- World of Warships
- Dark Souls sorozat
- PlayStation 5
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- EAFC 24
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Előzetes élménybeszámolókon az Elden Ring: Shadow of the Erdtree
- Diablo IV
- Újabb csapat dolgozik a Prince of Persia: The Sands of Time Remake-en
- Konzolokról KULTURÁLT módon
-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
veterán
Motor olajjal kapcsolatban én is kérdeznék.
Eddig MOTUL 4T 5W-40-et használtam.
A könyv szerint ezt javasolja a gyártó. 5UPERBIKE 4, SAE 5W – 40 or 4T FORMULA RACING, SAE 5W -40.
As an alternative to the recommended oils, it is possible to use select oils
having properties in compliance with or even above A.P.I. SJ
MOL olajat is tehetek bele amennyiben ennek a két minősítésnek megfelel? Elég drága ez a MOTUL, ha lehet keresnék olcsóbb megoldást, persze nem minden áron. -
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #22786 üzenetére
Ennyi . Akarasrol szo sincs. Csak lehetosegkent kezeltem. De akkor marad az 5w40, es keresek olcsobb olajat mint a Motul. Koszi a valaszokat.
-
csongi
veterán
válasz zsolt19900 #22831 üzenetére
Ezt most csak neked, hogy más meg ne hallja .
Szerezz be egy rossz HDD-t és szedd ki a mágnest. azt belevarrod, és a láda sör sosem esik le róla. Egyik legerősebb mágnes amit ilyen olcsón be lehet szerezni. -
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #22855 üzenetére
Miután agyra szívatott az atlanticom töltése, és elolvastam pár fórum hsz-t a típusról úgy éreztem, hogy ez mellé nyúlás volt. Most hogy egy Honda foresight ami "elnyűhetetlen" szarrá fúrt reped hengerét kellett cserélnem, tudatosul a nagy igazság, gazdája legyen a motornak. . Szóval tényleg mindnek van baja és fosos betegségek valahol valami. De ha oda figyel rá a tulaj, akkor mind el megy a világ végéig.
Az elektronikával szívtam egyet, de a blokk olyan amilyen ritkaság szerintem. 20ezer van óra szerint, de cserétől cserig megy olajfogyasztás nélkül. Én nem indulok el vele addig amíg a hőfokmérő mutató meg nem mozdul, egy pár perces járatás hidegen, napközben meg fél perc és meg van. Ennyit áldozom a fogyasztás oltárán, de még így is 4 liter alatt vagyok. -
csongi
veterán
válasz -Mosquito- #22885 üzenetére
Kikerem magamnak ezt az eloiteletet . Ha bele ontenem siman, akkor nem kerdeznek informalodnek. Koszonom a doktori elismerest
-
csongi
veterán
Iridium gyertya. " várhatóan nagy élettartam, akár 150 ezer km,". ez motornál vajon mennyi lehet? A szerviz idő duplája? 24000 ezer helyett 48?
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #22898 üzenetére
Legutobb neztem 6ezerell ezelott meg egyben volt. De elg szutyok mert szedni kell burkolatot es most olaj csere lesz. Igy ugy gondoltam ha cseres akkor legyen hosszabb eletartamu benne. Mint ahogy rew is celzott ra.
-
csongi
veterán
válasz fattyu #22926 üzenetére
En legalabb addig jaratnam hidegen mig a hofok jelzo meg n mozdul, vagy felig vissza nem tolt szivatoval is felveszi a fordulatot, ez kb szerintem 1-2 perc lehet, csak utanna indulnek es jaratnam melegre. Igy kimeletesebb a hideg oldali terheles es igy sem lesz tobb fogyasztas viszont, hosszabb elet tartam. szvsz.
Bogyo: Erdekes, bar nem tartom kizartnak hogy az az olajszivattyu akkor is pumpalni fogja az olajat, mikor elkorrodal a motor vaz . Igy nem szamitanak hibara.
Cannibal: fordulatszam merot utolag is tehetsz fel. Lehet nem lesz halal pontos de azert egy 100 rpm erteken belul be lehet loni
-
csongi
veterán
Igy van, at ultetheto. De itt elektonikusan vezerelt blokkokrol volt szo. Egy manualis szivatos gepnel halai jo erzes mikor a nem megfelelo szivato allasnal betorpan a motor vagy nem veszi fel a fordulatot. Allo helyzetben konnyebb jatszani vele. Es ezt eleg a napi elindulaskor megtenni az altalad is emlitett 30 fokos melegbe. Aztan mar nem kell a szivatoval foglalkozni. Nalam az automata dusito rendszer reggeli hidegnel kapcsol be aztan mar nem.De annyit akkor is varok hogy az Efi lampa elaludjon mielott indulok meg ha uzem meleg is a blokk. Hogy ez mennyire helyes az vitathato de barmikor megnezheted a kipufogom azon olaj nyomot nem talalsz, pedig 20 ezer felett van a kilometer, es ezeknel ilyenkor mar van nyoma foleg ha 9 evet is beleszamolod a mukodesebe.
Cannibal: Alltalaban a gyujtas traforol veszik a jelet a fordulatszam merok. Egy muszerrel lehet kontrolt csinalni akar autoszerelonel aki co-t is mer.Nekik van olyan muszeruk ami a gyujtokabelrol veszi le a jelet. Ha a muszer hitelesitett akkor valoszinuleg a valos erteket mutaja. Ehhez kepest kiderul a fordszam mero mennyit csal vagy eppen nem csal.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz canniball #22937 üzenetére
Vagy le kéred az infót a márka kereskedőtől vagy más úton deríted ki az adott blokk jellemzőjét. Vagy mint mondtam műszeresen beméreted a fordulatszámot, akkor meg tudod mi a max, és a max fordulat fordulat 20% lehet kb a piros tartomány. De hogy van erre általános szabály azt nem tudom, de szerintem nincs, mivel a konstrukció határozza meg. Viszont ha megtudod melyik fordulaton adja la motorod a maximális nyomatékot, akkor már meg is van a piros tartomány kezdete. Annál a fordulatszámnál tovább pörgetni nincs értelme, és máris lehet kíméletesebb ,módon használni. Sokan vitatják pl a robogón a ford szám mérőt. De szerintem igen is hasznos, mert abból lehet következtetni az áttétel állapotára, és jobban lehet következtetni merre keresendő az esetleges fogyasztás növekedés oka.
-
csongi
veterán
válasz Integra #22992 üzenetére
Mi a tokom javul ettol? A roman rendszos millios vasak tovanbra is buntetlenul szaguldoznak. A kib szott nagy javulas mellett a jelentosen ( saccolom) orszagosan 30 % al visszaesett forgalom is kozre jatszik
Nem az az unios eloiras hogy vegyetek miliardokert trafipaxot, hanem a kozlekedes nagysagatol fuggoen mekkora lehet a balesetek szama. Ez egy arany szam ami mutatja az orszag kozlekedesi halozatanak a minoseget es fejlettsegi szintjet. De nem kibaszott kamerakkal kellen elerni. Ez is jol meg ferditett lekozles. Lassan a rendort csak akkor latunk ha becsonget a tek vagy a hatat mert epen megvernek az utcan, vagy ott bagolykodik es a kamerara vigyaz. Nah bocs a kitoresert de ez mar tenyleg megalazo amit le tolnak a torkunkok. A tobbi szart meg mar nem is emlitem. -
csongi
veterán
válasz TommyGun #22995 üzenetére
Elmindom hogy az uj rendszeru kamerak kicsi merettel rendelkeznek. Harom lab kitamaszt. Egy godorbe egy bokorba. Ez talapitett kameranak szamit. Eszre sem veszed. A kamerat feszesen figyelo rendor, aki az allami javakat vedi , pedig akar 100-150 meterre egy kereszt iranyu erdosavbol egy parkolobol civil autoba vagy akarhonnan figyeli. Fel sem merul benned hogy kamerazik, mert o csak a kamerat tartja szemmel. Muszak vegen egy vezetek nelkuli eszkozre lekeri az adatokat majd a szolgalat leadasakor megy fel a koszponti adatbazisba, hozza se fer. Majd ott dontenek hogy ki kaphat es ki nem buntetest.
-
csongi
veterán
válasz -Mosquito- #23090 üzenetére
Ismét igazam van a túlhájpolással kapcsolatban. Egy kibszott Sor négyes 16 v 12 szelepes Suzuki Wagon R+ nál sem egyszerű az kipufogó sort ellenőrizni, mert faszányosan lehet csak hozzá férni , Jó ha van 3 kezed szerencsére nem 100 ezer, és egy csomó olyan szopatós hely van egy autónál ami miatt a pótkereket is ki kell venni akár egy gyertya cseréhez is. Olyan túl van árazva minden ami motor, hogy az elképesztő. Szerintem ez is egy nagy Mutyi az egész. Világszintű.
Azért Honda részéről elég szánalmas egy közlemény. Köszönjük!!! 25 ezer Km-et ha valaki motorozik, 5 év alatt beletol. Osszuk el a 100 ezret. 20 ezer évente plusz költség. Komolyan szánalmas, nem kicsit.Motor baleset: Annyira kíváncsi vagyok, mikor jut már el a ruházat arra az egyszerű egészségügyileg fontos pontra, hogy a fekete, vagy sötét ruhába jelentősebben nagyobb esélye van a rosszullétre az embernek napsütésben, mint a világos öltözetben.(közlekedés biztonságáról nem is beszélve. Baszhatom a szellőzést fekete ruhában, városban nincs jelentősége. És itt is kérdezem, mi a tökömért drágább egy zöld sisak, vagy egy világos kabát? Hányinger szintű a lehúzás!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
csongi
veterán
fattyu:
az én szélvédelmemmel városon kívül is meleg. 12 fok alatt kell csak alá öltöznöm, vagy elég egy Széldzsekit rávennem.
zedok: Igazi gyökér eladó! Csak akkor férfi a férfi a férfi, ha izzadt büdös és feketében jár? Istenem ez az állatkert nem kicsi
Mosquito34:
Nem a szerelőtől sajnálom a pénzt! Neki is meg kell élni. De kérem szépen..... azért ne már!!!Ruházathoz még: Attól külön agyfaszt kapok, mikor egy ruhát egy fogalmatlan tervez meg. És a jelentős részét az tervezi. Motort képeken lát meg bemutatón és életében nem ül rajta. Aláőltözés!!!!!! ATYA ÉG!!!!!!
Teljesen természetes hogy mikor esik az eső akkor pl az esernyőt beteszem a kabátom alá ott nyitom ki!!!
Persze így szoktam. Sőőőt télen a pulóver alá veszem a kabátot!!![ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
Hengerfej 20 ezer km es 9 ev . Azert olyan rosszul nem nez ki
-
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #23232 üzenetére
Mit szeretnél rajta mérni?
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #23235 üzenetére
Annyira nem szedem szét 20 ezernél. Majd 45nél mikor lánc csere esedékes.
Jut eszembe, lecserélném a levegőszűrőd direkt szűrőre. Elég drága ez a papír, és 6ezernénk csere. 2 papír árából veszek egy direktet. Injektorosnál kell valamit állítani?[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #23237 üzenetére
Nincs. Egyhengeres, semmi extra, Piagio 500 blokk. Igen tudom hogy 3000ezrenként kell takarítani, de szívesen megteszem, fél óra. Igen tudom kevesebbet szűr, de eléggé rejtve van a szívó torok, körbe burkolva. De még gondolkozom rajta. De lehet teszek be az olajozható szivacsot teszek be az eredeti helyére, csak csinálnom kell hozzá egy tartót. Munkásabb de hatékonyabb. Elég jó a kamra rendszere, a papír sem mondható valami koszosnak, éppen csak hogy szürkésebb a papír, a labirintus előtér már rengeteget leszűr.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz -Mosquito- #23241 üzenetére
A megjegyzeseidre nem igzan vagyok raszorulva. Az hogy mire van vagy mire nincs penzem az legyen az en dolgom. Ha valakinek velemenye van a kerdessel kapcsolatban meghallgatom. De ez mar a masodik szemlyeskedos beszolasod volt, kerlek a tovabbiaktol tartoszkodj. A szurovel kapcsolatban pedig felesben oszlanak meg a velemenyek. Majd en eldontom melyiket szeretnem.
-
csongi
veterán
válasz -Mosquito- #23255 üzenetére
Erre jutottam en is . Nincs kedvem barkacsolni ilyen formaban. De keresek valami olcsobb megoldast. 0,2 m2 papirra kolteni evente 5 ezer forintot. Hanyas kategoria megint. de olcsobb mint egy kikopott blokk. Szoval meg nem adtam fel. Elgondolkozok egy keret keszitesen es abba olajos szivacsot, vagy autos szurobol beleveagni a papirt, dupla ekkora szuro 2 ezer forint. Szoval hosszutavon erdemes megoldast talani, ha jol mukodik. Egy darab papir egy liter olaj ara, szoval ez is vicces. Mint mar korabban irtam 29 Ft/Km az uzemeltetes. Ha evente csak 10 ezret megyek akkor is sokat szamit 2700 meg x ezer + x ezer. Ilyenekbol sok kilometrt lehet sporolni. Egyebkent nyugodt vagyok
-
csongi
veterán
válasz -Mosquito- #23263 üzenetére
Köszönöm! elgondolkozom ezen a megoldáson is. Eddig tetszik. Sajnos az én szűrőm pereme egy habszivacsos akármi, nem egy merev gumis dolog, de valami kiagyalok, ebben jó vagyok , eddig mindig megoldottam a problémákat . Ha megcsinálom ,majd belinkelem a terméket
-
csongi
veterán
Sajnos betonom nincs. de van zsákos csempe ragasztóm, remélem az jó lesz
Purhab sem rossz, de abból is egy komponensű és dagadás mentes , csupán annyi a baj, hogy 3 rugó egy flakon, és egyben el is lehet dobni , ha kifújtad ha nem . -
csongi
veterán
válasz Daywalker #23285 üzenetére
Ez van sajnos, nem jókedvében szuttyog az ember ilyenekkel. Minden forintot meg kell fogni, és akiben van egy kis műszaki érzés és szerelési tudás az megcsinálja.A kényszer nagy úr! Az más kérdés ha nem sikerül akkor többe van mint ha elsőre szerelőhöz vinné. De a szerelő erősen bizalmi kérdés, első sorban.
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #23293 üzenetére
Van benne igazság, de mint mondtam , és ezt te is alátámasztottad a túlárazás a "szamárnál" is fent áll. Egy pár dolgot össze számoltam már, egy 250-es burgonya házi szervizem alatt, 26Ft/km költséggel gurult. Az 500-as pedig, 29Ft/km. Szóval nem sok az a 3ft, de évente 10-12 Ezer Km-nél már az is jelentős. Persze ez nézőpont kérdése, mert nézhetjük úgy is milyen jól áll az 500-as a 250-hez képest. De lehetne fordítva is.
Szóval vannak dolgok amik egyértelműen a fogyasztásra alapulnak.. Vannak olyan blokkok amik működnek szivacs légszűrővel és papír olaj szűrővel, és vannak olyanok amikhez papír levegő, és fém olaj szűrő kell.
Megy a mutyi itt is . Tehát amennyiben sikerül egy normális tisztítható levegőszűrőt össze hozni, akkor az évente akár két liter olaj árát is megspórolhatja,( ami egy olaj csere) vagy pl a gyertya amiről legutóbb beszéltünk. Ha két ciklust elmegy ami 50ezer akkor megint sikerült egy picit spórolni. Sajnos ezt éljük meg Magyarországon, kényszerből keresni kell olcsóbb működő megoldásokat. Éves szinten pár tíz ezer forint is számít, pedig észre sem kellene venni. Sajnos szenvednek a szerelők is a fogyó munkák miatt. Az alkatrész kereskedéseket annyira nem sajnálom kezd realizálódni a haszonkulcs, ez van, a megszorítások rendesen érezhetőek. Igaz, hogy addig nyújtózkodjunk amíg a takarónk ér, mondás, de most az van hogy rövidebb a takaró amit rád tesznek, és mindegy mit csinálsz a lábad akkor is kilóg alóla. Egy szerviz, szerelőnél mindegy hogy 500 vagy 250, akkor is ugyan annyi. Nem sok arányosság van.
Itt 10 éves motorokról beszélek, nem szalon gépekről. Lassan ez is kiváltság hogy ilyen idős motorokkal lehet motorozni. A kétkerekűnek ez lenne a lényege, olcsóbb közlekedési eszköz. De egy használhatóbb mindenes, fenntartása nem kevesebb mint egy 10 éves fabiáé. Ez a ki..szottúl aránytalan. -
csongi
veterán
válasz -Mosquito- #23317 üzenetére
Nem tudom ki az a Jasa
bogyo112: Vagy elhitetik veled, hogy ez luxus és te elhiszed?
2013-at írunk, az a szánalom ,ha egy 4-500 motor akkora hobby célú használat hogy ihaj. Azt a k.rva piros pirulát vettem be, én marha![ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz Daywalker #23337 üzenetére
szerintem szinte minden autós boltban található, de még a tescoba is. Sok féle létezik. Legrégebbi itthon a rainx nevű. De én használok, polír pasztát is, a turtle vax kék színű flakonos cuccát tacsóba kb 1700ft . Szintetikus és kurva jól működik, a krómozott felülettől a lámpáig. Egyedül a matt felületekre nem szabad felkenni(ami nyers fekete műanyag. Szélvédőn is kipróbáltam, tökéletesen ellátja a feladatát
[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
Ne higgyétek hogy nem viszik el akár a 3mázsás motort is. Nem fognak sokat daraboni meg kínlódni a riasztóval. Ha nincs kiláncolva, mindenestül beteszi egy oldalajtós furgonba úgy, hogy kb 15-20 mp telik el, Ennyi ajtócsukódásig. Bent szerintem hamar kiütik a szirénát, és 3 sarokkal később már sosem látta senki. A bejelentés és a körözés kiadása között eltelik annyi idő, hogy darabokra szedik, vagy elhagyta az országot. Persze ehhez a miliós gépeket éri meg lopni. De a mai világban mindent visznek ami nincs betonozva. Ha nincs szemtanú aki lát rendszámot, vagy közvetlen tetten érés, semmi nem védi meg a mocit, legfeljebb az amatőr nem megy rá csak a profi kezd bele az eltulajdonításba. A Magyar jog szerint ha tetten éri valaki, és mag akadályozza a lopást amit szinte csak fizikai beavatkozással lehet akkor az baszik rá aki jót akart tenni .
Szóval távcsöves .
A többi saját megnyugtatásra jó csupán. -
csongi
veterán
Ez sem rossz 3percnél indul az akció
Még az üzlet sem akadályEgy jó lánccal kikötve egy percel is meg lehet növelni az időt, ha riasztó is van akkor figyelem felkeltő, és jó eséllyel lehet szemtanú.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
O sem tudta , de ahoz kepest nagyon jol sikerult En ezt a mutatvanyt 9 pontra ertekelm
A szitu egyszeru. Az autos halad a belso savban a maga 160 km oras sebessgevel kb
Motor utoleri de autos nem huzodik le. Jobbrol megeloz be all ele, duda megszolal, motoros hatra nez, int, es ezzel kozli na egyere, huz egyet es vissza enged, de ez keves volt hogy kello tavolsagot nyerjen igy autos meg ugyan azzal a tempoval utolerte ( baszodj meg kis kocsog) gondolattal a fejeben. Kresz szerint a baleset pillanatban az autos volt a hibas, legalabbis itthoni kresz szerint. Osszesegeben meg a motoros volt a pocs, mibol gondolta hogy egy autoval szemben nyerhet.Csak sebessegben tudta volna lenyomni.
Jobb savban marad es elmegy a francba.
Bocs a dupe miatt telefonrolirtam.[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
Elkészült a szűrőm
Várom a véleményeket, több szem többet lát.
A szivacs vastagsága 13mm és szűrő olajozva. szerintetek kell e bele még egy ?
A szívóhang csak 4500-5000rpm között jön meg, addig a normális hangja van.
Képek. -
csongi
veterán
Egy egybekötött ph-s motoros találkozó? Hátha mást is érdekel a repülés.[link]
-
csongi
veterán
Ha valakinek van kedve a bihari hegysegben vagyes, gyalog turazos motorozos lablogatos 4 napos koruton reszt venni az szoljon a honap vegeig. Panzios alvas, csillagtura, szaraz kaja. Arrafele a vendeglatas kis cipoben jar . Szallas 3-4 ezer kozott fo /ej.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen