Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • E.Kaufmann

    addikt

    válasz Zeratul #11 üzenetére

    ...tengeri és lég aligha... Na itt jöhet képbe a hidrogén.

    Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

  • mekker

    őstag

    válasz Zeratul #11 üzenetére

    Itthon és az EU-ban 25-35% körül lehet a közlekedés a primer fogyasztásából. Ezzel a 2. legnagyobb fogyasztó. A szigetelés, energetikai korszerűsítés nem képes egyszerre zajlani a járműpark korszerűsítésével? :F Azt sem értem, hogy a 30% honnan jön. Most azt hagyjuk, hogy az áron és a tömegen kívül mindenben előnyösebb az EV, de az EV fogyaszt 10-20 kWh/100 km-t, a belsőégésű közvetlen meghajtásos pedig 60-80kWh/100 km-t. Szerény becslések szerint is 50-60%-os megtakarítás CO2 kibocsátásban. És ez javulhat, ha gazdaságosan fenntarthatónak bizonyulnak majd a korosodó példányok (=jól tartják a piaci értéküket).

    Szintén fontos, hogy szigetelni ma már mindenki tud, akinek gazdaságilag megéri. Kiforrott technológia van rá. Semmilyen innováció vagy infrastrukturális fejlesztés nem kéne ahhoz, hogy az összes fűtendő-hűtendő épület jól szigetelt legyen.

    Данное сообщение (материал) создано и (или) распространено иностранным средством массовой информации, выполняющим функции иностранного агента, и (или) российским юридическим лицом, выполняющим функции иностранного агента.

  • hibavissza

    veterán

    válasz Zeratul #11 üzenetére

    Az a rész rendben van, hogy a lakások, létesítmények hűtés-fűtése felelős a globális szennyezés nagyobb részéért. Erre az lenne a megoldás, ha az energia ára nem politikai fegyverként működne. 100 Ft egy kilowatt és mindjárt szalad a paraszt napelemért, ha lehet visszatölteni, ha nem.
    A közlekedés viszont a városi légszennyezésben jóval nagyobb részért felel. Elektromos autókkal, tömegközlekedéssel a kibocsátás helyét viszed ki a városból. Erre nem megoldás a mesterséges üzemanyag. Hidrogén biztonságos tankolása egyenlőre nem megoldott. Pár helyen vannak tesztüzemek. Pár éve még CNG-vel sem hajthattál be egy mélygarázsba. Jelenleg az elektromos autó a megoldás. Nátriumos aksival pedig a lítium is ki fog esni a képletből.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák