Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #221810 üzenetére
Azért ezt nem mondanám. Alföldön is szarok az utak, a földes út meg gödrös. Ott is komfortosabb a teló.
Másrészt meg a modernebb vázak már mind teleszkópra vannak tervezve. Hiába akarnál merev villát betenni, a bicikli eleje nagyon lejjebb kerülne és a fejcsőszög is változna. Próbáltam elsőre én is, hogy majd veszek karbon villát helyette, nem találni nagyon manapság. A merev acél vagy alu beépítési magassága meg kevés. Simán kell a 485 mm vagy több egy modernebb vázhoz. Régi montiknál persze mindegy, meg nem is érdemes oda komolyabb telót venni. De ott is kicsit javít, ha megemelkedik az eleje (vízszintes felsőcsöves vázak).
-
Fall-N
veterán
Igen van sajnos. Ez még nem olyan durva hiba, van amikor rendes 8-as van benne. Persze az már nem Shimano, hanem valami olcsó márka. Tektro tárcsánál már hallottam róla, van egyébként szervizeseknek egy egyengető célszerszáma. Nagyon szeretik a szerelők ilyenkor a dolgot. Egyébként kár, hogy a mai modern világban a pontos gyártás nem egyértelmű, de a spórolás a gyártó részéről felülírja ezeket. Persze senki nem várja el, hogy CNC marja ki a tárcsát, de meg lehetne oldani technikailag egyszerű mechanikus módon, hogy egyenes legyen (például valami nagy préssel).
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #221898 üzenetére
Ki tudnák szedni belőle, akár melegítés + valami egyengető préssel (nem vagyok szaki benne, mi a neve ). Csak az többe kerülne. Bár ha beállítással még kompenzálható az a pár mm akkor nem akkora gáz. De emiatt nem mernék venni Aliról valami echte kínai tárcsát.
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #221959 üzenetére
Erre kíváncsi lennék én is. Outik annyira nem változtak drasztikusan, mint az MTB-k. Annyi, hogy van Endurance meg Comfort kategória.
A felsőcső lejtése is inkább villa függö dolog. Ezek nem mászásra vannak tervezve a hegyekbe, mint a montiknál. Itt az aerodinamika a fontosabb.
Egyébként én simán bevállalnék egy titán biciklit, mindegy hogy országúti vagy monti. Vannak szép titán Acor alkatrészek is, ami megy melléjük.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #221973 üzenetére
Igazság szerint nekem azért kell (ma meg is veszem), mert sokszor vannak zavaró tényezők és nem talál az óra rögtön jelet. Ilyenkor sem sebesség, sem távolság nincs. (Mire odaérek valahová csak akkor talál). Viszont sokszor szeretném ezeket látni rövid úton, mégha nem is rögzítem a tekerést. Ahogy írtad, be lehet állítani hogy melyik legyen az elsődleges. Ha a GPS akkor ameddig nem talál jelet, addig is vannak adatok, majd átvált GPS-re. Ha az SPD szenzor, akkor meg csak az útvonal rögzítésére használja, üeg azokra az adatokra, amikhez kell műhold (magasság, emelkedési szög % stb.). Nem beszélve arról, hogyha leméri az ember a kerék külső hosszúságát, akkor pontosabbak is lesznek az értékek.
-
Fall-N
veterán
válasz zsola32 #221981 üzenetére
Nekem is 320 van, CAD már a 15-höz is volt. SPD-t megveszem nemsokára. De alapvetően a Rider 320 pontosabb egy kicsit a 15-nél. De a GPS sosem lesz olyan pontos, mint a milimérerre beállított kerékmérettel a szenzor.
arcitec: Garmin? Ugyan miért? A Bryton sem rossz, meg ha úgy nézzük egy alap Garmin mennyibe kerül, fele annyiba került a 320. 80 körül meg már durvább Brytont kapni.
andrisbandi: Ha megnézel egy 10-20 évvel ezelőtti csúcs XT-t meg egy mai Deorét, akkor az utóbbi sokkal jobb már, annyit fejlődik a technika. Egy alap Tourney is van ma olyan jó, mint egy régi Deore. A terhelést ettől függetlenül jobban bírják az Acera/Altus/Alivio váltók.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz zsola32 #222004 üzenetére
Nincs manapság zsákbamacska, mert manapság minenről van teszt. Kivéve az egzotikus, ritka dolgokról. Bryton összes óráját tesztelték már, magyarul is (BikeMag.hu, Mozgásvilág YT csatorna).
Egyedül a Rider 15 Neoról nem találtam, de gyakorlatilag ugyanaz, mint ami nekem volt (illetve van még nem tudtam eladni) a sima 15. Egyedül a gombok lettek jobbak, ne csak hátul van két gomb + alul hanem már hátul kettő, meg alul két narancssárga gomb, amit sokkal könnyebb kezelni (akár kesztyűben is).
A csúcs kategóriában például nagyon jól sikerült az S500 és az S750. Egy S500 még mindig nem annyi, mint egy hasonló tudású Garmin. Igazság szerint a Bryton bérgyártó is, nem kezdők. Persze az elején a régi szériáknál voltak gyermekbetegségek, de tudtommal a Garmin sem mindig 100 %-os, ott is vannak bugok. Másrészt a Rider 15 Neo kategóriájában nincs olcsó Garmin alternatíva, így nem is lehet összehasonlítani a kettőt.
Másik márka az IGPSport ők is jönnek fel. Lesz még pár év múlva meglepetés.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #222062 üzenetére
Irigyellek, hogy nem zavar a súly. Nekem 14,4 kg a bicikli, de szeretnék majd 12,5-13-ra lemenni. Nekem semmi táska, pumpa nem kell, mert csak plusz növelő tényező. Nálam a defektmentes gumi, ami nehéz (CST Salvo) meg ugyebár 3x7-es rendszer, plusz súly egy 1x-eshez képest a hajtómű 3 tányérral + első váltó súlya. A vázam könnyű, alu. A teló is súly, de az marad.
Egyébként miért maradt a váz és villa? Alig használt vagy bontott új vázak olcsón kaphatók és ahogy látom ez kicsi neked. Nagyon meg van emelve a kormány és amúgy is hosszú a stucni. Az üléscső is jól ki van húzva. Szerintem klsőbb egy nagyobb aluvázat upgradelj.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #222078 üzenetére
Ahogy írtam kicsi neki legalább egy, ha nem két számmal. Másrészt a jofogas tele van szinte új vázakkal. Csomó Merida, KTM, Trek, Diamondback stb. váz van 12-25 Ft-ért. Újonnan ezek 50-60 ezer Ft körül
vannaklennének. Én is így vettem, de szervizes ismerősöm egy csomót épített így és adta el. Kifogott onnan 2010-es alu Trek vázat 10ezer Forintért jó állapotban. Simán belement a papíron 26"-os vázba a 28"-os kerék. Enyém is szinte új volt. Kis polír kellett, amúgy semmi sérülés, horpadás nem volt rajta. Vettem volna újan is ha lehetne kapni.Így a kép alapján kissé kemping bicikli feelingje van a tökig magasított kormánnyal és üléssel.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz arcitec #222085 üzenetére
Tudtommal azért van a kuplung, mert az 1x-es rendszerek miatt a láncnak már oldalra is ki kell tudni mozognia. Emiatt szélsőséges helyzeteket vesz fel a lánc a régi többtényéros rendszerekhez képest. Mivel a láncot ezekben a pozíciókban is feszesen kell tartani váltónak, ezért lett a kuplung. Terepen a rázkódás miatt fontosabb, mint sima úton, ezért nem érezni a hiányát, ha kikapcsolja az ember.
-
Fall-N
veterán
válasz bardi #222291 üzenetére
A Decathlonos brongákon lévő Hayes
hidraulikus(szerk.: mechanikus és MX5 az, így tárgytalan) fékeket szokták dícsérni, hogy jók. Többet nem tudok, mert még V-fékem van.Sajnos tárcsásításhoz kellenek új kerekek (kompletten, mert az agyak sem tudnak fogadni rotort és a felni sem "disc ready") + fogsor + tárcsafék (+adapter). A váz és a teló tudja fogadni azzal nincs gond. De tervben van. Ha más nem akkor bowdenes.
RefleXx: Nekem BBB van és ez is tudja a 0.5 -öt. [link]
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz bardi #222294 üzenetére
De sajnos kell fogsor, mert még meghagytam a régi bicikliről a menetes aggyal szerelt kereket. Így még racsni van, nem kazettás fogsor.
A felnit meg azért gondoltam cserélni, mert:
1.) Valamennyit biztos koptatta a V-fék, így lutri hogy mechanikailag mennyire erős (még látszik a bemart vonal bőven).2.) A komplett kerék olcsóbb, mint a munkadíj sokszor, amennyiért fűzik + az agy ára. Persze drágább szetteknél már más az arány, ez egy olcsó Koliken kerék Assess aggyal, Beretta felnivel, nem hosszútávra terveztem vele, csak még nem vettem új kerekeket.
Az új épitésnél terveztem a kerekek cseréjét, csak elmaradt.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #222301 üzenetére
SRAM mindig is jobb volt a lánc feszessége terén. Erősebb rugókat használnak alapból, meg a mechanika is más lehet, de nem szedtem még szét SRAM váltót. Egyébként nálam felmerült, hogy egyszer váltok SRAM-ra, de általában a legtöbb boltban Shimano van csak, meg az azzal kompatibilis dolgok. Ezért sem álltam át. Ha valami kellene hirtelen, akkor csak a rendelés maradna.
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #222323 üzenetére
Az a baj, hogy itt Magyarországon, ahogy a legtöbb szegény országban az autó nem eszköz hanem státusz szimbólum. Ameddig a fejekben így marad, addig a kerékpározás csak egy olcsó, lenézett alternatíva meg a másik véglet a sporteszköz és hobbi. Másik tényező a komfort és a lustaság. Nyári melegben az átlagember nem fog izzadni a biciklin. Gyereket is "kötelező" SUV-vel vinni óvodába, iskolába. És akkor ott a tél, amikor nincs szezon, főleg nem fognak biciklire űlni. Olyan biciklis kultúra soha nem lesz itt, mint Hollandiában.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #222377 üzenetére
A kalkulátor azt sem adja ki, hogy az acél túl rugalmas és rossz úton rengeteg hajtási energiát elnyel, ahogy átmegy a bukkanókon. Az alu sokkal merevebb, igaz kicsit a komfort hátrányára, de engem az nem zavar. A másik amiért utáltam mindig is az acélt, az az hogyha nincs megfelelően kezelve belülről és mellé rossz minőségű a festés, akkor előbb vagy utóbb jön a rozsda is. Sokszor a festék kemény lenne, de szépen lerepedezik és már ott az út az oxidációnak.
Másrészt azt is írtam, hogyha ennyire magasított a kormány, akkor biztos rossz a vázméret. És utána bármilyen jól fel van szerelve ha az alap nem megfelelő... Egyébként is a Landrider váz egy alap, olcsó városi váz. Nehéz és lomha alapnak. Én a helyedben szétnéznék az aprón és vennék egy olyan vázat, amivel a legtöbb alkatrészed kompatibilis, majd átszereltetném az egészet. Hidd el ég és föld lenne a különbség. Ha nem A-Heades a vázad, ahogy sejtem, akkor arra is váltanék. Az 1" mentes fej nem olyan masszív, mint az 1 1/8" A-Head. Ha ragaszkodsz a villához (akár ideiglenesen) van átalakító adapter 1" mentesről 1 1/8" A-Head-re.
parandroid: Miért vérezne el? Enyémen is van kitámasztó. Városban ugyan hogyan támasztanám meg? Nem mindenhol lehet nekitámasztami valaminek. Nyilván ali csak terepre jár annak felesleges.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #222419 üzenetére
Elég hülye hasonlat. Egy 7ezer Ft-os állítható magasságú KLS Kickstand, ami van nekem az is használható. Mint írtam városban nem mindenhol lehet letámasztani, úgy hogy ne dőljön el. Nyilván csak terepen használva nem kell. Motorokon is biztos fölöslegesen van.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #222431 üzenetére
Nekem Knog Oi Classic csengő van, nem is látszik. Fekete markolat mellett nagyon kell sasolni, hogy kiszúrja az ember. A hangja is tök jó. [link]
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #222445 üzenetére
Nem baj, hogy látszik, csak nekem nem tetszenek. Viszont néha kell, akkor meg jó ha van.
-
Fall-N
veterán
válasz flash- #222453 üzenetére
Nekem bevált a Bryton 320 + SPD szenzor. Sokkal pontosabb, gyorsabban követi a sebesség változását és nem kell várni a GPS jelre sem, rögtön ad adatot. Autopause van a 320-ban, előtte nagyon kényelmetlen volt a 15-nél, hogy állandóan pause-t kellett nyomni. Főleg hogy azon csak hátul van két apró gomb, ami baromi kényelmetlen.
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #222476 üzenetére
Igazság szerint két karbon vázat nem lehet összehasonlítani, ha nem OEM átcímkézett valamikről van szó. A márkás vázakat külön tervezik (az más, hogy legyártatják) és más az összetétel a karbonszál sűrűsége, az iránya a váz különböző részein a terheléstől függően. A geometria is lehet más. Ez alunál a hydroforming és a különböző alakú "csövek" -
már a legtöbb már nem kör keresztmetszetű- szintén a terheléstől függően. Ezért is tudnak más tulajdonságúak lenni és ezért is előremutató anyag a karbon. De alapvetően az alu merev a karbon meg lehet rugalmas vagy merev, ezzel játszanak tervezésnél a száliránnyal, sűrűséggel stb.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #222490 üzenetére
Madzaggal nem egyszerű, mert nem marad a gumin. Szigetelő szalaggal egyszerűbb. Vagy a legjobb megoldás, valahol a földön egy jelzést tenni, majd odailleszteni a kereket amikor a szelep alul van. Csinálni egyenes vonalban egy teljes kerékfordulatot majd lemérni a távot. De a szigszalagos egyszerűbb. Persze az sem árt ha a nyomás is megfelelő.
flash-: Nekem gyorsan reagál. Ha álló helyzetben van a bicikli, akkor ezt mutatja: -- . GPS-nél mindig van valamennyi késés, de érthető is, elég sok utat tesz meg a jel. A mérést meg meg lehet csinálni mm pontosra. A szenzor nekem Bryton és ANT+-on kapcsolódnak nem BT-n.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz flash- #222517 üzenetére
Pár mm eltérés, de akár cm sem nagy ügy, a GPS-nél így is pontosabb. Az tud egy túra alatt akár 5-700 métert is tévedni. Attól függetlenül ha kicsit lelapul a kerék a kerülete nem változik. Csak nem kör alakú lesz a kerék hanem enyhén ovális.
De ahogy írtam szigszalag körbe, levágni amikor összeér, majd megmérni.
G@ben: Schwalbe Marathon, CST Salvo, Continental városi gumijai.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz flash- #222533 üzenetére
Ezt már egyszer FB csoportban is irták, hülyeség. Időt könnyen méri a computer, mellé ott a pontos(abb) távolság. Mert az SPD szenzor, nem a sebességet méri, hanem a távolság és az idő alapján számolja ki. A giroszenzor érzékeli a kerékagy fordulatszámát, és mi meg megadatuk a kerék külső kerületét. Egy fordulat ugyanannyi megtett táv, mint a kerék kerülete. Így igenis pontosabb a távolság, amit mér. Sebességet semmi sem tud közvetlenül mérni. Mindig az idő alatt megett táv alapján lehet kiszámolni. Még az autók órája sem működik más elven. Ott a tengely fordulatszáma alapján mér.
A kerület meg úgy tud változni, hogy nyúlik kis mértékben a levegő miatt. Attól, hogy belapul, nem megy össze.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #222552 üzenetére
Azért annyira nem kopik ki az alu. Acél sem akar kikopni, pedig annak már ideje lenne. Egyrészt még mindig sokkal drágább és időigényesebb a karbon vázat előállítani, másrészt meg nem lenne "ösztönző hatás" a drágább modellek felé márkán belül, ha az összes középtől felfelé karbon lenne. Főleg az alkatrész hiánya miatt örülnek a gyártók ha van egyáltalán valami. Azt prognosztizálják, hogy jó ha 2025-re utolérik magukat a gyárak. Közben meg már megint hallani az újabb Covid járvány érkezéséről.
[ Szerkesztve ]
-
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #222634 üzenetére
Nekem soha nem nyikorgott a nyereg. Egyszer kell normálisan összerakni, akkor nem lesz gond vele. Illetve tényleg vigyázni, hogy ne kerüljön víz bele. Kerülni kell még a külön nyeregcsővet a bilinccsel, jobb a két csavaros megoldású. Nekem egyedül a pálcánál nyikorgott, amikor ilyen két részből álló felfogatás volt.
A zsírt én sem ajánlom, mert még a végén tényleges csak szépen lassan lecsúszik a nyereg a súly alatt. Karbonpaszta tényleg jó cucc.
fulton: Én soha nem hagyom rajta a komputert, mindig leveszem.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #222675 üzenetére
Szerintem meg fordítva. Acél váz és acél nyeregcső volt hajlamos nyikorogni, mert sokkal rugalmasabb anyag és felerősíti a rezgéseket. Alu sokkal merevebb anyag. Inkább a bekerülő kosz, ami miatt szokott hangot adni. A nyereg pálcája általában acél, ezért az is nyikorog ha nem megfelelő nyomatékkal van meghúzva a bilincs. Ilyenkor én simán raknék közé egy vékony gumit.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #222777 üzenetére
Ez sajnos ilyen. Így lett nekem a Bryton 15 csere 320-ra. Láttam egy aprót, de lemaradtam róla. De addigra már olvastam annyi tesztet, hogy kelljen.
-
Fall-N
veterán
válasz 6030D #222891 üzenetére
Nem, ahogy írták, ha valaki izmosabb alkat és a vörös izomrostok vannak túlsúlyban a fehérrel szemben akkor annak nem való a magas pedálfordulat. Lehet fejleszteni, de érdemben nem érdemes. Nehéz és hobbi szinten felesleges. Aki soványabb alkat annak meg a magas pedálfordulat való.
Magam részéről én is ezért taposok 50-60 rpm-mel, mert fiatal koromban pont súlyzózni kezdtem és a bicikli később jött. Tudok pörhetni is, de nekem kissé idegen. Jobban szeretek első nagy tányérral gyorsan haladni. Közepes tányért nekem nem jön be. Azzal kéne pörgetni, hogy haladjak. Majd próbálgatom.
-
Fall-N
veterán
válasz -FLY-> #222899 üzenetére
Integrált Altus/Acera hajtás kell neked. Ára annyira nem vészes, 3x8-as rendszer. Hajtókart cseréled az integrált hajtásnál, mivel egybe van a lánckerekekkel. A középrész is cserés, ez is az integrált tengely része. Sokkal masszívabb az egész, bár az én 100+ kilóm alatt a Tourney TY-501 sem nyeklik. Az is marha erős.
-
Fall-N
veterán
válasz flash- #222950 üzenetére
Attól függ mennyire fontos neki, hogy hány adatot lát egyszerre lapozás nélkül. Én amiatt is vettem, hogy kifér végre az összes lényeges adat (8 mező) + van benne ANT+. Az azért kell nekem mert van CAD és SPD szenzor is, és az ANT+ kevesebbet fogyaszt és stabilabb, mint a BT.
Nekem a 320 előtt sima 15 volt, meg voltam elégedve vele. A Neo is ugyanazt tudja.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #222952 üzenetére
Ezt kötve hiszem. Sok tesztet olvastam és olyan nagy különbségek nincsenek a GPS órák között. Egyedül a navigáció amiben egyik jobb, másik nem. Meg persze, hogy mennyire fürge a szoftver. Meg persze eltérnek a telefonra tölthető applikációban.
Másrészt aki pontosabb adatokat akar, az úgyis vesz szenzorokat. A GPS sosem lesz annyira pontos, mint egy sebesség szenzor. Azt meg kötve hiszem, hogy a Garmin halál pontos. Valamennyit az is téved. Sőt az összes össze tud szedni pár száz métert, ami több vagy kevesebb.
-
Fall-N
veterán
válasz arcitec #223010 üzenetére
Nekem meg 4 éve nem volt, akkor vettem meg a CST Salvot. Van benne 5 centis gumiréteg. Ahogy látom a futófelületén, pár üvegszilánkot meg tüskét megfogott. Egy baj van vele, hogy nehéz. Másrészt terepet abszolút nem bírja, így csak az én városi használatomra való. Kopni sem nagyon akar, testbike használók szerint kibír akár 30-40-50ezer kilómétert. Azért annyira nem ragaszkodnék hozzá. Horror nehéz felrakni, így ha valaki ezzel kapna valami csoda folytán defektet, akkor terepen kínszenvedés lenne visszarakni. Én is megszenvedtem vele vagy két órát. Nagyon keskeny és a gumiréteg miatt nehéz felfeszíteni a felnire.
De nagyon szemeztem a Scwalbe CX Comp K-Guard külsővel is, az semi-slick. Alzán szokott lenni 1800 Ft-ért, majd lehet veszek belőle, jóval könnyebb lenne (~600g), 2" széles (52-es), jobb lenne a mostani 1,75" (47-es) helyett. Védelem az alap benne (kevlár szúrás elleni, meg valami alap vágás elleni), így valami lötyi menne bele. Van itthon egy üveg Slime-om amúgy is. Asszony bringájához vettem, de még nem kellett neki.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #223014 üzenetére
Szerintem próbálj ki egy GPS-es alap komputert először meglátod, hogy sokkal kényelmesebb, mint telefon vagy karra rakható sportóra (ami például nem tud auto pauset*). Mellé lehet olcsón venni Magene szenzort. Azok általában SPD meg CAD módban is használható 2 az egyben szenzorok. Olcsón kapni dupla pakkot és akkor lesz SPD és CAD is.
Kezdésnek elég egy Bryton 15 Neo vagy IGPSport IG10 vagy IG320. Bár nem sokkal drágább a Bryton 320 sem.
*Kifelejtettem, hogy a Bryton Rider 15 és a 15 Neo sem tud auto pauset, azért is nyomott a latban a csere mellett a dolog.
Gumiból nehéz ajánlani, mert a védelem - tartósság - súly határán nehéz lavírozni. Ha jó a védelem akkor dög nehéz. Ha könnyű akkor gyorsan kopik és nincs védelem stb.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Fotók, videók mobillal
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- Okos Otthon / Smart Home
- Synology NAS
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- RAM topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen