-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
imibogyo
veterán
válasz -Mike- #78239 üzenetére
Én is hasonló karokat vettem, de kompletten tartállyal mindennel. Nem a minőség csúcsa ez OK, de szerintem simán vállalható.
-
imibogyo
veterán
válasz Bogyó bá' #78246 üzenetére
Sajnos a gyáriak menthetetlenek voltak. És nem igazán fér bele egy új gyári szett... Legalábbis a házvásárlás lezárásáig semmiképpen sem...
De itt pihennek a polcon, nem dobom ki őket. Talán ha egyszer találok hozzájuk gyári pótalkatrészeket (tömítés, gumiharangok stb...), akkor mér megpróbálok beléjük életet lehelni. Mindenesetre most még az a veszély sem fenyeget, hogy tavasz végéra lesz motorom, nem hogy az, hogy ezek miatt a dolgok miatt legyen valami bajom...
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz mindkilla #78669 üzenetére
Így elsőre egy 25-30 éves, relatíve kevesett futott, kreolbőrű, talán megkímélt darab... Típusa talán Michelle, vagy Janet, esetleg Nicole, de ezt csak egy fejidomot szemből mutató képről és a papírjairől lehetne biztosra megmondani. Az biztos, hogy áramvonalas és a viselt karosszériaelemek is könnyítettek, csekély súlyúak. Ezekből arra lehet következtetni, hogy jól teljesít minden területen, húzósabb "menetnél" sem kell a gép súlyával szenvedni. Ha a fejidom alsó légbeömlőjét is láthatnánk, akkor az is kiderülne, hogy hogy szív... De vásárlás előtt érdemes személyesen kipróbálni...
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz Gaboman #78698 üzenetére
Szerintem meg simán csak ignorálni kellene akit zavar, vagy vegyen magának prémiumot és annyi... Nekem is van bőven amivel nem értek vele egyet (sőt a legtöbb dolog ilyen), de ettől még nem irkálom be 1000x. Baromi unalmas mindig a fröcsögésre bejönni a topikba, amikor az ember motor és motoros témákért látogat(na) be ide...
De hogy ON is legyek. Ezt tegnap találtam és megtetszett. Van benne pár vagány motoros helyszín.
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz Gaboman #78949 üzenetére
És azok is SM + Enduro szettel együtt vannak? Mert azért ha egy alap géphez még a komplett SM szettet is be kell szerezni, akkor az azért nem olcsó. Nem ezt a gépet védem, csak elgondolkodtam. Nekem még mindig az XR650R az "álomgép", de az egy kategóriával és árlépcsővel feljebb van.
-
imibogyo
veterán
válasz Laca1212 #79990 üzenetére
Én egy ilyet használtam a Versys-en és a gumis rögzítés miatt egyszer sem tudott kicsúszni... Kínából jött, de most melózom, nem tudok pontos linket küldeni. Azt hiszem postaköltséggel együtt 1800 Ft-ból jött haza.
Haver jobban félt, hogy kiesik neki a teló, ezért ő "zárt" tokot használ, de itt fontos, hogy melegedős, vagy sem a telefon, mert neki a Samu S6 bizony néha elég forrón jött ki belőle... Ez egy kicsit drágább, olyan 3k körül volt...
-
imibogyo
veterán
válasz Geresics #80428 üzenetére
Ez miatt kapok agyf@szt, amikor olyanokat olvasok, hogy az 50LE-s gépek édeskevesek, erőtlenek, stb.
Mondjuk azért ez nagyon-nagyon motor és karakterisztika függő dolog. Én is többször írtam már, hogy például a 64 lóerős 650-es Versys nekem is "kevés" volt, sokkal többet vártam tőle és nem igazán volt "élmény-motor". Ugyanakkor például a 690-es KTM Duke R 70 lóerejétől egy órán át nem tudtam a vigyort letörölni az arcomról. Lehet, hogy bennem van a hiba...És igen én voltam az egyik "hülye" (tudom, hogy nem ezt írtad (max. gondoltad )) aki azt mondta, hogy 70+ LE-s gép alatt én már nem is nagyon gondolkodom utcára. Kivéve persze az enduro és SM kategória mert ott egészen mások az "elvárások", bár az új KTM-ek pl. már ott is bőven a 70+ lovas kategóriában mozognak, szóval ez is pipa...
És ha valaki egy ilyen erősebb gépről "beszél visszafelé" (vagy akár egy sokszorosan erősebbről), akkor nem kell csodálkozni, hogy egy sub. 50 LE-s gép "gyengének" van jellemezve...
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz sabaton667 #81186 üzenetére
Tetszik, hogy alapvetően nyugodtan kezelted a dolgot, annak ellenére is, hogy te voltál az áldozat. Remélem nem lett semmi komoly baj(otok), sokszor kis esésből is lehet komoly(abb) sérülés.
Egyébként sokkal könnyebb így lerendezni a hasonló helyzeteket, mint anyázva. Tavaly tavasszal nekem is volt egy balesetem (mondjuk autóval) és mindenki annyira nyugodt volt, szinte az jött hirtelen a nyelvemre miközben e sorokat gépelem, hogy "élmény volt az ügyintézés". Én mondjuk 100%-ban áldozat voltam, 4 autó ment egymásba ráfutásos balesetben és én voltam a legelső autós. Szóval én megálltam (egy másik baleset miatt ráadásul), még a mögöttem jövő is megállt, de a 3. és a 4. autós elbambult és csatt...
-
imibogyo
veterán
válasz canniball #81805 üzenetére
Még sokkal durvábbat is...
Páran kinn voltunk terepen motorozni és egyik haverom rosszkor és rossz helyen ugrott.
Előtte 10 perccel azt mondta, hogy "neki elég lesz mára", amúgy is messziről jött, elindul haza és legurult a dombról a kisbuszához összecsomagolni (mi mindannyian a dombtetőn állomásoztunk, mert motorokkal érkeztünk, de ő oda nem tudott feljönni autóval, ezért lenn parkolt a domb egyik oldalán), mi ezt nyugtáztuk, elköszöntünk tőle, de motoroztunk tovább öten-hatan, mivel még csak délután 2 óra környéke lehetett.
Egy másik haverom eközben lement és nekifutott az ugratónak, ami a dombnak egy másik oldaláról indult, de sajnos valami nagyon nem jött össze neki és egy hatalmasat esett. Mindenki fenn volt a dombtetőn, kivéve az elmenőben lévő haverunkat épp ezért ő a domb aljából nem láthatta, hogy mi történt a tetőn, légvonalban úgy 100 méterre lehetett.
Természetesen mind odafutottunk hozzá és próbáltunk segíteni neki, beszéltünk hozzá, én lelőttem a motorját stb. és épp azon tanakodtunk, hogy kell-e mentőt hívni vagy sem.
Ekkor hallottuk meg, hogy az elmenőfélben lévő haverunk mégiscsak nekifut még egyszer utoljára az ugratónak. Tényleg nem tudhatta, hogy fenn valami nem stimmel, én meg komolyan megijedtem a másik haver bukását látva és bevallom őszintén nem jutott eszembe (másnak sem) "biztosítani a területet", hiszen úgy tudtuk, hogy már csak mi vagyunk.
Ekkor úgy 15-20 méterre lehettünk a domb szélétől és az ugrató felső pontjához értünk inteni neki, hogy azonnal álljon meg és fejezze be az ugrást már az utolsó 2-4 méternél járhatott és hát elég vehemens tempóval így amikor észrevette hogy baj van, akkor már csak arra volt ideje, hogy elrántsa a kormányt (meg persze valamennyit fékezzen), hogy ne az épp fekvő másik motorosra ugrasson rá (ezt a részét persze ő nem tudhatta, mármint hogy mi a baj, csak azt, hogy baj van).
Ez eddig nem is lett volna akkor baj, szinte mindennap megesik, mivel annyira nem nagy szám az ugrás utolsó stádiumában valamennyire irányt váltani, de mivel ez nem hazai terep volt (csak magán az ugratón mentünk egy párat a terület maga ismeretlen volt) így ő rossz döntést hozott (nem balra, hanem jobbra kellett volna eltérítenie az ugrást) ezért a random kiválasztott röppálya egy sziklás, szakadékos (pár méteres) részre vitte őt és brutálisan összetörte magát (ekkor már nem volt kérdéses a mentő hívása)...
Azt hiszem négy, vagy öt törése lett, rengeteg zúzódása, jó pár csavart is kapott és arra az évre be is fejezte a motoros pályafutását. De mindig mondja, hogy ha szóbakerül, hogy csak magát hibáztatja, mivel nem ellenőrizte le ugrás előtt a terepet, amit amúgy mindig megteszünk és meg is kell tenni. Mi pedig azért hibáztathatjuk magunkat, hogy nem voltunk körültekintőbbek, amikor már megvolt az első baj. A sors iróniája, hogy az első bukott haverunknak végül nem lett komoly baja, csak mivel megfejelte a kormányt egy kicsit "belassult" meg persze a motorja kapott durvábbat, az javításra szorult...
(#81810) geresics: tényleg nem genyóságból mondom, de ilyenkor látszik az, hogy ez a motor nem terepmotor, mármint általánosságban az ilyen "becsomagolt" motorok nem azok. Egy esés és repülnek a százezrek... Egy hasonló esést egy KTM, vagy más "komoly" enduro valószínűleg simán megúszott volna. Ettől függetlenül sajnálom nagyon, de a lényeg, hogy neked nem történt bajod...
-
imibogyo
veterán
válasz Lomha 8V #81851 üzenetére
Sajnos a már többször említett házvásárlás miatt sehogy sem. Még úgy 2 millió Ft hiányzik a ház vételárához amit nyár végéig össze kell szednünk (nem akarunk hitelt), így most minden egyébként hobbira fordítandó pénzünk is ide megy. Szóval idén már nagy valószínűséggel nem lesz semmi sem a motorból...
Persze ez lehangoló, ugyanakkor ide majd építhetek egy komoly(abb) műhelyt (2600 m2 a telek), így hosszútávon ez azért kárpótol majd mindenért.
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Viccet félretéve én most a "nagyobb jót" nézem, a többi úri huncutság majd jöhet utána.
Nagyon komoly vágyam van már motorozni, de még ennél is fontosabb projekt a "családi jó" megteremtése. Na ezért bénázgatok én most itt még egy 30 éves motorral is...
-
imibogyo
veterán
válasz -Mike- #82629 üzenetére
Csak szélvédett helyen lesz normális hangod, például ülés alatt...
Példa 1
Példa 2 (jobb)(#82635) tboldi: Csak macerás utólag összeszinkronizálni a videóval.
2-3 gyorsat kell az elején duddantani, tapsolni, kiáltani stb... úgy, hogy mind a két mikrofon hallja és a jobb programok (Premiere Pro például ilyen program) automatikusan elvégzik ezt (itt talán jobban el van magyarázva) és hangminta alapján összeszinkronizálják a két fájlt (video és audio + külön audio). Megy duda és egyebek nélkül is, mert a teljes hangsávot elemzi a program, de egy ilyen kis egyedi hangmintával közel 100%-os lesz az automatizmus, ha pedig esetleg mégis tévedne a program, akkor emberi szemmel is jobban elemezhető/értelmezhető és korrigálható a dolog, ha van valami "kiugró" minta a grafikus megjelenítésben (egyébként szemre is nagyon gyorsan meg lehet ezt tenni a hangminta alapján).[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz tboldi #82647 üzenetére
Hát igen. A plusz munka az plusz munka, de azért az újabb programokkal nagyjából 3 kattintás és úgy 30 másodperc. Erre akartam célozni, hogy az azért nem kibírhatatlan, még ha egy kis plusz macera is...
Én csak olyan gagyi videókat szoktam csinálni, amik nem igényelnek plusz munkát. A legutolsó "munkám" egy egyedi damilos szegélyvágó fej volt (videók között ott van, hogy hogyan muzsikál), mert baromira utáltam már az állandóan letekeredő gyári vackokat... NA ezekhez a mesterművekhez biztosan nem kell utómunka...
(#82648) -Mike-: persze van még sokkal több is... Láttam én már mosdószivacsba beleapplikált mikrofont is a kormánykiflik közé nyomva és annak is tök jó hangja volt. Schaaf videóját is ismertem. A lehetőségek tárháza végtelen. Én csak a nekem legszimpatikusabbat említettem meg.
Ha nekem most úgy lenne pénzem, ahogy nincs, én a Sonynak venném meg valamelyik PCM-D kütyüjét. Valami hihetetlen minőségben képesek rögzíteni (még ha ez a minta fájl nem is legjobb a rengeteg visszaverődés miatt, de most melóban nincs időm keresgetni).
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Ezért régi szívfájdalmam, hogy eltűntek a motorokról az MZ-n, Simsonon stb..-n látható láncburkolatok...
Lehet csak az idő szépíti meg az emlékeket, de azokkal soha sem volt gond ilyen téren. Tiszta sor, hogy más erőkkel is kellett azoknak a láncoknak megküzdeni, de szerintem a zárt burkolatnak is köszönhető volt, hogy még faterom 250-es MZ-jén sem nagyon emlékszem lánccserére (na jó elég "kicsi" is voltam ekkor még), pedig beletett rengeteg Km-t...
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Pont így gondolom én is.
Motorozom, autózom, teherautózom meg még ki tudja mi mindent vezetek. De nálam is kicsapja a biztosítékot az ilyen, főleg ha mögöttem ül a két kis fiam is, de a baromállatjának pont úgy és annyira meg kell előznie az előtte közlekedőt, hogy lényegében engem, meg a gyerekeimet is veszélyezteti (pont tegnap volt egy ilyen szituációm Dabas felé menet és NEM, nem kicsit kellett lehúzódnom a hülyéje miatt). Persze ha adott esetben elbambultam volna, vagy csak szimplán nem akartam volna lehúzódni a padkáig, mivel ezen a szakaszon ez is veszélyforrás, akkor én lettem volna a köcsög autós, aki nem figyel szegény motorosokra...
Ezt a mentalitást motorosként sem tudom elfogadni...
V.Stryker (#83032):
Mi az hogy akkor menjen 90-el a másik mögött? Vagy csak ez a két véglet van előzésben? Vagy belemegyek mindenbe a szembejövő meg rohadjon meg, vagy örökre ott kell maradni 90-el a másik mögött? Érdekes... Szerintem meg nem arról van szó, hogy be kell szorulnod valaki mögé, hanem arról, hogy mondjuk 2-30 másodperccel többet vagy mögötte, amíg nem teljesen biztonságos az előzés. Én még úgy tanultam, hogy a közlekedés társasjáték... Nem is értem miért gondolja valaki úgy, hogy a szembejövőnek le kellene, vagy illene húzódnia, ha egyszer csak így biztonságos az előzésem. Ha egy előzés csak így kivitelezhető, akkor az egy szar előzés...Nem kell ezt úgy előadni, mint ha a biztonságos előzés kritériumait szem előtt tartva ott kellene megőszülnöd valaki mögött, vagy 2x olyan hosszúvá válna ettől a menetidő. Vagy ha ez így van, akkor valami gond van a motorral, vagy a motorossal... Amúgy is szerintem rossz az a szemlélet, hogy sok motoros (és autós is természetesen) privát versenypályának nézi a közutat.
Majd sírva fakadok bánatomban, amikor azt kell hallgatnom, hogy "jaj, milyen gáz már, hogy a 90-es táblánál szegény nem tudta tartani a 140-es átlagtempót a sok amatőr miatt" (megtörtént eset, persze nem ezekkel a szavakkal).... Csak szerencsétlen azt nem fogja fel, hogy az a "sok amatőr" adott esetben a családját szállítja, vagy költözik az autójával, vagy bármi más egyebet csinált és épp nem a köridőt vadászta... Én csak azt nem értem, hogy az ilyen miért nem megy ki veretni az autópályára, vagy egy lezárt útszakaszra versenypályára és akkor mehetne 2-300-al is a lőtéri kutyát nem érdekelné. A közutat meg tartsa meg normális (direkt nem szabályosat írtam) közlekedésre...
-
imibogyo
veterán
válasz V.Stryker #83039 üzenetére
Értem.... És akkor ez természetesen feljogosítja az embert (téged, vagy bárkit, teljesen lényegtelen), hogy lényegében közúti veszélyeztetést hajtson végre, csak hogy nyerjen 5 percet egy adott szakaszon... Na mindegy, nem akarok én itt ebből komoly vitát...
A lényeg, hogy én baromira elítélem, más meg nem...
-
imibogyo
veterán
válasz Bogyó bá' #83109 üzenetére
Épp ezt akartam én is írni. Nekem is egy Einhell cuccos van (csak egy picit nagyobb), de alap barkács dolgokra tökéletes.
Bár én még eredeti áron vettem (mondjuk nem innen)...
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz Bogyó bá' #83114 üzenetére
Én is egy baromi olcsó készletet vettem, egyben volt leakciózva egy csomó vadonatúj Einhell cucc (20 méter cső, vésőkalapács, festékszóró, egyenes csiszoló, kerékfújó mérőórával, két fajta lefújó fej, tartályos "hosszúcsőrű" cumó (én jármű mosáshoz használom)) és egyben valami 20k volt 2,5 éve. Azóta is tökéletesen működnek. Igen egyébként a vésőgép is nagyon hatékony. Én is egy óra alatt "de-csempésítettem" egy teljes fürdőszobát.
És azzal a mosós fejjel tisztítottam ki pl. a karburátort is. Szóval motorszereléshez is jól használhatóak és nagyon praktikusak a légszerszámok...
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz horvathkrisz #83513 üzenetére
Sajnos igen. Pedig a napokban én is tudtam volna "intézkedni"....
-
imibogyo
veterán
válasz horvathkrisz #83521 üzenetére
Semmi komoly dolog, csak az önbíráskodásról jutott eszembe...
Épp ebédidőben gurultam haza, megálltam egy zebránál, hogy átengedjek egy 5 tagú családot amikor is nyikorgást hallottam, hátrapillantottam a tükörben és megláttam, hogy a közeli (50-80 méterre lévő) kanyarból ahonnan én is jöttem a zebra felé abban a pillanatban kivágódik egy barom autós és lakott területen belül úgy saccra legalább 100-140-al közeledik felénk. Már az autó mozgásából is látszott (sodródott át a másik sávba), hogy jön mint az állat. A család már lelépett elém, szóval csak arra volt időm, hogy beleálljak a dudába. A család persze megijedt és az "én" autóm bal elejénél tartó (gondolom) feleség még épphogy meg tudott dermedni a babakocsival, az apa pedig a két nagyobbat rántotta vissza a járdára és már ugrott is a feleséghez, amikor is a baromállatja a fenti saccolt sebességgel lényegében a babakocsi előtt, minket "kielőzve" elszáguldott.
Eldurrant az agyam, neki indultam, hogy utolérjem a barmot (aki nem ma barnult le, milyen meglepő, na ennyit a rasszista sztereotípiákról), de még jobban el kezdte nyomni neki. Volt még bőven tartalék az én járművemben is, tehát egyáltalán nem tudott volna meglógni (főnököm baromi régi, de vagy 400 LE-s A8-asával ugrottam haza, mert az enyémben munkahelyi dolgok voltak és még kellettek nekik a benne lévő cuccok a helyszínen ahova kivonultunk).
Ha utolérem és meg is tudom állítani nem biztos, hogy lett volna benne köszönet (nekem sem, mert annyit kapok érte, mint egy normális emberért), így csak végül annyira közelítettem meg, hogy leolvassam a rendszámot amit az első találkozásunkkor nem figyeltem meg, hogy be tudjam diktálni a rendőröknek, amit persze meg is tettem...
-
imibogyo
veterán
Szomorú az ilyet látni. És lehet nyugodtan g...cinek tartani, de nem a motorosra értem... Aki veszélyesen él, előbb, vagy utóbb de megkapja ami jár.
A kamerás autóst pedig simán nem értem. Minden autó lehúzódik ő meg ott marad, miközben neki is látnia kellett, hogy nem egy száguldozó jön felé. A második motoros simán megúszhatta volna (főleg ha előbb fékezett volna)...
-
imibogyo
veterán
válasz Bogyó bá' #84105 üzenetére
Én a CNC marógépet. Ki kell cserélnem a trapézmenetes orsót, hogy ki tudjak végre pár rég óta tervezgetett alkatrészt marni a motorra. A tervek már megvannak fejben. Egy kormánytartó konzolt kell gyártanom az egyenes kormányhoz és egy új lábtartó konzolt is tervezek, mert nekem a gyári "nagyon hátul van"...
-
imibogyo
veterán
Jó lett nagyon.
Sajnos nekem is esélyes az első futómű cseréje, mert a fékek úgy néznek ki kompletten kukák és amiket bontóban megnéztem sem sokkal jobbak, miközben baromi drágák. Szóval lehet nekem is egyszerűbb lesz egy komplett futómű csere, ha jól láttam/olvastam akkor az 1100XX első futóműve passzol...
A blokkal is haladás van, most már tökéletesen indítható, de 2-3 nap után újra nem. Szóval szükséges lesz egy komplett karburátor felújító készletre, ami kb. 20.000 Ft-ért beszerezhető a szerelő szerint. Mondjuk azt nem tudom, hogy honnan, mivel én sehol az interneten nem találtam már felújító készletet 87-es 1000F-hez.
-
imibogyo
veterán
válasz demars #84786 üzenetére
Áhhh, én nem.... Csak hallottam valakitől, aki már látott olyat, aki beszélt egy valakivel aki ismeri ezt az oldalt. Csak onnan jutott eszembe....
Amúgy viccet félretéve, csak úgy görgettem át a topikot, mert nem volt kedvem átolvasni az egészet és megakadt a szemem ezen a "csak a pulton csinálták" mondatrészen.
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Igen is, meg nem is...
Egyrészt a házvásárlás (ami ha minden jól megy 4 hónap múlva fog bekövetkezni) természetesen a büdzsé egy jelentős részét leköti. Ettől függetlenül, ha valakit érdekel a motor, akkor ő teljesen összeszerelt és megjavított állapotban fogja megkapni azt (alkatrésznek, vagy pályamotornak). De most az ingatlanozás miatt inkább kivennénk belőle a pénzt, mert logikusan az most a hasznosabb (200k-ra gondoltam felújítva, összeszerelve ami a netes árakat tekintve szerintem reális, PH-soknak akció is van ).
Másrészt a feleségemtől kaptam a közelmúltban (újra) egy ígéretet, hogy ha eladom ezt a gépet amit már nem éri meg papíroztatni (ezért ő semmi értéket nem lát benne, még a régi forgalmit sem kértük el a tulajtól) és az új ház megvételén/felújításán is túl vagyunk, akkor vehetek egy sokkal fiatalabb és egy hozzám sokkal jobban illő ((túra)endúró, vagy SM) gépet egy komolyabb összegért, ami célért megéri beáldoznom ezt a vasat, amit eredetileg is csak pályára szántam és csak átmenetinek...
Szóval röviden ennyi... De ha a ház megvételéig nem megy el, akkor meg marad nekem, mert onnantól felszabadul havonta egy akkora összeg, amiből bőven jut rá és akkor már nem fog érdekelni, hogy mit magyaráz a feleségem ( ). Talán még forgalomba is helyeztetem.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- TCL LCD és LED TV-k
- HÁZIMOZI / HIFI / TV beárazás
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Computex 2024: bemutatkozott a Biostar alaplapok AMD-s zászlóshajója
- Politika
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Napelem
- Computex 2024: ASRock minden mennyiségben
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen