-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz oliwire #186296 üzenetére
Használati profil plug-in hibridért kiált napi kis utakat le lehet tudni fillérekért villannyal, ha otthon vagy úticélnál tudsz tölteni. Hosszú távra pedig ott a belsőégésű, pályán is elvannak. Legolcsóbb az Ampera, pár jellemző nyűg van, de üzemanyagon és egyéb kedvezményekből adódóan bejön a különbség. Összességében pedig szerintem is van még bőven kiautózható kilométer csekély karbantartással a Focus-ban, az a legolcsóbb, ami már meg van véve
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz csibor #186307 üzenetére
Golf/Octavia 1.6 MPI vagy 1.9 TDI ami még DPF nélküli (105 lóval mindkettő), esetleg 2.0 TDI (140 lovas BKD motorkód), vagy Octavia Tour (régi kasznis) akármelyik motor, bár az 1.4 gyenge hozzá...
Focus 2 esetén rozsdát talán picit jobban kell nézni, mint a konszernnél, 1.6 100 lovas benzint nézném, az erősebb 1.6 bonyolultabb technika.
Fabia 1.4 16V vagy erősebb, de nekem abban a kasztniban az 1.9 SDI a kedvencem, 4-5 literrel kimegy a világból.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz csibor #186312 üzenetére
Milyen használatra kellene, milyen hosszúak a rendszeres utak, mennyi az éves futás?
G Astra 1.7 DTI sem egy ördöglakat, adagoló probléma lehet (pár tizes kategória, egyszeri költség), illetve rozsdát érdemes megnézni.
1.9 SDI van a családban, bár nem Fabia. Kb 120 ezer km-t raktunk bele, 300 ezret elkerülte a km. A motornál a következő dolgokra kellett költeni meghibásodásból kifolyólag:
Na most ehhez képest egy benzines úgy kezdődik, hogy gyertya csere és másfélszeres fogyasztás. Egyébként 280k körül kapott egy kuplungot (egytömegű, konkrétan az az alkatrész, mint benzinesnél), és volt akkortájt vezérlés cserélve, utóbbi szettől függően 150k km/8 évet is bírhat. Adagolós motor, üzemanyag rendszer nem romlik el, ha mégis baja lenne úgy 500k-1m km körül, akkor egy Deák nagyjából betakarja az alkatrész költséget. TDI-k sem elromlósak, sok évre tervezve még úgy is megéri, ha egyszer kér egy lendkereket vagy turbót, de SDI-ben semmilyen ilyen para-faktor nincs, filléres autózás netovábbja, ha megelégedsz pályán a 120-as tempóval
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Kos 7 #186338 üzenetére
Nagyobb autót hatványozottan dízellel vesz a nép, normálisan mozgatja és emberibb fogyasztás mellett. 2.0 HDI jó konstrukció alapvetően, de user oldalról nyűg, hogy FAP folyadékot kell külön tölteni, Fordban anélkül vannak ezek a motorok emlékeim szerint, egy ránézést megér az a kínálat is.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tatararpad #186378 üzenetére
Ilyen futásra már inkább néznék egy plug-in hibridet, főleg, ha töltés megoldható mindkét ponton. Tudom, nem új
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tboldi #186381 üzenetére
Nem tudta, hogy racse van majd a szervizkiállás (gyertya csere) és tankolás alatt behozza a lemaradást
Most nézem, 16.8 s a 0-100. Golf nekünk valami 19 körül van, ahhoz képest teleport Fiat 12 s, de ugye limp mode-ban került hozzám, külön élmény volt először csak hibakódot törölve, aztán végül vákuumcsövet javítva az összeterelt ménest kipróbálni, de hamar meg lehet szokni. Ezért jó a lassabb autó, könnyebb értékelni a másikat. Mondjuk cégnél is vezettem mindenfélét, személyautóban talán a Logan MCV 1.2 szívó 73 lóval volt a legkevésbé dinamikus, de alapból 1.4 TDCI (70 LE) Fiesta volt a járkálós autó akkor, azzal is elvoltam, pályán volt csak kevés, de ott is kellemetlenebb volt az 1.2 szívó Clio, benzinesként zavaróbb volt a magas fordulat. Illetve kisteher vonalon a Fiat Fiorino volt aránylag kicsi motoros jószág (1.3 Multijet 75 LE), és a Transporter 83 lóval sem volt versenyautó. Valahogy elvagyok, akármit kell vezetni, egyelőre jobban foglalkoztat a költség oldala - olasz kocsim is úgy lett, hogy adódott a lehetőség, aztán végső soron mindnek van előnye és hátránya, csak ugye ki-ki máshogy ütötte be a fejét
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bandus #186387 üzenetére
Használt alku totál kiszámíthatatlan szerintem. Ismeretlen, hogy mióta áll ott az autó,hogy mennyire vették jó áron, mennyi a tervezett értékesítési ár, stb... Most épp lassú a piac, ha mondjuk a menedzsment erre nem reagált megfelelő mértékben, lehet magasabb elvárás, ami miatt nagyon el akar adni egy értékesítő. Viszont rá lehet kérdezni, hátha hitellel pl. kedvezőbb árat tudnak mondani jutalék miatt, vagy hogy van-e tétel, amit elengedve lejjebb mennének, te pedig magad jobb áron meg tudod oldani, illetve másik oldalról némi költséget belealkudni az árba utána (gumi, esedékes karbantartás, eredetvizsga mondjuk)
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #186413 üzenetére
...illetve B7 akkor, ha kicsit tudsz engedni az év kritériumból. Még a régi 1.8T motor, nincs koksz, stb, de 2008-ban bejött a B8. Vagy még a 3.0 TDI jó motor, ott mondjuk injektorra kell zsebben tartani némi pénzt. B8 benzines fronton bizonytalanabb, nem tudnék hirtelen jobb motort mondani, mint mondjuk a dízelek, 2.0 CR TDI teljesen korrekt, egy olajpumpa karbantartás vagy átalakítás kellett neki és kész. Eggyel lejjebb az A3 jó választás lenne, volt 1.6 szívó benzin is belőle sokáig (102 lovas a tuti), vagy elég hozzá az 1.4 TFSI, ott koksz és lánc a beugró, de nem vállalhatatlan (illetve utána 100-200k km-t elmegy, mire újra kokszot kell tisztítani). BMW vonalon is az év az egyik gond, illetve azt dízellel nézném. Ajánlom a TFSI club fb csoportot tájékozódni. VAG benzinek közül az 1.4 a legolcsóbban karbantartható talán turbós vonalon, de abból ennyiért még nincs szíjas (MQB platform már azt kapott), szóval a láncszettet okoskerékkel érdemes bekalkulálni.
E90 volt még M47 blokkal, több százezer km-re képes különösebb probléma vagy hozzányúlás nélkül. Nehéz ügy ez a kor, mert benzinesek és dízelek terén is akkor jöttek be az új technológiák ezeknél a márkáknál és kevesebb volt a kiforrott motor a kínálatban
Japán fronton Lexus HSD-t mondanék, megy és nem fogyaszt, de drágák. Honda Accord is jó vonal Igazából lehet, hogy spórolnék kicsit és körülnéznék PHEV vonalon, pl Ampera, ha olyanok a közlekedési igényeid - napi ingát fillérekért teljesíti és kifejezetten jól megy villanymotorral is.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tboy93 #186416 üzenetére
Ez futott végig az agyamon nekem is, és beugrott, mikor joamilestoné(?) E60 után megvilágosodott és váltott Am/a vonalra
Írtad, hogy biztos türelmes vagyok, inkább spúr de szoktam hozni 10%-ot a Waze által írt időkből Bp-n kívül, szóval megvan a lendületből autózás, csak figyelek, hogy közben ne legyen csekk
-
molnarpeter
nagyúr
válasz zeus_2k14 #186428 üzenetére
Amit itt karbantartásra költesz, azt drágább autón úgyis elbukod értékvesztéssel. Kb mindegy, viszi a pénzt ez is, az is ha jól emlékszem, volt ajánlott szerviz, gurulj el, nézesd meg, és kérj konkrét árajánlatot. Első kerék dobbetét mögött, az első sárvédők közepén felül van egy-egy szivacs. Ha még nem hiányzik, ajánlom kivenni, attól rohad el az első sárvédőív, alul meg ugye a felgyűlő koszt kell kimosni mindig.
2m alatt már vehetsz 5 éves autót is, amin max egy vezérlést kell cserélni jó darabig, viszont az A, C, D, I betűk* kombinációját kéne nézegetni a kormány közepén. Szóval függ azért attól is, mik az igények
*Dacia
[ Szerkesztve ]
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz zeus_2k14 #186455 üzenetére
Tboldi múltkor írta, hogy masszív kedvezménnyel dolgozik az SV a korona miatt, egy kérdést minimum megér azért szvsz, ha nincs messze. Mondjuk bontott elemeket is lehetne nézni, egy fényezés árából akár ki is jöhet komplett elem, némi szerelgetéssel persze. Ahol csak kezdődő a rozsda, ott házilag ki lehetne csiszolni és fújni, hogy ne durvuljon el a helyzet. Igazából a jobb hátsó sárvédő tűnik komolynak, az ajtó semmi lényeges, a sárvédők is bírnának néhány évet, küszöb eleje meg dobbetét mögött látszana. Autó piaci értékével arányos, eladásra felkészítés jellegű dolgokra gondolok, túlzás lenne a showroom shine, inkább a műszaki vizsga feltételeket céloznám.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz zeus_2k14 #186467 üzenetére
Legkésőbb akkor kéne eladni, mikor megjelenik az első lyuk a rozsda alatt, a hátsó sárvédő nekem már most gyanús. Ajtót nem bántanám. Igazából amíg csak pörsenések vannak, addig műszakin átmegy, de már jelzi a nagyobb probléma közeledtét hátsó sárvédő gáz, többivel szerintem eladható, ott meg már egyéni döntés kérdése, hogy milyen szinten szeretnéd megjavítani. Mondjuk az is igaz, hogy 2 év múlva már drágább lenne, mint most megfogni, de ha nem akarsz már költeni a konkrét autóra, akkor érdemes aktívan figyelgetni az állapotát. Esetleg némi üregvédő, waxoyl jellegű dologgal lehet próbálkozni, hogy ki lehessen tolni a dolgokat. Szerintem javítani olcsóbb egy ilyen középkorú autót, mint újabbat venni, viszont utána kell járni, hogy az árkategóriában megfelelő állapot megtartását reális összegből meg tudd úszni, pár százas autó, ne várjon a vevő sem új kocsit Nade neked kell eldönteni, mikor éri meg elengedni, csak pár ötletet akartam adni az azonnal eladás vs restaurálás között félúton.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz parandroid #186513 üzenetére
Régit M47 dízellel venném, többi motor túl drága az ízlésemnek. Difi hiba rémlik még.
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz pècsimunkás #186563 üzenetére
Volt 205/55 és 215/55R16 is mk3-on, a 15" szűnt meg tudtommal, viszont gyakorlatilag az is felmegy a gyengébb motoros változatokra (Lat-Am verzióban viszont lehetett kapni 15-ös kereket.)
Ha azt nézem, hogy 1-2 éve volt 2m alatt már kevésbé felszerelt, de kombi kasztnis fóka cégnél, nem túlzás, de kétségtelenül az olcsóbbak közül való.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz pècsimunkás #186569 üzenetére
Wheel-size.com szerint igen cégnél is így láttam.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rbalint88 #186603 üzenetére
Focus mk3 volt a kinézett példány, ott szerintem használható a gyári radar csak nem annyira gyakori, gyári fej legtöbb szerintem tudja a kihangosítást, zenéhez meg van USB csati (szifont kb mindig ipod módban használtam, kis ügyeskedéssel Spotify is hibátlanul ment, esetleges összeakadást pedig akku saru le-fel megoldotta).
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Mersant_le #186705 üzenetére
Emlékeim szerint kétféle PS van, dízel az erősebbet kapja, olajcsere a lelke. Ha elromlik, Katona Jácint műhelye tűrhető áron javítja.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz zsolt19900 #186709 üzenetére
Ultimate szerintem az 1.9 SDI Polo. Nem romlik el (ha nincs rozsda), rövid váltó és nyomatékos motor - kb legkönnyebben ezzel lehet elindulni. Persze akkor meghagynám talán a Passat-ot is, vagy vonóhorog és utánfutó
Talán újabbak között mondjuk A3 1.9 TDI, ismered is a technikát, kb 2010-ig volt DPF nélkül a motor.
1.25 DDIS simán fullad (1.3 Multijettel járok, ugyanaz). De közben eszembe jutott, SX4 1.6 talán.
Viszonylag új évjáratban Focus mk3 még esetleg, jó az 1.6 és 2.0 TDCI (hdi) is. Vagy Fiesta mk7, 1.4-1.5-1.6 TDCI motorral.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz parandroid #186715 üzenetére
Amerre nekem volt rálátásom (Nógrád megyében) simán ment az Ignis/vagyonőr, Clio, Yaris és Yaris Verso, újabban látok i20-at is, én Golf mk3-on tanultam (1.9 TDI AHU) ami szintén a mai kompakt méretek alatt van. Egyik oktatóóval azt dumáltuk, mi lenne a legkisebb fogyasztású, meg is mutattam neki a spritmonitort De azért láttam Kia Venga és VW Touran oktatóautókat is, jobban menő részeken (bár az már talán inkább Pest megyében).
Igazából tök mindegy, legyen meg az ajtók száma és kész. Meg jutott eszembe, az SDI egytömegű kuplung (nem rúgja le a tanuló), és a sok indítást is bírja a technika. Ibiza, Fabia ugyanez a vas.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz MunezXBK #186741 üzenetére
Euro 5 86 lovas 1.5 dCi Bosch befecskendezős, az jó (meg a 75 lovas újabbak is azok asszem). 90-110 LE Continental (korábban Siemens), azokat nem nagyon lehet javítani. Delphi volt régebben a gyengébbekben, azt váltotta a német, mondjuk az is legalább gyakori, az erősebbek Siemens/Conti rendszere drágább szerintem. Legalábbis így tudom, hátha rob erre jár és korrigál/megerősít
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz -FreaK- #186760 üzenetére
Írtad a Focus mk3 típust, ha 2m körül van a keret, akkor nem kell tovább olvasni, ha inkább 3, akkor érdemes lehet
PHEV: Ampera 3-3.5 között indul, vele azonos Chevy Volt 3.5 hahun.Villany: 2-2.5 között van trió(iOn, i-MiEV, C-Zero), Smart Fortwo electric, 3 felé már Leaf és Fluence is akad(magán importban 500e is kijöhet), 3.5 tájékán jön a Zoe és eUp.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szabonagyur #186762 üzenetére
Bármilyen konszern termék SDI motorral
Jobban belegondolva nem tudnék ilyen alacsony fenntartású olcsó autót mondani, kíváncsi leszek, mit hoz a jövő. Egy ideig ott volt a Citroen AX 1.4 dízel, aztán a Saxo/106/Micra még jobb 1.5D motorral,aztán a VAG tartott ki sokáig az adagolós szívó dízelek mellett az SDI-vel, de utána a PD motorok már bonyolultabbak, illetve szinte minden márkánál common rail lett az összes. Esetleg még a 206/Fiesta 1.4 HDI/TDCI lenne hasonló újabb évjáratok között, de ott választható a híd javítás vagy a rozsda márka függvényében. Régebben volt az Opel 1.7 DTI, adagoló vezérlő hiba javítás után az sem rossz, aztán váltotta az 1.3 Multijet, ott már a lánc okoz gondokat néha, viszont legalább Bosch befecskendező rendszer, tehát javítható. Talán még az 1.4 PD motor egész tűrhető, amíg nem kapott az is DPF-et. Csak egy eszmefuttatás, ha van hiperolcsó autó tipp a 21. századból, jöhet vagy a Prius már mindent visz?
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szabonagyur #186771 üzenetére
Polo/Fabia/Ibiza/Caddy/Golf/Bora/Octavia/Leon/Toledo esetén az 1.9-re gondolok, de például a Lupo/Arosa volt 1.7 SDI-vel, az is jó, csak gondolom már túl kicsi kasztni, csak emiatt írtam hengerűrtartalom nélkül. 1.9 esetén a 64 lovas kevesebbet eszik, mint a 68 lóerős. Adagoló és porlasztó 500k km-en innen nem nagyon problémás, egytömegű kuplung (benzinessel konkrétan azonos), nincs turbó. Rozsda lehet a legnagyobb gond, illetve némelyik évjáratban volt hibás váltó szegecs, de ha van már benne 2-300 ezer km, akkor vagy nem érintett, vagy már volt javítva. Benzin fronton az 1.2 problémás, 1.4 8V hengerfejes és lánc keveset bír, 1.4 16V és fölötte ajánlott, viszont azoknak aránylag magas a fogyasztása. Plusz bejönnek a trafó hibák, gyertya cserék, szóval csak SDI-t vennék és gurulnék azzal a 4-5 literrel
Corsa: 1.7 DTI, turbó ott már bejön a képbe, és a vezérlő elektronika be szokott halni egyszer az élettartam/tulajdonlás időtartama alatt, néhány tízezres nagyságrendben rá kell számolni. Plusz szintén rozsda.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szabonagyur #186779 üzenetére
Nekem úgy maradt meg, hogy dugattyú törős big block, ha a benzinesre gondolunk. Dízel esetén vezérműlánc élettartama nagyon változó, és nagy meló a cseréje, EGR gyakran tisztítást igényel (tisztességgel végezve egész szívósor le), izzító beletörhet régebbi daraboknál.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen