Új hozzászólás Aktív témák
-
Hyperion
senior tag
Sziasztok!
Iránymutatást kérnék utastér fűtés/hűtéssel kapcsolatban.
95-ös W124-es az alany, klimás.A gond az, hogy meleget nem, csak langyos levegőt, vagy hideget tud keringetni. Ha a szabályzó szelepekről lehúzom a kábelt, értelem szerűen jön a meleg levegő.
Kimérve azt tapasztaltam, hogy a vezeték egyik ágán fix 12V jön, a másik ágon pedig semmi. (Középen negatív)
Bárhova tekergetem a hőszabályzót, nem történik semmi.
A szabályzó rendszer működését valaki 1-2 mondatban el tudná nekem magyarázni?Amit sejtek:
2 szelep van, ami a keringető motornál található. Gondolom, jobb/ball utastér. A belső hőmérő pedig a tetőkárpitnál az ablaknyitónál van?
Mivel tapasztalatom szerint +12V-nál hideg levegő jön, rgó teljesen nyitva a szelep, feszültség esésre növekszik a fűtés. Ez nálam nem történik meg..
Nagyon szépen köszönöm a tanácsokat!
-
Hyperion
senior tag
Sziasztok!
W124-nél találkozott már valaki olyan hibával, hogy az ASD function (Sárga háromszög) folyamatosan világít, de az ASD Error indítás után elalszik?
És ami még hab a tortán, hogy a diag csatin semmi villogásra nem tudom rávenni az ASD lámpát.. Sem OK, sem error code nincs. -
Hyperion
senior tag
válasz KillHates #10741 üzenetére
Megjött a modul. Ugyan az a hiba
Bontott dolog, de kizártnak tartom hogy ilyen ritka hiba pont ennél is előjöjjön.Ha jól tudom a túlfesz relének külön kivezetése van az ABS-nek is valamint az ASD-nek. Szóval már csak erre tudok gondolni.. Nagyon fura :/
[ Szerkesztve ]
-
Hyperion
senior tag
Sziasztok!
OM605.911-nél (W124 E250D)a vízpumpa rögzítés ezzel a tool-al történik?
Ventilapátot kellene cserélnem, de ezért nem vinném szerelőhöz, inkább gyártok egy ilyet.
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
Hyperion
senior tag
válasz Batman2 #10824 üzenetére
Bátyámnak is ez a széria volt.. Sosem felejtem az egy ujjas szervóját, és a tipikus MB Diesel zakatolást
Tempomat:
Apropó. Valakinek esetleg van itt a fórumban OM 605.911-es motorja amin esetleg még tempomat is van?
E250DIrtó macerás a gyári megoldása az actuator-nak ezért alternatíva után kell néznem. Egy ötletet már kaptam (Bovdenesíteni kell a mostani actuatort), de hátha van valakinek jobb ötlete.
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
Hyperion
senior tag
Sziasztok!
w124 e-class tandem szivattyújában szeretnék olajat cserélni, és természetesen a szervóban is.
Jól sejtem, hogy az ASD és a szervó szivattyú két, teljesen külön működő egység?
Magyarul a szervó a szokásos kis alu "pohárból" kapja a folyadékot, az ASD pedig a műanyag tartályból jobb oldalt?Valamint ha tiszta a folyadék, de kérdéses a csere ideje, elég csak a tartályokat leüríteni+kipucolni, vagy egy teljes átöblítés érdemes mind2 körnél?
Ti mit javasoltok?Köszönöm szépen aki válaszol!
-
Hyperion
senior tag
válasz barnam_ #11217 üzenetére
Ha már csomitömítés.
Tudtok megoldást a kéder feljavítására, vagy cseréjére?
A gondom az, hogy nem fekszik fel passzentosan a peremre és szépen alatta körbefolyik a víz.
Utángyártott már nem elérhető, a gyári meg rettentesen drágaIdeiglenes megoldásként butilkaucsukkal körbetömítem, de jó lenne valami igényesebb megoldás.
Köszönöm szépen!
-
Hyperion
senior tag
Sziasztok!
Igényes, W124-et ismerő karosszériást keresek!
Ti ismertek esetleg?
Folyamatosan zavarnak el már mindenhonnan az autómmal. Lassan kezdem feladniKöszönöm!
-
Hyperion
senior tag
Szép igényes belső tér!
Grat hozzá!1-2 jótanács a kondival kapcsban.
Első sorban ellenőrízd, hogy milyen klímád is van.
Ha gyári Mercedes lógós BEHR vagy SIEMENS van írva a fűtésdobozra, kiváló.
Ha viszont DIAVIA, inkább add el ha tudod. Ez utóbbi utángyártott klíma rettentő rossz, és buta működéssel, alulméretezett hűtővel.Ha gyárid van az alábbiakat tedd meg, mielőtt elviszed beszereltetni:
Szét kell darabokra bontani a fűtésdobozt.
Minden alkatrészét tisztára pucolni.
Nyomáspróbáztatni a hőcserélőket, ha lehet cseréld az O gyűrűket.
Nézd át az egész dobozt, ha találsz repedéseket hegesztesd meg! Otthon nem éri meg pacsmagolni, mert kell a tartás a doboznak.
Ventit még padon próbáld ki, hogy nyekereg e.
Érzékelőket mérd ki. Ha TEMPMATIK-os klímád van (3 gombos) 5db érzékelőnek kell lennie:
Jobb-Bal oldal, hőcserélő, külső levegő hőmérséklet (Pollenszűrő felett), belső levegő hőmérő (Tetőablak nyitó mellett)
Sima ellenállást kell mérni, infót találsz a neten. KB az összes hasonló érték lesz, kivéve a külső hőmérő.
Vegyél új, gyári tömítőszivacsot a fűtésdoboz és a tűzfal közé! kb 1.500Ft.Ellenőrizd a kábelkorbácsot. Nincs e valahol repedés, törés. Tűzfal gumidugók épek-e.
Aminek a meglétét ellenőrizd a korbácson:
Bizti tábla mögött 2 db relé + foglalat megvan e rajta. Egy fém házas relé és egy fekete. Jobb oldalt, akksi mögött KickOFF relé megvan e. (Más a benzines, más a diesel) Külső hűtőventi előtét ellenállás jó állapotban van-e, mérd is ki!
Ellenőrízd a pneumatikus kört is!
Szivattyú: csapágyellenőrzés, tengelylógás, felfogatás stimmel e. Ventillátor: Ki kell alakítani a helyét a lökhárító nyúlványon. Vegyél hozzá gumibakokat is! (Gyári nem drága.) Minden O gyűrűt cserélj, valamint új szárító! Gombák álltalában jól bírják, de ha tutira akarsz menni, azt is kell cserélni. Én azt javaslom, hogy cseréld az összes tűzfalas gumit amivel dolgozol. Nem drága a gyári, de ha nem cseréled simán beázhatsz...
Ja és ha tudod, a műszerfalat Te szedd ki. Nem bonyolult dolog, de jó pénzt kérnek érte a szervízben.
Azthiszem ennyi.. Remélem segítettem valamit!
[ Szerkesztve ]
-
Hyperion
senior tag
Eddigi tapasztalataim alapján ezen feladatok nagy részét nem fogja megcsinálni. Szétszedni nem fogja, max nyomáspróbáztatni viszi el. Törést ha talál kinyomja szilóval, akár csak a tűzfal gumidugókat.
Általában a gyári állapotot nem állítják vissza az elektronika bekötése során. Egyszerűsítik a dolgokat és bedobnak 2 relét ami vezérli a ventit és pont. Kihagyják a kick off és egyéb kényelmi dolgokat...Ha viszont nem így jár el, hanem gyári állapotra állítja vissza, ne töröld a számát a szerelőnek!
-
Hyperion
senior tag
Szervóolaj cserénél a csovekben es a .unkahengerben lévő olajat is csereld!
Le kell kötni a visszatérő ágat,azt bele egy pet palackba. Maj 2 liter olajjal mosd at az egészet. Közben tekerd a kormányt is, de vigyázz hamar lefogy a folyadék a kis pohárból.Ja es a szűrőt is csereld,ne csak az olajat!
-
Hyperion
senior tag
Igen, az sajnos kuka lesz de szerintem megérdemli, főleg ha annyira sötét az olaj benne.
A menete:Leszívod a pohárban lévő olajat, kidobod a szűrőt.
Kitakarítod szépen tisztára.
Lekötöd a visszatérő csövet, bele egy petpalackba. Erőssen rögzítsd mert pumpálni fogja rendesen bele az olajat!
Túltöltöd a poharat az új olajjal, majd valaki segítségével elindítod az autót.
Egyik kezedben az új olajjal figyeld a szintet! Hamar le fog fogyni.
Kis jobbra-balra kormányzás, közben folyamatos újratöltés. Ha már tiszta olaj jön motor leállít, cső visszaköt. Új szűrő + szintig töltöd olajjal...Nem bonyis, csak gyorsan kell cselekedni
itt egy vid is róla, de szvsz ne tölcsérezz, mert ott lassan folyik.. Nála is egy ideig szárazon szörcsögött a szivattyú ami nem az igazi neki!
[link][ Szerkesztve ]
-
Hyperion
senior tag
válasz BigBlackDog #11941 üzenetére
Helló!
W124-es tempomatban otthon vagyok, kb minden hibába belefutottam ami létezhet.
1-2 dolog (Dízeles motorról tudok beszélni.):
- Figyelni kell, hogy MOPF1, vagy MOPF2-es az autód/tempomatod. Külünbözőek a karok.
- Ahogy írtad legyen HAL jeladó a műszeregységben
- A kar, kábelkorbács, HAL jeladó, splitter és még azt mondanám hogy a stellmotor kb tönkretehetetlen. A stellt azért érdemes szétszedni bezsírozni.
- Ami viszont 10/10 rossz az az erősítő. Viszont mivel SMD alkatrészek akkoriban még gyerekcipőben jártak, könnyű javítani:Ezt egy másik fórumban írtam:
Netes és saját tapasztalat alapján a W124-ben lévő sebességtartó automatikánál általában az erősítővel van a gond. A stellmotor, bajuszkapcsoló ritkán romlik el.
Stellmotor:
Le kell tesztelni a kuplung, valamint a motor működését. Érdemes szétszedni és kicserélni a zsírt!Erősítő javítás:
Alapvetően 2 fő probléma fordul elő leggyakrabban: rázkódás miatti forrasztörés, valamint az ELKO-k kiszáradása.
Kondenzátort könnyű szerezni: hqelektronika, lomexElső, és legfontosabb feladat a lakkréteg lemaratása a nyáklapról. Én először denat. szesszel kezdtem, de túl gyengének bizonyult. Leszedte, de csak a nagy részét. Újraforrasztásnál látszódott, hogy még szennyezettek a forraszok. Minden mind1 alapon nitróval ugrottam neki. Ez már szépen leszedett mindent, viszont az alkatrész feliratok nagy részét is! Szóval ha bármi adatra szükséged van, fotózd le előtte az alkatrészeket.
Kondik kicserélése után, javasolt az összes forraszpont frissítése, valamint minden alkatrész, /diódák-ellenállások/ kimérése.
Érdemes még gyengén végignyomkodni az alkatrészeket is. Nálam így derült ki, hogy bár a teszt szerint rendben volt egy dióda, de repedt volt. Amint hozzáértem már ketté is vált...Viszont megéri! Marha jó dolog tempómattal zötykölődni az autópályán
-
Hyperion
senior tag
válasz BigBlackDog #11950 üzenetére
Érdemes, de ne ez legyen a döntő a választásnál!
Kb csak a kasztni állapota a legfontosabb.minden más potolhato1/ cserélhető. -
Hyperion
senior tag
válasz barnam_ #11957 üzenetére
Blogodat olvasva, ha jol latom manuális 3000d. Még mopf1-es.
Kb 30-35 a realis -ára a komplett szettnek. Arra figyelj, hogy rudazattal, tartoval együtt vedd meg a szettet, mert csak rudazatot nehezebb kulon venni. Amugy a tiedre kb a legegyszerűbb felaplikallni. A manuális váltó miatt a kuplungot is be kell kötni!
Azthiszem ahhoz kell egy konzol is a pedálhoz.Kapcsolási rajzokkal, kepekkel tudok szolgálni ha érdekel.
-
Hyperion
senior tag
válasz Satheios #12022 üzenetére
Én szívócső tisztítás után futottam bele hasonlóba. Meg kellett mozgatnom az izzítás vezetékeit a szétszereléshez. Meg gyári korbács volt, ami a mozgatás hatására ledobta a szigetelését és zárlatot okozott. Csináltam egy új korbácsot és minden rendben azóta. Próbáld kimerni5a vezetékeket is!
-
Hyperion
senior tag
Sziasztok!
Volt/Van itt valakinek 16-os ET34-es alufelnije W124-en?
Ez az 500-as, valamint a 129-es gyári felnije volt.A1244011402
8J x 16 ET 34Meglehetősen kilóg így gumi nélkül a sárvédőből a felni, és félek hogy nem lesz jó.
Addig viszont nem rakatnám rá az új gumikat, míg nem vagyok biztos a dolgomban..Köszönöm előre is!
-
Hyperion
senior tag
Ennek a tagnak szintén ugyan ez a felnije van:
[link]Nem tűnik gáznak abszolút:
[ Szerkesztve ]
-
Hyperion
senior tag
válasz barnam_ #12211 üzenetére
Ez a tökéletes méret! Hiába "csak" 15 mégis szépen áll.
Egy másik fórumban, egy tulajnak ugyan ez a felnije van az autóján, 205-ös gumival.
Azt mondta, pont jó rá.Kép is van, sajnos elölről nincs, hogy lehetne látni a kilógást a sárvédő vonalához képest.
Nekem ez soknak tűnik. Legalább 20-25mm-et kilóg a sárvédő vonalától. Ez nem szép
[ Szerkesztve ]
-
Hyperion
senior tag
válasz Hyperion #12214 üzenetére
Egyébként ahogy látom leginkább elől szembetűnő az ET.
Mivel az autóm rohad szinte mindenütt, előbb-utóbb megy festésre. Előtte akár pár mm-et lehet a sárvédőn is szélesíteni. Nem E500 szélesre, de 10mm-et simán tudnak csalni.
[Most épp próbálom rábeszélni magam, hogy kell ez nekem ] -
Hyperion
senior tag
válasz barnam_ #12216 üzenetére
Köszi Aggregátor a biztatást
Szerintem megtartom. Priviben beszélgettem az index-es tulajjal és nagyon biztatókat mondott róla.
Ha kipróbálás nélkül eladnám, akkor utána furdalna a kisördög, hogy vajon milyen lett volna, már csak ezért is.Szóval köszi! Ha meglesz, feldobok egy képet róla hogy hogyan áll, bár szegény autóm nagyon ramaty állapotban van a többi tag autójához képest.
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Ukrajnai háború
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Robogó, kismotor
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Óra topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen