-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
huszi.gyb
senior tag
válasz #45553408 #47024 üzenetére
Gyertyát kb 3000km után célszerű cserélni (nálam legalábbis ez az átlag). A meghajtás olajat meg szinte mindenki elfelejti. Tesóm robogóján ezüst volt, az enyémben meg olyan, mintha algás lenne... Kb 2000Ft egy L-es olaj bele, és nem kell 1dl (0,09L kell). Szóval nem költség.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Mr.Peter #47063 üzenetére
Véletlenül nem Dio?
Ott típushiba (mint elég sok másik robogónál), hogy a berúgókar motor felőli része (amin a "fogas" rész van) elkopik. Ilyenkor nem lehet beindítani. Bontottan olcsón meg lehet szerezni egy-egy jó állapotút (ebben segíteni is tudok).www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Mr.Peter #47072 üzenetére
HA csak a dekli cserés, akkor bontottan pár1000Ft-ból megúszod, ha tényleg jó rá a Dioé. De a pontos típust nem ismerem. Ha a főtengelynek van baja.. Az drágább mulatság. Hol szeretnél motort venni? Ha Budapesten, akkor tudok embert, aki átnézi neked vétel előtt, ha kell.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Sajnos az ottani utakat nem ismerem. Én elég alacsony vagyok, így (főleg jó úton) szeretem a kisebb kerekű (12-13"), alacsonyabb robogókat. Szerintem a szélesebb kerék nyerőbb. Én arra szavaznék, meglátjuk a többiek mit szólnak hozzá. De ha nem nagyon téped neki, akkor majdnem mindegy szvsz
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Nem tudja valaki, hogy Honda Lead AF01-re jó-e valamelyik másik Honda hengere?
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Szia!
nem 100%, hogy spirál, bár valóban nagy az esélye, azonban bizonyos típusoknál (nem tudom ez az Agility ide tartozik-e - utoljára Riejunál találkoztam ilyennel - a meghajtó is meg szokott hibásodni). Az is pár1000Ft-os tétel. A csere egyszerű. A spirálhoz le kell szedni a fej idomot, és letekerni az óra hátuljáról. Illetve a meghajtónál is ugyanezt el kell játszani. Ha megtekered a meghajtónál a spirált, és forog a tetején a belseje, akkor jó. Ha nem forog, valóban elszakadt a spirál. A csere utána már egyszerű. de néhol még megakadhat kihúzásnál. Az újnál figyelj arra, hogy ne akadjon, csípődjön sehol, ha szükséges használj kábelkötözőt.
Itt pl van spirál hozzá.[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz kircsi28 #47226 üzenetére
Még egy észrevétel. A kopott görgő már könnyebb, mint az új. Tehát lehet, hogy egy kopott 6g-os görgőt cseréltél gyári értékre. Így a gyorsulás romlik, de a végsebességnek inkább nőnie kéne. Bár ha túl nehéz a görgő... Akkor el tudom képzelni, hogy nem pörög fel eléggé a motor (de ezt a fordulatszámmérőn látnod kéne).
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz kircsi28 #47231 üzenetére
Sajnos erre mást nem tudok mondani, mint hogy "érzésre".
Meghúzod a gázt, pörög, mint az állat, de nem megy. Kb így tudom leírni. Kuplung rugókat nem cseréltetek? Vagy nem lehet, hogy valami olajos/zsíros "kosz" bekerült a harang alá?
Jobb tippem nincs, látni kéne.www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz kircsi28 #47235 üzenetére
Akkor kifogytak az ötleteim.
Más: Bogyó figyelmébe ajánlanám: 2T öccá V4
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
-
huszi.gyb
senior tag
válasz hambi2 #47243 üzenetére
Szia!
Valószínűleg az YQ50 az a típusa (Aerox meg a "család"). Találtam YQ100 Aeroxot, az 100ccm-es.
Mint a Kawasakinál a Ninja (van belőle 250-1400ccm közt minden). A ZX-10 az 1000ccm Ninját jelöli.2T téma. Kár volt bedobnom/megszólítanom.
Gondoltam nem HHH hogyha több henger, váltós, nagy ccm. Érdekes műszaki megoldásnak tűnt, de mint látom vitát szült.A robogó/nem robogó témában úgysem tudunk igazságot tenni, de kicsit unom már. Mindkettőnek van előnye, hátránya, egyik se jobb a másiknál. (Olyan, mint az R8, meg a Swift, mindegyik autó, de hiába mondod, hogy Swifttel csapatsz egy R8 tulajnak. Viszont ő meg sosem fog 5L-t tankolni 100km-re. Melyik jobb? Kinek mi).
A 2T gépek is jók, de nem arra valók, mint a 4T. A szaga ízlések és pofonok, de általánosítani itt sem érdemes.
A szar 4T-kből meg úgy dől ki a kék füst, amikor a nem elégetésre szánt 4T olajat zabálják... Mindre igaz? NEM!Na átmegyek readonlyba, és folytatom a munkát!
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Keeway-t nem ajánlom. Van aki szereti, van aki nem... Ki lehet fogni, de én biztosra mennék.
2db Kymco (volt) a családban, az egyik helyett most már Yamaha van. Semmi gond nem volt velük, ha jó állapotban van, rendszeresen karbantartották, akkor nagy meglepetés nem érhet.
Agility 4T 50ccm elmegy 2-2,5L-rel óra szerint 60-65-ös végsebességgel (alattam ~75kg).Sokan nem tudják, de a Kymco nem kínai, koreai. Nálunk bevált.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Én azért drágább bukót vennék. Persze mindenki mást mond, én egy ~40k listaárú bukót vettem, előtte használt 4k értékű bukóm volt, arra azért nem bíztam volna rá az életem, kényszermegoldás volt.
A Japán motorok jók, ha a szokásos (nem túl sok) törődést megkapták, akkor nincs velük nagy gond. Csak az évekig nem használt gépekkel kell vigyázni, sok betegségük lehet, amik miatt egy jó nagy szopórollerré válnak.
akos3: Ez engem is érdekelne
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Na tegnap elég fekete nap volt. A változatosság kedvéért szívatott minden, ami csak tud. Úgy néz ki a kipufogóm tömítése meghalt, elég csúnya hangja van, nincs alapjárat, nehezebben indul, és nem megy.
A napokban most használnom kell, nincs túl sok időm foglalkozni vele Hétfő este tankoltam, ma üres a tank (~120km )
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #47327 üzenetére
Már megjöhetne, mert szegény Tact egyre jobban szenved... Kéne neki egy kiadós pihenő, amikor gatyába rázzuk, hogy újabb 10k km csont nélkül következzen.
Kezdek félni, hogy úton hagy...
Írtam e-mailt, hogy most már kvára sürgős lenne a jogsi, de választ még nem kaptam rá.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
-
huszi.gyb
senior tag
Már nem volt erőm tegnap este írni telefonról... Hazafelé úgy döntött a Tact, hogy azonnali beavatkozást kér a kipufogó kifújás ügyében (amit tegnapelőtt érzékeltem először). >Megállt. Hazatoltam, most pihenget, jövő héten meg szét fogjuk szedni, és meglátjuk mi a helyzet.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Áhh... hűségesen szolgált, és tegnap már jelezte, hogy beteg, csak úgy gondoltam pár napot még kibír.
Valószínűleg a kipuff tömítését égettem el, elég sikeresen. (Hiába ment sík úton 75 körül, azért az mégse jó neki )
Hétvégén ha lesz időm kicsit meglesem. Kíváncsi vagyok.
DigitXT: Új szíjjal, Shell100-as benyával alattam a Bécsi úton kiment a mutató az óráról
Szerintem melege lett a tömítésnek.
Ja és előtte állítottuk magasabbra az alapjáratot. Így még jobban ment, még kevésbé bírtam a kezemmel.[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz hambi2 #47374 üzenetére
Ahelyett, hogy azt a 3km/h-t nézegetnéd, inkább rendes fék/futómű/alkatrészellátás legyen a fontos. Értem én, hogy fiatal vagy, és menő akarsz lenni a farokméregetésben, akkor állítsd úgy a km órát, hogy 30-nál 100-at írjon.
Komolyan... A leírtakból az jött le nekem, hogy a tapasztalatod közel 0.
80-90km/h-val menni egy kis kerekű, kis testű géppel viszont nagyobb kihívás, mint 200-zal egy olyannal ami megy 320-at alapból.Volt már ismerősöm aki tuning Aeroxszal esett le az útról...
Vagy vegyél egyből 500-ast, kapard le a nullát, szedd le a rendszámot és tépd neki. Csak arra figyelj, hogy nagy összegű biztosítást köss, hogy a temetésedet fedezze.Ezt most tényleg nem bántásból, de miért a végsebesség a lényeg? Jó gyorsan menni. Én is szeretek. Viszont van, hogy arra vágyom, hogy jót szórakozzak. Kis Tactommal is, szűk kis úton a kanyarokban. 30-40km/h-val maximum, de akkor úgy döntöttem, hogy majrécsík lekopott. Ezek után mondtam azt, hogy érzem, hogy kimotoroztam.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #47387 üzenetére
70-80km/óra a vége, de azt nem szereti, és ha ott egy kis úthibát eltalálok... Khm... Ha nem is perec, de akkora ütést kap, hogy csak na... (Az előző felnim ~1 évet bír ki).
Teljesen más egy nagyobb gépen a sebesség. De az Aerox annyival nem nagyobb, hogy kényelmes legyen.
Meg azt nem értem, hogy 2-3km/h különbség lehet a kettő közt (óra szerint).
Miért is számít annyira? Végig nyélen akarja használni? Akkor szétb@szódik, és okos volt.Túl sok a zsebpénze.Ha meg nem, akkor miért számít? 50-60km/h-t bármelyik 2T tudja tartani, ahhoz még elég a fék/futómű is.Ahhoz meg hogy elmondhassa az ember, hogy húú hallod így meg úgy megy... Ahhoz tuning kell, egyen 10 litert, legyen 2 millában. Nem bántásnak szánom, de én, mint félig-meddig kis motoros nem értem.
Másik példa: Honda NSR125R 1 fővel 140 a vége. Haver megvette 16 évesen (itt is a legerősebb kellett, ami vissza van papírozva 11kw-ra). Elkentem neki a száját (jogsi nélkül) faluban. 120-nál elrepültem. Szerencsémre egyenesen érkeztem meg, nem lett perec. De elgondolkodtatott. Tulaj haver jött mögöttem 50-essel, és mondta, hogy vagy 5 centit elemelkedtek a kerekek. Ezért mondom, amit mondok. És csak egy sz.r út, ami a kocsit is megdobja... Ja és 16-os kerék van rajta, ha jól emlékszem... "Tempóra" kitalálva.
www.dongosofor.hu