-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rsf
senior tag
Ezt rosszul tudod!
Ugyanis az autóban lévő főbb elektronikus egységek össze vannak rendelve és ezt az összerendelést egyszer lehet megejteni, mert az azonosító számot egyszer írható chipben tárolják.
Ezért ha azonos a típus akkor a főbb részek cseréjével megy minden tovább. A bontókban ezért árulják együtt a működőképes szetteket.
Ha az össze rendelt egységek közül csak egyet akarsz cserélni akkor ha nem új a cucc akkor sajnos hackelni kell. Ha érdekel, hogy ez mit jelent akkor leírom ugyanis a régi cliomban már 8éve egy másik clio ecuja dolgozik.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz #32577792 #52888 üzenetére
Milyen gázolajat tankolsz a spuri mellé? 😀
Én mol+ spurit használok lassan két éve.
Most az új Mol sokkal jobbnak tűnik a réginél. De tegnap OMV -t tankoltam kíváncsiságból.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz #32577792 #52891 üzenetére
Én egyszer tankoltam Auchan kúton amikor már pár hónapja megvolt a Clióm hát a fogyasztásom 4 decivel több lett mint elötte és utána sem lett soha annyi még 10 év múlva sem nyáron, csak télen.
Most meg a 3 hónapja próbáltam a lukoilt spurival a Megane-ban. Hát észrevehetően nem húzott nem ment, de a fogyasztásom nem változott. Aztán utána jött az új Mol mert ugye 3 hónapja reklámozzák, hogy jobban adalékolja a mol az üzemanyagjait. Rendesen ledöbbentem a lukoil után a mollal elkezdett szárnyalni az autó.A fogyasztás is jobb lett kicsivel. Aztán kicsit bezavart horvátország mert odafelé Kanizsán Shell kút majd ott vmi OMV partner-nél tankoltam.. Ezért akarom kipróbálni az itthoni OMV-t.
De a pályát és a tempomatot nagyon szereti az autó, visszafelé nappal, klímával 140 tempomattal 4.9 lett az 1000km átlaga. Odafelé éjjel klíma nélkül 120-124 tempóval mert volt velünk egy toyotás 4.0 ))
Szóval soha többé lukoil és auchan...[ Szerkesztve ]
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz #32577792 #52895 üzenetére
Persze a fenti összefoglaló csak az én tapasztalataimat tükrözi!
Szóval már 12. éve 1.5dci-t nyúzok és 98%ban Mol-on tankolok sima alap gázolajat.
Spurit meg majdnem 2 éve használok.
A munka helyemen is van 4db 1.5 dci Mol kártyával azokkal sincs semmi baj. Mondjuk az egyik 320ekm-nél hajtókar csapágyas lett rendszeres márkaszervíz mellett, de ez más történet.
A megane-om 10 hónapja van meg télen 5.3 volt mindig a fogyasztás jött a jó idő lement 4.9-re most meg legutóbb 4.8 lett úgy hogy volt benne 180km autópálya. Most is 4.8-on áll de még csak 140 km-t mentem
vele tankolás óta kíváncsi vagyok mi lesz a vége.
Az is lehet hogy 8hónap után vmit kitakarított a spuri, de nagyon szembe tűnő volt a változás a lukoil és az új mol nafta között. Bár olyan sok lerakódás nem lehetett, mert 2éves a kocsi és 56ekm van benne.
A kipufogó csövem belseje fém tiszta és sosem láttam üríteni.
Amúgy a mol javulást már más is megerősítette a környezetemben.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
Ilyen a műszerfalom, ami minden ajtó nyitását jelzi, de a motorháztetőt azt nem, pedig azt látom, hogy megy oda is kábel.Szét is húztam a csatit, de nem történt semmi. [link]
Másnál sem jelzi a kinyitást? De akkor miért van?Üdv.
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz PeterPH #52966 üzenetére
Nincs is.
Üzem közben folyamatosan megy. És ha leáll a motor akkor leáll a szivattyú is, tűzvédelmi okok miatt.
Ezért áll le gyújtás ráadás után is kicsivel, mert nem fordítod tovább a kulcsot.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
Nekem sem világít ,amikor vettem a kocsit én is futottam pár kört de másnál sem világított.
Mondjuk ez megane3. A tempomat gombok sem világítanak.
Meg a tükör behajtó kapcsoló sem. De minden más igen.
Amúgy közelről látszódik ha erősen megvilágítod, hogy másabb a festés alatt a gomb.Üdv.
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
Az újabb dci-k kb.1800 alatt tényleg halottak.
Én a chipelés után a kettős tömegűt félteném meg azt, hogy a turbó sokkal többet fog dolgozni ergó hamarabb fog meghalni. Mert ugye normál tempónál szinte nem is dolgozik. 6.-ban 90-nél 1500 a fordulat.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz zsocimaci #53093 üzenetére
Hűha ez komoly szaki lehet...
Az olajbetöltő nyíláson érdemes benézni, ha világos és habos az olaj akkor ott víz van.
Ha meg a hengerbe menne be akkor mivel a folyadékok nem összenyomhatók már kukázhatnád a motort.
Mondjuk ha csak lassan szivárog be akkor talán lehet hogy az van amit Rob mond..
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
Nekem van régi USB-s 1.5 aztán vettem bluetootos 2.1-et. Aztán olvastam, hogy sok hamisítvány van a 2.1-ből.
De az enyém jól működik szerencsére. Próbálva 2004-es clió 1.5 dci és 2015 Megane 1.5 dci-vel!
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz FRENK1988 #53388 üzenetére
Így igaz. Valós 69-nél amikor az óra kb. 73-at mutat..
Én így közlekedek hogy tudom a mérési szabályokat.
2 éve 2x futottam traffiba óra szerinti 110-nél de egyszer sem jött csekk.90-es táblánál.
20 éve egyszer büntettek 62 nél lakott területen belül azóta semmi..
Kopp-kopp. 😀“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
-
rsf
senior tag
Nekem a szarakodást a FHP jeladó a Clióba hidegen és melegen is csinálta random. De inkább melegen. Reggelente első indításkor sosem. De olyan volt, hogy meló után elmentem a boltba 1km aztán ott meg már nem indult csak harmadszorra.
A takarítás sem segített aztán vettem bele egy utángyártottat 7eFt-ért és azóta is jó.
Üdv.[ Szerkesztve ]
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
Nekem amikor a Clion elkezdett szarakodni a vezérmű tengely jeladó akkor ugyanígy kezdte.
Néha nem indult elsőre. Nem is nagyon foglalkoztam vele, aztán már volt hogy másodikra se.
Végül volt hogy csak 6.-ra indult na akkor már megijedtem.
Monjuk volt hibakód sima ELM327-el. De semmi hibalámpa.
Azt kellett cserélnem amit Rob belinkelt.
Persze elötte tisztítottam meg a másikat is hátha... De cserélni kellett..
Üdv.[ Szerkesztve ]
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz forceberg #53585 üzenetére
Az a szenzor csak azt jelzi, hogy mikor van bizonyos pozícióban a vezérmű tengely.
Menet közben már a jobb oldali lenti szenzor jele a fontos.
Ez elég biztos mert a fenti csak egy jelet ad egy vezérmű fordulat alatt míg a lenti a főtengely szöghelyzetét folyamatosan látja, mert be van fogazva a kuplungtárcsa.
Lényegében az egy null pont szenzor azért is felső holtpont jeladó a neve..
Ezért is van az, hogy ha beindul akkor megy rendesen semmi teljesítmény csökkenést nem tapasztaltam.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz forceberg #53587 üzenetére
Az biztos hogy indításnál van szerepe. Aztán utána már nincs.
Én úgy tudom, hogy olyan autóknál ahol nincs csak egy szenzor ott van kihagyva fog.
A kopogás érzékelőnek ehhez nincs köze.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
Én amikor ilyen alacsony fogyasztási értékeket hallok vkitől mindig meg szoktam kérdezni, hogy tankoláskor mennyi litert tankolt mennyi kilométerre. De erre sosem jön válasz, mert kiderül, hogy mindig 5 vagy 10e Ft ért szoktak tankolni. Lényegében nem is tudják az autójuk tényleges fogyasztását.
Nem állítom hogy itt is ez a helyzet, de ilyen párost itt sem kaptunk.
Az meg hogy 3%-os lejtőn hátszéllel mennyit mutat a pillanatnyi fogyasztás mérő abszolút nem releváns infó. Nekem a Megane3-ban nincs is ilyen csak egy csík. Amin a skála 5,10,100Liter.
Ismerek olyat aki járt a rigotechnél opel insigniával.
Ő azt mondta, hogy a kocsi sokkal jobb lett mint volt.
Ha nyugisan megy vele akkor kevesebbet eszik mint elötte, de ha lépi akkor sokkal jobban megy de cserébe többet is eszik.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz LamerGyuri #53835 üzenetére
A konkrét tapasztalataidra kíváncsiak vagyunk. Csak a hangnemre kell vigyázni.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz Mágus2 #53811 üzenetére
Lazán lehet, hogy nincs benne DPF.
Mivel az 2009 óta kötelező a kocsi meg lehet, hogy 2008 10.hóban jött le a gyártó sorról.Aztán állt egy kicsit a szalonban végül januárban eladták.
Fater Kangója is így járt csak az az ABS-el.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz Gabesz87 #53805 üzenetére
R-Link2-ön ennyire gáz a térkép frissítés?
R-Link1-en rendszeresen jön. A legújabb 2017.09.20.-án jött ki.
Itt több variáció van de a legdrágább Teljes európa az 99euró.
Ezt most néztem meg neked az R-link store-ban.
Még jó hogy beléptem, mert jelzett , hogy van új frissítés a kocsira.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz Gabesz87 #53848 üzenetére
Az R-Link 1 ben Tomtom-os a 2ben meg I-go-s a navi ha jól tudom.
Viszont térképekben ugyanazt használják. Szóval nem értem.
A 45országos teljes európa 99euró a kelet/nyugat európa 55euro.
Én még nem vettem hozzá térképet, mert 2016.08-ossal kaptam a kocsit,de gondolkoztam, hogy 2évente veszek majd. De remélem, hogy lassan kiszivárog, az otthoni térkép frissítés menete.
Ugyanis biztosan lehet mókolni, csak még titkolják, mert jó pénz van benne.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz Gabesz87 #53854 üzenetére
Akkor azt rosszul tudtam. De így még gázabb a térkép frissítés.
Az Rlink1-nél a térkép SD kártyán van nem a tabletben.
A kártyát kiveszed aztán csinálsz róla mentést meg lehet még pár dolgot.
Van egy szoftver amivel lehet szerkeszteni a kártya tartalmát.
Én felvettem POI-ban az összes fix trafit és a trafi pontokat is.
Be lehet állítani, hogy mennyivel elötte szóljon mi legyen a riasztás hangja vagy ne legyen ja és a térképen hogy jelezze. Na ez az ami nekem nagyon bejön. Megyek a kocsival szól a zene aztán jelez a kocsi, hogy vigyázz jön egy trafi...
Mondjuk az AndroidAuto funkciónak én is örülnék vagy vmi tükrözésnek.
Amúgy azt írják külföldi fórumokon, hogy térkép frissítés negyed évente rendszer frissítés meg fél évente jön az R-link1-re.
Üdv.[ Szerkesztve ]
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz speedydb23 #53865 üzenetére
Nálam meg szinte hajszál pontosan 0,5l a különbség a Clio és a M3 fogyasztása között. Télen és nyáron is megvan ez a különbség.Igaz a M3-al még csak 1 telem volt.
Mondjuk ugyan arra járok és ugyan úgy szóval nem változtak az üzemelési körülmények.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz forceberg #53869 üzenetére
A kg/LE aránya majdnem ugyanaz a kettőnek.
Ja meg papíron az M3 kevesebbet eszik mint a Clio. A Start/Stoppos legalábbis.
Persze ez a gyári megadott fogyasztás. Azért a több ló többet is eszik.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
Gondolkodok vmi carbon szálas ülésfűtésben.
Mennyire macera azt berakni? Itt nem az elektromos részére gondolok.
Ülést muszáj kivenni hozzá?
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
Most már utána néztem, mert megnéztem azt amit linkeltél.
Renaultnál a részecske szűrőt a motortérben kell keresni nem a kocsi alatt!
A renaultnál FAP-nak hívják nem DPF-nek!
És úgy látom, hogy az összes Laguna3 Euro5-ös szóval kell lenni bennük részecske szűrőnek![link]
Az más kérdés, hogy 2009-től már csak Euro5 öt lehetett forgalomba hozni, de sok gyár előbb átállt.
Ha Euro4-es lenne akkor nem kell keresni mert nincs.
Ezt ne vedd kötözködésnek, de legyünk már tisztában pár dologgal.
Az nem lehet, hogy a chipeléskor kivették?
Üdv.[ Szerkesztve ]
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
A 2.0 dci-nél tényleg ott alul van a FAP. És úgy nézem tényleg 2010-ig voltak FAP nélküliek.
De akkor megdőlt a 2009-től kötelező részecskeszűrő elv is.
Én arra gondoltam, hogy van részecske szűrője, csak nem tud róla ugyanis a Renaultnál eléggé probléma mentes pláne ha vki dinamikusan vezet mert akkor ki tud égni magától is és ezért nincs regenerálódás sem.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz AttyVin #54120 üzenetére
Az olcsó fát honnan veszed?
Tavaly óta 35%-al drágult a tüzifa a környékünkön és örülhetett ha vki tudott venni. Én nem tudtam.
Vhol olvastam hogy a szmog 80%-át a fatüzelés adja. Ezek szerint akkor a 80-as években amikor 5x annyian tüzeltek fával a városokban mint ma nem lehetet látni az utcákon??
Ez ugyan az mint a dízel téma. Egy érdekcsoportnak a malmára kell hajtani a vizet. Ennyi.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz #32577792 #54139 üzenetére
Erre céloztam én is feljebb.
Kollégám új Ford Focusának a kipufogója tiszta korom pedig az 1.5 turbós benzines.
Nem a fa tüzeléssel meg a diesellel van itt a legnagyobb baj.
Kb. 10 éve láttam egy amerikai dokumentum filmet a globális felmelegedésről a filmben sok kutató szólalt meg, hogy ez csak smafu arra megy ki a játék, hogy bűntudatot keltsenek aztán megadóztassanak mindent ami a felmelegedést okozza. Azt hogy mi okozza meg majd eldöntik valakik.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz #32577792 #54153 üzenetére
Még szeretnék reagálni utoljára.
Volt a doksi filmben, hogy fennmaradt írások szerint az ókori Rómában télen is mezítláb és egy szál pendejben jártak mert 15 fok alá nem csökkent a hőmérséklet télen sem. És nem az akkori diesel autók miatt volt ennyire meleg. Szóval valószínűbb, hogy a földön az időjárás ciklikusan változik. Most megint melegedőben van és ezt rá lehet fogni a környezet szennyezésre. Itt most nem azt mondom, hogy szennyezzük a környezetet mig valaki kitalálja.
De vegyük már észre, hogy ez csak a pénzről szól.
[Egy a sok közül]
Egy hazugságot akkor hisznek el sokan ha alátámasszák hihető dolgokkal.
A VW vezér is nyilatkozta hogy a diesel támadás túl van misztifikálva.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz sanzi89 #54346 üzenetére
Én amikor vettem a kocsit előtte felhívtam 3 renault szervízt és mindenhol telefonon az alvázszám birtokában adtak felvilágosítást. Ez egy éve volt a kocsit kintről hozták be.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
Miért ne működne?
Csak figyelni kell, hogy párhuzamos legyen a csiszolás na meg persze amit lecsiszol azt elbukta.
Én biztos ezt csinálnám, ha tényleg keveset használt és jó minőségű a betét.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
Ha vki tud Megane 3 bal oldali visszapillantó tükör házat eladót az keressen meg privátban.
Nem kellene csak az a rész ami a tükör körül van.Szóval semmi elektronika sem az a rész ami az ajtón sem a fényezett hátlap. Vmi kibelezett érdekelne.
Köszi.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz molnarpeter #54606 üzenetére
Ken az, csak kiold mindent. Szóval vigyázni kell vele.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
-
rsf
senior tag
Ma sikeresen frissítettem az R-Link1 et a legújabb verzióra a megane-on. (11.342)
Letöltés közben szétnéztem az R-Link Store-on.
Megint van friss térkép. 11.28.-ai.
A rendszer mintha kicsit gyorsult volna..
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz Gabesz87 #55060 üzenetére
Én meg ma jártam hasonlóan csak az első radarral.
Megálltam a szentmihályin egy autó mögött kb. 1 méterre aztán bejelzett a balról majd középről végül jobbról. Már azt hittem,hogy egy kutya jött az autók közé.. De aztán elindult az elöttem álló autó ami egy ford fiesta volt és akkor láttam, hogy elég rendesen füstöl. Amikor elindult én még álltam ekkor abba is hagyta a jelzést az autó. Azért elég párás idő volt az eső is csepegett. Nem tudom hogy jelezhetett be a füst.
Eddig egyszer volt hasonló esetem januárban de akkor meg szakadt a hó.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz forceberg #55147 üzenetére
Nyáron engedtem a csábításnak és a -20Ft/liternek és megálltam a dunakeszi lukoilnál. Sima gázolaj persze elötte spuri a tankba, be volt készítve mert hazafelé akartam tankolni. 2 éve rendszeresen piros Spurizok és már 1 éve megane-al tolom.
Na szegény kocsi alig bírt menni 3.-ban sen volt ereje, alig vártam hogy kifogyjon.
Ezután jött a már módosított Mol (nyártól jobban adalékolja a gázolajat a mol és a shell is) na ettől szárnyra kapott a kocsi. Ezután nyaralás majd 2x OMV aztán ismét MOL és azóta is , mert nagyon jónak tűnik. A fogyasztás is kicsit jobban alakult mint az OMV-vel pedig a 2x OMV után már szeptember vége volt.
Szóval jó irányban fejlesztett a MOL de ideje is volt. Az OMV meg még ül a babérjain.
Azt már félve írom le, hogy a régi Cliommal messze a legrosszabb fogyasztásom egy Auchanos tankolás után volt. Szóval a nyári kaland ismét eszembe jutatta, hogy olcsó húsnak híg a leve.
Sajnos a közelemben lévő MOL kút is a drágák közé tartozik... De legalább nem pancsolt..
A fentiek persze csak az én szubjektív véleményemet tükrözik.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- TCL LCD és LED TV-k
- HÁZIMOZI / HIFI / TV beárazás
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Computex 2024: bemutatkozott a Biostar alaplapok AMD-s zászlóshajója
- Politika
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Napelem
- Computex 2024: ASRock minden mennyiségben
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen