Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz madgie #5282 üzenetére

    Ja, csak van a bénácska, meg a tökéletesen mindenre alkalmatlan foskupac és a kettő közül nem utóbbit választanám... ha már. :D

    A tekerés sebességén alapuló non-linear nagyon jó fotóra, ahol nüanszokon is sok múlik, de videózni nemhogy kényelmetlen vele, hanem egyenesen lehetetlen.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz p_adam #5290 üzenetére

    Szerintem az A7S III nem konkurenciája az S1H-nak abban az értelemben, hogy valaki az AF miatt váltson oda, akit példának hoztam csak egy GH5 - A7 III váltást zavart le, az A7S III-ra felfelé váltás már csak a GAS-beszopódás nála.

    Aki S1H-t vesz, az pontosan tudja mire vásárolja, mivel számol és azért az nem egy esküvővideós kamera nah. Inkább egy budget production cucc valahol félúton a Sony MILC-ek és a Blackmagic között.

    A Panasonic nem az FF oldalról van szorongatott helyzetben, hanem inkább MFT fronton. Valami nagyon durvát kell villantania a GH6-nak (pl: 4K 120 fps kuriózum lenne ezen az árszinten), különben nehéz lesz meggyőzni az embereket arról, hogy érdemes ilyet venni. Főleg ha ott van az S5 is.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz p_adam #5295 üzenetére

    Én nem a Panasonic halálát vizionálom, de jelenleg azon múlik az egész MFT rendszer sorsa, hogy ők mit hoznak ki belőle. Ráadásul ekkora vállalatok két esetben szoktak lenyesni gyengébben teljesítő részlegeket: Amikor nagyon szarul, meg amikor nagyon jól megy.

    Előbbit azért, mert meg kell szabadulni a nehezéktől (lásd még: Olympus), utóbbit meg azért, mert egyszerűen rontja a portfóliót egy olyan részleg ami a többivel ellentétben nem megy annyira (lásd még: LG kiszállása a mobiliparból). Az LG-nek nagyon durván jól megy most, covid alatt az emberek sokkal többet költenek otthoni szórakoztató elektronikára és a világ legnagyobb akkumulátor gyártói között vannak (abból meg pillanatnyilag képtelenség eleget gyártani). A Panasonic ilyen szempontból most az LG-hez hasonló helyzetben van.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz PuMbA #5314 üzenetére

    Szerintem ez semmit nem jelent, hogy Mark II a neve vagy GH6, ez nem annak a jelzése, hogy "hé te paraszt, ez nem teljes értékű utód".

    Canon, Sony, Olympus is generációváltás jelölésre használja és a Panasonicnál házon belül is volt rá példa.

    Ha tényleg ilyen lesz, akkor nem tudom mit remélnek tőle, miközben a G9 már így is kannibalizálja a GH5-öt a jó ár/érték arányával. Nem akarok megint azon pattogni, hogy még mindig DFD AF lesz benne, mert egy csomó embert ez tényleg nem érdekel, de akkor legalább lehetne benne több érdemi fejlesztés egyéb területeken.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz p_adam #5321 üzenetére

    Az a baj, hogy ha ez tényleg ilyen lesz, akkor az igazi lényeg csak annyi, hogy a GH5 már öreg vas és az öreg vasakat nem gazdaságos gyártani, kell bele pár olyan alkatrész ami közösen gyártható más típusokkal költségoptimalizálási célokból, de tessék-lássék alapon még kap egy kevéske fejlesztést. Nincs semmi komoly baj a GH5-el (ha mellé tesszük hány éves), nem is ezt mondtam. Csak ez így tényleg elég kevés fejlesztés.

    Nyilván ők is inkább a GH6-ot hoznák ki szívesebben, de nem tartanak ott. Nekem ez azt üzeni, hogy a GH6-ra ne számítsunk egyhamar és a GH5 gyártásán szeretnének egy kicsit spórolni ezzel a lépéssel (ha láthatáron lenne a GH6, akkor már kivárnák ők is).

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Neck #5328 üzenetére

    Én is mindig ezt mondom, hogy a Panasonic mindig jó volt abban, hogy legyenek a vázakban olyan funkciók, amik kicsit speciálisabb igényeknek szólnak, de azon túl, hogy lehet velük autós kártyásat játszani* fórumokon, ezek elég kevés embert érintenek ténylegesen, már ugye azok közül, akik ilyen 1-2 ezer dollár körül keresnek maguknak vázat.

    Lehet a konkurencia azért ad el több vázat (a nagyobb marketing büdzsén túl), mert amikor a vásárló mérlegre teszi a funkciókat, akkor hiába látja azt, hogy a Panasonic vázban sokkal több az advanced/high-end fícsör, ha közben tudja jól, hogy ezekre egyáltalán nem vagy csak nagyon ritkán lenne szüksége és ehhez képest meg mondjuk az alacsonyabb képzaj (MFT-hez képest), jobb követő AF és hasonló dolgok pedig mindig jól fognak jönni. Pro videós szemmel a GH5 egy olcsó cucc, de egyébként semmilyen más szemmel nézve nem olcsó és az emberek itt már mérlegelésbe kezdenek, amin nem biztos, hogy azok a valóban egyedi funkciók jönnek ki győztesen, amikre a nagy többségnek nincs is valódi igénye.

    Én szívesebben láttam volna a GH6-ot már abban a szerepben, amit interjúkban már elhintettek, hogy a Full-Frame vonal megy majd a kommerszebb videós igényekhez, amolyan Sony A7 ellenfélnek, míg az MFT-t szeretnék jobban specializálni oda, ahol a kis szenzornak előnye van a hűthetőség, gyors kiolvasás szempontjából. Mondjuk egy frankón megcsinált viszonylag olcsón elérhető slow-motion kamerával tudnának dobbantani. De ugye ehhez szenzor is kell, ha pedig nincs (még) ilyen, akkor nehéz helyzetben van az MFT

    *Az az erősebb gép, amiben több a lóerő, függetlenül attól, hogy a hétköznapokra kell-e neked annyi.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz p_adam #5330 üzenetére

    "A GH5 pedig sokkal elterjedtebb. mint a G9"

    Ez azért annyira nem meglepő, majdnem egy évvel hamarabb jött ki a GH5, ráadásul a G9 is csak a 2.0-ás firmware-ben kapta meg azokat a funkciókat, amikkel elkezdte megközelíteni a GH5 képességeit, több mint 2,5 évvel a GH5 megjelenése után. Aki már bevásárolt addigra GH5-ből, nyilván nem vett G9-et.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz p_adam #5335 üzenetére

    "Ettől függetlenül most se nagyon látszik, hogy megfordult volna a helyzet."

    Nem lehet, hogy azért, mert az MFT népszerűsége erősen kérdőjeles? Korábban legalább a MILC piacon belül egészen jó pozíciójuk volt, mára ez elolvadt. Aki most keres aránylag megfizethető vázat, ami kielégíti videózásban, az már egyre nagyobb arányban máshol csapódik le, ez a trend nem alkalmas arra, hogy a G9 számbeli fölényt érjen el a GH5 felett és azt se felejtsük el, hogy aki elkezd teszteket olvasni a G9-ről, az jó eséllyel nem a 2.0 FW tudásával találkozik majd.

    "Akkor meg csak jobb az a gép, ahol efelé tolódik a hangsúly"

    A platós terepjáró is tök jó munkagép, de ha nem jársz vele terepre és a platót sem pakolnád meg, akkor miért vennél platós terepjárót? Nem, akkor sem ha jön egy ajánlat ami sokkal olcsóbb, mint a konkurenciáé. Olyan, mintha direkt nem akarnád érteni, hogy ha egy videósnak NINCS szüksége azokra az extra fícsörökre, amint egy Panasonic váz tud a konkurenciához képest, akkor nem azokat veszi bele az összehasonlításba, ha pedig nem veszi bele, rögtön nem olyan egyértelmű már a győzelem sem. Értem amit mondasz, csak a felszerelés vásárlás nem olyan, mint az autós kártya, hogy amelyik a legtöbb lóerőt tudja, az ütni fog minden mást.

    Szerintem a Panasonic jobban megtalálja a számításait a 2-5 ezer dolláros szegmensben, mert akiket nem érdekel annyira az AF teljesítmény vagy eleve kézi pullal dolgoznak, azok inkább ezen az árszinten válogatnak. Aki meg csak 1000-1500 dolcsi körül költene, annak kicsit konzumerebb igényei vannak, más lesz a prioritás.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz p_adam #5339 üzenetére

    Most a jelenről beszéltem és nagyjábóli árkategóriákat mondtam, nyilván ezek változnak, formálódnak. De most a jelenről beszélünk.

    Mint mondtam is korábban a GH5 Mark II ha ilyen lesz, akkor ez csak egy költségoptimalizációs modell, amire vélhetően azért van szükség, mert nagyon odébb van még a GH6 megjelenése. A GH5 tudásával meg szerintem 2021-ben sincs semmi baj, de ha lenne PDAF (nem lesz), akkor egy sokkal népesebb tábort tudna elérni és nem csak azt a kisebbséget szólítaná meg, melynek megfelel a kézi manuális fókusz (azt is csak adapterezett objektívvel). Sőt megkockáztatom, hogy meglévő GH5 vagy G9 tulajok is váltanának és tökre ki lehetne bekkelni vele még legalább 2 évet a GH6-ig.

    A Fujifilm meg amúgy tök jól áll vázakkal, nem értem mitől probléma az, hogy idén már nem tervez crop gépet bedobni. Egyedül az X-H1 utódja van késésben, de arról eddig is úgy pletykáltak, hogy csak 2022-ben jön. Az X-T30 utódja is befuthatna, de az lényegében az X-S10 lett, az X-E4 nem olyan rég jelent meg, ezzel viszont nagy lett a zsúfoltság 1000 dollár környékén és valamelyiknek mennie kell (szerintem az X-T30 utódja lesz az áldozat).

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz madgie #5342 üzenetére

    Persze biztosan megy GFX-re a fejlesztési kapacitás, csak közben próbáltam azt a részét is megvilágítani, hogy az X vázak terén nincs igazán lemaradás semmiben. Az X-H1 utódja hiányzik nagyon, de arról eddig is tudtuk, hogy csak 2022-ben jön.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz madgie #5344 üzenetére

    Hogy nagyon hiányzik az túlzás, de én meg egy X-T40-re vágynék, kb ilyen X-S10 tudásban meg is tenné, csak szerintem éppen emiatt a váz miatt nem lesz már talán soha X-T40.

    Ott az X-E4 ha rohangálós, utazós, utcai fotózós vas kell, kicsit jobb felszereltséggel meg az X-S10. Szerintem emiatt nem fogják már bevállalni az X-T40-et, nincs értelme lejjebb menni tudással, mert ott az X-E4, feljebb meg azért nem, mert akkor az X-T4-nek kavar be.

    Akkor látnám esélyét, ha kiderülne, hogy az X-S10 nem fogy jól, de szerintem nem ez fog róla kiderülni. :)

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz tvamos #5346 üzenetére

    Van filléres XC 35mm f/2, emellett a normál szigetelt f/2 WR sor sem drága ha nem csak a fényerőt, hanem a minőséget is nézzük.

    Az X-S10 nekem olyan, mint a Panasonic G80/G90 ottani megfelelője (mínusz időjárásállóság), ilyenem meg már van és az egyik ami hiányzik a Fujizásból az az oldschool kezelőszervek. Egy tök jó váz, nem lehúzni akarom, csak inkább szerszám már, mint játékszer.

    A G80-am azért vettem anno, hogy otthoni játszós gép legyen, de annyira olyan akar lenni, mint egy szerszám, hogy emiatt néha kicsit uncsi.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz tvamos #5348 üzenetére

    Egy pár évig Fujival fotóztam, szóval ismerem azt a Jpeg-et. Ráadásul akkor még sokkal kevesebb filmszim volt, az újabbakat nem is volt még alkalmam kipróbálni.

    Én annyit megadnék a Panasonicnak, hogy egy pár éve már ők sem olyan bénák a színekhez, de ők inkább a természetes vonalon mozognak. Náluk tudtam először olyan profilt találni, ami egyszerre tud kicsit kontrasztos is lenni, meg közben természetes is marad és általánosan bevethető.

    A Fujival mindig az volt a bajom, hogy a sok remek színes-szagos-fűszeres profil mellett nincs olyan, ami természetes, de közben kicsit kontrasztosabban is jól mutat és mindenre általánosan jó (nem beszélve arról, hogy a Fuji hajlamos az ég kékjét kicsit türkiz felé tolni... tudom, elmeháborodott vagyok). Szóval inkább csak hiányoltam egy olyat, amit a Panasonic tud (ami igazán csak akkor realizálódott bennem, mikor Panasonicra váltottam).

    Cserébe a Panasonic Jpeg-et ne akard utómunkázni, mert egy tónusgörbét megközelítő pillangó szárnya által keltett örvényléstől szétesik az egész. A Fujifilm még utólag is jól húzható.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz madgie #5350 üzenetére

    Szerintem a Pro Neg HI profilt is ritkán használtam, nincs így meg annyira az emlékeimben, hogy pontosan miért, talán az nem volt annyira kontrasztos vagy szaturált. Ami persze nem okvetlenül baj, inkább csak hiányoltam egy profilt, ami természetes, de közben kontrasztos és nem alulszaturált.

    Nem mondom, hogy a Panasonic mindenben hozza az elvártat, de nekik azért jól megy ez a természetes vonal. Cserébe más meg nem, videóban sem próbálkoznak olyasmivel, mint a Fujinál az Eterna.

    De az látszik, hogy így 2 évtizeddel a digitális forradalom után egyre nagyobb az igény arra, hogy az emberek tudjanak válogatni remek profilok között a számítógépes csúszka tologatás helyett, mint amikor analóg filmet választottunk (aztán a többség amúgy is beadta laborba, legfeljebb a papírtípussal variált még amire a kidolgozást kérte). Szerintem a következő évek trendje az lesz, hogy a többi gyártó is megpróbálja majd kihívni a Fujit ezen a területen.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz nozs23 #5354 üzenetére

    Én megkérdezném a vloggereket akarnak-e Logban forgatni, meg konvertálgatni és ha nincs a fejükben egy teljes color management szemlélet, akkor kismillió helyen félremehet a dolog.

    Talán azon a korszakon túl vagyunk már, mikor az emberek a Canon DSLR default profilon letekerik a kontrasztot meg szaturációt csutkára és rögtön arra dobálják rá a kreatív LUT-okat és a végeredményben meg mindenkinek Trump-narancs feje lesz, meg az árnyékok elmásznak kékbe, lilába, zöldbe, mindenbe.

    De néha elfelejtjük, hogy nem mindenki hozzáértő, hanem akar egy kamerából kieső jól kinéző anyagot, amit már nem kell piszkálni. Vannak videósok meg kamera userek, előbbi érti mit mondtál mos, másik meg nem és nem is akarja.

    Aztán persze van egy szint, ami ha megüt egy profil (nem véletlenül hoztam példának az Eternát), akkor arra a profik is rá tudnak kapni, mert megkönnyíti az életüket. De hát ugye az AF-re is mondták még pár éve, hogy hülyeség, rendes videós kézzel tekerget (én is vélekedtem így). :)

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz nozs23 #5360 üzenetére

    Nem a "wannabe filmmaker" vloggerekről beszélek, hanem azokról, akik csinálnak valami videózástól tök független témáról egy vlogot. Utazás, gasztro, történelem, autók, stb. Ők vannak sokkal többen és ahogy a csatorna nőni kezd, valamit akarnak kezdeni a képi világgal, de sokszor inkább itt kezdődnek az igazi bajok, mikor egy eleve szarul kalibrált, szar minőségű monitoron rádobnak valami LUT-ot (mert hát mondták a kommentelők, hogy az kell), de látszólag tényleg ötlete sincs mit csinál.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz kovsol #5362 üzenetére

    Szerintem nem kell túlgondolni, maga a hír is azt írja, hogy igazából csak egy A5xxx vázba csomagolt A6xxx kamera lesz EVF nélkül (meg gyanítom oldalra lehet majd kihajtani a kijelzőt, szembefordítva is jól elérhető lesz a Rec gomb és kész). Majd lehet bundle-be csomagolni grippel meg mikrofonnal.

    Mikor jelent meg A5xxx váz utoljára? Szerintem adja magát, hogy ha már EVF úgysem kerül rájuk, akkor kicsit szabják át vloggeresre a figurát. Fotós úgysem vesz ilyen gépet.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz nozs23 #5366 üzenetére

    Ezért nem szokott annyira érdekelni miket írnak a pletykaoldalak. Ha a pletyka beilleszthető valamilyen trendbe, piaci kontextusba és általában véve logikus, akkor érdemes lehet rata csámcsogni, de készpénznek azt sem kell venni. Nem azért, mert talán hazugság, hanem mert néha a szivárogtató sem tudja mit szivárogtat.

    Volt amikor reklám-marketing ügynökségnél dolgoztam és láttam erősen NDA prezentációkat kampány tervezéshez. Volt amikor tök más fájlt kerestem a belső szerveren és találtam valami nagy dobásnak tűnő dolgot az egyik ügyféltől, specifikációkkal, várható megjelenési dátummal (üzleti negyedév). Szóba is hoztam az egyik kollégámnak, de mondta, hogy már tárgytalan, 4 hónapja kaszálták el (kicsivel azelőtt, hogy a céghez kerültem).

    Simán lehet, hogy ilyenek is mennek ki pletykaoldalakhoz, aztán ha nem jön be, akkor szétkapják a portált, hogy hazudott, meg kacsa az egész.

    A Sony APS-C high-end váz meg már egy sok éves pletyka, lassan többet várunk rá, mint a Pentaxosok a Full-Frame DSLR-re. :D Engedjük el, lehet már a MILC-ek technológiai utódja is meglesz, mire ezek kijönnek vele.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz kovsol #5368 üzenetére

    Ez csak az én következtetésem, de szerintem a Sony egyszerűen nem tudja használni a saját 26 megapixeles APS-C szenzorát a chiphiány miatt (ami inkább félvezető hiány, de értjük, így hivatkozik most rá az ipar). Eleve voltak is hírek róla, hogy ez a Sony szenzorgyártását is negatívan érinti (meg sok mást, jelenleg 4-5 hónapos várólista van ha valaki PlayStation 5-öt akar venni).

    A 24 megapixeles APS-C szenzor ott áll legyártva fosásig a raktárakban, míg a 26 megapixelesből nem tud eleget gyártani ahhoz, hogy az élő szerződések kiszolgálásán túli mennyiséget tudjon felhasználni saját célra.

    Gázos mikor autógyárak állnak le vagy állnak át kevesebb műszakra, mert a fedélzeti rendszerbe szükséges elektronikát nem kapják meg. Szerintem a Sony örül, ha egyáltalán a Full Frame vonalon le tudja gyártani kellő mennyiségben az új szenzorokat, amiket az utóbbi időszakban vezetett be a portfólióba, az most a legkisebb bajuk, hogy a crop gépeikbe még mindig a 24 megapixelest kell tenni.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz kovsol #5372 üzenetére

    Eléggé szar ügy.

    Vissza kell állni analógra. :D Mondjuk ettől függetlenül is megérdemlek némi korbácsolást magamtól, mert évek óta nem vettem elő az analóg gépeimet, pedig régen megfogadtam magamnak, hogy legalább havi 1 tekercset el kell füstölni.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Neck #5385 üzenetére

    Szerintem meg pont a DFD technológiából jön, nem tudja levetkőzni a CDAF alapokat.

    Ebben a szituban mi történik?

    PDAF:

    1. Biztosan fókuszban van?
    2. Nézzük meg a fázist.
    3. Fázis oké.
    4. Akkor fókuszban van, nem basztatom.

    CDAF:

    1. Biztosan fókuszban van?
    2. Honnan az anyámból tudjam?
    3. Hát a kontrasztból!
    4. Jó de biztosan most a legjobb a kontraszt?
    5. Hát nem tudom rá kéne próbálni.
    6. Huntoljunk egy nagyon kicsit, talán nem veszi észre a főnök.
    7. Húbazdmeg Józsi túltoltad, vissza egy kicsit!
    8. De ne ennyire baszki, ott volt mégis jó ahonnan indultunk.
    9. Oké, így jó! Főnök észrevette? Talán nem, most jó végre.
    10. De biztosan fókuszban van? Rá kéne megint próbálni.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz csacsi77 #5424 üzenetére

    Az ilyen nagyvállalatoknál a nagyobb divíziók (esetleg leányvállalatok) valamekkora autonómiában dolgoznak, ők csak csinálják ami az ő feladatuk, néha fentről jön le némi iránymutatás, hogy nagyjából merre kéne haladni, de amikor elkaszálnak egy küszködő üzletágat, akkor az úgy néz ki, hogy reggel még úgy mentél be, hogy tervezed a legújabb gépet, objektívet, rakod össze a piaci bevezetések marketing terveit, írod a sajtótájékoztatók szövegét a fényes jövőről, délután kettőre meg befut a nagykutya körlevele, hogy el vagytok adva kilóra egy alapkezelő cégnek, amely a következő 48 hónap alatt apránként adja el a fejed fölül a munkahelyed bontott téglaként.

    Mondjuk ez egyelőre csak egy pletyka a Panasonic kapcsán, de nem véletlenül mondtam azt még idén év elején, hogy a nagyvállalatok fotós divíziói a legrizikósabbak túlélési esélyben, mert a vállalat/vállalatcsoport szemében fényképezőgépeket gyártani csak egy dilis hóbort amíg nem vagy ott a legnagyobb kutyák között. A Panasonic piaci részesedése messze alulmúlja a vállalat súlyát, konkrétan a Sonyval nagyon hasonló méretű megavállalat (ők a legnagyobb árbevételű nagyvállalatok a piacon),de 5% alatti market share van náluk. A vállalat legfelsőbb igazgatótanácsa máshogyan gondolkozik, mint "odalent" a divíziók, ők befektetők, részvényesek felé számolnak el és nekik egy aprócska fotós üzletág, főleg veszteséges működés mellett csak egy nehezék, amit egy pillanat alatt le lehet metszeni és máris jobban mutat a mérleg a következő pénzügyi évtől.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Neck #5426 üzenetére

    Pontosan!

    A Nikonnak nincs más választása, mint túlélni a fotós üzletágban, mert nekik nincs más, ők szinte teljes egészében csak ebből élnek, messze a legkisebb vállalat az összes közül, egy bármi máshoz képest egy aprócska garázs cégnek tűnnek. Egy nagyvállalat meg azt nézi, hogy minél kevesebb legyen egy befektetők/részvényesek elé lerakott pénzügyi jelentésben a "loss" szócska és kisebb üzletágakat könnyebben kidobálnak (de ez is rendszerint hosszú évekig elnyúló szenvedést jelent).

    De tegyük hozzá, hogy a hír reorganizációról ír, ilyen szempontból a Sony Imaging Products & Solutions is megszűnt múlt hónapban. :) A Sony kicsit jobban összegereblyézte a vállalatcsoport egyes tagjait, így az önálló képalkotási (fotó/orvosi), szórakoztatóelektronika (TV, audio, játékkonzol) és a mobil üzletágak megszűntek, betolták őket egy nagy "Sony Electronic Products & Solutions" csoportba, így jóbban rá lehet egymásra lőcsölni a veszteségeket is. :D

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz tvamos #5430 üzenetére

    Bevallom nem teljesen értem a felvetésed. Ez az eshetőség egyenlő a túlélés sikertelenségével.

    Egy sok lábon álló nagyvállalat megteheti, hogy a portfólióban aprónak számító divíziókat felszámol/kiszervez/elad, míg a Nikon számára van a fotóipar és kisebb részben a nem fotós optikai gyártás (a kettő pedig nem független egymástól). Szóval vagy sikerül gatyába rázni magukat vagy bukik az egész cég.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz tvamos #5433 üzenetére

    Amit a sajtó is gyakran elfelejt, hogy hiába ad el most több gépet a Sony mint a Nikon, van utóbbinak 20 év előnye a felhasználó bázis építésében, ami a világ egyik legnagyobbja. Messze sokkal nagyobb, mint amivel a Sony rendelkezik vagy rendelkezni fog még hosszú éveken át. Ez nem csak a belépő tükrössel kattintgató analfabétákat jelenti (pontosabban éppen az ő kilépésük a piacról az anyagi bajok fő forrása, de ez mindenkire igaz), van itt egy profi és haladó amatőr réteg is és hiába megy a mantra 10 éve, hogy a DSLR halott, az nem egyik pillanatról a másikra múlik ki.

    Ez a Nikon értékének egy nagyon nagy részét adja, ami egyszerre áldás és átok. Senki nem venné meg a Nikont a jelenlegi formájában, mert ha nem tudja fenntartani a kontinuitást a felhasználó bázis számára, akkor amiért ma fizetett 100 pénzt, az holnap már a felét éri.

    Nem fogja a Nikont megvenni senki. Ahogy a Kodakot sem vették meg. Vagy sikerül kilábalni, vagy mennek a levesbe. Az Olympus fotós divíziójának leválasztása és eladása nagyon más forgatókönyv mint ez.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz tvamos #5455 üzenetére

    De pont erről beszélek, hogy a Nikon mögött nem csak néhány összeszerelő üzem, pár iroda, párszáz alkalmazott és egy maréknyi felvevőkör van, hanem egy hatalmas felhasználói bázis (ismétlem: a világ egyik legnagyobbja), amibe a magánszemélyektől a profi fotósokon és szerkesztőségeken át a lízing- és flottakezelő cégekig mindenki beleszámít, ehhez pedig társul egy hatalmas adminisztrációs, disztribúciós és műszaki infrastruktúra. Ez egy hatalmas teher, amit egy vevő a nyakába venne ennek minden felelősségével, mindezt helyezzük további kontextusba: Az egész iparág döglődik és a szóban forgó cégnek is nehézségei vannak. Ezzel lehet nagyot taknyolni, nem egy Hasselbladdal.

    A Hasselblad nem is látható a statisztikákban, egy manufaktúra a fotóipar nagyjaihoz képest. Ha be akarsz lépni a fotóiparba, akkor ilyeneket vásárolsz fel, vagy mondjuk egy nagy marék szabadalmat, mikor azt valahol kiárusítják (lásd még: Konica fotós üzletág, IBM ThinkPad).

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Hi!King #5459 üzenetére

    A legnagyobb bekebelezi a második legnagyobbat? :) Lehet a trösztellenes vizsgálódásokat szép számmal kapnák a nyakukba, már ha a versenyhivatal nem vágja ki őket azonnal a fenébe.

    Mellesleg ezzel csak redundánssá válna a portfólió. Ideig-óráig működhet, hogy ugyanazokat a fejlesztéseket teszik a két márkába, csak más ergonómiával (lásd: autóipar), de idővel el kell kezdeni jobban differenciálni a márkákat és mehet a helyezkedés és pozíció harc, amin mindig az anyacég nyer, az egyiket lejjebb, másikat feljebb kell tolni (lásd: szintén autóipar).

    Lehet erre azt mondani, hogy akkor a Nikon így járt, de az elvándorlás iránya közel sem biztos, hogy Canon irányú lenne.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Hi!King #5464 üzenetére

    "De épp az autóipart mondod, ahol a Volkswagen kezében van majdnem minden Európában?"

    Volkswagen group: 25%
    PSA group: 14%
    Renault group: 10%
    BMW group: 7%

    Ezek az európai market share adatok 2020-ra vonatkoztatva. Azért ez nagyon messze van attól, amit a Canon és a Nikon produkál, hát még ha ezek ketten összeolvadnának.

    "Egyébként pl. a Nissan-Renault közül melyik van lejjebb tolva?"

    A Nissan és a Renault elég jól felosztotta egymás között a régiókat, egyik Európában ad el többet, másik pedig más régiókban, meg ez nem egy közös konszern, hanem stratégiai együttműködés (mint az L-mount vagy a Micro 4/3). A gond ott jön, mikor azonos régióban kell konszern tesóknak boldogulnia és a Renault - Dacia relációban rögtön érthető melyik a másodhegedűs. De ott van az említett VW konszern: A VW és a Skoda testvérmodellek között is érthető melyik kapja a sprődebb anyaghasználatot, amit persze a "simply clever" furfangokkal ellensúlyoznak, de hát van ugye magasabbra vagy csak máshova pozicionált márka is (Audi, Porsche, stb). A BMW-nél sokkal egyértelműbb a leosztás (BMW, Mini, Rolls) mit-hova-kinek szánnak, hogy ne zavarják egymás köreit. A Fiat viszont ide a legjobb példa: Sok olasz márka olvadt bele és az egymás köreit zavaró Alfa, Maserati, Lancia modelleket egyszerűen megszüntették, amivel a márkarajongókkal basztak ki (isszák is a levét rendesen, mert küszködnek ezek a márkák az ügyfélmegtartással).

    Pont erre akartam kilyukadni, hogy ha a Nikon-Canon házasságra lépne (túl a versenyjogi aggályokon) ott lenne az, hogy nem lehetnének ugyanoda szánt testvérmodellek. Márkán belül is ugyanígy megy ez, hasonló árszegmensbe ha bedobnak két gépet, azoknak másnak kell lennie, más filozófia, más hangsúlyok, más erősségek és gyengeségek. Ez addig nem gond amíg van egy rakás objektíved és igazából csak kedved szerint választod meg az ízlésedhez a vázat. A gond akkor jön, ha van egy rakás objektíved, de a kedvednek megfelelő váz pont a másik márkánál van. A közös rendszerbe összeborulás pedig kb teljes anyagi csőd lenne mindkét cégnek, hiszen mostanság indították csak el az új rendszereiket csilliárdnyi pénzből, meg sem térülne és az ügyfelek (joggal) éreznék teljesen átcseszve magukat röviddel a rendszerek startja után.

    Nem véletlenül mondtam, hogy a Nikon előtt nem igazán van más lehetőség, mint megoldani a problémáját vagy széthordják a tetemét, mint ahogy a Kodak fotós üzletágával is tették.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz hibavissza #5467 üzenetére

    Erről mondjuk a teljesen egybites EU-s döntéshozók is tehetnek, mert úgy állítják fel a szabályokat, hogy az új fejlesztések már anyagi csődöt jelentenek ha nem lehet ezeket szétteríteni minél több konszern tag között. Meg amúgy mindenki leszarja már Európát, még az európai gyártók is, mindenki most Kínában akar érvényesülni, ezért kell ocsmány világító tokától-bokáig érő hűtőmaszkot tenni egy BMW-re.

    Na de mindegy, nem autós topik vagyunk, de a párhuzam érthető. Én is reálisnak tartom, hogy fotóipari gyártók "konszernesedni" fognak, nem ezt vitatom el, csak a Nikon sajátos helyzetben van. Sőt tulajdonképpen ez a folyamat már elindult a 4/3 és később a Micro 4/3 kapcsán, folytatódik az L-mount Alliance-ban, amire a legközelebbi autós párhuzam a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség, nem olvadtak össze, de szoros partnerségben fejlesztenek és egymás technológiáit vásárolják, közös a platform, stb. A Mazda és a Ford között is volt már ilyen (bár ott némi tulajdoni hányad is gazdát cserélt, de nem volt szó többségi tulajdonról, kb a Sony-Olympus esete, ahol a Sony bevásárolt némi részvényt technológiáért cserébe).

    Meg hát amikor a Sony látja el a legfontosabb alkatrésszel a piaci szereplők túlnyomó többségét az is egy ehhez hasonló folyamat: Fejleszteni sokba kerül, egy gyártó mérlegel, hogy vagy csinálja házon belül (Canon, Samsung) vagy inkább rábízza egy nagy beszállítóra a szenzor kérdést és ő csak a saját hozzáadott értékét teszi bele (algoritmus, színkezelés, X-Trans, stb).

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz PuMbA #5473 üzenetére

    Ez a méret dolog csak nagyon az elején volt jellemző és aki kívülről nézi a MILC szegmenst, abban a mai napig az a benyomás van, hogy a MILC a szuperpici gépekről szól. Pedig ez nekünk évek óta nem téma már, sőt a Micro 4/3-ban is azok a gépek lettek a legnépszerűbbek, amiktől nem kap agyvérzést egy DSLR-függő sem (E-M1 sorozat, GH-sorozat).

    A MILC csak lehetőséget adott a kompaktságra, nem kötelezettséget. Sőt ha objektívek felől nézzük a dolgot, akkor egyszerűbb konstrukciókat lehet csak zsugorítani, egy komplexebb lencserendszer nem lesz számottevően kisebb, mint DSLR-en (azonos szenzorméreten), ott már kevésbé a bázistávolság a szűk keresztmetszet.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Mr.Csizmás #5477 üzenetére

    Szerintem a Panasonic példája mutatja, hogy ez nem a hoaxokról szól, hanem a többség tényleg igényli a testesebb méretet. Ennek a ténynek az elfogadása nem jelenti, hogy te, én meg még Gipsz Jakab ne szerethetnénk a kisebb gépeket (is). Kisebbségben vagyunk, de nekem nem fáj amíg van választék így is.

    A távmérős jellegű (haladó) GX-sorozatot lezüllesztették kicsivel belépő szint fölé. A GH-sorozat mindig is kicsit DSLR-szerűnek számított a maga módján. A leglátványosabb viszont a tömegben értékesített G-sorozat, eleinte kompakt gépek voltak némi dudorral markolatnak nevezve, ma meg a G9 már kifejezetten markos gép, de a G80/G90 is olyan, mint egy zsugorított DSLR, teljesen DSLR-szerű kezelési ergonómiával.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz madgie #5502 üzenetére

    Szerintem sokkal banálisabb oka van az MFT halálának és ez a szenzorméret-sznobság. Elértek egy piaci részesedést már a legelején és ott plafont fogtak, behúzták a rendszerbe azokat, akiket lehetett és ezek azok voltak akik kifejezetten gerjednek a kis méretű felszerelésre és/vagy vonzó volt az aránylag olcsón elérhető fix objektívek lehetősége, amivel le van tudva a hobbizás korrekt minőségben.

    Csakhogy ma már ezt tudja a konkurencia is, van házon belül megfizethető objektív, van third party objektív, van minden amit akarsz. Akkor inkább veszi a nagyobb szenzorost. Lehet azonos pénzért egy kicsit butább vázat kap (pl: nincs IBIS, nincs időjárásállóság, sutább EVF, stb), de legalább nagyobb a szenzor.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz madgie #5507 üzenetére

    Én arra gondoltam, hogy anno mekkora fegyvertény volt, hogy 100-150k körül újonnan lehetett venni MFT-re tök jó kis fixeket. Szerintem sokakat inkább az ár, mint a méret győzött meg.

    Most ezt már tudja az összes többi rendszer is. Meg a vázak felszereltségében is kezd lecsökkenni a különbség (kb azonos árkategóriát nézve). Sokáig az MFT volt az egyetlen rendszer, ahol fejlett időjárásállóságot, sok programozható kezelőszervet, méretes EVF-et és IBIS-t lehetett kapni a félmilliós kategória alatt is. Cammogva de a konkurencia ezt is kezdi behozni már egy kicsit.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz PuMbA #5509 üzenetére

    Részben elment a piac, részben pedig már akkor plafont fogtak, mikor még tudtak jóval többet kínálni adott pénzért legalább vázak felszereltségében.

    Mazsinak abban igaza van, hogy a Pro vonal beleerőltetésével jöttek a bajok, de nem önmagában ezzel a nyitással, hanem azzal, hogy elfelejtették, hogy egy MFT gép mindig a másodvas volt az emberek szemében vagy a kis pénzű amatőröké. Kihagyták az a ziccert, hogy a főgépükkel még mindig DSLR-en maradóknak kínáljanak másodgép lehetőséget. Ez eleinte jól ment, de a Pro vonal indításával ez mintha elfelejtődött volna.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz b.vr #5513 üzenetére

    Mint én is mondtam nem a Pro vonal behozása volt önmagában a gond, hanem az, hogy ezzel elfelejtették, hogy az MFT rendszer mennyire kedvelt volt a másodgépet keresők körében és őket pont nem a Pro vonal érdekelte (egy-egy kivételtől eltekintve, mint a fényerős standard zoomok).

    A 2010-es évek első felében egymást érték a blogposztok arról, hogy DSLR felhasználók a meglévő rendszerük mellé vesznek játszósnak MFT gépet (vagy Fuji X100-at, mint szintén ilyen sláger gép és a kettő közül csak utóbbi őrizte meg ezt a státuszt) csak azért, mert "joy to use" vagy "fun to use". Meg azért a marketing is rájátszott erre, nem akarták magukat komolyabban vetetni, mint amilyen volt a rendszer (akkoriban).

    Később már inkább az került előtérbe, hogy az MFT tulajdonképpen főrendszernek is kiváló, mennyire jó a Pro felhozatal, Máté Bence is ezzel dolgozik a NatGeo-nak és így tovább. Nem baj, ha ezt is kommunikálják, csak leépítettek valamit, ami egyébként addig működött. Lehet nem az E-M10-esek és Olympus 45mm f1.8-asok tömeges eladása jelentette volna a legkomolyabb presztízst, de olyan sok MILC-re teljesen még átállni nem akaró DSLR felhasználó van, hogy még nagyon sokáig üzletileg kifizetődő módon eltengődhettek volna az ő pénztárcájukon.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz lugosi #5517 üzenetére

    Máté Bence amúgy Lumix nagykövet, szerepelt ő már mindenféle váznak a reklámjában.

    Az MFT meg tényleg alkalmas profi munkavégzésre is ha az adott váz/objektív kombó ellátja az igényeidet. Kevesen vitatkoznak azon, hogy egy GH5 vagy GH5s alkalmas-e profi munkára, mert igen. Az E-M1 vonal szintén az. Nem itt van a gond.

    A vállalati kommunikáció teljesen elment ebbe az irányba, ezt kellett sulykolni és már nem maradt tér mellette azoknak az üzeneteknek, amik tényleg működtek. Kollégám FF DSLR mellett tartott MFT-t utazgatáshoz, családi események fotózásához vagy csak ha nincs kedve cipelni a "nagyvasat" és nem dolgozni indul. Aztán váltott FF MILC-re és az MFT még mindig megvan, mert erre tökéletes. Ezt az üzenetet dobták félre azért, hogy azt sulykolják mennyire patika főrendszer is lehet az MFT. A működő dolgot dobták egy olyanért, ami akkor még nem volt bejáratva és nem is jött be.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Mirman #5558 üzenetére

    Úgy divat, mint Fiat 500-at venni, nem fog az eladási listák élére törni, de aki kicsit belekóstolna valami (ma már) különc dologba az bele fog kóstolni.

    A Fujifilm pedig amúgy letarolta pár éve az analóg piacot az Instax rendszerrel, borzasztóan népszerű, be tudsz menni egy MediaMarktba és megveheted a gépet, nyersanyagot, mindent újonnan. Nagyon rég nem volt ilyen.

    Ebayen is kezdenek szépen felfelé kúszni a használt gépek árai. Pár éve a nagy hipszter aranyláz idején ez csak a vintage gépeket érintette, ma már kezd áttevődni a hangsúly azokra a gépekre, amik mai értelemben véve is jól használhatók (kb mint egy modern tükrös, van benne jó fénymérő, AF, automata filmtovábbítás, stb) vagy újonnan olyan nagyon drágák voltak, hogy most 20 év elteltével meg tudják venni.

    Nem fogja visszavenni a helyét a digitálistól ez biztos. De amúgy egy marha jó hobbi, én is mindenkit bátorítok, hogy próbálja ki ha sosem fotózott még analógra. Ha igen, akkor is, hogy lássa mai tudással mit tud belőle kihozni.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz topikk #5575 üzenetére

    Ez egy átrajzolt Z50 lett, bár legalább az árbeli különbség nem olyan nagy, meg erre is lesz pár hónap múlva akció. Csak ez megint egy olyan lépés a Nikontól, amire joggal kapják azt a kritikát, hogy nem azt csinálják, amit most éppen kellene.

    Ha már kiadnak egy retro gépet, akkor rohadtul ne egy újracsomagolt Z50 legyen. Semmi szükség két azonos tudású gépre, miközben az egész DX formátumot egyetlen modell jelenti (illetve kettő, de tök ugyanazt tudják). Vagy legyen valami ütős haladó DX váz belőle (de natív "haladó" DX objektívek hiányában eléggé bugyuta lenne), vagy legyen belőle egy kicsit olcsóbb gép, akár kicsit alacsonyabb tudással 650-700 dollár körül, erre már mondhatja nyugaton sok mindenki, hogy megveszi pusztán szórakozásból, jó lesz majd utcai fotózni, utazgatni vele és már hopp, be is van húzva a Z-rendszerbe a user.

    Ennek így nem volt még itt az ideje. Pont ahogy a Noct időzítése is baromság volt, egy PR öngól.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz tvamos #5584 üzenetére

    Akinek nem felel meg a Z50 tudása, annak a Zfc sem fog. Akinek megfelelt a Z50 tudása, az már megvette magának, ha pedig az objektívek hiánya miatt mégsem, azon a Zfc piacra dobása sem segít.

    Tegyük fel, hogy a Fujifilm kihozza valamikor az X-T40-et, ami igazából az X-S10 tudását hozza kb hasonló árban, ott viszont van választék felfelé és lefelé (tudásban is, árban is). Itt viszont nincs és szerinem az ilyen Zfc-hez hasonló dolgok (lásd még: Sony A7c) akkor férnek bele, ha a rendszered már teljes.

    Így viszont csak a nyafogók alá adják a lovat, hogy a Nikon megint nem azzal foglalkozik, amivel igazán kéne és hajlok rá, hogy igazat adjak nekik, pedig a Zfc nekem tök szimpatikus váz. De mi a tökömet csavarjak rá? Legalább egy modern, kicsi, kompakt, megfizethető 23mm, 35mm és 56mm fix sort hozzanak ki rá. Nem kell semmi nagy truváj, csak legyen korrektül megmunkálva az üveg, nem kell teletolni korrekciós lencsetagokkal, hogy nyitva is saroktól-sarokig patent legyen, aki ilyet akar, menjen FX-re.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz tvamos #5589 üzenetére

    Egyáltalán nem olyan magától értetődő, hogy az emberek mindent megkajálnak, ami retro. Ez egy nagyon nehéz piac, mert a retrózás alapvetően érzelmekre hat, nem számszerűsíthető, de nem árt ha van mögötte némi számszerűsíthető, racionálisan is megközelíthető tudás is (ez az amire a Fujifilm nagyon ráérzett).

    A Zfc akkor szimpatikus bárkinek is, ha a Z50 is az volt már. Ha nem, akkor a retro ruci sem segít ezen.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz p_adam #5591 üzenetére

    "a célközönségnek ez pont elegendő lehet ezzel a külsővel."

    Annak a célközönségnek, akiknek a Z50 is elegendő. Mi lesz azokkal, akiknek nem az? A retro külsőtől hirtelen azzá válik? Nem azt vitatom, hogy akinek a Zfc megfelelő, annak ne felelne meg. Lyézusom! :D

    "A Fuji gépekből annyi különböző modell van (újonnan vagy használtan), hogy pont ettől nem lesz olyan különleges."

    Oszt mégis messze sokkal több MILC-et eladnak, mint a Nikon, pedig utóbbi a világ egyik legnagyobb felhasználói bázisán ül, mégsem tudja őket átcsatornázni. :)

    "Az X100 11 éve legalább még tényleg az volt..."

    Bevált recept. Mai napig népszerű másodgép. Valószínűleg több DSLR tulajnak van valamilyen X100 gépe, mint ahány MILC user használja. Többen nekifutottak, hogy a formulát leutánozzák, senkinek sem sikerült.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz p_adam #5594 üzenetére

    A Df egy kiforrott DSLR rendszerbe érkezett bele, belefért egy gegnek. Amiről én beszélek, hogy ez megint magában hordozza a PR kudarc esélyét, mint a Noct objektív, amit túl korán dobtak piacra és azt az érzést keltette, hogy a Nikon inkább a niche dolgokra fogékony pénzes gyűjtőknek dörgölőzik szívesebben, minthogy a rendszer alappilléreinek felépítésén dolgozna.

    A Nikon legfőbb baja, hogy a PR-ja a béka segge alatt van. Jók a vázak, jók az objektívek, mégis messzire kerülik az emberek, mert van egy általános vélekedés, hogy nem a rendszer építésével foglalkoznak. Nem tudom ettől a képtől a Zfc segít-e majd eltávolodni. És tudod mit? Ha DX-ről beszélünk, akkor osztom a véleményt, hogy marhára nem rendszerépítéssel foglalkoznak.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz p_adam #5600 üzenetére

    Szerintem ne beszéljünk el egymás mellett. Van ennek egy racionális oldala, meg egy irracionális oldala és mindkettőt a Nikon csapta ki az asztalra.

    Szerintem túlértékeled a potenciális vásárlók számát. A Fujifilm például messzire üldözi a retro kezelőszervekkel a kitobjektívvel összenőtt amatőröket. Ez nem feltételezés, hanem tény. Nem véletlenül hozták ki a hagyományosabb X-S10-et. De ott van még a Sony A7c is, amit szintén azoknak terveztek, akiket eltántoríthat ha túl van dekorálva kezelőszervekkel egy váz.

    A Nikon Zfc tulajok elvárnának valamit, amit amúgy nem fognak megkapni. A Fujifilmnél ott van két fix sor is f/1.4 és f/2 kivitelekben is ha ilyen egy vagy maximum két objektíves szettet akarnak, de fényerős zoom is akad, ha valaki arra gerjed. Ehhez meg semmi nem lesz.

    Akkor itt térnék vissza a racionális vs. irracionális dologra. Egy ilyen retro gép elsősorban érzelmi dolog, vagy imádod vagy messzire futnál előle és utóbbiak vannak többen. Ők könnyen lehet, hogy ebben a vázban azt fogják látni, hogy a Nikon csak alibizik a DX rendszerben és nem halad sehova a fejlesztése. Miközben Te és Én mindketten tudjuk, hogy nem a Zfc fogja megakadályozni a DX vonal fejlesztését, nem ez fekszik keresztbe neki (ezért kérlek ne érvelj újra és újra vele, mert tudom), de a benyomások a publikum felé mások lesznek.

    Mint a Noct esetén. Te és Én is tudtuk, hogy nem a Noct akadályozza az új FX objektívek kihozatalát, de a benyomások nem mindig racionálisan végiggondolt következtetéseken alapulnak. Ezért lett a Noct egy hatalmas PR öngól. Ha ma jönne ki, nem így lenne. Sőt, akkor sem így lett volna, ha a Noct piacra dobását megelőzi egy objektív roadmap, amiből világosan kiderül mit akar a Nikon és mikor akarja. Ez akkoriban szintén hiányzott még.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz p_adam #5620 üzenetére

    Vázoljunk fel halmazokat:

    1. Amatőrségében retteg a bonyolultnak tűnő kezelőszervektől
    2. Nem veszi le a kitobjektívet soha
    3. Imádja a retro kezelőszerveket (nem formatervet, kezelőszerveket!)
    4. Ért a fotózáshoz és kitobjektíven túlmutató igényei is vannak

    Próbáljuk meg összetenni a halmazokat és nézzük meg milyen metszéspontokat alkotnak és mekkora réteg lehet az, amelynek a Zfc telitalálat. Azt meg aligha csodálom, hogy sorra jelentik be az influenszerek, hogy ez nem nekik szól. Érik a PR öngól már megint?

    Ebben az esetben nem a retro design a kérdéses, hanem a kezelőszervek. Retrózást adott a Panasonic GX80 is, ami egy időben az Amazon top10-ben is ott volt, na de láttad a kezelőszerveit? És egy átlag Fujifilmét? És a Nikon Zfc-t? :)

    Ez a váz amúgy pont szólhatna nekem is. De azt már megcsinálta jól a Fujifilm és még natív, apró, megfizethető objektívet is tudok rá venni.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz p_adam #5625 üzenetére

    Nem érted. Ez pszichológia. Sok a számokkal feliratozott tekerő és retteg tőle. Nem érdekli, hogy van rajta A-állás, fingja sincs mit csinál (akkor sem ha pont azt, ami neki kell, csak ahhoz el kellene jutni a kézikönyv kinyitásához, de ha meg sem vásárolja, eleve el sem juthat). Neki ez egy űrhajó kezelésével egyenértékű. Ránéz és diszkomfort érzete van, ki van rakva a polcra a bemutatóteremben, kézbe veszi, hogy de jópofa, de megy is tovább egy hagyományosabb fapados gép irányába. Sokat hozod példának a Canon M50-et. Na valami ilyesmi irányba, az nem félelmetes, az barátságos.

    Nem tudom láttál-e már marketing osztályt belülről, de ezt pontosan mérik a fókuszcsoportokon. Nem találom hirtelen, de a Fujifilm képviselője is nyilatkozta egy interjúban, hogy miért kapott hagyományos kezelőszerveket az X-S10, hogy megszólítsa azokat, akik a többi vázuktól rettegnek.

    A Nikon úgy volt vele, hogy a Fujifilmnek tök jól megy a teljesen retro vázaikra gerjedő réteg megszólítása, megpróbálják ők is. Csak azt felejtették el, hogy a Fujifilmesek nem kitobjektívvel rohangálnak (legalábbis nem a fapadosabb XC-vel), ennél kicsit több igényük is akad.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz p_adam #5634 üzenetére

    "Még mindig ott tartunk, hogy ez egyáltalán nem a Fuji-soknak szól."

    Nem is mondtam ilyet. Példának hoztam, hogy ők milyen fotósokat vonzanak. Nem azt, aki Canon M50-el kacérkodik, mert az barátságosabb. Arra az önellentmondásra próbálok rávilágítani (ezúttal utolsó ízben, aztán elengedem), hogy szerinted rendben van ez a gép olyanoknak, akik nem szedik le a kitobjektívet, miközben a kithez hozzágyógyult réteg sikítófrászt kap egy túlkomplikált(nak tűnő), retro kezelőszervekkel ellátott géptől. A Fujinál sem jött össze ez a konstelláció.

    "Ha annyira a retro kezelés lett volna a cél, akkor a kijelző sem lenne forgatható és érintésérzékeny."

    A Fujifilmnél a valódi retro kezelést senki vonja kétségbe, mégis van forgatható, döntögethető érintőképernyő.

    "akkor ennek a kamerának olyan tragikus a felára a Z50-hez képest úgy, hogy merőben másképp néz ki?"

    Ilyet sem mondtam, sőt éppen azt, hogy nem nagy az árkülönbség a Z50-hez képest, aki erre gerjed, jobban fogja élvezni. Én is kifizetném a felárat. Nem kell el nem hangzó dolgokat hozni a társalgásba. :)

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz p_adam #5638 üzenetére

    "A reklámfilmek alapján úgy tűnik, hogy az alapvetően fiatalabb, de régi dolgokat ismerő célközönség egyáltalán nem fog tőle elrettenni"

    Véletlenül nem ők azok, akiket a Fujifilm boldogít idén 10 éve? :) Csak nekik van objektívük is a géphez. A sajtó és a youtuberek is ezen pörögnek, hogy ez az egyetlen igazi hátulütője, pedig csinos gép, marha jól néz ki, Dpreview szerint még jobb vétel is, mint a Z50, csak hát az objektívek...

    "A divat folyamatosan változik. Ahogy írtam korábban: attól, hogy már annyi X szériás Fuji gép van, ez is kezd eléggé unalmassá válni."

    Most azt akarod ezzel mondani, hogy a Fujifilm egy divatmárka? Náluk rengeteg technológia is van a fancy retro gépváz belsejében és alanyi jogon érdemelték ki a pozíciójukat, nem csak a külsővel. Ha valamit, akkor azt nagyon jól csinálták már a kezdetektől fogva, hogy mindig figyeltek arra, hogy a gépeikben lévő tudás mindig naprakész legyen. Ez egyrészt bebiztosítja őket arra az esetre is, ha a vintage-retro divat egy kicsit alábbhagy (és ez szerintem már kezd körvonalazódni), másrészt pedig soha nem lehetett rájuk sütni azt, hogy a gépeik szebbek, mint amennyire okosak.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz p_adam #5667 üzenetére

    Amikor én néztem teszteket, ezek a Viltrox üvegek Fuji vázon meglepően jól teljesítenek. De csak fotóra.

    Videóban viszont botrány rosszak, szóval ha Nikonon is ugyanazok a gondok lesznek, akkor csak félmegoldás velük érvelni (ahogy Fujin is az), mert a videósok és hibrid felhasználók kiesnek.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz p_adam #5670 üzenetére

    Mint mondtam azok a Viltrox üvegek nagyon jók ha valaki nem videózik, csak én a velük való kalkulációval kivárnék, hogy Nikonon is problémás lesz-e. Ha igen, akkor mindig mellé érdemes tenni az árnyoldalát is.

    Az Z Fc kapcsán nekem pozitív a benyomásom magáról a gépről, sokkal inkább venném, mint a Z 50-et. Inkább az a bajom, hogy a Nikon mennyire negligálni tudja a DX-et. Sokan abból a tapasztalatból indulunk ki, hogy volt/van olyan crop rendszerünk, amit rendesen fejlesztettek/fejlesztenek vázak és objektívek terén egyaránt.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz PuMbA #5710 üzenetére

    Japánban mindig nagyon durván ment az Olympus. Úgy tűnik az is elég ha csak az van ráírva. :D

Új hozzászólás Aktív témák