-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Norb175
csendes tag
Sziasztok !
Megane 2 Grandtour 1.6 16v 2004-es ... eléggé rozsdás a hátsó futómű rész, így belekezdenék egy kis kezelésbe, tisztításba, fékbetét csere, festés, stb.
Kérdésem:
Esetemben a hátsó hídon lévő fix-merev fékcsöveknek a védő/zöld festék jellegű anyag feltöredezett és teljesen felnyomta a rozsda is sok-sok helyen ! Cserélni akarom, de helyettesíthető e rézcsővel (jóval pénztárcakímélőbb), vagy inkább a gyárit rendeljem OE szám, alvázszám, stb. alapján.
... a 9,10-es részre gondoltam ...thx
-
Norb175
csendes tag
Sziasztok !
Ma délelőtt az M2 1.6-os Megane Grandtour-om két hátsó féktárcsáját levettem, elvittem felszabályoztatni. Visszarakás előtt megtisztítottam a környékét , ABS jeladót lemaszkoltam , majd a rozsdás részek tisztít + lefestettem ..... és ezután ABS-ESR hiba a műszerfalon + leerlauf einstellen kiírás a kijeztőn ... hibakód semmi (ELM 327-el) ... esetleg újra szét kellene szednem , de addig is :
Találkozott valaki ilyennel ? .... ötlet ?
thx
-
Norb175
csendes tag
válasz rob210 #51354 üzenetére
Oké , holnap d.u. szétkapom, fotózom, mindkettőt megnézem + tisztítom újra ... de már csak nagy feketeség lesz , mert ma a teljes hidat lefestettem
2004-es , németből jött, 2 éve van nálam ; valami tengerparti /sós/ településen lehetett, mert ami nincs burkolva az vastagon rozsdás 13 év alatt ... a 2 féknyerget is cseréltem , mert porlott az aluminium
Nálam még sokáig (+ 6-8 évig) lesz, tehát rendberakom + az elejét is 2 év után -
Norb175
csendes tag
Sziasztok !
Klíma , hisz már itt a nyár ... de nem indul
2,5 éve lett töltve /550gr/ és cserélve a nyomáskapcsoló-gomba + csati /Megane II 2004 1.6 16v /
Már tavaly is csak hűvöset fújt, de nekem ez is elég volt akkor ; most be sem kapcsol.Megmérettem: 3,8 Bar nyomás van rendszerben.
Itthon rámértem a mellékelt fotó alapján /3.78V/ ÉS EKKOR kattant is szépen a kompresszornál, emelte a fordulatot is, indult a ventillátor, de csak meleget fújt kb. 5 perc után is ...
Visszadugott csatlakozónál /tisztítva lett/ semmi , de ha határozottan mozgatom a 3 vezetéket, beindul a ventillátor , de ilyenkor nem kapcsol a kompresszornál.1. kevés lenne benne a nyomás/gáz
2. ismét meghalt a gomba --> cserés
3. ha ellenőrizetetem/feltöltetem újra a rendszert és akkor sem indul , úgy tudom e én cserélni utólag a gombát ? A csőben van e záró rész, míg kicsavarom és beteszek egy másikat.Köszönöm a válaszokat
-
Norb175
csendes tag
válasz rob210 #51846 üzenetére
A klímás azt mondta, ha nem kapcsol be ekkora nyomás mellett, akkor szerinte elektronika v. mechanikai hiba lehet, vigyem oda , utánna ő (ők, kérdeztem mást is) foglalkoznak a töltéssel ... , bontóból vegyek másik gombát és ha úgy indul ekkora nyomás mellett, akkor jó, irány a klímás, de ha nem akkor idén nem lesz kompresszor javítás, marad a menetszél
-
Norb175
csendes tag
Sziasztok !
kb 1,5 hete közdődött ... történt, hogy a kormányközepem szépen lassan elmászik ; napról-napra ! Már kb 15-20 fokkal jobbra állva tart és még mindig a kocsi egyenesen megy kb. 60-as tempóig !, utánna kezd picit jobbra húzni. Megane II 2004 1.6 16v, elektromos segítéssel.
A garázsomban vettem észre, alapból eddig is volt zúgása a rásegítésnek, ha csak ráadtam a gyújtást, de most meg már hangosan búg-zúg, mint egy rossz rádió ! , mozgatásra elcsendesedig.
Kerék nem ráz, nyomások jók (195 R15 - 2.5 bar) ; a külső-belső összekötők nem lötyögnek-kopognak, tekerésre v. rángatásra sem, porvédő gumik jók.Esetleg összefüggés a nagyon erős zúgással ?
[ Szerkesztve ]
-
Norb175
csendes tag
Sziasztok !
Aktuálisá vált az Megan II-be az újratömítés, mert gyertya cserénél állt félig ! az olaj 2-3 térben
de ha lúd legyen kövér : ) okoskerék csere is megtörténik ... 1.6 16v , 2004foto mellékelve ...
A lényeg:
mindkét vezérmű tengely túlságosan "berágott"
szükséges e cserélni , hidrotőke, stb. , vagy még kibír 50-60ezer km-t (nekem az 4-5 év, utánna kocsicsere) , jó fogysztás 6.7-6.9L , olajafogyasztást nem tapasztaltam ...thx
[ Szerkesztve ]
-
Norb175
csendes tag
válasz diablo1984 #60280 üzenetére
4 éve van nálam , évente cserélem , total quartz 7000 5w40 és ELF Evolution 900 NF 5W40 volt eddig benne.
óra szerint 140e , de mikor 2015 01-ben megvettem nem cseréltem azonnal olajat, csak az év novemberben, addig mentem kb. 8e km-t , lehet az miatt járt pórul ...a kopás mindenen látszik és ez év tavaszától melegen is picit , de csak picit hallhatóan csattog-kopog valamelyik v. mindegyik hidrotőke
[ Szerkesztve ]
-
Norb175
csendes tag
válasz rob210 #60287 üzenetére
Mérve nem lett, csak vizuálisan van megtekintve ... a garázsomban van szétszedve.
ugyebár kézzel, körömmel, gombostű végighúzva nem érezhető rajta
viccet félretéve:
az okoskerék is azért lett cserélve, mert random kattogot indítás után , le-le esett az alapjárat és csak gázadásra ált be .... mióta megvettem 2015-ben azóta ilyen , akkor csak vez.szíj lett cserélve, most viszont már meguntam, mert heti rendszerességgel csinálta a kattogást + én 40e km mentem eddig vele és azt a gyertyát akartam cserélni amivel vettem , e miatt is döntöttem úgy , hogy megbontom és újrapasztázom ... -
Norb175
csendes tag
Sziasztok !
Megane 2 1.6 (2004) hibaüzenet:
- lenkradsperre defekt - azaz kormánykerék zár hibás ? , be sem indulMég jó hogy a garázsban történt (beálltam d.u.-án , estére bevásárlás előtti indulás ) , viszont hétfőn szükségem lenne az autóra.
Ki lehet e iktatni a zárat ideiglenesen, vagy milyen megoldást javasoltok ?
- biztosítékja jó a motortérben
- akkumulátor 2 éves, de megfelelő a töltése (index, fogyasztók, ablakemelő, kp.zár is működik)
A kormányzár nem zárt vissza, miután kivettem a kártyát és így is maradt ... kormány forog, de gyújtásra adja a hibaüzenetet ...thx
-
Norb175
csendes tag
Visszatérve, Megane 2 kormányzárkocka -> nemzárvissza-nemindul ... péntek este.
Nyitott, így kivehető volt a helyéről.Bátorkodva szétszedtem, a mechanikáját vékonyan átzsíroztam, mert a műanyag részeknél 14 év után látható apró bemaródások már vannak. (másik 0-ás kocka, megrendelve)
Összerak, működik , kb. 50 gyújtás rá, kiold, jó ; 10-15 indítás , jó.
Hétfő egész nap mnk oda-vissza 4 indítás, jó. Estére garázsból kiállnék ... SEMMMI !!!Kocka, nyit-zár, minden működik, a műszerfalon minden jó, hibaüzenet semmi, immo is elalszik, DE az indítómotort meg sem forgatja, se kattanás, se elhalványodó műszerfal , másik akksi be az eredmény ugyanaz, tök semmi.
Másik kártya be, kocka kiold, minden ok, de egyáltalán nem forgat indítómotort ... ugyanaz ... akkor most mi történt ???[ Szerkesztve ]
-
Norb175
csendes tag
Üdv Urak !
Hibajelenség :
Megane II 2004 1.6, JH3 váltó ; balra kanyarodásnál alászedve (indulás) most már nagyon erős kattogó hang a bal féltengely felől , de csak bal irányban ! kb. 100-110-es tempónál már érzem a rázást is.
Cseréltem bontottra , de a hibajelenség megmaradt ... átcserélgetem a saját tengelyre a bontott belsőt, a bontottra a saját külsőt , meg keresztbe-kasba , ugyan az a hibajelenség ( jobbra fordulva meg jó, semmi hang )- Nyíregyháza vonzáskörzetében tudtok e szakembert, aki vállal féltengely felújítást
- vagy marad az újthx
[ Szerkesztve ]
-
Norb175
csendes tag
válasz rob210 #66097 üzenetére
A bal külső féltengelycsonk lett már cserélve 2 éve, de a kattogás maradt ( a váltó közelében), sokat csökkent akkor , most viszont 1 hónapja egyre erősebben érződik és ráz is. A lemezfelni ET45 , gumi 195/55 R15, stab.pálca jó ( 2 éve az is cserélve lett ), felemelve , leengedve, kitekerve nem látok semmit , hogy beleérne ...
Arra is gondoltam, hogy a kormányrúd jobban kifordítja, de mindkét irányban ugyanannyit forog a kormánykerék.[ Szerkesztve ]
-
Norb175
csendes tag
Üdv !
Az elmúlt hónap óta tapasztalom, hogy a fékpedálom most már több mint feléig lemegy és utánna kezd lenni fékhatás, de semmi számottevő ( a kocsi 90% városi forgalom, így azért még lassul )
Pumpálva fékezve sem növekszik a fékerő, visszamegy félig a pedál ; álló helyben gyújtás nélül felkeményedik, indítás után ugyan úgy lemegy ...( nem folyik sehol, levegősséget nem tapasztalok, a fékdugattyúk is jól mozognak, fékbetétek + tárcsák ősszel lettek rendberakva) ...
Megane II 2004 1.6 16v , ABS, ESP, stb. (150e km) ...Cserélném a főfékhengert kompletten, nem pedig javítószettel ... azaz :
- beszerelés előtt kell e feltölteni-átmozgatni fékolajban az újjat
- beszerelés után mi a helyes légtelenítési módja-sorrend a főfékhengernek itt, mielőtt az egész rendszert akarnám újra légteleníteni /gép nélkül/Köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
Norb175
csendes tag
Sziasztok !
Megane 2 2004 1.6 16v 162e km ... elektromos kormányrészében tekerés közben úgy kb. 30-60 fokos szög között /balra-jobbra is/ fémes koppanó hang hallatszik, főképp döccenőkben , de álló helyzetben is már észrevehető a koppanás tekerésnél.
Kb. 1 hete egyre fémesebb a hang, de a kormányzás nem akad meg, folyamatos ...
A mellékelt fotó alapján a hang az elektromos résznél alulról jön !
Toronycsapágyak 3 éve, kormánymű , külső-belső összekötők, stab.pálcák, stb. az év elején voltak cserélve.
- van e erre a részre valamilyen felújító szett (link hozzá), vagy szét kell szedni teljesen
- nézzek bontottat kompletten /lehet u.e a hibája annak is/
- esetleg felújított teljes elektromos kormányrész kapható e (elérhetőség ha lehet)Köszi a válaszokat ! ... a fotó:
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...