-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
lapa
veterán
szívódízelben jellemzően a csöveket eszi meg a fritőzolaj. meg nyilván télen annyira nem jó.
más kérdés, hogy hány ősi repceolaj-kinyerési eljárást tudsz megvalósítani házilag, főleg ősi repceolaj-kinyerő készülék híján.
a következő stádium az lesz, hogy veszel egy traktort, mert akkor önfenntartóan tudod a repceföldet csinálni. csak onnan tudom, hogy láttam már ilyet.
[ Szerkesztve ]
-
lapa
veterán
üdv. van egy alváz- és motorszámom. milyen módon tudom ellenőrizni, hogy nem lopott-e?
-
lapa
veterán
válasz Alvin_ti4200 #54221 üzenetére
én újfent azt mondom, hogy neked (is, mint mindenkinek) egy 25-30 év körüli g merci kell. abba minden alkalommal úgy szállsz be, ahogy szeretnél egy autóba beszállni. bocs, elfogyott a kannásborom csak, amibe az örömömet fojtottam épp.
-
lapa
veterán
válasz neduddki #54225 üzenetére
legalább két difizárasat linkelnél, nem ilyen szottyadtat. nem is értem, mert szerintem 1 záras nem is lehetne ilyen kárpittal. (most nézem valami nem kerek, mert 2 kar meg ott van, csak a visszajelző nincs...)
amúgy meg amíg a 130-at laposon megcsinálja, addig szerintem miről beszélünk. tudod én kinézem magamból az imént linkelthez hasonló fára csavarodást, inkább megelőzöm az ilyen ingerenciákat. céges astra is folyton elhalt a stílusom miatt (lambda meg ilyesmi, ki tudja miért haha). amúgy lehet nem elhinni, de a fele ilyen szupergyorsított kocsi felett elnézek a távolba a következő lámpánál.
a műszerfal is olyan, hogy amíg meg nem érted miért kell olyannak lennie, addig idegen. "túl sok a visszajelző", volt a múltkor a w124 kapcsán a belsőségen. csak hát gazdasszony mit kezdene a böszme 5+ méteres kombi 124-gyel / 126-tal... lebontaná a többieket a teszkó parkolóban, mire bevásárol.
de most komolyan: írd le mi az, amire szükség van, és nincs itt meg. most a légzsákot kivéve, ez azért a 34 éves installáció. pláne rendszeridegen digitál rádióval, repülne nagyot belőle.
[ Szerkesztve ]
-
lapa
veterán
bocs a totál offért: kiégett az egyik első izzóm. ez h4, és most egy 100/90-es (ez w lenne gondolom, de nincs odaírva) tungsramot szedtem ki belőle. mint kiderült a pótizzóm az 24v, de még az is 75/70w. más kérdés, hogy döglött a rossz fesz mellett.
elcsapattam a kútra, 1200 pénzért vettem osram 65/60w-ot. jól értem, hogy nem fogok kapni ennél jobbat? olvasom a tc-n ezt az összehasonlító tesztet, mondjuk nekem eleve világos volt, hogy x wattnál nem lesz másfélszeres különbség. szóval az érdekelne, hogy lehet-e még kapni "hobbicélra" valami komolyabbat, vagy ennél a csökkentett képességű 65/60w-nál maradunk-"e". köszi.
-
lapa
veterán
válasz neduddki #55624 üzenetére
köszi, ez így akkor összeállt. megnézem ezt a 100 / 80-ast, azért a rally izzóval 80 centi magasan még a csincsin belőtt szóráskép ellenére is meglincselnének. pláne, hogy puha rugó van hátul...
különbenis, elvből nem veszünk olyan feliratú cuccokat, hogy "range".
aztán megnézem, mostmár kíváncsi lettem mi van bal oldalt. ha abban is ez a gyerek 60-as van, akkor nem küzdök, mert nagyon szépen világít. lehet többet érek ha nem eszi szegény generátort + akksit.
-
lapa
veterán
válasz Tothgera30 #55659 üzenetére
rauh-welt, és ha jól értem ez az ő járgánya 15 éve.
#55661: ne bánd, én cserébe rácsodálkoztam, hogy németül a nyers nem rau, hanem rauh.
[ Szerkesztve ]
-
lapa
veterán
válasz Tothgera30 #55669 üzenetére
mondjuk nekem az, hogy cr nem hangzik jól, de én a múltban élek. amúgy egy szet normális gumi 150+, csak szólok. legalábbis ilyesmit 40 körül vettem.
a nagyonrégi l200-ban elég sovány volt a hely hátul, nemtom ezek milyenek.
[ Szerkesztve ]
-
lapa
veterán
válasz runner 125 #55617 üzenetére
kicsit be vagyok lassulva, most néztem ezt az l200-at. tényleg nem akarom osztani az észt, de 2 millából regadóval mindennel lehet tök normális g-wagent találni osztrákoknál. szándékosan nem írok évjáratot, mert az tök mingegy. ez a 2004-es már kínai kerti lámpa lesz, mikor az még elviháncol. oké, 88 lovas szívó és 10 liter, de vállalhatóan lehet vele menni. persze van pár sprinter mocis is, amit én mondjuk nem vállalnék be, de azzal jobban hasít. ha valakinek kell a plató és nem jó a zárt csomagtér az nyilván más kérdés, mert az ritka és drága. mondjuk abban rendes hátsó üléssor van + rövidebb plató. évjáratot mondom felesleges nézni, ami nincs szétoffroadozva az elszalad a világ végéig. de ez csak különvélemény.
-
lapa
veterán
válasz runner 125 #55705 üzenetére
csak általánosságban írtam, nem feltétlen neked. nem mindig van amúgy, nézegetni kell. 2,5 milla az tényleg sok. mindegy, csak mondom, hogy ilyesmi árban lehet találni olyat, ami ezzel összemérhető.
-
lapa
veterán
válasz Dany007 #58111 üzenetére
szerintem az egyetlen lényeges dolog azt látni, hogy _akár_ a vételár felét is rá kellhet költeni, ha olyan. ebből pedig az egyetlen tanulság, hogy számolj ezzel, és örülj ha kevesebb. mindenesetre úgy vegyél, hogy ez a legrosszabb verzió még beleférjen, ha úgy alakul, ennyi a lényeg. úgy nem jó autóba ülni, hogy izgul az ember, hogy ha x vagy y "szerelő szerint kilóg a bele" alkatrész elpukkan, akkor nincs lóvé cserélni...
-
lapa
veterán
-
lapa
veterán
válasz Bati0501 #59490 üzenetére
mondjuk nekem a g astrában elöl is botrány volt az ülés.
nekem anno nagyon bejött a vw transporter. jó, ennek már vagy 15 éve, de tetszett. a b tervem családi kocsinak valami olyasmi lenne. a vito meg ilyenek annyira nem győztek meg belül, aztán lehet mostanra a vw is tejfölösdoboz.
-
lapa
veterán
válasz neduddki #59636 üzenetére
szerintem beállítanék egy ilyennel a faluban kevesen hinnék el, hogy nem platós aro aftermarket csillaggal. halat szállítani ez lenne jó. ezzel csak átmész a halastavon és beleúsznak örömükben, hogy végre nem lizslakéta yamaha motolcónak, hanem rendes dízel.
[ Szerkesztve ]
-
lapa
veterán
válasz Napfénysüti #59644 üzenetére
látod neduddki is aszongya a gwagen elakad terepen, valami rendes kocsi kell. nekem a moggal továbbra is titkos üzleti terveim vannak, de meg kéne öljelek, miután elárulom...
egyébként köszi, sokkal megértőbb vagy, mint a feleségem.
-
lapa
veterán
válasz neduddki #59652 üzenetére
ne is mondd, tele van az erdő ilyenekkel. már el se rakom a sodronyt.
(nekem volt featurefon - siemens s25 - 5 éven át folyamatosan töltőn sms szervernek, akksija felpúp, de működött. esetleg egy rendszeresen restartoló android elképzelhető lenne. de az az urbánlegend, hogy 150 forintból lehet zavaró izét építeni, kitudja.)
[ Szerkesztve ]
-
lapa
veterán
válasz neduddki #59682 üzenetére
múltkor a szerencsétlen szerb nyergest is sikerült lerángatni a buckáról, meg akart fordulni aztán ráült a traktor egyik kerekére a hátulja, másik kerék a levegőben. a műa sárvédőt már félig le is tépte mire odaértünk. megrakva az is 40 tonna, ezt a 30-at is elrángatná ha nagyon kell. 8 tonnát még elvisz kerék nélkül is a szaröregdízel. egyszer volt fenn mobile.de-n egy nagyon egyben példány, amivel repcsit tologattak 20 évig. reptéren azért kevés a só meg a sár. mondjuk nem lehet tudni kinn vagy benn állt. csak hát sárga volt a lelkem...
persze értem, hogy a vityaz más ligában harcol. mocsárba-sárba-olvadó permafrostba nyilván azt vinném. ilyen szibériai expedíciókon is inkább a krazok mennek el a 3 tengellyel, ott a mog is kevéske. az erdők a hegyen viszont tele vannak olyan fákkal, amiket tankkal se döntesz ki és amik között nincs vityaznyi hely (lásd szinte bármelyik erdészeti út). itt nálunk azért az utóbbi a jellemzőbb. még akkor is, ha babodon balga módon 5 méteres sárra izgul a nép. nem nagyon látom át miért kéne disznóként hemperegni a kocsival, pláne a sárnál alattomosabb gyilkost kitalálni se lehetne, mert sose szárad ki viszont 1 csepp víztől tenyérnyi felületen lesz újra nedves.
jóvan abbahagytam. elakadni bármivel el lehet, szinte bárhol. meg azért gondolj bele milyen arcot vágna gazdasszonyom, mikor megállok a ház előtt egy ilyennel, és benyögöm, hogy mostantól ezzel megy bevásárolni. és hogy milyen kényelmes, mert csak irányba állítja és utána nem kell kanyarodni csak a gázról le ne vegye a lábát.
[ Szerkesztve ]
-
lapa
veterán
válasz Tothgera30 #76711 üzenetére
csak mesélem azért a g meg a defi 110 nem ugyanabban a ligában homokozik. ha rendes utcai, közúti használatra (is) kell, akkor pláne. nyilván nem a budi 463-as széria, hanem rendes 460-as, dízelmotorral ahogy neduddki is mondja. más kérdés, hogy ilyet nemigen kapni, idehaza csak ilyen lepukkant offroad meg ponyvás wolfok vannak. na a wolffal már talán inkább lehet a defit hasonlítgatni, bár még mindig minek, ha még ezt se tudja (najó első kerekeken vonszolva magát még tán).
mindegy, elég proli belül. de ugyanúgy a w461 szériás "worker" vagy újabban "professional" verziók is jóárasítottak a w460-hoz képest, nincs már az a személyautós minőségérzet. túl sok műbőr, túl sok kopogós műa, túl kevés simára koptatott majrévas...
régen mikor vad és lázadó voltam, néha vittem úgy haza gazdasszonynak a verdát, ahogy a szalonos képen. még téptem egy kis vadvirágot a sarazás végén a rendszámkerettel, és úgy adtam neki át szíves használatra. gyönyörű úgy, de ő valamiért nem értékelte sose az efféle művészetemet.
-
lapa
veterán
válasz Tothgera30 #76929 üzenetére
te valószínűleg a w463-as szériáról beszélsz. a rendes g-n (w460/461) nincs mit sajnálni, márha ha olyan országban laksz ahol van nagynyomású mosó. pont azért gumi körben + vas, nem színre fújt műanyag, üvegszálas lökős meg kárpitpadló. érted kárpitpadló egy vadászós autóban... na mindegy, w463 azért női autó, ahogy az eredeti példa is mutatja. timosenko is abból integetett. persze én egy keményvonalas bolond vagyok, a vélemény ennek megfelelően kezelendő.
-
lapa
veterán
tényleg, valami normális akku sav mérőt tud valaki? nem tudom elvinni kútra / szervízbe, de nagyon kérné már a deszvizet (nem autóban).
-
lapa
veterán
válasz DeFranco #76970 üzenetére
hát így előadva kicsit gátló. vagy valami más. csavarokat gondolom megnézte-meghúzta?
gátlóktól én is félek, mert nem merek újat venni. képzelem, ahogy a házi beszállítom majd épeszűnek néz, mikor elkezdem verni az asztalt egy legalább 15 éves bontottért.
pláne pont nemrég volt valami szkandál, hogy valami gyárilag finanszírozott kemény túrán sorra pukkantak el a gátlók. ami lássuk be elég kínos.
-
lapa
veterán
válasz DeFranco #76977 üzenetére
átgurulsz, tolunk kéksajtos téhúst meg kimegyünk a fődekre a fukszoddal. befexel csomiba sztetoszkóppal és diagonálod honnén a hang. ha elakad no problem, ismerek valakit.
de én képzelheted mennyit értek hozzá, hogy így távolról megmondom az igazságot. nem az a rugó volt törött btw? vagy az jobb első volt? lehet kisugárzik neki, vagy idegi alapon.
gátló: hátööö nemtom jobb lenne valami gyári használt gátló, mert akkor ha elpukkan még mindig ott a mostani (ez ilyen tmk alapvetés nálam, hogy két olcsó szar jobb, mint egy legjobb). ezzel is elég ideje járok már így (persze omg, de annyira nem pattogós, csak már nem fullos benne az olajszint). szóval még párszor eljutok vele a teszkóig. nem is tud annyira pattogni, mert egy jelentőségteljes két ujj átmérőjű stabilizátor megkéri rá, hogy ne. baj akkor lesz, mikor a jobb első is elkezd hullani. de azt már nem várjuk meg.
-
lapa
veterán
ahhoz képest mennyire fontos a biztonság, az elébb még az awd volt az érv a "4 évszakos is jó" mellett, ami a fékezésnél ugye tök mindegy, vagy csak ront a helyzeten. de csak megakadt rajta a szemem, nem izgatásból írom, hanem a rend kedvéért. én is 4 évszakos + awd-vel nyomtam sok évig (azért is ugrott be egyből, hogy tehetetlenség ellen nem véd).
[ Szerkesztve ]
-
lapa
veterán
ehhez két sztorim van: egyszer egy ilyen nagy tréler gtk-zta le a swift sedan elejét, kipördült elénk mi meg telibe kaptuk a hátsó tengelyt. szuzka eleje huss. volt légzsák + mentünk vagy 45-tel, ez volt a mák. még fel se eszméltünk mi van, mondta, hogy ő most nem ér itt erre rá, mert balesethez siet. ott azért megemlítettem neki, hogy én most rendőrt fogok most hívni és ennek tudatában menjen vagy maradjon. le se szarta, elment. mák, hogy semmi bajunk nem lett később se. persze ügyelet stb megvolt, biztos ami biztos alapon.
másik, hogy nagyon rég volt az autóklubnak valami filléres európa biztosítása, amiben az volt, hogy ha külföldi szervízben a javítás többe kerül, akkor ingyen hazahozzák. namost el lehet képzelni, hogy az akkor 15 vagy mennyi éves fiat ritmora (valami kókány váltó, elrepedt a háza és minden kifolyt) a holland szervíz adott egy olyan ajánlatot, ami a kocsi értékének sacc duplája volt... szóval ingyenfuvar lett haza. de ez tizensok éve volt, tán igaz se volt.
más: biztos ezerszer volt már, de most megesett a szívem rajta látva a sok olajsarat: olajcsere előtt mivel javasolt tisztítani? sima szívó dízel.
[ Szerkesztve ]
-
lapa
veterán
mikor utoljára kikormoltam (1000km, padlógáz prága oda-vissza), akkor kicsit kevés olaj volt benne és nyertem egyből egy éjszakai kannásboros szelephézag-állítást. nem vagyok egy autónak való vidék, no.
más kérdés, hogy ötletem sincs mennyit megyek, mert nem mén a km-számláló (ezen irreleváns is). de ráférne már egy csere, gondoltam most akkor osztrák ottó, kapna kis osztrák olajat. csak hát az ilyen kalandok után gondoltam jobb lenne átmosni előtte.
-
lapa
veterán
melyik a legjobbabb 10w40 olaj születésnapos dízelbe?
ez a navarás történet megvót, csak nekem a zőrangyalok csináltak helyet két nyerges közt. cserébe három napra rá megnéztem egy nyerges vs ~opel combo full frontál végkifejlettet és az utóbbi vezetőjének bezacskózását miután sikerült annyira szétfeszegetni, hogy ki tudták venni.
ez a hondás történet is megvót, csak autóval ebayről.
[ Szerkesztve ]
-
lapa
veterán
válasz neduddki #80037 üzenetére
3000-es szívódízel, mit melyik. előírás az, hogy mindig kell benne legyen olaj. a 10w40 az alja, de hátha észak felé kell menekülni. nem kell szupersport olaj, de az ilyen kommerszből kapna most/antól valami jobbabbat, mint az eddigi mol 15w dynamic. meg rendes gázolajtot is kap persze.