Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz Reggie0 #11964 üzenetére

    Mi a tökömért akarnám elképzelni?:D Közérthetőség és gázok nyomása? Ugyan.
    A lényeg, hogy ha tudom, hogy X-re kell fújni, akkor X-re fújom, és jó vagyok. Na,
    ha valakinek nem esik kézre, hogy "~2.8 barra" fújja, semmilyen hátrány nem éri,
    ha azt jegyzi meg,hogy 40 PSI. Nem kell disszertációt írnia mellé, hogyan jött ki!

    Sokkal egyszerűbb egész számokban* gondolkodni: az, hogy retard egyszerűen
    előítélet. Magam sem szeretem, eddig oké. Nem is szoktam átszámolni semmit,
    de itt pont nem valid az érvelés, hiszen nem kell átszámolni: rá van írva a gumira.
    Az a nyomás, aminél a maximális terhelést tudja. Nyilván kisebb terhelésen elég
    ennél alacsonyabb, de ezt hagyjuk meg a műértőknek, meg a versenyzőknek.:DDD

    *: miért elképzelhetetlen, hogy valakinek nehéz megjegyezni, hogy 2.5, vagy 2.2
    bar kell a gumiba? Vannak "szakágak", ahol hagyománya van a PSI-nek: ez van.

    Btw. ha már retard, akkor ott van a Pounds of Thrust. Az az erő, ami egy egy font
    tömegű testet (már kezdődnek a bajok) ~32 láb/négyzetszekundum gyorsulással
    gyorsít. Na erre mondom, hogy elmentek a retekbe!:D Aztán ahogy az ember ezt
    megpróbálja kibogozni, kiderül, hogy valójában az a nehézségi gyorsulás, tehát a
    jelentése, hogy ekkora tolóerő tart meg egy fontnyi súlyt a gravitációval szemben:
    így már van értelme. Csak ugye semmit nem mérünk fontban (legalábbis EU-ban).
    Az a fránya nehézségi gyorsulás meg metrikus mértékegységben sem akar kerek
    lenni, az csak (közérthető) közelítés, hogy 10 m/s2. Oké, elég jó közelítés, de ha
    nagyon pontos akar lenni a ember, akkor csak emlékszik a fizikaóráról, hogy 9.81.

    Szerk: hatalmas meglepetésemre frissült a hátsó kerék adata... Aztán kicsit még
    teszteltem, így az első is (az hamarabb szokott). Mínusz a garázsban? Ejnye...:Y

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák