-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
426os
őstag
-
426os
őstag
válasz bitpork #13582 üzenetére
busz+vonat?
Más:
Annyira elszomorító és idegesítő számomra, hogy vidéken, ahonnan származom milyen fillérbaszás megy az autótartás terén. Máshol is ilyen rossz a helyzet? Néhány példa:
-ABS nem működik, szerelő szerint pár ezer ft-os alkatrészt kellene kicserélni: sokallják a pénzt érte, minek az, megy nélküle is az autó
-felemás lámpák, a hűtőt gyorskötöző tartja a helyén
-vízhőfokjelző nem működik, ahelyett, hogy a hőgombákat megnéznék, vagy elvinnék szerelőhöz, inkább bele kendácsolnak egy direkt kapcsolót a hűtőventilátornak
-sok autón a tizenéves gumi teljesen normális. Konkrétan ismerős mondta, hogy megvannak az új gumik (nem gyári méret, nem is váltóméret, igaz annyira nagy eltérés nincs), milyen király, mert kicsit magasabb tőle a kocsi, kevesebbet is fogyaszt. ránéztem, dot alapján 2004-es gumi....Nekem ugyan még nincs kocsim, csak tervezek vele, de műszaki beállítottságú és autók iránt érdeklődő emberként ezektől annyira fel tud forrni az agyvizem már most is. természetesen ezek huszonéves VAG td-ék, amiket gombokért lehet fenntartani, főleg ilyen hozzáállással
.
-
426os
őstag
-
426os
őstag
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_1.8_16v_ghia-9220659
Az utolsó kép a legjobb. Na, Dedra vagy a Mondi, ki melyiket választaná?.
-
426os
őstag
válasz tboy93 #15690 üzenetére
Sokszor még a 20k is sok. Egyik barátom kocsija is megsínylette ezt. Xsara II, újkora óta a családban, 250k gyilkos budapesti km után már elkezdte eszegetni az olajat, illetve a szerelő elmondása alapján a hengerek/dugattyúk is eléggé megkoptak már. Soha semmi nem volt elspórolva a kocsin, de ehhez az igénybevételhez sok volt a 20k (gyári) csereperiódus...
.
-
426os
őstag
Nekem anno ennyi volt az autópályás vezetés az oktatómmal.. Azóta nem tudom merre viszik a tanulókat, mert most már ez is fizetős ugye...
Az országúti meg ennyi kb. oda-vissza. Az idő nagy részében pedig ültem a kocsiban és vártam, amíg elintézi az ügyeit városszerte az oktató. Nem is a tanfolyam alatt tanultam meg vezetni, szerencsére előtte már volt némi gyakorlatom, csak a forgalomhoz meg dízel autóhoz kellett hozzászoknom..
-
426os
őstag
válasz AMD Power #15942 üzenetére
Ekkora távon nem is lehet megtanulni a pálya használatát. Szerencsére az autópályás rutinomat nem MO-n szereztem. Kint, ahol az emberek többsége szabályosan közlekedik szerintem könnyebb is volt megtanulni a helyes közlekedést, mint ha itt vergődtem volna a sok hasonlóan rutintalan autós között.
.
-
426os
őstag
Amikor megdőlnek a sztereotípiák [link]
.
-
426os
őstag
-
426os
őstag
Sziasztok!
Az olcsóbb Bp-i autókölcsönzőkkel van valakinek tapasztalata? Ahogy nézem vannak napi 4-5-6k-ért ilyen Fastra/Swift kategóriájú autók. Nagyon bontószökevények lehetnek, vagy azért feltételezhetem, hogy ennyiért üzembiztosak ezek az autók és képesek önerőből 300km-t megtenni? Esetleg tud valaki ajánlani bevált kölcsönzőt?.
-
426os
őstag
válasz bitpork #19933 üzenetére
Persze. Bár van, ahol nem kell fizetni, de igazából az lényegtelen. Többnyire ilyen 30k körüli kauciókat láttam, ha volt egyáltalán.
De akkor a lényeg, hogy ennyiért azért már sanszos, hogy nem bontószökevény vár majd. Csak ugye annyira nevetséges összegnek tűnik.
[ Szerkesztve ]
.
-
426os
őstag
válasz F_Zolee #19937 üzenetére
Jó, hát nyilván van üa. költség
Azért jött most képbe a dolog, mert lehet, hogy a közeljövőben haza kell ugranom vidékre, viszont némi időhiányban szenvedek. Többnyire megoldom tömegközlekedéssel, de már egyre nehezebb, csak autót meg nem akarok még venni, amíg nem látok előre fél évnél tovább. Addig meg marad majd a bérlés, ha máshogy nem megy, de azt meg jó lenne költséghatékonyabban megúszni. Most ha ennyiért működik ez a dolog, akkor az nekem teljesen megfelel..
-
426os
őstag
-
426os
őstag
válasz trassher #20002 üzenetére
Kb. 1 órán keresztül jártak pótlóbuszok, szerintem annyi idő volt, míg elpaterolták. Inkább arra szerettem volna rámutatni, hogy mekkora tahóság már így parkolni. Kicsit sajnálom, hogy manapság már a villamosvezető nem tolhatja meg egy "picit" büntetlenül. Bezzeg a régi urban legend szerint, amikor az IFA arrébb tolja a tahót, hogy elmenjen a mentő
-secret-: Anno a gimis osztályfőnököm mesélte, hogy amíg Marutija volt, rendszeresen berakták a korábbi diákjai a fák közé
[ Szerkesztve ]
.
-
426os
őstag
válasz gaborbol #20011 üzenetére
Az emberek igénytelenek és lusták. Nekem is van ismerősöm, aki már hónapok óta úgy jár a kocsival, hogy nem működik az ABS, illetve a műszerfali vízhőfokjelző. Mindkettő javítása pár ezer Ft-os tétel lenne és csak pár km-re kellene elgurulni, ahol 2-3 óra alatt megcsinálnák. De amíg húzza belét az autó, addig minek foglalkozzon vele...
.
-
426os
őstag
.
-
426os
őstag
Tapasztalataim szerint az új BMW-k (1-2-pár éves - kivéve feketefelnis M pakettes X6-ok) sofőrjei kulturáltak, legalábbis nem rémlik olyan szituáció, hogy anyáztam volna rájuk sőt, éppen ellenkezőleg. Ellenben az idősebb (5-10-15+), sokadik tulajos BMW-ket sokszor már más kultúrkörhöz tartozó sofőr vezeti, így a bunkósági faktor is nagyobb valószínűséggel nő. Persze kivétel mindkét autócsoport tulajából van, de én eddig ezt láttam.
[ Szerkesztve ]
.
-
426os
őstag
válasz TheProb #22649 üzenetére
Szerintem is jó vétel volt, ha minden stimmel, amit írtál (korrózió kérdés, hogy tényleg mennyire vészes).
Egy ideje én is követem az árakat, igaz csak fotelből, de kb reális lehet a sok hirdetés alapján, amit eddig láttam.
Ha most vennék én is P2-t vennék, de még várok vele. Remélem maradsz a PH-s autós topikokban és beszámolsz majd, hogy mi van az autóval. Sok balesetmentes és hibától mentes kilométert!.
-
426os
őstag
Rá van csavarozva a főtengely végére
Viszont ezzel kapcsolatban én is kérdeznék, mostanában gondolkoztam ebben a témában. Én eddig csak régi dízeleket (ohne DMF) vezettem, amiknél az ember tili-tolinál, parkolásnál, araszolásnál nem nagyon ad gázt, alapjáraton is bőven elmennek némi kuplung csúsztatással. DMF-es autóknál mindig adtok gázt is, vagy ez annyira nem számottevő igénybevétel? Én úgy érzem azért ilyenkor kaphat rendesen a lendkerék..
-
426os
őstag
válasz BigBlackDog #66989 üzenetére
Brake-by-wire:
Kis olvasmány, ha valakit érdekel az Alfában (és hamarosan több autóban is) használt technika [link] Azért nem csak potméter van ott.[ Szerkesztve ]
.
-
426os
őstag
válasz bitpork #70459 üzenetére
A főtengely védelmét is szolgálja a dmf. Nem nagyon van már (egyáltalán?) kovácsolt főtengely széria motorokban, az öntött pedig ridegebb, kevésbé bírja a lökésszerű terheléseket. Márpedig turbósoknál amikor hirtelen jön meg a max. nyomaték, ott vannak ilyenek. Érdemes ezt is szem előtt tartani, ha valaki az olcsóság jegyében egytömegűre cseréli a dmf-t.
.
-
-
426os
őstag
Át kell értékelnem az életem, az elektromos autó tök jó dolog. Kipróbáltam a GreenGo-t, egész élvezetes tud lenni az a kis gyösz városban. 0-50 szinte egy pillanat alatt megvan, komolyan figyelni kellett, hogy ne szaladjon meg egy nagyobb gyorsításánál. Az egy pedálos vezetés is fun, a budai
hegyekendombokon is csak ritkán kellett a fékhez nyúlni és ha rááll az ember agya, akkor tényleg sokat vissza lehet vele táplálni.
Ami nekem érdekes volt:
- Generátoros fékezésnél sebességfüggő a fékezési erő, nagyobb sebességnél ha elengedtem a gázt, akkor egész komolyan lassult, de ha lassú sebességnél tettem ezt, akkor csak gurult tovább.
- Tolatáskor "magátol megy", ott a másik pedállal kell vezetni
- Regeneratív fékezésnél ha hirtelen rátaposol a gázra, mert mégis ugrani akarsz, akkor van egy kis gondolkodási idő, de aztán hirtelen megnyikkantja a virsli gumikat és "kilő".Kéne a városba
[ Szerkesztve ]
.
-
426os
őstag
válasz molnarpeter #77813 üzenetére
A klasszik automata előre is kúszik, ha jól tudom. Ez csak hátrafelé. Vagy ha nem egypedálos módban vagyok, akkor előre is ment volna magától? Ezt nem próbáltam, de mindegy is igazából.
.
-
426os
őstag
válasz westcoastog #80063 üzenetére
Biztos kell papírozni, mert a forgalmiban benne van a kettős üzem. Kérdés inkább az, hogy elég a következő műszakin leadni az igazolást, amit a gázos szerviz adott kiszereléskor és akkor megcsinálják a módosítást, vagy azonnal kell műszakiztatni. Ha túl vagytok rajta, ne tartsd magadban az infót. Fatert is győzködöm, hogy inkább vetesse ki, csak a baj van vele.
.
-
426os
őstag
válasz westcoastog #80073 üzenetére
Ha 7 évet állt, akkor simán lehet, hogy már lejárt a tartály érvényessége (10+5 év) is. Ezután mindenképpen csere, viszont ha keveset és ritkán mennek majd a kocsival, akkor nincs értelme, olcsóbb kivenni. Ha régi, neadjisten karbis az autó, akkor meg tényleg nem éri meg a macera. Legalábbis nálunk a családban csak gond van vele.
.
-
426os
őstag
Hali!
Milyen autóba (kombiba) tudnék belerakni egy 200x80x40 cm méretű csomagot (lapraszerelt ágy)?
Fabia, Passat, kb milyen kategória kell egy ilyen művelethez? Ledöntött/előretolt hátsó/első üléssel persze..
-
426os
őstag
válasz bohoc71 #92525 üzenetére
És Peter.70:
Köszönöm a tippeket. Igazából nem feltétlenül konkrét típus érdekel, mert bérlésről van szó, csak azért érdeklődöm, hogy ne autózzak feleslegesen 200km-t egy rosszul választott autó miatt, de feleslegesen nagyobb (drágább) sem kell.
Fabia/Passat kombi, octavia (nem kombi) es ehhez hasonlók vannak. Inkább a hossz miatt félek, sosem vittem még ekkora dolgot autóban..
-
426os
őstag
Sziasztok!
Érdekelnének érvek, ellenérvek a következő kérdésben:
Defektjavító (kompresszor+hozzávaló takony) vagy mankókerék emelővel.
Jelenleg az előbbi van, de már lejárt a szavatossága a löttynek, kellene venni újat.
16-os nyári, 15-ös téli kerekeim vannak, a gyári helyre csak a mankókerék fér be rendesen.
Jelenleg tök jó, hogy marad egy csomó helyem a kis rekeszekben a kocsiban, de kicsit tartok attól, hogy a defektjavító nem lesz elég ha baj van (igaz van Allianz-os assistance-om).
Löttyöt vegyek, vagy szerezzek inkább gyári kereket (régi gumival). Gondolkodom, hogy egy emelőt beszerzek akkor is, ha a defektjavító marad..
-
426os
őstag
Sziasztok! Tudja valaki, hogy a román kutak közül melyeken kapni jobb minőségű gázolajat? Melyiket preferáljam, ha tankolnom kell? Itthon többnyire OMV-zek, néha Mol. JTDm 16v.
.
-
426os
őstag
válasz stickermajom #113332 üzenetére
Én ezeket vettem házkörüli vagy alap autós szereléshez:
Dugókulcs készlet, csillag-villás készlet.
Nem top minőség, de 5 év gari van rájuk, teljesen vállalható minőségűek, engem bőven kiszolgálnak majd sok évig.
A Lidl-ben/Aldiban kapható szerszámok is átcimkézett, Extolok ahogy láttam, de a Craft változat (3 év gari)..
Új hozzászólás Aktív témák
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- EAFC 24
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Robot fűnyírók
- Projektor topic
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- 3D nyomtatott versenypályák
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000