Új hozzászólás Aktív témák

  • And

    veterán

    válasz fero02 #8412 üzenetére

    Ilyenről még nem hallottam, de ez persze az én bajom. Namost alapelv szerint azzal, hogy egy jóval nagyobb teljesítményű (pontosabban: terhelhetőségű) ellenállást teszel az áramkörbe, mint kellene, nagy kárt biztosan nem okozol, csak épp egy többwattos ellenállás ugye nem kis darab, meg valószínűleg felesleges is. Jó lenne tudni a motor áramát, de azt éppen ki is mérheted menet közben, ha ismered a névleges tápfeszültségét. Nem voltam sosem túl erős villamos gépekből, de a dc-motor ellenállása ebből a szempontból nem jó kiindulópont, mert az csak az indulóáramot határozza meg, nem az üzemit (a kettő között nagyságrendi eltérés is lehet). A motorral sorbakötött ellenállás meg a fordulatszámon kívül természetesen csökkenti a motor nyomatékát is. Szóval számomra érdekes módszernek tűnik, hogy a motor nyugalmi ellenállásából indulunk ki, és ahhoz keresünk egy megfelelő soros tagot..

Új hozzászólás Aktív témák