-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
-
-
-
válasz bitpork #11309 üzenetére
Volt egy samaránk, 94-ben lett vásárolva újonnan, valami hasonló színű (sőt talán ugyan ilyen): [link] [link] (metál-lila, vagy metál padlizsán).
Forgalmiban, újkorától a következő volt bejegyezve a forgalmiba: "tompakék"
2001-ben adtuk el, természetesen volt közben igazoltatás, vizsgáztatás, stb. sőt "95 körül ellopták, egy hónapon belül meglett a lengyel-szlovák határnál, és ugye kapott új rendszámot/forgalmit, de a szín továbbra is: tompakék.
Csak úgy érdekességképpen a színekre.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz Dare2Live #11331 üzenetére
9ft/km, amit kötelezően fizetnie kell a cégeknek a munkába járáshoz. (és már nagyon régóta, vagy 10 éve ennyi )
(illetve, te lehet a munkába járás támogatására gondoltál, akkor bocs, arra ennyit adnak )(#11335) ati012: ez az alap, amit kötelezően adnia kell, természetesen pozitív arányban minden cég eltérhet ettől, de ugye miért is térne el...
(nekem pl. a munkába járás havonta közel 1000km --> 2x000FT, és erre szoktam kapni 8-9k körül, így 12-3-3k ráfizetésem van, ha busszal járnék akkor az 11K-ban lenne és természetesen több lenne az útidő --> autóval 20-25 perc, busszal egy jó óra)
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz ati012 #11337 üzenetére
Ááá, "rendesek" ezek a haverok a parlamentben...emlékeim szerint fix 9ft volt régebben, és pár éve nagylelkűen megváltoztatták, hogy a cégek akár többet is adhatnak (ezzel leverték magukról a dolgot, a munkáltatók meg hülyék lesznek megemelni).
(#11339) kornelka: ja és igen +1, nem segély kell ide, hanem munkahely+dolgozni akaró emberek+normális bérezés...
(én is amit írtam 1óra utazást, az csak oda értendő, hazafele általában több, mert olyankor sz@rul jött a busz... )[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz zoo8800 #11344 üzenetére
Őőő, amiről Te meg Rick beszél, az egy másik dolog lesz szerintem.
Amiről én és kornelka is írunk, az nem az a támogatás, ami a munkához szükséges autó használatát támogatja. Azért is gondolom, hogy nem egyről beszélünk, mert ha jól sejtem amiről ti írtok, az egy bruttó valami, amit meg én kapok az nettó (adómentes).
Mint írtam fentebb, a munkába járáshoz járul hozzá a cég, ha nem busszal, hanem autóval járok be a munkahelyemre, mert pl.:nem megfelelő a tömegközlekedés (hosszadalmas/költséges/elégtelen, stb....). --> tehát nem a munkámhoz használom az autómat, hanem a munkába járáshoz!
Ezt az üzemanyagra/amortizációra/mindenre fizeti. Így van feltüntetve a bérpapíromon: "Munábajárás adómentes költsége" és ugye vagy ezt vehetem igénybe, vagy azt, hogy kifizetik a távolsági buszbérlet árának a 80%-át.
Tehát nekem 9ft/km-ből kell kihoznom a tankolást/gumi-olaj-kopó alkatrész cserét, stb....Ja és ez az az összeg, ami már régóta ennyi, és pár éve erre hoztak valami törvénymódosítást, hogy ha akarja az adott cég, akkor pozitív irányban eltérhet ettől.
És ugye mint leírtam fentebb, a munkábajárós autózás nekem havonta 12-14k-ba van, ha busszal járnék, akkor a távolsági bérletbe fizetnék vagy 4k körül + vagy 7k a helyi bérlet (ebbe nem fizet semmit a cég..) ez így 11k.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
A 9ft, amit így adhat (adó mentesen), a felette lévő után adóznia kellene, ezért nem is adják szinte sehol.
(#11351) Rick4: most azt tudod, hogy ugyan azt írtad le, amiről már pár hozzászólás óta irkálunk: ADHATÓ (a 9ft-on felül) A 9ft-ot pedig kötelező jelleggel ADNIA KELL!
Illetve nyilván veled értek egyet, hiszen nekem is jobb lenne, ha többet adna, de nem ad (nagyon régóta)...[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
No, közben megvan az is, hogy 1996-ban hozták ezt a 9ft-os okosságot, és természetesen azóta nem is változtattak rajta.
'96-ban 108FT körül volt egy liter gázolaj, most meg 431FT, végül is minek emelték volna a költségtérítést, alig négyszeres az áremelkedés. LoLRick, amiről te írsz az a "Saját gépkocsi használat költségtérítése", amiről meg mi az az "Adómentesen adható munkába járás költsége".
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
-
-
-
-
-
válasz adalbert1 #12181 üzenetére
Kerékőr: ha valami amatőr akárki akar kereket lopni, akkor jó igazából bármelyik.
Ha meg valakinek van hozzá szerszáma, akkor mindegy, hogy milyet teszel rá...(vannak már ilyen sokkarmos, speciális fejű szerszámok, amikkel mindent le lehet szedni...)“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
válasz Szplöttyy #12258 üzenetére
Mondjuk én ezek közül csak az alul/felül halott effektel találkoztam, sőt inkább csak az alul.
Fogyasztásuk szerintem a teljesítményükhöz mérten jó és szerintem a hangjuk is elég kellemes, visszafogott.
Viszont amit visszább írtál az sajnos igaz, sokkal károsabbak a régi dieselektől. (rákkeltő nano részecskék)“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz Typhoon47 #12342 üzenetére
Hát egy részében lehet valami...már írtam visszább, hogy pár éve én is 2.0 TDCI mondeót akartam (2003 körülieket nézegettem) és mindenkitől azt kaptam vissza, hogy olyat ne, mert sok a hiba az üzemanyag rendszerével, konkrétan a csúcsokat és a magasnyomású szivattyút emelték ki.
mod.: tehát én ezt a két konkrét hibát hallottam róluk, viszont ezt szinte mindenkitől kivétel nélkül
Valami modeos oldalon is ezt írták, illetve asszem a 2004 utániakat javasolták, hogy azok már nem annyira problémásak ilyen szempontból.
mod.: illetve ez a "nem bírja a Mo-i üzemanyagokat" is igaz lehet, hiszen szinte minden CR dieselre igaz. (és általában pont szivattyú + csúcsok amik megszenvedik, minden márkánál sajnos) /renaultnál bevett a tankonként pár deci szintetikus 2T olaj/
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Mondjuk itt nem látom az összefüggést....
Fentebb azt írta Zewa, hogy 5M feléből vehet integrát, most ez a törés dolog hogyan keveredett ide???
Szívómotort tuningolni? Minek? Szélmalomharc.
Bár ez is egy érdekes okfejtés tőled...[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
válasz dabadab #12527 üzenetére
Amit a linken írnak, jelenleg a szerint pedig kb ennyi 3.6M.
6év * 12hónap * ~50K = 3.6M
Ja, közben vágom, hogy mit írsz ha véletlen most egy összegben kicsengetnéd a hátralévő törlesztőt, akkor "elvileg" kevesebb lenne.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
-
válasz hobizoli #12662 üzenetére
Ez jó kis cikk.
Egy dologt nem értek, hogy miért írja azt, hogy adott esetben a régi turbo leszerelése előtt kell lecserélni az olajat, nem pedig az új felszerelése után?? (itt valahogy nem látom az összefüggést)
(#12697) Rick4: ez kegyetlen már...
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
-
-
válasz Bull Boss #13437 üzenetére
De ez most hogy jön ide???
Nem azért kell pl.: vezérlést cserélni, mert olasz, német, japán, francia, stb.....hanem mert elhasználódik.
Nyilván függ a körülményektől is, de azért olyan 10 év meg 100k km utáni futással, már nem fog jól kinézni a vezérműszíj, természetesen autógyártótól függetlenül.Nekem csak annyi a furcsa, hogy jó legyen 500k vagy 700k km, mivel itt Miskolc környékén laksz és azt írtad városban van használva, azért a futóműnél a szilentek, gömbfejek, stb....nem hiszem én sem, hogy nem lettek cserélve, hiszen én is itt lakom és ami itt van, azt nem nevezném útnak.
És ugye az idő az ami problémás, mert nem egy 2-3-5 éves autóról van szó, ott még lehet elfogadható lenne az, hogy nagyrészt gyáriak az alkatrészek ilyen futás mellett is, de így nekem is meredeknek tűnik.
A másik, hogy ha valóban városban használja, akkor azért az a kuplung...háát...nekem 306k km van benne, 80% autópályán volt belőle, a többi 20% fő út/város és bizony már kezdi megadni magát a kuplung (mondjuk ez biztosan azért lehet, mert szar francia... ). Városban pedig, ugye nagyobb az igénybevétel...Mind1, végül is nem kötekedésből, csak tényleg nagyon furcsának tűnik amit írsz....nem lehet, hogy még csak 2x fordult át az azóra???
Bár amikor én is beírom valahova, hogy a "szar" francia dízelemben 300k km után még gyári/bontatlan a turbo, rám is furán néznek....
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
A megane-ba pici ez a motor, már mint ilyen tempósabb haladáshoz.
Természetesen lehet vele ennyivel is közlekedni, viszont akkor megeszi azt a 7-8l körülit valóban.Egyébként olyan 140-150 környékén, még egy 6 körüli átlagot ki lehet pályán hozni, viszont 120-130 pályán is el lehet lenni 5l vagy alatta.
Egyébként az 5gangos 86 lovas még rosszabb pályán, betartva A 130-AT, 6 körül vagy felette evett.
Mondjuk pályázásra nem is ezzel a motorral választanám.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz MunezXBK #13904 üzenetére
Hát, ugye mihez képest....nekem megfelel tökéletesen (persze lehetne erősebb, meg picit nagyobb az a tartomány, ahol megindul/megy).
Mondjuk érzésre simán megy úgy, mint faterom 1.6 benzin, 110lovasa (sőt a nyomaték miatt nekem jobbnak, vezethetőbbnek tűnik a dci).
De hát ez már ízlés kérdése.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Hát valahol 1800-2000 között indul meg, talán 3500 körülig adja, aztán 4000 körül betonfal effekt, még utána forogna, de sosem volt szivem tovább taposni, sôt a minden napokban nem is nagyon tolom, max 3000/3500, de átlagban 2000 körül elváltogatok.
Végül is megszokás kérdése, nekem elég ez a tartomány.Ami baj, ha pl. még a klíma is megy akkor picit trükkös állóhelybôl, gyorsan elrajtolni (pl. keresztezôdés).
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Szerződéstől/banktól függően a határidő előtti (a szerződésben meghatározott futamidő) kifizetéskor szerződésmódosítási díjat számolnak fel. (illetve lehet, némelyik még más néven/címen mást is).
Egyébként ez nem lesz feltétlenül nagy összeg, utána kell kérdezni a lízing/hitel-intézetnél.Ha pedig csak úgy kifizetné valaki az autót a szerződés lejárta előtt (szintén szerződés/bank függő), akkor akár büntetést is kiszab ez a kedves pénzintézet.
Mindenképp nézd át a szerződést és érdeklődj náluk, hogy akkor hogyan is működik, mennyibe fáj, ha most szeretnéd kifizetni, ez a legtisztább.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz ati012 #14072 üzenetére
Ne tőlem kérdezd....kollégámat megbüntették (nem sok valami 1-2000Ft-os összegre), mert 2 hónappal hamarabb kifizette az autóját.
Be kellett volna mennie módosítani a szerződést, hogy az utolsó 2 hónapban nem tárgyhó xy.-áig rendezi a törlesztőt, hanem szeretné a maradékot egy összegben kifizetni.Mondom bank/szerződés függő, csak megemlítettem, hogy Rick nézzen utána, nehogy beleszaladjon egy ilyenbe.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
-
-
válasz bitpork #15000 üzenetére
A hasonlattal abszolúte, de nincsen igazad.
Illetve, amit leírtál, abban semmiben sem...
(pl. pc tuningnál maradva, neked ez benne volt 30-40-xyK-dba, én meg 4-5 kattintással elérem ugyan ezt...bár már fentebb levetítették ezt autóra is --> 10M-ért veszel valami 300ló körüli vasat, ami esetleg nem is tetszik, vagy veszel 400k körül egy puttót, beletolsz 1-2millát és az tetszik is, a 300ló is megvan, hol itt a problem??? )Ami viszont OK lehet, ha te úgy érsz el plusz teljesítményt, hogy veszel egy új/nagyobb/erősebb valamit, hát tegyél így, én elfogadom ezt is.
Viszont, te meg fogadd el, hogy valaki a meglévő eszközeiből hozza ki a maximumot, vagy a maximum felettit, illetve ez még egy kis fanatizmust, életérzést is ad (kell hozzá). És ez utóbbi semmibe, vagy töredékébe kerül annak, mintha az első esethez ragaszkodnánk.[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Na, ki akar sírva röhögni? tyúúningboksz
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz hobizoli #15210 üzenetére
Ezek az oroszok, igazi barmok....megy a fighting rendesen: [link]
De ez a kedvencem: Konfliktuskezelés
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
Ez jó-e? [link]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz eTrade #15933 üzenetére
Nem feltétlenül kell hinni ezeknek a mendemondáknak...
Az tény, hogy francia autók között van 1-2 különösen szopóroller típus, de felesleges az általánosítás.
Megane-t ajánlottak neked, 1-es benzinesből pl. nem igazán van olyan, ami fenti kategóriába tartozna. Astra/Golf szintjét simán hozza tudásban, szerviz igényben, stb. ...“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Meg ugye ezt nem is kell 'olyan' ráköltésnek elkönyvelni, hiszen magadnak/magadért csinálod...így valóban mindegy, hogy 700-ba vagy 850-be fog neked megállni, hiszen ennyiért zsákbamacskát veszel, ez meg közel tökéletes lesz.
bitpork is ezt csinálja, csak esetleg nála az alap picivel többe volt, viszont a hozzáállás ugyan ez.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Srácok, ablak fóliázással (sötétítô) kapcsolatban lenne kérdésem.
Természetesen csak az A oszlop mögött és a hátsó szélvédôt.Mivel elvileg ide tehetô bármilyen fólia (kivéve tükör), így fontos errôl a mûbizonylat/mattica?
Vagy simán lefóliáztatom és ennyi?mod.: közben megtaláltam a választ, kell a mûbizonylat róla...
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest