-
GAMEPOD.hu
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ijk
nagyúr
válasz Cassidey #892 üzenetére
Hazai induló ára 24-105 kitben lesz kb. 700-800k és akkor még nem tippeltem magasat.
Mindamellett d700 ellenében megfontolandó. 22mpixel már szerintem sok FF-re, portrékhoz (műtermi), tájképekhez jöhet jól, de nem kellene 16 mpixel fölé menni.
Megnéztem a full hd-s mintavideókat, leesett az állam. Addig tartottam hülyeségnek a fényképezőkben a videót amíg ki nem jött a d90. Jó poén lehet olyan minőségű videókat csinálni, mint a több milliós kamerákkal. Egyébként símán el tudom képzelni a gyakorlati hasznát is egy profi esküvői videózáshoz, ill. más eseményekhez.
Jelenleg a d700 ellenében ezt választanám, fő ok pedig az olcsóbb obik. De majd akkor ha megnyertem a lottót/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz Szten Márs #906 üzenetére
Nikonék még nem szálltak el ennyire.
Vajon egy L-es obi képes kirajzolni ekkora felbontást? D50 képei 100%-on is élesek az új gépeknél egyre kevésbé tapsztalni ezt a jelenséget. Várjuk a tesztképeket, valószínű, hogy alacsony érzékenységen műtermi fotózáshoz és állványos tájképekhez kiválóan szolgál majd./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Remélem a nikon marad "alacsony" felbontáson. Én a d700-at választanám ha rá tudnám tekerni a 24-105-öt. Jó lenne ha a nikon is kijönne már vmi normális f4-es FF obival.
Mindenesetre örüljünk hogy már 3 gyártónak van FF gépe, jó hatással lesz az árakra, 5 év múlva akár már tömegcikk lehet./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz BLOODSHOT #911 üzenetére
Jah, majd amerikában, ahol rohannak venni az új vázat. Itthon meg vajon hány embernek van 5D-je és azok közül hányan engedhetik meg maguknak a vázcserét.
Egyébként ha nincs ipari kémkedés, akkor hogy jutott a Canonak eszébe videót rakni a vázba, pont miután a d90 megjelent?/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz KakaosCsirke #920 üzenetére
Nézegettem a canon mintaképeit, most kerültek fel dpreviewre. Háát mit mondjak nem vagyok elájulva, 100%-on eléggé homályosak, és mintha nem lennének rendesen fókuszban. Persze nem ésszerű összehasonlítanom pl. d50-es képeivel, mert nálam azok élesek 100%-on is, csak ugye a 6mpixel.
Nikonnál jönni fog az MX formátum, remélem ezzel akar beszállni a pixelháborúba, és nem rakja a d3-ba azt a hulladék 24mp sony érzékelőt.
Mindenesetre a véleményem, hogy aki hobby szinten akar FX-et annak mindenképp jobb választás a canon a relatíve olcsó 24-105 IS f.4 miatt, aki meg borotvaéles képeket akar, annak nikon d700/d3 14-24, 24-70./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz Dare2Live #922 üzenetére
Minél nyugatabbra mész (tegyük fel, h. Japán a legnyugatabb), annál idiótább fogyasztói társadalmat találsz. Kijön egy új váz, és mindenki rohan megvenni, vagyis mostmár előrendelik, ahogy bejelentették. Persze nem akarom néhány fórum alapján a nyugati kollégákat minősíteni, lehet én is szaladnék obit+ vázat venni, ha az itteni árak töredékét kellene otthagyni.
Itthon, legtöbben még d80-al, ill. 40d-val szaladgálnak, már akinek telik tükrösre, sokan egy d40-et alig bírnak összekapirgálni.
Úgy tűnik sokan abban a tévhitben élnek, ha megveszik a csúcs vázat a csúcs obival, akkor ők is olyan képeket készítenek majd, mint a legnagyobb profik. Persze a hozzávaló stúdiótechnikáról és nembeszélve a tudásról gyakran megfeledtkeznek ./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Nem tudom hogy fejlődnek majd az EVF-ek, 4/3-as rendszernél olyan pocsék volt az optikai kereső, hogy ki tudták váltani evf-el. Viszont egy d80 kaliberű gépben szvsz egy optikai keresőt soha nem lehet elektronikussal pótolni.
Én személy szerint minél kevesebb elektronikát szeretnék egy gépbe. Egyedül az lcd-nél látom értelmét a méret és felbontás növelésnek, a képek visszanézéséhez. Sőt nekem elég lenne egy feldolgozó nélküli, csak raw-ba fényképező is./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz #27070592 #930 üzenetére
Szerinted mennyibe fog kerülni egy akár 2megapixeles EVF előállítása? Másrészt a 15 éven belül olcsón is hozzá tudsz jutni, akkor is ott lesz a kép késésének problémája, az elektronikából adódóan. Nem azt mondom, hogy elképzelhetetlen, hogy belépő szintű "dslr"-ekben kiváltsa az optikai keresőt, de még egy jó ideig nem fogja, és ki tudja mi lesz 15-20 év múlva.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz philoxenia #933 üzenetére
Az optiki keresőt sosem váltja ki semmilyen elektronika. Az EVF-et a miniatürizálás miatt találták ki, és a tükrös gépek nem kizárólag azért akkorák, mert nagy helyet foglal a tükörakna, hanem mert a kisebb vázaknak kényelmetlen a fogásuk, nem lehet stabilan tartani. Aki fényképezni akar az megveszi a normális optikai keresős gépeket, a többi kacatot pedig el lehet adni a tömegeknek.
Régen az R1-el szemeztem, minden paramétere kiváló volt, de amikor belenéztem a kersőbe, azonnal letettem. Ha 10x jobb keresőt gyártanak, számomra az is hulladék.
Canonék anno kiadták az 5D-t, nikon most a d3/d700-at. Akinek egy ilyen gépe van annak nem érdemes lecserélni. Sőt, ha tönkremegy benne a zár, vagy a ccd akkor is inkább javíttatni kell, mert ezek a vázak minden igényt kiszolgálnak. Tegye fel a kezét akinek szüksége lenne egy d700-nál jobb gépre./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Komolyan nem értelek. Miért lenne pont a d700 műterembe való gép (azon kívül, hogy oda is tökéletesen alkalmas)? És miért pont a markII N a legjobb gép számodra? Mint "profi" fotós milyen előnyét használnád ki, amikor az árából megkapsz egy d700/5d-t egy remek obival? Azonkívül cipelnél egy ilyen gépet (markolattal) egész nap? Már kitartani több óráig sem kis fizikai teljesítmény. Szóval áruld el, miért tudnál vele jobb képeket lőni?
És miért kellene még x formátum? Már így is eléggé átláthatatlan a piac a FF, 1,3x, 1,5x, 2x-el, és a hozzájuk való obikkal./人◕ ‿‿ ◕人\