Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
stellaz
addikt
Aki nem tud otthon tölteni napelemmel, ott már rögtön nem olyan rentábilis az ev. Magasabb vételár, drága és időigényes töltés külső hálózaton, nagy értékvesztés, korlátozott használat.
Példának említve a Tesla model 3 és a BMW 320d kb egy árban mozognak. Viszont a Tesla caso dija vagy 600 ezer forinttal magasabb évente, ami azt jelenti, hogy átlagos futásteljesítmény esetén ez fedezi is a bmw éves üzemanyag költségét.[ Szerkesztve ]
-
Meridian
senior tag
AZ EV-kkel az is a baj, hoyg egy normál autó 16-18 millió. Nem pedig 6-8 millió.
A kisautók, azok hááát.. azok olyanok is. Nem érik meg az árukat.Majd akkor szóljanak, ha az árak harmadakkorák lesznek.
Különben miről beszélkünk? Ez így nem innováció.Példaként mondom: 2012-ben vettem egy laptopot... 200-ért. Most összességében sokkal jobb laptopot tudok veni 145-ért mint 12 évvel ezelőtt, és itt nem arra gondolok, hoyg hú, hát a CPU 10x gyorsabb lett. Nem. A régi laptop üzemideje akksiról: 3 óra volt... a mostani meg 7 óra (mivel a régi CPU 45W, az új meg csak 15W-ot fogyaszt). A régi laptop 2,6kg, a mostani 1.4kg. Ilyenekre is gondolok. A régi laptop képernyője az újhoz képest szemmel láthatóan sokkal gyengébb. (a régi egy vacak TN panel, az új meg IPS paneles).
Szóval a lényeg: az időközben kevesebbet érő (infláció miatt) pénzemből összegszerűen kevesebbért sokkal használhatóbb terméket tudok venni. Az meg hab a tortán, hogy a CPU-k nyers számítási teljesítménye meg 10x akkora - ez igazából alig számít, mert a feladatok is 10x erőforrásigényesebbek lettek időközben.
Ennek alapján én azt várnám el, hogy az EV-k - amelyek ugye sokkal kevesebb alkatrészből gyárthatóak azok olcsóbbak legyenek mint az "elavultnak számító" belsőégésű motorral gyártott autók. De ez nem így van. És ez a baj.
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
Egy termék ára csökken ha tömeggyártásra kerül és konkurenciaharc is van? Mi lesz így a világgal?
-
Alaaf Pi
senior tag
Egy ID.3, Pug 208, Opel Corsa BEV teljesen jó lenne számomra, ha nem hagynám el a lakóhelyem 30km sugarú környezetét, mert így napi közlekedési igényem figyelembe vételével nem kéne talán csak heti kétszer tölteni. De relatív gyakran kell ezen kívül menni, vagy megyek egy nap 100km-nél többet bármilyen közlekedési eszközzel, így meg a szaporodó töltési igények és a töltési nehézségek elég gondot okoznának ahhoz, hogy megérje. Több autót tartani meg nem igazán akarok.
-
Meridian
senior tag
-
arnyekxxx
veterán
Az akkugyár nem az orrodtól 2 méterre van, és sokkal kevesebben isznak szennyvizet a földről a külterületen mint ahányan levegőt vesznek a városokban közlekedve. Abból a rettenetes NMP-ből ami miatt gödön rendszeresen megy mindmeghalunk pont 0mg kerül az emberek szervezetébe mert egyrészt olyan helyeken találnak belőle amit emberek nem fogyasztanak, másrészt rövid idő alatt lebomlik, szóval ha valaki a csőtöréses szennyvízzel locsolta a palántáit az sem fog mérget enni mert 2 hét múlva már lebomlott.
-
69Raizen69
tag
Érdekes hogy az EV-k kapcsán rögtön az akku környezet szennyezését tudjátok csak szajkózni,holott évente milliárdnyi uj zsenifot vesznek az emberek +laptop,tablet,drónok és okos miegymás amibe sokkal több akku kell és naponta kell tölteni mégse rinyáltok hogy jaj menyire szennyezők az akkujuk.
Én olyan kísérletet csinálnák a Hősök terén 2 átlátszó garázs méretű zárható dobozba:
1.be egy bármilyen EV(de legyen inkább Tesl@)
2.ba egy vadonatúj EUR6 besőégésű autóMeglássuk járó motornál 1óra után megtudod-e mondani Meridian az EUR6-nál szinte semmi-e a NOx ?
Mert én szívesen el streamingelek egész nap a Tesl@ba... a 2. autóba meg majd jöhetnek a bátor (az EV sz@r) megmondóemberek.
Termel az elbutított rabszolganép!..... Eladod a tested a pénzedért, kifizetik érte az órabért
-
stellaz
addikt
válasz arnyekxxx #14 üzenetére
"Az akkugyár nem az orrodtól 2 méterre van,"
Közelebb
Egészen elképesztő, mennyire szennyezte a gödi Samsung-gyár a levegőt
-
spirit007
senior tag
"és konkurenciaharc is van"
Csak is ekkor fog csökkenni!
Bizonyítja ezt az is, hogy szinte semmilyen árcsökkenés nem volt amíg a kínaiak bele nem csaptak a lecsóba.
Pöröghetett a világba a termelés, le se sz@rták az árazásnál.
pl. a Nissan Leaf 14 éves életútjának végére. ~650.000 legyártott darabnál sem történt lényegi áttörés az áraknál. -
Meridian
senior tag
válasz 69Raizen69 #15 üzenetére
uj zsenifot vesznek az emberek +laptop,tablet,dróno
jah, csak egy telóban 150gramm az akksi, az autóban fél tonna... érzed a mennyiségbeli különbséget?
-
Necroman_Mk2
őstag
Ne feledd el, hogy maga az olajfinomítás sem éppen egy környezetbarát folyamat, márpedig az autók nem nyers kőolajjal mennek. Bár a szovejt/orosz kocsik esetében ebben nem vagyok biztos. E téren pariban vannak egy akkugyár szennyezésével, még ha máshogyan is megy az.
Abban viszont igazat adok, hogy az autók elhasznált akkumulátoriaval kezdeni kell valamit, pontosabban: meg kell találni a módját az újra feldolgozásuknak.#14 arnyekxxx A tisztább városi levegővel egyetértek, viszont az említett vegyületek 2 hét alatti lebomlás biztos? Mert az elsőre hallásra nekem inkább PR dumánaknak tűnik.
"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"
-
tranceplanet
addikt
válasz spirit007 #21 üzenetére
Na végre valaki leírta!
Az összes európai gyártó elengedte az olcsó autókat, mivel azokon nincs profit. Na mivel nem vagyok adócsaló, nem trükközöm, nincs fekete jövedelmem, nem rendelkezem millió feletti fizuval. A büdös életben nem lesz egy autóra 10 millió forintom, 5 milliót tudok letenni az asztalra. Egy csomó ember még 5 milliót sem tud erre áldozni. Kína hajrá!
" Könnyű döntések-->Nehéz élet ; Nehéz döntések-->Könnyű élet " - Válassz!
-
nihill
őstag
válasz tranceplanet #27 üzenetére
Valahogy a Kínaiakok sem akarják annyira telerakni az alsó kategóriát (legalábbis az eddig Európába hozott modellekkel), nyilván ők is látják hogy fentebb van inkább a nagyobb profit, elsőre ők is ott akarnak halászni amíg van mit.
Csak így meg mire lesz majd lecsrélve a G asztra? 20 éves teslára biztos nem...
Ezzel hogy mindenki egyre jobban a prémium irányba akar elmozdulni kisebb-nagyobb mértékben, mert gyorsan sokat akarnak kaszálni, indirekt módon növelik a légszennyezést a régi egyszerű autók leválthatóságának ellehetetlenítésével.
És akkor ott van az is hogy emiatt sokkal rövidebb/meredekebb lesz (már az) az új autók értékvesztése, mert kiárazódnak a folyamatból az eddig ott lévő alsóbb szintek... -
nihill
őstag
válasz tranceplanet #29 üzenetére
A Seagull hogy jön most ide? Európáról volt szó.
A Dolphin meg 11-ről indul. -
tranceplanet
addikt
-
GhanBuri Ghan
őstag
Helyes a "legalábbis az eddig Európába hozott modellekkel" kitétel, ugyanis hazai piacon még a kisautók is olcsóbbak a benzineseknél.
Bő egy éves cikk:
https://villanyautosok.hu/2023/01/18/ezt-hogy-csinaltak-kinaban-mar-olcsobb-a-villanyauto-mint-a-hagyomanyos/
Sajnos az európai piac Kínában, Amerikában másodlagos, az európai gyártók pedig maximalizálják a profitot a hazai piacon.
Ennek hosszú távon jókora technológiai lemaradás lesz a következménye. -
nihill
őstag
válasz GhanBuri Ghan #32 üzenetére
Igen az európai autóipar épp a jövőjét húzza le a WCn egy rövid távú kaszálásért cserébe.
Valahogy a Covid előtt még tudtak valamennyire józanul gondolkodni, de az ott kilőtt autó árakról hogy ezek tényleg azt hiszik hogy hosszú távon fenntartható lesz és lehet rá jövőt alapozni? -
GhanBuri Ghan
őstag
Közben az ellenpont egy másik cikkben:
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2024/04/18/kinai-gazdasag-villanyauto-elektromos-europa-verseny/"A kínai szárazföldön, [...] olyan technológiai verseny folyik a cégek között, amit a küldöttség tagjai nem győztek éles jelzőkkel illetni. A leggyengébb ezek közül a „kegyetlen” volt"
"Az, ahogy két-három év alatt felzárkóztak és fejlődtek, megdöbbentett bennünket."
"Az oktatási intézményektől a teázókig minden ágazatban késhegyig menő verseny folyik az ázsiai országban. Ezen belül különösen megdöbbentő, amit a kínaiak az elektromos járművek terén elértek. Az elmúlt évtizedekben a fejlett országok a kínai beszállítók függőivé váltak."Erős verseny, gyors fejlődés - nincs benne semmi meglepő. Európában pedig ott tartunk, hogy minden agyon van szabályozva, ami megöli a versenyt (és valószínűleg az agyonszabályozás tökéletesen megfelelt a nagy cégeknek is: ők nem akarnak versenyezni, a pluszterheket pedig a vevőkre terhelik)
Tehát egy kommunista diktatúrában van a legvadabb kapitalizmus, a kapitalista Európában pedig piacvédő oligopólium van.
Bolond egy világ. -
Alaaf Pi
senior tag
válasz GhanBuri Ghan #35 üzenetére
Ha Európából az eddig a pince mélyén eldugva üldögélö managgák mentek ki, akkor ez hihetö, egyébként rohadtul nem. Verseny pedig az európai piacon is igen éles van, szóval arra sem kellett volna senkinek rácsodálkozni.
-
nemlehet
őstag
válasz GhanBuri Ghan #35 üzenetére
A büdös túrót... A BYD elképesztően tré és szar minőségű kocsikat gyárt. Alapvető tervezési hibák vannak benne, jól látható, hogy hiányzik az iparági tapasztalat.
Ezen kívül iszonyatos állami pénzeket kapnak a CCP-től, hogy versenyképesek maradhassanak. Jelenleg állami pénzből próbálják leuralni a piacot de még így sem megy.Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
arnyekxxx
veterán
válasz Necroman_Mk2 #26 üzenetére
Az adatlapján biológiailag könnyen lebomló szerepel, most nem találom ahol a 14 napot olvastam, a gödi zöldek ezt írták:
Az NMP könnyen lebomlik és nem halmozódik fel a szervezetekben,
homokos talajban aerob körülmények között 11,5 nap alatt bomlik le a fele; UV-sugárzás, és bizonyos oxidáló anyagok (pl. úszómedencébe adagolt víztisztító anyagok) segítik a lebomlását. És: Sok olyan káros anyag létezik, amely felhalmozódik a szervezetekben és amely egy bizonyos felhalmozódott mennyiség esetén hatványozottan károsítja az adott szervezetet. Az NMP nem ide tartozik, a szervezetben nem halmozódik fel.
ha éppen frissen locsoltunk, akkor mossuk le a felszínét ivóvízzel; napfényben hamar lebomlik az NMP (5 óra).
https://godiokoklub.hu/nmp-a-talajvizben-es-a-gyakorlatban/ -
nihill
őstag
válasz tranceplanet #34 üzenetére
Én is direkt kerültem ezt a szálat mert nem ez a fő téma, de a probléma nagyobbik gyökere tényleg az autógyáraktól feljebb keresendő
-
GhanBuri Ghan
őstag
Érdekes, a tesztekben nem ezt mondják.
Ahogy az európai és amerikai gyártók is iszonyatos állami pénzeket kapnak.
Kínában idén pont kivezették az állami támogatást, ehhez képest április első két hetében 50% fölötti volt az elektromos autók részesedése az eladásokból.
Amiket mondasz, az pont az, amivel az európai gyártók (és az amerikai trió) szereti hitegetni magát. Az amerikaiak ugyanezt csinálták a '70-es években, milyen jól bejött nekik mára.Ja, és még egy dolog: az összes akkuval kapcsolatos nagy cég távol-keleti, mindenki tőlük veszi vagy a gépsorokat, vagy a kész cellákat, az összes fejlesztés onnan jön. Tetszik vagy nem tetszik, de amíg ez így van, addig az ottani cégeknek jelentős árelőnye van az elektromos autók gyártásánál, még akkor is, ha minden másban versenyképesek. (de ugye a covid alatt is lehetett látni, hogy a komplett európai gyártás le tud térdelni, ha nem szállítanak a kínaiak - ami további kínai versenyelőnyt jelent)
Önáltatás helyett talán az európai versenyképesség növelésén kellene dolgozni.[ Szerkesztve ]
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz GhanBuri Ghan #40 üzenetére
A vásárlás oldali állami támogatás és a közvetlen a cégnek juttatott állami pénz eléggé életerő liga.
-
tranceplanet
addikt
válasz GhanBuri Ghan #40 üzenetére
Hagyd őt, kár az idődet fecsérelni!
nemlehet őt meggyőzni!Sajnos még mindig sok nyugati embernél megvan a berögződés, ami Kínából jön az csak szar lehet. Sógornőm szintén ilyen szűk látókörű, ő csak német terméket vásárol. Mondtam neki Xiaomi, á ő ilyen kínai gagyit nem vesz, elmagyaráztam neki az Alma telefonod is Kínában készült, áh hiába.
[ Szerkesztve ]
" Könnyű döntések-->Nehéz élet ; Nehéz döntések-->Könnyű élet " - Válassz!
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz arnyekxxx #43 üzenetére
Nem a szaga más, hanem a logikája. Verseny szempontból egész más, ha a vásárlás során érkezik pénz, és a gyártó az eladott autók után kap valamit, amit egyébként a vásárlás során nem is a gyár, hanem a vevő kap, vagy ha már előre beleborít az állam bizonyos cégekbe a fejlesztésre, bármi egyébre pénzt. Előbbi nem korlátozza a versenyt, utóbbi nagyon is.
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz GhanBuri Ghan #42 üzenetére
Amit leírtam, azt.
-
GhanBuri Ghan
őstag
válasz arnyekxxx #43 üzenetére
Illetve kaptak bizony direktben is állami pénzeket az autógyártók, sőt, elég hosszú a lista, ha most elkezdeném bevágni.
Egy példa: Biden-Harris Administration Announces $15.5 Billion to Support a Strong and Just Transition to Electric Vehicles, Retooling Existing Plants, and Rehiring Existing Workers | Department of EnergyAkárhogy olvasom ezt a cikket, sehol nem találom benne, hogy ezt a vásárlókon keresztül kapta volna meg a cég.
De igazából mindegy, az amerikai gyártáshoz kötött vásárlói támogatás is olyan, ami ellen tíz éve még tiltakoztak volna a szabad kereskedelem nevében.#44 tranceplanet
És a nagy baj ezekkel az emberekkel, hogy nem értik meg, a köldöknézéssel csak elfödjük a problémákat, de attól azok nem szűnnek meg. Az olyan hőbörgés, hogy "akkor menj Kínába!" hosszú távon azokra is vissza fog csapni, akik nem értik meg, hogy az európai versenyképességet javítani kellene, ha nem akarunk lesüllyedni Dél-Amerika színvonalára. Mert a problémák felismerésre és megszüntetése nélkül sajnos pontosan ez fog történni.#46 Alaaf Pi
Bocs, de nem ismerek olyan szlenget, ahol van értelme az "életerő liga" kifejezésnek. De szerintem ennek a hozzászólásnak az elején megtalálod a válaszom.[ Szerkesztve ]
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz GhanBuri Ghan #47 üzenetére
Bocsánat, az autocorrect volt, eltérő liga a kifejezés.
-
tranceplanet
addikt
válasz GhanBuri Ghan #47 üzenetére
Egyetértek! Az már csak hab a tortán, hogy a BYD Blade akku technológiát egy az egyben beépítik más gyártónál, annyira fejlett tech. BYD konkrétan akku gyártással kezdett, aztán erre építette rá a jármű ágazatát. Kontraként felhozzák érvnek, hogy friss kínai gyártó, nincs tapasztalata, megbízhatatlan, stb... Pedig pont az ellenkezője.
A legjobb példa a verseny hiányára az Intel-AMD fiaskó. A bulldozer/vishera AMD procik idején az Intel patika mérlegen mérte a teljesítmény növekedést, olyan áron hogy szégyenletes. Ez van akkor, ha nincs verseny. Márpedig a kis pénzű ember verseny hiányában a drágaság miatt nem tud vásárolni, a tehetős rétegnek oly mindegy ő a felárat is kifizeti, van pénz lóvéra.[ Szerkesztve ]
" Könnyű döntések-->Nehéz élet ; Nehéz döntések-->Könnyű élet " - Válassz!
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz tranceplanet #49 üzenetére
Mondjuk pont akku terén, a 48V-os megoldásaink kapcsán van nagyon rossz tapasztalatom velük.
-
nemlehet
őstag
válasz GhanBuri Ghan #40 üzenetére
A Teslát is ostorozták a tűzesetek miatt (teljesen jogosan)... Bár nyilván kevés magyar van aki olvas kínai híreket, de ha megteszed akkor láthatod hogy heti szinten gyulladnak ki elektromos járművek kínában és a BYD sem kivétel. Továbbá millió egy videót lehet találni ahol alapvető konstrukciós hibák (pl a csomagtartó fedele egyenesen a csomagtérbe csatornázza a vizzet), anyagproblémák, festési és alvázvédelmi problémák, hiányzó tömítések stb jönnek ki pár nap után.
Lehet az EU piacra megválogatják a járműveket, pláne a sajtópéldányokat, de valami fura okból igazából nem tudja növelni az EU-s eladásait a BYD... Vajon miért. Amit elad annak is a zöme flottás, jellemzően kínai, vagy kínai államhoz köthető cégek vásárlása.
Nekem semmi bajom a kínai termékekkel, most is Xiaomi telefonom van, sőt a fütésrendszerem vezérlésének jelentős része is kínai. De ettől még nem lefetyelek mindent lelkes kiskutyaként, főleg nem amikor állami pénzből nyomott marketing maszlagot próbálnak lenyomni a torkomon.
Ha neked bejön a BYD vegyél nyugodtan, ha igazad van akkor te leszel a nevető early adopter, ha meg rád gyullad, hát ez van...
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
arnyekxxx
veterán
, de ha megteszed akkor láthatod hogy heti szinten gyulladnak ki elektromos járművek kínában és a BYD sem kivétel.
Csak a fránya statiszta ne lenne ami szerint a belsőégésüek sokkal gyakrabban gyulladnak ki (arányaiban) mit a villanyosak.
Csak Magyarországon évenete több mint 500 autó gyullad ki (23-ban 684, ebből 2 volt EV)
-
btprg
senior tag
válasz arnyekxxx #52 üzenetére
Ez szerintem csúsztatás. Arányaiban nem lehet sokkal több kigyulladó normál autó, ha 684 kigyulladtból 2 volt EV, tekintve hogy nagyságrendekkel kevesebb EV van, és az EV-k átlagéletkora is jóval kisebb. Tipikusan nem a pár éves új autók gyulladnak ki, hanem a lefingott roncsok, pár szériahibától eltekintve. Kíváncsi lennék, ha olyan "okosított", tákolt EV-k tömegei futkosnának, mint amennyi ilyen belsőégésű van, az aliexpresszes sufniban cserélt akkukkal stb., akkor milyen lenne az arány
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
k-adi
nagyúr
válasz tranceplanet #44 üzenetére
Sajnos még mindig sok nyugati embernél megvan a berögződés, ami Kínából jön az csak szar lehet.
Bizonyos szemszögből érthető, hiszen korábban sokan megégették magukat a gyenge minőséggel, de valóban igaz hogy manapság egyre jobbak már, sőt van amikor még jobbak is (pl. anno amikor kijött a Huawei P10 mobil, totál jó volt a többihez képest, fele árért)
Még a végén lehet oda jutunk, hogy az EU-s minőség lesz kérdéses? -
arnyekxxx
veterán
ott vannak a számok a cikkben
meg ebben is
https://www.fleetnews.co.uk/news/tusker-fleet-data-reveals-the-truth-about-ev-fires
A study by the Swedish Civil Contingencies Agency backs up Tusker’s findings. It concluded that EVs are 20 times less likely to catch fire than petrol and diesel cars.
With data corroborated from a US insurer, the study found that EVs suffer 25 fires per 100,000 sold.
Petrol or diesel vehicles were found to experience 1,530 fires per 100,000, with hybrid vehicles at a notably higher risk of 3,475 fires per 100,000. -
M.Úr
tag
válasz arnyekxxx #38 üzenetére
aerob körülmények között 11,5 nap alatt bomlik le a fele
Azt gondolom vágod hogy a másik felének újabb 11,5 nap kell hogy tovább feleződjön. Tehát a nyolcada még egy hónap múlva is ott van - arról nem is beszélve, hogy az utánpótlás folyamatos.Mindez aerob körülmények közt, tehát pl. talajvízbe befolyva nem feltétlen ennyi a felezési idő.
[ Szerkesztve ]
-
GhanBuri Ghan
őstag
Oké, akkor csak ismételni tudom magam:
"Illetve kaptak bizony direktben is állami pénzeket az autógyártók, sőt, elég hosszú a lista, ha most elkezdeném bevágni.
Egy példa: Biden-Harris Administration Announces $15.5 Billion to Support a Strong and Just Transition to Electric Vehicles, Retooling Existing Plants, and Rehiring Existing Workers | Department of Energy
Akárhogy olvasom ezt a cikket, sehol nem találom benne, hogy ezt a vásárlókon keresztül kapta volna meg a cég.
De igazából mindegy, az amerikai gyártáshoz kötött vásárlói támogatás is olyan, ami ellen tíz éve még tiltakoztak volna a szabad kereskedelem nevében."#49 tranceplanet
Az LFP szabadalomra a kínaiaknak kizárólagos használati joguk volt/van (nem tudom, mikor jár ez le, talán a közeljövőben), annyira nem kellett senkinek, a kis energiasűrűsége miatt. Aztán kiderült, hogy az NMC/MCA-hoz képest érezhetően olcsóbb, jóval hosszabb élettartamú és sokkal kevésbé sérülékeny, direkt átszúrásnál sem hajlandó kigyulladni.
A BYD meg klasszikus kapitalista alapon minden lehetőséget megragadott a költségek lefaragásához, gyakorlatilag a bányáktól a kereskedésig az összes fázis az övék. Ez nagy kockázat, mert hatalmas befektetést igényel, azaz hatalmas tőkét, nagyon könnyű becsődölni vele, mert bevétel még alig, de a hitelek kamatait már fizetni kell - de siker esetén nagyon gyors a felfutás is. Két éve vagy veszteségesek voltak, vagy minimális volt a profit, talán megmaradnak, és akkor viszont a konkurenciának van félnivalója.
Igen, az Intel is ilyen volt, amíg a többiek nem gyárthattak 486-os procit, addig csak reszelgették azt, mihelyst kijött az AMD, a Cyrix és társai a saját verzióival, valahogy egyből lett Pentium.#51 nemlehet
"De ettől még nem lefetyelek mindent lelkes kiskutyaként, főleg nem amikor állami pénzből nyomott marketing maszlagot próbálnak lenyomni a torkomon.
Ha neked bejön a BYD vegyél nyugodtan, ha igazad van akkor te leszel a nevető early adopter, ha meg rád gyullad, hát ez van..."
Ugye nincs harag, ha inkább nem süllyednék le erre a személyeskedő szintre?#58 M.Úr
"arról nem is beszélve, hogy az utánpótlás folyamatos"
Nem, az NMP semmiképpen nem juthat ki a gyártócsarnokból, az nem normális dolog, amit minél hamarabb el kell hárítaniuk. -
Alaaf Pi
senior tag
válasz GhanBuri Ghan #60 üzenetére
A direkt támogatás ellen én most is reklamálok, márkától függetlenül. És tudom, hogy ezek mellett kell jobban tejlesítenem a támogatott márkáknál.
-
GhanBuri Ghan
őstag
Igazából ami torzítja a versenyt, az az, amikor az egyik résztvevő kap támogatást, a másik nem, mindegy, hogy ezt milyen ideológia és határok mentén húzzák meg (persze tipikusan úgy, hogy lehetőleg hazai essen bele), addig más cég nem akar ott befektetni/kereskedni, mert alapból hátrányban van - pont ez az alapja a szabadkereskelmi egyezményeknek. Tehát az is torzítja a versenyt, ha a hazai gyártású akármikre a vevő kedvezményt kap, a külföldiekre meg nem (ez lényegében ugyanaz, mint védővám)
Persze emellé azt is érdemes odatenni, hogy a szabadkereskedelem mellett mindig az érvel, aki a legnagyobb tőkével rendelkezik és a legolcsóbban tud gyártani (a kettő általában egybeesik), mert onnantól azokban az országokban, ahol nem védik a saját piacot, versenyképtelenek a nagyobbal szemben.
Meg lehet figyelni, hogy amíg Amerika nettó exportőr volt (első olajválságig nagyjából), addig az élen járt a szabadkereskedelmi egyezségek megkötésében, mióta Kínában megtermelt áruk értéke nagyjából pariban van az őt követő USA, Japán, Németország összegével azóta Kína a szabadkereskedelem élharcosa.
Szóval ez egy bonyolult kérdés, több szempont ütközik benne, és még az erővonalak is folyamatosan változnak. -
Alaaf Pi
senior tag
válasz GhanBuri Ghan #62 üzenetére
A vásárlás támogatása amennyiben fix összegű és nincsenek egyéb megkötések, nem torzítja a versenyt, pláne hogy a vevő kapja, s őt meg kell nyerni. Maximum lesz egy lépcső a két oldal cashflowja között.
Új hozzászólás Aktív témák
- 3db Dell Poweredge R320 1U Xeon E5-1410v2 16GB RAM (akár Proxmox clusternek)
- Apple Macbook Pro 2019 //16"// Számla+Garancia
- Új, kipróbált épített QNAP TS-264 NAS - 2x4TB HDD, 2+1TB NVMe SSD, 16GB RAM, 2,5Gb LAN - GARANCIÁLIS
- Xiaomi Redmi 10 4/64GB, Normál, Kártyafüggetlen, Töltővel, Dobozzal, 1 Év Garanciával!
- Új, egyszer kipróbált Zyxel FWA510 5G SIM-kártyás, WIFi6-os modem/router - FÜGGETLEN, GARANCIÁLIS
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen