-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
yodamastah
őstag
Pirelli jó. De ahogy kopik gyorsabban esik a tapadás mint dunlopnál. Jól lehet csúsztatni, könnyen kontrollálható, szóval szarrá kopva is használható, csak nem tapad úgy. Utcára jobb szerintem mint a dunlop. Hidegen jobb a mechanikai tapadása, jobban kapaszkodik az aszfaltba ilyenkor, és a lágyabb karkassz miatt a szar utakat és a nem tökéletes futóműbeállításokat is jól elkeni. Vizen is jobban tapad. SC2 az ugye a keverék. Ha ajánlották lehet tényleg jó lesz, ott én soha nem mentem pirellivel, nem tudom mi a jó keverék oda. Csak azt tudopm hogy kemény kell, mert szétmennek a lágyak
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
-
yodamastah
őstag
válasz Daywalker #25259 üzenetére
Nem tudom mikor voltál utoljára a központi okmányirodában Én kb 300 méterre lakom onnan, de legutóbb átmentem az autómat átiratni máshova, bejutni oda elég lehetetlen esemény. Korán reggeltől elég nagy sor áll. Emlékszem odamentem reggel f9re és kiröhögtek hogy sorszámot akarok húzni Aznapra már nem volt
Mondjuk ha beállsz a sorba f7kor, és 10ig elintézed a dolgod, akkor még lehet aznap dolgozni
-
yodamastah
őstag
válasz fattyu #25265 üzenetére
Ja az a személyi, oda könnyebb bejutni.
Az autó átírásra a központiban nekem megadtak egy olyan időpontot hogy bőven túl volt a 15 napos átírási határidőn Máshol találtam okmányirodát ahol csak 2 órát kellett várni. De elment erre 2 délelőttöm mire összehoztam.
Korábban volt olyan hogy bementem délben, és közölték aznapra nincs már sorszám. A hely kongott az ürességtől (régi központi iroda). Addig anyáztam míg megcsinálták. Nem volt előttem senki Biztos várták a neppereket délutánra
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
RIP [link]
-
yodamastah
őstag
Én is beszopattam magam azzal, hogy legutóbb leadtam a gixxer műszakira egy olyan műszerfallal amibe 65e van. A mostaniban van 7e... Most tekerhetem fel 70e környékére hogy ne b*sszanak meg.
A mociban kb 25-30e lehet. Pontosan nem tudom, mert a saját műszerfalával nem ment egy percig se nálam, és most a 3. műszerfal van rajta (sérült de még működő műszerfalakkal használtam évekig)
Senki nem fogja elhinni hogy a motorban nem 70e van, és direkt előre tekertem Persze én voltam a hülye amikor így vizsgáztattam le
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz DigitXT #25490 üzenetére
Hát igen. Egyszerűen lusta voltam szétszedni és átrakni egy kevesebbet mutató műszerfalat. És akkor még nem volt óratakergetős törvény.
De mindegy már megszolgálta az árát nélam teljesen. Nem tervezem eladni. Amúgy sincs ezeknek már semmi ára. Inkább kiárulom alkatrészenként, ha meg akarok válni tőle. Tuning cucc amúgy is több van benne amennyiért el tudnám egyben adni
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz canniball #25541 üzenetére
"Ami pedig a törést illeti: emberünk leamortizálja pl. az elejét majd korrektül rendbe rakatja (hozzáértővel, szükség szerint gyári alkatrészekkel) - ha nem mondja el honnan fogod tudni hogy törve volt? "
Az első gixxeremről kiderült hogy kettőbe volt törve a váza. (kukára törte az első tulaj, telibe vert vele egy álló járművet) Amikor ez kiderült már úgy 70e kmnél jártam vele. Tökéletes volt a motor a 70e km alatt, és amikor megvettem hibátlanra meg volt csinálva esztétikalilag is (6e km volt benne, nem volt rajta egy karc sem)
Szóval csak akkor lehet az ember benne biztos hogy nem volt törve, ha ő maga tolta ki a szalonból Bár talán még akkor sem. Találkoztam pár éve egy sráccal, aki váz javításra specializálódott. Mondtha hogy nem egy szalon motor vázat egyengetett már. Szállítás közben sérült > megcsinálták és ment vissza a szalonba 0kmes motornak
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Érdekes futómű megoldás
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Bogyó bá' #25658 üzenetére
Ki kell ülni a motoron. Ha befekszel a motor mellé ugyanahhoz a kanyarsebességez jóval kisebb döntési szög kell. Nem kell úgy a földön feküdni mint Marquez, egy közepes segg/váll/fej kirakás már sokat segít.
Ez a megoldás legalábbis ingyen van. A következő a motorcsere. De sportmotoron is ki kell ülni előbb utóbb
-
yodamastah
őstag
válasz mocsanisi #25664 üzenetére
Ezek a motorok nem pályázni valók. De ha csak azért jársz ki hog vezetéstechnikailag fejlődj, vagy szinten tartsd magad, akkor fölösleges eladni, vagy lecserélni a motorodat.
Igazából mindenkinek jót tenne ha néha pályázna. Csoppertől a túramotorig bármivel. Szóval jól tetted hogy kimentél gyakorolni, és szard le hogy lenyomtak. Hidd el akkor is lesz aki lenyom ha már amatőr szinten kiváló időket mész.
-
yodamastah
őstag
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #25792 üzenetére
Lehet hogy mérnöki oldalról jobb a lengőkar, de a motorral motorozni is kell nem csak megrajzolni az asztalon Vezettem már duoleveres motort, és jó volt hogy nem bólintott, de határozottan kevesebb információ jött az első kerékről. Milyen lehet egy lengőkaros akkor? Sztem versenysportban használnának mást ha lenne jobb mint a hagyományos villa ... Bár lehet csak át kéne szokni, de senki nem mer belekezdeni?
Amúgy meg valamennyi flexibilitás kell legyen a lengőkarnak meg a villának is. Extrém döntési szögeknél kell legyen lágysága az egész váz/futómű rendszernek mert a huplikat így könnyebb eldolgozni. Nem véletlen külön művészet jó lengőkart meg vázat tervezni.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #25795 üzenetére
Hát nemtom. A villánál már azt megérezni feedbackben ha nem gyári cartrigde van benne, hanem valami komolyabb. Jobban jön át az infó. Egy lengőkarnál ami a vázba kapcsolódik be, hogy jön a feedback a kezedbe? Ment valaki azzal a lengőkaros motorral gyorsan is úgy hogy dícsérte? (gyorsan=jó köridőt hehe)
A problémás átállás mellett valami más oka is csak van hogy nem erőltetik. Mittomén nehezebb vagy drágább sokkal stb... Mindegy én nem vagyok ellene, csak leírtam mit tapasztaltam nem villás motorral
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Nesze semmi fogd meg jól.... futómű állítás rejtelmei, na ehelyett egy nagy zagyvaság az egész. Lehet hogy ez a fazon atom profi futóműves, de hogy ebből a 2 cikkből semmit nem lehet okosodni az kb fix. Erről persze maga a cikk terjdeleme is tehet. Lehet hogy 30 részes lesz és akkor elég sokminden átjön a végére
Ha valakit érdekel a pályamotorok futómű és vázgeometria alapjai, az nézze meg a Max McAllister több mint 3 órás dupla DVD-jét (traxxion.com), abból lehet valamennyit okosodni. Nem mai anyag, de egészen összeszedett, vizuálisan is jól szemléltet, és jól érthető. Eljut a végén a squat/antisquat/hátsó villaszög problémájáig, szóval nem állnak meg a teljesen alap dolgoknál. Persze ettől a DVDtől sem lesz senki profi, de legalább kicsi infó tényleg átjön ebből az igen nehéz szakmából.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz hurenzon #26011 üzenetére
Hát én nem vagyok burgman szakértő, de ismerek pár embert akik 2003 környéki burgmannal járnak melózni, és nincsenek nagyon lelakva ezek a gépek. Persze ehhez karban kell őket tartani De elvannak 4 literrel, és kényelmes 2 személlyel is. Fotel
Igazából én is sziívesen használnék ilyet, tök fölösleges sportmotorral melóba járni, de hát most per pillanat ezért nem tudok 2 külön motort tartani.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz #25954560 #26018 üzenetére
Hát ésszerűség is létezik a világon. Az GSXR arra való hogy 130al lapon menj a kanyarokban. Erre is van belőve. Én meg most 50el gurulászok a forgalomban. Ráadásul városban 7 litert eszik nem 4et. Pakolni nem tudok bele semmit, egy cipő nem fér bele.
Néha kiviszem még pályára, de pl idén sem voltam mert másra kell most nagyon a zseton. Azért vettem a GSXR-eket mert ezek erre valók, de erősen lefelé cseng nálam a pályamotorozás. Toltam is sokat, szép volt, jó volt. De ha már nem kenem neki akkor minek a pályagép?
Mindegy most még nincs szívem lecserélni, de már érik a dolog egy ideje.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz hurenzon #26023 üzenetére
Hát nekem mindkettő volt ebből a modellből. 600 és 750 is. Most 750 van. Azt hiszem terepezésen kívül minden szempontból maximálisan kihasználtam őket Ajánlani tudom, elég nehéz őket szétütni. Tudok szépeket mesélni
Amennyiért mennek nagyon megéri. A 750 nagyon jól eltalált a blokk, tol lent is, de nem olyan barom idióta erős mint egy 1000. Sokkal kezesebb. Talán egy hátránya van, hogy ha mégis széthajtod, akkor nehéz csere blokkot szerezni, mert a k4-5 750-ből keveset adtak el.
2005 óta a két motorral mentem talán 100e km-t ebből több mint 10e km versenypályán. Soha 1x nem kellett műszaki hibával szervízbe vinni. A karbantartásra viszont nem sajnáltam pénzt, kapta mindig a lejgobb cuccokat. Szóval szerelve volt nem keveset, főleg az esések után
-
yodamastah
őstag
"Egy atlagos magyar palyagepet verseny hasznalat mellett hany km utan cserelnek olajat?"
4-8 pályanap. Lehetne több is, az olaj lehet bíná tovább is, de igazából egy idő után ez már nem tétel. Olajat kicserélni nem egy hajj de nagy meló, éns is magam csinálom mindíg. A gyakran cserélt olaj a rendszeres pályázás, esetleg versenyzés mellett már nem egy nagy extra költség. Ha sokat mész és begyorsulsz eléggé megszaladnak az elköltött pénzek, és nem nagyon számít az a 10k amit 1-2 havonta erre ki kell dobni. Szóval akkor már inkább legyen benne friss
Persze itt pályanap alatt nem a kecsót értem ahol elgurulászol lendületből lájtosba és jól érzed magad. Nagy pályákon ahol eléggé sokat mész nyélen, és 8e alá nem megy soha a fordulat... Ott azért kap minden rendesen, nem árt ha viszonylag friss olajjal forgatod reggeltől estig 14 ezren a gépet.
-
yodamastah
őstag
jaigen pluszba a szerszámokat meg az egyebeket tanktáskába, mert már csak oda fért.. Kb így nézett ki, csaka hátsó táska kb 2x ekkora volt. Semmi gondom nem volt soha ennyi csomaggal. Néha kiröhögtek, de ez nem érdekelt
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
08 az már alakul 05 környékére igen gyorsan eljutottam én is. Ott aztán el voltam akadva egy ideig.
D211-et általában fordítva használtam hátul. Többnyire jobb oldalt kopottakat tudtam venni, és így mindíg fordítva raktam fel. Elsőket sosem forgattam. Azokból lehet találni olyat amit nem kell forgatni.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #26092 üzenetére
Gyárival, de elől már rugó volt cserélve. 05nél ahol elakadtam sokáig nagyon erőltettem a tempót hogy még faragjak az időből, nem lazán mentem, inkább görcsösen Ez ment egy ideig. Aztán visszaléptem kicsit, elkezdtem máshogy menni. Inkább lendületből, nem erőltetve. Meg persze néztem máshok hogy mennek, hol veszíthetek sok időt. És hát a sikán utáni 4 kanyarban kellett gyorsulnom sokat. Ez egy technikás rész, jól elő kell készíteni, és nagyon lendületesen kell menni a 2 gyors kanyarban. És ehhez csak úgy tudsz felgyorsulni, ha előtte a 2 lassú kanyart megfelelően kombinálod.
00 átlépéséhez már kellett a dunlop és a jól belőtt futómű. Használt pirellivel nem tudtam jól menni igazán. A dunlop tudja azt, hogy félig kopottan is egészen jót tudsz vele menni. Futómű tuningnban nem is annyira maga a csillapítás javulás volt a segítség, hanem a geometrián módosítottam olyanra ami szimpatikus lett. Meg az erősebb rugók jól tarotották a geometriát. A k4-5 750nek a villája eléggé maszatolós bizonytalan érzetű lapon. A nagy hátsó dunloppal az előre döntött motor nem az igazi. Mivel meg is volt emelve hátul, addig emeltem hozzá az elejét, amig el nem kezdett lapon stabilnak tűnni. Kicsit nehezebb volt ledönteni a megemelt elejével, de lapon stabilabb lett. Na innen már jöttek a 00 küröli idők.
Sajnos 58 nem jött össze, pedig közel voltam többször is. Nem egyszer megvolt az 59 úgy, hogy abban a körben előztem. Volt egy edzés nap, ahol nagyon akartam az 58at, tudtam melyik kanyarban vagyok lassú, erőltettem és aznap ott el is estem. Először estem el magamtól, úgy hogy külső körűlmény nem játszott közre. (olaj, mással összeakadás stb) Ezután örültem hogy nagyon nem törtem össze a motort meg magamat, és abban az évben már nem erőltettem tovább az 58at. Következő évben meg már sajnos jelentősen csökkentek az anyagi lehetőségek, és ez azóta is tart
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Nem jó ez a fejre szerelt kamera. Egyáltalán nem érezni milyen tempót mész. Azért az látsik hogy náhány helyen korábban kéne húzni neki a gázt. Itt ott a féktávok is hosszabbak mint kellene. De ilyen 08-10 körüli időnel általánosságban igaz kb mindenhol lassabban mész mint lehetne. De nincs gond nem kell ezt erőltetni, menni fog az. Jó kombó az R6+Dunlop, ezekkel könnyen meglesz a 05
-
yodamastah
őstag
Nagyobb tempóban fordul rá a kanyarra Mondjuk etől még durva a 110nél fékezés. Szerintem ez legyen a legotlsó az összes tanács közül amit kipróbálsz Amúgy a videódon a 08as körben jóval korábban fékezel mint a 200as... A motorféket is lehetne agreszívabban használni. Van csúszókuplung, dobálhatod neki vissza fordulaton mint állat.
Féktávnál ami még fontos. Minél előbb lehetőleg 100% fékhatást kell elérni. A legtöbb akkor marad a féktávban amikor 200al gurulsz és csak 80% fék van. Szóval a féktáv elején ha nem lassulsz rendesen, akkor sok marad ott nagyon. Persze ezzel óvatosan, nem lehet csak úgy berántani a féket 240nél
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
" [Hazárdjáték lesz a gyorshajtás]"
Hátigen ezért gondolkodom a GSXR > Burgman cserén. Közúton már régóta nem száguldozok, nem csak mert drága, hanem nem oda való. 50/90/130-al menni meg bőven elég egy 400as robogó. Motorozni nem lehet vele, de nekem az se motorozás hogy gurulok 100-zal egy 150Le sportmotorral
-
yodamastah
őstag
válasz Djuree #26240 üzenetére
Hogyne lehetne vele pályázni. Erre vettem Toltam is vele elég sokat, de 2012ben megfogadtam hogy csak akkor pályázok megint ha tényleg van egy csomó fölsöleges pénzem erre.
Nem nyavajogni akarok, csupán leírtam miért lenne tök elég egy nagyrobogó. Egyelőre marad a gixxer, csak éppen nem ésszerü ezzel közlekedni. Nem erre való.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #26243 üzenetére
Jól látod
-
yodamastah
őstag
válasz Bogyó bá' #26981 üzenetére
Ilyen dőlésszöget nem tudsz utcai sportmotorral. 55-57 fok környéjén leér az oldala. De a halandóknak megvásárolható gumik sem igazán jók 60 fok főlé. A dőlésszög meg egy dolog, a magas dőlésszög nem egyenlő a jó köridővel. Egy erős motorral kifejezetten keveset érdemes teljesen lapon menni. Az sem véletlen, hogy ennyire befekszenek a motor alá, ezzel is segítik hogy minél kisebb legyen a dőlésszög, és maradjon elég tapadó felület.
-
yodamastah
őstag
Mennyire csúszkált a hátulja a highside előtt? Amikor nincs minta a dunlopon, már érezhetően csúszkál. Ha jól kezeled a gázt, akkor ez nem probléma, simán el lehet korcsolyázni vele, addig akár, amíg a drótok ki nem látszanak
Ha nem csúszkáltál vele sokat, hanem hirtelen fejreállítál, akkor inkább az lehet hogy nem kezelted elég lágyan a motort, vagy hideg volt a gumi. Utóbbi esélyes ha nem melegítetted eleget és nem sütötte a nap az aszfaltot + 15-20 fok volt már csak.
Dunlopnak kell a gumimelegítő koratavaszi és őszi időben... Nyáron amikor 40-45 fok feletti aszfalthőmérséklet van akkor lehet kenni vele gumimelegítő nélkül is. De ilyenkor is óvatosan az elején, nem lehet lapon ráncibálni a gázt azonnal.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Az a 2 kör azért lehet kevés hidegben. Ez kb 2km. Ilyen időben még a hungaroringen is kellhet 2 kör hogy rendesen kend neki. Sőt lehet nem is tudod rendesen bemelegíteni sehogysem, mert ahhoz gyorsabban kéne menni, de nem tudsz mert még hideg a gumi.
A d211gp elkopva csúszkál ha be van melgítve, de nem dob le magáról hirtelen. Ez inkább a hideg gumi szokása. Persze esélyes hogy a kopott állapot is nagyban besegített.
Szóval amit ajánlok 15-20 fokban d211 esetében, az 40-60 perc gumimelegítőzés. A felninek is teljesen át kell melegedni, nagyon sok hőt elvon a gumitól. Ha nem süt a nap és hűvös van akkor meg aztán mindenképp gumimelegítő! Szélben még egy gyengébb gumimelegítővel lehet ez is kevés, be kell takarni a gumikat pokróccal, vagy bármivel ami a légmozgást csökkenti.
Másik megoldás: Pirelli, Metzeler Ezek sokkal kevésbé kérik a gumimelegítőt. DE ezekből sokkal jobb állapotú kell hogy találj a normális tapadáshoz.
Még annyit, hogy ha megteheted vegyél új gumikat. Vagy nagyon jó állapotút ha használt. Ne vegyél legyalázottakat, ami már a megvételkor is a végét járja.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #27030 üzenetére
Ja úgy rémlik az elsők közt vette. Mér?
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs