- Előzetes élménybeszámolókon az Elden Ring: Shadow of the Erdtree
- PlayStation 5
- Nintendo Switch
- EAFC 24
- Wuthering Waves
- Dragon Age: The Veilguard címmel jön a sorozat régóta készülő új része
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Steam topic
- World of Tanks - MMO
- Ingyenes az Epic Store-ban a Marvel's Midnight Suns
-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz -Mosquito- #3370 üzenetére
Na jó, de azért hogy az ő műhelyében hűl a motor, azért még ne számítson már fel rezsióradíjat, az azért elég durva lenne! Addig úgyis másik melón dolgozik, nem?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Ne is mondd: a félretett maradék pénzemen a zasszonynak kellett egy új bringát venni, így nagyon úgy tűnik, hogy ugrik a jogsi-upgrade. Mire megint lenne rá pénzem, addigra kifutok az időből (a kategóriaváltásra 2 évig nem kell újra KRESZ, stb., így 100 k helyett 60-70-ből meg lehetne csinálni), a teljes árat meg nem vagyok hajlandó kifizetni rá.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Én úgy tudom, hogy a KRESZ-vizsga letételének napjától számított 2 éven belül sikeres forgalmi vizsgát kell tenni. Ez nekem jövő április legelején lesz / lenne. Tavaly az egész motoros gyakorlati képzés március legvégén indult, így pár napom lenne az egész tanfolyamot lezavarni vizsgástól, mindenestől. Egy bukás (vagy épp akkor nincs szabad vizsgaidőpont), és már kifutottam az időből, lehet elölről kezdeni. Szóval ezt most ősszel kellett volna meglépnem, ha "biztosra" akarok menni.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #3423 üzenetére
Még azért nem tettem le róla egészen: éppen azon "vakarózom", hogy mit lehetne pénzzé tenni hirtelen. Van még kb. 2-3 hónapom (elvileg november végéig szokott motoros oktatás lenni, ha jól tévedek), hátha addig valami összejön. Persze, ha a zasszony valamit megint ki nem talál...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz polimorf #3428 üzenetére
Fenéket: van egy 15 éves bringája, tiszta rom az egész (szó szerint). Utána számoltam, úgy 30k lenne a teljes rendbehozatala, és akkor volna egy 15 éves, rozsdás, de kifogástalanul működő járgánya. Úgy gondoltam, hogy inkább 45-ért veszek egy vadiúj Csepelt neki, 3 év garival (a legegyszerűbb női bringa, semmi különleges). A pénzem másik felét meg pár hete izéltem el egy 50mmF1,8 objektívre a fotomasinámhoz. Sajnos ez még nem lehetett velem Erdélyben, biztos jobb fotókat tudtam volna lőni. De hát ez már késő bánat...
szerk: az objektívet nem is tudja a zasszony, és hát volt némi lelkiismeret furdalásom vele szemben.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #3451 üzenetére
Nem tudom motoroknál (robogóknál) honnan ered a gond, de nekem a régesrégi karburátoros autóimmal volt macera rendesen, a 3 legutóbbinál (mind injektoros) sohasem, pedig - enyhén szólva - nem mai darab volt egyik sem. Indítózok - egy főtengelyfordulat - és jár. Soha semelyikkel nem volt gond, pedig a 3-ból kettő Rönyó volt...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
Bogyó bá'
nagyúr
Hitel kizárt: szegény vagyok, nincsenek megtakarításaink, de tartozásunk sincs! Az előző (használt) kocsinkon volt hitel (nem túl sok, 460k HUF), 3 évig nyögtük. Mikor felvettük, akkor 15k volt a havi részlet, a végére meg 26k. Legszívesebben felgyújtottam volna a kocsit, mert benzinre (tehát használatra) alig tellett, itthon nézegethettem az udvaron. Mire kifizettem, annyit veszített a kocsi az értékéből, hogy le sem merem írni, mennyit buktam rajta. Soha többet! A motor nekem meg csak hobbi, erre meg pláne nem.
szerk: öreg, itthon kis darabszámban futó motort meg megint nem, mert az alkatrészekre egy vagyont el lehet költeni, és egy 30 éves motornál már pláne minden hiba beeshet, ha vigyáztak rá, akkor is. Van már egy belpiacos gépem, ettől is inkább szabadulni kéne, még mielőtt bármi komolyabb baja lesz, mert utána csak a roncstelepre tudom kitolni.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
De én - a karbantartásokat leszámítva - nem óhajtom szerelni őket, pedig gépészmérnök vagyok, és sose sajnáltam bepiszkolni a kezemet. Nem szeretném pl. Erdélyből egy vagyonért trélerrel hazahozatni sem, mert mondjuk ott rohadtam le vele a világ végén. Csak motorozni szeretnék! Kevés pénzből sokat. (tehát a fogyasztás is döntő kell legyen nálam9 Ha snasszabb motorral (pl. CBF 250), akkor azzal. A teljesítménye még annak is elegendő az én számomra, mivel hogy nem szeretek "falkában" motorozni. Lehet hogy rosszul gondolom, de jelenleg ez a véleményem a dologról... Már írtam többször, hogy "számomra a motorozás csak és kizárólag a motorral való kirándulást, csavargást jelenti". Nem adrenalin-vadászat, és nem is társasági élet..
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #3746 üzenetére
Én már eleve azt nem értem, hogy az egyáltalán nem olcsó - új - motorkerékpárokat és robogókat hogy a fenébe hozzák forgalomba:
- benzinszintjelző nélkül
- közép- vagy oldalsztender nélkül (mindkettő kell szerintem)
- olajnyomás-lámpa nélkül (nekem csak ez utóbbi nincs, de egyáltalán nem nyugtat meg a dolog).Még a kétmilliós motorok egy részénél is feláras extra például a középsztender.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz AndrewTdi #3776 üzenetére
Dehogy is nem: tudod, milyen büdös volt a forró kipufogóm, amikor a Frigyes kandúrom lehugyozta?!
(#3778) DigitXT : Áh, macskát nem bántunk: csak arrébb tessékeltem lábbal egy kicsit...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #3998 üzenetére
Engem meg ma este kétszer akartak elcsapni, ugyanúgy (eddig egyetlen balesetveszélyes helyzetem volt, az is Erdélyben): főútról kanyarodnék le balra, a mellékúton álló autó meg szintén balra, az én eredeti útirányomba fel. Néz, és nem látja hogy jövök, elém tekeri a rohadt kormányát. Aztán satuzik, és elnézést kér...
101 km jött össze a ma esti motorozgatáskor. Már egy hete nem ültem a csótányon, nagyon kellett már. (96 lett volna, de inkább tettem még egy kanyart a városban is. Kár volt, a fentiek miatt.)
(#4001) csongi: tényleg van ilyen nevű település? Azt hittem ez is csak "szájhagyomány", mint a Bivalybasznád-alsó
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Érdekes ez a sebességmérő csalás téma: a Yarisom az kb. 7%-ot csal felfelé, azaz 107-tel kell menni óra szerint, hogy 100 legyen a valós tempó (53-54-et meg a tényleges 50-hez)
A kis csótányomon meg mintha halál pontos lenne az órája, csak 5 km/h-val elfordítva tették volna fel a mutatót: 25 > 20 km/h illetve 100 > 95 km/h GPS szerint. Mindig 5-tel mutat többet...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #4312 üzenetére
Akkor rosszul emlékeztem: amit a Lidl-ben akcióztak, az ment 210Nm-ig. Nyitáskor ott voltam a boltnál, de egy rohadt darab sem volt már. Csesszék meg... ...legutóbb meg egy nagyon spéci (kicsi méretű, a motoron is elférne) krova készlettel jártam ugyanígy, de nem volt a meghirdetett akciós digitális tolómérőjükből sem egy darab sem, pedig azt is piszok jó áron adták.
Szóval a K&H is ilyen rohadék? Eddig csak a Groupamánál tapasztaltam ezt a "pozitív" hozzáállást...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #4358 üzenetére
Csak az jutott eszembe, hogy mondjuk a hirdetés alapján vásárló egyszeri júzer (tehát aki nem szerelő, és nem is szerelővel megy megvenni a gépet), egy robogón nem is fogja látni azt a rozsdát (kivétel kipufogó, sztender mert az ugye látszik), hanem majd csak akkor szembesül a dologgal, amikor egyszer bármi okból le kell csupaszítania a gépet.
Egyébként a gyári festésnek ha rendesen megcsinálták (mivel még egy kisebb borulásnál sem igen sérül a műanyag burkolatok jóvoltából) egy tizenegykét éves gépen nem kéne túl sok korróziós nyomot mutatnia....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #4383 üzenetére
A sündisznó "forrása" ezek szerint meg is van (tehát valószínűleg nem a vezérmű-lánckerekekből származik, bár ha a lánc megnyúlik, akkor vele együtt a lánckerekek is el szoktak kopni rendesen), viszont itt valami ordenáré nagy disznóság van: üzemszerű állapotban ott, ahol hiányzik az anyag a fogaskerekedből (fejszalag), ott nem is történik kapcsolódás, mert nem kicsi fejhézagnak kellene lennie. Lásd a kiemelt példa a te képedből véve egy hibátlan fogaskerék kapcsolatról:
Tényleg, a Madison önindítója szabadonfutós megoldású, vagy "bendixes" (becsúszó fogaskerekes)?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Én is így tudtam, hogy csak autóknál szokásos a bendix.
Lyesszus, akkor viszont hogy nézhet ki a másik kerék, ha ekkora pusztítást tudott végezni rajta?!
(Vagy azt már valaki cserélte valamikor)Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #4388 üzenetére
Előtúrtam a manualt, sajnos robbantott ábrát nem találtam arról a részről, csak fényképeket. De ha minden igaz, akkor nagyon jól látod a helyzetet, [link] ugyanis pont éppen ez (a szabadonfutó) kapcsolódik a nagy fogaskerék sérült részéhez. Ha szét van borítva a gép, akkor ezt kéne kézbe fogni, és megnézni rendesen: hogyan volt képes azt a pusztítást véghez vinni a nagy keréken? (kopott kapcsolódó fogak, vagy az egész billeg a tengelyén?) Vagy esetleg egyszer valamikor beállt az egész, aztán költségtakarékossági okokból csak a linkelt szabadonfutót cserélték, a nagy kereket meg nem? (Tehát most "jó" a szabadonfutó, és csak a nagy kerék van szétcseszve? Ezeket viszont nem lehet távdiagnosztizálni, hanem szétszedés után kézbe kell venni őket a szerelőnek. Addig is látatlanba ne rendelj semmit sem!
275.oldal:
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #4417 üzenetére
Az átlag motoros boltban nem nagy összegekért kapható, gyakorlatilag jelentéktelen tömegű (alumínium kormányvégsúly ) egyébként tényleg ér valamit?
(#4420) longwild: ezt a csótányom is produkálta a nyáron Erdélyben, ekkor tettem le róla végleg, hogy kézből, menet közben kattogtassak a fotómasinával. Bef*sta, nem kicsit, hanem nagyon. Főleg ugye, hogy az ember olyankor nem is előre néz, hanem a fotomasina kijelzőjére. Szerencsére mázlim volt, nem történt semmi egy kis gyors ijedségen kívül.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Új hozzászólás Aktív témák
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs