia 1,2méter múlva mindenképp. És a valóságban lassan csorognak át az autók, hisz bringást, gyalogost, meg utána az autókat is kell figyelniük. [link]
    Ugyanezen továbbmenve hasonló a helyzet, bár 99%ban valaki elengedi a másikat. És nem is feltétlen az autós, mert pl a főúton (szintén a az út és járda között a bringaút) végig a bingásoknak lenne elsőbbsége -de csak mert stop tábla volt amúgy is az autósoknak- ellenben 10ből 8autós csont nélkül gurul ki a főútig és nem is néz körbe. (Sokkal veszélyesebb, mintha az út szélén lenne kijelölve a bringaút, a házak takarásából nem nagyon látszanak a puhatestűek.) A gyorsító/kanyarodó sávoknál az értelemtelen Stop táblák megint hasonlóak.
    Szintén Nyergesújfalun az egykori Tescos kereszteződésnél a bringaút át megy egy kereszteződésen (lakotton kívül). Kevés a lekanyarodó, de ha van it, látják egymást a résztvevők. A bringásoknak itt mindig piros van, és 2,5-3 percet kell várniuk egy zöldre (ami megfogja a főútat is ilyenkor!). Életszerűtlen, logikátlan. Kettőnél többször nem is nyomtam meg, és ha gyerekkel megyek, és valaki már ott áll (évente kétszer, háromszor) akkor frankón ki is várjuk a 2,5-3 percet.

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    Jó, a másik megosztó téma az ebike, ami ugyanolyan pártatlan. Szeretek bringázni (főleg erdőben), de engem nem visz rá a lélek az ebikra. Tesztnapon pedig a CX/Gravel bringáktól az Enduróig mindet megkergetem, olykor az outikkat is kipróbálom rendezvényeken/ismerősöknél is; eredendően minden is érdekel.
    Van ahol kiköpöm a tüdőm, mert gyenge szar vagyok, de hát igyekszem visszakanyarodni egyszer a normál erőnlét felé.
    De megértem hogy valakiknek pont jó, csak itt is jóval kisebb ez a halmaz, mint amit a média/marketing el akar hitetni, és kényelmetlen kőnehéz silány vackokkal szintén nem fognak a juzerek sokat menni.

    Mint bringás, sokan fordulnak hozzám ha kerékpárt vennének; és 10ből 8× sajnos kritikán aluli minőségű 'e' vackokat néznek ki/vesznek 400-500eFt-ért, ami pénzért ha kipróbálnának egy 'rendes' bringát, el sem hinnék mennyivel különbözik attól amivel korábban mentek. És 8 an ki se próbálják soha, pedig csak fél órát kéne rászánni és elmenni egy bringaboltba/ismerőshöz/nyíltnapra/tesztnapra.
    Megjegyzem ez a kevésbé lelkes halmaz, akiket részben a divat vonzott be(szomszéd marhára dícsérte a szuper Neuz... akármilyen bringáját, ilyen nekem is kell), hogy majd milyen jó lesz ebikeozni.
    De 1-2 év után ugyanúgy nem használják mint a korábbi (szintén nem jó) bringájukat, amúgy sokszor szintén még csak be sincs állítva rájuk, mert az eladók és a vevők is lusták rá/nem tudják milyen fontons. Illetve többen szívják meg hogy téli álom után az akkupaknak kampó.
    A maradék kettő elmegy, és vagy ki tudja próbálni, vagy nem, vagy megérzi hogy fele energiával komfortosan suhanhat, és emelkedő is sokkal könnyebben leküzdhető mint a korábbi onesizefitsall kukoricaromboló akarom mondani trekking/city bringával; vagy nem, de megpróbálta.

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz adamklark #177 üzenetére

    A Lidlbe is kényelmesebb vele menni, mert lehet csomija ;]
    Nálunk két fitnessz gép van, enyém a sportosabb, inkább edzésre; páromé a praktikusabb, a csomis/kosaras, masszívabb, gyerekülést erre rakjuk, vagy táskát (szerencsére 1 vázméret jó mindkettőnknek, elég a nyeregmagasságot átállítani).
    A rollert max akkor használom(gyerek kíséreten túl), ha övtáskába/tornazsákba viszek/hozok valamit a csomagautomatából. De nálam ez inkább bohóckodás, mert a sima rollerrel 12-14km/h a kényelmes átéagtempó, bringával inkább a 25.

    Melóba jönni 10km, ha eltekintek a magas padkáktól (igen, a bringautat keresztezik) ami miatt ez kihívás lenne; akkor is állna a tököm fél órán át a rolleren, nekem praktikusabb a bringa.

    De ennek sose érünk a végére; nem érdemes csőlátásúnak lenni hogy kinek mi a praktikus ;)

    [ Szerkesztve ]

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

Új hozzászólás Aktív témák