Új hozzászólás Aktív témák

  • stol

    addikt

    válasz mtomi95 #2450 üzenetére

    Tisztelt Mozga Tamás!

    Az ügyben nyitott hibajegyet nem tartottunk a kérdéses időpontban és műszakilag semmiféle változtatást nem eszközöltünk, sem a végponti berendezésben, sem saját gerinc-hálózati eszközeinken.
    08.22 és mai nap közötti végponti publikus ip-címének ping grafikonja szerint sem történt változás, a szerződésben kínált maximális sebesség a végponton az eset teljes időtartama alatt is mérhető volt (végponti eszköz előtti pontig). Végpontot érintő áramszünetek esetén volt csak végberendezés és végponti router megállás, melyek nem haladták meg a 2perces (boot idő) időtartamot.

    Kérjük, tanulmányozza ÁSZF-ünket.
    ÁSZF-ben nincs megkötés és deklaráció/célérték hálózati késleltetésre, ellenben sávszélességre igen, mely viszont folyamatosan rendelkezésre állt a végponti berendezés LAN interfészén.

    Maradtam Tisztelettel!
    Scholcz Tamás - Műszakis - Dogunet.

    [ Szerkesztve ]

  • mtomi95

    senior tag

    válasz stol #2451 üzenetére

    Akkor meggyógyult magától így fél év után, épp hogy elkezdtem panaszakdoni, teljesen logikus ez így! :U
    Mutogathatnám a fél év alatt mért pingek diagramját, de a ti diagramotokon minden szipi-szuper volt a problémás időpontokon is. Én vagyok a hülye meg a PC-k, laptopok, routerek, tulajdonképp minden amit rádugok a kábel végére.
    Te az egyik itteni, rakamazi "szerelő" vagy? Most teljesen tökéletes, viszont ha legközelebb ilyen lesz, nem jössz át a laptopoddal vagy bármiddel? Megkapod azt az 5 ezret is, felőlem még ha civilben is jössz, amit kiszállásidíjnak neveznek, csak szívesen megmutatnám, iletteve mutattam volna, hogy nálam mekkora válaszidő a kábel végén a te eszközödön is... Sokkal hamarabb kifizetném, mint a fél szolgáltatásért fizetni
    a problémás időszakban... Mert ugye az benne van az általánosszerződésiféltélekben, hogy mennyi határidő van rendezni, de az nincs, hogy ha én épp a határidő utolsó napján jelenek meg (csak úgy mint ti voltatok nálam bekötni az netet) befizetni a számlát 15:30-kor akkor már zárt ajtó fogad... Nyilván nem voltam ott, de lennie kell kamerának a vette, hogy a párommal egy órával zárás előtt próbálunk bejutni... fizetni... :DDD
    Így másnap már persze korlátozva is lett. Rendben van nem szóltam semmit, visszakapcsolási díj, számlák kiegyenlítive, amiről olyan legit papírt is kaptunk mint az általatok mutogatott diagramos, amin az állt, hogy a visszkapcsolas automatikus a befizetés után, nem igényel embert.
    Apának persze már az lett előadva, hogy befizetés után (du.1 óra) kell vagy 4 óra mire visszakapcsolódik. Természetesen nem kapcsolódott vissza, ekkor mondtam apának, hogy hívja az ügyfélszolgálatot és az ottani ügyintéző 1 perc alatt megcsinálta.
    Lehet nincs benne a szerződésben mennyi az annyi ha pingről van szó, mikrós netről szólva nem is várom el ezt... De 700-as pingekek??? Sajnos nem tudok jobb szót erre, de ez szimplán gyökérség... főleg utána mindent az AFSZ-re fogni és takarózni vele... Ez a topik úgy indult, hogy kértek az előfizetők, hogy javítsanak a pingjeiken és ők nem lettek mondva csinált hülyeségekkel elküldve...

    Nézd én most nem azért verem itt a nyálam, mert egy délután nem volt jó a pingem wi-fi routeren, mert "interferált, összeakad a bajsza a környező routerekkel... :U Nekem az a bajom, hogy hülyének néztek ember!
    De majd otthon fotózom a ping test méréseket, szerencsére menti a régebbieket is és abban az a jó, hogy dátumozza is! Szóval elvileg látnotok kell, hogy azokban az időpontotokban PC-n volt mérve...

    Az élet túl rövid ahhoz, hogy mindig biztonságosan távolítsd el az USB pendrive-ot...

  • kenwood3

    őstag

    válasz mtomi95 #2453 üzenetére

    En mar nem idegesitem magam rajtuk. Tobbszor jeleztem nekik a savszel emeles utan, hogy nincs meg a 100 mega csak max 70-80. Mikor jott a hir az emelesrol, azonnal vettem 1 uj gigabites dula band-es ( Tp-link archer c5v4) routert ez miatt, de sose volt meg ezzel se a 100. Erre 1 panaszom miatt kijottek hibalapon egybol a routert irtak be hibasnak. Erre vettem 1 masik routert 1 asus ac66ub1-et, ezzel is ugyanez a helyzet. En mar nagy ivben tojok rajuk. Azert elegge szegyelnem magam amiatt, hogy sokszor annyira xar a szolgaltatasuk, hogy inkabb mobilnetet kell hasznalnom. No de ez van, ha lenne mas alternativa reg eljottem volna mar a turoba toluk :U. A legjobban azt utalom bennuk, hogy nem ugyfelorientaltak. Xarnak rank, csak fizesd a szamlat , nekik ennyi eleg :(((

    Mi az az ekezet dragasag??

  • llax

    senior tag

    válasz kenwood3 #2454 üzenetére

    Eszközcsere volt már?
    Ha nem volt, akkor hiába vársz többet, nem lesz több, nettó 90 feletti sebességhez már a routeredhez gigabiten kapcsolódni képes eszköz kell.

    Nálam a régi eszközük van, a számlán is az 50-es csomag szerepel a mai napig.

    A ping a bix felé terheletlen kapcsolatnál 6-7-8ms, viszonylag stabilan. A letöltési irány néha közelebb is kerül a 90-hez, de a 80 feletti tempó majdnem mindig megvan.
    Most ilyen:

    Ha a mostani működést bármilyen módon veszélyeztetné egy eszközcsere, akkor inkább maradjon így :)

    [ Szerkesztve ]

  • mtomi95

    senior tag

    válasz kenwood3 #2454 üzenetére

    Igazad van! Tényleg ez a probléma!
    Az én helyezetemben sem értem miért olyan nehéz a kemény 1 perc sétára levő telephely-fióktól levő lakáshoz kijönni...
    Majd biztos annyi bekötés megrendelés van errefelé, hogy soha nincs idő 5 percet rá szánni a dologra.
    Én már konkrétan mindenre gondoltam, hogy valahol a kábellel van baj a tetőtéren vagy mit tudom én... Pont ez a baj! Én gondolkozzak ilyeneknek? Amit egy felhasználó, előfizető tud ebben a helyzetben és tehet azt megcsináltam... Egy ideig napi szinten reseteltem az antennát hátha... Mértem én minden eszközzel és kipróbáltam minden lehetőséget.
    Aztán jött a panaszkodás és ezek szerint teljesen hibába és hibába is jártam utána... :DDD Ők nem csináltak semmit...
    Hiába vetettem fel újra hibára, az nem hiba, mert nincs benne az ÁSZFbe.
    Úristen most ez egy kicsit elborzaszt, lehet egy áram kimaradás és lőttek a pingemnek? Aztán verhetem a seggem földhoz nem tesznek semmit?
    Amúgy sávszélről és emelésről most az jutott eszembe, hogy mikor kötötték be nálunk azt mondta a szerelő, most nem tudom pont ez a Tamás, de miután lement a 20Mbites Speedtest mérés pontosan ezt mondta: Na úgy látom egy kicsit több is ha lesz panaszkodás akkor vihetjük lejjebb is
    Na most őszintén mit szólsz ehhez? :DDD Itt is volt emelés, legalábbis Steam-en és Apple szerverekről szépen csorog le az adat (igen direkt nem a torrentet mondom), de ha most magamra haragítottam megnézhetem magam, szerintem. ;]

    Nem sokára nem lesz már olyan egyeduralkodó itt sem! Az öcsém mesélte, hogy van valami Voda-Digi jóság, bár a mostani állapotában egy szavam sem lehet a naranetre, de ha jön egy újabb 6-7 hónap 300ms válaszidő eléggé megfontolandó. Erről hallottál te is?

    De hogy jót is mondjak kipróbáltam a DoguShopot! :DDD Igen nálunk a Naracom már a spájzban (is) van!!!! :DD :DD [link] Ha már kompót nincs.
    Egyébként nem rossz, de itt is meg vannak s tipikus logisztikai problémák!
    12 energia italt rendeltem, így lett volna 2000ft, hogy ingyen legyen a szállitás. Ki is jött, de csak 8db volt belőle raktaron amiről elfeljettek szólni nekem. Pedig E-mail, telefonszám minden le van adva. Végülis csak jól jártam, mert bár 2K alatt fizettem, de ugyanúgy nem volt szállítási költség és a futár is teljesen normális volt! Utánvéttel fizettem, érintős kártyával, van terminál is nála. :R :R
    Online tranzakció volt, bár kicsit tartottam tőle, hogy az is Dogunettel működik, mert nem volt nálam készpénz!! ;)

    [ Szerkesztve ]

    Az élet túl rövid ahhoz, hogy mindig biztonságosan távolítsd el az USB pendrive-ot...

  • stol

    addikt

    válasz mtomi95 #2453 üzenetére

    Üdv.

    Majdnem minden szolgáltató, BIX-től vesz X sávszélt.
    Válaszidőt, általában BIX-ig tud mérni és számára is az releváns.
    Az, hogy BIX után netán nemzetköziben mennyi sávszél áll rendelkezésre nem adj ég milyen válaszidővel, megint egy másik dolog, amiben túl sok dolgot senki se tud tenni.
    Ha ki is száll bárki a végpontra, akkor is csak a bixig fog "pingetni". (Ugyanez a metodika történik végponti publikus cím grafikonozása esetén is)
    Nem ICMP alapon kapcsolatot "vizsgáló" pingtest oldal, amit nem is tudjuk, mit és hová "pinget" irreleváns, nem tudok vele mit kezdeni.

    Van pont egy ilyen "hibánk", aminél egy svéd átjárónál romlik el a válaszidő és nem igazán van ráhatásunk a dolgokra.
    Ez egy iptv-t használó user, akinek az ip-stream késleltetése 100ms feletti. Csatolt képen szépen látszik, mely ip-nél száll el a ping. Tovább rontja a helyzetet, hogy magyarhonbl tolják fel a holland szerverre a streamet, ami azt jelenti, ez a 35ms min. duplázódik, mire a stream a végfelhasználóhoz ér.
    A lenti kép "hibája" kb. 2 hónapja áll fenn és ugyanúgy "jelen van" más ISP vágpontja esetén is.

    Végszó?
    Nagyon nem egyszerű és semmi sem csak fekete, vagy csak fehér. :D
    Minél jobban belemászik valaki egy tetszőleges ip-hálózat működésébe, annál kevésbé egyértelműek egy-egy felbukkanó vélt/valós hiba kiváltó oka/okai, mint a Te esetedben is.

    Tanács: Game server ip-t traceroutolni kellene, megnézni a sorban hogyan változnak a válaszidők.

    Remélem segítettem.

  • stol

    addikt

    válasz kenwood3 #2454 üzenetére

    Mivel nem látok előfizetőt, míg nincs nyitott hibajegy, azt is csak saját területen, így első körben amit meg kellene nézni:

    -Router WAN portja gigán linkel-e?
    -Mikrós vég esetén POE tápfeladó gigás?
    -2. pont teljesülése esetén végponti berendezés gigás LAN-al rendelkezik?

    Értelemszerűen adott ISP központi számára kell tenni egy hibajelentést és megnézik. Router WAN-jáig képesek látni a kapcsolatot, de a fenti 3 pont általában hibajelentés nélkül is megnézhető.

    PS: Ha a végerendezés gigás lanos, saját laptopjukkal gigán linkel és a hiba laptopon nem áll fenn, de ügyfél router valamiért 100-on linkel (hiába tudna gigát), valóban nem tud mást tenni akkor és ott, mint router hibát karcolni. Saját területen is volt felhasználó, aki 2 routert cseréltetett bolttal, mert WAN-ja nem linkelt gigára, találkozunk ilyennel is.

    [ Szerkesztve ]

  • mtomi95

    senior tag

    válasz stol #2457 üzenetére

    Köszönöm, hogy leírtad ezeket, ide! :R A természetesen nem értem az egészet, buta vagyok ehhez, de biztosan van szakmabeli a topikban aki értékelni tudja!

    Én abból indulok ki, hogy ahol laktunk ezelőtt ott nem volt ilyen probléma a Narával. Legalábbis nem fél évig és még egy szolgáltatónál sem kellett "traceroutolni" a szervereket, jelentsen ez bármit, csak kapcsolódni és játszani! :K
    Tehát legyszives magyarázd el nekem mitől van az, hogy fél évig, minden nap, bármelyik napszakban, bármelyik percben egyről a kettőre ilyen vállalhatatlan a ping minden játékban, minden szerveren. Majd ez hirtelen a panaszkodásra egy szép napon elmúlik és csúcsidőben is maximum 15ms a ping. Közben a nekem problémás időben a szamtech boltban, kicsivel lejjebb a főutcán, tudod az integrál KFT-ben vagy más Dogunetes előfizetőknél tökéletes a ping?
    Igen, tehát nálam router nélkül, semmilyen netet igénylő plusz háttér folyamat nélkül!!! Ez fontos! Tehát nem seedeltem kecske pornót és a Windows sem rosszallkodott!
    Lehet dedósan is példákkal magyarítani nekem. Vagy ha nincs kedved, mert már az is nagy szó, hogy a sok szerelés, műszakiskodás mellett jut idő itt jelen lenni és segíteni, akkor egy fórumtársunk fordíthatna nekem, mit is jelent ez, mert nekem csak az jött le az egészből, hogy nem tehet erről a nemhiba=dologról ellene, érte senki sem.

    Az élet túl rövid ahhoz, hogy mindig biztonságosan távolítsd el az USB pendrive-ot...

  • stol

    addikt

    válasz mtomi95 #2459 üzenetére

    Üdv.

    Jelzett végponttal pontosan egy ugyanazon bázis-antennán vagytok.
    Amiben különbség van, neki 100/100-as üzleti szerződése van.
    Műszaki változás/változtatás nem történt a hibajegy alatt és azután sem.
    Végpontra sávszélesség mérések voltak router WAN-ig, ezek rendre 89-93Mbps-ot adtak vissza, ami teljesen jó érték azt figyelembe véve, hogy egy maholnap 6-7 éves TP-Link TL-WR741N van a végponton.

    Amennyiben publikus a game-server címe/ipje, leírod és 10G-s optikán "ülve" megnézem hogy alakulnak a válaszidők.

  • mtomi95

    senior tag

    válasz stol #2460 üzenetére

    Mindig ide lyukadunk ki. Hagyjuk már azt a routert! Vegyük úgy, ahogyon mertem is a pinget és még mindig nem a le-fel töltéssel volt bajom! (Igen tudom nem pingre szerződtünk!)
    Különben ugyanazt a válaszidőt mérem azzal a régi routerrel is játékokban, Pingtest.hu-n, mint ha csak egy/a PC lenne a végén.
    Publikus szerverek, miért ne lennének, elég ha az Counter Strike 1.6 magyar közösségi szervereket megnézed. Te$co Fun szerver, Magyar Old, Fear. Amikor mentem újra bejelenteni a hibát ezek üresek is voltak és végig futott a játék, hátha látható a hiba és minden másodpercben 300+ms volt. Igen és ROUTER NÉLKÜL. Valamilyen szinten meg is értem ezt a router gyűlöletet felőletek ami minden alkalommal előjön ha valakit le kell rázni, vagyis inkább csak megnem érteni, ezért sem adtok hozzá/előfizetés mellé gondolom, de nem is értem, hogy lehet azt elvárni manapság, hogy van egy internet előfizetés amihez nem jár router és kötelezően kábelen kelljen használni, mert ellentekéző esetben bármi hiba van, ti nem válaszok rá garanciát.
    Tényleg ha én most veszek egy új Routert és azzal is probléma lenne, csak úgy mint kábelen, akkor annak az árat valaki megtéríti? Ne is válaszolj tudom: nem!
    Vissza a tárgyra, de újból megerősítem: Nem azzal van bajom, hogy a százegy éves. routeremmel nem volt jó a pingem!!! Csupán eljátszottam a gondolattal!
    Szóval mostani állapotában, 5 csillagos a szolgáltatás. A fent említett szervereket sokszor 5-9 és a max 20ms ami tényleg minden igényem kielégíti és ez pont olyan mint fél éve amikor elkezdte ezt a 300+os nem hibát és pont olyan mint a Nara volt. Most szépen mennek a külföldi szerverek is. 30 max 50ms ami tökélete számomra, de tényleg. Ugye a problémás időpontban ezek mellé összeadódott még, hogy külföldi szerverek voltak és még több volt a válaszidő mint a magyarokon.
    Tegnap teljesen tökéletes volt, szerintem mire hazamegyek is az lesz még, remelem! Tehát egy múltidejű "hibát" tárgyalunk. Ami ellen, érdekben sem én se ti nem tettetek, csak megjavult, végülis ez a lényeg!
    A játékok amiben én néztem az az összes Counter Strike, Day of Defeat Source, War Thunder és ennyi. A többiről az öcsém tudna mesélni!

    Az élet túl rövid ahhoz, hogy mindig biztonságosan távolítsd el az USB pendrive-ot...

  • stol

    addikt

    válasz mtomi95 #2461 üzenetére

    Üdv.

    Mivel sosem játszottam, így neveket ne mondj, IP-ben értek. :DDD

    Routert azért nem "szeretjük", főleg a gyártói marketing miatt 99%-ban, mivel a gyártó ordas nagyot hazudik, aminek eredményei minden esetben az ISP-ken csattannak.
    pl. 150Mbps-os router, ami jó esetben 50-60Mbps-ot tud WiFi interfészen és 100-as LAN-al rendelkezik, ami jó esetben 90-93Mbps-re képes vezetékes interfészen.

    És ekkor keletkezik egy "nincs meg a sebesség" hibajegyed, ami végén van egy fent nevezett paraméterű útválasztó és műszakisként próbálsz műszaki dolgot megmagyarázni egy nem műszaki beállítottságú embernek, hogy miért nem megy a 100-as net a telefonján 100-al...
    Finoman szólva nehéz ügy. :)

    Ez lassan egyféle pavlovi reflex nálunk, aminek folyományaként minden 100-as végpontos partnernek elmondjuk, ha routere műszakilag nem képes a szerződött sávszélesség fogadására.

    3-5évnél idősebb routerekre azért tekintünk sandán, mert tapasztalat alapján ~3év után elkezdenek kiszámíthatatlanul működni. De ez csak tapasztalat.

    [ Szerkesztve ]

  • mtomi95

    senior tag

    válasz stol #2462 üzenetére

    Nem úgy gondoltam, hogy névről megmondod az ip-jét, mert olyan híres lenne!
    De tessék: 213.181.201.124
    Meglehet érteni a cég és a te/ti álláspontotokat erről!
    Nyílvan most én sem csak tőled vagy rajtad kérek számon valamit amiről nem is te döntesz, nincs beleszólásod.
    Viszont tényleg nem értem meddig tartana rendelni wi-fis routereket a Naracomnak amire hasonló garanciát vállalna mint magára az internet szolgáltatásra.
    Nyilván az antennákat, kábeleket, létrákat sem ők gyártják. A most divatos 10K-s belépési díjba bele férne egy router szerintem és ezzel el lehetne kerülni az ilyen felesleges köröket amit lefutottok ti is mi is...
    Én sem értek a témához, de az olyan felhasználók közé tartozom akik ha baj van internettel az első dolguk az, hogy akkor router nélkül nézem meg és ha úgy sem jó akkor antenna reset. Majd ha ez sem akkor időt adok neki és csak ezután panaszkodom. Ez tényleg több mint fél év volt! Elsem tudom képzelni, hogy ha nem az itteni és az ottani eszközökkel volt a gond akkor mi a fenével lehetett!
    Ha lenne bár inkább ne legyen, mégegyszer ilyen tényleg megmutatnám, hogy ha elvileg minden jó, miért nem jó mégsem!
    Most ilyen a régi router Wi-fi része:

    Ez valóban gyengébben teljesít, de kábelen (régi routerről) már teljesen normális értékeket mutat:

    Ez pedig ha közvetlen a PC-re dugom:

    Ez a plusz 300 maxot néha routerrel is méri, tegnap meg tegnap előtt nem volt ilyen akárhány tesztet nyomtam 25 fölé nem ment, de remélem ez csak ilyen ideiglenes dolog. Végülis nem fordul elő annyiszor mint régen, mert fél év alatt tényleg ilyen volt 0-24hba:

    Az élet túl rövid ahhoz, hogy mindig biztonságosan távolítsd el az USB pendrive-ot...

  • stol

    addikt

    válasz kenwood3 #2454 üzenetére

    "Kollegák" jelezték, végpont masszivan befásodott, de ígyis ment egy végpont csere.
    Lomb mellett kb. 70M a vége. (ami a jelszintet figyelembevéve bravúr)

  • stol

    addikt

    válasz mtomi95 #2463 üzenetére

    Telefonról vagyok, így szűkszavúan.

    Belépési díj, ami van/volt sok mindent nem fedez, mivel egy netto 30ezres végberendezés kerül fel ügyfélhez. Legkissebb csomag esetén, ha fizeti az üf, 12m mire nullszadós a végpont. (Ezért a hűségidő)
    Mindkét oldalt megértem, de mi szerelők viszont tűzkeresztben élünk. De lehetőségeinkhez képest igyekszünk segíteni.
    Desktopról majd bővebben kifejtem. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Cast1el

    csendes tag

    válasz stol #2465 üzenetére

    Tisztelt Scholcz Tamás!
    Nem tudom hogy, az önök cégének mi köze lehet a Naracom-hoz és a több milliárd forintos pályázati összeghez amit elnyertek a régióban.És vélhetően ebből született az ön munkahelye is. Azzal a céllal mert Naracom név alatt lehet nem tudott volna rendesen érvényesülni mivel a "jó" híre megelőzi a céget. De mindegy is ez csak feltételezés.A továbbiakban szerintem tegeződjünk. Az itt leírtakat ne vedd személyes támadásnak nem ellened szól. Mivel jómagam sem vagyok hálózat építő mivel nincs képesítésem ezért csak kontárkodni tudok a témában. De úgy gondolom ezen kontárkodás mögött néha nagyobb felkészültség és tudásbéli háttér áll mint néhány képesítéssel rendelkező kollégájánál. 2015-ben mondtuk fel a Naracom elfizetésünk.Ekkor már 9 éve voltunk előfizetők.Az első pár évben semmi problémám nem volt velük 6 megabites nettel kezdtünk ezt később emelték 15-re. 2010 környékén újra előfizettünk 30 megabites kapcsolatra. Ez idő alatt 2-3 volt problémám a kapcsolattal. És az elkövetkezendő 5 évben egyre rosszabb és rosszabb lett a szolgáltatás minősége. A probléma következő volt véletlenszerű nagyméretű csomag vesztés mind régi mind új router-el és anélkül mind ez megnövekedett ping idővel megfűszerezve a sávszél lecsökkenésével kísérve. Főleg az esti órákban amikor vélhetően a legterheltebb volt a hálózat.Ezt gondolom abból hogy mind a ping és tracerout diagnosztikai eszközökkel a déli órákban is által 15ms os ping idők voltak tapasztalhatóak csomagvesztés nélkül.Fél év folyamatos hiba bejelentés után felmondtam a szolgáltatást mert már nekem volt kellemetlen.Antenna csere nem oldotta meg az adó és és állomás között kb 100 150 méter lehetett optika rá látással fák bogarak madarak nélkül.A technikus kolléga a tracerout parancs hallatán csak pislogott hogy, mi lehet az ez nekem akkor mindent elárult.Elmondtam mind telefonban mind nekik hogy a tracerout parancs a naracom állomás nevénél meg ugrik a válaszidő ezt náluk senki nem értette. Erre pát hétre rá felhívtak hogy megvan e a sávszélesség? Amikor nekem nem az volt a legfőbb problémám hogy nincs meg a sávszél hanem a kapcsolat minősége pocsék.Mert ugye az emberek többségének csak a Megabit mond valamit.És ez tette rá nekem az i re a pontot. Mert ugye amikor egy 30 megabites előfizetéssel egy 720p(3500Kbit/sec) de még egy 480p-s live streamet sem tudsz akadás mentesen nézni akkor ott már tényleg elgondolkozik az ember miért is fizet.Arról nem is beszélve hogy 720p és 1080p s youtube tartalom is pufferrel. Mindezeket a szolgáltató elé tárod és fél éven keresztül nem képes megoldani akkor ott nem arról van szó hogy nem tudja meg oldani hanem nem akarja megoldani mivel esetleg anyagi befektetést igényelne a részéről amit nem akar kifizetni ez így 108m távlatából eléggé érdekes hozzá állás. Olyan 5000-6000 forintos havidíj mellett. Az egyik szervizes kolléga legalább annyit elárult hogy le építették az adókat és lehet ettől van ezt is csak azért mert az adók üzemeltetése nem rájuk tartozott és gondolom már töke ki volt hogy az ebből felszaporodott panaszok miatt nekik kellett kijárni az emberekhez megoldani azt amit az adó leépítésekkel okoztak és vagy sikerült vagy nem. És ugye itt érezhető az hogy miért lett trógercom az egész. Mert ugye marketing szempontból egy ilyet leközölni az előfizetők felé nem szabad mert elmegy. Hanem úgy közlik mint fejlesztés csak ugye nem mindegy hogy hova értem ez alatt le vagy fel. És gyanítom aki kidolgozta az adók lefejlesztését kicsit alul méretezte a dolgot persze mind ezt anyagi megfontolásból. Majd tartsa a hátát a technikus meg a telefonos. Egy két előfizető elmegy aztán majd beáll a dolog.De legalább csökkent a kiadás igaz a bevétel is.A lényeg hogy nem hiszek a csodákban ami tróger volt az tróger is marad.És elismétlem újra ez nem ellened irányul hanem naracom és társai ellen. mtomi95 neked meg lag mentes netet kívánok élvezd ki amíg tart ami késik nem múlik. :))

  • stol

    addikt

    válasz Cast1el #2466 üzenetére

    Üdv!

    Nem veszem magamra, nyugi.

    Annyi "közöm/közünk" van a Narához', hogy gond esetén (nagyfokú viharkár, vissmayor stb.), besegítünk.
    Ebből adódóan, ismerek pár műszakist és diszpécsert, így ha direktben hozzájuk nem jut el valami, megpróbálok "közbenjárni". Mint az megtörtént a legutóbbi esetben is.
    Egyébként egy területben és tulajdonosi körben is különálló cégnél dolgozok másfél éve lassan, csak mivel nem konkurense egymásnak a két cég, relative normális kapcsolatot ápolnak egymással.
    Annyi a dolog pikantériája, hogy nekem spec. ez a szakmám (elektroműszerész, infokomm. hál. mérnök, sys programmer) és szeretem a kihívásokat.

    Mivel van saját, más profilú cégem is, annyit kijelenthetek, a legnehezebb dolog a szolgáltatóiparban, -ha az műszaki eredetű- a nem műszaki beállítottságú ügyféllel úgy tartani a kapcsolatot, hogy ott mindkét fél elégedett legyen az esetleges reklamációs ügymenet végén.

    Nálunk sem homogén a műszakis kollegák tudás/ismerettára, de ez nem is elvárt és nem is elvárható.
    Mindenki másban jó nálunk is. Pl. én méretemből adódóan nehézkesebben mozgok tetőn, kollegával ellentétben, ellenben folyamatosan képzem Őt is azokra a mérnöki dolgokra, amiben Ő neki nem áll rendelkezésre az ismerete esetleg anno iskolában "jól félreoktatták".

    A dolog még jobban bonyolódik, amikor egy terület meghalad egy bizonyos méretet és egyszerűen képtelenség megoldani azt hogy minden szinten (diszpécser, gazdasági vezető, műszakis [itt is van még pár szint] mindenki megfelelő célképzettséggel rendelkezzék.

    Itt jön a példád. Jól mászós, vagy jól kommunikáló műszakis, diszpécser "kollega" nem feltétlen tudja mi az a "tracert", viszont lehet tudja mitől megy/nem megy egy rádiós kapcsolat, vagy csökkent szellemi képességű, 110dB felett "beszélő" ügyféllel 40-es pulzussal képes kommunikálni 20+ percen át.

    Konzekvencia?
    Ismét: Minél jobban belemélyedünk egy témába, annál kevésbé fekete/fehér (nem egyértelmű) egy dolog.

    Pl. pályázati pénz: Rühellem magam részéről. Miért? Minden szakmaiságot nélkülözően célzottan lehet csak elkölteni többnyire.

    PS: Lassan eléggé elmegyünk OFF irányába, pláne, Naracom csoportban Dogunetesként idepofátlankodtam. :DD

  • draco31

    veterán

    Na most én is összeakadtam velük, nagyon belassult a net. Rutinosan úgy telefonálta, hogy nem a wifiben van a kábel, hanem PC-ben.
    Mondom mi van, sorolja is, hogy nemrég egy Xiaomi routerben volt a kábel, de most egy PC-be van dugva, amiben gigabites a csati, ami nagyon jó gép, ezt így hozzátette. Illetve hogy pár órája még teljes sebességgel töltöttem le.
    Mondom ez szép meg jó, de most csak 3 mega a letöltés, és 4 a fel, de én 100 mega letöltést fizetek.
    De úgy látja minden jó, ha kijönnek és igazuk van akkor 5000 a kiszállás.
    Mondom oké, de én akkor is 2-3 mega letöltést látok csak.

    ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\

  • tmp0124

    tag

    Naracom mit ad most koax (HFC) végpontra? Valami wifis cuccot? Egész sok Nara***** nevű SSID-t látok.

  • szabonagyur

    félisten

    Rég jártam itt (szerencsére).

    Olyan gond lenne, hogy a net mindig szétdob. Elsőre azt hittem a router a régi, de lett új és ennél is megakad DNS hibával. Próbáltam naracom alapot meg google is de így is előjön.

    DLINK modemem van még, de szerintem ez van vagy 7-8 éve minimum. Lehet ez öregszik?

    Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

  • Kiskutya

    veterán

    Sziasztok!

    Tud valaki abban segíteni milyen a net minősége Tiszakanyáron? Netflix meg game lenne a fontos. Sajnos a telekom csak max 10m-val jön a 4k filmekhez kevés. Játékhoz meg fontos lenne a stabil kapcsolat és alacsony ping, ez mondjuk a t-nél aránylag megvan sok gond nem volt velük ezen a téren.

    hmm...

  • draco31

    veterán

    Miért van az, hogy én itthon jelenleg 3-4 megát mérek, ügyfélszolgálat meg azt mondja, hogy szerintük minden oké, és 70 mega körül mér.
    Megint elkezdte azt, hogy 19:00-21:00 között használhatatlan a net. Aztán bizonyítsam valahogy, ha központból mérve meg jó a dolog.....
    Rádiós 100-as net egyébként, és természetesen kábelen mérve PC-n, nem pedig WiFi-n.

    ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\

  • kenwood3

    őstag

    válasz draco31 #2473 üzenetére

    Mert ez a naracom, ok ilyenek. Nekem is azt mondtak, hogy a sok fa miatt amik az utobbi evekben megnottek, nem megfelelo a vetel, emiatt nem lesz tokeletes a sebesseg soha. Ennek ellenere neha megvan a 100 mega , pedig a fak nem tuntek el, olyankor se .Avvan viszont van valami, hogy valamikor regen tokeletesen lattam a tornyot a lepcsorol is, ma mar csak kb a kert kozeperol latom. Szereztem betongyamot, hogy felallitsam a kert kozepere, mar csak fa vill oszlop kellene hozza, de azt sehol se lelek. Ha lesz kiba...tom az antenbat a vill oszlop tetejere

    [ Szerkesztve ]

    Mi az az ekezet dragasag??

  • stol

    addikt

    válasz szabonagyur #2471 üzenetére

    D-link kezeli az 512byte-nál hosszabb DNS kéréseket? Ha nem, okozhatja a lenti hibát.

  • stol

    addikt

    válasz kenwood3 #2474 üzenetére

    Mezei mikrós szakemberként írom pártatlan:
    Igen.
    A mikrós átvitelt minden IS befolyásolhatja.
    -fresnel tiszta-e
    -rádiós zavarás van-e (egyre több ac home router rettenet gagyi rádiós végfokkal 80-100mhz rasztereket is kinyír)
    -takarás van-e, vagy csak részleges? (Ha igen, mi takar, fa, épület, villanydrót, stb.)

    Fa esetén számít, fújja-e a szél, levegő páratartalma, esik-e a lombra az eső, stb.
    1-2dB SNR beingásra harmadára/ötödére is beeshez a modulációs mélység, amivel a végpont kommunikálni tud a bázissal.

    Mindemellett, (szintén pártatlan) ameddig nem bérelt-vonali szolgáltatást vásárolunk tetszőleges szolgáltatótól, addig minden esetben az aktuális ÁSZF garantált célértékei iránymutatóak a kérdésekben.
    Amennyiben adott helyen tartósan nincs meg a maximális elérhető sávszél, a szerződést vissza kell/lehet módosítani. Szerintem Naránál is van erre lehetőség.
    50-es csomagjuk van? Ha igen és 50 körül jön, akkor a takarás elhárításáig azt kell fizetni.

  • draco31

    veterán

    válasz stol #2476 üzenetére

    Nekem 1 éve helyezték át az antennámat magasabbra, egészen a kéményen csúcsára. Azt mondták van vagy 2 évem, amíg a fák utána nőnek, aztán így jártam.

    ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\

  • papa999

    friss újonc

    1 hónapja egy kalap szart nem ér a naracom.Mióta kétszer nagyobb antenna van.Eddig 15 fölé sohasem ment a pingem most az alap 45-50.

    A felső router nélkül az alsó routerrel.
    Vicc az egész.
    Valami megoldást nem lehet rá kitalálni?

  • kenwood3

    őstag

    válasz papa999 #2478 üzenetére

    Persze, ha van mas alternativa akkor szolgatato valtas. Ha nekem lenne mas lehetosegem, mar reg nem lennek naras..

    [ Szerkesztve ]

    Mi az az ekezet dragasag??

  • mtomi95

    senior tag

    válasz kenwood3 #2479 üzenetére

    Most feljöttem nyíregyházára albérletbe!
    Ide Flip van bekötve, 150mega+tv. A Telekomnak a hálózatát használja.

    Stabil nagyon, dehát mégis csak kábel...

    Viszont az előző bérlők akik itt laktak, macskájuk volt aki szépen össze is rágta a kábelt amin a jel jön... Működött, de a párom porszívózását már nem bírta ki... :D

    Szóval ez történt péntek délután. Nem tudtam mi a gond a routeren villog a LOS led.
    Restet és társai amit ilyenkor egy felhasználó tehet, de nem segített.

    Neztem a kábelt is, csúnya volt, de hát működött az és a párom azt mondta ő nem porszívózott arra (végül kiderült hogy ő adta a kegyelem döfést neki).
    Szóval vártam hátha magától megjavul, hátha csak a rendszer vagy az épülettel van valami, de nem javult reggelre sem, szóval szóltam a tulajdonosnak jelezze, hogy gáz van.

    Szépen elkönyveltem magamnak, hogy a hétvégén és még ki tudja meddig net nélkül maradunk.

    Azonban a hívás után fél órával kb, már szól a csengő és a kaputelefon, hogy itt vannak a szerelők. :Y

    Mutattam a kábelt hol lehet a gond elvágta és valóban azon a részen volt a “szakadás” kicserélte azon a részen és már minden rendben megy mai napig is.

    Ezzel csak azt szerettem volna mutatni, jog mekkora dimenzióbeli különbség van cégek között.

    Az élet túl rövid ahhoz, hogy mindig biztonságosan távolítsd el az USB pendrive-ot...

  • llax

    senior tag

    válasz mtomi95 #2480 üzenetére

    A hívás utáni fél óra az nagy mázli, nem alap. Jellemzőbb, hogy városban (munkanapokon) 24 órán belül megoldják.
    Ugyanaz a cég faluba 1-3 nap alatt ér ki... (és a szolgáltatásuk stabilitása sem a legjobb sok faluban)

    [ Szerkesztve ]

  • szabonagyur

    félisten

    válasz mtomi95 #2480 üzenetére

    Azért nagyon nem fair teljesen különböző szolgáltatókat, szolgáltatás típusokat összehasonlítani.

    Ha megnézzük a mikros net az minden szolgáltatónál sajna ilyen, rengeteg tényezőtől függ és nagyon nagy részéről a szolgáltató nem lehet.

    Kábelen, optikán, új hálózaton pedig mindegyik szolgáltató tud jót szolgáltatni.

    És ha bele gondolunk sok helyen tényleg a néha szeszélyes, mikros Nara így is a legjobb opció, hiszen a régi nagyok egyáltalán nem fejlesztettek hálózatot stb. Max ha a mobilnet megfelelő csomagban elérhető még tud alternatíva lenni.

    Nyíregyen ahol először laktam ott UPC volt régi koaxon hulladék volt. Lett belőle Digi lan az tudta a maxot, utána Digi optika ami azért a maxot nem tudta sosem és volt hogy el tűnt néha, most megint UPC van de vadiúj hálón és tudja mindig a maxot.

    Szülőknél Naracom van 2004 óta kb, nagyon sokáig mikrós net és igazából a viharos időt leszámítva ment mindig, maxon vagy felette de tény, hogy nem nagyon volt fa vagy épület az útjában.

    Aztán lett belőle koax, az ugye stabil és most is koax de router vagy modem majd cserés egyszer ha lesz időm foglalkozni vele, szülőknél nem igazán jön elő a gond.

    Javítás: tavaly szülőket utólérte a nyári vihar, kábelt mindent vitt magával és sok helyen, 2-3 napon belül vissza volt kötve a vezeték stb. Digi Nyíregyen szintén egy balf@sz szomszéd miatt kb 1 napon belül kijött, de ugye leterheltség függvénye nagyon.

    Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

  • llax

    senior tag

    Nem tudom, mi történik mostanában, de néhány napja esténként nagyon gyenge a kapcsolat... A sebesség néha 1,5Mbps-ig is leesik, de az lenne a kisebb baj. Néha kisebb szakadások és rendszeresen ilyen pingek:

    Napközben és hajnalban alapvetően jó a kapcsolat, de nem annyira, mint múlt hétig volt.

  • draco31

    veterán

    válasz llax #2484 üzenetére

    Nálam is ez szokott. Ha olyankor hívom őket, akkor természetesen majdnem max sebességet mérnek az antenna és közöttük. 3-4 napig ilyen este, aztán egyszer csak helyreáll.
    Első kérdésük mindig, hogy WiFi-vel mérem? Ja látja hogy nem WiFi, pár perce dugtam át gépbe. De Ő 70-80 megát mér a 100-ból, szóval nálam a hiba a gépben, ha csak 1-2 megát mérek.
    Aztán ilyenkor visszakérdezek, hogy 16Gb DDr4, SSD stb. hibátlanul működik mindig, és 6-tól 9-ig meg rossz. Illetve összes telefon, konzol, tv is. Aztán kinyomom és antenna kihúz majd vissza, van amikor fél óráig is, amig meg nem unom :DDD

    ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\

  • llax

    senior tag

    válasz draco31 #2485 üzenetére

    Ha munkaidőben felhívnám őket és akkor lemérnék, teljesen jó lenne... Kb. 17:00-0:30-ig zűrös, kb. 18:00-23:00-ig néha minden kritikán aluli, a gyakran előforduló 3-4 számjegyű pingek miatt. Néha még a mezei weboldalak is 2.-3. nekifutásra töltődnek be.

    Múlt hétig nem volt ilyen. Esténként kicsit lassabb volt, de ilyen hibák nem voltak.

  • draco31

    veterán

    válasz llax #2486 üzenetére

    2-3 nap és elmúlik, így szokott nekem is, nagyjából 2 havonta jön elő pár napra.
    Szerelőt nyílván nem hívok ki, mert napközben jó, este meg nem fognak jönni, amikor épp rosz, főleg hogy 100km-re vagyok tőlük.
    Így marad a bosszankodás, és a várakozás, hogy helyrejöjjön.
    Azt nagyon precízen tudják mikor mennyi az adatforgalom, ilyesmi, de ezeket a lassulásokat nem látják a központból érdekes módon.
    Próbáld ki majd, ha ma este is ilyen lesz, bizosan az lesz a válaszuk, hogy szerintük jó.
    És ha van lehetőséged, akkor wifi nélkül legyen akkor bedugva közvetlenül pc-be vagy laptopba kábelesen.

    ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\

  • llax

    senior tag

    válasz draco31 #2487 üzenetére

    A 2-3 napon már bőven túl vagyok, annyival nem is nagyon foglalkozok (ritkán fordul elő), viszont ez lassan a 7 felé közeledik...

    Közel 15 éve használom a szolgáltatásukat. Ezalatt (főleg az elején) nagyon sok probléma adódott, de a két kezemen még bőven meg tudnám számolni, ahányszor hívtam őket, hibaelhárítás miatt eddig 2x jártak nálam (abból 1 kb. vis maior).
    A többi problémát vagy én is el tudtam hárítani (fizikális feltételek biztosítása) vagy "távgyógyítással" megoldották vagy nem közvetlenül az én kapcsolatomban volt a hiba (település vagy teljes hálózati szintű volt).

  • draco31

    veterán

    válasz llax #2488 üzenetére

    Régebben én sem zaklattam őket sokat, de aztán úgy voltam vele, fizetek érte, akkor csinálják rendesen. Itt kb. 2 évente vannak valami miatt, és nincs olyan hónap, hogy ne beszéljek velük.

    ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\

  • draco31

    veterán

    Van itt még valaki mikrós nettel?

    ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\

  • draco31

    veterán

    válasz kenwood3 #2491 üzenetére

    Volt 18.-án ez az egész napos leállásuk, ha jól emlékszem akkor.
    Nálad nem változott azóta a sebesség?
    100-as csomagom van, néha mérek 130 megát, de inkább a 100 környéke.
    Feltöltés viszont 10-70 mega között ugrál az 5 mega helyett.

    ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\

  • llax

    senior tag

    válasz draco31 #2490 üzenetére

    Jelen.

    Itt semmi ilyen javulás, sőt, az elmúlt hetekben igen problémás. Néha-néha már a 15-6-7 évvel ezelőtti időkre kezd emlékeztetni.

  • kenwood3

    őstag

    válasz draco31 #2492 üzenetére

    Megmondom oszinten, hogy nekem a leallas se tunt fel. Most mertem egyet a kerdesed miatt 107/4.99
    :D Szoval nalam nincs valozas

    Mi az az ekezet dragasag??

  • draco31

    veterán

    válasz llax #2493 üzenetére

    Ma nekem is kritikán aluli eddig.
    Egyébként elég stabilan szokta hozni a sebességet.
    Viszont többeknek van itt a településemen, akik örölnek, ha 10 mega meg van.

    ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\

  • llax

    senior tag

    válasz draco31 #2495 üzenetére

    Nálam is teljesen jó szokott lenni az idő legnagyobb részében.

    De nem az elmúlt napokban. Bármikor pingeltem hosszabban, 4% körüli elvesztett csomag volt.
    Mondjuk tegnap óta már tűrhető, néha már jónak is mondható.

    "Viszont többeknek van itt a településemen, akik örölnek, ha 10 mega meg van."

    Ismerős a helyzet, többen panaszkodnak. De nem is tesznek valami sokat az optikai rálátás fenntartásáért. Szélvihar után se fog antennát igazítani...

  • draco31

    veterán

    válasz llax #2496 üzenetére

    Itt az egyik ilyen eset 150 méterre van talán a körsugárzótól. Ha kijönnek babrálnak valamit, max 2 napig jó, aztán megint kuka.

    Nálam meg ha hiba van lassulás, mindig az a válasz, hogy mérnek a torony és az antenna között, ott meg van a sebesség. Nyílván nálam romlik el olyankor minden eszköz tök hirtelen, és még úgy is, ha direktbe a PC-be dugom a kábelt router nélkül is. :)

    ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\

Új hozzászólás Aktív témák