- Bestbuy játékok
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- EAFC 24
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Battlefield 2042
- Assetto Corsa Competizione
- Destiny 2 (Xbox One, PS4, PC)
- Hivatalos, hogy Game Pass-be jön a Call of Duty: Black Ops 6
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- Le Mans Ultimate
-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
meroly
veterán
válasz rob210 #56611 üzenetére
Szavadon foglak
Es megkovetelem az elmeleti magyarazatot is pl arra miért szegenyedik el a keverek vagy miert csak 4000 kornyeken es a folott csinalja vagy miert nem ad hibat vagy miert volt allando es most miert engedi tovabb porogni?Densonal is kell hezag???
[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
-
meroly
veterán
válasz molnarpeter #56615 üzenetére
Igazabol egy jo szerelo kellene... A papi mechanikusan vagja a dolgokat de ott megall a tudomany. Azert hezagot mondom neki.
Jo igazabol az lenne jo ha nem kéne szerelo...
[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
-
meroly
veterán
Sziasztok!
Denso gyertya megoldotta a gondot.
Köszönöm a segítséget!Impossible is nothing
-
meroly
veterán
válasz gixxergabi #56638 üzenetére
Távközlési villamosmenok vagyok de haljak meg ha értem. Ennek lelke van
[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
-
meroly
veterán
válasz diablo1984 #56655 üzenetére
Nem bizony. Csodasan megy. Remelem igy is marad.
Reggeli indulast csuda tudja.Impossible is nothing
-
meroly
veterán
-
meroly
veterán
Összefoglalom hogy más is okuljon belőle.
Több fórumon is jelen voltam a kérdésemmel és az elmúlt 2-3 hónapban rengeteget beszélgettem és tanultma hozzáértő kollegától az autók általános működéséről. Eddig nem sok lövésem volt, most már kapizsgálom.
Akárhova írtam ahol ismerték a típust mindenki elsőre gyújtást mondott (gyertyák, trafók, kábel). Én ugye erre kapásból mondtam hogy az rendben, minden új benne. Aztán ezt elvetettük.
Sokan ugyan nem ajánlották a bosch gyertyát, mondván az nem ebbe való, de mivel hozta az oldal, bíztam benne és én sem foglalkoztam már vele. Tudtma milyen a 3 hengerezés érzése, azt is tudtam ez nem olyan.
Van egy teszt a gyújtásra, nem tudom igaz-e, 40-nél 5-be rakni és padlózni, ha szépen gyorsul nincs gond. Mondanom sem kell szépen gyorsult ugye.
Aztán jött a benzinellási gyanú és egyik ábrán a lambda feszültségéből tök jól kijött, csak az volt a baj hogy azon az ábrán nem volt befecskendezési idő. Az egy másik mérés során került bele. Sajna nem tudtma pontosan mit lenne érdemes egyszerre mérni. Hiába néztük össze az 5-ös és 7-es képet, az nem volt valós állapot, mert két különböző mérés volt. Lehet már én is rosszul emlékeztem rá melyiknél jött elő totál a hiba.
Aztán megint beültette valaki a bogarat a fülembe, meg a gyertyát itt is olvastam, mondom teszek egy próbát. És jó lett.
A magyarázatom pedig, amit egy renault specialista és egy másik fórum hozzászólója alapján nagyjából meg is értek a következő: ehhez a gyertyához nagyon erős és nagy áram kell, amit a trafó nem tud leadni már ha a fordulat 4000 és a fölé megy. Ezáltal a szikra késni fog, az égés meglesz, csak később. Kopogás ugye akkor van ha a dugattyú még nem érte el a holtpontot és korábban gyújt úgyhogy még visszalöki, ezt érzékeli a kopogásérzékelő is. Nálam később volt, ezért nem érzékelt. Gyújtáskimaradást pedig azért nem, mert gyújtás és égés is volt.Arra hogy miért 4000 és miért azt hittme hogy csak ott, fölötte nem, az én hiányosságom. Ismerős ugyanilyne clioval beleült és ő mondta hogy nem cska 4000 hanem a fölött is gyenge volt már.
Ennyi, remélem nem túl hosszú, csak azért írtam le hogy más is tanuljon belőle.
Impossible is nothing
-
meroly
veterán
válasz meroly #56659 üzenetére
Ma reggel egybéként nagyon szépen indult, korábban ugye azért inkább vártam fél percet hogy elinduljak vele, mert akkor némileg fulladozott ha nem tartottam a gázt vagy ha nem váltottam gyorsan kuplungolás után. Most semmi ilyesmi, beültem, indít, egyes és mentem szépen mintha üzemmeleg lett volna már.
Impossible is nothing
-
meroly
veterán
Gyertyákról kép, ha esetleg van kedvetek kivesézni: [kép]
Impossible is nothing
-
meroly
veterán
válasz diablo1984 #56853 üzenetére
Jah pont 20 ezer 14 honap alatt
Mar telepitem a Clip et. Azt hittem nem lesz ra szukseg egy darabigImpossible is nothing
-
meroly
veterán
-
meroly
veterán
válasz diablo1984 #56858 üzenetére
Na a 121ekm az egy jó kérdés, én is néztem
A hátsó lambda szondára gondolsz? Mert az elsőnek jónak kell lennie, mert a fogyasztás nem emelkedett meg drasztikusan.
Egy intenzívet tolattam magas fordulaton, még a kerék is elpörgött talán, mert gyorsan meg akartam fordulni, utána villant fel a lámpa.
Egyelőre kiütöttem a hibát, megnézem előjön-e újra. Ráindítottam járattam, de nem villant fel most.[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
-
meroly
veterán
válasz diablo1984 #56863 üzenetére
De akkor lambdara jelez, nem? Vagy ugyanígy katalizatort ír?
Impossible is nothing
-
meroly
veterán
válasz diablo1984 #56868 üzenetére
Koszi.
Ha ilyen erzekeny a hatso akkor talan nem jon elo ujra a hiba nalam se.Impossible is nothing
-
meroly
veterán
válasz speedydb23 #56873 üzenetére
Mérnök lévén sajna túl precíz vagyok, de be kell látni hiába a megkímélt vas, a garázsban tartás, meg a kevés km, azért a 15 év mégiscsak 15 év.
Mentem egy kanyart városon kívül is 10-15 km, de nem jött elő
Impossible is nothing
-
meroly
veterán
-
meroly
veterán
válasz diablo1984 #56885 üzenetére
Srácok,
gyertya csere után két héttel én is nyertem egy P0420-as hibakódot (Renault-nál DF106-kétn ismerik). Ezt írtam nektek.Aztán töröltem a hibát, de kb két hét múlva megint előjött.
A kocsin semmit sem vettem észre, teszi a dolgát.Gyanús hogy a gyertya csere óta jött elő csak, előtte nem.
Ötlet?
[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
-
meroly
veterán
Noh, megcsináltam ma a diagot. Full érdekesek a hátsó szonda jelei:
1. mérés itt még hideg a szonda
2. mérés itt alapjárat van áll az autó, a hátsó ilyenkor nem érvényes - pedig milyen szép ideális állapot
3. mérés itt ellentétesek a jelek, de a kocsi áll továbbra is
4. mérés itt és a következőkön full egyezik a két szonda jele
5. mérés
6. mérésNah valaki magyarázza meg a katalizátorom lopták el vagy a hátsó szondát
[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
-
meroly
veterán
válasz meroly #57250 üzenetére
Elmentem egy vizsgaközpontba és kimérettem a CO értéket, ami alapjáraton jó 0,3 alá megy, fordulaton viszont 0,5 körül van. Lambda 1 az jó.
Úgy olvasgatom a neten, hogy a katalizátor e szerint jó, gyújtás gondok lehetnek.
Gyertya csere óta csinálja, rob210, nem lehet hogy ezt a densot se szereti?[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
-
meroly
veterán
válasz meroly #57264 üzenetére
Van egy gyanúm, csak olyan mélységében nem értek hozzá, hogy pontosan alá tudjam támasztani, de megírom.
Kb egy évvel ezelőtt bosch platinum prémium gyertyákat vettem benne (pusztán jóndulatból meg mert minőséget akartam), amit akkor minden katalógus ajánlottnak írt (azóta már kivették). Namost állítólag ennek a gyertyának nagyon erős áram kellett, ezért is volt magyarázat arra hogy magas fordulaton néha meg-meg torpant, aminek hátterében a szikrakésést gyanítottuk. Valamilyen szinten igazolást is nyert ez, hiszen sima egyszerű mezei denso gyertyával nem produkálta a hibát.
Nade, most jön az elméleti feltételezésem.
Az ECU folyamatosan tanul, állít, finomhagol. Mi van akkor ha a platina gyertyákhoz állítódott a befecskendezés és a dúcsítási arány? És mi van akkor ha ezekhez az új gyertyákhoz már régen nem az az érték kell, ergo túldúsít emiatt, ami persze a katalizátorban jelentkezik pluszban. Fogyasztás emelkedést nem vettem észre, ugyan tök más időjárás volt az elmúlt hónapban, de szerintem nem fogyaszt kiugróan többet. Ez most télen szinte 75% város 8,4l/100km.
Az is alátámasztja mindezt, hogy a gyertya csere után két héttel jelentkezett a károsanyagkibocsátás jelzés. És úgy tanultam mindig ott kell keresni a problémát először amihez nyúlva volt, mert nagyobb az esély hogy el lett baltázva valami minthogy egy tök másik alkatrész csak úgy elromlik.Az Clip-el az adaptív adatokat nulláztam, utána rázkódosan is indult és újra fogja tanulni a dolgokat, csak nem tudom a fojtószelepen kívül még mi az amit ilyenkor nulláz a cucc.
Impossible is nothing
-
meroly
veterán
Felhívtam a Nemzeti Közlekedési Hatóságot, a tavaly augusztusi műszaki vizsgakor 0,00 volt a CO kibocsátásom, most meg ugye 0,5, a határ pedig 0,3. Ez azért érthetetlen számomra, hogy ennyi idő alatt totál elromlik a katalizátor....
Impossible is nothing
-
meroly
veterán
Sziasztok!
Asszony Cliojában letört a visszapillantó tükör (1.5dci 2004, elektromos)
Ezek közül a márkák közül melyiket ajánljátok?Alkar
Klokkerholm
Max
Tyc
Van wezelKöszi
Impossible is nothing
-
meroly
veterán
válasz diablo1984 #57337 üzenetére
A katalizátort valamilyen szinten megértem, mégha valóban bosszantó is hogy alig futott és már megadta magát. Előző tulaj többségében városban ment vele. Meg a bosch gyertyákhoz nem volt nullázva az adaptáció, így szerintem túldúsított és a benya a katiban kötött ki. Ami furcsa, hogy az augusztusi műszaki vizsgán a CO értékem, 0,00 volt most meg már 0,5. Ha már augusztusban is épphogy átcsusszan akkor ok, de ott még szinte tökéletes volt. A bosch gyertyák pedig már januártól benne.
Ami még érdekes, hogy a denso gyertyák után 1 héttel jött elő először a hiba.
Na mindegy, kár filózni ezen, most ez van, meg lesz javíttatva persze, mert még szeretném sokáig használni, mert mindezek ellenére nagyon szeretem.(#57601) rob210: kösz, akkor a fennmaradókból választunk.
Impossible is nothing
-
meroly
veterán
válasz meroly #57675 üzenetére
Ami mindig motoszkál bennem, hogy nehogy valami ok-okozati összefüggés legyen a katalizátor meghibásodásában és valami más hiba okozza azt és feleslegesen cseréltetem és a másik hiba meg esetleg mást is okoz. Bár most nem veszek észre semmi rendellenest, fogyasztás is szépen beállt 7-re vegyesben, úgy hogy pörgettem azért.
Alapjáraton mintha hangyányit jobban rázkódna de majd megnézem más kúton tankolva, mert ez is volt már korábban és össze-vissza tankolok.
A katalizátor csere az mekkora meló? Csak levesz felrak vagy hegeszteni is kell? Állítani valamit vagy hogy megy ez?
Impossible is nothing
-
meroly
veterán
válasz diablo1984 #57682 üzenetére
Szoval akkor elvileg nem sok melo. Nem en majd szerelo fogja megnezni de nyilvan majd mondom neki koszi.
Impossible is nothing
-
meroly
veterán
válasz rob210 #57683 üzenetére
Szambol vetted ki a szot. En is ezert vettem meg ebben is biztam hogy nagyon nem kell a kotelezokon kivul foglalkozni vele.
Ehhez kepest mondjuk jopar dolgot megertettem a mukodesbol ami persze nem baj.Szoval sracok a video tudom hogy torz meg nem valos de hallhato valami rosszasag vagy jo igy?
Impossible is nothing
-
meroly
veterán
Sziasztok!
Nagyon durva de belegyűrtem a kocsiba újabb 10ezer km-t, tavaly szeptember óta
Olaj és szűrőcsere esedékes. Mit ajánlotok? Még mindig az elf sxr 900 5w40 a menő?
Szűrőből milyen márka?
Ja és hol vegyem ahol tuti azt kapok, nem valami összeburogatott löttyöt?Clio II 2003 1.4 16V
Köszi előre is!
Szerk:
Ja és még egy, kutyacsontot is cseréltettem nemrég, de újra remeg a váltóbot. Nem olyan vészes de zavaró kicsit. Azt olvastam érdemes lett volna az összes tartóbakot egyszerre cserélni. Ez igaz?
[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
-
meroly
veterán
válasz rob210 #58000 üzenetére
Megkérdezem, mert lehet csak nekem nem egyértelmű, most majd olajcsere után kell adaptív adatokat törölni? Elvileg más is kerül bele ugye, mert 5W40 volt és most 5W30 lesz. Nem hinném hogy kell, de azért rákérdezek nehogy úgy járjak mint a gyertyákkal
Impossible is nothing
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Erős asztalláb (Steelcase)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs