-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
parandroid
nagyúr
válasz zolee3000 #186182 üzenetére
Miniben egyszer cseréltem xenont, illetve cseréltettem szervizben, az bmw-s áron, német munkadíjjal 200 eur körül volt, ha jól rémlik. Nyilván rohadt drága, de garanciális volt az autó, abban meg szintezés, minden volt, nem akartam bénázni vele. Ebayen nézegettem cserelámpákat hozzá, elég nagy volt a szórás, az olcsó kínai szarok valami 40 eur körül kezdődtek, a márkásakat is 100 körül lehetett kapni, de lérdés, hogy tényleg eredeti-e, nem mertem bevállalni. Sima halogént rutinból cserélek magamnak, az új Miniben sajnos már az van - van különbség, bár a ledes még jobb lenne. A Mazda 6-ban az van, valami brutális, hogy milyen nappali világosságot csinál éjszaka (meg ugye kamerával megtámogatott mindenféle adaptív okosságok vannak benne, hogy kikerüli a fénycsóva az előtted menőt, meg a szembejövőt, meg ilyenek).
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz kisza25 #186223 üzenetére
Nem tudom, felétek hogy adták, németeknél ott az elektromos, illetve hibrid autók rendszámának a végén az E betű ( pl.: B - XY - 123 - E , ahol XY a város/ járás kódja). Na most amennyi Q7-et, meg X6-ot, vagy ML Mercit, vagy mittoménmilyen 2,5 tonnás luxusszuvot itt ilyen E végű rendszámmal látni, az kicsit vicces. Sok köze az üzemanyag-takarékossághoz, vagy károsanyagkibocsátás-csökkentéshez mindenesetre nemigen lehet. A 0-100 gyorsulásban persze gondolom azért besegít.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz kisza25 #186233 üzenetére
Engem is mindig kérdeznek, hogy miért nem repülök inkább 1000 km-re, milyen hülyeség már 10-12 órát vezetni. Csak ugye 4-en vagyunk, meg 2 kicsi kutya, plusz csomagok. Az induló reptér is 200 km tőlem, meg az érkezési reptér is, plusz ha bármi késik, akkor lesz az több is, mint 12 óra, és fizethetem itt a reptéri parkolót, ott meg az autóbérletet. Amennyibe egy út így kerülne, annyiból kb lehet venni egy 10+ éves eldobhatós passatot csak arra az egy alkalomra. Mondjuk abból a pénzből, amit évközben megspórolok az elektromos helyi közlekedéssel.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Luck Dragon #186403 üzenetére
“az anyaghasználat tükrözi az árát”
Ennyi. Én ezt a minőséget manapság autóban nem tudom elfogadni, de megértem, ha valaki igen. A műszaki tartalom akár rendben is lehet, végső soron egy 10 éves Renault technika kb.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz yuing #186509 üzenetére
yuing + gergo07 + úgy általában mindenkinek a kérdés:
1-es bmw nem alternatíva? Nem értek a konkrét típushoz, meg úgy általában az autókhoz, szóval nem ajánlom, csak kérdezem. Nemigen láttam még a topikban szóba kerülni, ennek van valami oka?
Én is gondolkoztam rajta anno, de nekem kisautónak nagy lett volna, nagy autónak meg kicsi, szóval nem néztem utána.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz zeus_2k14 #186515 üzenetére
Ki nem szarja le, mások kit gondolnak? Amúgy az e30-as kupé óta kb az 1-es (azóta 2-es) kupénak (és kabriónak) van a legszebb klasszikus autó formája, ráadásul ez valahogy méretben is megmaradt akkorának, ami még egy élhető autóhoz szükséges, illetve elégséges, de nem nőtt otrombára, mint mostanra az összes kompaktok méreteit ostromló kisautó. Amikor az első minit gtk-ra törték, akkor gondolkoztam rajta, hogy egy 118i kabriót érdemes lenne megkockáztatni, de akkor még garázs híján, illetve a télen is napi használattal nem mertem belemenni. A bakancs egyes meg sok mindennek jó (kis családi autónak akár, ha csak egy, kisebb gyerek van), de nem az a kimondott menőzős autó. Felénk a Golf, meg az a3 mellett kifejezetten gyakori fiataloknak, első saját autónak.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz zeus_2k14 #186533 üzenetére
240k km alatt bármit ki lehet nyírni, ezt ne az autó számlájára írd. Ki tudja, milyen tulajai voltak, mit spóroltak meg rajta, hogyan használták, stb. A 240k km egy autóban mindig zsákbamacska, ha nem te tetted bele, és ismered az előéletét részletesen. Simán benne van, hogy rá kell költeni az árát még egyszer. Főleg egy turbódízelre, vagy magasnyomású benzines dízelre. Mit gondolsz, az előző tulaj miért vált meg tőle?
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz tboy93 #186565 üzenetére
És mint olyan, kinyírta az egyterűt, és épp a kombik torkát szorongatja. Én borzalmasan sajnálom, hogy a kompakt egyterűeket ilyen hamar feladták, 4 fős, aktívabb családnak ennél praktikusabbat elképzelni sem tudok. Talán a kisáruszállítókból készült családi autókat (combo, partner, turneo, vagy mi), de ott meg hiányzik a személyautós kényelem. Cserébe van tolóajtó, ami kisgyerekkel kb megfizethetetlen, imádtam a mazda 5-ön. De a suv a menő, meg biztonságos, meg nagy, meg elmegy terepen is, meg magyar utakra csak az való, aztán csodálkozunk, higy sokat fogyaszt, drága rá a gumi, meg halnak tőle a kisteknősök, vagy mik.
Szerk.: Lassú vagyok.
diegho: Szoktam röhögni, ahogy a méreten aluli anyukák próbálják bekötni a gyerekeket a suv hátsó ülésén a gyerekülésbe. Van ott akrobatikus jóga, mire sikerül nekik... Szóval roppant praktikus, valóban. Amikor ugyanezt egy jól megtermett bálnacsalád mama-bálnája próbálja abszolválni, akkor meg oda sem merek nézni.p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz cappa72 #186582 üzenetére
Dehogynem a kategória tehet erről. Egy emelt suvba, ahol 40 centinél kezdődik a padlólemez, valami 70-80 centinél meg az ülés, ráadásul az ülések között alig van hely, mégis hogyan teszed be a gyereket? Kombiban jóval nagyobb a hátsó lábtér, alacsonyabban van minden, áthajolsz rajta, helyed is van, lehet a gyerekülések között a középső ülésre tett pelustatyóban is matatni, egyterűről nem is beszélve, egy tolóajtós egyterűben gyakorlatilag körbe tudod járni a gyereket, de még a kompakt egyterűekben, mint az említett mazda 5, vagy a touran is át lehet sétálni az autón, akkor is, ha mindkét (touranban 3) hátsó ülésben van egy-egy gyerek. Csomagtartóról ne is beszéljünk (méret, berakónyílás magassága, forma, pakolhatóság).
Szóval ezek után családi autónak nevezni, és praktikusnak nevezni egy suvot (pláne kompakt suvot), és azt ajánlani gyerekes családoknak... Hahaha, jó poén. Mondjuk ki szépen, hogy ez a menő, ezzel tud anya az ovi előtt felvágni, nem a féltégla-formájú egyterűvel, de ne akarjuk már magyarázni a bizonyítványt.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz parandroid #186583 üzenetére
Ja, a legtutibb meg a kutyarámpa ( [link] ) az suv-hez. Minden kutyás nyugdíjasnak kötelező! Morzsi, a hájas labrador türelmesen kivárja, amíg oma és opa anyázva összeszerelik a rámpát az erdőszéli parkolóban, aztán méltóságteljesen leballag, és gyakorlatilag meg is sétáltatja magát, mire az eszköz visszakerül a csomagtartóba, ahova alig fér be az azt teljesen betöltő profi ketrec mellé.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Willie #186627 üzenetére
Havonta 500 km autópályára én inkább egy mérettel nagyobb autót vennék. Hyundai i10, Kia Picanto nagyon aprócska, inkább egy i20, vagy a Kia párja (Venga?). Ezekben is egészen használható szívómotor van. Csak városba még rendben is lenne, bár Pécsre lehet, nem árt némi extra motorerő sem. Esetleg Mazda 2, az valahol talán a kettő között can méretben, vagy ha bejön a mini-suv dizájn, akkor cx-3, vagy cx-30. Az új skyactive motorok elég jól sikerültek.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz bandus #186635 üzenetére
Hej, de csúnya szegény... 2015 óta van K Astra? Atyaég, a német utakon elvétve látni belőle itt-ott egy-egy példányt. Eddig is egyértelmű volt, hogy kiért, de ehhez az autóhoz ez az ár... Ennyiért fullos Mazda 6-ot is kapni. Meg úgy kb bármit, aminek autó formája is van, bár ez ugye ízlés kérdése.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz MunezXBK #186638 üzenetére
Akad. Toyota/Honda eléggé megy (crv, hrv, rav4), meg van dögivel Mazda is. Utóbbiból is főleg a kisebbek, meg a suvok (2, cx3, cx5), de látni azért 3-as, 6-ost is.
Opel épült le nagyon az utóbbi időben, pedig itt gyártják egy köpésre, meg a franciák. Ezekből szinte csak kisautókat látni. Kompakttól felfelé tarolnak a német gyártók: vw, bmw-mini, audi, előbbiekhez képest kevesebb, de van mercedes is. Ja, és iszonyat sok skoda/seat van, de ezeket a németekhez számolnám.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz parandroid #186639 üzenetére
Ja, kimaradt a ford, meg a hyu/kia. Mind van, de koreaiból mintha több lenne.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz grizlisandor #186714 üzenetére
Lányom pl Q5-ön tanul, legutóbb cserélni kellett az automatás kollégával, hogy ilyet is, olyat is lássanak, akkor automata Tiguannal ment 2 tanórát. Mindegyik TDI, most a korona miatt állt az oktatás, de előtte napi 8-10 órát mentek az autók, alig lehet időpontot kapni, szóval valami extrém, milyen futásuk lehet, kb mint egy taxinak. Kompaktnál kisebb autóval felénk amúgy nem is oktatnak, én legalábbis olyat még tanulóautónak nem láttam. Kompakt, illetve középkat suv-ból van talán a legtöbb.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz tboy93 #186820 üzenetére
200k km környékén, pláne fölötte bármi eheti az olajat, vagy lehet rozsdás. Akármelyik márka fórumát nézed. Ugyanígy bármelyik gyártótól fogsz találni példányokat, aminek kutya baja, mert vigyáztak rá, normálisan használták, és rendszeresen szervizelték. Saját tapasztalattal meg max annyit tudok hozzászólni, hogy én még nem találkoztam ilyennel, de az is tény, hogy az elmúlt 20 évben nem volt 150k fölött futott autóm.
Nem értek hozzá, pláne nem akarom szerelgetni, inkább veszek újat, vagy kvázi-újat, megkapja a szükséges törődést, meg a szervizlátogatásokat, cserébe sosincs velük sose semmi egyéb gondom egy-egy kiégett lámpán, elkopott ablaktörlőlapáton, kiürült ablakmosón, esetleg néha egy defekten kívül.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz tboy93 #186824 üzenetére
Igen, 1,6 ecotec astrát 8 év / 110k km-en keresztül vezettem, rendes olajcserén kívül egy csepp olajat sem kért sose. Cégnél akkoriban 10-15 db 1,4-es volt belőle, 200-250k körül futottak az életciklusuk végére, egyik sem ette az olajat, szóval ja, minden ecotec astra szar, sorozathibás hulladék, már akkor sem szabadott olyat venni.
Mondeot, Accordot nem ismerem, de gondolom ott is ilyesmi a helyzet.
Jellemző módon amúgy az ‘olajevős’ ecotec astra után átültem egy ‘rohadós’ mazda 5-be, bár közel 6 év, és 90k+ km után sem sikerült rozsdát produkálnom rajta, úgyhogy most lecseréltem egy mazda 6-ra, ezzel most már csak összejön. Valamit amúgy biztos nagyon rosszul csinálok.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz máyköl #186842 üzenetére
Egyrészt 10%-ot zuhant a forint egyetlen negyedév alatt, másrészt manapság alapból adnak egy közepes felszereltségben 4 elektromos ablakemelőt, amiből 10 éve kettőért kőkemény felárat kértek, a másik kettő meg nem is volt rendelhető - csak példa a trend szemléltetésére.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Dare2Live #186848 üzenetére
De ez hibrid, nem? Vagy én maradtam le valahol? Vagy a korábbi is az volt? 5,5-ért kétlem. Az 5,5 - 5,8 közötti difi meg még óvatosan is alkalmazza az árfolyamromlást. Amúgy sem szabad elfelejteni, hogy Mo-n 27% az áfa, míg németeknél speciel 19, bár ez már jó ideje ennyi. És akkor a regisztrációs adóról, meg egyéb sarcokról nem is beszéltünk.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Dare2Live #186869 üzenetére
A hibrid/elektromos most anyagilag semmiképpen nem éri meg. Pont az az időszak van, amikor a technológia már alakulna, de csak a legelvetemültebbek váltanak rá, és inkább elvből, mint anyagi megfontolásból. Persze helyi szolgáltatóknak, taxisoknak, idősápolóknak, futároknak lassan már majd megéri, de ott is inkább a zöld imázs miatt tolják.
Nem vagyok én sem meggyőződve arról, hogy ez a helyes irány, de valamerre muszáj volt már lépni. Ahogy egyre több lesz, úgy lesz majd egyre elérhetőbb, gazdaságosabb. Egyszerűbb biztos nem lesz, mutass egyetlen területet ipari, technológiai vonatkozásban, ahol egyértelműen az olcsóbb, egyszerűbb irányba mozdultak el. Nincs ilyen. Minden egyre bonyolultabb, nehezebben javítható, ugyanakkor egyre könnyebben beszerezhető: számítógép, telefon, háztartási gépek, szerszámok, de akár ipari termelőeszközök, vagy repülőgépek, mindegy, egyre bonyolultabbak, egyre drágábbak, mégis egyre jobban elterjednek.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Dare2Live #186878 üzenetére
Értelek, és egyetértek, nincs itt semmi vita. Szerintem
sem jó irányba megyünk, csak mondom, hogy mi van mögötte.Anno a szívó 1,6 astrával 7 liter alatt jártam, a mazda5 nem állt meg 8,5 alatt, a mazda6-ról sokat nem tudok még nyilatkozni, de sokkal kevesebb ez sem lesz. Eközben a kisautónak vett mini is benyakal alsó hangon 6 litert, de városban, ahol a legtöbbet megy, inkább hetet. Ja, amúgy downsizing van, turbót minden fűnyíróra!
Mindeközben minden második eladott autó suv, azt meg senki ne magyarázza el nekem, hogy a turbódizel x1 városban elmegy 6 liter alatt. Vagy akár az sx4, vagy egy Kaskáj, vagy bármelyik kategóriatárs. De felhozhatnám a hibrid Q7-et, na az mekkora ötlet már...
A szép új jövőben meg megnézném a német elektromos hálózatot, amikor este egyszerre rádugnak 50 millió elektromos autót - illetve amennyinek van garázsa, vagy talált töltőoszlopos parkolóhelyet.
Szóval van baj elég, de gyarló vagyok, amikor beülök a szépen felextrázott új autóba, akkor nem akarnék sem kisebbet, sem gyengébbet, pláne nem fapadosabbat. Szóval próbálok valami nem a legdurvább vonalon haladni, de fizetek, meg elnézem, ahogy pusztulnak a kisteknősök. De ez akármeddig nem tartható.
Németek egyébként igen pedzegetik már egy ideje az ingyenes nagyvárosi tömegközlekedést, az egy roppant érdekes kísérleti projekt lesz.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz mustang08 #186893 üzenetére
Remélem, hogy az mx-5 mellé keresel autót, és nem helyette. Amúgy ezeknél az öreg kombiknál inkább az számít, hogy melyikből találsz egy még használható példányt, mind egykutya, modern, gyors, vagy menő egyik sem lesz. Főleg ennyiért. Gyakorlatilag már ahhoz is költened kell majd rá, hogy a következő hetekben ne rohadjon ki, illetve szét alattad. Ncapet, meg ilyesmit meg felejtsd el, akkoriban még másképp teszteltek, meg nagyon nem mindegy, hogy mi van az autón szétrohadva, megütve, meggyengülve, elöregedve, elállítódva, ami nagyon nem úgy fog törni, mint a teszteken 15 éve. No meg akkoriban nem 1,5-2 tonnás szuvokkal ütköztettek, úgyhogy a legtutibb, ha leszarod az ncapet, és óvatosan vezetsz.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
parandroid
nagyúr
válasz tboldi #186960 üzenetére
Naja, törekedni kell. Azért amikor a 200 m-re kitett útépítés miatti 100-as táblánál vasárnap, amikor sehol egy jómunkásember, levillantottak 117-tel, azt személyes sértésnek vettem. Láttam a táblát, korábban olyan 140 körül haladtam, levettem a gázról a lábam, hogy majd szépen lelassulunk, tábla vonalában bamm!, villant a trafi. Anyád. Jó, nem vágott földhöz az a 30 eur, de ilyen hülyeséget beszopni... A másik, 15 eur-s büntimet 80-as úton 90-nél kaptam, arra nincs mentségem, siettem. Ritkán csinálok ilyet, tényleg én vagyok az, aki minden korlátozást betart, ezt pont nem sikerült.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz molnarpeter #186968 üzenetére
Nekem volt, de anno újan vettem, meg hamar ment is, nyilván nem volt gondom vele. A legnagyobb baja, hogy már a megjelenésekor elavult volt, csupa levetett GM cuccból legózták össze, a Corsa alá pozícionálva. Cserébe mindig is olcsó, egyszerű szerkezetnek számított. Városi szaladgálósnak teljesen el tudom képzelni. Anyósé még mindig megvan, olyan 10-12 éves lehet, amikor legutóbb láttam, még nem volt benne 40k km (abból még új korában 15-20 k-t mi tettünk bele, mert akkor még nem volt második autó, de gyakran kellett volna). El is vittem gyorsan olajcserére, mert vagy 3-4 éve nem volt már. Gumiból még mindig a gyári van rajta, de már nem érdekel. Szerencsére ha nagy ritkán megy is vele, 60 fölött kb sose. Keveset futott, garázsban tartott, szép állapot, megkímélt, nyugdíjas tulajtól. Igaz, nem orvos, pénzügyes volt.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Laslow #187055 üzenetére
Polo, és klónjai? Hyundai i20 (meg nem tudom mi a párja Kiaban)? Mazda 2? Csak ötletek, nem tudom ebben az árkategóriában ezekből melyik évjárat, motor, felszereltség fér bele. 2 gyerekhez amúgy én Picanto méretet már nem nézném, inkább eggyel nagyobbak, mint fent is. Illetve gyerekkel külsőre a Jazzhez hasonlóan jó kialakításúnak tűnik a Nissan Note, de nincs vele személyes tapasztalatom (egy kolléga használt ilyet családi autónak két kicsivel).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Laslow #187060 üzenetére
A mazdákat ne kiszórd, hanem nézd (nézesd) át vásárlás előtt. Polo mellet ott vannak ugyanannak az olcsóbb verziói, seat ibiza, skoda fabia. Utóbbit én nem venném, próbáltam, nagyon nem tetszett, de sokan szeretik. Ibizát többet vezettem, használható, érzetre jóval közelebb van a polohoz, mint a fabia. Amúgy golfot is nyugodtan nézzetek, 2-3 generációval korábbiak kb akkorák, mint most egy polo. Esetleg még Clio/Pug 20x jöhet még szóba. Fiesta, Corsa is van, azok is biztos jók. Igazából ebben a kategóriában azt kell venni, amiből találsz egy jó állapotút, és még el tudod fogadni autónak. Ha olyat keresel, ami kimondottan tetszik is, az mindig nagyon leszűkíti a kört, és a végén a műszaki tartalom lesz kompromisszumos. Márpedig ennyiért sajnos már lesznek kompromisszumok bőven.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz tboldi #187074 üzenetére
Sajnos az igazi megoldás az, hogy a határ megfelelő oldalán kell vezetni. Rémálom, ami a magyar utakon megy. Sajnos komolyan örülök, hogy ritkán járok arra. Pedig errefelé kicsit több a jól motorizált, vagy kicsit még a gyárinál is szakszerűen feljebb pöckölt autó az utakon, de engem még soha egy Porsche, Lambo, vagy R8 nem akart letolni, ha hazamegyünk Magyarországra, ott az az érzésem, hogy minden szakadt Focust (csak példa, tényleg bármi lehet) a bizonyítási vágy hajt, úgy küzdenek minden egyes másodpercért, mintha az életük múlna rajta...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz SzlobiG #187078 üzenetére
Hozzászokott már mindenki a 100+ lóhoz, meg a turbóhoz. Szívó benzin kicsit másképp működik, pláne ha takarékosra próbálják hangolni. Mindig a jó öreg 1,3-as Felicia jut eszembe, a maga idejében de szerettem azt az autót, de menni sose akart szegény.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
Naja, bár én hétköznapi motorokról beszéltem. Én a gen2 (R56) Cooper szívó 1,6-osának a hangját is nagyon szerettem, hiába megy jobban az új az 1,5-ös turbóssal, akármilyen mesterien próbálták kihozni belőle a legkulturáltabb járást, azért mégiscsak 3 henger...
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
Azért a felfelé pakolás praktikus, amikor a 2 gyerek mellett az összes csomagnak, meg még a 2 kutyának is el kell férnie, de azért mégis valami kényelmeset szeretnék. A Mazda 5-ben nekem a tolóajtó mellett pont az tetszett, hogy hátul nem 3 gyerekméretű kényszerülőhely, hanem 2 rendes fotel van. Cserébe nagyon nem 5 (7) személyes volt, hanem csak 4 (6). A másik persze az, hogy csak magasabb volt egy kombinál, hosszabb nem, ha a +2 ülést kinyitottad, megszűnt a csomagtartó. Az igazi akkor lett volna, ha a 2-3. üléssor ki-be szerelhető házilag. A tolóajtó meg kisebb gyerekekkel egy fantasztikus dolog.
Fogyasztása pályán amúgy 130-140-ig nem is volt vészes, cserébe dinamikus az nem volt. Az 1,8 szívó pályán 7 liter körül kért 100-on, sokat városozva 8,5 körül jártunk vele, a legjobban a vidéki magyar utakat szerette az 50/90-es tempóval, dugók nélkül, ott 6 körül volt mindig a fogyasztás.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz gaborbol #187291 üzenetére
A 3 kicsihez én mindenképpen valami minivant keresnék, lehetőleg tolóajtósat. A második sort megtöltik a kölykök, a csomagtartó meg úgyis megtelik kisbiciklivel, pelustatyóval, babakocsival, morzsi kutyával. Eu-ban ebben a kategóriában gyakorlatilag már csak a Sharan/Galaxy páros állja a sarat, nagycsaládosok között meg a VW Transporter személyautós változata a menő, mittudomén, milyen néven árulják. A felétek honos modelleket meg nem ismerem.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
Na, a Mazda 6 már Floridában is rohad? Ott is sózzák a pálályákat? Az 5 meg nem? Amúgy a Mazda 5 középső ülésére nem teszel gyerekülést. Ha szíved van, gyereket sem. Cserébe kihajtogathatod az üléseket a csomitartóból, ami a gyerekeknek full kényelmesek, csak nem marad mellettük hely. Úgy persze lehet vele játszani, hogy csak egy ülést hajtasz fel, a másik felén marad csomagtartó. A toloajtó miatt pluszpont, meg mert kisebb, mint az átlagos amerikai autó. Én szerettem, pedig nekem a legkisebb, 1,8-as szívó volt.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
parandroid
nagyúr
válasz Bdanyy #187451 üzenetére
Ez a konnektoros hibrid, meg elektromos autó amúgy érdekes kérdés. Valahol van róla úgy is megtérülési számítás, hogy a töltést is beleszámolják? Meg azért egy otthoni töltő sem olcsó mulatság, nekem a bmw-nél 4-5k eur-t mondtak, plusz nyilván az áramszolgáltatóval is le kell bizniszelni a bekötést, ha van egyáltalán garázsod (illetve ha a bérbeadó hozzájárul a bekötéshez, és te is vállalod úgy is, hogy ki tudja, mikor költözöl). Szerintem ez már több, mint amennyiért itt a többség autót keres. És akkor még egy ampert se toltál bele...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz (Bundás) #187455 üzenetére
Én pár évig jártam egy gen2 Cooper-rel (R56, 125 LE, szívó 1,6, pezsgőzöld), amíg ki nem törték alólam. Imádtam. 70k km körül vettem, asszem 90-92 körül adtam be a biztosítónak a baleset után. Igen, Prince motor. Fogalmam sincs, hogy kokszosodott-e, nem is nagyon érdekelt. Állítólag egyébként a turbós verzió hajlamosabb rá.
Kicsit olyan ez amúgy, mint a rohadó mazdák. Amióta itt ennyit beszéltek róla, direkt figyelem őket, de én még rohadtat nem láttam errefelé belőle. Mercedes, BMW, VW akad bőven torkavéres példány, lyukas küszöbbel, pörsenéses ajtókkal, vagy kívülről is láthatóan hiányos kerékdob-lemezzel. Nem is értem amúgy, mert itt ezek elvileg azonnal buknak tüv-ön, lakatolni őket meg instant gtk. Szóval az az elméletem, hogy ami kicsit is kezd rohadni, azt azonnal viszik a balkáni nepperek, a többit meg elégedetten használják itt. Aztán indul a pletyka, hogy a mazda rohad, a prince kokszosodik, a dízel meg füstöl. Ja, azok, amikre az árérzékeny keleti piacon kereslet van, azok biztos...
Minivel amúgy óvatosan, egyszer rákapsz, többet nemigen szállsz ki belőle. A tört helyett én is megint azt vettem, már a gen3-at (f56).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz molnarpeter #187462 üzenetére
Megnéztem a hivatalos bmw árakat ( [link] ), 1000 eur a 3 fázisos töltő, 300 a kábel, 800 a szerelés. Tja.
Mondjuk az utóbbi költség Mo-n valószínű kevesebb. Bár a 3 fázisért anno 10+ éve én otthon is valami 300k felett fizettem, mert a klíma+villanytűzhelyhez az volt a kulturált megoldás. Gondolom, mostanra még több...p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Doki16 #187468 üzenetére
Tehát egy konnektoros hibrid mezei fali aljzatról is tölthető? Mondjuk hogy gyorstöltő-vagy sem, az nagyjából mindegy is egy ingázós autónál, hazaérsz, rádugod, másnap lehúzod munkába menet, addig gondolom bármi feltölt. KWh-ban mennyit esznek ezek? Mondjuk heti 20 nagyjából 70-80%-nyi töltéssel? Nyilván ki is számolhatnám, de túl sok apró adatot kéne kikeresni hozzá, és hátha valakinek megvan már készen.
kuntics: Home Office
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz parandroid #187470 üzenetére
* havi 20. Nyilván nem heti.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Doki16 #187477 üzenetére
Köszi az összefoglalót mindkettőtöknek!
Tetszik ez a hibrid-vonal, csak a toyoták nem. Sokkal szimpatikusabb a technológia, mint a vollelektrik. Csak a kínálat... Mazda igazán lebarterezhetné végre a toyotával a hibrid hajtásláncot a skyactivért cserébe, mindenki jól járna, főleg mi.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Doki16 #187479 üzenetére
Ja, a bmw meg elmehet a susnyásba, ott van az ideális városi kisautó a mini képében, erre mibe rakja a hibrid rendszert? Countrymanbe... Ott is csak az alapból vagy 180 lovas Cooper S kivitelbe. Idióták. Gondolom a hatchbackben nem fért el az akkupakk...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz molnarpeter #187482 üzenetére
Ja, bmw-ből is x5 hibridet látni a legtöbbet.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz _adaml21_ #187485 üzenetére
Kedvenc totálkáros vásárlási tanácsadásom a minivel kapcsolatban az volt, hogy tetőablakos verziót nem szabad venni, mert beázik. Mivan?!?
Különben minden szavaddal egyetértek, és saját tapasztalattal is meg tudom erősíteni. A gen2-nek amúgy a hangja is sokkal brutálisabb volt, már a sima 1,6 szívó verzióban is, nemhogy a kétliteres turbóssal. A gen3 ahhoz képest kicsit steril, a középső szint (sima Cooper) meg igazából vicces is a háromhengeres 1,5-tel, de ügyesen megoldották azért, nem kiábrándító a hangja, menni meg azért megy annyira, hogy odébb lehet vele parkolni, ha kell (136 ló + turbó az alig több, mint 1000 kg-hoz azért még ok). Kerekek még mindig a sarkon vannak, futómű feszes, ilyen beltér meg kisautóban máshol nemigen van (a1 talán még).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Laybee #187601 üzenetére
Ha 20 évre vennél autót, akkor valami youngtimert, vagy klasszikust keress. Ha napi használatban lesz, és eleve használtan veszed, (2-2,5 millió eleve azt jelenti, hogy lassan 10 éves), az nem fog elmenni nálad még 20 évig. Illetve csak akkor, ha iszonyatos pénzeket költesz állagmegőrzésre, és karbantartásra, de az meg csak különleges autóknál éri meg.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz kisza25 #187611 üzenetére
Mondjuk ha ennyit futott, akkor sanszos, hogy sokat pályázott, akkor pont nem gáz a 30e-s olajcsereperiódus. Amúgy sem értem ezt a fétist, már minden autónak ennyi a szervizciklusa, még pár év, és egy darabot sem fogtok találni, amiben 10-15 ezrenként cserélve volt. Ja, de, a Mazdámnak asszem egy év vagy 15k km még, de az meg úgysem kell majd senkinek, mert rohad.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen