-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
giigz
veterán
Szerintem sem, viszont többektől hallottam már, hogy a MaxxMotion-nal az ilyen 1.4 8V-s igénytelen motor is kevesebbet fogyasztott, és még az autóm rendberakása előtt a MM 95-tel mintha én is észrevettem volna, hogy jobb volt a fogyasztás.
Most sima 95-ös OMV-t raktam bele, majd kiderül így mennyi a fogyim, utána megy a MM, majd akkor le tudom vonni a következtetést, hogy ez az 1.4 8V mennyire komálja az adalékosabb nyálat...
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
1 hét és fogyi eredménnyel tudok szolgálni, de nagy durranásra nem kell számítani...
-
giigz
veterán
Na lecseréltem a fagyállót
-
giigz
veterán
Ma mikroszálas törlőkendővel takarítottam meg az ablakokat, tükröket. Régen bárhogy csináltam, mindig maszatos/csíkos/cseppes maradt, most viszont kristálytiszta lett, gyönyörű mindenhol, sehol egy folt vagy cseppmaradvány. Hihetetlen, egyszerűen el sem hittem, hogy ilyen szép lehet, mintha az autó újra lett volna üvegezve, kristálytiszta mindenhol, és amit idáig karcnak vagy "kopásnak" gondoltam, az mintha ott sem lett volna... Tényleg hihetetlen
Csak azért írtam, hogy akinek maszatos, cseppes szokott maradni az üveg, az tudjon róla, hogy a mikroszálas törlőkendő a megoldás, bár lehet ez csak nekem nem volt egyértelmű idáig, de most már az, nagyon is
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz Laraxior #24483 üzenetére
3 percet járattad? Minek?
Én ha járatnám 3 percet, akkor már utána lehet 1-2-3 km-rel teljesen meleg lenne... (Lehet célszerű lenne járatnom reggelenként 1-2 percet... Ha hamarabb melegszik be tőle, akkor ugy hamarabb fogyaszt kevesebbet, és akkor visszahozza az 1-2 perc járatást... )
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Az én kocsimra 4x108-as ET40-es felni jó?
-
giigz
veterán
Urak, mivel nem pörög manapság nagyon a topic, gondoltam írok nektek egy kis olvasnivalót...
Úgy terveztem, hogy mivel szeptember elején véglegesen rendbe lett rakva az autó, és teletankoltam, így pontosabban tudok fogyasztást számolni, és majd írok egy kis összefoglalót. Sok segítséget kaptam itt, sokat tanultam, az autó rendben van, úgy reméltem, hogy a fogyasztás is rendben lesz, minden rendben lesz, legyen már összefoglalva... Teltek a km-ek, úgy számoltam, hogy ma, tehát csütörtökre lesz esedékes a tankolás, majd délután úgy is lesz egy kis szabadidőm, osztok-szorzok, összegzek, és megírom ezt. Minden a terv szerint haladt, mígnem csak az lett a vége, hogy az összefoglalót csak nem tudom megírni, mert még nem lehet összefoglalni! Ebből az következik ugye, hogy az autó nincs olyan állapotban, hogy pontot rakjak a szervizjárás és autószerelés végére. Azért csak megírom, mert van aktualitása, fogyasztás eredmény, Xado kezelés eredménye, tehát egy kis áttekintést tartok, a ma reggeli újonnan előjött hiba leírását lentebb folytatom.
Tehát akkor ott kezdődik, hogy megvettem egy olyan kocsit, ami látszólag tökéletesen be tudta csalogatni azt, aki nem ért hozzá, kívül-belül patika állapotával, viszont műszakilag igen elhanyagolt állapotával. Jó sok dolog cserélve lett a kezeim alatt, idő előtti (de mégis időszerű ) olajcsere, szűrők cseréje, szelephézag állítás, fagyálló (többször is ), akkumulátor, szívósor tömítés, injektor talp tömítés, gyertyák, axiál csuklók, porvédő gumiharangok, futómű beállítás, ablakmosó motor, alapjárati motor, és most legutoljára a szívósor előfűtés, ami ugye a fő problémám, az alapjárati gond okozója volt. Az elmúlt szűk 1 évben, mióta nálam van a kocsi, egyetlen egy hiba jött elő, ami a vásárláskor nem állt fenn, mégpedig az elektromos ablakban kellett egy bovdent cserélni, tehát ha úgy nézzük, 1 év alatt ezt a 8.000 Ft-ot kellett rá költeni javításra, a többi az előző tulajtól átvett dolgok orvosolása Persze a nívópálcát már én törtem bele, az nem a kocsi hibája... Akkor volt még 2 nyári gumi, meg majd most lesznek téliek, ha minden igaz. Anyagilag idáig kb. 650-ben van, ezt egy kicsit sokallom, az is, de ez van, ha az ember az első autóját veszi meg
Fogyasztás: Ez volt az egyik legfontosabb dolog számomra, egyszerűen nem tudom elviselni, ha 7 L fölött eszik az autó, és ez elvileg képes kevesebbre... Az elején városban 9 L jött ki, utána országúttal együtt 3.000 km alatt mérséklődött 8,2 L-re átlagban, majd a majdnem teljesen rendbe rakott állapotban 7,2-7,8 L-re, így már kb. 4.000 km után a teljes átlag 7,98 L lett, ami még mindig baromi sok. Na és most jövünk az aktualitásba, ki lett cserélve a szívósor előfűtő "berendezés", megszűnt a fals levegő, az alapjárat pedig "beállt" 750-re. Az autót teletankoltam, mentem vele, majd ma reggel megint teletankoltam, ugyanannál a kútnál, ugyanúgy egy kattanásig. Azt meg kell jegyezni, hogy ebben a teletankban volt autópályázás igaz rövid ideig, de 160-170 km/h körül, néha szintén röviden 140 körül, de egyébként városban 30-40%-ban, országúton 60-70%-ban, amihez hozzátartozik, hogy útfelújítás miatt 1-2x jópár percet kellett araszolni, a városi használatban pedig parkolóházas parkolás többször, hideg motorral rövid távon járva többször, na meg a Xado kezelés miatt 3 x 10 perc alapjáraton járatás, fagyálló csere miatt szintén jó pár perc alapjáraton járatás. Tehát egy igazán vegyes használat eredménye. Jöjjön hát az általam ~ 11 hónapja várt érték: 51,73 L-t tankoltam ma, és 845,8 km-t tettem meg, tehát a fogyasztás 6,12 L lett!! Azt hiszem erről a témáról nincs értelme többet beszélni, nagyon, de nagyon meg vagyok elégedve ezzel az értékkel, ilyen használat mellett gondolni sem mertem 6,5-6,9-nél jobbra, és tessék, szinte lehetetlen érték jött ki.
Xado: Ez is megér pár sort, már a kezdetektől tervezem, hogy belerakom, de mint írtam is, amíg fals levegő, rossz alapjárat volt, addig nem sok kedvem volt foglalkozni az autóval, mert nem nagyon láttam hónapok után, hogy mi lehetne a megoldás, hogy végre normális legyen az autó Szóval nemrég megvettem a 3 tubust, már az első tubus használatakor éreztem egy kis javulást, de az még éppen belefért volna abba, hogy csak beképzelem, viszont a 2. tubus berakásakor már egyértelmű volt, hogy az autó finomabban jár, alul jobban húz. Most a 3. gél után, és így, hogy már jó pár km eltelt azóta, a motor egyértelműen szebben jár, az alapjárat sokkal egyenletesebb lett, nincs az a lefulladós érzés, vagy nagyon kicsire mérséklődött, és menet közben is ég és föld. Minden tartományban gyönyörűen jár a motor, ma 1-2x pörgettem ~ 5.500-ig, és régen majd szétesett a motor, most pedig sokkal finomabban pörgött, öröm volt hallgatni. Alul is sokkal jobban húz, mintha új életre kapott volna. Persze csodát nem tett, de épp annyit javított rajta, hogy pont jó legyen. A régi jó öreg menet közbeni csattogós hang megszűnt, normálisan jár a motor, és lehet nem lövök azzal sem mellé, hogy a revitalizálás is hozzájárul a fogyasztáshoz. Bele sem merek gondolni, milyen lehet a fogyi, ha nincsenek ilyen sallangok, amik a mostani fogyi-ciklusomban voltak, nem tűnik lehetetlennek 6 alá vinni vegyesben, hosszútávú országúton pedig szerintem simán 5,5 L körül lehetek...
Erről ennyit, idáig minden szép és jó, és itt akartam volna még tegnap befejezni, lezárni a mondókámat, hogy legyen egy ilyen kis összefoglalás, és most már nem az autó töltse ki a gondolataimat, hanem a mindennapi feladatokra jobban figyeljek.
Úgy néz ki, ezt nem akarja az autó, csak azt szereti, ha mindig vele foglalkozom... Ma reggel, amikor hidegen mentem vele, észrevettem (nem volt nehéz ), hogy 2000 körül van az alapjárat, furcsálltam is, de ugye olyan hideg volt reggel, hogy azt hittem csak a hideg miatt ment fel ennyire, majd bemelegszik, és akkor minden rendben lesz... Nem lett, melegen is 2000, sőt inkább 2.250 az alapjárat, úgy ordít az autó mint az őrült... A 3 hónapja vett vadi új alapjárati motor úgy beakadt, mint annak a rendje, nem mozdul semerre, nem szabályoz semmit... Az első megoldás lehet az, hogy megint új alapjárati motort veszek, viszont szerintem ez nem az alapjárati motor hibája, mert már korábban is a kocsi leállítása után hallottam, hogy egy kb. félpercig zúg az alapjárati motor. Tehát a régi alapjárati motor is zúgott. Az a sejtésem, hogy az ilyen zúgásokkor leégeti, vagy valamit csinál az alapjárati motorral, amit nem kellene. Ilyenkor ha a gázpedált lenyomom, tehát álló autónál, akkor a zúgás elmegy, majd amikor elengedem, akkor megint zúg... Ez tart összesen max. félpercig... Tehát talán a pillangószelep lehet rosszul beállítva, én legalábbis erre gondolok. Ha esetleg van valakinek ötlete, akkor azt szívesen meghallgatom, viszont én olyat sejtek, hogy a régi alapjárati motor is az injektor miatt akadt be, és szerintem a mostani alapjárati motoromat is a kocsi tette tönkre... Így most azt tartom járható útnak, hogy téligumi helyett (ez egyébként csak vicc lenne, és valószínűleg az is lesz, de rohadtul nem jön jókor ez az újabb hiba, főleg azt figyelembe véve, hogy minden hónapra van egy 5-25 ezres hiba...) nézek valamelyik bontóban egy jó injektor+pill. szelep jeladó+alapjárati motor triót, és akkor az úgy kompletten meglesz, hátha utána már nem lesz az alapjáratival gond...
-
giigz
veterán
válasz Sly189 #24560 üzenetére
Akinek 4,5-öt fogyaszt pályán a kocsija, azt ne érdekelje a Xado
Viccet félretéve, én a honlapon leírtak alapján csináltam, kb. 2,5k egy tubus, 3 kell belőle, akkor érdemes használni, ha sok km van a kocsiban, kopottas a motor, kisebb kopásokat még meg tud javítani.
rob210: A te injektoroddal nem volt ilyen zizegés, és azzal a kocsi is sokkal jobban ment, viszont az olyan 1500-2500 között volt egy nagy kihagyás a gázban, onnantól viszont jobban ment. Nem tudom, hogy ez mi miatt lehetett, de mondjuk most ez nem is számít, csak ha esetleg találnék injektort jó áron, akkor valahogy a megvétel előtt ki kellene próbálnom...
A gázbovden megszorulásán mit értesz? Elvileg az nem lehet megszorulva, mert ha pl. 3-ban megyek, akkor tud 1500 is lenni a fordulatszám, meg néha alapjáraton is visszadobja 1500-ra, aztán vissza ~ 2.250-re... A fojtószelep szintén nem nagyon lehet megszorulva, az előbbi miatt, de persze ezeket könnyen tudom ellenőrizni, viszont 99% hogy nem ezekkel van a baj.
Az alapjárati motort nem tudom, hogy honnan adjak neki áramot, viszont úgy szoktam tesztelni, hogy a pillangószelepet kinyitom gyújtáson, kézzel hátratolom az alapjárati motort, és akkor vissza is ment idáig szépen, viszont ma már nem tudtam visszatolni, tehát csak arra tudok gondolni, hogy az megszorult... De ezt akkor ott csak hirtelen néztem meg, nem nyitottam ki teljesen a pillangószelepet, viszont lehet nem is kell teljesen kinyitni ahhoz, hogy visszahúzza az alapjárati motor a rugóját, vagy mit. Holnap megnézem pontosan ezt a 3 dolgot, viszont ha az alapjárati rendben lenne (de ezt is 99%-ra gondolom, hogy az romlott el), akkor ez a külső hőm. jeladó létezik, hogy 2250-re vezérli az alapjáratot? Mert nekem még tegnap az alapjáratom hidegen sem volt több 1500-nál, most meg 2250 létezne emiatt?
Azt esetleg meg tudod mondani, hol van ez a jeladó?
Komolyan, rohadtul nem örülök most ennek, azt hittem, hogy végre tökéletes a kocsi, aztán mégis ott vagyok, hogy nem tudom miért eszi az alapjárati motorokat... Bárcsak ez a jeladó lenne
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz rob210 #24566 üzenetére
Ez alapján nem találtam meg, már korábban is kerestem
Esetleg képen bejelölni nem tudnád? Vagy azt elmondani, hogy mit kell keresni? Mert nem tudom, hogy egy kiálló piros csonkot keressek, vagy egy fekete csatlakozót...
Holnapra jó kis programom lesz egyébként, bontók, alkatrészboltok, szerviz...
-
giigz
veterán
Kezdtem ma egy spritmonitort
-
giigz
veterán
Az volt a hiba, mint gondoltam, az alapjárati motor, vadi új, 3 hónapos, beállt... Magamnak is leellenőriztem, utána elvittem a szervizbe, ott megerősítettek benne, hogy be van szorulva... Aztán mozdítottak rajta egyet, akkor minden visszaállt normálisra, majd a következő indításkor már megint be volt szorulva. Megint mozgattak rajta, azóta volt vagy 5 indítás, és tökéletes minden... Azt mondták, hogy ez csak az alapjárati hibája, viszont én úgy gondolom, hogy a pillangószelep miatt áll be, majd kiderül... Állítottak az alapjáraton, így most már gurulás közben sem 900-1250, hanem 800-900 mindig, álló helyzetben pedig 750-850, néha 750, de akkor mindig annyi, nem mozog (a xado kezelés óta ), ha meg 800-850, akkor sem ugrál, hanem finoman jár egyenletesen... Ha már ott voltam, a fényszórókat is beállíttattam, így most már az is rendben.
Utána elkezdtem járni a bontókat, Debrecenben lett volna egy alapjárati motor 5.000-ért Bosch, de nem engedték meg, hogy kipróbáljam, és garanciát sem adnak rá, mondták, hogy bontott alkatrész, ez zsákbamacska, majd ha megveszem, próbálgatom, ahogy akarom... Kösz Utána telefonáltam egyet, és egy röpke 100 km-es úttal beszereztem a Bosch alapjárati motort 6.000 Ft-ért, és még garancia is van rá. Persze a benzin +2k, tehát összesen 8k volt, de legalább most már van, ha megint beszorul az enyém, akkor megy bele ez
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz rob210 #24574 üzenetére
Ha gyárilag nem lenne bezsírozva, akkor mindenki visszavinné pár hónap után, szerintem ez túl nagy hiba lenne a gyártól kispórolni, de persze sosem lehet tudni, ha neked is volt ilyen beszorulás, és a zsír megoldotta, akkor az is lehet, hogy csak nagyon keveset raknak bele, ami nem elég...
Azt a fehér fogaskereket zsíroztad be?
-
giigz
veterán
válasz rob210 #24576 üzenetére
Ha majd a most vett Bosch is beszorul, akkor első körben ezzel fogok próbálkozni
Egyébként még egy hülyeség, csak hogy sose legyen vége: Amit vettem a hétvégén szélvédőmosót, bemegyek az autósboltba, mondom hogy adjon valami szélvédőmosót, ami tutibiztos hogy -20-ban sem fagy rá az ablakra, azt mondja ott van lent, nagyon jó minőségű, tudja a -25 fokot nem csak rá van írva, nyugodtan vegyem meg... Ma reggel -1 fok körül volt, lekapartam a jeget, majd elindultam, elkezdtem lemosni a szélvédőt, abban a pillanatban tiszta jég lett az egész üveg, abszolút semmit nem láttam, le kellett állnom, és újra lekaparni... Mindezt -1 fokban, a -25 fokos szélvédőmosó...
Következő alkalommal inkább veszek valami márkásat, azokkal nem szokott baj lenni, és ez is olyan áron volt, jó kis pénzkidobás...
Hogyan tudom azt a 2 litert kivenni a tartályból? Kiszívni lehet csak, és ha igen, akkor azt egy csővel kell csinálnom?
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Inkább le sem írnám mi van a kocsival, de úgy teljes, ha leírom
Hihetetlen, sosem lesz nyugtom tőle
Délután minden tökéletes, minden happy, tökéletes az alapjárat menet közben, állva, mindenhogy. Este megyek, indítanám, tekeri, de nem indul... Aztán rájöttem, hogy ez az átka annak, ha a pillangószelepet meleg motornál állítjuk, ugyanis így a hideg alapjárat totál abnormális lesz, ami most az én esetemben kb. az 500-at sem érte el... Így hát indítás közben nyomtam egy kis gázt, úgy már sikerült beindulnia, aztán gázt adva olyan 1.200-as fordulaton bemelegítettem a motort, utána már jó volt...
Tehát valahonnan szereznem kellene lyukas torxot, és akkor magamnak beállítgatnám szépen, mert ezt ugye csak hidegen lehet, és nem akarom megint otthagyni, stb., meg egyébként is szerintem már gondolni is utálnak az autómra...
-
giigz
veterán
válasz rob210 #24676 üzenetére
Mit csinált rajta, meg hogy lehet azt beállítani? A tengelyt és rugót miért kellett kicserélni?
Mert nekem is nagyon ráférne egy beállítás az injektorra, de amennyit szakhelyen kérnek érte, annyit nem ér az egész, viszont csak jó lenne beállítani...
Azt nem tudnád megkérdezni tőle, hogy ha nem nyit ki teljesen a pillangószelep, akkor hogyan lehet beállítani? Ott a pillangószelep tengelyén lévő 10-es csavarral kell?
-
-
giigz
veterán
válasz lorcsi #24692 üzenetére
Igaz a Clioban csak nagyon keveset, a Megane-ban meg ugye minden nap, de nem tudnék olyan tulajdonságot mondani, amiben a Clio jobb lenne. A Megane minden szempontból magasabb szinten áll. Van ahol nagyon nagy a különbség, van ahol kevesebb, de a két autó nem egy kategória
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Gumit, vezérlést nem számoltam bele, mert az kell a Cliora is. Példa az én kocsim, 370 volt, kellett neki egy olajcsere, szelephézag állítás 10k, ablakmosó motor 2k, egy bontott injektor 15k, meg egy szívósor előfűtés 10k. Tehát 407.000 Ft, és kívül-belül patika. Az nyilván más, hogy én nem értettem hozzá, meg mindenből a legszerencsétlenebb megoldásokat fogtam ki, de ha valaki ért hozzá, akkor az én autóm is meglett volna fillérekből.
Az én véleményem az, hogy ~ 400-ból patika M1 ph1-et lehet kihozni, nyilván rájön még a gumi, vezérlés, de nem látom, miért ne lenne ez reális.
-
-
giigz
veterán
Urak, lenne egy fontos kérdésem:
Ha a 175/70 R13 helyett 165/70 R13-at rakok fel (most a nyárim ilyen, és igazából semmi hátrányt nem veszek észre), akkor a tapadás mennyivel lesz rosszabb, mintha 175 lenne?
Mert nyilván, ha nagy a két méret között a tapadási különbség, akkor egyértelmű, hogy a 175-öt veszem, de ha nincs tapadásban nagy különbség, akkor ugye fölösleges...
Ja és még egy dolog, a műszakin 165-tel átmegy?
-
giigz
veterán
válasz ThodEE #24748 üzenetére
Azt hiszem volt olyan, akinek azért nem engedték át a műszakin, mert nem a gyári méret volt rajta, pedig nem is különbözött csak kb. 1 mérettel.
Viszont másoknak meg mindegy milyen kerék van a kocsin, nem nézik...
Egyébként nyilván havon jobb a kisebb gumi, meg vízen felúszáskor is, viszont szárazon és nedves aszfalton már lehet a nagyobb lenne a jobb, jó kérdés...
Vagy mivel egyik itt a jobb, másik ott a jobb, ezért lehet célszerű lenne 165-öt venni, talán a fogyi is kevesebb, olcsóbb is a gumi, csak az a kérdés, hogy műszakin átmegy-e...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron