-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
andrisbandi
őstag
Lehet létezett rá valami kezelés, mert az én ősmontimon sem volt rozsda egyáltalán (kivéve a láncot télen). Pedig csak esős időben volt használva, sarazós peripaként szolgált.
Schwinn Csepel Woodlands mtb 26.
kép[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz toth_janika #262568 üzenetére
Ezt én is nézegettem, jónak tűnik.
Cube Hyde szíjjasból a "pro" kényelmesebb lehet.
A pro-ba gyárilag 29X2,2 (55-622) ~36 mm-es külsők vannak.
Gondolom sárférőhelyesre tervezték, én belepróbálnám a 2.4" szélest, hátha belefér (sárférőhely nem maradna). Az már montizni is elég, így rossz aszfaltra bőven, persze a sebesség kárára. De ma már olyan keverékeket/mintát kapni, h ezzel nem kell foglalkozni nézelődős tempónál, nem zavaró egyáltalán.Régebben, amikor bejött, panaszkodtak a hátsó szíjkerékre. Ha most is műanyag, akkor azt nálad tuti megérné azonnal lecseréni fémre. A többi alkatrész szerintem elmegy kényelmes bicózáshoz.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz toth_janika #262571 üzenetére
Igen a külső szélességére mondtam a 2.4"-t.
Merev bicón nagyobb embernek egy kevésbé felfújt szélesebb gumi kényelmesebb. Amúgy a gyárija sem túl keskeny, lehet elég lenne. Normális aszfalton tuti.Talán egy ilyet meg is lehet nézni élőben.
A láncos váza ugyan az, azt hiszem.
Nálunk paneloknál van a bolt, a nagy parkolóban szoktam látni a próba tekerőket.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #262576 üzenetére
Volt pár évig párhuzamosan két alap, hasonló fully-m.
Reba 150 mm
Fox 32 100 mmNem akratam fotelszakérteni, mert még zárogatni sem szoktam. Felfújom az ajánlottra a telókat, portalanítom, brunox kezelés, és ennyi.
Egyszer olvastam erről a merevségről, ki is próbáltam (ma már nem emlékszem mit kellett nézni) az biztos a Fox 32 tényleg halékonyabb volt.
Amennyire én merek csapatni, mindkét vas telóstól 10/10-es volt. Sose koccantottam fel őket. Menet közben nem tűnt fel semmilyen mesés különbség.
Simán vennék Fox 32-t újra, szépen muzsikált, a taggal együtt.[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz toth_janika #262575 üzenetére
6 év tapasztalat SZÍJHAJTÁSOS KERÉKPÁRON - előnyök, hátrányok, menettulajdonságok, élettartam
https://www.youtube.com/watch?v=Xwqy-lWCmdwHa még nem láttad, Cube Hyde-ról szól
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz -=RelakS=- #262587 üzenetére
[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
We recommend never to degrease the chain completely. Also when changing to wax, we recommend to degrease the chain only on the outside.
https://www.kmcchain.eu/Maintenance【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz jjeahh #262671 üzenetére
Pumpa pályán sokkal jobb letolt nyereggel menni, vagyis rendesen csak úgy lehet montival.
Nem sikerült agyilag feldolgozni miért megy ennyire nehezen az erőléti része.
Ha kicsit belejön az ember, k. jókat lehet beletekerés nélkül gyorsulgatni. De ennyire nekem semmi nem kimerítő, pedig van sok domb is. Azokon elboldogulok.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
Tessék, tiszta monti hajtás
[kép]
[kép]50 km után
[kép]Eleinte, mint az olajnál, a waxnál is letöröltem a fölösleget. De úgy szinte azonnal hangosodott a lánckeréken. Szinte új Shimi 1x12
Erdőben felénk is pár perc alatt koszos lesz a gép. A lánc sem kivétel. A waxra sokkal kevésbé tapad a kosz, és a gyurmahullással az is lepereg.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz FeniX- #262703 üzenetére
OKO DEFEKTMENTESÍTŐ UTÁNTÖLTŐ
https://bikepro.hu/oko_defektmentesito_utantolto_120_milliliterenkent_rendelhetoA tubeless-hez való defektmentesítő folyadékok simán betölhetőek a hagyományos gumibelsőbe. A szelepmag helyén lehet benyomni. A felni és a külső mindegy.
Használtam így több típust, nem volt jellemző a szelep eldugítása.
Egyszer találkoztam ilyennel, spéci belső volt nem akartam kidobni. A szelepmagot kivéve ki lehetett piszkálni a megszáradt gumi szerűséget, belülről a mag helyéről. Talán egy szöggel csináltam. Forró vízzel valamennyire ki lehet mosni belülről a belsőt. Valamennyire kiszárítottam, lefelé fordítva, és évekig használtam utána.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz robee19 #262711 üzenetére
- A Slime sűrű, gondolom ezért kell kb dupla adagnyi (csak)belsőbe(mehet) /125 ml/.
- A tubeless defektgátlók nagyon sokkal hígabbak, vízszerűen folyósak is vannak. Ezekből vékonyabb kerékbe (belsőbe is rakhatóak) kb a fele is elég lehet /60-80 ml/.
Az állagából tippelem, h jobb a működési elve a lyukig. Felhabozva szinte azonnal a helyszínen van mozgó keréknél.Nekem jól működött mindkettő.
A Slime viszont kiámbrándítóan rövid idejeig látta el a feladatát. Besűrűsödik. Pár hónap úgy rémlik.A tl folyadékok nálam belsőbe töltve simán 1 évig, külsőbe félig. Utána rátöltök a szelpmag helyén.
[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #262716 üzenetére
Xatkás volt nálam is szelpdugítás.
Belsőbe Joe eco.
Kb 2 év uán nem tudtam felfújni. Mag ki, kapirgálás, ugyan azzal a maggal, szintén Joe eco-val, többet nem jött elő. Pedig nem foglalkozom a szelep helyzetével leparkoláskor. Pumpálás elött szoktam fölfelé állítani pár perce, úgy nem köp nálam egyik folyadék sem.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz jjeahh #262719 üzenetére
Tekerés után, amikor lerakjátok a bringát:
- váltó legkisebb tányérokra elöl-hátul, hogy a rugót ne feszítse amíg áll
- kerekeket elforgatni úgy, hogy a szelep alul legyen, így kifolyik belőle a tejA váltó összecsukóst már ellestem innen,
a szelep alulra viszont új praktika nekem, köszi!Milyen egyszerű és jó ötletek! Ilyenkor azért el szoktam gondolkozni, ha műszaki végzettségem lenne, talán magamtól is rájönnék ilyen alap dolgokra.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz Friczy #262736 üzenetére
Most nem Ausztráliáról volt szó
Annyi defektgátló nem lehet a gumiban, h alsó szelepnél túl akar folyni a szelepen és megtölti. Épp hogy lötyög pár mm magasnyi a gumi belsejében az alján.Amúgy meglestem a leparkolt vasaim, mindnél 45 fok alatt voltak a szelepek, gondolom így "szoktam" megúszni a dugulást.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz ZavaBalazs #262745 üzenetére
Nem a gumileszedő típusa a titok. Hanem mennyire lehet, vagy "tudod" benyomni a külső peremét a felni közepébe, és ott tartani. Az kisebb kerületű és lötyögni fog a külső a felnin, nem feszülni a helyén.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz sebgutkopf #262796 üzenetére
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz robee19 #262795 üzenetére
https://axs.sram.com/guides/tire/pressure
Először csekkold a nyomást. Jón a mostani külsőd is jobbnak tűnhet.
Terepen egy kicsit laposabban sokkal ügyesebbet lehet csapatni technikás részeken.
Főleg kezdőként óriási segítség a nagyobb tapadás, ha kipróbálnád a határon kanyargást.A Mezcal-hoz hasonló apró mintás mindenesből sokfajta van.
Nem hiszem hogy túl nagy különbségek lennének köztük.
Próbáltam pár fajtát, azért gondolom.
Szerintem ezekből egyik sem való fiatal, nagyon erős pilótának, vagy gyakorlatlan terepezőnek, aki meggondolatlanul gyors lenne. Oda tökéletesebbek a traktor gumik. Nehezebben kapar el, csúszik ki kanyarban, és fékezéskor.Inkább haladóknak jobb (száraz időre valók).
A nagyrücskűektől gyorsabbak. Értelem szerűen tapadásban gyengébbek.
Pl ha már kicsit unalmas az erdőzés, a legtöbb helyen fék nélkül száguldozol a nagyrücskűvel, jól jöhet egy kis kihívás.Más nyomvonalakat kell választani, más lesz a sebesség, ügyesebben kell fékezni, kanyarodni, ilyesmik.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz robee19 #262811 üzenetére
KENDA SABER PRO
The Saber Pro is designed to be the fastest and lightest cross country tire on the market.
https://www.bike-components.de/en/s/?keywords=KENDA+SABER+PROEzzel kacérkodtam, de végül nem kellett onnan semmit rendelnem, így megvárom a te teszted
Ennél tuti nics hibajavítási lehetőség technikai bakinál, főleg merev, vagy félmerev vason. Benéz az ember valamit és zakó. Jelképes tapadása lehet.
--
Egyszer kíváncsiságból dobtam fel majdnem minta nélküli aszfat gumikat a régi fullyra.
[kép] Maxxis HookWorm
Városi parkokban, meg aszfalton mentem vele. Halk és gyors, nagyon bírja a gyűrődést. De még össztelóson sem életbiztosítás. Majdnem mindenen elkapartam, a tiszta aszfalton kívül. Kisújnyi vastag ágakra ha rámész hosszába, pl kanyarban, azonnal kicsúszik a kerék. Füvön szintén, ahogy homokos, sóderos részeken is. Terepen ki sem mertem próbálni, oda inkább a traktoros másik géppel merészkedtem.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz robee19 #262811 üzenetére
Rapid Rob ... hiányzik az outi után ... 25ös átlag
A nyomást ... ajánlott minimumon tartom (1.8 bar)Ilyen igénynél jóval mélyebbre kell nyúlni.
Sőt, ezek nem is szoktak tartósak lenni, hátul semmiképp.Maxxis Rekon-onom volt szélesben, az érezhetően gyorsabb azonos nyomáson a versenytársaknál.
Vittoria Mezcal, Specialized Fast Trak, Continental Cross King - ezekbe többet kellett nyomni kicsivel.Ha kipróbálnál ilyesmit, a Rekon Race-t szokták itt ajánlani.
Nagyon könnyen gurul.
Az nincs szélesben, azért nem próbáltam, nálunk szükséges a nagy homok miatt. A Rekon abban is remekel.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz andrisbandi #262823 üzenetére
Hú, ezt nem jól tippeltem.
Nekem széles volt, abba jó az alacsony bar.
REKON 27,5 | 650B x 2,60
Air pressure: 1.2 - 2.5 bar (17-35 PSI)A race verziókba dupla nyomás kell.
REKON Race 29 x 2,25 recommended air pressure: 2.4 - 4.1 bar (34-60 PSI)Gondoltam, hogy a keskenyebbekbe más a minimum, de ennyire durva különbségre nem számítottam.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
https://www.youtube.com/watch?v=1vPuR4AISIw
TriRig SL. Building the lightest bike possible.
3.54 kgAgymenésnek érdekes megnézni, miket el lehet adni.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
Montin, nagy rombolón, specialized butcher 27.5x2.8"
Egyszer volt keményre felfújva, betonon kellett szervízbe mennem, 2x35 km.Akkor jutott eszembe kipróbálom mennyinél lehet még beletekerni.
Jó hosszú, nagyon meredek lejt volt.
(32) 1x11-es.Ötvenvalahánynál jelképeseket még bele lehetett tekerni. Nem is az volt a gond, hanem a kormányzás. Még egyszer nem próbálnám ki, veszélyes volt. Pedig terepen rövideket redszeresen szoktam kb 40-50 gurulni óriás lejtőkön, az élvezetes.
Úgyhogy simán el tudom képzelni aszfaltos bicón a 60-ba tekerést. Jó nem nekem, de valakinek
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
Waxos lánc mosás után olajos
Párszor mostam már el waxolt láncot. Nem kellett volna, forró vízzel is le lehetne takarítani, de mindíg úgy jött ki, hogy elő lett véve a mosó cucc más miatt, akkor már a használt láncokat is megtisztítottam tökéletesen.Nem túl koszos meló, panelban is megoldom.
Ma túrogattam kicsit, és találtam egy tartalék sort lánccal, használtak, olajos korszakból, kívülről nem túl koszosak. De gondoltam elhasználom a többkörös waxos, majdnem átlátszó petrót meg denszeszt.A kazetta tisztítása nem volt vészes. Az olajos lánc viszont horror a waxoshoz képest. Már el is felejtettem mennyire dzsuvás tud lenni.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #262911 üzenetére
.
[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz Fall-N #262916 üzenetére
Most a nyegerpálca fészket szidják.
Ritka idegesítő tud lenni, ha véletlenül rászalad az ember. Van, h annyira kicsi a rés, h nem is látni. Így sűrűbb dolgot nem mindíg lehet benyomni. A hígak meg gyorsan kimozognak belőle. Véglegesre nem szokott sikerülni a javítás legtöbbször.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz arcitec #262947 üzenetére
Az b4szna csak be igazán, ha egy idealizált állapotra lenne optimalizálva a fékhatás.
Ki van az matekolva életszerűre, és a gyakorlat is azt mutatja amit Tin mond.
Kell a fékpor a tökéletes fékhatáshoz.Lehet nálad azért nem észrevehető a tiszta és a befékezett közötti különbség, mert nem intenzíven használod. Amivel semmi gond.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz marel09 #262949 üzenetére
Esetleg előre utána kellene járni, mi van ha sérülten érkezik.
- EU-s boltból úgy volt pár éve, ha nem veszed át sérülés miatt, automatikusan visszakapod a teljes árat. Gondolom a szállító ad erről hivatalos doksit.
- Ha sikerül a szállítónak átvetetnie a vevővel, az már az övé. Garanciális ügyként lehet reklamálni. Általában segítőkészek, mini sérüléseknél konpenzációt fizetnek, pl levert festék. Esetleg küldenek csere kisalkatrészt, a rossz visszaküldésétől eltekintenek.Át kell előre gondolni mit nyelne be esetleg az ember.
Jó ötlet egy telefonnal videózó kolléga átvételkor, kicsomagolós videó szintén hasznos lehet.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
CUBE Natural Fit Comfort bilincses kerékpár markolat szarvval
Bikemagos ajánló
https://bikemag.hu/shopping-guide/cube-natural-fit-nf-ergonomikus-markolat/Régen tekertem egy fitnesz bicót, azon volt hasonló, a szarv nélküli változat.
Tényleg nagyon kényelmes.
Egy kifogásom volt vele, h nem értem át rendesen (átlag méretű kézzel) körben átmarkolni, pl ha meglepődtem és hirtelen erősebb kormány fogást akartam.Megszokás kérdése gondolom. Megtanulja idővel az ember, h ezen másképp kell ilyedezni és markolászni. Nekem nem jött össze, mert harmadik párhuzamosan használt gép volt, a két monti mellett. Úgyhogy pár hónap után lecseréltem sima markolatra.
-
A szarv helyére elvileg létezik kormányvég dugó.
(Akár a dobozában is lehet, ha mindenre gondoltak.)
Egy régi, másik típuson látszik kép
Külön nem találtam ilyen vastag élű dugaszt, ami kitöltené a markolat kinyúló végét.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz <Lacy85> #263047 üzenetére
TOPEAK Beam Rack
kép
Ez az etalon a nyeregcsőre csattinthatóaknál, ezt szokták klónozni.Ebike.hu-n pl meg lehet nézni a szórást.
https://ebike.hu/termekek?r%5B0%5D=1586&r%5B1%5D=1635&p=1&o=priceAsc
Nekem is egy olcsóbb verzó volt.
Tökéletesen ellátta a feladatát, elnyűhetetlen volt még a műanyag is.
A két gumipók kopott el, az pótolva lett sima autósboltossal.A nyeregcsőre rendesen rá kellett bikázni, nyoma is maradt.
De legalább jól tartott. - Mármint amennyire elvárható. Mert pl ha véletlenül nagyot rúgtál bele felszálláskor, akkor elcsavarodott kicsit.- Egy nejlonzsákba, csomagtartóra pókozva hortam a hátit egy időben.
Ilyesmire nem rossz ieiglenes megoldás ez a nyeregcsőre való tartó. Ha útban van, gyorszáras esetén hamar leszedhető.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz balintbaba #263130 üzenetére
SRAM PG-1230 Eagle Cassette 12-speed
64,02 € + száll
https://www.bike24.com/p2284090.htmlEzzel jobban járnál szerintem.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz -=RelakS=- #263147 üzenetére
Nem kenésre, lánctakarításra szokták itt említeni a sima wd40-et, utána alkohollal zsírtalanítás, majd úgy a lánckenés. Ez nem hangzik rosszul nekem.
Nem tudom mennyi kellhet így, de valószínűleg nagyon sokkal olcsóbb lenne brigéciol d3-al, vagy petróval a retektelenítés.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz dom1n0 #263165 üzenetére
Gondolom HT.
A szilikon markolatokat láttam ajánlva. A márkás, drága verziókat dícsérik.Akciósként; Supacaz Siliconez
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
cube ACID GRIPS DISRUPT
https://www.cube.eu/hu-hu/acid-grips-disrupt/11581
Életem markolataEzzel jött az öszetós, tényleg nagyon bevált.
Kutyult a felülete, lamellás, rácsos, osztott.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz Fifaisshit #263176 üzenetére
Az eldobhatós mai világban gondolom nem annyira divat, régen viszont korrekt műhely, és fölös kapacitás is volt a kertesházaknál.
Itt instant ban lenne bármelyik gyerekkori barkácsolásunk
Banán ülés a 28-asra - amit többen meg akartak vásárolini
Kormány cserében minden volt, pl Ladáé kemping bicóra.
A villa cserélgetés is nagyot ment, a nem bele való kerékkel együtt.Leoltás nem, becsurrantós kinevetés az többször előfordult.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #263197 üzenetére
WD40 láncolaj helyett
Aki nem nézte a videót végig;
- a csóka 5 éve használja, outin és montin is, akár téli 5 órás tekerésekre.Tud róla, h csak az ő módszerével működik láncolaj helyett.
1. WD40-el kell zsírtalanítani (egyszerűen befújni, párszor áttekerni) a hajtást. (Más vegyszer nem jó. Ez egy spéci vízkiszorító 40-es keverék.)
2. Forró mosogatószeres vízzel mindent lemosni, majd tiszta vízzel leöblíteni.
3. Vizesen mehet a láncra a WD40. Kész!【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz mrobes #263228 üzenetére
SKS Front Triangle Bag váztáska
Ilyen típust terveztem vinni. Ez begyűrhető összteósba is. Akár fél literes palack belemegy.Ha vigyázni akarsz a vázra, a pántok alá szoktak vázvédő fóliát tenni, a por lemattíthatja nélküle.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz ZolkoW #263237 üzenetére
Egyszer rendesen zsírtalanított hajtáson minimum dupla ennyit kellene bírnia a csöpögtetős dry wax-oknak.
A felrakásban lehet ügyeskedni.
Hátrafelé tekerve szoktam, csaponkét mint az olajat. Kövér cseppeket, van hogy a két csapról összeérnek és nem látni közöttük a lánc rését.
- A titok; végigérve előre tekeréskor váltani kell, hajoljon a lánc, oldalról is szivárogjon a csapokba. Meg persze a száradási idő. Legjobb egy éjszakányit.Nekem ezek a fajták nem jöttek be montira.
Soudal dry wax, meg a Mucoff.
1x11 használt, 1x12 új
Kb 60 km után hangosodtak. Pedig két körben waxoltam, gyakorlatilag beáztattam a láncot.Smoove Universal Chain Lube
Ez sokkal zsírosabb fajta (hóba, sárba is való). Ebből elég egy normál csöpizés. Montin is triplát tud minimum. Inkább becsületből keni az ember, nem is várja meg hogy hangosodjon.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz lanszelot #263249 üzenetére
ne tudják ellopni az ülést
.
Legegyszerűbb egy kobra kiegészítőként, gondolom zár amúgy is van a géphez.
https://www.abus.com/Cobra
Átfűzni az ülés és a pálcái között, a vázon átbújtatni, majd lakatolni.
Nekem a hosszúval még a drága platform pedálokat is rá lehetett zárni.
.
.
Keep Your Bike Seat Locked and Safe
https://biketoeverything.com/2018/01/01/bike-seat-lock/
.
.
Ötleteléshez;
Lyuk van a karon.
https://www.amazon.com/Clamp-Abrasion-Seatpost-Folding-black/dp/B09NMG78LZ?th=1
.
.
A kart csavarra cserélni.
https://www.amazon.co.uk/Yosoo-Health-Gear-Titanium
.
.
Csavarosnál a hatlapfejű nyílást ki lehet tölteni egy érdekes adapterrel.
How does Hexlox work?
https://www.youtube.com/watch?v=I6eOPxdiKAs[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #263256 üzenetére
Angliai használatra vette úgy rémlik.
Zsúfolt helyen több a vicces ember is, oktató jelleggel kiszúrhatnak az emberrel.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz Friczy #263264 üzenetére
Minden nap összecsukós bicajhoz kérdezte. Kis kerekű kemping szerűség, Ecosmo talán.
Többen elégedetlenkedtek már itt a gyorszáras nyeregcsőbilinccsel. Lehet nekem mákom volt, két olcsó fajtát próbáltam, két montin, ebike.hu-ról. Teljesen ellátták a feladatukat, nem is recsegtek. Dropper helyett voltak. Órás lejtőzés elött leengedtem, alacsonyabb súlyponttal fiatalosabban lehet száguldozni.
- Az "elégtelen szorítás" sima csavarosnál is említve volt itt.
Oka a nyeregcső (túl)zsírzása.
A régi iskola szerint fémet fémmel zsírfilmmel jobb összeszorítani. Enyhén beken, majd szinte teljesen letöröl. Ezzel a módszerrel nálam mindíg okés volt. Biztos olyan is akad, akinél még ennyi zsírral is csúszós maradt, ez a tehnika nem működött. Szárazon a mikro mozgásoktól könnyebben recseghet a nyeregcső.Azóta van a karbonvázhoz kitalált karbonzsír, ami üvegporral dúsított. Így kisebb erő kell a meghúzáshoz, úgy is stabil marad. Hátránya; a karbonon kívüli anyagoknál karcolhat, pl aluról az adonizálást.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
Annyira súlykolva érzem itt ezt a max pulzust, mintha valami pozitív dolgot jelentene.
Rá is gugliztam.6 Facts About Max Heart Rate That Are Actually Fiction
https://www.bicycling.com/training/a20043987/5-max-heart-rate-training-myths-busted/Ha az egyik pilótának 200, a másiknak 190... az pont nem jelent semmit.
Egyéni és környezet függő is.Ha annyira villantani szertne valaki, akkor az időtartamot mellé téve már lehet következtetni a saját fittségére.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz orbano #263296 üzenetére
Esetleg, ha szerencséd van
Tavalyi drágább monti, komoly gyári kerékszettel
Newmen Evolution SL A.30Cserélve még nullkilométeresen egy drágább épített I9 hydrára. Tékéletesen illeszkedett, semmit nem kellett hangolni a váltón. (A fék nem került szóba, mert más rendszerűek voltak, CL vs 6bolt.)
Most tervezem eladni a Cube stereo bicajt, keresgettem kerékszettet (nem találtam), végül a használtban cseréltettem agyat. Típusra ugyan az (a küllők is passzoltak teljesen), csak olcsó kínai.
Ránézésre, és a műhely szerint is 100%-ban egyezett az agy helyzete a régihez.
Beszerelve szintén jól nézett ki, a túlméretes külsővel, alig van sárférőhely. És teljesen a régivel azonosnak tűnt a két láncvillás pici hely.Mégis fönt túldobta a váltó a küllőkbe, a legkisebbre meg nem ment le (beállítva a váltót persze tökéletes lett újra). A féknyerget szintén odébb kellett állítani kb pár milit, csak úgy lehetett frankóra beállítani a féket, (új pofákkal).
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen légkondit a lakásba?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- A manapság optimális specifikációkra törekszik az MSI QD-OLED monitorja
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Ingatlanos topic!
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Autós topik
- Synology NAS
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest