Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz -secret- #99059 üzenetére

    @-secret-

    Én a múlt héten vettem egy garnitúrát a fentebb linkelt Pure Light-ból a Szentendrei úti Auchan-ban (4db, nekem a tompított és távolsági ugyanaz az égő); lógott ott jó pár darab...

    Mondjuk most nézem a neten, hogy legalább két fajta van, további típusjelzés nélkül: 1000 Ft körül amit én vettem és 3000 Ft körül a másik; az Osram Night Breaker Unlimited után Te nem az utóbbira gondoltál?

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz máyköl #102096 üzenetére

    @máyköl

    Varrga Kp. Bt.

    Ha esetleg Pilisvörösvár még belefér, akkor őket ajánlom. Nekem két kocsit is szépen újrabőrőztek (kormány, váltó, kézifék, könyöklő), illetve dolgoznak márkaszalonoknak is.

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz mdani01 #102103 üzenetére

    @mdani01

    Ne érezd egyedül magad, én is azzal etetem... :)

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz dnelb #104463 üzenetére

    @dnelb

    Praktikusan minimális haszna van, de ha nyugodtabb leszel tőle, akkor azt a ~10k JMF-ot megérheti.

    Én legutóbb csak ezt beleírtam a Megjegyzés rovatba: "Az eladó a gépjármű jelenlegi általános állapotáról, az ismerhető előéletéről és a gépjármű esetleges hibáriról a vevőt teljeskörűen tájékoztatta, és azokat a vevő tudomásul vette. A gépjármű költség- és tehermentesen, az összes vonatkozó dokumentációval került átadásra."

    A forgalmi és a törzsköny fénymásolatát aláíratattam vele.

    Eladásnál ugyanaz igaz, mint vételnél: nézd meg, hogy kivel boltolsz. Ennél okosabb nem lehetsz. Ha problémás az illető, akkor egy 50 oldalas dosszié összeírása sem segít; legfeljebb majd a bírósági szakaszban.

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz bitpork #104469 üzenetére

    @bitpork

    Ez a kiegészítés még nem mentesít

    Persze, hogy nem.

    Arra igyekeztem rámutatni: vagy konkrétum kerül leírásra (pl. "napfény-tető nem nyílik", "termosztát nem kapcsol") és annak tudomásulvétele, vagy bármi, mivel utóbbi csak púder, de egy esetleges későbbi szájtépés kezdeti részéhez jól jöhet, a legvégső részében pedig úgyis a bíró dönt; e kettő között meg legfeljebb a morális gát lehet szempont mindkét (bármely) oldalon.

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz xEon1337 #108431 üzenetére

    @xEon1337

    Nem b@sztatásképpen, de ilyenkor illik szólni a pályakezelőnek is...ha már úgyis félreálltál.

    Kijönnek, takarítanak és boldogság.

    Június elején egy platós Ducato-val leugrottunk páromékhoz vidékre 300db Tondach cserépért, mert az apósjelölt szerint az majd jól jön a tetőcserekor.

    Tényleg újrarakattuk a tetőt, és ebből a típusból, de a rendelt 4000db mellé ez már nem igazán b@szott, inkább csak ki akarta rakatni az öreg a garázsából. Mellékesen: a cserepek bolti ára kb. 40k; a Ducato ugyan ingyen volt kölcsönkérve, de az üzemanyag kb. 25k-ba fájt, a rászánt komplett szombat, reggeltől késő estig pedig megfizethetetlen...

    Lényeg: a ponyva alól valahogy sikerült elhagyni egy kúpcserepet az üres M6-oson, ami szilánkosra tört. Félreálltunk az első pihenőben, hívtuk a pályakezelőt. Mentek.

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz Rison77 #111433 üzenetére

    Van szerencsem egy ilyen Nissanhoz: Almera 1.4 benzin.

    Tenyleg nyulos es kelletlen a gyorsulasa: hosszu attetelu valto kombinalva egy lusta motorra, amely ugyan nyolcezres fordulatig van skalazva, de gyakorlatban haromezer felett csak berreg, de nem huz, hanem mindossze tobbet forog...

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz seadrone #112004 üzenetére

    @seadrone

    Sziasztok!

    Tegnap parkoltam 30e ft összegben.

    Részletfizetést kérhetsz; azt hiszem 5k per hó 3k eljárási díj/illeték befizetése mellett.

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    Ha valakit esetleg álmatlan éjszakáin az tartott volna ébren (mint engem...), hogy mi történne amikor húzná a hatodikat, de ott a rükverc lakik...

    Shifting into reverse at 100km/h

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz rbalint88 #112226 üzenetére

    @BigBlackDog & rbalint88

    Ha online kotsz biztositast, akkor a kinyomtatott alkuszi ajanlat elegendo rendori igazoltatas eseten.

    Itt beszúrnám, hogy az alkusz/bróker ajánlat nem elég, hanem a biztosítótól kapott ajánlat kell.

    Ha a bróker tud közvetlenül a biztosító nevében ajánlatot kiadni, akkor fasza; ha csak közvetít, akkor nem.

    Igazából apró nüansz, és ha nincs érdemi gond (pl. baleset), akkor rend-éber-őre pont nem fog foglalkozni vele; de teszem azt, kormányablaknál visszadobják az alkuszi ajánlatot átiratásnál.

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz tboy93 #112233 üzenetére

    @tboy93

    Ha nekem kell fizetni a kárt, akkor mire fizetek napi 450Ft-os biztosítási díjat?

    Nem biztosítási díj, hanem fedezetlenségi díj, t.i. büntetés.

    A fedezetlen kocsival balesetet okozol, akkor a MABISZ kártalanítja a károsultat, viszont rajtad behajtja a kifizetést, mivel Te 'biztosítatlan' (sic!) vagy, t.i. az önhibáján kívül károsult védelmében van, denem a károkozó nevében.

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    Úgy tűnik angolországban akkora a Brexit krízis, hogy már nem csak a BMW-k égnek ki, hanem a Fordok is...

    [link]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    A III. kerületi Kipufogó Klinikával (Szentendrei út) van tapasztalata valakinek esetleg?

    T.i. az utóbbi itt van tőlem 15 percre, a XVI. kerületi Dinamit (amit Integrale ajánlott) meglátogatása viszont egy komplett délelőtti program...

    Tárgy: katalizátor átvizsgálás és másodlagosan hátsó dob csere.

    Köszi!

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    Közvéleménykutató jelleggel...

    Ha már nagyon viszketne, hogy cserélnétek a 'hobbi-autót'...akkor rámennétek a 2000-es évek körüli 3. generációs Honda Legend-ekre?

    Referencia klip a linken (YT alert!):

    [link]

    Még nyáron körbejártam egyet, mivel megfogott a yenkee-cruiser beütése. Ugyanakkor annyit már akkor is leszűrtem, hogy alkatrész-ellátottság tekintetben meredek lejtő, ahogyan szerelő-felhozatal, illetve szerelhetőség szempontjából is. Így dobtam is...de egyre többszőr eszembe jut...

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz kisza25 #126800 üzenetére

    Ti mit szólnátok ahhoz, ha kötelezővé tennék az autókban a fekete dobozt?

    Azt, hogy a 'qrva annyuk' bal m3llével játszanak...

    Nem a 'doboz' ellen vagyok; ha valaki lát benne rációt - akár saját maga megnyugtatására, akár praktikus előnyért cserébe (pl. biztosítással kombinálva) -, akkor éljen vele.

    Az ISA pedig egy kifejezetten barom ötlet, ahogy Tsebacsi is boncolgatta; legalábbis abban a formában, ahogy a cikkben boncolgátják, t.i. aktívan be tud avatkozni, a vezetőt felülbírálva. Tipikusan olyan gondolatmenet, ami zárt rendszerben - in vitro körülmények között - jól mutat, de a mindennapi életben plusz frusztráció, illetve agresszió forrása lenne.

    @BigBlackDog & kisza25

    Re. Honda Legend - Köszi szépen.

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    Gondoltam ezt itt hagyom...

    Ürömi rendőrkocsik

    Nálunk most mindenki örül.

    Mejegyzem: páran azért kapacitáltunk egy Stelvio-s opciót is; főleg, hogy van FCA-s illetőségű a szomszédságban. Mondjuk hozzá kell tenni, hogy az importőr zsigeri reakciója is nagyjából annyi volt: mif@sz? Pedig talán némi reklámértéke is lehetett volna.

    Bár azért érdekesen néztek vissza rám, egy kis együttérző mosollyal a szájuk szélén, amikor pumpoltam a Stelvio felállást; valószínűleg azon töprengtek: mennyire mélyre kellett sülyednem a kognitív disszonancia mocsarában, hogy én még javasoljak bárkinek is Alfa-t... :DDD

    PS1: volt szó egyéb típusokról is, de a klasszik járőrmunkán túl ezek azért mellékállásban inkább reprezentációs kocsik, mintsem bevetési sturmwagen-ek; így ideálisan nagynak és németnek kellett lenniük. Emellett, bármilyen hihetetlen, a Skoda adta a legolcsóbb ajánlatot; gondolom ők meglátták azt a (minimális) reklámértéket, ami ebben van.

    PS2: valószínűleg azért sem lelkesedem a Giulia-ért, mert itt áll a szembe-kocsibeállón az FCA-s 'szolgálati dzsu-dzsu' (2.2D) és még az elején át- és megnéztem mindenhonnan...de egyszer sem öntött el a hév, hogy 'na menjünk egy kört'. Sőt, ma már igazából csak szemből tetszik. Mindenesetre, ha a váltótárs Jeep-ek sora után egyszer tényleg 'hazajön' a beígért Giulia QV egy pár napra, akkor annak természetesen ki fogom tolni az összes szemét IS...

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    A nálam műveltebbektől kérdezném, hogy Paragi dobot érdemes-e venni?

    Pl. egy ilyesmi

    Alfa 2.0 JTS szívó benzin.

    Minden mást úgy hagynék, ahogy van...csak kellene valami, ami értelmesen néz ki a kocsi alatt.

    Így szeretném:

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    Ebéd után úgy döntöttem, hogy megnyitom a kerti főcsapot és lecsapatom a múlt heti 'poros-eső' maradványait. Itt, É-Budán fújt a szél, de nem volt nagyon borult. Gondoltam a hidegfront is csak elvitte az eddigi sivatagi show-t.

    Magasnyomású felcsatol, Karcher sampon betölt; először felnik tisztítása, majd kétszer áttoltam a kocsit. Egyébként rendeltem MJJC foam jet-et, azzal biztos nagyobb élmény lesz feldobni a sampont, mint a prosztatabajos gyári kellékkel.

    Semmi törölgetés, waxolás vagy mélydzsuvázás...mégiscsak munkanap van (hashtag homework hashtag rulez).

    Na...ahogy leültem a gép elé, elkezdett esni... :DDD

    Nem baj, legalább meglesz a 'lágyvizes öblítés' is. :)

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz ΞΔGLΞ #131082 üzenetére

    @ΞΔGLΞ

    Én is az ilyen és hasonló történések okán szoktam 'messze' parkolni. Vagy az ajtót nyitják rá, bevásárlókocsit tolják neki...vagy csak simán én nem tudok kiszálni egy szabvány helyen, még ha mindenki rendesen áll is (alacsony építésű, hosszúajtós kupé).

    Kivéve, amikor a Szamurájjal megyek; azt bevágom oda is, ahova be sem fér...majd lesz valahogy. Sőt, azzal a kocsival közlekedve kifejezetten antiszociálissá válok: ha látom, hogy 2/3 szélesség maradt egy helyből az átlógások miatt, oda is berakom úgy, hogy én még ki tudjak szállni. A többit majd ők megoldják.

    Egyébként én vélem felfedezni a parkolókban a homo coopicus-t, aki csak valaki mással együtt tud parkolni, t.i. valaki más elé, mellé, mögé. Szerintem nekik a többi autó adja az origót és a biztonságot, hogy 'jól tegye le' a gépet. Na, ők azok, akik megtalálnak a parkoló placc teljesen üres felén egyedül parkolva és pont melléd állnak le.

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz bitpork #131178 üzenetére

    @bitpork

    A Totalcar bekötött szemmel downhill-ezik már 5-6 éve...az utóbbi időben annyi változott, hogy ZD iránymutatásával tolják az 'audience-reach/platform-penetration/spoon-fed content' vonalat, ami szép lendülettel viszi őket a (pseudo)passion-geek irányból to casual enthusiast vonalra; pont, ahogy a Portfolio és Napigazdaság molylepkeként vonza a wannabe tradereket és az önjelölt mikro/makro gazdasági szakembereket.

    Egyébként szerintem ez nem egy rossz irány, mivel így talán az itt is sokszor megénekelt 'fogalmatlanok' kapnak egy jó tájékozódási pontot; t.i. náluk nem a tudásátadás a lényeg, hanem a figyelemfelkeltés, ami utána gondolatokhoz vezet - és ezt a legőszintébben, minden arrogancia nélkül mondom.

    Ugye ott van Mr. IkszSzaraPikasszó - ha ő és a hozzá hasonló affinitással rendelkezők előbbre jutnak pár nézőponttal, már tök jó; nekik is, meg a TC-nek is a reach miatt. Egyébként, ha a kocsi nekem is csak egy megkerülhetetlen eszköz lenne, pont lexarnám a nevét; ahogy itthon a mikro, hűtő, stb. dolgoknak még a márkájukat sem nagyon tudom. Pl. a mai napig nem döntöttem el, hogy most akkor a gardróban "hugó bossz", "hjugho bossz" vagy "ugo bossz" vagy "ügó bossz" nevű cuccok vannak fellógatva, mivel én valahogy az esetek 95%-ban remekül érzem magam pont abban, ami a polcon legfelül vagy vállfasoron legelől van.

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz bitpork #131185 üzenetére

    @bitpork

    Bevallom, szerintem értettelek elsőre is...és elolvastam a cikket is. :R

    A 'nevétsemtudjakimondani' rész egyszerre akart stilisztikai elem és karakterábrázolás lenni.

    ...és tartom, hogy cikk nem rossz, mivel szerintem azért a (rögmagyar) mindennapi átlagautós attitűdben axiomatikusan ott van a tétel:

    - annyiból vesz autót, amennyi a zsebében van (pszichológiailag az 'amennyi-plusz-hitel' felállás csereszavatos)
    - azt igyekszik megvenni, amit szeretne
    - aztán azt veszi meg, ami mellett 'tudatosan' döntött
    - de mindeközben jóeséllyel fogalma sincs, hogy mit is akart ebből kihozni

    Nem ismeri a típust, nem ismeri az állapotát, nem ismeri a karbantartás-igényét, és ebből kifolyólag nem igazán tudja mit vesz. A saját igényeit tipikusan úgy tudná definiálni, hogy A) olcsó legyen fenntartani (szerviz, tankolás, adó, biztosítás, stb.), de B) mindenre IS jó legyen és C) "azé lássák má' h komolyság van" és D) gondozott állapotban legyen.

    Használtautó vásárlásakor A) és D) pontok adják a 'tudatos döntés' alapját, ami viszont a legtöbbször a lényegi információk és hajlandóság hiányában önámítás; a B) és C) pontok a szükségletkielégítéskor felmerülő pozitív 'achievement factor'-t hajtják. Ergo, A-tól D-ig mind szubjektív elemként funkcionálnak.

    Arra jók az ilyen cikkek, hogy képbe hozzák az embereket és ezen keresztül indikálják racionális, információszerzésre épülő tudatosságot and önmeggyőzésből fakadó tudatossággal szemben...és igen, legalább koncepcionálisan értsenek hozzá, lássák át.

    Akkor tudni fogják, hogy mit nem tudnak, kitől/mitől mit várhatnak...és hogy a szerelő nem a barátod (már ha egyébként nem az) és szó nélkül átb@sz, az autó egy komplex mechanika és nem kenyérpirító, az fogyó-kopó alkatrészek cseréje pedig ezzel a sporttal jár, és nem egy marketing scheme, stb.

    Amúgy meg az óratekekerés és a kokányolás igenis azért él, mert igény van rá; a fentiek miatt...és a piac jól áraz, mert nem a terméket árazza, hanem a szereplők viselkedését és elvárásait.

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz focvis #131201 üzenetére

    @focvis

    Igen, a nácica vonal megvan. ;)

    Anno egy katonatisztit végzett ismerősöm - aki szereti hadtörténetet, képregényeket és valami földöntúli okból kifolyólag a franciákat - elmesélte a kezdeti évek történetét. Aztán jól kibeszéltük, hogy objektíven azoknál parádésabb (dísz)egyenruhákat azóta sem rendszeresítettek az északi féltekén.

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz bitpork #131209 üzenetére

    @bitpork

    Szerintem a saját hülyeségétől senkit sem lehet megmenteni. :)

    “Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that.”
    ― George Carlin

    PS: Btw fenti GC gondolat ugyan szemantikailag helytelen, de retorikailag több mint elégségesen helytálló. ;)

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    Most olvastam vissza a múlt hét vége óta "elhangzottakat".

    Csak egy gondolat a navigációk kapcsán: szerintem egyik sem olyan, ami mindenre IS jó.

    Részemről +1 a Here We Go-ra általános használatra: offline térkép, rea-time traffic és keveset eszik mind erőforrásból, mind delejből...és emellett rendkívül rugalmasan és adaptívan tervez, illetve áttervez, ami számomra a legfontosabb. Közlekedni jó.

    A Waze szerintem is egyre rosszabb; igazából két szituációban tartom hasznosnak: 1) gyorsan előkapni valamit, vagy az utat narrálni eseményinfóval, pl. rendőr, baleset, torlódás; illetve 2) a dühöngő kellős közepén ragadva minden-mindegy alapon hagyni, hogy kivigyen tökön-paszulyon át. Válságmegoldásra jó.

    A GoogleMaps nekem kissé állatorvosi ló; valahol a két fenti között van, de jóval közelebb a Here We Go-hoz; ami kifejezetten tetszik, az az intézmény/helység/stb. kereső (pl. "Icu Vendéglője" -> set -> go), ami érthető okokból kifolyólag itt működik a legjobban. Bamba, de kényelmes.

    Disc:

    Én általában az akár időben, útban hosszabb, de hangulatos, illetve kényelmes közlekedést preferálom, értsd: inkább legyen 10-20 perccel, 10-15km-rel több, de ne kelljen küzdenem a forgalommal/forgalomban. Pl. az elmúlt egy hónapban sűrűbben kellett bemennem az irodába: É-Budáról D-Budára (XI. kerület), és napszak függvényében inkább a város nyugati peremén körbeautózom; mivel délelőtt meglepően sűrű volt még arra is, így kétszer be is lőttem a Waze-t: egyszer bevitt a Mechwart ligethez (Margit krt, Margit híd után) és azt is qrva kacifántosan. Onnan inkább átvettem. Másodszor a folyamatos baxtatása mellett kompromisszumos megoldásként kilyukadtam a Hűvösvölgyi úton és veszettül vitt volna a Moszkva tér (tudom...) felé. Mondom, akkor itt jobbra el...utána még vagy öt percig hagytam vinnyogni, miközben az vesszettül újratervezgette az utat vissza a Moszkva tér/Déli pu. vonalra - aztán off. A Here We Go-ban pont az szeretem, hogy azokban a szitukban, amikor nekiállok improvizálni (különben se a gép mondja mán' meg...), akkor alkalmazkodik és a belátható etapon előre tervez; míg a Waze, mintha beragadt volna egy fogaskerék, rángat vissza az Egy Igaz Útra.

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz Declare #131592 üzenetére

    @Declare

    Ha mindenki minden 'fontos' dologra költene, akkor mi lenne a társadalmi felelőséggel?

    Azért a jó magyar embernek (JME) is végesek az erőforrásai.

    300k a DPF, 70k szerelés -> JME elkölt 370k-t. Ebből az állam jó eséllyel nem lát semmit, és JME sem tett meg egy métert a gépsárkánnyal; államnak nincs bevétel (legfeljebb valami apró a szerviz eredménye után, illetve talán az ÁFA, ha van számla...), JME szivatva érzi magát, és még a közszolgákat is lebaxxák, mert nem jön a tervezet. Mindenki boldogtalan, jön a depresszió, családok mennnek szét, és tömegesen vetik magukat a Dunába az emberek. A fogyasztói bázis tovább csökken, ami mégtovább erősíti a folyamatot. Negatív spirál!

    Ha ugyanezt JME eltankolja: kb. 50% megy az államnak közvetlenül, plusz még kb. 5% az értékesítési lánc szereplőinek eredménye után (itt kvázi lehetetlen adminisztratív eszközökkel sumákolni), JME pedig elégedett lehet az élettel; van közel 1000 liter dízele, amivel 15000-25000km-t megtehet. Rövidtávon mindenki jól jár...és boldog! Hosszútávon pedig befektetés, hisz' különben miből lenne meg folyófizetési egyensúly az egészségügy felé az egyre jobban burjánzó tüdőhurutos megbetegedésék kezelése miatt folyamatosan növekvő költségek fedezésére.

    Légy felelős állampolgár, tegyél a holnapért már a ma.

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    Most jutottam el odáig, hogy megnézzem (inkább csak belenézzek) a legutobbi műhelypornót..

    MűhelyPRN 13

    Az autókhoz eddig sem értettem, sem a szereléshez, és ezután sem fogok...de az tetszik, hogy az új szervizgárda kevesebb felesleges manírral operál, és egyébként is laikusbarátabb lett a hangvétel.

    PS: Na, jó...a 'kocsi alján rozsda' rész kifejezetten hasznos volt.

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz Qru #132702 üzenetére

    Legyünk őszinték: eddig sem csak az volt, de a linkelt 'akcióterv' után pont ugyanaz lesz, mint eddig.

    "A delegáció­kísérések, rendezvények, illetve útvonalak biztosítása is a csoport feladata, de kezelnie kell a nem tervezhető, baleset vagy az egyéb ok miatt kialakuló forgalmi helyzeteket is."

    Ezek eddig is meglévő forgalmista bokorugrók, akik kapnak PR fogásként egy 'új' piros zsírkrétával körberajzolt feladatkört az állásidőre - mintha nem ezért krúzolnának...

    Egyébként a fent idézett feladatköröket eddig is elláták: a konvojozás megy parancsra flottul mivel a külügy/TEK hónapokkal előtte lezsírozza, és az incidens jellegű forgalomirányítással sem lenne gondjuk, ha pl. a Hungária krt-i lámpák meghibásodása vagy Józsi árokbafordulása is be lenne jelentve legalább két hétre előre három példányban + irattár.

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz LZs?! #132703 üzenetére

    A rendőri ninja-traffi és a balesetek margójára...

    Nem követem a statisztikákat, de eddig mindig az volt a panasz, hogy az abszolút gyorshajtást összemossák a relatív gyorshajtással...na, az ORFK (?) a legutóbbi, 2018-ra szóló adatsorában szétkapták, és lőn.

    A baleseteknek mindössze a 0,7 százalékát okozta tavaly a sebességhatárok megszegése

    PS: Azért megelőlegzően hozzátenném, hogy szerintem a rendőri bürokráciában a "Józsi a 60-as korlátozás utáni kanyarban lefordult a nyálkás útról 70-nel" scenario jó eséllyel landolhat bármelyik kategóriában. De legalább elkezdtek finomhangolni, és az dícséretes...

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz V.Stryker #132783 üzenetére

    @V.Stryker

    PCV szelep?

    Ha az már elfáradt és esetleg folyamatosan nyitva van, akkor a szívósoron át a motor ki tudja szipkázni az olajat a karterből.

    Egyébként ha le van kötve, akkor annyi történik, hogy a kartergáz az éterbe távozik és nem kerül vissza a motorba, hogy az elégesse - ez környezetvédelmileg csúnya dolog, cserében a mechanika szempontjából egy tehertétellel kevesebb. Ha emlékeim nem csalnak, anno pl. a Zsiguli még így működött.

    "Leszigetelés" mit értesz? Ledugóztad?

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz hroberto #133008 üzenetére

    @hroberto

    Nem egymás között intézik, hanem az fogadó biztosító a központi nyilvántartásból kéri le már jó pár éve.

    Bármit adsz le, azt legfeljebb előzetes dokumentációként veszik be, de a véglegesítés a központi státusz szerint történik; na, most 10000-ből 9999-szer ugyanaz lesz, de a hivatalos adminisztrációt nem kerülik meg; és azt vedd figyelembe, hogy hiába interlinked minden, a végelegesítéshez a mai napig Icuka nyomja meg az Entert, ha mindent rendben talált az adategyeztetésnél. :)

    Az A0-ás csekket vagy befizeted és majd véglegesítéskor visszakéred a különbözetet (ennek kapcsán egyébként is küldenek levelet, ott lesznek opciók KP-re, átutalásra), vagy kérsz új csekket, vagy nem csinálsz semmit, és a majdani felszólításon ("fizetési emlékeztetőn") jó eséllyel már a B10 díj szerepel.

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz tomszli11 #133416 üzenetére

    @tomszli11

    Igen, BT Audio mint source/csatorna és bármi megy a telefonodon, az ott szólal meg default (ha csak telefon oldalról le nem tiltod az app-ot/szolgáltatást).

    Illetve már jó pár éve a legtöbb 'márkás' (pl. Pioneer) beugró szintű fejegységben is van Spotify extension, így natívan tudja kezelini az applikációt maga a HU - itt a kérdés (generáció/model és platform, t.i. iOS, Android függvényében), hogy milyen interface-en: valamelyik elmegy BT-on is, másiknak kell az USB-s kapcsolat.

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz macilaci78 #133405 üzenetére

    @macilaci78

    Parrot, mint márka legyen az ár/érték aranymértéke - onnan pedig egyéni értékrend alapján le vagy fel, ahogy tetszik. :)

    Egyébként pl. egy szivargyújtós BT transzmitter valamelyik hipermarket polcáról is objektíven elfogadható minőség, ha nincsenek nagy igények; de csodát nem tesz.

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz bitpork #133736 üzenetére

    @bitpork

    Ammeg mér fasság?

    Ha csak nem tartósan pályázik az ember, akkor a dízel sárba meg szántóba való... ;]

    Ne érts félre, a fűnyíróelven működő bürökrata logika általában fasságot szül, de valahogy muszáj találni egy könnyen emészthető, következetes végigvihető vezérfonalat, amit még elbír a papír.

    Sok az autó, statisztikaliag a dízel-hype korszakból visszamaradt nyugati levetett adja a gerincét a tömegnek, és most már azt tudjuk, hogy a dízel egy geczy; ready-aim-fire-bullseye-jobwelldone.

    Egyébként pl. Bp-en többször van félmaraton, mint szmogriadó...

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz gzbotii #133747 üzenetére

    Ha ő így emlékszik, akkor ajánlom neki, hogy olvassa át újra a KRESZ-t, de alaposan, mielőtt valahol valami balesetet okoz.

    Kedd reggel bementem párommal a városba (északról merészen becsalinkáztunk Áprád híd budai hídfőig; elég is volt).

    A Raktár utcából kanyarodnék ki a Szentendreire visza északnak, de közben szemből is jönnek, kanyarodnának délnek a híd felé: kereszteződés

    Előttem is hasonló teveket szövögettek, ment is a balfaxkodás, de nem is igazán figyeltem; beszélgettem párommal.

    Sorra kerülök, szemből jön egy furgon, mindketten indexelünk balra...én lélekben megnyudodva gurulnék el mellette, hogy majd egymás mögött szépen elkanyarodunk, ahogy kell és egyébként is KRESZ meg lófax. Na...aztán a kormány jobbra elkapom és satufék. A mundró behúzta elém a gépsast. Egy pillanatra qrvára meglepődtem, és őszinte értetlenséggel száttártam a karomat, jelezve hogy mifax. Erre nekiáll mutogatni, hogy menne balra. Ohhh...jelzem neki, hogy akkor tesó neked tolatás, mert addig ebből a mexikói felállásból nem mozdulunk. Valamit még anyázott, majd visszatolatott és tovább ment a sor mögött befordulni.

    Párom kérdezte, hogy ez most mi volt; mondom: még egy fogalmatlan hülye, aki azt sem tudja, merre van arccal előre. Mire ő: hiszen mindenki így kanyarodik, ő is így szokott (t.i. egymás előtt, illetve egyik a másikat elengedve), most mi bajom van. Mondtam neki, hogy akkor innentől okosabban, b+.

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz Qru #133756 üzenetére

    Igen, ismerős a szitu. :)

    Egyébként az ilyen típusok néha nem teljesen elveszttek; ha az általad példában rákérdeznél, gyorsan rá vágnák, hogy 'ők jöttek kisívben, elsőbbségük van'; ergo valami megmaradt nekik...

    Nekem anno édesapám úgy tálalta a KRESZ-t, hogy márpedig tanuld meg, mert így tudni fogod, hogy mit szegsz meg direkt, és mit rontottál el véletlenül.

    Mindenesetre mind városban, mind városon kívül én különösebb lelkiismeretfurdalás nélkül megyek jóval a megendedett sebesség felett folyamatosan/rendszeresen, zig-zaggolok több sávon, előzök záróvonalon, jobbról és tükön-paszulyon át...és néha egy-egy piros is zöld; ha a Szamurájjal vagyok, akkor még járdákat és sávelválasztókat is megmászom, hogy haladjak.

    Viszont van pár axiómatikus tétel, amivel nem xarozom: szintbeli kereszteződés és elsőbbség; ki-, fel- és lehajtás; leállósáv; jobbratartás; zebra; motorosok, biciklisek, random gyalogosok és ofc rendőr/mentő/tűzoltó...és explicit nem erőszakoskodom.

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz bitpork #133762 üzenetére

    @bitpork

    Ad1: Irónia :)

    Ad2: Az átlag nem költ többet a kocsijára, mint amennyit muszáj; és nagyon sokan még így is többet, mint ami reálisan beleférne nekik; pl. a 5-15 éves Tádét megvette vizsgaképesen tartja (akárhogy...mindegy) és fenn is tudja tartani; de bajban lenne, ha le kellene cserélnie.

    Ad3: Csak mert valaki költ a kocsijára, még nem szerez morális alapot semmire. Én is tákolgatom a lassan 15 éves JTS-t, mert tetszik a vas - és pontosan tudom, hogy mivel 1st gen GDI motor, így a szilárdrészecske kibocsátása egy DPF nélküli dízelével vetekszik. Ugyanakkor nem füstöl, így nem látványos, és fajlagosan kevesebb GDI benzin motor fut az összes generációból és márkából együtt, mint dízel, így könnyebben marad az ingerküszöb alatt. De majd előveszik ezt is, nyugi...

    Ad3: A munkának jobb esetben eredménye (következménye) van, az aktivitásnak (elfoglaltságnak) legjobb esetben is csak eredője. Egy egységsugarú bürökrata-brigád egy klasszikus bürökrata környezetben vajon mivel tölti a napi 8 óráját? Ha nekiállnának ellenőrizni, annak kézzelfogható, mindennapi praktikus következményei lennének (felhajtás, elégedetlenség, mer' Orbán sanyargat, stb.); míg ha egy tervezetet pakolgatnak íróasztalról íróasztalra, hogy mindenki aláírja, azzal mindennap egy kicsit megváltják a világot, de sohasem annyira, hogy másnapra ne maradjon 'tennivaló'. A legszebb, hogy ebben az esetben nem is általános szabályzást készítenek, hanem csak incidens jelleggel alkalmazandót, így tkp. azt írnak bele amit akarnak, hisz' legrosszabb esetben a jó-honpolgárok legfeljebb morognak egy hétig ha majd egyszer úgy alakul, hogy élni kell vele, aztán az élet megy tovább... :)

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz LZs?! #133767 üzenetére

    Még az előbi margójára.

    Pár napja: Használtautó behozatalának szigorítása főleg környezetvédelmi vonalra ráhúzva + (új)autovásárlás 'ocsósítása' minimálisan.

    Anno 2009: Használtautó behozatalának könnyítése

    Magyarul a lőtéri kutyát nem érdekli, hogy mi történik a gazdasági dinamikán, ergo az államháztartási bevételeken túl. Szépen csinálnak egy teljespályás letámadást a gépjárműállomány kapujára; pénzpiac már megvolt, ingatlanpiac már megvolt...az egészségügy pedig sose lesz meg. :)

    Anno az emberek éppen éhenhaltak a válság közepén, így a Pannon puma beröffentéséhez ólcsón elérhető tételeket kellett jól pozícionálni; most az emberek azt hiszik, hogy qrva sok pénzük van, így ez egy jó időszak visszaterelni a fogyasztást az új, illetve újabb, ergo magasabb értékkel bíró tételek felé, amin keresztül az állami is többletbevételhez jut, ráadásul 'prémium marzzsal': egy tokkal-vonóval 200e Ft környékén honosított, valószínűleg ÁFA-t nem látott behozott kocsi után jóval kevesebb a bevétel, mint az újonnan itthon forgalombahelyezett 5M környéki (alsó)közepes kocsi után, mivel utóbbiból csak az ÁFA 1M (kerekítve). Persze mindezt csak implicit módon, az állampolgárok érdekében, hisz' panem et circenses.

    Egyébként vicc, hogy maga regadó kifejezetten magas, de alapból 80-90%-os diszkonttal megy, kérés nélkül, de származási hely függvényében; pl. amikor autókeresés közben Alfa 166 3.2 Super-eket nézegettem külföldről, a hivatalos kalkulátor szerint 1,5M körül volt a regadó, de a végső, korrigált szám 150/200e környékén volt.

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz bitpork #133772 üzenetére

    Itt semmi másról nincs szó a gyakorlatban csak pénz lejmolásról.

    Ehm...pont ezt mondom én is; ahogy azt hittem, az is átmegy, hogy azzal az állásponttal értek egyet, amit Te is képviselsz, t.i. az egész egy fasság. :R ;)

    De attól még, hogy fasság még folytatni fogják, és hasonló fasságok fogják követni; miután semmi idealizmus nincs mögötte, pusztán az éppen élő trendet használják fel ürügyként, hogy felhúzzák a 'zöldebb és biztonságosabb autózás' szalmabábját, ami igazából nem szól másról, mint hogy jobban csörögjön a saját kasszájuk.

    Csak azért kidobni valamit mert más ezt akarja ... szóval szerintem nem ez a megoldás.

    Pontosan: ez nem megoldás, hanem eszköz. Megoldást nem keresnek, csak céljuk van.

    Úgyhogy vélelmezhetően sok ilyen fasságot fogunk még látni; és ha mindegyiken kiakad az ember, az korai ráncokhoz és békétlen elmúláshoz vezet. ;)

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz Peter.70 #133993 üzenetére

    Hehe...

    Viccet felreteve: maga az elgondolas korrekt (t.i. a kozuleti toltes piaci szolgaltatas, nem jutalomsuti), es az arazasa is, bar azokat, akik alternativakent otthon dugjak be a gepsarkanyt a porszivot kihuzva, szemoldokrancolasra fogja kesztetni a 100Ft /kWh-s ar (elvbol nem vagyok hajlando leirni a 99-et:) ); csereben par ora alatt feltolja...

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    Ma este bementunk a varosba, az Erkel szinhazba...negyen; az ut esemenytelen volt, ha eltekintunk a 'tulgyorsanmesz', 'ittislefordulhatsz', 'tulerosenfekezel' illetve 'miertnemfekezel', stb. kozjatekoktol, amitol mar Pestre aterve luktetett az er a halantekomon...

    Csereben ma olyat lattam az uton, mint eddig soha: a telen sapka-sal komboban kuzdo elektrohuszarok mar nem ujdonsag...de nekem ma uj fenyt adott az a vadiuj, zold B250e mergaban resnyire lehuzott ablakokkal kozlekedo csalad, ahol az egyik jokepessegu a gyerekulesben nyuglodo csimotat egy csipkes bali legyezovel kenyeztette 30 fokban. Egyebkent velelmezem, hogy nem a videki kiruccanasrol megmaradt utolso bagyadt elektronokat osztottak be, mivel ok is az Erkelnel alltak meg...

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz Qru #136257 üzenetére

    Akkor fékez és bemegy mögé/megáll; néha veszíteni is tudni kell... ;]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz Doki16 #137114 üzenetére

    @Doki16

    Amióta a hibridet vezetem sokkal jobban odafigyelek a fékezésre, meg a villanyos haladásra.

    Ha ilyen 60-40 másodperc van még a zöldig akkor csak szépen nyugodtan gurulok vagy éppenséggel regeneratív fékezéssel állok meg, ami nyilván lassabb mint a hidraulikus fék.

    Pont ezekért...amióta elszaporodtak az eco-terror kocsik, azóta a zöld rendszám, illetve a hybrid felirat ugyanolyan istant módon és mértékben fémjelzi a tötymörgő g3czy kategóriát, mint a T betű vagy a fuvar nélküli taxis; a lámpához üresben, szélvitorlázva gurulgató mókusok mögött még kell menni egy darabig, hogy rájöjjön az ember, mit is b@lfaszkodnak előtte.

    Valószínűleg egyébként nem az emberek percepciója a fő különbség, hanem a te vezetési attitűdöd más a 'green-go' maszatolás miatt.

    Ritka kevés embernek van türelme/ideje (akkor is, ha ez szubjektív) ahhoz, hogy asszisztáljon a zöld levél achik gyűjtögetéséhez a fed.komp. kijelzőjén; talán utána nem is közlekedik lényegesen gyorsabban nálad a 'vaddisznó' (ha egyáltalán), de legalább a saját megszokott ritmusában teszi, és xarik rá, hogy az eco-bajnok az utolsó elektronokon tengődve majd hazaér-e úgy, hogy aznap se röffenjen be motor.

    #önzőg3czy

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz Doki16 #137146 üzenetére

    @Doki16

    Pusztán tipizálás, nincs benne semmi személyes... ;)

    Hogy egy nálam irodalmilag érdemesebbet idézzek:

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?

    George Carlin

    Mégiscsak némi személyes motívum: igen, jobban szeretem, ha senki sincs körülöttem, de főleg előttem; ehhez általában az kell, hogy gyorsabban haladjak, mint a többség...ez van. Üres úton maga vagyok a reinkarnálódott Buddha. Csak aztán mindig utolérek egy idiótát*, majd később megint egy másikat... :P

    *lásd a GC idézetet

    PS1: Egyébként hidegen hagy a pedigree, a 20 éves Szamurájjal is kikerülöm az 50-nel csordogáló Q5-t, bárhogy is szikrázzon a lámpája; ha meg esetleg rágyorsít, mert EGO, akkor ha már helyzetben vagyok, rá is húzom. Ő jobban félti a sajátját. Ha meg nem vagyok még helyzetben, akkor így jártam... :DDD

    Az Alfát pedig elvből nem viszem állatok közé, amennyiben nem feltétlenül muszáj.

    Ugyanakkor, amikor még megvolt a Tiguan az Alfa előtt, akkor én is észrevettem, hogy a jónép tartott tőle (sic!), pedig megjelenésében tkp. csak egy varangyszerűen felfújt, fekete Golf - legalábbis nekem.

    PS2: Az spórolós eco-autózással nekem elvi gondjaim is vannak ám...szerintem akinek a legnagyobb gondja egy kocsival a fogyasztás, értékvesztés, stb., az vagy számára rossz kocsiban ül, vagy rossz helyen/rosszul használja, vagy ezek kombinációja.

    @Qru

    Pedig jók azok...pl. bevásárolni, vagy moziba menni. :)

    Viccet félretéve: erősen gondolkodom, ha esetleg a Szamuráj összexarja magát vagy elhasal a vizsgán jövőre (nem hiszem), lehet, hogy benevezek valami Leaf-szerű dologra, ami még ki tud préselni legalább 100km-t két töltés között. Fel-alá töketlenkedni jó az, ha van mellette rendes autó is.

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz stickermajom #137171 üzenetére

    @stickermajom & Doki16

    Ugyanez például ha éjszaka nem látják az emblémát a tükörben hanem csak a brutál erős fehér LED fényszórót már megint más a mentalitás. Nem egy eset volt már, hogy magamban mondtam, hogy és simán kikanyarodtam volna saját magam elé, mert még olyan messze jártam. De valamiért az emberek fejében az erős fény tisztelete parancsol. Tudom ez hülyén hangzik, de mint jelenség megfigyelhető.

    Ezt nálunk a két Astrával tök jól meg lehet figyelni mostanában. Egyik sem presztizs autó, de itthon a K-val autózva szépen lehúzódnak autópályán villogás nélkül, a J-vel villogva sem.

    Nem inkább az van, hogy csak simán jobban feltűnik nekik?

    A halogén (még a projectoros is) relatív gyenge és emelett meleg, sárgás fénnyel világít; a LED és Xenon pedig hideg, éles fénnyel, ami nappal is könnyebben érzékelhető, még a perifériás részen is; pont a kontraszt miatt.

    A kikanyarodáskor pedig pusztán nem tudja a delikvens felmérni az éles fénycsóvából, hogy milyen messze is vagy valójában és mennyivel jöhetsz, és inkább nem kockáztat.

    Kétlem, hogy a legtöbb közlekedőnek annyira check-my-shit-out jellegű interperszonális élmény lenne a másokkal való találkozás az úton, ahogy azt levezetitek... :R

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz Qru #137173 üzenetére

    @Qru

    Értettem én...és szoktam látni ilyeneket egy-egy pillanatra, amíg elmaradnak mellettem... :)

    A táltos elektro-gösz legfeljebb röhejes, mert majd lecsitul, amikor a fed.komp. rászól, hogy sétál-vagy-vezet; a kamion mögött vitorlázó hatótáv-zsonglőr viszont szerintem szomorú, mert ő tényleg elhihette (elhitették vele), hogy neki mindenre-is megoldás lesz az e-car...vagy csak simán túlteng a kognitív disszonancia, és "ugye, hogy lejutottunk a Balcsira légkondival...és különben is: miután lejöttünk a pályáról, már le is lehetett húzni az ablakot".

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz stickermajom #137179 üzenetére

    @stickermajom

    Főleg sötétben amikor nem tudod megállapítani, hogy csak egy Astra jön mögötted.

    Ha ez szempont és nem simán az, hogy valaki gyorsabban érkezik, mint ahogy a másik halad, akkor ott nem motorikus vagy kognitív gondok vannak, hanem pszichések... ;)

    Amúgy szerintem fordítva vezeted le, a LED-nél a kontrasztossága miatt pontosabban megmondható a távolság és az autó sebessége.

    Szerintem sokan nem (én legalábbis biztosan nem) végeznek térgeometriás számításokat fejben a fénybeesési szögek és a belépő lumen alapján rutinmanőverek esetében (sőt, én még úgy egyébként sem, de egyszerű gyerek vagyok, na...); kinéz és megsaccolja, hogy a megszokottak szerint hol is lehet a 'fénypamacs' alapján a másik: elég messze vagy túl közel. A Xenon és a LED messzire hord... :P

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz stickermajom #137194 üzenetére

    @stickermajom

    Viszont ennek az észlelésében rengeteget segít, ha valami komolyabb lámpa (akár csak egy LED-es DRL) van az autóban.

    Pillanat, ácsi; a 'kikanyarodós/manőverezős' szituban esti (éjszakai/sötét) körülményekről beszéltünk Doki16 példájában, nem? :F

    Tartom, amit írtam: ott nincs más elsődleges viszonyítási pontod, mint a másik kocsi fényforrása - jobb esetben, mert ha igen, akkor már túl közel van... A halogénen szocializálódott egységsugaru vezető zsigerből nem tud vele kalkulálni, így elbizonytalanodik és inkább kivár; egyébként én is...

    Empírikus tesztként vegyél magad alá bármilyen ezredforduló után gyártott halogénes kocsit és feltolt refivel, leengedett fényszórókkal csapass vele; jó eséllyel rendkívül 'előzékeny' lesz a legtöbb cartárs a kérdéses szitukban. Én már csináltam, de nem tesztként, hanem szükségből, amikor kézbe kaptam anno egy 307-est, amiben elől már csak a helyzetjelzők égtek, de a tulajnak sohasem volt sürgős cseréltetni az izzókat, mert 'városban így is elég' a munkábajáráshoz, majd amikor 'lesz ideje'.

    Nappali viszonyokat tekintve egyetértek. :)

    Egyébként személyes tapasztalat, csak érdekességként: az Alfa elől gyakran lehúzódnak, ahogy utolérem őket a belsőben (nem amikor már utolértem őket!), akár városon belül is a gyorsforgalmikon, pl. Árpád híd, Szentendrei út, stb. Miután távolról sincsenek Wotan stílusú überwagen vonásai szemből (lásd kép), így arra jutottam, hogy ahogy pattog az úton (mert egy eldobott csikken is pattog...) a tompított 'villantgat' és ezt észreveszik; mint pl. amikor a szembejövőnél nem tudod, hogy most villantott vagy csak átment egy keresztbordán...

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz LZs?! #137229 üzenetére

    Basszus...ahogy kerestem a fenti GT-s képet, szembejött ez is a Google-n.

    Mocskosul szeretnék egyet az 'idősebb tesóból'...

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz bitpork #137203 üzenetére

    @bitpork

    Szerintem meg a hétköznapokra el kéne törölni minden sebességhatárt a személyautókra, hétvégére pedig a következőket: 100 pályán és autóúton, 80 lakott területen kívül, lakott területen belül 60, illetve 40 - így a család is el tudna ugrani nagyiékhoz vidékre, vagy elmenni pancsolni a strandra, csak vasárnap éjfélig érjenek haza... szerk: péntek déli 12-től hétfő déli 12-ig, az ünnep- és munkaszüneti napok ofc beleszámítanának; legyünk méltányosak!

    Az 'útban lévők' egy része 1-2 hónap alatt el- vagy kihullana, a maradék többsége ettől jól megijedne és átülne buszra, villamosra, vonatra - azok nagyok, nehezek, így biztonságosak. A 7,5t+ tgk-k haszna is felérékelődne a mindennapi szállításban: végre lesz helyük mozogni, így már ki akarna 3,5-es furgonokkal csapatni. A levegő is sokkal jobb lenne!

    Hirtelen lenne Lebensraum az 'igazzy' vagy magukat annak vélő autózóknak...aztán amikor már a sokadik kedves ismerőst kanalazzák össze, akkor a kollektív tudat maradéka talán elgondolkodik, hogy jó sport az autózás, de nem ok nélkül veszélyes üzem.

    A forgalmi alkalmasságit és a KRESZ kötelezőket a hétköznapi időszakra felfüggeszteném...még a jogsi se kelljen ilyenkor. Természetesen a gondatlanságból vagy szándékosan okozott kár továbbra szancionálva lenne, stb. Végre tolhatná Józsi melóba menet a zártpályás rali-zsigulijával, illetve láthatnánk közúton Ariel Atom-ot!

    Őszintén fogalmam sincs, hogy én hol esnék ki... :P

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz bitpork #138918 üzenetére

    Nice...

    Azt lemaradt, hogy időnként tolasson hosszabb távon, mert olyankor a motor visszafele forog, és így elkerülhető,hogy a főtengely félrekopjon.

    Nevermind...

Új hozzászólás Aktív témák