-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
8th
addikt
válasz tboldi #177667 üzenetére
Nekem az utolsó emlékem az a vagyonőrrel kapcsolatban, hogy soha többé nem akarok ilyenben ülni. Tény, hogy egész jól elfértem benne a 180centimmel és 120 kilómmal de kanyarban ijesztően megbillen, imbolyog az úton, oldalszélre extrém módon érzékeny, kényelmetlen az ülése (jó azt valószínű nem ilyen dagadt állatokra tervezték) a pici apró kerekeivel és fékeivel szarul fékez, igénytelen kívül belül. A homasitás utánfutó tolatólámpa hajazó gyári belső világításon hangosan röhögtem amikor megláttam. A 76 lovas benzinessel volt dolgom az városban dinamikusan de nem száguldozva bőven beverte a hét és fél nyolc litert. Városon kívül sem ment hat liter alá 100-110 tempónál. Klíma nélkül mert természetesen az sem volt benne.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz hobizoli #178222 üzenetére
6 liter alatt eszik atlagban az nem tud 130-t meg klimat meghajtani
na altasd magad, a lovak zabbal mennekKb. egy tucat autó jut hirtelen eszembe ami simán tudja ezt.
Még Petibá utcai rohangálósa is elvan hét literrel vegyesben pedig az egy nagy nehéz és igen erős családi tepsi nehogy már egy kétliter alatti dízel kisautó ne tudjon hat literes átlaggal elgurulni.Fővárosi fórumtárs 1.4 tdi polója: [link]
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz bododani #178301 üzenetére
Első generációs Punto Van. Fillérekbe kerül hozzá az alkatrész és talán kevésbé rohad mint a kortársai. 150ért veszel egyet aminek egyben van a bódéja egy százasból minden kopó fogyó szart kicserélsz rajta és boldogság van. 1.1 motorral csak budapesten belül hajtva elment hét literrel.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz soldi3r #178643 üzenetére
Valeo kettöstömegű kuplung készlettel együtt készletben bruttó 160k a fent linkelt A4 Avanthoz. Ugyanez LUK -ból 10k-val olcsóbb. TDIClub-os porlasztó felújítós srácnál cseredarab leadásával alig valamivel a bontott ár felett megkapod a felújított befecskendezőt házba rakva beállítva garanciával. Annál az Audinál a motorikus dolgoktól nem kell félni mert teljesen átlagos áron javítható rajta minden.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz soldi3r #178862 üzenetére
"Az eltuzelt kipuffszelep egy sz@rul beallitott gazrendszer eredmenye."
Fenéket. Zafira II gázosításnál alapból cserélték a kipuf.szelepeket, ez benne van az árban. A gyári LPG-vel 80 000 km alatt elég és széttöredezik. Ez nem beállításfüggő.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
Én már az X6-ot sem értettem anno. Képeken is ocsmányságos volt de mikor először láttam élőben az utcán rendesen beleborzongtam. Olyan volt mint egy Hot Wheels matchbox gagyi kínai másolata. Az 5GT még arra is rátett egy lapáttal.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz Mentolka #179053 üzenetére
Facebook * Külföldi papíros autók * csoport. A hirdetések nyolcvan százaléka szóra sem érdemes a maradék húsz százalékban viszont akadnak nagyon jó vételek. Az ország nyugati részén rengeteg kocsit hordanak be eladásra, nem kell kapkodni ki kell várni a megfelelő autót.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz aero. #179199 üzenetére
Saxót azt semmiképpen ne. Inkább egy szívódízel vw lupót. Olcsó egyszerű kisautó és úgy ahogy még biztonságosnak is mondható. Fenntartási költségben megbízhatóságban helykínálatban beltérben zajszigetelésben fogyasztásban... gyakorlatilag mindenben veri a saxót.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz Aba86 #179285 üzenetére
Ilyen távolságra egy személynek szólóban ingázni a legracionálisabb választás egy 3L. M0-n szabályos keretek között három liter alatt eszik. Napi 100km-t autózva rohadt gyorsan visszahozza az árát az üzemanyagon így akár második munkás autónak is simán megéri tartani egyet a családi/hétvégi vas mellé. Évi 240 munkanappal és kerek három literrel számolva (80-100km/h között 2,8 literrel vígan legurul amúgy) egy 4,5 litert fogyasztó autóhoz képest is spórolsz vele ~140ezer forintot minden egyes évben. Öt literes fogyasztáshoz képest 190 ezret. Évente. Újra és újra.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz Füleske #179531 üzenetére
Ja, mert belekényszerítették a nagyvárosi embert abba a hülyeségbe, hogy ha tetszik ha nem benzinest veszel és kész. Itt vidéken hangosan kiröhögjük az idióta szmogriadót és a dízel tilalmat. Itt az autók közel fele dízel. Az új autókat is beleértve.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz bitpork #179546 üzenetére
Kíváncsiságból gyorsan rákerestem. Jelenleg a Ryanair 438 Boeing 737-800-as típusú (és 1 Boeing 737-700-as típusú de ez most nem lényeges) repülőgéppel rendelkezik. Na most a 737-800 fogyasztása repült óránként 2 526 kg kerozin. Ha minden gépük csak napi másfél órát lenne a levegőben az 438 x 2 526 x 1,5 vagyis naponta elégetnek 1 659 582 kg kerozint Napi 1 659 tonnát! Napról napra újra és újra. Egy év alatt az mennyi is? És ez csupán egyetlen légitársaság a sok közül. Tényleg az 5-8 litert fogyasztó szarrá szabályozott mindenféle júzerszopató szűrőkkel ellátott dízel autókkal van a baj miközben a repülőgépeknek tudtommal semmiféle környezetvédelmi normának nem kell megfelelniük? A tengeri hajózásról már nem is beszélve. Az megérne egy külön bejegyzést [link] . De rásefütty irtsuk a dízelt ezerrel különben mind meghalunk...
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz Dare2Live #179551 üzenetére
Oké. Most azt is linkeld és/vagy idézd kérlek azt a hozzászólást ahol én azt írtam, hogy a dízel városba való. Köszi.
Malacúr: Az újak is bírják. Felére kell venni az olajcsere periódust és nagyon-nagyon hosszú ideig nem lesz semmi bajuk. Az egyetlen dolog amit komolyabban megvisel az állandó rövid városi üzem az a részecskeszűrő. A többi alkatrésznek kb. mindegy. Na meg van ám a világon vízkörbe beépíthető elektromos motormelegítő is és mindjárt nem dermedt hűtőközeggel és olajjal nyekteti a traktort az ember fia télvíz idején. Ezzel a filléres utólagos extrával a motorkopás minimálisra csökkenthető.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz LuckyL #179570 üzenetére
Akkor mi a megoldás? Néhány (6-8) évente átülni egy 0km új autóba mert a régi gazdaságosan nem fenntartható? És mi lesz a kidobott kocsikkal? Varázsütésre köddé válnak? Valahogy azt érzem, hogy nem gondoltad ez végig.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
Nem is feltétlen a menőség hajtja őket egyszerűen csak nem olvasnak utána, hogy milyen pénznyelőt engednek be a háztartásba. Mert minden autó az csak nem mindegy milyen mértékben.
Haverom sokáig nézegette az egyterű kínálatot mert jön az első gyerek ( ) majd végül vett egy Tourant. Lelkére kötöttem, hogy 1.9 motoros kézi váltóst vegyen az szinte problémamentes és olcsó hozzá mindnen (pl. készletben 140k hozzá a Sachs kettőstömegű kuplung készlettel együtt) és tudok bele egy teljesen felújított hosszú hatos váltót gombokért aqmi simán túl fogja élni magát az autót is. Az ugye 1:1 felmegy a rövid ötös váltó helyére de a 2.0pd kézi váltója is plug n play. Mit vett? 2.0pd-t dsg-vel. Mert hát azt nem kell még átszereltetni meg a 105 lóerő az amúgy is gyenge ez meg 140 lovas és különben is jó ez az automata mert az asszony eleve azt akart, meg használat közben megszerette ő is. Győzködte ott magát, hogy milyen jó vétel volt. Költött is rá váratlanul még három kilót mert mint kiderült rásóztak egy váltóhibás kocsit. Gázadásra finoman rázott amire azt mondta a kereskedő, hogy a szerelője megnézte és a belső féltengelycsukló már csere érett. Nem komoly tétel. Néhány ezer kilométert követően a finom rázás annyira felerősödött, hogy már berázta az egész bódét. Kicseréltette az említett alkatrészt mindkét oldalon persze, hogy nem az volt. A váltó. Ez meg olyan bamba, hogy nem ment vissza kiverni a balhét hanem inkább saját költségre megjavíttatta. Elintézte annyival, hogy de most legalább már hibátlan. Ja, hibátlan. Plusz háromszázért baszod. És nem veti a fel a pénz a srácot. Vannak ilyen szerencsétlenek."Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz LuckyL #179615 üzenetére
Azért ez nem egészen így működik. Ha azt mondta volna a nepper, hogy remeg a kocsi eleje nem tudom mitől mi nem néztünk alá ennek tudatában vedd meg akkor azt mondom oké. Korrekt volt tájékoztatta az vevő jelöltet ha az így is megveszi onnantól tényleg nem az ő sara. A vevő pedig kockáztatott és nem jött be. De nem ez történt. A nepper azt mondta, hogy megnézette a szerelőjével és biztosan az a kocsi baja. A hiba már vásárláskor fennállt. A másik szerelő akivel később kicseréltették a szóban forgó alkatrészt pedig elmondta, hogy teljesen felesleges volt cserélni mert új alkatrészeket bontott ki mindkét oldalról. Vagyis a kereskedő már kicseréltette őket hátha csak az a baj és nem kell váltót bontani. De a hiba megmaradt. Eladáskor ezzel pontosan tisztában is volt de elhallgatta azt a vevő elől. Tudatosan félrevezette az etetős dumával és reménykedett benne, hogy az nem jön vissza három hónap múlva hogy szétugrott a váltó. Ettől függetlenül fődarab meghibásodásakor szavatosságot köteles vállalni az eladó ha bele van írva a szerződésbe ha nincs. Ráadásul még azzal sem tudta volna bevédeni magát, hogy bizományos autó volt mert a kereskedés tulaja a saját névre vette úgy árulták. Jogilag simán támadható lett volna ez az egész ez a szerencsétlen meg hagyta az egészet, hogy neki erre nincs energiája. Tipikus lúzer.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz #03556352 #179668 üzenetére
Passat VII nekem csalódás volt. Kisebb belül mint a Passat VI a beltere bár szebb, kevésbé praktikus. Ajtózseb kialakítása visszalépés, gyenge klíma, vacak gyári tolatóradar meg eleve durván túlértékelt és túlárazott modell. 2-2.5M között biztosan nem azt vennék.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz Integrale #179675 üzenetére
Az ajtókárpit kialakítása tök más, vastagabb, rengeteg értékes helyet vesz el széltében az utastérből. A műszerfal és középkonzol is jobban benyúlik a kelleténél. Beülsz és rögtön jön a b*zdki érzés, hogy ez valahogy olyan kicsi. És tényleg az. A B6 szellősebb tágasabb ráadásul míg annak simán behuppan a másfeles vizes palack az ajtózsebbe az újabbnál az is már kisebb lett úgy, hogy az "ajtó" közben vastagabb.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz Integrale #179677 üzenetére
Őszintén szólva a B7-ben egyetlen dolog tetszett. A gyári nagy hifi. Az gyári cucchoz képest kiválóan szól. Jó a kárpitok színvilága is jó de kb. ennyi.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
Nem baj az. alapból van egy olyan becsípődésem, hogy kell egy velem egykorú autó. Legalább kielégíthetem majd ez irányú vágyaimat.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz .:Koska:. #179717 üzenetére
Először is ez 700k -ért külföldi papírokkal befizetetlen reg.adóval nagyon sok. Másodszor ez valami mezitlábas "üzletember" lehet aki hurcolja befelé a kocsikat és a kinti eladó adataival adja tovább. És azok az agyzsibbasztó dumák: "Minőségi német gépjármű echte német tulajdonostól" . Az, hogy német "német" a tulaj az még semmire sem garancia és ha jól gondolom az adásvételibe is az echte német tulajdonos kerülne be mint eladó, ami nem kicsit problémás mert ha kiborul a csontváz a szekrényből a hirdető széttárja kezeit és kiröhög. Jogilag ugyanis az echte német tulajjal állsz szerződésben menjél szépen hozzá reklamálni. "Kérem csak értelmes s valóban hozzáértő emberek keressenek mert idiótákra sem időm sem energiám nincs." Ezzel ki is állított magáról egy gyönyörű szegénységi bizonyítványt az illető. Ilyen majomtól nemhogy autót, semmit sem veszünk.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz .:Koska:. #179740 üzenetére
Lesz az még ötszáz is. Ez tipikusan az az eladó akivel csak benzinkúton vagy valami multi parkolójában lehet találkozni, hogy megnézd az autót. Házhoz sosem hív senkit. Volt már ilyennel dolgom elég. Legutóbb is facebookon megláttunk egy a képek alapján korrektnek tűnő Peugeot 301-et magyar ár feléért. Felhívjuk az eladót: szinte új autó egy gazdás első tulaj egy öreg bácsi stb... ment az etetős duma. Oké megnéznénk. Erre benyögi az ember, hogy találkozzunk egy óra múlva A. helyszínen. Odamentünk várunk rá már vagy fél órája mire felhív, hogy menjünk már át B. helyszínre mert A. helyszín felé jövet véda kapu van és nem tud átjönni alatta mert másik kocsi rendszámát rakta fel rá ideiglenesen. Jó, átmentünk. Élőben köze nem volt a kocsinak a mellé költött szöveghez. Gyerekülés koptatta nyom a hátsó ülésen (öreg bácsi mi?) egész autó okádék koszos belülről masszív cigiszag áradt a kárpitokból erre előzetesen külön rákérdeztünk, de letagadta. Legszebb, hogy az alig négy éves kocsinak nem volt meg a szervizkönyve. Magyarázat: így kapta, de nem is kell mert a kocsi magáért beszél, meg hát keveset futott, szinte új, blablabla. Aha... meg ahogy móricka elképzeli. Kérdésre elmondta, hogy az osztrák tulaj nevével töltené ki az adásvételit. Mert hát mindig így szokta és higgyem el még sosem volt probléma ebből. Megköszöntem, hogy időt szánt ránk és otthagytuk a fenébe. Keressen más balekot. És ez még egy relatív fiatal leinformálható autó lett volna. De amikor hozzák a kint nulla forintot érő rozsdamentes! ( ) osztrák euro3-4 dízeleket csillió kilométerről kétszázra visszatekerve és meghirdetik rozsdamentesnek vagy úgy, hogy pici felületi rozsdával miközben lukas a küszöb vagy egy része konkrétan hiányzik... ááá... kabaré.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
-
8th
addikt
[link] Talán elkezdődik végre valami.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz LZs?! #179848 üzenetére
három évnyi 'alfázás' során elsorvadtak az autózásra nyitott szívcsakráim, és ez eddig számomra is ismeretlen utakat nyitott meg a jellemfejlődésre...
LOL. Mehet aláírásba.
mod: Note-ban én magam mögött elfértem viszonylag kényelmesen. Ez azért nagy dolog mert dagadt és magas is vagyok. Nem vártam volna egy ilyen pici autótól ekkora teret. Jó kis praktikus igásló a Note.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz JackFeryll #179885 üzenetére
Ekkora távolságokra tetőn vinni a bringákat? Semmiképpen ne egy régi swift kaliberű konzervdobozt vegyél mert már az első hosszabb kiutad után oldalba pisálod, felgyújtod és belököd valami szakadékba és inkább önként biciklivel tekersz haza. Vegyél valami lerúgott olcsó fos dobozost 300-400k között. Citroen Berlingo/Peugeot Partner 2.0 HDI stb. Ezek a furgonok személyautós kényelmet nyújtanak, szerkezetileg egyszerűek mint a faék. A futóművük és fékrendszerük rendesen túl van méretezve és egy ~80 lóerő feletti motorral már a hegymenet sem kínszenvedés velük "üresen".
Ez nem tűnik rossz vételnek és már itthon van. Átnézeted ha nincs nagy baja 280-ba elhozod leszervizelteted kitakaríttatod lepapíroztatod még akkor is megállsz vele 500k környékén. Olasz kocsi így valószínűleg nincs porrá rohadva ami komoly előny és egy jófajta agyonüthetetlen korai 1.9 JTD ketyeg benne. Engem nem riasztana el az állapota, hogy évek óta áll és, hogy eléggé le van lakva. Simán bevállalnám 500k-s kerettel még ha a kamu 300k helyett több mint a duplája van a motorjában akkor is.
Személyautónak sosem vennék olaszt/franciát, furgonból viszont csak azt! Abban tényleg jók. A haszonjárművek amúgy regisztrációs adó mentesen behozhatóak így érdemes kivenni hahun az "érvényes magyar forgalmi" mezőből a pipát a keresés előtt."Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
SUV kategóriában valószínűleg jönnek majd a legutolsó generációs dízel-hibridek mert csak ezekkel tudnak határérték közelében maradni. Papíron, nagyon jó emisszióval. A valóság meg senkit sem érdekel, szemmel láthatóan a törvényhozókat a legkevésbé. De hát tűzzel vassal írtsuk a dízelt mert jujj mind meghalunk, ezzel párhuzamosan csökkentsük az emissziós határértéket lehetetlen szintre. Ennyi eszük van szegényeknek. Pont nem az autózásba fogunk beledögleni de az ezeknek tök mindegy. Éljen soká ez az átlátszó és röhejes klímahiszti...
Amúgy meg nem érint milyen törvényeket alkotnak, majd járok a 82g/km-t kibocsájtó részecskeszűrő nélküli dízellel. Szarok rá. Városban úgy is tömegközlekedem vidéken meg mindegy miben ül az ember.
Belegondolva kb. a mi generációnk az utolsó akinek megadatik, hogy utcán legálisan járjon egy sor6 bmw-vel rotyogtasson valami v8 akármivel vagy egy nagy ccm dízel limuzinnal vagy suv-val suhanjon bele a naplementébe. Az utánunk következőknek csak holmi szaros egy kaptafára készült elektromos műanyag szappantartók adatnak majd meg. Szóval akinek valami érdekes autó van a bakancslistáján az még most gyorsan pipálja ki amíg a fogyatékosok le nem tiltják az utakról azokat is...
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz Dare2Live #179938 üzenetére
Nem érdekel az üvegházhatás. Nem foglalkozom vele mert nem tudom befolyásolni. Tudom, tudom micsoda ostobaság, meg hülye gondolkodásmód... hát, leszarom. Ez attól még tény. Nem tudom befolyásolni. Te sem tudod. Ha holnaptól nem eszem több húst és gyalog/biciklivel járok mindenhová attól még az ég világon nem változik majd semmi. Ugyanilyen ütemben romlik majd tovább a helyzet. Aki mást állít az álomvilágban él és csak ámítja magát. Majd ha hajózást és a repülést tisztességesen beszabályozzák a föld összes foszílis erőművét bezárják tollvonással betiltják a háztartásokban a vegyes tüzelést, közúti közlekedés erőltetése helyett vasutat tolják előtérbe és még estig sorolhatnám... na majd akkor térjünk vissza az autókra. Nézzük már meg a mai autók, dízel és benzines egyaránt, mennyivel tisztábbak mint a tizenöt évvel ezelőttiek. És csak tizenöt évet írtam nem harmincat. Hiába van sokkal több autó mint tizenöt éve, azok összehasonlíthatatlanul kevesebb szart okádnak ki magukból mint a régiek, holott valójában azok sem igazán régiek mert bőven húsz évnél fiatalabb euro 3-4 autókról beszélünk. És még azokhoz képest is ég és föld egy mai autó. És ezeket akarják kukába dobatni az emberrel. Most értünk el arra szintre ahonnan már nincs tovább. Innentől már csak indokolatlanul és aránytalanul nagy anyagi ráfordítással nyerhető egy minimális emissziós javulás, szóval hagyni kéne a picsába az egészet és az autósok helyett más szereplőket a célkeresztbe venni. Rohadtul böki a csőröm, az az undorító kettős mérce. Amíg az ipar szereplői toronymagasról fosnak bele a környezetvédelembe és ez nekik nagyvonalúan el is van nézve addig a csóró kisember megint erőnek erejével lópisztolyra van húzva, mert csak. Mert vele meg lehet tenni. Mert ő nem tud kiállni magáért mert nincs pénze hatalma befolyása és senki sem áll a háta mögött. Fizessen csak a paraszt milliókkal többet egy dízel egyterűért hát mit képzel magáról, hogy szennyezi itt nekünk a környezetet és különben is! Honnan vette a bátorságot, hogy három jézusom akár négy!! gyereket nemzett a feleségének? Hiszen ezek miatt pusztul majd ki az emberiség. Túlnépesedés, klímakatasztrófa, mindenki meneküljön! Ja, hogy afrikában és a közel-keleten, indiában ezalatt 2-3-4x annyi gyerek születik a porba a nyomorba? Az nem baj? Az senkit nem zavar? Milyen érdekes. De hagyjuk is mert ez a téma baromi messzire vezet és erősen feszegeti a fórum alapelvek szabályait. Röviden összefoglalva: szarok én a globális felmelegedésre. Velem vagy nélkülem de elkerülhetetlenül bekövetkezik így is úgy is ez tény. És ez marhára nem az autókon fog múlni.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz freeknight #179947 üzenetére
"Én a magam részéről leszarom, mi hajtja a kocsit, ha olcsón lesz az elektromos, és 15 perc alatt fel lehet pumpálni 80%-ra, engem pont nem fog érdekelni, hogy átüljek-e egy olyanba."
Ezzel mindenki így van csak reálisan nézve ez még kb. egy évtized. És addig mi lesz? Mert alternatíva az nincs. Most egy kis szar elektromos matchbox áráért nagy kényelmes jól felszerelt új autót kapsz. Erre az egészre nem az a megoldás, hogy ha nem veszik a népek az elektromost (nyilván mert g*ci drága) akkor ha kell nekik ha nem majd jól belekényszerítjük őket és szépen kitiltjuk a belsőégésűt, vagy azt olyan szinten szarrá adóztatjuk, hogy minimum annyiba kerüljön mint az elektromos. Amíg a villanyautót nem tudják gazdaságosan előállítani és haszonnal értékesíteni addig hagyják már élni a csóró közlekedni vágyó kisembert aki esetleg lenne olyan arcátlan és megengedne magának annyi luxust, hogy ne egy kispolák méretű, a babakocsi kerekekein esetlenül bukdácsoló alulmotorizált vacakkal járjon. Mert kb ez a közeljövő realitása.
"miért is siratunk egy olyan dolgot, ami eddig se volt, ezután se lesz?"
Nem azt siratjuk, hogy eddig nem volt hanem azt, hogy ezután ha akarod akkor sem lehet majd. Ugye érzed a különbséget?
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz LuckyL #179950 üzenetére
"nyugodtan lehetne a régi autóknak szépen fokozatosan, de azért dinamiksuan emelni az adóját évről évre és odaadni támogatásnként a normális hibrideknek, elektromosoknak."
Persze, lehetne. Csak tudod ez nem az az ország. Majd ha itt Dél-Magyarországon három műszakban nem százharmincezerrel alázzák meg a dolgozó embereket hanem megkeresik ennek majd minimum a dupláját na majd akkor és csakis akkor térjünk vissza erre. De a mondatod második fele a legszebb. Vegyük el a szegénytől és adjuk oda a gazdagnak. Bravó! Elmés gondolat. Na én meg ezt a hozzáállást tartom borzalmasnak. Ez olyan mint ha én azon pattognék, hogy a gázszámlámba fizessen bele a szomszédom mert ő fával fűt és szarrá mérgez vele meg amúgy is az én udvaromba csapódik le a füst. Remélem érzed mennyire abszurd gondolat. Pont mint a tiéd.
Ha hiszed ha nem vannak emberek nem is kevesen akik nem a fővárosban vagy mint te egy kétszázezres megyeszékhelyen hanem minden nagyvárostól távol vidéki kis falvakban élnek. Ezek az emberek örülnek ha egy füstölő ócska szart fent tudnak valahogy tartani a minimálbéres vagy minimálbér közeli fizujukból, hogy ne kelljen hajnalok hajnalán kelniük, hogy busszal beérjenek reggel hatra melózni valamelyik környező városba. Míg itthon laktam nyomtam ezt a buszozós mókát két évig. Nem volt vicces 3:45-kor a telefonra kelni és délután fél négyre hazaérni mert csak akkor volt buszjárat abból/abba a porfészekbe ahol éltem. Reggel 4:50-kor volt befelé busz délután 14:10-kor kiléptem a kapun és 15:15-kor volt a legközelebbi buszom hazafelé. Addig malmoztam a buszmegállóban vagy a városban sétálgattam céltalanul, hogy teljen az idő. Napi szinten órákat basztam el az időmből arra, hogy várjak egy télen fűtetlen nyáron becsavarozott ablakú dzsuvás kényelmetlen buszra ami hazavisz. Kocsival 2 x 15 perc sincs ugyanaz az út. Otthon kocsi nélkül meghalsz. Kell autó a bevásárláshoz, hogy ne a vérszopó helyi kisboltos méregdrágán adott portékáját kelljen megvenned és ne azt vidd haza a családnak amit épp tart a boltban mert azon van a legnagyobb haszna hanem azt amit vinni szeretnél. Kell az autó, hogy normális orvosi ellátáshoz juss ha bajod van. Kell az autó, hogy fogorvoshoz menj ha megfájdul a fogad mert a falvakban már az sem természetes, hogy van fogorvos. Hogy a gyerekedet be tudd vinni edzésre szakkörre akárhová, hogy eleve ki tudj mozdulni otthonról mert egy négy utcából álló zsákfalu nem sok szórakozási lehetőséget nyújt. Ezekhez a dolgokhoz mind elengedhetetlen egy autó. Vagy attól mert valaki oda született és vidéken él nem járnak neki ezek a dolgok? Ha valakinek csak egy húsz éves 1.7d astrára futja mert azt tudja üzembiztosan fenntartani akkor az dögöljön meg? Adja bontóba a kocsiját legyen másodrendű állampolgár és kussoljon? Húzza meg magát csak, hogy másnak jó legyen? Ugyan már.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz megema #179951 üzenetére
Annak a kétliteres FSI motornak mindegy milyen karosszériában van indokolatlanul magas a fogyasztása. Én már csak emiatt is kerülném. Hiába 150 ló közel sem érezni annyinak, kokszolódik is állítólag ugyanúgy mint a TSI motorok.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz LuckyL #179999 üzenetére
Most komolyan, már megint a lopással jössz?
Cseppet se zavarjon meg az a tény, hogy míg a lopás egy büntetendő cselekedet öreg autóval járni nem. Mai napig szoktam látni egy egy olyan 2T autót ami masszív füstcsíkot húz maga után hetvennél de olyat mint ha avart égetnének a környéken és megfulladsz míg megelőzöd. És? Joga van részt venni a közlekedésben akárcsak az euro besorolás előtti autóknak. Tetszik vagy sem, ez van. Szerencsére a mai modern benzinesekkel minden a legnagyobb rendben és csak az öreg autó a mumus. Meg a dízel. Na az főleg! A benzines pont ugyan olyan szar sőt egészen az Euro6c norma életbelépéséig sokkal-sokkal rosszabb volt mint egy modern dízel de ez az apróság bele ne zavarjon a sötétzöld világképedbe. [link]
Sokkal összetettebb kérdés ez annál mint, hogy kijelentjük a dízel rossz és kész."Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz freeknight #180002 üzenetére
De van ilyen gond mert a benzines is büdös. Én érzem. Az is zavar ahogy a dízel szag is. És? Mit tudok tenni? Semmit. Elviselem. ennyi. Járjon el így mindenki más is. VW által finanszírozott kutatás. Oké.
A lopós hasonlattal marhára bement a kolléga az erdőbe. Politikát is felesleges ide keverni arra ott a megfelelő topik.
Sosem voltam ennek a híve. Én azt vallom, hogy az ember járjon olyan autóval amit gányolás nélkül fenn tud tartani. Ha ez egy régi swiftet jelent akkor azzal ha egy 25 éves 1.9D Renault Clio-t akkor azt. Ha csak ezeket tudja NORMÁLIS állapotban fenntartani akkor járjon azzal nincs ezzel semmi baj. Amíg törvény ténylegesen nem tiltja ezek használatát addig tetszik vagy sem senkinek semmi köze hozzá ki milyen autót hajt. Az, hogy ez a dpf írtó iparág él és virágzik abban legalább akkora felelőssége van az ellenőrző szerveknek mint annak aki kivágatja és kiíratja a kocsija alól nevezett alkatrészt. Amíg ez napi szinten az út szélén random nincs ellenőrizve addig hülye lesz olcsójános nyolc kilóért új részecskeszűrőt rakatni az autójába. Felsikít a nagyflex és meg van oldva a probléma. Pedig annyira egyszerű lenne a megoldás. Tájékozódni kell vásárlás előtt. Vannak olyan motorok amihez kifejezetten olcsó a gyári részecskeszűrő is (pl. PSA 1.4 HDI motorok) de ha valaki sokallja a gyári alkatrész árát vehet utángyártottat is ami nem sokkal silányabb és csak harmad annyiba kerül. De amíg erre nincsenek rákényszerítve az emberek hogy olyan műszaki állapotban tartsák az autójukat ahogy az elhagyta a gyárat addig senki sem fog erre költeni.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz q13579 #180019 üzenetére
Az autoDNA-nek sérülés szempontjából mennyire lehet hinni?
Semennyire. Csak a szemednek higgy, meg a rétegvastagság mérőnek. Az nem hazudik."Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
-
8th
addikt
válasz freeknight #180067 üzenetére
Felénk is ez a jellemző. Meg az "A" vectra. Ettől függetlenül ha szerszámhurcolós retkes ruhában beülős nem sajnálós olcsó munkás autó kéne biztosan azt vennék. Jó formájú ülések, puha futómű, 13 colos ballonos kerekek... tök jól rugózik a "pazar" magyar utakon. Szép is mint egy lóharapás, de hát melós kocsinál ez a francot sem érdekli.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Új hozzászólás Aktív témák
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Superior XC 859 29" M MTB vadonatúj kerékpár eladó
- CHAMP DM7305 professzionális IP dóm kamera 5MP, vandálbiztos, motorzoom, új állapotban
- MAXXMEE 150W 22.2V 2000 mAh akkus álló porszívó ÚJ!!!!!2ÈV Garancia!!!
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep