Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ΞΔGLΞ

    nagyúr

    válasz kova1 #59325 üzenetére

    termosztátnyitás megfelelőnek tűnik kb negyed műszerállásnál

    Szia!

    És ez mitől lenne megfelelő? A negyed állás OBD szerint (is) valahol 50-60 fok között van, a fele meg 82-84.

    Emlékeim szerint korábban felment félállás mínusz 1mm-re és ott lecövekelt.

    Akkor működött jól. Termosztát kuka. Minőségit vegyél bele, és 82-83 fokon nyitót, ebbe a motorba egyszerűen nem való a 89 fokon nyitók. Amikor megvettem az autót, rá 1 hónapra az első dolgom volt, hogy kivágtam a kukába a gyári 89 fokos termohülyeségüket, de persze főleg előtte több külföldi fórumot is elolvastam, hogy szinte mindenki cserélte/cseréli. Nem is értem, miért létezik két fajta, de az utóbbival nyáron városban csak azt fogod hallani, hogy gyakran bekapcsol a ventilátor, az előbbivel meg nem is hallani a hangját, de még egy nagy dugóban sem, bebetonozva áll szinte félállásban, a gyárival meg jóval el is hagyta azt, aztán bekapcsolt a venti, mint írtam. Télen is előbb melegszik üzemire a motor, szóval csak jót tesz neki a 82 fokon nyitó.

    Ha már termosztátcsere, mert valószínűleg az (lesz) a gondja, nem ártana azért átmosni a rendszert és feltölteni frankó előkevert fagyállóval. Nekem FEBI 26580 van benne (ebből kell majd 8 liter bele), ez direkt ebbe a motorba készítik és egy narancssárgás minőségi lötty -30ig előkeverve, nem pedig zöld, ahogy a neten kering tévesen és már szinte minden marha így írja ki, mert lusta utána keresni a színének.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák