Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Frawly

    veterán

    válasz sh4d0w #15537 üzenetére

    Azt szándékosan azért nem írtam bele, mert abból indultunk ki. Még mielőtt belekötnél, sok mindennel lehetne folytatni a sort, csak néhány közismertebbet írtam.

    De a felhasználók 98%-ának elég a 8 GB RAM. Persze ez a jövőben biztosan változni fog, anno a 640 KB-ról is úgy gondolták, hogy elég lesz. A 16 gigának lehet értelme, ha valaki nagyon új játékokkal játszik, esetleg. De az ilyen 32 és felette csak speciális felhasználásnál éri meg.

    Bár Bill Gatya tagadja, hogy olyat mondott volna, hogy 640 KB ought to be enough for anyone. Alapból nem hinnék neki, de mégis valószínű ebben igaza lesz, mert a 640 KB architekturális korlát volt anno, az eredeti IBM PC-ben és XT-ben lévő 8088-as procinak (és azok Nec klónjainak) 20 bites címbuszuk volt (a külső adatbusz 8 bitre volt korlátozva), így 1 MB memóriát tudtak címezni (igaz a 16 bitesség miatt ilyen szegmens:offszet trükközéssel 64 KB-os ablakokra bontva), amiből a felső 360 KB a BIOS-nak meg a különböző ISA bővítőkártyán lévő ROM-oknak, meg a videómemóriának volt lefoglalva, és csak az alsó 640 KB volt használható. Ez később meg hiába változott a 286-ossal meg az AT-vel, a DOS-ban benne maradt a korlát, mert a PC/XT-vel visszafelé kompatibilisek akartak maradni.

    De ez, amiről most szó van, csak felhasználói mennyiségre vonatkozik. A szerveres világban már kezdenek beleütközni a mai x86_64 procik 48 bites virtuális memórialimitjébe, amit 256 TB. Természetesen szerverprocikról van szó, a konzumer CPU-kban a beépített memóriavezérlőnek további korlátai vannak, ami 16-128 GB-ra korlátozza a max. kezelhető fizikai RAM-ot, ehhez képest meg senki nem fog annyi virtuális memóriát használni, hogy a 48 bites korlát gond legyen felhasználói szinten.

Új hozzászólás Aktív témák